PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik schaam me...



Evian
15-03-04, 15:48
Ik schaam me... Ik schaam me om Marokkaan te zijn, ik schaam me om moslim te zijn. Ik schaam me om berber te zijn, ik schaam me om arabier te zijn. Voor het eerst in mijn leven schaam ik me om mijn zwarte haren, mijn bruine ogen en mijn Arabische naam. Het is nu 15 maart 2004 en minder dan 24 uur geleden heb ik vernomen dat de aanslagen in Spanje het werk zijn van moslims. Vanochtend las ik in de Volkskrant dat de opgepakte mannen van Marokkaanse afkomst zijn. En in de middag hoorde ik op een Arabische radiozender dat minstens twee van de drie opgepakte Marokkanen berbers zijn. Op mijn kamer schreeuw ik dat het geen berbers zijn, dat het geen Marokkanen zijn en tril zelfs dat het geen moslims zijn uit mijn longen. Ik schreeuw, maar weet dat niemand mij hoort.

De Islam leert mij vrede, geduld en ingetogenheid. De Koran straalt rust, vergevensgezindheid en barmhartigheid uit. En toch vindt een groepje moslims het nodig om onschuldige burgers te vermoorden. Moeders, vaders, studenten, arbeiders. Nietsvermoedend en in de bloei van hun bestaan. Het leven van de nabestaanden zal nooit meer hetzelfde zijn. Pijnlijke ontwakeningen in de ochtenden en eindeloze nachten vol nachtmerries zullen hen metgezellen zijn. Een moeder zal voor de rest van haar leven tevergeefs wachten op de terugkomst van haar kind en Spaanse meisjes zullen nooit meer pappa in de mond nemen. Op 11 maart 2004 zijn al hun levenskleuren ontnomen. Door een groepje baardmannen dat de naam van God te grabbel gooit door onschuldige mensen te vermoorden in Zijn naam. Stelletje imbecielen! Zij weten niet eens wat Islam inhoudt. Alsof onze godsdienst al niet genoeg te lijden heeft na 11 september... Jammer genoeg leeft Hassan 2e niet meer. Hij zou beslist om uitlevering hebben gevraagd en hun lot zou een hel op aarde zijn geweest. God zij dank bestaat het Hiernamaals waar zij tot de laatste vergoten bloeddruppel hun straf zullen uitzitten. Hun beestachtige en laffe daad heeft niet alleen de nabestaanden in eeuwige nevel doen belanden, je hoeft niet lang na te denken over hoe de Spanjaarden zich vanaf nu ten opzichte van de Marokkanen in Spanje zullen gedragen.

Ik hoop dat ooit in dit leven of een ander degenen die achter deze aanslagen zitten geconfronteerd zullen worden met de kinderen van de vermoorde mannen en vrouwen. Als ik die confrontatie zou voelen zou ik ongetwijfeld mijn schaamte verliezen. Mijn schaamte om moslim te zijn in een wereld als deze...

SportFreak
15-03-04, 15:51
Geplaatst door Evian
Ik schaam me... Ik schaam me om Marokkaan te zijn, ik schaam me om moslim te zijn. Ik schaam me om berber te zijn, ik schaam me om arabier te zijn. Voor het eerst in mijn leven schaam ik me om mijn zwarte haren, mijn bruine ogen en mijn Arabische naam. Het is nu 15 maart 2004 en minder dan 24 uur geleden heb ik vernomen dat de aanslagen in Spanje het werk zijn van moslims. Vanochtend las ik in de Volkskrant dat de opgepakte mannen van Marokkaanse afkomst zijn. En in de middag hoorde ik op een Arabische radiozender dat minstens twee van de drie opgepakte Marokkanen berbers zijn. Op mijn kamer schreeuw ik dat het geen berbers zijn, dat het geen Marokkanen zijn en tril zelfs dat het geen moslims zijn uit mijn longen. Ik schreeuw, maar weet dat niemand mij hoort.

De Islam leert mij vrede, geduld en ingetogenheid. De Koran straalt rust, vergevensgezindheid en barmhartigheid uit. En toch vindt een groepje moslims het nodig om onschuldige burgers te vermoorden. Moeders, vaders, studenten, arbeiders. Nietsvermoedend en in de bloei van hun bestaan. Het leven van de nabestaanden zal nooit meer hetzelfde zijn. Pijnlijke ontwakeningen in de ochtenden en eindeloze nachten vol nachtmerries zullen hen metgezellen zijn. Een moeder zal voor de rest van haar leven tevergeefs wachten op de terugkomst van haar kind en Spaanse meisjes zullen nooit meer pappa in de mond nemen. Op 9 maart 2004 zijn al hun levenskleuren ontnomen. Door een groepje baardmannen dat de naam van God te grabbel gooit door onschuldige mensen te vermoorden in Zijn naam. Stelletje imbecielen! Zij weten niet eens wat Islam inhoudt. Alsof onze godsdienst al niet genoeg te lijden heeft na 11 september... Jammer genoeg leeft Hassan 2e niet meer. Hij zou beslist om uitlevering hebben gevraagd en hun lot zou een hel op aarde zijn geweest. God zij dank bestaat het Hiernamaals waar zij tot de laatste vergoten bloeddruppel hun straf zullen uitzitten. Hun beestachtige en laffe daad heeft niet alleen de nabestaanden in eeuwige nevel doen belanden, je hoeft niet lang na te denken over hoe de Spanjaarden zich vanaf nu ten opzichte van de Marokkanen in Spanje zullen gedragen.

Ik hoop dat ooit in dit leven of een ander degenen die achter deze aanslagen zitten geconfronteerd zullen worden met de kinderen van de vermoorde mannen en vrouwen. Als ik die confrontatie zou voelen zou ik ongetwijfeld mijn schaamte verliezen. Mijn schaamte om moslim te zijn in een wereld als deze...

Sterker nog ze hebben familie in Eindhoven vooral die ene Mohammed Chaoui

lees maar mijn bericht van paar uurtjes geleden over Mohammed en de 200 doden

sihamAen
15-03-04, 15:54
:gechoquee

Fatosh Locos
15-03-04, 15:56
Geplaatst door Evian
Ik schaam me... Ik schaam me om Marokkaan te zijn, ik schaam me om moslim te zijn . Ik schaam me om berber te zijn, ik schaam me om arabier te zijn.


Astaghfirullah...voor die andere twee kan ik het begrijpen, maar dit moest je niet zeggen. Vraag Allah om vergeving!! Ik begrijp je boosheid, daar niet van.

sienia
15-03-04, 16:02
Evian, je weet het weer goed te verwoorden.
Vanaf het begin heb ik de angst gehad dat er Moslims/Arabieren bij zouden zijn betrokken, nee nog beter Marokkanen.
Ik voel voor het eerst schaamte. Altijd heb ik geroepen dat ik me niet wil verdedigen, dat ik niet telkens hoef uit te leggen dat de islam geen geweld predikt.
Nu heb ik wel de behoefte om dat te doen.
Ik wil me distantieren van dit soort onmensen. Zij hangen niet hetzelfde geloof aan als 99% van de ´echte´ moslims.
Moeten wij eindelijk onze stem laten horen?

LostSoul
15-03-04, 16:05
:brozac:
Wanneer er weer eens aanslagen gepleegd zijn, en ik deel uit maak van een groep die er een discussie over heeft, en er accusations gemaakt worden over dat het waarschijnlijk Moslims geweest zijn, zonder dat er solid bewijzen zijn, ga ik vaak in defense....
JAH...nee maar dat kan je toch niet weten en .....blabla....

Denk dat ik daar maar eens mee moet stoppen.... :jammer:
I'm loosing the argument too often..


Hind..

Mohaa
15-03-04, 16:12
Geplaatst door Evian
Ik schaam me... Ik schaam me om Marokkaan te zijn, ik schaam me om moslim te zijn. Ik schaam me om berber te zijn, ik schaam me om arabier te zijn. Voor het eerst in mijn leven schaam ik me om mijn zwarte haren, mijn bruine ogen en mijn Arabische naam. Het is nu 15 maart 2004 en minder dan 24 uur geleden heb ik vernomen dat de aanslagen in Spanje het werk zijn van moslims. Vanochtend las ik in de Volkskrant dat de opgepakte mannen van Marokkaanse afkomst zijn. En in de middag hoorde ik op een Arabische radiozender dat minstens twee van de drie opgepakte Marokkanen berbers zijn. Op mijn kamer schreeuw ik dat het geen berbers zijn, dat het geen Marokkanen zijn en tril zelfs dat het geen moslims zijn uit mijn longen. Ik schreeuw, maar weet dat niemand mij hoort.

De Islam leert mij vrede, geduld en ingetogenheid. De Koran straalt rust, vergevensgezindheid en barmhartigheid uit. En toch vindt een groepje moslims het nodig om onschuldige burgers te vermoorden. Moeders, vaders, studenten, arbeiders. Nietsvermoedend en in de bloei van hun bestaan. Het leven van de nabestaanden zal nooit meer hetzelfde zijn. Pijnlijke ontwakeningen in de ochtenden en eindeloze nachten vol nachtmerries zullen hen metgezellen zijn. Een moeder zal voor de rest van haar leven tevergeefs wachten op de terugkomst van haar kind en Spaanse meisjes zullen nooit meer pappa in de mond nemen. Op 11 maart 2004 zijn al hun levenskleuren ontnomen. Door een groepje baardmannen dat de naam van God te grabbel gooit door onschuldige mensen te vermoorden in Zijn naam. Stelletje imbecielen! Zij weten niet eens wat Islam inhoudt. Alsof onze godsdienst al niet genoeg te lijden heeft na 11 september... Jammer genoeg leeft Hassan 2e niet meer. Hij zou beslist om uitlevering hebben gevraagd en hun lot zou een hel op aarde zijn geweest. God zij dank bestaat het Hiernamaals waar zij tot de laatste vergoten bloeddruppel hun straf zullen uitzitten. Hun beestachtige en laffe daad heeft niet alleen de nabestaanden in eeuwige nevel doen belanden, je hoeft niet lang na te denken over hoe de Spanjaarden zich vanaf nu ten opzichte van de Marokkanen in Spanje zullen gedragen.

Ik hoop dat ooit in dit leven of een ander degenen die achter deze aanslagen zitten geconfronteerd zullen worden met de kinderen van de vermoorde mannen en vrouwen. Als ik die confrontatie zou voelen zou ik ongetwijfeld mijn schaamte verliezen. Mijn schaamte om moslim te zijn in een wereld als deze...

Sukkel.

Evian
15-03-04, 16:25
Geplaatst door SportFreak
Sterker nog ze hebben familie in Eindhoven vooral die ene Mohammed Chaoui

lees maar mijn bericht van paar uurtjes geleden over Mohammed en de 200 doden


Heb het gelezen...:). Thnx!

kazoezoe
15-03-04, 16:28
Geplaatst door Evian
Ik schaam me... Ik schaam me om Marokkaan te zijn, ik schaam me om moslim te zijn. Ik schaam me om berber te zijn, ik schaam me om arabier te zijn. Voor het eerst in mijn leven schaam ik me om mijn zwarte haren, mijn bruine ogen en mijn Arabische naam. Het is nu 15 maart 2004 en minder dan 24 uur geleden heb ik vernomen dat de aanslagen in Spanje het werk zijn van moslims. Vanochtend las ik in de Volkskrant dat de opgepakte mannen van Marokkaanse afkomst zijn. En in de middag hoorde ik op een Arabische radiozender dat minstens twee van de drie opgepakte Marokkanen berbers zijn. Op mijn kamer schreeuw ik dat het geen berbers zijn, dat het geen Marokkanen zijn en tril zelfs dat het geen moslims zijn uit mijn longen. Ik schreeuw, maar weet dat niemand mij hoort.

De Islam leert mij vrede, geduld en ingetogenheid. De Koran straalt rust, vergevensgezindheid en barmhartigheid uit. En toch vindt een groepje moslims het nodig om onschuldige burgers te vermoorden. Moeders, vaders, studenten, arbeiders. Nietsvermoedend en in de bloei van hun bestaan. Het leven van de nabestaanden zal nooit meer hetzelfde zijn. Pijnlijke ontwakeningen in de ochtenden en eindeloze nachten vol nachtmerries zullen hen metgezellen zijn. Een moeder zal voor de rest van haar leven tevergeefs wachten op de terugkomst van haar kind en Spaanse meisjes zullen nooit meer pappa in de mond nemen. Op 11 maart 2004 zijn al hun levenskleuren ontnomen. Door een groepje baardmannen dat de naam van God te grabbel gooit door onschuldige mensen te vermoorden in Zijn naam. Stelletje imbecielen! Zij weten niet eens wat Islam inhoudt. Alsof onze godsdienst al niet genoeg te lijden heeft na 11 september... Jammer genoeg leeft Hassan 2e niet meer. Hij zou beslist om uitlevering hebben gevraagd en hun lot zou een hel op aarde zijn geweest. God zij dank bestaat het Hiernamaals waar zij tot de laatste vergoten bloeddruppel hun straf zullen uitzitten. Hun beestachtige en laffe daad heeft niet alleen de nabestaanden in eeuwige nevel doen belanden, je hoeft niet lang na te denken over hoe de Spanjaarden zich vanaf nu ten opzichte van de Marokkanen in Spanje zullen gedragen.

Ik hoop dat ooit in dit leven of een ander degenen die achter deze aanslagen zitten geconfronteerd zullen worden met de kinderen van de vermoorde mannen en vrouwen. Als ik die confrontatie zou voelen zou ik ongetwijfeld mijn schaamte verliezen. Mijn schaamte om moslim te zijn in een wereld als deze...

Schaam je mooit voor je afkomst schaam je er niet voor dat je marokkaan bent het is niet onze fout wij zijn tegen en dat kunnen we ook duidelijk maken maar schamen voor je afkomst en je haar en je ogen etc NOOIT NOOIT VAN ME LEVEN BEN EN BLIJF EEN MAROKAAN MET HART EN ZIEL EN ZAL STRIJDEN TEGEN MENSEN DIE ONSCHULDIGEN ZOVEEL PIJN DOEN

Evian
15-03-04, 16:30
Geplaatst door fatosh locos
Astaghfirullah...voor die andere twee kan ik het begrijpen, maar dit moest je niet zeggen. Vraag Allah om vergeving!! Ik begrijp je boosheid, daar niet van. ~


Je moet eerst nadenken bij wat ik geschreven heb...:). Ik schaam me om moslims te zijn, omdat zij (de aanslagplegers) dat ook zijn. Het is meer beeldspraak en in een context van niet wensen dat zij dezelfde godsdienst aanhangen als ik...:). Plus, het is niet goed om een ander uit onbegrip te laten weten dat hij/zij vergeving moet vragen aan God. Daarmee pretendeer je nl. 3ilm (kennis) te bezitten... En die bezit je niet...:). Moi non plus by the way...;).

super ick
15-03-04, 16:33
Schaam je nooit voor je afkomst, geloof of de daden van anderen. In ieder geloof zijn fanatici actief. Ook in ons christelijke geloof zijn er fanatici die hun kinderen niet laten inenten. (alles is de wil van God).
Moet ik me nu ook voor hen gaan schamen? Wat ik erg goed vind van je is dat je, je uitspreekt.

Lugh
15-03-04, 16:41
Beste Evian,

Het kost soms heel wat moeite om niet alle moslims aan te kijken na die vreselijke aanslag in Spanje, zeker wanneer je er zoveel tegenkomt die er onverschillig over zijn of er zelfs blij om zijn. Daarom wil ik je heel hartelijk bedanken voor deze duidelijke blijk van afkeuring! Dat geeft de mens tenminste weer een beetje goede moed...

theemuts
15-03-04, 16:44
Evian, wat waardeer ik jou. Jij bent één van de eerste Marokkanen die zich verontschuldigt voor een mede Marokkaan die dit waarschijnlijkop zijn geweten heeft.

Jij bent één van de weinige mensen die begrijpt dat vergeving alleen bestaat opa basis van berouw. Ik weet dat jij niet s met die ene Marokkaan te maken hebt, maar het feit dat jij voor hem, namens de Marokkanen spijt betuigt betekent veel.

Ik head geen familie leden bij deze ramp, maar bedacht me wel dat het zou kunnen daar mijn zoons we veel in Spanje zitten.

Ik hoop dat er meer mensen als jij in Nederland wonen, dan krijg ik meer vertr0ouwen in de Marokkanen

lennart
15-03-04, 16:47
Geplaatst door theemuts
Evian, wat waardeer ik jou. Jij bent één van de eerste Marokkanen die zich verontschuldigt voor een mede Marokkaan die dit waarschijnlijkop zijn geweten heeft.


pfff. heb jij je al verontschuldigt voor de dood van 10.000 onschuldige Iraakse burgers???

Al3arbi
15-03-04, 16:50
Stuk van Evian maar dan op WSDB.

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=1224021#post1224021

Joesoef
15-03-04, 16:58
Geplaatst door theemuts
Evian, wat waardeer ik jou. Jij bent één van de eerste Marokkanen die zich verontschuldigt voor een mede Marokkaan die dit waarschijnlijkop zijn geweten heeft.


Dus van de zomer mogen we weer duitsers pesten totdat ze persoonlijk verklaren dat H|tler een vreselijke vent was.

Goodnight
15-03-04, 17:00
Ik keur het af, ik distanier me van die 'mensen' maar ik zal me never ever schamen voor mijn afkomst of geloof.

Als anderen willen geloven dat we het toejuichen en de enige manier om ze te overtuigen is door een hekel aan alles waar we voor staan te hebben, dan stik ik liever in mijn eigen speeksel dan dat ik dat zal zeggen.

Maar verder vind ik het weerzinwekkend dat er mensen zijn die in naam van wat en wie dan ook zoveel ellende teweeg kunnen brengen.En ja jammer genoeg zijn ze afkomstig van hetzelfde land en hangen hetzelfde geloof aan.Maar ik ben lees heel goed niet verantwoordelijk voor hen daden, dus zal ook geen excuses aanbieden.

barfly
15-03-04, 17:00
Geplaatst door Evian
Ik schaam me... Ik schaam me om Marokkaan te zijn, ik schaam me om moslim te zijn. Ik schaam me om berber te zijn, ik schaam me om arabier te zijn. Voor het eerst in mijn leven schaam ik me om mijn zwarte haren, mijn bruine ogen en mijn Arabische naam. Het is nu 15 maart 2004 en minder dan 24 uur geleden heb ik vernomen dat de aanslagen in Spanje het werk zijn van moslims. Vanochtend las ik in de Volkskrant dat de opgepakte mannen van Marokkaanse afkomst zijn. En in de middag hoorde ik op een Arabische radiozender dat minstens twee van de drie opgepakte Marokkanen berbers zijn. Op mijn kamer schreeuw ik dat het geen berbers zijn, dat het geen Marokkanen zijn en tril zelfs dat het geen moslims zijn uit mijn longen. Ik schreeuw, maar weet dat niemand mij hoort.

De Islam leert mij vrede, geduld en ingetogenheid. De Koran straalt rust, vergevensgezindheid en barmhartigheid uit. En toch vindt een groepje moslims het nodig om onschuldige burgers te vermoorden. Moeders, vaders, studenten, arbeiders. Nietsvermoedend en in de bloei van hun bestaan. Het leven van de nabestaanden zal nooit meer hetzelfde zijn. Pijnlijke ontwakeningen in de ochtenden en eindeloze nachten vol nachtmerries zullen hen metgezellen zijn. Een moeder zal voor de rest van haar leven tevergeefs wachten op de terugkomst van haar kind en Spaanse meisjes zullen nooit meer pappa in de mond nemen. Op 11 maart 2004 zijn al hun levenskleuren ontnomen. Door een groepje baardmannen dat de naam van God te grabbel gooit door onschuldige mensen te vermoorden in Zijn naam. Stelletje imbecielen! Zij weten niet eens wat Islam inhoudt. Alsof onze godsdienst al niet genoeg te lijden heeft na 11 september... Jammer genoeg leeft Hassan 2e niet meer. Hij zou beslist om uitlevering hebben gevraagd en hun lot zou een hel op aarde zijn geweest. God zij dank bestaat het Hiernamaals waar zij tot de laatste vergoten bloeddruppel hun straf zullen uitzitten. Hun beestachtige en laffe daad heeft niet alleen de nabestaanden in eeuwige nevel doen belanden, je hoeft niet lang na te denken over hoe de Spanjaarden zich vanaf nu ten opzichte van de Marokkanen in Spanje zullen gedragen.

Ik hoop dat ooit in dit leven of een ander degenen die achter deze aanslagen zitten geconfronteerd zullen worden met de kinderen van de vermoorde mannen en vrouwen. Als ik die confrontatie zou voelen zou ik ongetwijfeld mijn schaamte verliezen. Mijn schaamte om moslim te zijn in een wereld als deze...

Ik vind het een mooi gebaar dat je de aanslagen afkeurd! Maar van mij hoef je je voor je afkomst en geloof niet te schamen hoor. Dat er afkeuring uitgesproken wordt is voor mij genoeg en in ieder geval een stap dichter bij begrip en respect voor elkaar.

Goodnight
15-03-04, 17:01
Geplaatst door Joesoef
Dus van de zomer mogen we weer duitsers pesten totdat ze persoonlijk verklaren dat ****** een vreselijke vent was.

exactly!Het woordje mof mag weer in de mond genomen worden...

Lugh
15-03-04, 17:06
Geplaatst door lennart
pfff. heb jij je al verontschuldigt voor de dood van 10.000 onschuldige Iraakse burgers???
Ik heb nog niemand blijdschap zien tonen over die doden. Bovendien is hierdoor wel een eind gekomen aan een regime dat een enorm veelvoud doden op haar geweten had, en anders de komende jaren rustig door was gegaan met nog eens veel meer dan 10.000 onschuldige doden tot gevolg. Hiermee wil ik het leed van deze mensen absoluut niet rechtpraten, maar wel enige nuance aanbrengen. Je kunt dit niet vergelijken met een aanslag die tot enkel tot doel heeft om zoveel mogelijk dood en verderf te zaaien.

mark61
15-03-04, 17:28
Geplaatst door Evian
Ik schaam me... Ik schaam me om Marokkaan te zijn, ik schaam me om moslim te zijn. Ik schaam me om berber te zijn, ik schaam me om arabier te zijn.

Je hoeft je voor je afkomst of geloof niet te schamen. Dat je het net zo erg vindt als iedereen is wel genoeg.

mark61
15-03-04, 17:32
Geplaatst door theemuts
verontschuldigt vergeving berouw spijt

Wat bazel je over? Evian doet geen van allen, en terecht. Wat heeft hij ermee te maken?

Tomas
15-03-04, 17:36
Mooi...

Zou van mij in de krant mogen.. Ware het niet dat de kans groot is dat het verkeerd begrepen zou worden.

Tomas
15-03-04, 17:38
Geplaatst door Joesoef
Dus van de zomer mogen we weer duitsers pesten totdat ze persoonlijk verklaren dat H|tler een vreselijke vent was.

En wat doe jij dan als je een duitser tegenkomt? Dit is traditie hoor en dat moet je koesteren.

Joesoef
15-03-04, 17:48
Geplaatst door Tomas
En wat doe jij dan als je een duitser tegenkomt? Dit is traditie hoor en dat moet je koesteren.

De wat oudere duitser groet ik altijd op gepaste wijze om ze vervolgens de verkeerde kant op te sturen : :hihi:

Julien
15-03-04, 17:54
Geplaatst door lennart
pfff. heb jij je al verontschuldigt voor de dood van 10.000 onschuldige Iraakse burgers???

:moe:

volgens mij zijn zij ook slachtoffer van die klote moslim terroristen, waaronder Al Qaida!

Orakel
15-03-04, 17:55
Geplaatst door Joesoef
De wat oudere duitser groet ik altijd op gepaste wijze om ze vervolgens de verkeerde kant op te sturen : :hihi:

:haha: Immer grade aus.

Al3arbi
15-03-04, 17:58
Geplaatst door Julien
:moe:

volgens mij zijn zij ook slachtoffer van die klote moslim terroristen, waaronder Al Qaida!


Idd. Kutmoslims met hun precizie bombardementen. :moe:

Orakel
15-03-04, 17:59
Geplaatst door Lugh
Beste Evian,

Het kost soms heel wat moeite om niet alle moslims aan te kijken na die vreselijke aanslag in Spanje, zeker wanneer je er zoveel tegenkomt die er onverschillig over zijn of er zelfs blij om zijn.

Dat het zoveel moeite kost, is jouw probleem nietwaar?
En waar heb jij die "zoveel" dan gezien of gelezen? Ben erg benieuwd....

Evian :duim:

Rug recht en hoofd geheven gehouden. Buig niet voor terroristen en niet voor neo-kolonisten.

Julien
15-03-04, 18:01
Geplaatst door Al3arbi
Idd. Kutmoslims met hun precizie bombardementen. :moe:

beter lezen: kut moslim-terroristen. het zijn hijos de puta (hoerenzonen) zoals een Spanjaards doeltreffend zei. Ze zijn ook verantwoordelijk voor duizenden Irakese slachtoffers de laatste maanden!

Anwaro
15-03-04, 18:13
Geplaatst door Julien
beter lezen: kut moslim-terroristen. het zijn hijos de puta (hoerenzonen) zoals een Spanjaards doeltreffend zei. Ze zijn ook verantwoordelijk voor duizenden Irakese slachtoffers de laatste maanden!

En Bush en consorten zijn onschuldige schatjes?
Als de wereld zo simpel zou zijn...

Julien
15-03-04, 18:23
Geplaatst door Anwaro
En Bush en consorten zijn onschuldige schatjes?
Als de wereld zo simpel zou zijn...

nee, dat zijn geen schatjes. maar om nou alle doden op conto te leggen van Bush, waar Lennart van houdt, is ook weer overdreven.

Marsipulami
15-03-04, 18:26
Geplaatst door Evian
Ik schaam me... Ik schaam me om Marokkaan te zijn, ik schaam me om moslim te zijn. Ik schaam me om berber te zijn, ik schaam me om arabier te zijn. Voor het eerst in mijn leven schaam ik me om mijn zwarte haren, mijn bruine ogen en mijn Arabische naam. Het is nu 15 maart 2004 en minder dan 24 uur geleden heb ik vernomen dat de aanslagen in Spanje het werk zijn van moslims. Vanochtend las ik in de Volkskrant dat de opgepakte mannen van Marokkaanse afkomst zijn. En in de middag hoorde ik op een Arabische radiozender dat minstens twee van de drie opgepakte Marokkanen berbers zijn. Op mijn kamer schreeuw ik dat het geen berbers zijn, dat het geen Marokkanen zijn en tril zelfs dat het geen moslims zijn uit mijn longen. Ik schreeuw, maar weet dat niemand mij hoort.

De Islam leert mij vrede, geduld en ingetogenheid. De Koran straalt rust, vergevensgezindheid en barmhartigheid uit. En toch vindt een groepje moslims het nodig om onschuldige burgers te vermoorden. Moeders, vaders, studenten, arbeiders. Nietsvermoedend en in de bloei van hun bestaan. Het leven van de nabestaanden zal nooit meer hetzelfde zijn. Pijnlijke ontwakeningen in de ochtenden en eindeloze nachten vol nachtmerries zullen hen metgezellen zijn. Een moeder zal voor de rest van haar leven tevergeefs wachten op de terugkomst van haar kind en Spaanse meisjes zullen nooit meer pappa in de mond nemen. Op 11 maart 2004 zijn al hun levenskleuren ontnomen. Door een groepje baardmannen dat de naam van God te grabbel gooit door onschuldige mensen te vermoorden in Zijn naam. Stelletje imbecielen! Zij weten niet eens wat Islam inhoudt. Alsof onze godsdienst al niet genoeg te lijden heeft na 11 september... Jammer genoeg leeft Hassan 2e niet meer. Hij zou beslist om uitlevering hebben gevraagd en hun lot zou een hel op aarde zijn geweest. God zij dank bestaat het Hiernamaals waar zij tot de laatste vergoten bloeddruppel hun straf zullen uitzitten. Hun beestachtige en laffe daad heeft niet alleen de nabestaanden in eeuwige nevel doen belanden, je hoeft niet lang na te denken over hoe de Spanjaarden zich vanaf nu ten opzichte van de Marokkanen in Spanje zullen gedragen.

Ik hoop dat ooit in dit leven of een ander degenen die achter deze aanslagen zitten geconfronteerd zullen worden met de kinderen van de vermoorde mannen en vrouwen. Als ik die confrontatie zou voelen zou ik ongetwijfeld mijn schaamte verliezen. Mijn schaamte om moslim te zijn in een wereld als deze...

De nationaliteit of de godsdienst van de daders heeft geen belang. De autochtonen die het niet vanzelfsprekend vinden dat Marokkanen en moslims die aanslagen afkeuren, die autochtonen zijn toch niet meer te redden. Het is beter om trots te zijn op je afkomst en je godsdienst.

000NobelPrizes
15-03-04, 18:31
Geplaatst door Marsipulami
Het is beter om trots te zijn op je afkomst en je godsdienst.

Nu zeg je heus dat ik trots mag zijn dat ik een katholieke Nederlander ben, Mars :)

taouanza
15-03-04, 18:31
Geplaatst door theemuts
Evian, wat waardeer ik jou. Jij bent één van de eerste Marokkanen die zich verontschuldigt voor een mede Marokkaan die dit waarschijnlijkop zijn geweten heeft.

Jij bent één van de weinige mensen die begrijpt dat vergeving alleen bestaat opa basis van berouw. Ik weet dat jij niet s met die ene Marokkaan te maken hebt, maar het feit dat jij voor hem, namens de Marokkanen spijt betuigt betekent veel.

Ik head geen familie leden bij deze ramp, maar bedacht me wel dat het zou kunnen daar mijn zoons we veel in Spanje zitten.

Ik hoop dat er meer mensen als jij in Nederland wonen, dan krijg ik meer vertr0ouwen in de Marokkanen


Beste Evian,

Het kost soms heel wat moeite om niet alle moslims aan te kijken na die vreselijke aanslag in Spanje, zeker wanneer je er zoveel tegenkomt die er onverschillig over zijn of er zelfs blij om zijn. Daarom wil ik je heel hartelijk bedanken voor deze duidelijke blijk van afkeuring! Dat geeft de mens tenminste weer een beetje goede moed...


Evian ek iefkerbie eskief ie7men!:mad:
a chmoetieyt!

~Panthera~
15-03-04, 18:33
Geplaatst door Marsipulami
Het is beter om trots te zijn op je afkomst en je godsdienst.
---------------------


:duim: k heb jaren geleden mijzelf UIT laten schrijven als Katholiek.
Bevalt prima. :D

Marsipulami
15-03-04, 18:34
Geplaatst door 000NobelPrizes
Nu zeg je heus dat ik trots mag zijn dat ik een katholieke Nederlander ben, Mars :)

Ja hoor, geen problemen mee. Ik ben er ook trots op dat ik een (fundamentalistische) katholieke Vlaming ben ;)

Marsipulami
15-03-04, 18:38
Geplaatst door ~Panthera~
---------------------


:duim: k heb jaren geleden mijzelf UIT laten schrijven als Katholiek.
Bevalt prima. :D

Nou, nou, dan hecht je waarschijnlijk meer belang aan het katholicisme dan de meeste katholieken. Ik ken er weinig die zich zo druk maken om hun katholiek geloof, laat staan dat ze de moeite zouden doen om zich te laten uitschrijven. ;)

Marsipulami
15-03-04, 18:38
Oeps dubbele post :maf2:

000NobelPrizes
15-03-04, 18:40
Geplaatst door Marsipulami
Ja hoor, geen problemen mee. Ik ben er ook trots op dat ik een (fundamentalistische) katholieke Vlaming ben ;)
Waar je maar trots op bent :cheefbek:

Overigens maakte ik een geintje. Ik ben trots en niet trots op wat ik zelf doe: niet vanwege die toevallige dumpplek van de ooievaar of die duik in de doopceel die ik als baby kreeg. Toen kon ik geloof ik niet zoveel daar tegenin brengen.

Marsipulami
15-03-04, 18:45
Geplaatst door 000NobelPrizes
Waar je maar trots op bent :cheefbek:

Overigens maakte ik een geintje. Ik ben trots en niet trots op wat ik zelf doe: niet vanwege die toevallige dumpplek van de ooievaar of die duik in de doopceel die ik als baby kreeg. Toen kon ik geloof ik niet zoveel daar tegenin brengen.

Je godsdienst en je nationaliteit is zoals je familie. Ik schaam me niet om mijn familie, voel me ermee verbonden. Dat is voor mij echter geen reden om mensen uit een andere familie minder graag te zien. Zo simpel is het.

000NobelPrizes
15-03-04, 18:51
Geplaatst door Marsipulami
Je godsdienst en je nationaliteit is zoals je familie. Ik schaam me niet om mijn familie, voel me ermee verbonden. Dat is voor mij echter geen reden om mensen uit een andere familie minder graag te zien. Zo simpel is het.

Mooi stichtelijk praatje, maar alweer een heel ander verhaal.

Wat ik aanhaalde, was eigenlijk wel interessanter - sorry, Belg. Trots zijn op jezelf vanwege je afkomst/religie vind ik namelijk een dooddoener van de eerste orde. Dan kun je de lul uithangen en alsnog trots zijn op jezelf want je hebt zus of zo paspoort en/of religie.
Trots zijn op wat je zelf doet, spoort beter. En soms niet trots op jezelf zijn ook: dan kun je je niet verschuilen achter je nationaliteit of religie, maar moet je de confrontatie met jezelf aan. Nou, daar wordt geen mens slechter van, denk ik zo.

Goodnight
15-03-04, 18:57
Geplaatst door taouanza
Evian ek iefkerbie eskief ie7men!:mad:
a chmoetieyt!

:hihi: :hihi: :hihi:

mark61
15-03-04, 19:00
Geplaatst door taouanza
Evian ek iefkerbie eskief ie7men!:mad:
a chmoetieyt!

Wat staat hier nou?

'Evian stomme knuppel dat krijg je er nou van'? :hihi:

Bofko
15-03-04, 19:09
Geplaatst door mark61
Wat staat hier nou?

'Evian stomme knuppel dat krijg je er nou van'? :hihi:

Even testen of Evian wel allochtoons-Marokkaans is en geen rechts-extremistische intrigant :)

ridah
15-03-04, 19:11
Waar heb je het over. Doe niet zo zielig. Iedereen ziet wel in dat dit een laffe daad is. Als deze terroristen zich aan de islam hielden, dan hadden ze deze aanslag nooit gepleegd, voor zover zij het hebben gedaan. De islam keurt dit af, wees daar trots op.

mark61
15-03-04, 19:20
Geplaatst door Bofko
Even testen of Evian wel allochtoons-Marokkaans is en geen rechts-extremistische intrigant :)

:hihi:

Marsipulami
15-03-04, 19:35
Geplaatst door 000NobelPrizes
Mooi stichtelijk praatje, maar alweer een heel ander verhaal.

Wat ik aanhaalde, was eigenlijk wel interessanter - sorry, Belg. Trots zijn op jezelf vanwege je afkomst/religie vind ik namelijk een dooddoener van de eerste orde. Dan kun je de lul uithangen en alsnog trots zijn op jezelf want je hebt zus of zo paspoort en/of religie.
Trots zijn op wat je zelf doet, spoort beter. En soms niet trots op jezelf zijn ook: dan kun je je niet verschuilen achter je nationaliteit of religie, maar moet je de confrontatie met jezelf aan. Nou, daar wordt geen mens slechter van, denk ik zo.

Dat is natuurlijk ook waar. Maar het sluit ook aan bij een modern hyperindividualisme (geen egoïsme dus). Geseculariseerde Nederlanders hebben een ik-cultuur tewijl gelovigen daarnaast ook een stuk wij-cultuur hebben. Ik kan best wel trots zijn op wat mijn broer gepresteerd heeft. Ik kan ook trots zijn op het feit dat de nrs 1 en 2 op de wereldranglijst bij het vrouwentennis van Belgische origine zijn. Of dat de katholieke orde van Mother Theresa zich ontfermt over aidspatiënten, stervenden en wezen. Last but not least ben ik ook wel eens trots op wat ikzelf gepresteerd heb. Zoals bv. meer dan 5000 priksels op Maroc.nl ;)

000NobelPrizes
15-03-04, 19:47
Geplaatst door Marsipulami
[B]Dat is natuurlijk ook waar. Maar het sluit ook aan bij een modern hyperindividualisme (geen egoïsme dus). Geseculariseerde Nederlanders hebben een ik-cultuur tewijl gelovigen daarnaast ook een stuk wij-cultuur hebben.

Ik begrijp die ik-cultuur-bewering niet zo. Individuele vrijheid en keuzes en zo, jawel. Maar de basis van de sociale democratie is het solidariteitsprincipe dat elke Nederlander aanhangt. Iedereen zorgt dus indirect voor elkaar, en in een hyper-individualistische cultuur had zo'n systeem nooit stand gehouden.

Julien
15-03-04, 19:51
Geplaatst door ridah
Waar heb je het over. Doe niet zo zielig. Iedereen ziet wel in dat dit een laffe daad is. Als deze terroristen zich aan de islam hielden, dan hadden ze deze aanslag nooit gepleegd, voor zover zij het hebben gedaan. De islam keurt dit af, wees daar trots op.

precies! en dat geldt voor elke aanslag van Al Qaida, waar dan ook!

Syphax
15-03-04, 20:27
Die klote Marokkanen in Marokko waren hier ook schuldig aan.
Ze moeten wat vaker de straten op om zich te distantieren van andere "Moslims".
Ja...iedereen inc. de regering moet de straat op om duidelijk te maken dat zij er niets mee te maken hebben.
Ik moet bekennen dat ik nooit in demonstraties meeloop, maar nu moet ik wel anders ben ik net zo schuldig.
Ik mag en kan geen individu zijn die alleen maar verantwoordelijk is voor zijn daden!!
Ik moet me een spiegel voorhouden, mezelf confronteren met dingen waar ik geen vat op heb en waar ik ook niets maar dan ook niets mee heb.
Er zijn ook Marokkanen omgekomen bij die aanslag, maar ik moet me vooral schuldig voelen voor het feit dat ik Marokkaan ben.
Ik had er eigenlijk voor gekozen om me niet te laten beinvloeden door indoctrinatie vanuit welke hoek dan ook, maar het is verdomd moeilijk als je telkens weer tot staan wordt gemaand om je te verantwoorden voor iemand waar je net zo`n afgrijzen van hebt als iedere humane medemens.
IK ben iemand met veel geduld die altijd met empathie dingen probeert te bekijken, maar ik word onderhand wel misselijk van al die aantijgingen en dreigementen.
"als je je niet distantieert dan zal..blabla...."
Ik ben er nogthans onverschillig onder (niet te veel aan denken), maar toch moet ik het volgende kwijt: :fuckit2: :fuckit2: :fuckit2: :kotsen2: :maffia: :kotsen: :fuckit2: :fuckit: :fuckit: :aftel: :vingers: :fpuh: :wohaa:

Syphax
15-03-04, 20:30
Nog meer excuses? hier neem!! :kalasniko :fuckit: :aftel:

ZbaqZbaq
15-03-04, 20:54
Evian,

Was je ook zo opgefokt toen vanmiddag zionistische helicopters meer dan 10 raketten op Gaza afvuurden ?

midari
15-03-04, 21:02
Ik schaam me... Ik schaam me om Marokkaan te zijn, ik schaam me om moslim te zijn. Ik schaam me om berber te zijn, ik schaam me om arabier te zijn. Voor het eerst in mijn leven schaam ik me om mijn zwarte haren, mijn bruine ogen en mijn Arabische naam. Het is nu 15 maart 2004 en minder dan 24 uur geleden heb ik vernomen dat de aanslagen in Spanje het werk zijn van moslims. Vanochtend las ik in de Volkskrant dat de opgepakte mannen van Marokkaanse afkomst zijn. En in de middag hoorde ik op een Arabische radiozender dat minstens twee van de drie opgepakte Marokkanen berbers zijn. Op mijn kamer schreeuw ik dat het geen berbers zijn, dat het geen Marokkanen zijn en tril zelfs dat het geen moslims zijn uit mijn longen. Ik schreeuw, maar weet dat niemand mij hoort.

betreur je deze aanslag ik ook ik ben hier niet voor , maar betreur je niet die 60.000 irakizen vermoord door amiraka terwijl moslims niks doen en palastijnen elke dag moorden . voor hier doen moslims en arbieren niks alleen maar kijken en bla bla bla . weet jij amerika van plan was niet alleen irak ook andere arabische landen aan te valen en onder dwang samen met westers landen alleen zijn plan is mislukt anders had jij amerikannen ook boven jou dak ..............

barfly
15-03-04, 21:11
Geplaatst door ZbaqZbaq
Evian,

Was je ook zo opgefokt toen vanmiddag zionistische helicopters meer dan 10 raketten op Gaza afvuurden ?

het zal je verbazen maar toen ik het las stond ik even stil bij Madrid ja... Er is een hoop onrecht in deze wereld.

Zwarte Schaap
15-03-04, 21:18
Geplaatst door Evian
Ik schaam me... Ik schaam me om Marokkaan te zijn, ik schaam me om moslim te zijn. Ik schaam me om berber te zijn, ik schaam me om arabier te zijn. Voor het eerst in mijn leven schaam ik me om mijn zwarte haren, mijn bruine ogen en mijn Arabische naam. Het is nu 15 maart 2004 en minder dan 24 uur geleden heb ik vernomen dat de aanslagen in Spanje het werk zijn van moslims. Vanochtend las ik in de Volkskrant dat de opgepakte mannen van Marokkaanse afkomst zijn. En in de middag hoorde ik op een Arabische radiozender dat minstens twee van de drie opgepakte Marokkanen berbers zijn. Op mijn kamer schreeuw ik dat het geen berbers zijn, dat het geen Marokkanen zijn en tril zelfs dat het geen moslims zijn uit mijn longen. Ik schreeuw, maar weet dat niemand mij hoort.



Gisteren geplaatst door Vgeld

Ik kijk neer op mensen die hun roots verloochenen om derden te "pleasen ". Wij Marokkanen en de Turken zijn geen nazaten van de slaven die je kunt omtoveren tot een polderinwoner. Wij hebben een van de oudste culturen van deze planeet en dus kunnen de piraten in dit land doen wat ze willen maar Turken & Marokkanen gaan hun achtergrond niet verloochenen.

By the way: Ik vind de tweede generatie allo's en met name Marokkanen echt mietjes . Nederigheid en slachtofferrol opzoeken levert jullie niets op.

Vgeld, met bovenstaande berichtje heb je alsnog een klein beetje gelijk gekregen. Bij deze heb je recht op een klein beetje excuses voor mijn uitval gisteren.

papol
15-03-04, 22:11
Waarom jezelf schamen voor anderen die zo ver van je vandaan staan?

Zelfs de gebondenheid als Marokkaan, Berber en Moslim maakt je op geen enkele wijze verantwoordelijk voor hun daden.

Algemene afkeur moet toch voldoende zijn?

Gr.P

ps, de Spaanse socialisten mogen zich wel eens schamen, gewonnen door misbruik van de aanslag en dan zo'n rot opmerking, "graag iedereen EN de moslim, een minuut stilte ... etc". Alsof Moslims NIET tot iedereen behoren!

..zapper
16-03-04, 00:17
Geplaatst door lennart
pfff. heb jij je al verontschuldigt voor de dood van 10.000 onschuldige Iraakse burgers???

je ziet voor het gemak kennelijk over het hoofd dat die niet door nederlanders zijn gedood en de aanslag in spanje wel door marokkanen is gepleegd?

Zwarte Schaap
16-03-04, 01:21
Geplaatst door zapper
je ziet voor het gemak kennelijk over het hoofd dat die niet door nederlanders zijn gedood en de aanslag in spanje wel door marokkanen is gepleegd?

Verontschuldigingen bied je aan als je je schuldig voelt. Waarom zouden burgers van Nederland zich moeten verontschuldigen voor daden van individuen waar ze noch part , noch deel aan hebben.

Als je verontschudligingen wil hebben moet je bij de regeringsleiders wezen. Vraag maar aan Aznar waarom hij meteen al zijn ambassadeurs de opdracht gaf de schuld bij de ETA te zoeken.

Vraag Balkenende maar aan wie hij vandaag de oorlog verklaarde. Vraag aan het Nederlandse wolk of ze wel die oorlog willen?

Al Sawt
16-03-04, 01:25
Geplaatst door Evian
Ik schaam me... Ik schaam me om Marokkaan te zijn, ik schaam me om moslim te zijn. Ik schaam me om berber te zijn, ik schaam me om arabier te zijn. Voor het eerst in mijn leven schaam ik me om mijn zwarte haren, mijn bruine ogen en mijn Arabische naam. Het is nu 15 maart 2004 en minder dan 24 uur geleden heb ik vernomen dat de aanslagen in Spanje het werk zijn van moslims. Vanochtend las ik in de Volkskrant dat de opgepakte mannen van Marokkaanse afkomst zijn. En in de middag hoorde ik op een Arabische radiozender dat minstens twee van de drie opgepakte Marokkanen berbers zijn. Op mijn kamer schreeuw ik dat het geen berbers zijn, dat het geen Marokkanen zijn en tril zelfs dat het geen moslims zijn uit mijn longen. Ik schreeuw, maar weet dat niemand mij hoort.

De Islam leert mij vrede, geduld en ingetogenheid. De Koran straalt rust, vergevensgezindheid en barmhartigheid uit. En toch vindt een groepje moslims het nodig om onschuldige burgers te vermoorden. Moeders, vaders, studenten, arbeiders. Nietsvermoedend en in de bloei van hun bestaan. Het leven van de nabestaanden zal nooit meer hetzelfde zijn. Pijnlijke ontwakeningen in de ochtenden en eindeloze nachten vol nachtmerries zullen hen metgezellen zijn. Een moeder zal voor de rest van haar leven tevergeefs wachten op de terugkomst van haar kind en Spaanse meisjes zullen nooit meer pappa in de mond nemen. Op 11 maart 2004 zijn al hun levenskleuren ontnomen. Door een groepje baardmannen dat de naam van God te grabbel gooit door onschuldige mensen te vermoorden in Zijn naam. Stelletje imbecielen! Zij weten niet eens wat Islam inhoudt. Alsof onze godsdienst al niet genoeg te lijden heeft na 11 september... Jammer genoeg leeft Hassan 2e niet meer. Hij zou beslist om uitlevering hebben gevraagd en hun lot zou een hel op aarde zijn geweest. God zij dank bestaat het Hiernamaals waar zij tot de laatste vergoten bloeddruppel hun straf zullen uitzitten. Hun beestachtige en laffe daad heeft niet alleen de nabestaanden in eeuwige nevel doen belanden, je hoeft niet lang na te denken over hoe de Spanjaarden zich vanaf nu ten opzichte van de Marokkanen in Spanje zullen gedragen.

Ik hoop dat ooit in dit leven of een ander degenen die achter deze aanslagen zitten geconfronteerd zullen worden met de kinderen van de vermoorde mannen en vrouwen. Als ik die confrontatie zou voelen zou ik ongetwijfeld mijn schaamte verliezen. Mijn schaamte om moslim te zijn in een wereld als deze... Wat een zwakke persoonlijkheid heb je zeg!

Voor wat moet je je schamen? Voor de daden die gepleegd zijn in de naam van Islam? Of voor het feit dat 3 labiele Marokkanen hoogstwaarschijnlijk die aanslag hebben gepleegd?

En waarom moeten we onze excuses aanbieden?

prikkerd
16-03-04, 01:30
Ik schaam me voor Evian

Al Sawt
16-03-04, 01:34
Geplaatst door Lugh
Beste Evian,

Het kost soms heel wat moeite om niet alle moslims aan te kijken na die vreselijke aanslag in Spanje, zeker wanneer je er zoveel tegenkomt die er onverschillig over zijn of er zelfs blij om zijn. Daarom wil ik je heel hartelijk bedanken voor deze duidelijke blijk van afkeuring! Dat geeft de mens tenminste weer een beetje goede moed...
Beste Lugh,

Het kost me soms heel wat moeite om niet alle Christenen aan te kijken na diverse vreselijke genocides en oorlogen die zij in veel landen hebben aangericht. Met name in landen als Ruanda, Congo,Irak en de Balkan. Zeker wanneer je er zoveel tegenkomt die er onverschillig over zijn of zelfs blij om zijn. Daarom kan ik je helaas niet bedanken, omdat jou duidelijke blijk van afkeuring achterwegen blijft! Dat geeft een mens helaas geen goede moed.

Al Sawt
16-03-04, 01:36
Geplaatst door zapper
je ziet voor het gemak kennelijk over het hoofd dat die niet door nederlanders zijn gedood en de aanslag in spanje wel door marokkanen is gepleegd? Hoeveel Marokkanen?

Is die aantal groot genoeg, zodat de Marokkaanse volk collectief door de stof moet en zijn excuses moet aanbieden?

850
16-03-04, 02:28
Geplaatst door Evian
Ik schaam me... Ik schaam me om Marokkaan te zijn, ik schaam me om moslim te zijn. Ik schaam me om berber te zijn, ik schaam me om arabier te zijn. Voor het eerst in mijn leven schaam ik me om mijn zwarte haren, mijn bruine ogen en mijn Arabische naam. Het is nu 15 maart 2004 en minder dan 24 uur geleden heb ik vernomen dat de aanslagen in Spanje het werk zijn van moslims. Vanochtend las ik in de Volkskrant dat de opgepakte mannen van Marokkaanse afkomst zijn. En in de middag hoorde ik op een Arabische radiozender dat minstens twee van de drie opgepakte Marokkanen berbers zijn. Op mijn kamer schreeuw ik dat het geen berbers zijn, dat het geen Marokkanen zijn en tril zelfs dat het geen moslims zijn uit mijn longen. Ik schreeuw, maar weet dat niemand mij hoort.

De Islam leert mij vrede, geduld en ingetogenheid. De Koran straalt rust, vergevensgezindheid en barmhartigheid uit. En toch vindt een groepje moslims het nodig om onschuldige burgers te vermoorden. Moeders, vaders, studenten, arbeiders. Nietsvermoedend en in de bloei van hun bestaan. Het leven van de nabestaanden zal nooit meer hetzelfde zijn. Pijnlijke ontwakeningen in de ochtenden en eindeloze nachten vol nachtmerries zullen hen metgezellen zijn. Een moeder zal voor de rest van haar leven tevergeefs wachten op de terugkomst van haar kind en Spaanse meisjes zullen nooit meer pappa in de mond nemen. Op 11 maart 2004 zijn al hun levenskleuren ontnomen. Door een groepje baardmannen dat de naam van God te grabbel gooit door onschuldige mensen te vermoorden in Zijn naam. Stelletje imbecielen! Zij weten niet eens wat Islam inhoudt. Alsof onze godsdienst al niet genoeg te lijden heeft na 11 september... Jammer genoeg leeft Hassan 2e niet meer. Hij zou beslist om uitlevering hebben gevraagd en hun lot zou een hel op aarde zijn geweest. God zij dank bestaat het Hiernamaals waar zij tot de laatste vergoten bloeddruppel hun straf zullen uitzitten. Hun beestachtige en laffe daad heeft niet alleen de nabestaanden in eeuwige nevel doen belanden, je hoeft niet lang na te denken over hoe de Spanjaarden zich vanaf nu ten opzichte van de Marokkanen in Spanje zullen gedragen. Ik hoop dat ooit in dit leven of een ander degenen die achter deze aanslagen zitten geconfronteerd zullen worden met de kinderen van de vermoorde mannen en vrouwen. Als ik die confrontatie zou voelen zou ik ongetwijfeld mijn schaamte verliezen. Mijn schaamte om moslim te zijn in een wereld als deze...

Wat n dom gezwam!

En hoezo hoef ik niet lang na te denken over hoe de Spanjaarden zich vanaf nu ten opzichte van de Marokanen in Spanje zullen gedragen?
Ik volg jouw zwart/wit/generalisatie-gedachtenkronkels niet zo goed. En heb er ook bar weinig respect voor. Integendeel: het is eng en gevaarlijk zo te denken en te reageren.
Je had ook kunnen zeggen dat je het verschrikkelijk vind wat er gebeurt is in Madrid. Gewoon als menselijk leed zijnde. Zoals wij het allemaal erg vinden.........

Jammer dat Hassan 2 niet meer leeft? Man, heb je wel enig idee wat die ploert allemaal uitgevreten heeft tijdens zijn leven?

Zwarte Schaap
16-03-04, 02:53
Geplaatst door Evian
Khad is hetero en heeft vriend...:). Ik daarentegen...:stout:. Ik ben van alle markten thuis...:).

Nu begrijp ik iets beter waarom je je schaamt voor je geloof en andere zaken. :fuckit:

Bron: http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?postid=1205175#post1205175

Dutchguy
16-03-04, 05:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nu begrijp ik iets beter waarom je je schaamt voor je geloof en andere zaken. :fuckit:

Bron: http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?postid=1205175#post1205175

Dat je het hele forum berichten af gaat zoeken om iemand in diskrediet te brengen is dan ook wel weer veelzeggend.

Wortel
16-03-04, 06:49
Hallo Evian
Van alles wat ik hier langs zie komen leer ik weer opnieuw hoeveel pijn er kennelijk moet zijn bij de verschillende moslimgemeenschappen over het feit dat er bij de buitenwacht zo'n verwrongen en volslagen uit het lood geslagen beeldvorming over de Islam heerst. Wanneer voortdurend het dierbaarste wat je mag hebben door de modder wordt gehaald, zal inderdaad het nodige met jegebeuren.

Je zult weten dat ik een christen ben en wat ik nu ga schrijven bedoel ik als een bemoediging en een handreiking in broederschap, om daarmee aan te geven wat mede mijn drijfveer is om op een site als deze aanwezig te zijn:
Op de avond van 11 september 2001 zou ik een vergadering voorzitten, maar ons hoofd stond die avond niet naar vergaderen, omdat ons hart heel ergens anders was. Die avond las ik uit het AlOude Testament, 2 Koningen 1, een verhaal dat wat mij betreft gaat over lieden die het vuur van God voor het karretje van hun eigen partijzaak willen spannen en daarmee zichzelf en onschuldige anderen letterlijk verbranden. Daarna heb ik gezegd dat ik heel erg vreesde dat de recente gebeurtenissen zijn negatieve weerslag zou hebben op de moslimgemeenschap, ook in ons land. Zij zouden, zo vreesde ik, verantwoordelijk worden gehouden voor de daden van enkele misleide zielen en dat zouden onze moslimbroeders en -zusters niet verdienen. Mijn vrees is, zoals jij beter weet dan ik, sindsdien trieste waarheid geworden.
Voorts heb ik toen nog gezegd dat ik het in onze geloofsgemeenschap nooit zou tolereren dat op grond van deze gebeurtenissen medelanders en, wat mij betreft, geloofsgenoten zouden worden aangekeken op de daden van deze idioten.
Ik deel het maar met je voor wat het je waard is...

yaminabou
16-03-04, 08:11
Sorry misschien kan je wel als een marokkaan schamen, Maar niet om Moslim zijn?????

Goodnight
16-03-04, 09:21
Geplaatst door Wortel
Hallo Evian
Van alles wat ik hier langs zie komen leer ik weer opnieuw hoeveel pijn er kennelijk moet zijn bij de verschillende moslimgemeenschappen over het feit dat er bij de buitenwacht zo'n verwrongen en volslagen uit het lood geslagen beeldvorming over de Islam heerst. Wanneer voortdurend het dierbaarste wat je mag hebben door de modder wordt gehaald, zal inderdaad het nodige met jegebeuren.

Je zult weten dat ik een christen ben en wat ik nu ga schrijven bedoel ik als een bemoediging en een handreiking in broederschap, om daarmee aan te geven wat mede mijn drijfveer is om op een site als deze aanwezig te zijn:
Op de avond van 11 september 2001 zou ik een vergadering voorzitten, maar ons hoofd stond die avond niet naar vergaderen, omdat ons hart heel ergens anders was. Die avond las ik uit het AlOude Testament, 2 Koningen 1, een verhaal dat wat mij betreft gaat over lieden die het vuur van God voor het karretje van hun eigen partijzaak willen spannen en daarmee zichzelf en onschuldige anderen letterlijk verbranden. Daarna heb ik gezegd dat ik heel erg vreesde dat de recente gebeurtenissen zijn negatieve weerslag zou hebben op de moslimgemeenschap, ook in ons land. Zij zouden, zo vreesde ik, verantwoordelijk worden gehouden voor de daden van enkele misleide zielen en dat zouden onze moslimbroeders en -zusters niet verdienen. Mijn vrees is, zoals jij beter weet dan ik, sindsdien trieste waarheid geworden.
Voorts heb ik toen nog gezegd dat ik het in onze geloofsgemeenschap nooit zou tolereren dat op grond van deze gebeurtenissen medelanders en, wat mij betreft, geloofsgenoten zouden worden aangekeken op de daden van deze idioten.
Ik deel het maar met je voor wat het je waard is...

:duim:

Zwarte Schaap
16-03-04, 10:31
Geplaatst door Dutchguy
Dat je het hele forum berichten af gaat zoeken om iemand in diskrediet te brengen is dan ook wel weer veelzeggend.

Ik heb geen klote gezocht lullo. Nooit gehoord van toeval? Toevallig was er een topic waar mijn naam in voorkwam op wie schrijft die blijf, en van het één komt het ander.

naamloos
16-03-04, 11:57
over lieden die het vuur van God voor het karretje van hun eigen partijzaak willen spannen en daarmee zichzelf en onschuldige anderen letterlijk verbranden. Daarna heb ik gezegd dat ik heel erg vreesde dat de recente gebeurtenissen zijn negatieve weerslag zou hebben op de moslimgemeenschap, ook in ons land. Zij zouden, zo vreesde ik, verantwoordelijk worden gehouden voor de daden van enkele misleide zielen en dat zouden onze moslimbroeders en -zusters niet verdienen .

Goed stuk wortel!

Evian, Het gevoel van schaamte heb ik niet, ik schaam me niet voor mijn afkomst noch voor mijn geloof, maar wat ik wel had is, not again...

Stelletje mongolen zijn het, deze Marokkanen die mogelijk de aanslag hebben gepleegd, waar waren ze toen Amerika en bondgenoten Irak aanvielen? Als je tegen hun aanwezigheid in Irak bent( zoals zovelen), val ze dan maar aan in Irak tijdens de oorlog. Een gevecht tussen soldaat en soldaat.......

Deze lieden willen alleen maar angst oogsten en haat kweken tussen de moslims en niet westerse wereld. Ze willen naast de zogenaamde kruistocht tegen de bondgenoten van de USA, ook dat alle moslims, waar dan ook ter wereld zich meer gaan uitspreken voor de Islam, is het niet goedschiks dan kwaadschiks( aanslagen Casablanca, Turkije). Anderzijds keren de Europeanen zich steeds meer af van de Islam, hoofdoekdiscussie etc. en willen ze ons omturnen tot een modelburger. Het wordt hier voor een (gematigde) moslim steeds leuker....

Wortel
16-03-04, 14:49
En daarom moeten we ons -moslims en nietmoslims samen- ook niet in de luren laten leggen door dit doemscenario, door ons angst aan te laten jagen door een stel idioten die het ABC van de Koran nog niet eens kunnen spellen. Blijf in contact met elkaar, praat met elkaar, doe dingen samen met elkaar en blijf waakzaam. De beste voedingsbodem voor dat "wij" tegen "zij" denken is wederzijdse vervreemding. Dat de duivel het hale, waar het trouwens ook vandaan komt...

Zwarte Schaap
16-03-04, 15:03
Geplaatst door Wortel
En daarom moeten we ons -moslims en nietmoslims samen- ook niet in de luren laten leggen door dit doemscenario, door ons angst aan te laten jagen door een stel idioten die het ABC van de Koran nog niet eens kunnen spellen. Blijf in contact met elkaar, praat met elkaar, doe dingen samen met elkaar en blijf waakzaam. De beste voedingsbodem voor dat "wij" tegen "zij" denken is wederzijdse vervreemding. Dat de duivel het hale, waar het trouwens ook vandaan komt...

:duim:

P.N.
16-03-04, 21:29
Geplaatst door lennart
pfff. heb jij je al verontschuldigt voor de dood van 10.000 onschuldige Iraakse burgers???

Welke 10.000? Die van voor, tijdens of na de val van Saddam Hoessein?

We zullen wellicht nooit de de aantallen te weten komen die tijdens het bewind van Saddam zijn gefolterd en vermoord.

De wijze waarop Bush de oorlog tegen Irak is begonnen had nooit mogen gebeuren. INDIEN (nogmaals INDIEN) er was ingegrepen had dit via de VN moeten gebeuren. Niet door een land welke wraak gevoelens koesterd na 11/9.

Maar dat neemt niet weg dat Saddam m.i. niet echt als een vroome moslim heeft gedragen.

Overigens ben ik het wel met de stelling eens dat ondanks alles je niet moet schamen voor het moslim of Marrokaan zijn. Ofschoon mijn haat gevoelens tegen deze individuen groot is, wil dit niet zeggen dat die gevoelens ook gelden voor moslims of Marrokanen in het algemeen.

Gebruik de verontwaardiging om de discussie gaande te houden dat dit soort aanslagen NIEMANDS doel dient.

000NobelPrizes
16-03-04, 21:43
Geplaatst door P.N.
Welke 10.000? Die van voor, tijdens of na de val van Saddam Hoessein?

We zullen wellicht nooit de de aantallen te weten komen die tijdens het bewind van Saddam zijn gefolterd en vermoord.

De wijze waarop Bush de oorlog tegen Irak is begonnen had nooit mogen gebeuren. INDIEN (nogmaals INDIEN) er was ingegrepen had dit via de VN moeten gebeuren. Niet door een land welke wraak gevoelens koesterd na 11/9.

Maar dat neemt niet weg dat Saddam m.i. niet echt als een vroome moslim heeft gedragen.

Overigens ben ik het wel met de stelling eens dat ondanks alles je niet moet schamen voor het moslim of Marrokaan zijn. Ofschoon mijn haat gevoelens tegen deze individuen groot is, wil dit niet zeggen dat die gevoelens ook gelden voor moslims of Marrokanen in het algemeen.

Gebruik de verontwaardiging om de discussie gaande te houden dat dit soort aanslagen NIEMANDS doel dient.

Agreed.
Overigens wel jammer dat er niet vanuit de regering een openlijk praatje is gehouden van deze strekking.

Ik denk dat onze moslimgemeenschap, en de Marokkanen in het bijzonder, op dit moment wel een steuntje in de rug hadden kunnen gebruiken. Evenals de bulk van de Hollanders overigens, die nu met nog grotere ogen naar de Marokkaanse buren/gemeenschap kijken en zich afvragen: "Are you one of them?"

P.N.
16-03-04, 22:07
Vwb. het feit dat de regering geen praatje van dezelfde strekking heeft gehouden: ik vrees dat gezien de signatuur van onze huidige regering dit ook niet gaat komen.

super ick
17-03-04, 10:13
Juist mee eens. Deze regering roept en blaat: normen, waarden etc etc bla bla. Verder gebeurt er niets. Ik hoor dat nu al een paar jaar. Er komt niets uit hun handen. Rijken worden rijker, armen armer. En wij staan erbij en kijken ernaar. Het volk krijgt hier de regering die het verdient. Ik hoop dat de massa daar nu eens snel achter komt.

fattimaz
17-03-04, 11:37
Waarom moet jij je in godsnaam schamen voor een gruwelijke aanslag gepleegd in Madrid door Marokkanen ''moslims" Jij bent toch verantwoordelijk voor je eigen daden, en daar moet jij je voor schamen. Je hebt heel veel om trots op te zijn als Marokkaan en moslim. en dat er nu een paar marokkanen gesoorde acties uit gaan halen daar kan ik of jij niets aan doen Moeten alle Spanjaarden zich schamen voor acties van de ETA? Of Ieren voor de IRA nee. Ik vind het raar dat als zoiets gebeurd Marokkaanen als coalitie moeten gaan denken wij zijn ook gewoon allemaal individuen en zo moeten Marokkanen ook aangesproken worden.

Julien
17-03-04, 11:42
Geplaatst door fattimaz
Waarom moet jij je in godsnaam schamen voor een gruwelijke aanslag gepleegd in Madrid door Marokkanen ''moslims" Jij bent toch verantwoordelijk voor je eigen daden, en daar moet jij je voor schamen. Je hebt heel veel om trots op te zijn als Marokkaan en moslim. en dat er nu een paar marokkanen gesoorde acties uit gaan halen daar kan ik of jij niets aan doen Moeten alle Spanjaarden zich schamen voor acties van de ETA? Of Ieren voor de IRA nee. Ik vind het raar dat als zoiets gebeurd Marokkaanen als coalitie moeten gaan denken wij zijn ook gewoon allemaal individuen en zo moeten Marokkanen ook aangesproken worden.

ik vind ook niet dat marokkanen zich moeten schamen vanwege Madrid, maar het is niet slecht als je het wel doet. Het is toch ook terecht dat Nederlanders zich schamen vanwege de slavernij, dat Duitsers zich schamen vanwege WO2, dat Fransen zich schamen vanwege Algerije, en ga zo maar door. Ook al waren wij daar niet bij, we kunnen ons best schamen voor onze landgenoten.

Evian
17-03-04, 19:34
Geplaatst door taouanza
Evian ek iefkerbie eskief ie7men!:mad:
a chmoetieyt!


Meejdam sger-r...?


:)

Evian
17-03-04, 19:44
Geplaatst door Bofko
Even testen of Evian wel allochtoons-Marokkaans is en geen rechts-extremistische intrigant :)


Ik ben zo allochtoons als maar zijn kan...:). Een 15-tal jaartjes geleden verliet Evian de heerlijke groene heuvels van het Atlasgebergte in Marokko om te kunnen genieten van het grote geld genaamd Europa... Als ik toen had geweten wat ik nu weet dan had mij dat een misselijkmakende tocht op een gammel bootje tussen Tanger en de Spaanse kust, 2 zwerfjaartjes door Spanje en Frankrijk en een clandistiene rit in een stinkende vrachtwagen richting Brabant bespaard...:).

Evian
17-03-04, 19:48
Geplaatst door ZbaqZbaq
Evian,

Was je ook zo opgefokt toen vanmiddag zionistische helicopters meer dan 10 raketten op Gaza afvuurden ?


Nee, ik ben niet Joods...:).

Evian
17-03-04, 19:59
Geplaatst door 850
Wat n dom gezwam!

En hoezo hoef ik niet lang na te denken over hoe de Spanjaarden zich vanaf nu ten opzichte van de Marokanen in Spanje zullen gedragen?
Ik volg jouw zwart/wit/generalisatie-gedachtenkronkels niet zo goed. En heb er ook bar weinig respect voor. Integendeel: het is eng en gevaarlijk zo te denken en te reageren.
Je had ook kunnen zeggen dat je het verschrikkelijk vind wat er gebeurt is in Madrid. Gewoon als menselijk leed zijnde. Zoals wij het allemaal erg vinden.........

Jammer dat Hassan 2 niet meer leeft? Man, heb je wel enig idee wat die ploert allemaal uitgevreten heeft tijdens zijn leven?


Beetje beh...:). Nogmaals het is meer beeldspraak dan realiteit... Tomas gaf al aan dat men het verkeerd zou opvatten, jij bent daar blijkbaar 1 van...:).

En inderdaad vind ik het jammer dat Hassan 2 niet meer leeft. Als hij er nog zou zijn dan waren bijv. die aanslagen in Casablanca vorig jaar geen stukje Marokkaanse geschiedenis...:). Ik heb liever een streng staatshoofd in een stabiel en rustig land dan het tegenovergestelde. Daar komt bij dat wij Marokkanen niet al te veel vrijheid in ons land moeten genieten. Op de een of andere manier zijn wij daar (nog) niet geschikt voor...:).

Yasmine73
17-03-04, 20:08
Geplaatst door Evian
Op de een of andere manier zijn wij daar (nog) niet geschikt voor...:). :duim:

volgens mij ook!
Bovendien: ik heb geen greintje respect voor de gewetenloze onvolwassen marokkanen die de Serieuze en Vredelievende marokaanse gemeenschap in discredit brengen en ons NOG meer een slechte naam bezorgen
Trouwens, ik veracht en vervloek alle moordenaars van onschuldige burgers, of dit nu Israeli, Amerikanen of wat else :stomp:

Goodnight
17-03-04, 20:08
Geplaatst door Evian
Beetje beh...:). Nogmaals het is meer beeldspraak dan realiteit... Tomas gaf al aan dat men het verkeerd zou opvatten, jij bent daar blijkbaar 1 van...:).

En inderdaad vind ik het jammer dat Hassan 2 niet meer leeft. Als hij er nog zou zijn dan waren bijv. die aanslagen in Casablanca vorig jaar geen stukje Marokkaanse geschiedenis...:). Ik heb liever een streng staatshoofd in een stabiel en rustig land dan het tegenovergestelde. Daar komt bij dat wij Marokkanen niet al te veel vrijheid in ons land moeten genieten. Op de een of andere manier zijn wij daar (nog) niet geschikt voor...:).

:moe:

Ga alstjeblieft een shrink zoeken.

Evian
17-03-04, 20:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nu begrijp ik iets beter waarom je je schaamt voor je geloof en andere zaken. :fuckit:

Bron: http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?postid=1205175#post1205175


Aandoenlijk om te zien hoe je mijn ego streelt door op zoek te gaan naar mijn eerdere reacties die je blijkbaar één voor één uitpluist om Evian te betrappen op oneffenheden...:). Ik kan je vertellen dat ik dat in elk geval niet van plan ben te doen bij het Zwarte Schaap; ten eerste neem ik internet net zo serieus als de snotbel van mijn neefje, ten tweede zie ik geen reden om jou enige belangrijkheid toe te dichten...:).

Evian
17-03-04, 20:09
Geplaatst door Dutchguy
Dat je het hele forum berichten af gaat zoeken om iemand in diskrediet te brengen is dan ook wel weer veelzeggend.


Exactly my point...:).

taouanza
17-03-04, 20:15
Geplaatst door Evian
Beetje beh...:). Nogmaals het is meer beeldspraak dan realiteit... Tomas gaf al aan dat men het verkeerd zou opvatten, jij bent daar blijkbaar 1 van...:).

En inderdaad vind ik het jammer dat Hassan 2 niet meer leeft. Als hij er nog zou zijn dan waren bijv. die aanslagen in Casablanca vorig jaar geen stukje Marokkaanse geschiedenis...:). Ik heb liever een streng staatshoofd in een stabiel en rustig land dan het tegenovergestelde. Daar komt bij dat wij Marokkanen niet al te veel vrijheid in ons land moeten genieten. Op de een of andere manier zijn wij daar (nog) niet geschikt voor...:).

Daarom zit jij hier.:)

Anwaro
17-03-04, 20:15
Geplaatst door Evian
Beetje beh...:). Nogmaals het is meer beeldspraak dan realiteit... Tomas gaf al aan dat men het verkeerd zou opvatten, jij bent daar blijkbaar 1 van...:).

En inderdaad vind ik het jammer dat Hassan 2 niet meer leeft. Als hij er nog zou zijn dan waren bijv. die aanslagen in Casablanca vorig jaar geen stukje Marokkaanse geschiedenis...:). Ik heb liever een streng staatshoofd in een stabiel en rustig land dan het tegenovergestelde. Daar komt bij dat wij Marokkanen niet al te veel vrijheid in ons land moeten genieten. Op de een of andere manier zijn wij daar (nog) niet geschikt voor...:).

Je stelling over Casablanca kun je nergens mee staven...

Ik buig anders niet graag mijn hoofd voor dictatorale dwang. Een volk kan niet volwassen worden onder een dergelijk regime.

Waarom zouden 'wij' daar nog niet geschikt voor zijn? :mad:

taouanza
17-03-04, 20:18
Geplaatst door Evian
Meejdam sger-r...?


:)

Manik? :confused:

Evian
17-03-04, 20:20
Geplaatst door Wortel
Hallo Evian
Van alles wat ik hier langs zie komen leer ik weer opnieuw hoeveel pijn er kennelijk moet zijn bij de verschillende moslimgemeenschappen over het feit dat er bij de buitenwacht zo'n verwrongen en volslagen uit het lood geslagen beeldvorming over de Islam heerst. Wanneer voortdurend het dierbaarste wat je mag hebben door de modder wordt gehaald, zal inderdaad het nodige met jegebeuren.

Je zult weten dat ik een christen ben en wat ik nu ga schrijven bedoel ik als een bemoediging en een handreiking in broederschap, om daarmee aan te geven wat mede mijn drijfveer is om op een site als deze aanwezig te zijn:
Op de avond van 11 september 2001 zou ik een vergadering voorzitten, maar ons hoofd stond die avond niet naar vergaderen, omdat ons hart heel ergens anders was. Die avond las ik uit het AlOude Testament, 2 Koningen 1, een verhaal dat wat mij betreft gaat over lieden die het vuur van God voor het karretje van hun eigen partijzaak willen spannen en daarmee zichzelf en onschuldige anderen letterlijk verbranden. Daarna heb ik gezegd dat ik heel erg vreesde dat de recente gebeurtenissen zijn negatieve weerslag zou hebben op de moslimgemeenschap, ook in ons land. Zij zouden, zo vreesde ik, verantwoordelijk worden gehouden voor de daden van enkele misleide zielen en dat zouden onze moslimbroeders en -zusters niet verdienen. Mijn vrees is, zoals jij beter weet dan ik, sindsdien trieste waarheid geworden.
Voorts heb ik toen nog gezegd dat ik het in onze geloofsgemeenschap nooit zou tolereren dat op grond van deze gebeurtenissen medelanders en, wat mij betreft, geloofsgenoten zouden worden aangekeken op de daden van deze idioten.
Ik deel het maar met je voor wat het je waard is...


Dank je...:). Ik heb Marokkaanse/Arabische vrienden die in de VS studeren en werken. Het zijn oprechte moslims met het hart op de juiste plaats. Ik krijg meermaals van ze te horen hoe zij worden behandeld door de verschillende overheden in de VS. Sinds 11 september! En het wordt steeds erger. Als ik je persoonlijke voorbeelden geef dan zou je vol verbazing staan... Wat mij dan het meest betreurt is naast het feit dat echte moslims het moeten ontgelden omdat hun zogenaamde broeders onschuldige mensen doden ook het feit dat het Westen (dat de mond vol heeft van verworven vrijheden) alles waar een democratie voor staat inclusief normen en waarden in no time bij het grof vuil zet omdat een stelletje gestoorde baardmannen torens in vliegen... In mijn ogen is dat pas dictatuur en is dat pas indoctrinatie en massamanipulatie!

Goodnight
17-03-04, 20:23
Geplaatst door Evian
stelletje gestoorde baardmannen torens in vliegen... In mijn ogen is dat pas dictatuur en is dat pas indoctrinatie en massamanipulatie!

Euhm :rolleyes) volgens mij hadden ze geen baardje hoor.Zagen er supermodern uit,Gladgeschoren enzo....

Zwarte Schaap
17-03-04, 20:24
Geplaatst door Evian
Aandoenlijk om te zien hoe je mijn ego streelt door op zoek te gaan naar mijn eerdere reacties die je blijkbaar één voor één uitpluist om Evian te betrappen op oneffenheden...:). Ik kan je vertellen dat ik dat in elk geval niet van plan ben te doen bij het Zwarte Schaap; ten eerste neem ik internet net zo serieus als de snotbel van mijn neefje, ten tweede zie ik geen reden om jou enige belangrijkheid toe te dichten...:).

Denk je nou echt dat jij de moeite waard bent om teksten van je te gaan zoeken? Lees mijn antwoord aan dutchguy nog een keer en neem nou maar aan wat ik zeg want als ik teksten van jou gezocht zou hebben dan ga ik daar niet om liegen.

En als ik dat gedaan zou hebben dan nog maakt het niets uit voor mijn stelling dat je gewoon een zwakke mietje zonder ruggegraat bent, meneer van de BIL-jonairboysclub

Maar goed doordat je zelf toegeeft dat je een homo/bisexueel bent begrijp ik wel beter waarom je je schaamt om moslim te zijn.

Evian
17-03-04, 20:27
Geplaatst door naamloos
.

Goed stuk wortel!

Evian, Het gevoel van schaamte heb ik niet, ik schaam me niet voor mijn afkomst noch voor mijn geloof, maar wat ik wel had is, not again...

Stelletje mongolen zijn het, deze Marokkanen die mogelijk de aanslag hebben gepleegd, waar waren ze toen Amerika en bondgenoten Irak aanvielen? Als je tegen hun aanwezigheid in Irak bent( zoals zovelen), val ze dan maar aan in Irak tijdens de oorlog. Een gevecht tussen soldaat en soldaat.......

Deze lieden willen alleen maar angst oogsten en haat kweken tussen de moslims en niet westerse wereld. Ze willen naast de zogenaamde kruistocht tegen de bondgenoten van de USA, ook dat alle moslims, waar dan ook ter wereld zich meer gaan uitspreken voor de Islam, is het niet goedschiks dan kwaadschiks( aanslagen Casablanca, Turkije). Anderzijds keren de Europeanen zich steeds meer af van de Islam, hoofdoekdiscussie etc. en willen ze ons omturnen tot een modelburger. Het wordt hier voor een (gematigde) moslim steeds leuker....


Precies...:). Als die zogenaamde moslimpjes zo graag tegen de 'Kruistochtmannen' willen vechten dan hadden ze dat in Irak moeten doen. Daar vechten tegen de Amerikaanse soldaten! Maar daar zijn het laffaards voor. Ze leggen liever ergens een bom neer waarna ze er als honden vandoor gaan om het op afstand tot springen te brengen... Laf. En wat bereiken ze ermee? Een plaats in de hel.

Anwaro
17-03-04, 20:27
Geplaatst door Evian
Dank je...:). Ik heb Marokkaanse/Arabische vrienden die in de VS studeren en werken. Het zijn oprechte moslims met het hart op de juiste plaats. Ik krijg meermaals van ze te horen hoe zij worden behandeld door de verschillende overheden in de VS. Sinds 11 september! En het wordt steeds erger. Als ik je persoonlijke voorbeelden geef dan zou je vol verbazing staan... Wat mij dan het meest betreurt is naast het feit dat echte moslims het moeten ontgelden omdat hun zogenaamde broeders onschuldige mensen doden ook het feit dat het Westen (dat de mond vol heeft van verworven vrijheden) alles waar een democratie voor staat inclusief normen en waarden in no time bij het grof vuil zet omdat een stelletje gestoorde baardmannen torens in vliegen... In mijn ogen is dat pas dictatuur en is dat pas indoctrinatie en massamanipulatie!

Idd, dat is ook zeker een vorm van dictatuur en ik wijs elke vorm af. Of het nu een gekroonde monarch is die misbruik maakt van zijn macht, of de één of andere op macht beluste president, of een idioot met godsdienstwaanzin!

Yasmine73
17-03-04, 20:27
Geplaatst door Evian
Dank je...:). Ik heb Marokkaanse/Arabische vrienden die in de VS studeren en werken. Het zijn oprechte moslims met het hart op de juiste plaats. Ik krijg meermaals van ze te horen hoe zij worden behandeld door de verschillende overheden in de VS. Sinds 11 september! En het wordt steeds erger. Als ik je persoonlijke voorbeelden geef dan zou je vol verbazing staan... Wat mij dan het meest betreurt is naast het feit dat echte moslims het moeten ontgelden omdat hun zogenaamde broeders onschuldige mensen doden ook het feit dat het Westen (dat de mond vol heeft van verworven vrijheden) alles waar een democratie voor staat inclusief normen en waarden in no time bij het grof vuil zet omdat een stelletje gestoorde baardmannen torens in vliegen... In mijn ogen is dat pas dictatuur en is dat pas indoctrinatie en massamanipulatie!

Wortel en Evian, bedankt!!
Eindelijk lees ik weer ´ns iets zinnigs op deze site en heb ik niet het gevoel: waar doen we het allemaal voor
In mij ogen is dit de manier om met elkaar om te gaan op elk terrein, namelijk wederzijdse respect zonder vooroordelen of generaliseren
of een hart en tong die zwart van haat zijn t.o.v. `het andere geloof`

Esdra, neem hier een voorbeeld aan!

Evian
17-03-04, 20:29
Geplaatst door Goodnight
:moe:

Ga alstjeblieft een shrink zoeken.


Op jouw aandringen heb ik er eentje gevonden; SchootVanGoodnight...:).

Anwaro
17-03-04, 20:31
Geplaatst door Zwarte Schaap

Maar goed doordat je zelf toegeeft dat je een homo/bisexueel bent begrijp ik wel beter waarom je je schaamt om moslim te zijn.

Doe niet zo idioot! Wat een ongelofelijk kinderachtige reactie.

Evian
17-03-04, 20:34
Geplaatst door Anwaro
Je stelling over Casablanca kun je nergens mee staven...

Ik buig anders niet graag mijn hoofd voor dictatorale dwang. Een volk kan niet volwassen worden onder een dergelijk regime.

Waarom zouden 'wij' daar nog niet geschikt voor zijn? :mad:


Omdat wij Marokkanen beesten kunnen zijn...:). Het is de vrijheid die er na het aantreden van Mohammed 6e is gekomen die debet is aan het ongefundeerde moslimfundamentalisme van de laatste jaren in Marokko. Kijk eens naar Algerije, onder Hassan zou dat nooit gebeurd zijn... Daar had hij tactieken voor...:).

Evian
17-03-04, 20:35
Geplaatst door taouanza
Manik? :confused:


Daw lbajas nem...:).

Zwarte Schaap
17-03-04, 20:37
Geplaatst door Anwaro
Doe niet zo idioot! Wat een ongelofelijk kinderachtige reactie. Alle zaken tellen mee om domme uitspraken te begrijpen, ook van deze frivole huppelkontje.

Dutchguy
17-03-04, 20:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
Lees mijn antwoord aan dutchguy nog een keer en neem nou maar aan wat ik zeg want als ik teksten van jou gezocht zou hebben dan ga ik daar niet om liegen.


Dutchguy vindt het nog steeds nogal kinderachtig van je.

Evian
17-03-04, 20:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Denk je nou echt dat jij de moeite waard bent om teksten van je te gaan zoeken? Lees mijn antwoord aan dutchguy nog een keer en neem nou maar aan wat ik zeg want als ik teksten van jou gezocht zou hebben dan ga ik daar niet om liegen.

En als ik dat gedaan zou hebben dan nog maakt het niets uit voor mijn stelling dat je gewoon een zwakke mietje zonder ruggegraat bent, meneer van de BIL-jonairboysclub

Maar goed doordat je zelf toegeeft dat je een homo/bisexueel bent begrijp ik wel beter waarom je je schaamt om moslim te zijn.


Typisch Marokkaans...:). Wanneer je uitgeluld bent en geen standvastige argumenten hebt om je mee te verdedigen ga je schelden...:). En nee, Evian is niet bi/homo. Althans niet op dit forum, wel op WSDB...:p.

Zwarte Schaap
17-03-04, 20:40
Geplaatst door Evian
Omdat wij Marokkanen beesten kunnen zijn...:). Het is de vrijheid die er na het aantreden van Mohammed 6e is gekomen die debet is aan het ongefundeerde moslimfundamentalisme van de laatste jaren in Marokko. Kijk eens naar Algerije, onder Hassan zou dat nooit gebeurd zijn... Daar had hij tactieken voor...:).

Moordtactieken en onderdrukking, precies dat wat het fundamentalisme voedt. Dat maakt beesten van mensen en niet het Marokkaan zijn.

Zwarte Schaap
17-03-04, 20:42
Geplaatst door Dutchguy
Dutchguy vindt het nog steeds nogal kinderachtig van je.

En Zwarte Schaap doesn't give a damn !

Anwaro
17-03-04, 20:44
Geplaatst door Evian
Omdat wij Marokkanen beesten kunnen zijn...:). Het is de vrijheid die er na het aantreden van Mohammed 6e is gekomen die debet is aan het ongefundeerde moslimfundamentalisme van de laatste jaren in Marokko. Kijk eens naar Algerije, onder Hassan zou dat nooit gebeurd zijn... Daar had hij tactieken voor...:).

Uit eigen ervaring weet ik dat onder het gezag van een dictator maar één ding groeien kan en dat is haat!

Zwarte Schaap
17-03-04, 20:47
Geplaatst door Evian
Typisch Marokkaans...:). Wanneer je uitgeluld bent en geen standvastige argumenten hebt om je mee te verdedigen ga je schelden...:). En nee, Evian is niet bi/homo. Althans niet op dit forum, wel op WSDB...:p.

Waarmee heb je me uitgeluld dan? Je beweert dat ik speciaal jouw teksten heb uitgespit, dat is gewoonweg niet waar, ik ben geen leugenaar.

Maar je reageert niet op mijn aantijging dat je uitspraak dat je je schaamt dat je moslim bent gelegen is in het feit dat je waarschijnlijk een homo/bisexueel bent. Ik merk dat vooral homotypes zich van de Islam afkeren.

Dutchguy
17-03-04, 20:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
En Zwarte Schaap doesn't give a damn !

Maar dat wou je me toch ff laten weten. :moe:

taouanza
17-03-04, 20:48
Geplaatst door Evian
Daw lbajas nem...:).

ze3ma?

madik ie3lmen tachel7iet, a chmoetieyt?:)

Anwaro
17-03-04, 20:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Moordtactieken en onderdrukking, precies dat wat het fundamentalisme voedt. Dat maakt beesten van mensen en niet het Marokkaan zijn.

Dat ben ik met je eens!

Evian
17-03-04, 20:50
Geplaatst door Zwarte Schaap
Moordtactieken en onderdrukking, precies dat wat het fundamentalisme voedt. Dat maakt beesten van mensen en niet het Marokkaan zijn.


Nou, het moslimfundamentalisme in de Maghreb ontleent haar bestaan aan het feit dat zij (fundi's) menen dat de landen van de Maghreb verwesterd zijn. In Tunesië is dat minder, maar wel in Marokko en helemaal in Algerije. De aanslagen op westerlingen in Marokko (van zowel enige jaren terug in Marrakech als die van Casa) hebben geen geboorte gevonden in moordtactieken of onderdrukking. De aanslagplegers willen juist moorden en onderdrukking...:).

000NobelPrizes
17-03-04, 20:50
Geplaatst door Zwarte Schaap


Maar je reageert niet op mijn aantijging dat je uitspraak dat je je schaamt dat je moslim bent gelegen is in het feit dat je waarschijnlijk een homo/bisexueel bent. Ik merk dat vooral homotypes zich van de Islam afkeren.

:maf3:

Je bent het niet met me eens dus je bent wellicht homo...

Hahahahahahha

000NobelPrizes
17-03-04, 20:52
Ik lig nog steeds in een deuk.

Schaap, zeggen dat iemand homo is die het niet met je eens is, is dat het beste wat je kan doen?

Evian
17-03-04, 20:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waarmee heb je me uitgeluld dan? Je beweert dat ik speciaal jouw teksten heb uitgespit, dat is gewoonweg niet waar, ik ben geen leugenaar.

Maar je reageert niet op mijn aantijging dat je uitspraak dat je je schaamt dat je moslim bent gelegen is in het feit dat je waarschijnlijk een homo/bisexueel bent. Ik merk dat vooral homotypes zich van de Islam afkeren.


Blijkbaar neem jij wat hier op internet wordt geschreven zo serieus dat jij je eigen wereldje creëert en 't hier tentoonspreidt...:). Ga gerust je gang, ik lach je wel uit...:). 'Al plaatsen zij de zon in mijn rechterhand en de maan in mijn linkerhand, ik zou...' Dit citaat van de profeet Mohammed is ook van mij van toepassing...:). Dus nee, ik schaam me niet omdat er niets is om over te schamen...:).

Evian
17-03-04, 21:02
Geplaatst door taouanza
ze3ma?

madik ie3lmen tachel7iet, a chmoetieyt?:)


3almaniet lwalieden inw...:). Iemma gemien?

Evian
17-03-04, 21:03
Geplaatst door 000NobelPrizes
Ik lig nog steeds in een deuk.




Moet ik je oprapen of geniet je met teugen...?


:)

Hansje
17-03-04, 21:10
Geplaatst door Evian
Nou, het moslimfundamentalisme in de Maghreb ontleent haar bestaan aan het feit dat zij (fundi's) menen dat de landen van de Maghreb verwesterd zijn. In Tunesië is dat minder, maar wel in Marokko en helemaal in Algerije. De aanslagen op westerlingen in Marokko (van zowel enige jaren terug in Marrakech als die van Casa) hebben geen geboorte gevonden in moordtactieken of onderdrukking. Zij willen juist moorden en onderdrukking...:).

Je vergist je Evian... Amnesty international heeft uitgebreide rapporten liggen over de schending van de mensenrechten in Tunesië. Ook bij ons is er een groeiende fundamentalistische groep.

Ik ben het met Anwaro eens. Onderdrukking werkt haat in de hand. Geen enkel Arabisch volk heeft ooit de kans gehad om echt al haar mogenlijkheden te ontplooien. Hetzij door koloniaal verleden, hetzij door het regime. En eerlijk gezegd lijkt me het laatste nog het ergste. Onderdrukt worden door een ander land is erg maar onderdrukt worden door je eigen regering lijkt me het ergste van de twee. :(

Zwarte Schaap
17-03-04, 21:22
Geplaatst door Evian
Blijkbaar neem jij wat hier op internet wordt geschreven zo serieus dat jij je eigen wereldje creëert en hier tentoonspreidt...:). Ga gerust je gang, ik lach je wel uit...:). 'Al plaatsen zij de zon in mijn rechterhand en de maan in mijn linkerhand, ik zou...' Dit citaat van de profeet Mohammed is ook van mij van toepassing...:). Dus nee, ik schaam me niet omdat er niets is om over te schamen...:).

Ik neem je uitspraak dat je niet eruit bent met je sexualiteit even serieus als je uitspraak dat je je schaamt dat je moslim bent.

Mischien is dit wel een spelletje voor je maar ik neem dit soort zaken wel serieus net zoals ik de aanslagen en stigmatisering ook serieus neem.

theemuts
17-03-04, 21:22
Ik merk dat vooral homotypes zich van de Islam afkeren.

Zwart Schaap wat laat jij je weer kennen.
De wens is zeker de vader van de gedachte. Reken maar dat het niet alleen "homo-typetjes" zijn hoor. En mocht dat wel het geval zijn, dan heb ik voor hen meer respect dan voor jouw starre denken.

Zwarte Schaap
17-03-04, 21:24
Geplaatst door theemuts
Zwart Schaap wat laat jij je weer kennen.
De wens is zeker de vader van de gedachte. Reken maar dat het niet alleen "homo-typetjes" zijn hoor. En mocht dat wel het geval zijn, dan heb ik voor hen meer respect dan voor jouw starre denken.

Het laatste waar ik op wacht is jouw respect.

Anwaro
17-03-04, 21:29
Geplaatst door Hansje
Onderdrukt worden door een ander land is erg maar onderdrukt worden door je eigen regering lijkt me het ergste van de twee. :(

Idd, :duim:

taouanza
17-03-04, 21:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het laatste waar ik op wacht is jouw respect.


Ze3ma? :jeweetog:

Wortel
17-03-04, 21:37
Jullie ook bedankt, Yasmine en alle anderen, voor jullie waardering van mijn woorden. Laten we elkaar tegemoet treden met wederzijds respect en verlangen naar begrip. Heeft niet Allah Zelf ons al die verschillende wegen naar Hem toe gegeven en wat zouden wij van deze wereld een slagveld maken over welke weg de zuiverste is. Een zwarte tong van haatdragend spreken over elkaar heeft daarin inderdaad geen plaats.
Er is natuurlijk nog heel veel te doen, zeker in onze dagen.

In dit verband wil ik graag tegen al diegenen, die nog altijd in termen van kruistochten denken, zeggen dat deze christen, juist op grond van zijn praktizerend christen zijn, bij een kruisridder alleen maar aan een al te opdringerig snuffelende hond denkt. Het gedachtegoed van Godfried van Bouillon en paus Innocentius III is wat mij betreft al eeuwenlang dood en begraven. Het zou sommige heethoofden sieren hen niet opnieuw tot leven te wekken.

taouanza
17-03-04, 21:38
Geplaatst door Evian
3almaniet lwalieden inw...:). Iemma gemien?

Tachel7ietnk tzli.:)

000NobelPrizes
17-03-04, 21:41
Geplaatst door Wortel
Jullie ook bedankt, Yasmine en alle anderen, voor jullie waardering van mijn woorden. Laten we elkaar tegemoet treden met wederzijds respect en verlangen naar begrip. Heeft niet Allah Zelf ons al die verschillende wegen naar Hem toe gegeven en wat zouden wij van deze wereld een slagveld maken over welke weg de zuiverste is. Een zwarte tong van haatdragend spreken over elkaar heeft daarin inderdaad geen plaats.
Er is natuurlijk nog heel veel te doen, zeker in onze dagen.

In dit verband wil ik graag tegen al diegenen, die nog altijd in termen van kruistochten denken, zeggen dat deze christen, juist op grond van zijn praktizerend christen zijn, bij een kruisridder alleen maar aan een al te opdringerig snuffelende hond denkt. Het gedachtegoed van Godfried van Bouillon en paus Innocentius III is wat mij betreft al eeuwenlang dood en begraven. Het zou sommige heethoofden sieren hen niet opnieuw tot leven te wekken.

:haha:

Creep. Eens een missionaris, altijd een missionaris.

Wees nou 's integer man. En benader de mens nu 's een keer als mens, niet als gristen. Eikel.

theemuts
17-03-04, 21:53
Het laatste waar ik op wacht is jouw respect.

Had ik ook niet verwacht, querelanten accepteren alleen maar respect van diegenen die het met hen eens is, en hen stroop om de mond smeert.

Wortel
17-03-04, 21:54
Sarcasme en cynisme zijn een gif dat je zelf drinkt in de hoop dat een ander er ziek van wordt of erger, Triple o.

Menszijn en een gelovige identiteit zijn voor een oprecht gelovige overigens twee strengen van een vlecht die onscheidbaar zijn. Dat geldt voor alle godsdiensten.
Moge de liefde en het erbarmen van Allah ook jou, in al je humaniteit vergezellen.

theemuts
17-03-04, 21:57
Moge de liefde en het erbarmen van Allah ook jou vergezellen.

Was dit voor mij bedoeld Wortel?

Zo ja, dan bedank ik :stout:

Wortel
17-03-04, 22:01
Wat voor thee schenk je, theemuts?

Zwarte Schaap
17-03-04, 22:02
Geplaatst door theemuts
Had ik ook niet verwacht, querelanten accepteren alleen maar respect van diegenen die het met hen eens is, en hen stroop om de mond smeert.

Loop dan niet te zeiken dat je anderen meer respecteert dan mij. Ik prik hier niet om door jou gerespecteerd te worden.

000NobelPrizes
17-03-04, 22:05
Geplaatst door Wortel
Sarcasme en cynisme zijn een gif dat je zelf drinkt in de hoop dat een ander er ziek van wordt of erger, Triple o.

Menszijn en een gelovige identiteit zijn voor een oprecht gelovige overigens twee strengen van een vlecht die onscheidbaar zijn. Dat geldt voor alle godsdiensten.
Moge de liefde en het erbarmen van Allah ook jou, in al je humaniteit vergezellen.

Missionarissen zijn al niet meer in zwang sinds (voor wat ons betreft) de dinosaurusen.

Gaat heen in vrede, Oh protoplasma, en wees aldaar gelukkig.

Al3arbi
17-03-04, 22:12
Geplaatst door Wortel
Wat voor thee schenk je, theemuts?


Cyaankali thee.

Wortel
17-03-04, 22:15
Pavlov-reacties zoals deze, over de missionaris, zijn helaas immuun voor rationele argumenten, goede triple o. Ik ben daarom bang dat je hier voorlopig met me bent opgescheept. Sterkte daarbij en een welgemeende warme groet van Wortel.

En Kup: dat gebed hierboven uit Mattheus 6 heb je goed opgeschreven.
Alleen schrijven moderne christenen "booze" het met een o. Probeer nu de inhoud van dat gebed eens gestalte te geven in verbondenheid met je moslimbroeder en -zuster.

Wortel
17-03-04, 22:26
Heb je dan wel de goeie avatar?

000NobelPrizes
17-03-04, 22:30
Geplaatst door Wortel
Sterkte daarbij en een welgemeende warme groet van Wortel.



Vlieg op, fundie.

Ik ken je al wat langer dan vandaag. Je woorden klinken als balsem, maar je bedoelingen zijn mis.

Wortel
18-03-04, 06:11
Je maakt me nieuwsgierig, Triple o. Openbaar mij eens aan mezelf...

Overigens overkwam het me op Joods.nl -een site die ook hier menig oor zal doen spitsen- dat toen ik alleen al maar zei dat ik een christen was, ik vrijwel meteen een ban dreigde te krijgen, omdat ik dus een "zendeling" zou zijn. Jouw gedrag hier naar mij toe doet me daar enigzins aan denken.

Als je me trouwens zo goed kent dan zul je weten dat ik mij zeer verdiept heb in de mystieke stromingen van de verschillende godsdiensten. Het werk van Jalal al din Rumi en Hildegard van Bingen heeft voor mij b.v. weinig geheimen. In deze kringen zijn fundi's wel heel erg zeldzaam.
Dus nogmaals: Openbaar mij eens aan mezelf...

Scipio
18-03-04, 11:25
Volgens een recent onderzoek (http://people-press.org/reports/display.php3?ReportID=206) heeft 92% van de Marokkanen een ongunstig beeld van Joden, 73% heeft een ongunstig beeld van Christenen. 74% van de Marokkanen steunt Palestijnse aanslagen op Joodse doelen en maar liefst 66% van de Marokkanen steunt aanslagen op Westerse doelen. Daarmee streeft Marokko op het gebied van onverdraagzaamheid een land als Pakistan voorbij!

Daar mag je je best voor schamen, ja.

Scipio
18-03-04, 11:25
Volgens een recent onderzoek (http://people-press.org/reports/display.php3?ReportID=206) heeft 92% van de Marokkanen een ongunstig beeld van Joden, 73% heeft een ongunstig beeld van Christenen. 74% van de Marokkanen steunt Palestijnse aanslagen op Joodse doelen en maar liefst 66% van de Marokkanen steunt aanslagen op Westerse doelen. Daarmee streeft Marokko op het gebied van onverdraagzaamheid een land als Pakistan voorbij!

Daar mag je je best voor schamen, ja.

Evian
18-03-04, 16:16
Geplaatst door Hansje
Je vergist je Evian... Amnesty international heeft uitgebreide rapporten liggen over de schending van de mensenrechten in Tunesië. Ook bij ons is er een groeiende fundamentalistische groep.

Ik ben het met Anwaro eens. Onderdrukking werkt haat in de hand. Geen enkel Arabisch volk heeft ooit de kans gehad om echt al haar mogenlijkheden te ontplooien. Hetzij door koloniaal verleden, hetzij door het regime. En eerlijk gezegd lijkt me het laatste nog het ergste. Onderdrukt worden door een ander land is erg maar onderdrukt worden door je eigen regering lijkt me het ergste van de twee. :(


Ik had het niet over de schending van mensenrechten, maar over de opkomst van het moslimfundamentalisme Hansje...:). Die opkomst is minder aanwezig in Tunesië dan in Algerije/Marokko.

Onderdrukking werkt inderdaad haat in de hand, maar toch ben ik van mening dat de mensen in Marokko niet zouden kunnen omgaan met totale democratie (lees: vrijheid)...:).

Evian
18-03-04, 16:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik neem je uitspraak dat je niet eruit bent met je sexualiteit even serieus als je uitspraak dat je je schaamt dat je moslim bent.

Mischien is dit wel een spelletje voor je maar ik neem dit soort zaken wel serieus net zoals ik de aanslagen en stigmatisering ook serieus neem.


Dan geloof je ongetwijfeld ook dat Evian 7 jaartjes oud is...:). Knap!

Evian
18-03-04, 16:20
Geplaatst door taouanza
Tachel7ietnk tzli.:)


Tzli...??? 'Heeft mij verloren'? 'Is verloren'?

Evian
18-03-04, 16:27
Geplaatst door Scipio
Volgens een recent onderzoek (http://people-press.org/reports/display.php3?ReportID=206) heeft 92% van de Marokkanen een ongunstig beeld van Joden, 73% heeft een ongunstig beeld van Christenen. 74% van de Marokkanen steunt Palestijnse aanslagen op Joodse doelen en maar liefst 66% van de Marokkanen steunt aanslagen op Westerse doelen. Daarmee streeft Marokko op het gebied van onverdraagzaamheid een land als Pakistan voorbij!

Daar mag je je best voor schamen, ja.


Zulke rapporten geloof ik voor geen meter... Typische propaganda shit bedoeld om de acties van Israël en de VS te kunnen rechtvaardigen inspelend op het morale gedachtengoedvan mensen...:).

Valse rapporten zijn dus geen stof om je over te schamen nee...:).

Scipio
18-03-04, 16:59
Geplaatst door Evian
Zulke rapporten geloof ik voor geen meter... Typische propaganda shit bedoeld om de acties van Israël en de VS te kunnen rechtvaardigen inspelend op het morale gedachtengoedvan mensen...:).

Valse rapporten zijn dus geen stof om je over te schamen nee...:).

Het is een wetenschappelijk rapport gebaseerd op meetbare feiten. Dat jij het niet wil geloven betekent niet dat het een vals rapport is. Als jij andere feiten kunt aandragen wil ik graag luisteren. Denk je dat het toeval is dat juist Marokkaanse terroristen zoveel slachtoffers hebben gemaakt? Het wordt tijd om de waarheid onder ogen te zien, Evian!

Evian
18-03-04, 17:39
Geplaatst door Scipio
Het is een wetenschappelijk rapport gebaseerd op meetbare feiten. Dat jij het niet wil geloven betekent niet dat het een vals rapport is. Als jij andere feiten kunt aandragen wil ik graag luisteren. Denk je dat het toeval is dat juist Marokkaanse terroristen zoveel slachtoffers hebben gemaakt? Het wordt tijd om de waarheid onder ogen te zien, Evian!


Ik heb nergens beweerd dat het toeval is dat Marokkaanse terroristen zoveel slachtoffers hebben gemaakt...:). Wetenschappelijk rapport my ass! Zijn er videobeelden van de vraagstellingen en zijn er persoonlijke gegevens van de ondervraagden? Dat betwijfel ik... Ik heb gisteren ook onderzoek gedaan onder Nederlanders; 95% vond dat het aantal vermoorde Joden in WO 2 overdreven is en 90 % gelooft in buitenaardse wezens. Ik heb dat onderzoek aan de hand van meetbare factoren gedaan en het is wetenschappelijk want ik ben wetenschapper...:).

De waarheid is dat de VS (en nog meer Westerse landen) er alles aan gelegen is om Arabieren zo mogelijk te onderdrukken en tegen elkaar te spelen... En die waarheid heb ik al lang onder ogen gezien...:).

vlegeltje
18-03-04, 17:58
Geplaatst door Wortel
Het werk van Jalal al din Rumi en Hildegard van Bingen heeft voor mij b.v. weinig geheimen.

Zo, jij durft.

aliabab
18-03-04, 18:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik merk dat vooral homotypes zich van de Islam afkeren.

Waar het hart van vol is..

Tafrout
18-03-04, 18:20
Evian uit op Maroc.nl zijn gevoelens. Wat is daar mis mee?
Blijkbaar mag dat niet of wordt er lachwekkend over gedaan.
Ik vind het erg jammer hoe sommige hier op hem hebben gereageerd.


Met schelden zoals sommige hier hebben gedaan kom je al helemaal niet verder.

Zwarte Schaap
18-03-04, 18:26
Geplaatst door Evian
Dan geloof je ongetwijfeld ook dat Evian 7 jaartjes oud is...:). Knap!

Dat is geen uitspraak van je geweest dat staat bij je avatar. Ik heb het over uitspraken.

Evian
18-03-04, 18:32
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is geen uitspraak van je geweest dat staat bij je avatar. Ik heb het over uitspraken.


Ik ben 7 jaar oud...

:moe:

Zwarte Schaap
18-03-04, 18:39
Geplaatst door Evian
Ik ben 7 jaar oud...

:moe:

Dit is geen spontane uitspraak/ontboezeming. :fpuh:

Al Sawt
18-03-04, 18:41
Geplaatst door Anwaro
Je stelling over Casablanca kun je nergens mee staven...

Ik buig anders niet graag mijn hoofd voor dictatorale dwang. Een volk kan niet volwassen worden onder een dergelijk regime.

Waarom zouden 'wij' daar nog niet geschikt voor zijn? :mad: Omdat Evian een minachting heeft voor 'haar' volk.
Wie redeneert dat een volk als collectief ergens niet geschikt voor is, zondigt zich aan ronduit racistische en minachtende ideeen over een groep mensen.

En wie dergelijke ideeen op zijn 'eigen' volk projecteert, heeft naar alle waarschijnlijkheid haatgevoelens voor wat ze/hij is en waar ze/hij vandaan komt.

Dat verklaart ook haar/zijn diep door de stof spijtbetuiging.

Evian
18-03-04, 18:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dit is geen spontane uitspraak/ontboezeming. :fpuh:


En wat zijn dan de maatstaven voor een spontane uitspraak/ontboezeming...?

:moe:

Zwarte Schaap
18-03-04, 18:48
Geplaatst door Evian
En wat zijn dan de maatstaven voor een spontane uitspraak/ontboezeming...?

:moe:

Een zelfstandige uitspraak zonder noemenswaardige tussenkomst van derden.

Evian
18-03-04, 18:52
Geplaatst door Al Sawt
Omdat Evian een minachting heeft voor 'haar' volk.
Wie redeneert dat een volk als collectief ergens niet geschikt voor is, zondigt zich aan ronduit racistische en minachtende ideeen over een groep mensen.

En wie dergelijke ideeen op zijn 'eigen' volk projecteert, heeft naar alle waarschijnlijkheid haatgevoelens voor wat ze/hij is en waar ze/hij vandaan komt.

Dat verklaart ook haar/zijn diep door de stof spijtbetuiging.


Ik heb geen minachting voor mijn volk, ik heb wel minachting voor bepaald gedrag van mijn volk. Dat zijn 2 verschillende dingen...:). Democratie betekent in mijn ogen naast zoveel mogelijk mensen bij het overheidsbeleid betrekken ook bepaalde vrijheden garanderen. Marokkanen zijn daar (nog) niet aan toe. Wanneer er in Marokko geen strenge overheid zou zijn dan zou de mogelijkheid zich kunnen voordoen dat bijv. het land uiteen valt (diverse bevolkingsgroepen), het moslimfundamentalisme sterkere vormen aanneemt en ga zo verder... Onder een dicator als Saddam leven zou ook ik niet willen, maar dat is absoluut niet het geval in het hedendaagse Marokko...:).

Al Sawt
18-03-04, 18:53
Geplaatst door Hansje
Je vergist je Evian... Amnesty international heeft uitgebreide rapporten liggen over de schending van de mensenrechten in Tunesië. Ook bij ons is er een groeiende fundamentalistische groep.

Ik ben het met Anwaro eens. Onderdrukking werkt haat in de hand. Geen enkel Arabisch volk heeft ooit de kans gehad om echt al haar mogenlijkheden te ontplooien. Hetzij door koloniaal verleden, hetzij door het regime. En eerlijk gezegd lijkt me het laatste nog het ergste. Onderdrukt worden door een ander land is erg maar onderdrukt worden door je eigen regering lijkt me het ergste van de twee. :( Correct!

Onderdrukking door je eigen mensen veroorzaakt tweedracht en interne haat, met alle kwalijke gevolgen van dien!

En Evian,

De groei van fundamentalisme in Marokko, heeft niks te maken met zachtaardigheid van Mohammed 6e. Maar met internationale ontwikkelingen. Vergeet niet; dat bij wegvallen van een sterke leider of een absolute despoot, een machtsvacuum kan onstaan.

Evian
18-03-04, 18:54
Geplaatst door Zwarte Schaap
Een zelfstandige uitspraak zonder noemenswaardige tussenkomst van derden.


Evian heeft 7 armen...

:moe:

Evian
18-03-04, 19:00
Geplaatst door Al Sawt
Correct!

Onderdrukking door je eigen mensen veroorzaakt tweedracht en interne haat, met alle kwalijke gevolgen van dien!

En Evian,

De groei van fundamentalisme in Marokko, heeft niks te maken met zachtaardigheid van Mohammed 6e. Maar met internationale ontwikkelingen. Vergeet niet; dat bij wegvallen van een sterke leider of een absolute despoot, een machtsvacuum kan onstaan.


Er waren altijd wel internationale ontwikkelingen die een voedingsbodem vormden voor opkomend fundamentalisme... Het is een fabeltje dat het pas de laatste jaren is gaan groeien...:). Toen Hassan 2e aan de macht was heeft hij de fundi's meermaals duidelijk te kennen gegeven dat zij die trachten moraalriddertje in de naam van de Islam te spelen een zware beurt te wachten zou staan. Dat hebben ze geweten en zo ook de burgers en de westerlingen (niets te vrezen).

Zwarte Schaap
18-03-04, 19:02
Geplaatst door Evian
Evian heeft 7 armen...

:moe:

......maar je had zeker liever 7 poten gehad? :jeweetog:

Evian
18-03-04, 19:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
......maar je had zeker liever 7 poten gehad? :jeweetog:


Die heb ik ook... Ik was gladjandikkemmenogaantoe vergeten te melden dat Evian een paard is...:).

ps: Dit was trouwens weer één van mijn zelfstandige uitspraken zonder noemenswaardige tussenkomst van derden dwz spontane uitspraak/ontboezeming...

:moe:

Al Sawt
18-03-04, 19:09
Geplaatst door Evian
Ik heb geen minachting voor mijn volk, ik heb wel minachting voor bepaald gedrag van mijn volk. Dat zijn 2 verschillende dingen...:). Dus niet! Je minacht bepaald gedrag van je volk. Vrij vertaald betekent dat je bepaalde gedrag als puur Marokkaanse eigenschappen ziet. Wat op neerkomt, dat ze genetisch bij ons bepaald zijn. Dus bezondig je wederom aan minachting voor wat je bent.

Aangezien je voorbij gaat aan andere factoren en zaken, omdat je die gedrag als 'Marokkaans zijnde' bestempelt. Bezondig je aan racisme.



Geplaatst door Evian
Democratie betekent in mijn ogen naast zoveel mogelijk mensen bij het overheidsbeleid betrekken ook bepaalde vrijheden garanderen. Marokkanen zijn daar (nog) niet aan toe. Waarom zullen ze er niet aan toe zijn? Wij hebben heus geen dictatuur gehad, die alles omvatend is als die van Stalin of N-Korea. En een democratie kan je op diverse manieren invoeren. Maar als je radicalisme wilt bestreden en zonder politieke hervormingen door te voeren, dan ben je alleen bezig om het gelijk van ondergrondse organisaties te bevestigen.


Geplaatst door Evian
Wanneer er in Marokko geen strenge overheid zou zijn dan zou de mogelijkheid zich kunnen voordoen dat bijv. het land uiteen valt (diverse bevolkingsgroepen), Het aloude tot het bot afgezaagde propaganda liedje. Als een land als Indonesie met al haar demografische, economische, etnische en politieke spanningen een eenheid kan blijven, dan zal voor Marokko heus geen uitdaaging zijn.


Geplaatst door Evian
het moslimfundamentalisme sterkere vormen aanneemt en ga zo verder... Onder een dicator als Saddam leven zou ook ik niet willen, maar dat is absoluut niet het geval in het hedendaagse Marokko...:). Moslim-fundamentalisme kan alleen sterker worden als de overheid faalt en elke oppositie ondergronds dwingt, hiermee maak je hun nog gevaarlijker. Waardoor ze met recht beweren dat ze geen kans krijgen en beweren dat zij de enigste alternatief zijn.

Al Sawt
18-03-04, 19:15
Geplaatst door Evian
Er waren altijd wel internationale ontwikkelingen die een voedingsbodem vormden voor opkomend fundamentalisme... Het is een fabeltje dat het pas de laatste jaren is gaan groeien...:). Toen Hassan 2e aan de macht was heeft hij de fundi's meermaals duidelijk te kennen gegeven dat zij die trachten moraalriddertje in de naam van de Islam te spelen een zware beurt te wachten zou staan. Dat hebben ze geweten en zo ook de burgers en de westerlingen (niets te vrezen). Weer mis.

Hassan 2e was de gene die de moraalridder in de naam van de Islam zat te spelen. Hassan heeft Islamisme geen halt toe geroepen, maar alleen gepareerd. En de problemen naar zijn zoon af geschoven.

Weetje wat een fabeltje is? Dat internationale ontwikkelingen een voedingsbodem kunnen vormen voor fundamentalisme. De voedingsbodem wordt gevormd door dictatuur en daaruit voortvloeiende sociale problemen.

Zwarte Schaap
18-03-04, 19:28
Geplaatst door Evian
Die heb ik ook... Ik was gladjandikkemmenogaantoe vergeten te melden dat Evian een paard is...:).

ps: Dit was trouwens weer één van mijn zelfstandige uitspraken zonder noemenswaardige tussenkomst van derden dwz spontane uitspraak/ontboezeming...

:moe:

Luister gozer, het is al een tijdje niet meer spontaan. Zonder mij had je nooit bovenstaande gezwets geschreven. Ga nou maar lekker uitrusten of lekker frivool prikken want voor mij is de discussie allang afgelopen. :zwaai:

Goodnight
18-03-04, 19:34
Geplaatst door Evian
Die heb ik ook... Ik was gladjandikkemmenogaantoe vergeten te melden dat Evian een paard is...:).

ps: Dit was trouwens weer één van mijn zelfstandige uitspraken zonder noemenswaardige tussenkomst van derden dwz spontane uitspraak/ontboezeming...

:moe:

Wahje Evian, doe atsallat iegfeniek.Had sa7samtegh...ek iese7semh rabie a asrdoun ne l3ar!

Evian
18-03-04, 19:35
Geplaatst door Al Sawt
Dus niet! Je minacht bepaald gedrag van je volk. Vrij vertaald betekent dat je bepaalde gedrag als puur Marokkaanse eigenschappen ziet. Wat op neerkomt, dat ze genetisch bij ons bepaald zijn. Dus bezondig je wederom aan minachting voor wat je bent.

Aangezien je voorbij gaat aan andere factoren en zaken, omdat je die gedrag als 'Marokkaans zijnde' bestempelt. Bezondig je aan racisme.


Waarom zullen ze er niet aan toe zijn? Wij hebben heus geen dictatuur gehad, die alles omvatend is als die van Stalin of N-Korea. En een democratie kan je op diverse manieren invoeren. Maar als je radicalisme wilt bestreden en zonder politieke hervormingen door te voeren, dan ben je alleen bezig om het gelijk van ondergrondse organisaties te bevestigen.

Het aloude tot het bot afgezaagde propaganda liedje. Als een land als Indonesie met al haar demografische, economische, etnische en politieke spanningen een eenheid kan blijven, dan zal voor Marokko heus geen uitdaaging zijn.

Moslim-fundamentalisme kan alleen sterker worden als de overheid faalt en elke oppositie ondergronds dwingt, hiermee maak je hun nog gevaarlijker. Waardoor ze met recht beweren dat ze geen kans krijgen en beweren dat zij de enigste alternatief zijn.


Jouw gedachtenkronkels zijn heel apart moet ik zeggen... 'Vrij vertaald...', zegt ie dan. Jij legt mijn woorden uit naar believen en dat is het?! Dacht het niet...:). Ik vind nogmaals dat Marokko niet toe is aan volledige democratie, dat is mijn mening en blijkbaar ben ik niet de enige die deze heeft...:).

Jouw vergelijking tussen Marokkanen en Indonesiërs is een domme. Vraag eens in je eigen omgeving aan mensen die naar Mekka/Medina zijn geweest welk islamistisch volk volgens hen het meest respect van hen krijgt... Vraag daarna waarom, vraag ook hoe dit volk zich gedraagt in Mekka/Medina...:). Met feit dat veel Marokkanen met drugsgeld de hadj verrichten spreekt boekdelen...:).

Jouw laatste punt kan best zijn, maar het is ook zo dat je je als leider van een (Arabisch) land niet mild moet opstellen tov (potentiële) onrustzaaiers...:).

Evian
18-03-04, 19:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
voor mij is de discussie allang afgelopen. :zwaai:


Jippie, hij heeft 't eindelijk door!


:moe:

Evian
18-03-04, 19:42
Geplaatst door Goodnight
Wahje Evian, doe atsallat iegfeniek.Had sa7samtegh...ek iese7semh rabie a asrdoun ne l3ar!


Asrdoun...? Ja, dat ben ik! Ies triet atget tasrdount inw...:stout:?


ps: Addamd jawie rabbie la7fa!

Goodnight
18-03-04, 19:44
Geplaatst door Evian
Asrdoun...? Ja, dat ben ik! Ies triet atget tasrdount inw...:stout:?


ps: Addamd jawie rabbie la7fa!

akiewt la7fa amien ha oujamien.
Mog je wel willen a asrdoun ne le3ar!

Zwarte Schaap
18-03-04, 19:48
Geplaatst door Evian
Jouw gedachtenkronkels zijn heel apart moet ik zeggen... 'Vrij vertaald...', zegt ie dan. Jij legt mijn woorden uit naar believen en dat is het?! Dacht het niet...:). Ik vind nogmaals dat Marokko niet toe is aan volledige democratie, dat is mijn mening en blijkbaar ben ik niet de enige die deze heeft...:).

Jouw vergelijking tussen Marokkanen en Indonesiërs is een domme. Vraag eens in je eigen omgeving aan mensen die naar Mekka/Medina zijn geweest welk islamistisch volk volgens hen het meest respect van hen krijgt... Vraag daarna waarom, vraag ook hoe dit volk zich gedraagt in Mekka/Medina...:). Met feit dat veel Marokkanen met drugsgeld de hadj verrichten spreekt boekdelen...:).

Jouw laatste punt kan best zijn, maar het is ook zo dat je je als leider van een (Arabisch) land niet mild moet opstellen tov (potentiële) onrustzaaiers...:).

Volgens mij kun je beter terugkeren naar WSDB en daar lekker over mode en zo praten. Je maakt jezelf belachelijk door je onzin hier te posten. Hoe kun je nu de onderdrukking en dictatorschap verdedigen? Juist de dictatorschap heeft de mensen verziekt. Mensen gaan dan niet handelen uit oprechtheid en naar de wet, maar gaan zich gedragen naar de onderdrukking. Mensen gaan dan meedoen aan de corruptie omdat als ze zich volgens de regels gaan gedragen dan snijden ze zich in de eigen vingers en worden ze nooit geholpen. Zo ontstaat door de onderdrukking en rechteloosheid een cultuur van leugens en corruptie.

Ook je onzinpraatje dat ''veel Marokkanen'' met drugsgeld de Hadj verrichten is zo dom en is meer uit wanhoop bedacht dan dat het op de realiteit gestoeld is. Vertel jij ons dan ''hoeveel'' marokkanen met drugsgeld de hadj verrichten? Heb je daar officiele cijfers van of zit je alles uit je dikke duim te zuigen en de Marokkaanse gelovigen in een negatieve hoek te drukken.

Evian
18-03-04, 19:55
Geplaatst door Goodnight
akiewt la7fa amien ha oujamien.
Mog je wel willen a asrdoun ne le3ar!


Jij niet dan a tasrdount ne tamlal...:).

Zwarte Schaap
18-03-04, 19:59
Geplaatst door Evian
Jippie, hij heeft 't eindelijk door!


:moe:

Het was voor mij gisteren al afgelopen maar jij zat kennelijk nog met wat ''spontaniteit en wilde zeker nog je gram halen.

Goodnight
18-03-04, 19:59
Geplaatst door Evian
Jij niet dan a tasrdount ne tamlal...:).

wat ik niet dan?

Evian
18-03-04, 20:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Volgens mij kun je beter terugkeren naar WSDB en daar lekker over mode en zo praten. Je maakt jezelf belachelijk door je onzin hier te posten. Hoe kun je nu de onderdrukking en dictatorschap verdedigen? Juist de dictatorschap heeft de mensen verziekt. Mensen gaan dan niet handelen uit oprechtheid en naar de wet, maar gaan zich gedragen naar de onderdrukking. Mensen gaan dan meedoen aan de corruptie omdat als ze zich volgens de regels gaan gedragen dan snijden ze zich in de eigen vingers en worden ze nooit geholpen. Zo ontstaat door de onderdrukking en rechteloosheid een cultuur van leugens en corruptie.

Ook je onzinpraatje dat ''veel Marokkanen'' met drugsgeld de Hadj verrichten is zo dom en is meer uit wanhoop bedacht dan dat het op de realiteit gestoeld is. Vertel jij ons dan ''hoeveel'' marokkanen met drugsgeld de hadj verrichten? Heb je daar officiele cijfers van of zit je alles uit je dikke duim te zuigen en de Marokkaanse gelovigen in een negatieve hoek te drukken.


Leugens en corruptie hebben niets te maken met onderdrukking en rechteloosheid maar voornamelijk met het soort cultuur waarin deze 2 (leugens-corruptie) elementen voorkomen...:). Kijk maar naar Italië en Spanje... Dit zijn 2 democratische landen waar geen onderdrukking heerst en geen rechteloosheid is. Desalniettemin is er in deze 2 landen wel sprake van leugens en corruptie...:). Jouw redenering klopt dus voor geen meter.

Ik ken zeker 8 families waarvan de ouders met drugsgeld de hadj hebben verricht, ook weet ik dat dit vnl. voorkomt in A'dam, in Utrecht en in Den Haag...:). Een ander vb is dat zogenaamde moslims in A'dam en R'dam ZWART de metro pakken richting moskee om er God te aanbidden... Frappante hersenspinsels moeten zij hebben... Ik zweer bij God dat dit geen duimzuigerij is. Ik druk geen Marokkaanse gelovigen in een negatieve hoek, zij drukken zichzelf in een negatieve hoek. Voor mij zijn het niet eens gelovigen. Je steelt toch geen geld waarmee je vervolgens een Koran aanschaft...?


ps: Ik post al jaren op NVDD met verschillende nicks...:). Het was Al3arbi die deze topic op dit forum plaatste. Onder mijn andere nick had ik mijn schrijfsel hier op NVDD wellicht anders geformuleerd...:).

Evian
18-03-04, 20:15
Geplaatst door Goodnight
wat ik niet dan?


'Het' wel willen...:wijs:.

Evian
18-03-04, 20:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het was voor mij gisteren al afgelopen maar jij zat kennelijk nog met wat ''spontaniteit en wilde zeker nog je gram halen.


Blijkbaar was het voor jou nog niet afgelopen, want je blijft er maar op ingaan... Ik reageer alleen maar waarna ik weer heel hartelijk kan lachen om jouw uitglijders...:).

Goodnight
18-03-04, 20:21
Geplaatst door Evian
'Het' wel willen...:wijs:.

???Weet niet waar je het over hebt.Wees eens wat duidelijker.

je bent aan het ijlen meskien....a(our) kie3awn rabie a ieghelien.

Evian
18-03-04, 20:30
Geplaatst door Goodnight
???Weet niet waar je het over hebt.Wees eens wat duidelijker.

je bent aan het ijlen meskien....a(our) kie3awn rabie a ieghelien.


Lees nog maar eens een x dan slimpie...:). 'Ieghelien'? Jij komt uit de omgeving van de Rozenvallei... Alleen de mensen uit die omgeving gebruiken dat woordje (snel)...:).

Goodnight
18-03-04, 20:33
Geplaatst door Evian
Lees nog maar eens een x dan slimpie...:). 'Ieghelien'? Jij komt uit de omgeving van de Rozenvallei... Alleen de mensen uit die omgeving gebruiken dat woordje (snel)...:).

Wrong!

Evian
18-03-04, 20:36
Geplaatst door Goodnight
Wrong!


Dan is het Tinghir...:).

Al Sawt
18-03-04, 21:15
Geplaatst door Evian
Jouw gedachtenkronkels zijn heel apart moet ik zeggen... 'Vrij vertaald...', zegt ie dan. Jij legt mijn woorden uit naar believen en dat is het?! Dacht het niet...:). Je mag mijn gedachtengang typeren hoe je maar wilt. Maar het is duidelijk, dat je niks kan weerleggen en steevast vast houdt aan je 'objectieve' waarneming en daarop gebouwde mening.


Geplaatst door Evian

Ik vind nogmaals dat Marokko niet toe is aan volledige democratie, dat is mijn mening en blijkbaar ben ik niet de enige die deze heeft...:). Mensen met jou gedachte zijn het ware rem op de Marokkaanse samenleving. Uit onwetendheid of zelfverijking houden ze elk vorm van hervorming tegen.


Geplaatst door Evian
Jouw vergelijking tussen Marokkanen en Indonesiërs is een domme. Vraag eens in je eigen omgeving aan mensen die naar Mekka/Medina zijn geweest welk islamistisch volk volgens hen het meest respect van hen krijgt... Zoals ik al dacht, je bent onwetend.
Bestudeer de ontwikkelingen in Indonesie van het afgelopen 10 jaar en je zal weten waarom ik Indonesie als een vergelijking materiaal heb gebruikt. Want het zijn 2 landen die te maken hebben met een dictatoriale verleden, met etnische tegenstellingen, explosief groeiende bevolking en het meest belangrijkste factor; moslim-fundamentalisme.

En waarom kan een een democratie zijn en is de andere niet rijp voor?

Kan je dat uitleggen? Of heb ik wederom een domme vraag gesteld?


Geplaatst door Evian
Vraag daarna waarom, vraag ook hoe dit volk zich gedraagt in Mekka/Medina...:). Met feit dat veel Marokkanen met drugsgeld de hadj verrichten spreekt boekdelen...:). Zoals ZS heeft gevraagd, waar baseer je het op? Volgens mij is het niks anders dan een aanname wederom gebaseerd op 'objectieve' waarneming. En het is een aanfluiting en een schandalige laster jegens de gene die met eerlijk verdiende geld hun religieuze verplichtingen willen voldoen.

Al Sawt
18-03-04, 21:26
Geplaatst door Evian
Leugens en corruptie hebben niets te maken met onderdrukking en rechteloosheid maar voornamelijk met het soort cultuur waarin deze 2 (leugens-corruptie) elementen voorkomen...:). Kijk maar naar Italië en Spanje... Dit zijn 2 democratische landen waar geen onderdrukking heerst en geen rechteloosheid is. Desalniettemin is er in deze 2 landen wel sprake van leugens en corruptie...:). Jouw redenering klopt dus voor geen meter. Corruptie is overal. Maar het vraag is, in welke politieke klimaat vormt het een structuele probleem? Is het in dictatoriale staat of in een democratische rechtstaat? Zeg het maar Evian. En je mag gerust Italie, Spanje of welk andere land bij betrekken, maar verlies de realiteit niet uit het oog.

En bovendien in een dictatoriale systeem, kun je nog legio andere negatieve elementen bijvoegen. Zoals; vriendjespolitiek, zelfverijking, manipulatie, onderdrukking, ongelijkheid, censuur en andere zaken die ik vergeten ben.

Esdra
18-03-04, 22:45
Geplaatst door lennart
pfff. heb jij je al verontschuldigt voor de dood van 10.000 onschuldige Iraakse burgers???


het equivalent van 1 tot hooguit 2 jaar Satdan Hoessein-bewinddoden in zijn martelkamers !!!!!!


en de meeste Irakese burgers van vandaag sterven nogsteeds door zijn criminele aanhangers !


leer nu is gewoon kleurbekennen !

Zwarte Schaap
18-03-04, 23:56
Geplaatst door Evian
Leugens en corruptie hebben niets te maken met onderdrukking en rechteloosheid maar voornamelijk met het soort cultuur waarin deze 2 (leugens-corruptie) elementen voorkomen...:). Kijk maar naar Italië en Spanje... Dit zijn 2 democratische landen waar geen onderdrukking heerst en geen rechteloosheid is. Desalniettemin is er in deze 2 landen wel sprake van leugens en corruptie...:). Jouw redenering klopt dus voor geen meter.


Je hebt verschillende niveaus van corruptie en leugens. In Nederland heb je ook corruptie en leugens maar dat is van een heel ander niveau dan dat waar ik het over heb. Ik heb het over de afpersingen van overheidsdienaars in het dagelijke leven.

In Marokko bijvoorbeeld moet je voor de meest basale zaken bij de overheid meedoen aan de corruptie anders krijg je je doodgewone burgerlijke zaken niet eens rond.

Simpele boetes kunnen afgekocht worden, waardoor overheiddienaars zoals de politie juist meer boetes uit het niets gaan schrijven in de hoop dat ze afgekocht worden en zij een extra zakcentje verdienen. Dit zorgt ervoor dat mensen de wetten en het land niet serieus nemen en een gespleten houding aan gaan nemen.

Wie geld heeft kan zich afkopen ookal heeft hij ongelijk, niet de wet heerst maar de hoeveelheid geld. Als je voor bijvoorbeeld in simpele scheidingszaken en huurzaken of strafzaken de rechter voor jouzelf gunstig kan beinvloeden dan is er sprake van rechteloosheid. De arme kan voor gewone rechtspraak niet eens vertrouwen op de overheid.


Ik ken zeker 8 families waarvan de ouders met drugsgeld de hadj hebben verricht, ook weet ik dat dit vnl. voorkomt in A'dam, in Utrecht en in Den Haag...:). Een ander vb is dat zogenaamde moslims in A'dam en R'dam ZWART de metro pakken richting moskee om er God te aanbidden... Frappante hersenspinsels moeten zij hebben... Ik zweer bij God dat dit geen duimzuigerij is. Ik druk geen Marokkaanse gelovigen in een negatieve hoek, zij drukken zichzelf in een negatieve hoek. Voor mij zijn het niet eens gelovigen. Je steelt toch geen geld waarmee je vervolgens een Koran aanschaft...? Borrel en roddelpraatjes zijn niet geldig voor je bewering dat ''veel Marokkanen'' naar de hadj gaan met drugsgeld.

Je noemt hier voorbeelden van verschillende steden alsof je er speciaal onderzoek naar gedaan hebt. Dat is allemaal van dat simpele natte vingerwerk wat we niets aan hebben in een discussie. Die paar mensen die je kent is niet de werkelijkheid en kun je alszodanig nooit opvoeren als ''de moslims''. Dat is echt van dat soort domme praatjes dat vaak voorkomt bij figuren met een minderwaardigheidscomplex, die als je goed kijkt meer voortkomt uit een soort zelfminachting.


ps: Ik post al jaren op NVDD met verschillende nicks...:). Het was Al3arbi die deze topic op dit forum plaatste. Onder mijn andere nick had ik mijn schrijfsel hier op NVDD wellicht anders geformuleerd...:). Waarom gebruik je dan al die verschillende nicks op een forum en waarom zou je het anders formuleren als je het hier zelfstandig had geplaatst?

Zwarte Schaap
19-03-04, 00:10
Geplaatst door Esdra
het equivalent van 1 tot hooguit 2 jaar Satdan Hoessein-bewinddoden in zijn martelkamers !!!!!!

en de meeste Irakese burgers van vandaag sterven nogsteeds door zijn criminele aanhangers !

leer nu is gewoon kleurbekennen !

Omdat sadam moordt, hoef je je niet voor jouw moorden te verantwoorden, leuk argument !

En voor het gemak vergeet je de honderduizenden kinderen die overleden zijn aan de onnodige boycot. Moord op afstand en zonder wapens.

Evian
19-03-04, 14:13
Geplaatst door Al Sawt
Je mag mijn gedachtengang typeren hoe je maar wilt. Maar het is duidelijk, dat je niks kan weerleggen en steevast vast houdt aan je 'objectieve' waarneming en daarop gebouwde mening.

Mensen met jou gedachte zijn het ware rem op de Marokkaanse samenleving. Uit onwetendheid of zelfverijking houden ze elk vorm van hervorming tegen.

Zoals ik al dacht, je bent onwetend.
Bestudeer de ontwikkelingen in Indonesie van het afgelopen 10 jaar en je zal weten waarom ik Indonesie als een vergelijking materiaal heb gebruikt. Want het zijn 2 landen die te maken hebben met een dictatoriale verleden, met etnische tegenstellingen, explosief groeiende bevolking en het meest belangrijkste factor; moslim-fundamentalisme.

En waarom kan een een democratie zijn en is de andere niet rijp voor?

Kan je dat uitleggen? Of heb ik wederom een domme vraag gesteld?

Zoals ZS heeft gevraagd, waar baseer je het op? Volgens mij is het niks anders dan een aanname wederom gebaseerd op 'objectieve' waarneming. En het is een aanfluiting en een schandalige laster jegens de gene die met eerlijk verdiende geld hun religieuze verplichtingen willen voldoen.


Nogmaals, ik heb het recht om te denken wat ik wil en op hoe jij mijn denkwijze typeert heb ik lak...:). Als je Indo met Marokko vergelijkt dan moet je de bevolking vergelijken want daar had ik het over toen ik zei dat Marokko (nog) niet klaar is voor volledige democratie... Als je ziet dat (islamitische) Indo's elkaar met respect behandelen waneer het er op aan komt en Marokkanen elkaar zien als een Soussie, een Chel7, een Riffi of een Arabier dan zul je mijn context begrijpen...:). Het karakter van Marokkanen is een verschil van dag en nacht vergeleken met dat van Indo's en het is juist de mentaliteit van de bevolking die zorgt voor de mate waarin democratie zal worden geabsorbeerd.

Ik weet dat er mensen zijn die zich moslims noemen, de moskee bezoeken, aalmoezen geven en door het leven gaan met l7ram. Dit is geen geheim...:). Zoals ik eerder heb geschreven zijn er ook veel moslims die de hadj verrichten met l7ram. Dat is nu eenmaal een feit. Waarschijnlijk wil jij alles rooskleurig doen lijken, terwijl de waarheid echt anders is...:). En jij noemt mij onwetend?

Evian
19-03-04, 14:22
Geplaatst door Al Sawt
Corruptie is overal. Maar het vraag is, in welke politieke klimaat vormt het een structuele probleem? Is het in dictatoriale staat of in een democratische rechtstaat? Zeg het maar Evian. En je mag gerust Italie, Spanje of welk andere land bij betrekken, maar verlies de realiteit niet uit het oog.

En bovendien in een dictatoriale systeem, kun je nog legio andere negatieve elementen bijvoegen. Zoals; vriendjespolitiek, zelfverijking, manipulatie, onderdrukking, ongelijkheid, censuur en andere zaken die ik vergeten ben.


Corruptie is een structureel probleem in Spanje, Italië, Mexico, Brazilië, de VS, en ga zo verder...:). Zelfs in België is het een structureel probleem (blijvend van aard) en dit zijn allemaal democratische landen...:). Dit is de realiteit en die heb ik echt niet uit het oog verloren.

Vriendjespolitiek heb je zelfs hier in Nederland waar de Tempel van Grechtvaardigheid is gehuisvest. Zelfsverrijking heb je in vrijwel elk land, democratie of niet... Onderdrukking (bep. democr. meer of mindere mate) en ongelijkheid ook. Het feit dat Peter R. de Vries onlangs een verbod kreeg om bepaalde opnames niet uit te zenden omdat dit het politieapparaat in Nederland in diskrediet zou brengen riekt naar censuur. Zo zijn er tal van voorbeelden mbt censuur, helemaal in de eerdergenoemde landen...:).

Evian
19-03-04, 14:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je hebt verschillende niveaus van corruptie en leugens. In Nederland heb je ook corruptie en leugens maar dat is van een heel ander niveau dan dat waar ik het over heb. Ik heb het over de afpersingen van overheidsdienaars in het dagelijke leven.

In Marokko bijvoorbeeld moet je voor de meest basale zaken bij de overheid meedoen aan de corruptie anders krijg je je doodgewone burgerlijke zaken niet eens rond.

Simpele boetes kunnen afgekocht worden, waardoor overheiddienaars zoals de politie juist meer boetes uit het niets gaan schrijven in de hoop dat ze afgekocht worden en zij een extra zakcentje verdienen. Dit zorgt ervoor dat mensen de wetten en het land niet serieus nemen en een gespleten houding aan gaan nemen.

Wie geld heeft kan zich afkopen ookal heeft hij ongelijk, niet de wet heerst maar de hoeveelheid geld. Als je voor bijvoorbeeld in simpele scheidingszaken en huurzaken of strafzaken de rechter voor jouzelf gunstig kan beinvloeden dan is er sprake van rechteloosheid. De arme kan voor gewone rechtspraak niet eens vertrouwen op de overheid.

Borrel en roddelpraatjes zijn niet geldig voor je bewering dat ''veel Marokkanen'' naar de hadj gaan met drugsgeld.

Je noemt hier voorbeelden van verschillende steden alsof je er speciaal onderzoek naar gedaan hebt. Dat is allemaal van dat simpele natte vingerwerk wat we niets aan hebben in een discussie. Die paar mensen die je kent is niet de werkelijkheid en kun je alszodanig nooit opvoeren als ''de moslims''. Dat is echt van dat soort domme praatjes dat vaak voorkomt bij figuren met een minderwaardigheidscomplex, die als je goed kijkt meer voortkomt uit een soort zelfminachting.

Waarom gebruik je dan al die verschillende nicks op een forum en waarom zou je het anders formuleren als je het hier zelfstandig had geplaatst?


Mbt corruptie; zie eerdere reacties aan je maatje Al Sawt...:). Als jij mijn kennis over het feit dat veel Marokkanen met onwettig geld de hadj verrichten wil reduceren tot een borrelpraatje, dan is dat jouw goed recht...:). Het verbaast me allerminst, omdat veel moslims niet geloven in 'foute' moslims...:). Die zijn er wel. Zo heb je de randdebielen die zich bijv. in Marokko ziek melden bij hun werkgever om zodoende langer in Marokko van hun vakantie te kunnen genieten... Ik had het eerder al over baardmannen die zwart de metro pakken richting moskee... En als zij dan een Marokkaanse jongen met zijn vriendin tegenkomen dan vervloeken zij deze, zichzelf vergetend...

Als ik dit stukje anders had geformuleerd dan zou dat mij veel onzinreacties hebben bespaard...:). Maar ach, mijn MPS kan zich nu in elk geval de koning te rijk wanen. Niets is leuker dan om op jezelf te reageren...:).

taouanza
19-03-04, 16:49
Geplaatst door Scipio
Volgens een recent onderzoek (http://people-press.org/reports/display.php3?ReportID=206) heeft 92% van de Marokkanen een ongunstig beeld van Joden, 73% heeft een ongunstig beeld van Christenen. 74% van de Marokkanen steunt Palestijnse aanslagen op Joodse doelen en maar liefst 66% van de Marokkanen steunt aanslagen op Westerse doelen. Daarmee streeft Marokko op het gebied van onverdraagzaamheid een land als Pakistan voorbij!

Daar mag je je best voor schamen, ja.

Daar moeten ze zich voor schamen?????


En is er onderzoek gedaan naar wat Christen en Joden van moslims vinden?
Of moeten Marokkanen ook zich daarvoor schamen?

En we weten wat de Europeanen van Israel vinden moet Israel zich daarvoor schamen?
Nee daar moet Europa zich voor schamen want ze zijn antisemiet.:moe:

Zwarte Schaap
19-03-04, 19:18
Geplaatst door Evian
Mbt corruptie; zie eerdere reacties aan je maatje Al Sawt...:). Als jij mijn kennis over het feit dat veel Marokkanen met onwettig geld de hadj verrichten wil reduceren tot een borrelpraatje, dan is dat jouw goed recht...:). Het verbaast me allerminst, omdat veel moslims niet geloven in 'foute' moslims...:). Die zijn er wel. Zo heb je de randdebielen die zich bijv. in Marokko ziek melden bij hun werkgever om zodoende langer in Marokko van hun vakantie te kunnen genieten... Ik had het eerder al over baardmannen die zwart de metro pakken richting moskee... En als zij dan een Marokkaanse jongen met zijn vriendin tegenkomen dan vervloeken zij deze, zichzelf vergetend...

Zoals een plat Nederlandse gezegde zegt: ''De klootzak kent geen nationaliteit.''

Mijn argumenten kun je dus niet echt inhoudelijk op reageren. Die paar borrelpraatjes en natte vingerwerk kunnen we in iedere geval niets mee.

Het probleem met je reakties is dat jij op grond van een paar klootzakken meteen doet alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Je gaat zelfs verder je verdedigt en praat er zelfs de onderdrukking mee goed.

Een beetje relnichterig eigenlijk, meer stoer geschreeuw dan een echte body.


Als ik dit stukje anders had geformuleerd dan zou dat mij veel onzinreacties hebben bespaard...:). Maar ach, mijn MPS kan zich nu in elk geval de koning te rijk wanen. Niets is leuker dan om op jezelf te reageren...:). Vandaag kreeg ik ineens een ingeving dat je mischien wel zagora alias grietje bent. Als jij dat bent dan weet ik hoe laat het is.

Al Sawt
19-03-04, 20:18
Geplaatst door Evian
Corruptie is een structureel probleem in Spanje, Italië, Mexico, Brazilië, de VS, en ga zo verder...:). Zelfs in België is het een structureel probleem (blijvend van aard) en dit zijn allemaal democratische landen...:). Dit is de realiteit en die heb ik echt niet uit het oog verloren.

Vriendjespolitiek heb je zelfs hier in Nederland waar de Tempel van Grechtvaardigheid is gehuisvest. Zelfsverrijking heb je in vrijwel elk land, democratie of niet... Onderdrukking (bep. democr. meer of mindere mate) en ongelijkheid ook. Het feit dat Peter R. de Vries onlangs een verbod kreeg om bepaalde opnames niet uit te zenden omdat dit het politieapparaat in Nederland in diskrediet zou brengen riekt naar censuur. Zo zijn er tal van voorbeelden mbt censuur, helemaal in de eerdergenoemde landen...:). Evian,

Je blijft maar blind staren op symptomen, terwijl je blind voor de mate hoe je het aantreft. Het is duidelijk dat je niets toe te voegen heb en alleen maar bezig bent om naar je zelf te luisteren.

Je kan beter terugkeren naar WSDB.

Ramzi
21-03-04, 12:42
Geplaatst door Al Sawt
Evian,

Je blijft maar blind staren op symptomen, terwijl je blind voor de mate hoe je het aantreft. Het is duidelijk dat je niets toe te voegen heb en alleen maar bezig bent om naar je zelf te luisteren.

Je kan beter terugkeren naar WSDB.

Dat laatste is laag... getuigt niet echt van respect naar je tegen-debater toe.

PS: Evian, je bent in de Trouw geciteerd.

Ben benieuwd wat jullie van de preek van Imam El Moumni vinden? (Zie topic van Orakel: klik hier! (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=89889) )

Wortel
21-03-04, 13:06
Om Ramzi bij te vallen:
Evian, ik heb de woorden waarmee je dit topic opende ook in Trouw gelezen op de voorpagina van de Verdieping. Het heeft wel degelijk geraakt aan snaren die er nadrukkelijk zijn...

Al Sawt
21-03-04, 13:13
Geplaatst door Ramzi
Dat laatste is laag... getuigt niet echt van respect naar je tegen-debater toe.

PS: Evian, je bent in de Trouw geciteerd.

Ben benieuwd wat jullie van de preek van Imam El Moumni vinden? (Zie topic van Orakel: klik hier! (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=89889) ) Sorry Ramzi.

Maar iemand die alleen naar eigen argumenten ziet te luisteren, zal alleen maar hoon oogsten.

850
21-03-04, 13:29
Geplaatst door Wortel
Om Ramzi bij te vallen:
Evian, ik heb de woorden waarmee je dit topic opende ook in Trouw gelezen op de voorpagina van de Verdieping. Het heeft wel degelijk geraakt aan snaren die er nadrukkelijk zijn...

:moeilijk: Tuuuuurlijk. Vinden ze hier in Nederland prachtig om te lezen hoe n moslim zich kruipend en likkend het leed vd ander naar zich toetrekt........


:roker: Ik kreeg kots neigingen van die lap tekst.

Bram
21-03-04, 13:54
Dit is waar de media graag op uit is, moslims die een hekel hebben hun zichzelf vanwege stel idioten die aanslagen plegen op onschuldige mensen. De aanhoudende negatieve berichten over de Islam heeft dus wel degelijk effect op de zwakke :jammer:

Evian
23-03-04, 16:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zoals een plat Nederlandse gezegde zegt: ''De klootzak kent geen nationaliteit.''

Mijn argumenten kun je dus niet echt inhoudelijk op reageren. Die paar borrelpraatjes en natte vingerwerk kunnen we in iedere geval niets mee.

Het probleem met je reakties is dat jij op grond van een paar klootzakken meteen doet alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Je gaat zelfs verder je verdedigt en praat er zelfs de onderdrukking mee goed.

Een beetje relnichterig eigenlijk, meer stoer geschreeuw dan een echte body.

Vandaag kreeg ik ineens een ingeving dat je mischien wel zagora alias grietje bent. Als jij dat bent dan weet ik hoe laat het is.


Je gebruikt heel veel onzinnige bijvoeglijk naamwoorden en je gaat niet in op mijn punten... Jammer...:). Ook zie ik dat je weer gaat schelden en beledigen. Volgens de psychologie is dit gedrag tijdens een discussie blijk geven van je onvermogen om je tegenstander beargumenteerd van repliek te dienen...:). Ik heb wel gemerkt dat je opeens water bij de wijn doet. Eerst beweerde dat je dat mijn beschuldigingen borrelpraatjes zouden zijn. Nu heb je het over 'klootzakken'...:). En hoe praat ik de onderdrukking goed met het gegeven dat er moslims zijn die bijv. de hadj met onwettig geld verrichten?


ps: Ik kreeg ik vandaag ineens de ingeving dat jij een hermafrodiet bent...:).

Evian
23-03-04, 16:30
fout

Evian
23-03-04, 16:41
Geplaatst door Al Sawt
Evian,

Je blijft maar blind staren op symptomen, terwijl je blind voor de mate hoe je het aantreft. Het is duidelijk dat je niets toe te voegen heb en alleen maar bezig bent om naar je zelf te luisteren.

Je kan beter terugkeren naar WSDB.


Hahaha...:). Je kan het niet meer hebben he...? Ik weerleg al jouw stellingen met pure voorbeelden uit de werkelijkheid (want ik mocht van jou de realiteit niet uit het oog verliezen), ik baseer me niet op aannames oid...:). Je vroeg bijv.: 'In welke politieke klimaat vormt corruptie een structuele probleem? Is het in dictatoriale staat of in een democratische rechtstaat? Zeg het maar Evian...' Mijn antwoord waar jij dus geen antwoord op hebt luidde: 'Corruptie is een structureel probleem in Spanje, Italië, Mexico, Brazilië, de VS, en ga zo verder.... Zelfs in België is het een structureel probleem (blijvend van aard) en dit zijn allemaal democratische landen.... Dit is de realiteit en die heb ik echt niet uit het oog verloren...'

'Blind staren op syptomen'? Syptomen zijn zaken waaraan je iets kan herkennen. Dat iets is altijd groter dan de symptoom. Blind staren op symptomen is dus niet per definitie slecht, en in onze discussie zeer zeker niet...:).
'Blind voor de mate hoe je het aantreft'? (nu in normaal nederlands aub)
'Niets toe te voegen en alleen naar mezelf luister'? Als ik antwoorden op jouw vragen geef en inhoudelijk op jouw stellingen inga en deze nog eens weerleg dan betekent dat dus in jouw vocabulaire 'niets aan toe te voegen en naar zichzelf luisteren...'? Dus dan maar terug naar WSDB... Knap staaltje concludeerwerk!

Evian
23-03-04, 16:41
fout

Evian
23-03-04, 16:41
fout

Evian
23-03-04, 16:41
fout

Evian
23-03-04, 16:41
fout

Evian
23-03-04, 16:41
fout

Evian
23-03-04, 16:41
fout

Evian
23-03-04, 16:41
fout

Zwarte Schaap
23-03-04, 21:16
Geplaatst door Evian
Je gebruikt heel veel onzinnige bijvoeglijk naamwoorden en je gaat niet in op mijn punten... Jammer...:).

Jij hebt geen punten, je gebruikt enkele roddel en borrelpraatjes als vaststaande algemeenheden voor Marokkaanse moslims. Dat is nou juist wat ik in je bijdrages heb bekritiseerd.

Zoals ik al eerder aangaf ga je absoluut niet in op mijn argumenten maar kom je weer met nieuwe roddelpraatjes die je hier als algemene gegevens presenteert. Sterker nog, je gebruikt dergelijke roddel en borrelpraatjes om er onderdrukking en corruptie mee goed te praten. Dat is geen basis om verder over te discusseren.


Ook zie ik dat je weer gaat schelden en beledigen. Volgens de psychologie is dit gedrag tijdens een discussie blijk geven van je onvermogen om je tegenstander beargumenteerd van repliek te dienen... Ach gossie toch, bijt je maar vast in mijn plaagstootjes, ik weet dat je gewoon geen argumenten hebt en dat je nu zo ervan af probeert te komen. Zwak dus!


Ik heb wel gemerkt dat je opeens water bij de wijn doet. Eerst beweerde dat je dat mijn beschuldigingen borrelpraatjes zouden zijn. Nu heb je het over 'klootzakken'... Dan begrijp jij het helemaal verkeerd, ik ga hier niet ontkennen dat er mensen zijn die misbruik van zaken maken. Ik benoem dergelijke mensen als individuele klootzakken in tegenstelling tot jou. Jij doet voorkomen alsof het standaard gedrag is van Marokkaanse moslims en dat is juist datgene wat ik bestrijd


En hoe praat ik de onderdrukking goed met het gegeven dat er moslims zijn die bijv. de hadj met onwettig geld verrichten?

Ik zal de feiten wel voor je opsommen dan kun je beter zien hoe dom je de onderdrukking goedpraat:

1.) Er wordt een aanslag in Madrid gepleegd.

2.) Een paar gearresteerden blijken Marokkanen te zijn

3.) Jij schaamt je dat je Marokkaan, berber en Moslim bent

4.) Jij hoopt dat koning hassan weer leefde, dan zou zoiets volgens jou niet gebeurd zijn.

5.) Koning Hassan zou daar speciale tactieken voor hebben.

6.) Je verklaart dat Marokkanen niet al te veel vrijheid in Marokko mogen hebben.

7.) Dat beargumenteert je met dat Marokkanen niet geschikt zijn voor vrijheid en dat het land zonder een dictator binnen de kortste keer uit elkaar zal vallen.

8.) Al Sawt zegt:''als een land als Indonesie met al haar demografische, economische, etnische en politieke spanningen een eenheid kan blijven, dan zal voor Marokko heus geen uitdaging zijn.''

9.) Om zijn argument te willen pareren probeer je dit door een verschil tussen Marokkaanse en Indonesische moslims aan te geven en de wijze hoe ze hun geloof praktiseren.

10.) Hierbij haal je de borrel- en roddelvoorbeelden aan, dat ''veel Marokkanen'' met drugsgeld naar de Hadj te gaan en het geloof niet zo serieus nemen. Verder geef je dan aan dat Marokkaanse moslims zonder tramkaartje naar de moskee gaan en dat andere moslims hen daar niet op aanspreken

11.) Dat alles wijt je aan een verschil in karakter tussen de Indonesiërs en Marokkanen. Naast dus het zogenaamde verschil in karakter dat zich uit in de geloofsbeleving van Marokkanen trek je vervolgens de conclusie dat het karakter van Marokkanen dus ook minder geschikt is voor democratie

12.) Kortom het karakter van Marokkanen zou ongeschikter zijn voor democratie en daarom verdienen Marokkanen een dictator.


Zoiets stoms en racistisch heb ik zelfs nog nooit van een racist gehoord.



ps: Ik kreeg ik vandaag ineens de ingeving dat jij een hermafrodiet bent... Wow....origineel zeg !

Al Sawt
24-03-04, 01:22
Geplaatst door Evian
Hahaha...:). Je kan het niet meer hebben he...? Ik weerleg al jouw stellingen met pure voorbeelden uit de werkelijkheid (want ik mocht van jou de realiteit niet uit het oog verliezen),
In het verste verte heb je mijn stellingen niet weerlegt. Je hebt eerder je zelf belachelijk gemaakt, door te wijzen naar 'drugs gefinancieerde hadje'. En zoals Zwarte Schaap aangaf; je vergelijkingen uit de 'werkelijkheid' zijn gebaseerd op je kleine Marokkaanse leefgemeenschap.

Ik daag je uit, om de weerlegde stellingen aan te wijzen.



Geplaatst door Evian

ik baseer me niet op aannames oid...:). Je vroeg bijv.: 'In welke politieke klimaat vormt corruptie een structuele probleem? Is het in dictatoriale staat of in een democratische rechtstaat? Zeg het maar Evian...' Mijn antwoord waar jij dus geen antwoord op hebt luidde: 'Corruptie is een structureel probleem in Spanje, Italië, Mexico, Brazilië, de VS, en ga zo verder.... Zelfs in België is het een structureel probleem (blijvend van aard) en dit zijn allemaal democratische landen.... Dit is de realiteit en die heb ik echt niet uit het oog verloren...' Zoals ik al zei, in welke politieke klimaat vormt corruptie een structueel probleem. In een dictatoriale of democratische staat? Vervolgens ga je landen opnoemen, die zowel democratisch zijn als corrupt. Hiermee heb je geen antwoord op mijn vraag gegeven en heb je mijn stelling helaas voor jou niet weerlegt. Corruptie komt wereldwijd voor, maar in landen met een dictatoriale systeem is het meer structueel dan in Belgie of Spanje. Waarom? Omdat je in een democratische landen een transparante overheidsbestel heeft. Waar je als burger middelen ter beschikking heeft, om overheid uitgave te controleren en recht heb op inzage van overheidstukken.

En heb je dergelijke transparante systemen in een dictatuur? Probeer geen voorbeelden van landen, met falende democratie te gaan zoeken.


'
Geplaatst door Evian
Blind staren op syptomen'? Syptomen zijn zaken waaraan je iets kan herkennen. Dat iets is altijd groter dan de symptoom. Blind staren op symptomen is dus niet per definitie slecht, en in onze discussie zeer zeker niet...:). Aan de hand van symptomen, kun je een ziekte herkennen. Maar het is de vraag, op welke manier. Ga je de symptomen oppervlakkig bestuderen of ga je rontgen voor gebruiken om een dieper analyse te maken? In jouw geval, zit je hardnekkig naar de symptomen te kijken en je vergeet een diepere analyse te maken. Op de vraag; in welke condities komen die symptonen nadrukkelijk naar voren.


Geplaatst door Evian
'Blind voor de mate hoe je het aantreft'? (nu in normaal nederlands aub) Een type foutje! Ik doel dat je blind bent, voor de hoeveelheid corruptie in land bestaat. Dus in Marokko heb je meer corruptie, dan in Spanje of VS.


Geplaatst door Evian

'Niets toe te voegen en alleen naar mezelf luister'? Als ik antwoorden op jouw vragen geef en inhoudelijk op jouw stellingen inga en deze nog eens weerleg dan betekent dat dus in jouw vocabulaire 'niets aan toe te voegen en naar zichzelf luisteren...'? Dus dan maar terug naar WSDB... Knap staaltje concludeerwerk! Knap. Dat je je zelf als een morele winnaar van de discussie beschouwt!

Evian
31-03-04, 03:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jij hebt geen punten, je gebruikt enkele roddel en borrelpraatjes als vaststaande algemeenheden voor Marokkaanse moslims. Dat is nou juist wat ik in je bijdrages heb bekritiseerd.

Tuurlijk, alles wat ik heb gezegd zijn roddels en borrelpraatjes. Ik hoop voor die zogenaamde moslims die jij typeert als borreltjes dat zij jouw typering mogen gebruiken op de Dag des Oordeels. Wie weet worden ze dan niet als zoutjes opgeslokt door een veterende maag..:).



Geplaatst door Zwarte Schaap
Zoals ik al eerder aangaf ga je absoluut niet in op mijn argumenten maar kom je weer met nieuwe roddelpraatjes die je hier als algemene gegevens presenteert. Sterker nog, je gebruikt dergelijke roddel en borrelpraatjes om er onderdrukking en corruptie mee goed te praten. Dat is geen basis om verder over te discusseren.

Jij bent degene die mijn argumenten niet bespreekt. Gemakshalve kom je weer aanzetten met 'dat zijn slechts borrelpraatjes'. Wij moslims durven nooit in de speiegel te kijken en te zeggen: 'Wat zijn wij slecht bezig...'


Geplaatst door Zwarte Schaap
Ach gossie toch, bijt je maar vast in mijn plaagstootjes, ik weet dat je gewoon geen argumenten hebt en dat je nu zo ervan af probeert te komen. Zwak dus!

Jij hebt blijkbaar voldoende argumenten merk ik...:).


Geplaatst door Zwarte Schaap
Dan begrijp jij het helemaal verkeerd, ik ga hier niet ontkennen dat er mensen zijn die misbruik van zaken maken. Ik benoem dergelijke mensen als individuele klootzakken in tegenstelling tot jou. Jij doet voorkomen alsof het standaard gedrag is van Marokkaanse moslims en dat is juist datgene wat ik bestrijd

Nu zijn het dus weer geen borrelpraatjes... Kun je aub 1 standpunt innemen...? Hoe doe ik voorkomen dat het gedrag van een groep sukkels het standaard gedrag is van Marokkaanse moslims? Geef daar eens antwoord op aub... En iets bestrijden dat er niet is vind ik knap van je...:).




Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik zal de feiten wel voor je opsommen dan kun je beter zien hoe dom je de onderdrukking goedpraat:

:)


Geplaatst door Zwarte Schaap
1.) Er wordt een aanslag in Madrid gepleegd.

Klopt...:).


Geplaatst door Zwarte Schaap
2.) Een paar gearresteerden blijken Marokkanen te zijn

Ruim een paar, maar goed...:).


Geplaatst door Zwarte Schaap
3.) Jij schaamt je dat je Marokkaan, berber en Moslim bent

Beeldspraak was het en dat heb ik nu al 10 x gezegd in deze topic, in pmtjes, mailtjes en andere fora waar ik ben aangehaald...:).


Geplaatst door Zwarte Schaap
4.) Jij hoopt dat koning hassan weer leefde, dan zou zoiets volgens jou niet gebeurd zijn.

Waar heb ik dat beweerd? Citeer mij en je krijgt 1000 euro van me...:).


Geplaatst door Zwarte Schaap
5.) Koning Hassan zou daar speciale tactieken voor hebben.

'Speciale tactieken zodat de aanslagen niet zouden zijn gebeurd...?' Heb ik ook niet beweerd. En Hassan is toch geen God om zoiets tegen te kunnen houden als ie had geleefd...? Jij schrijft mij dingen toe die ik NIEt heb gezegd. Of je kan niet lezen, of je bent een rat...:). Het zou me niets verbazen als je het beste van beide in je hebt...:).


Geplaatst door Zwarte Schaap
6.) Je verklaart dat Marokkanen niet al te veel vrijheid in Marokko mogen hebben.

Ook nergens verklaard...:). Citeer maar!


Geplaatst door Zwarte Schaap
7.) Dat beargumenteert je met dat Marokkanen niet geschikt zijn voor vrijheid en dat het land zonder een dictator binnen de kortste keer uit elkaar zal vallen.

Marokkanen zijn mi op dit moment inderdaad niet toe aan algehele democratie...:). Totale vrijheid zoals hier in het Westen zou leiden tot het uiteenvallen van Marokko en chaos als je het mij vraagt...:).


Geplaatst door Zwarte Schaap
8.) Al Sawt zegt:''als een land als Indonesie met al haar demografische, economische, etnische en politieke spanningen een eenheid kan blijven, dan zal voor Marokko heus geen uitdaging zijn.''

Indo's zijn andere mensen dan Marokkanen...:). Zie mijn eerdere reacties mbt het verschil tussen Indo's en Marokkanen die ik Sawt heb geschreven...:).


Geplaatst door Zwarte Schaap
9.) Om zijn argument te willen pareren probeer je dit door een verschil tussen Marokkaanse en Indonesische moslims aan te geven en de wijze hoe ze hun geloof praktiseren.

Yep...:). En dat is een gerechtvaardigd argument. Vind jij dat niet, vertel me dan waarom niet?


Geplaatst door Zwarte Schaap
10.) Hierbij haal je de borrel- en roddelvoorbeelden aan, dat ''veel Marokkanen'' met drugsgeld naar de Hadj te gaan en het geloof niet zo serieus nemen. Verder geef je dan aan dat Marokkaanse moslims zonder tramkaartje naar de moskee gaan en dat andere moslims hen daar niet op aanspreken

Voor de zoveelste keer is alles wat Marokkaanse moslims slecht doen borrel en roddelpraatjes...:). Want wij zijn oh zo perfect...:).


Geplaatst door Zwarte Schaap
11.) Dat alles wijt je aan een verschil in karakter tussen de Indonesiërs en Marokkanen. Naast dus het zogenaamde verschil in karakter dat zich uit in de geloofsbeleving van Marokkanen trek je vervolgens de conclusie dat het karakter van Marokkanen dus ook minder geschikt is voor democratie

Die conclusie die trek jij en niet ik. Geef eens aan WAAR ik die conclusie trek. Citeer me aub...:).


Geplaatst door Zwarte Schaap
12.) Kortom het karakter van Marokkanen zou ongeschikter zijn voor democratie en daarom verdienen Marokkanen een dictator.

Nee, Marokkanen in Marokko ( in het algemeen) zouden mi niet kunnen omgaan met een volledige democratisch Marokko...:). Dat is toch wat anders, ofnie?



Geplaatst door Zwarte Schaap
Zoiets stoms en racistisch heb ik zelfs nog nooit van een racist gehoord.


De conclusies die jij trekt trek je enkel en alleen voor je eigen voordeel en jouw gedachtenkronkels hebben mij deze nacht zowaar geamuseerd...:).

arnd
31-03-04, 07:15
Geplaatst door Joesoef
De wat oudere duitser groet ik altijd op gepaste wijze om ze vervolgens de verkeerde kant op te sturen : :hihi:

Een échte Duitser vraagt jou de weg niet .... :hihi:

Zwarte Schaap
31-03-04, 15:38
Geplaatst door Evian
4) Waar heb ik dat beweerd? Citeer mij en je krijgt 1000 euro van me....

5) Speciale tactieken zodat de aanslagen niet zouden zijn gebeurd...?' Heb ik ook niet beweerd. En Hassan is toch geen God om zoiets tegen te kunnen houden als ie had geleefd...? Jij schrijft mij dingen toe die ik NIEt heb gezegd.

6) Ook nergens verklaard.... Citeer maar

11) Die conclusie die trek jij en niet ik. Geef eens aan WAAR ik die conclusie trek. Citeer me aub...

Ik ga alles niet nog een keer herhalen, je zult het moeten doen met je eigen uitspraken:


En inderdaad vind ik het jammer dat Hassan 2 niet meer leeft. Als hij er nog zou zijn dan waren bijv. die aanslagen in Casablanca vorig jaar geen stukje Marokkaanse geschiedenis.... Ik heb liever een streng staatshoofd in een stabiel en rustig land dan het tegenovergestelde. Daar komt bij dat wij Marokkanen niet al te veel vrijheid in ons land moeten genieten. Op de een of andere manier zijn wij daar (nog) niet geschikt voor....

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1228491#post1228491

Omdat wij Marokkanen beesten kunnen zijn.... Het is de vrijheid die er na het aantreden van Mohammed 6e is gekomen die debet is aan het ongefundeerde moslimfundamentalisme van de laatste jaren in Marokko. Kijk eens naar Algerije, onder Hassan zou dat nooit gebeurd zijn... Daar had hij tactieken voor....
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1228556#post1228556


Jouw vergelijking tussen Marokkanen en Indonesiërs is een domme. Vraag eens in je eigen omgeving aan mensen die naar Mekka/Medina zijn geweest welk islamistisch volk volgens hen het meest respect van hen krijgt... Vraag daarna waarom, vraag ook hoe dit volk zich gedraagt in Mekka/Medina.... Met feit dat veel Marokkanen met drugsgeld de hadj verrichten spreekt boekdelen....

Jouw laatste punt kan best zijn, maar het is ook zo dat je je als leider van een (Arabisch) land niet mild moet opstellen tov (potentiële) onrustzaaiers...

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1230650#post1230650


Ik ken zeker 8 families waarvan de ouders met drugsgeld de hadj hebben verricht, ook weet ik dat dit vnl. voorkomt in A'dam, in Utrecht en in Den Haag.... Een ander vb is dat zogenaamde moslims in A'dam en R'dam ZWART de metro pakken richting moskee om er God te aanbidden... Frappante hersenspinsels moeten zij hebben... Ik zweer bij God dat dit geen duimzuigerij is. Ik druk geen Marokkaanse gelovigen in een negatieve hoek, zij drukken zichzelf in een negatieve hoek.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1230704#post1230704


Als je Indo met Marokko vergelijkt dan moet je de bevolking vergelijken want daar had ik het over toen ik zei dat Marokko (nog) niet klaar is voor volledige democratie... Als je ziet dat (islamitische) Indo's elkaar met respect behandelen waneer het er op aan komt en Marokkanen elkaar zien als een Soussie, een Chel7, een Riffi of een Arabier dan zul je mijn context begrijpen.... Het karakter van Marokkanen is een verschil van dag en nacht vergeleken met dat van Indo's en het is juist de mentaliteit van de bevolking die zorgt voor de mate waarin democratie zal worden geabsorbeerd.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1232003#post1232003

Evian
31-03-04, 15:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik ga alles niet nog een keer herhalen, je zult het moeten doen met je eigen uitspraken:


Aanslagen van Madrid had Hassan niet kunnen voorkomen...:). Die van Casablanca wel, omdat de toenmalige hoogste baas van de geheime dienst Driss Basri meermaals aanslagen had verijdeld...:). Jij had het in jouw punten over de aanslagen van Madrid. Ik zou volgens jou hebben gezegd dat de aanslagen van Madrid voorkomen hadden kunnen worden als Hassan nog had geleefd...? Nogmaals citeer mij waar ik dat zou hebben gezegd...:).

'Het is de vrijheid die er na het aantreden van Mohammed 6e is gekomen die debet is aan het ongefundeerde moslimfundamentalisme van de laatste jaren in Marokko. Kijk eens naar Algerije, onder Hassan zou dat nooit gebeurd zijn... Daar had hij tactieken voor (Basri)...'

Wat er in Algerije gaande is is geen aanslag maar is een opstand van moslimfundi's die het heft in eigen handen hebben genomen en alles en iedereen doden in de naam van Islam. In Marokko kan dat ook gebeuren als de huidige koning de teugels niet strakker aanspant...:).

Het karakter van Marokkanen is een verschil van dag en nacht vergeleken met dat van Indo's en het is juist de mentaliteit van de bevolking die zorgt voor de mate waarin democratie zal worden geabsorbeerd. Daar blijf ik nog steeds bij...:).

Jij hebt mij alleen 1x correct aangehaald in jouw voorgaande reactie (dus niet vorige) en dat betreft het citaat over vrijheid...:).

In afwachting op jouw reactie...:).

Zwarte Schaap
31-03-04, 16:07
Geplaatst door Evian
Aanslagen van Madrid had Hassan niet kunnen voorkomen...:). Die van Casablanca wel, omdat de toenmalige hoogste baas van de geheime dienst Driss Basri meermaals aanslagen had verijdeld...:). Jij had het in jouw punten over de aanslagen van Madrid. Ik zou volgens jou hebben gezegd dat de aanslagen van Madrid voorkomen hadden kunnen worden als Hassan nog had geleefd...? Nogmaals citeer mij waar ik dat zou hebben gezegd...:).

'Het is de vrijheid die er na het aantreden van Mohammed 6e is gekomen die debet is aan het ongefundeerde moslimfundamentalisme van de laatste jaren in Marokko. Kijk eens naar Algerije, onder Hassan zou dat nooit gebeurd zijn... Daar had hij tactieken voor (Basri)...'

Wat er in Algerije gaande is is geen aanslag maar is een opstand van moslimfundi's die het heft in eigen handen hebben genomen en alles en iedereen doden in de naam van Islam. In Marokko kan dat ook gebeuren als de huidige koning de teugels niet strakker aanspant...:).

Het karakter van Marokkanen is een verschil van dag en nacht vergeleken met dat van Indo's en het is juist de mentaliteit van de bevolking die zorgt voor de mate waarin democratie zal worden geabsorbeerd. Daar blijf ik nog steeds bij...:).

Jij hebt mij alleen 1x correct aangehaald in jouw voorgaande reactie (dus niet vorige) en dat betreft het citaat over vrijheid...:).

In afwachting op jouw reactie...:).

Jammer jongeman, speeltijd is voorbij. Het is nu tijd om je te gaan schamen voor je afkomst en geloof. :slaap:

Evian
31-03-04, 16:19
Geplaatst door Al Sawt
In het verste verte heb je mijn stellingen niet weerlegt. Je hebt eerder je zelf belachelijk gemaakt, door te wijzen naar 'drugs gefinancieerde hadje'. En zoals Zwarte Schaap aangaf; je vergelijkingen uit de 'werkelijkheid' zijn gebaseerd op je kleine Marokkaanse leefgemeenschap.

Jawel hoor. Voldoende weerlegd met argumenten en feiten. Lees maar goed, ik ga ze niet nog eens opsommen...:).



Geplaatst door Al Sawt

Ik daag je uit, om de weerlegde stellingen aan te wijzen.

Daar gaan we dan...:).




Geplaatst door Al Sawt

Zoals ik al zei, in welke politieke klimaat vormt corruptie een structueel probleem. In een dictatoriale of democratische staat? Vervolgens ga je landen opnoemen, die zowel democratisch zijn als corrupt. Hiermee heb je geen antwoord op mijn vraag gegeven en heb je mijn stelling helaas voor jou niet weerlegt. Corruptie komt wereldwijd voor, maar in landen met een dictatoriale systeem is het meer structueel dan in Belgie of Spanje. Waarom? Omdat je in een democratische landen een transparante overheidsbestel heeft. Waar je als burger middelen ter beschikking heeft, om overheid uitgave te controleren en recht heb op inzage van overheidstukken.

In elke politiek klimaat vormt corruptie een structureel probleem. In Nederland, in VS, in Japan, in Italië, in VAE, in Marokko, in Oeganda, in Australië... De mate waarin verschilt alsook de transparantie van die corruptie. Democratische landen hebben een gesloten corruptievorm in tegenstelling tot dicatoriale landen en tussen democratische landen ondeling heb je ook veel verschil in de mate en transparantie van corruptie. De aard en groote van corruptie in Italië en Spanje verschilt bijv. vergeleken met die van Nederland en Duitsland...:).


Geplaatst door Al Sawt

En heb je dergelijke transparante systemen in een dictatuur? Probeer geen voorbeelden van landen, met falende democratie te gaan zoeken.

Transparante systemen in een dictatuur? Dit heb ik niet beweerd...:).


Geplaatst door Al Sawt

' Aan de hand van symptomen, kun je een ziekte herkennen. Maar het is de vraag, op welke manier. Ga je de symptomen oppervlakkig bestuderen of ga je rontgen voor gebruiken om een dieper analyse te maken? In jouw geval, zit je hardnekkig naar de symptomen te kijken en je vergeet een diepere analyse te maken. Op de vraag; in welke condities komen die symptonen nadrukkelijk naar voren.

Het enige wat hier uit te concluderen valt is dat wat jij verstaat onder een diepe analyse niet hoeft te overeenstemmen met dat van mij...:).


Geplaatst door Al Sawt

Een type foutje! Ik doel dat je blind bent, voor de hoeveelheid corruptie in land bestaat. Dus in Marokko heb je meer corruptie, dan in Spanje of VS.

In Marokko meer corruptie dan in de VS of Spanje? Heb je onderzoeksgegevens aub...?


Geplaatst door Al Sawt

Knap. Dat je je zelf als een morele winnaar van de discussie beschouwt!

Door mij te verwijzen naar WSDB ben jij het die blijk geeft jezelf triomfantelijk als morele winnaar aan te wijzen...:). En dan afschuiven op mij, apart!

Evian
31-03-04, 16:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jammer jongeman, speeltijd is voorbij. Het is nu tijd om je te gaan schamen voor je afkomst en geloof. :slaap:


Uitgespeeld? Valt me vies tegen van je... Ik ben pas aan het opwarmen...:).

Zwarte Schaap
31-03-04, 16:34
Geplaatst door Evian
Uitgespeeld? Valt me vies tegen van je... Ik ben pas aan het opwarmen...:).

Je opwarming is helaas te laat, je uitspraken spreken voor zich. Verder moet je de hoofdkritiek niet uit het oog verliezen.


En hoe praat ik de onderdrukking goed met het gegeven dat er moslims zijn die bijv. de hadj met onwettig geld verrichten?

Om deze vraag ging het, als je nog niet door hebt dat je dat met al je uitspraken de onderdrukking goed probeerde te praten dan kan ik niets meer voor je betekenen.

taouanza
31-03-04, 16:37
Zeg Evian begrijp ik nou dat je het bewind van HassanII mist?

Evian
31-03-04, 19:34
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je opwarming is helaas te laat, je uitspraken spreken voor zich. Verder moet je de hoofdkritiek niet uit het oog verliezen.

Prrrrr... Opgewarmd voor niets blijkbaar...:). Ik had van jou meer tegenstand verwacht...:jammer:. Hoofdkritiek uit het oog verliezen? En dat moet jij nodig zeggen...?



Geplaatst door Zwarte Schaap

Om deze vraag ging het, als je nog niet door hebt dat je dat met al je uitspraken de onderdrukking goed probeerde te praten dan kan ik niets meer voor je betekenen.

'Hoe praat ik de onderdrukking goed met het gegeven dat er moslims zijn die bijv. de hadj met onwettig geld verrichten?' Dat was mijn vraag...:). Dus met het gegeven dat er moslims zijn die bijv. de hadj verrichten met l7ram hetgeen JIJ insinueerde... Dus ik vraag je hoe ik dat heb gedaan. Dus al mijn andere uitspraken moet je buiten beschouwing laten omdat je sprak over onderdrukking icm ongeldige hadj...:).

Onderdrukking is nooit goed. 'Onderduk niet en laat je niet onderdrukken,' was een uitspraak van onze profeet...:). Maar dan vraag ik mij af wat in deze tijd onderdrukking is. Wat de Palestijnen op hun eigen grond te verduren krijgen van de zionisten? Ja! Wat de Aboriginals op hun eigen land te verduren krijgen van de Engelse kolonisten? Ja! Wat de Indianen op hun eigen land in de VS te verduren krijgen? Ja! Maar als ik bijv. de Tunesische bevolking onder een dictator onder de loep neem, dan is dat geen onderdrukking...:).

ps: Het beleid van Hassan mbt terrorisme was goed hoor Taounza...:).

Boerass
31-03-04, 19:39
Geplaatst door Evian

ps: Het beleid van Hassan mbt terrorisme was goed hoor Taounza...:).

:) zijn beleid heeft juist bijgedragen aan het ontstaan ervan, of denk je dat het iets van de afgelopen jaren is ?

Evian
31-03-04, 19:43
Geplaatst door Boerass
:) zijn beleid heeft juist bijgedragen aan het ontstaan ervan, of denk je dat het iets van de afgelopen jaren is ?


En het beleid van de Taliban heeft er zeker voor gezorgd dat terrorisme geen toekomst kreeg...?

Olive Yao
31-03-04, 20:55
Geplaatst door Evian
Ik schaam me... Ik schaam me om Marokkaan te zijn, ik schaam me om moslim te zijn. Ik schaam me om berber te zijn, ik schaam me om arabier te zijn. Voor het eerst in mijn leven schaam ik me om mijn zwarte haren, mijn bruine ogen en mijn Arabische naam. Het is nu 15 maart 2004 en minder dan 24 uur geleden heb ik vernomen dat de aanslagen in Spanje het werk zijn van moslims. Vanochtend las ik in de Volkskrant dat de opgepakte mannen van Marokkaanse afkomst zijn. En in de middag hoorde ik op een Arabische radiozender dat minstens twee van de drie opgepakte Marokkanen berbers zijn. Op mijn kamer schreeuw ik dat het geen berbers zijn, dat het geen Marokkanen zijn en tril zelfs dat het geen moslims zijn uit mijn longen. Ik schreeuw, maar weet dat niemand mij hoort.

De Islam leert mij vrede, geduld en ingetogenheid. De Koran straalt rust, vergevensgezindheid en barmhartigheid uit. En toch vindt een groepje moslims het nodig om onschuldige burgers te vermoorden. Moeders, vaders, studenten, arbeiders. Nietsvermoedend en in de bloei van hun bestaan. Het leven van de nabestaanden zal nooit meer hetzelfde zijn. Pijnlijke ontwakeningen in de ochtenden en eindeloze nachten vol nachtmerries zullen hen metgezellen zijn. Een moeder zal voor de rest van haar leven tevergeefs wachten op de terugkomst van haar kind en Spaanse meisjes zullen nooit meer pappa in de mond nemen. Op 11 maart 2004 zijn al hun levenskleuren ontnomen. Door een groepje baardmannen dat de naam van God te grabbel gooit door onschuldige mensen te vermoorden in Zijn naam. Stelletje imbecielen! Zij weten niet eens wat Islam inhoudt. Alsof onze godsdienst al niet genoeg te lijden heeft na 11 september... Jammer genoeg leeft Hassan 2e niet meer. Hij zou beslist om uitlevering hebben gevraagd en hun lot zou een hel op aarde zijn geweest. God zij dank bestaat het Hiernamaals waar zij tot de laatste vergoten bloeddruppel hun straf zullen uitzitten. Hun beestachtige en laffe daad heeft niet alleen de nabestaanden in eeuwige nevel doen belanden, je hoeft niet lang na te denken over hoe de Spanjaarden zich vanaf nu ten opzichte van de Marokkanen in Spanje zullen gedragen.

Ik hoop dat ooit in dit leven of een ander degenen die achter deze aanslagen zitten geconfronteerd zullen worden met de kinderen van de vermoorde mannen en vrouwen. Als ik die confrontatie zou voelen zou ik ongetwijfeld mijn schaamte verliezen. Mijn schaamte om moslim te zijn in een wereld als deze...

Ik schaam me ook, Evian.

Dat ik exemplaar ben van de schadelijke diersoort mens.

Al Sawt
01-04-04, 01:07
Geplaatst door Evian
Jawel hoor. Voldoende weerlegd met argumenten en feiten. Lees maar goed, ik ga ze niet nog eens opsommen...:).
Daar gaan we dan...:).

In elke politiek klimaat vormt corruptie een structureel probleem. In Nederland, in VS, in Japan, in Italië, in VAE, in Marokko, in Oeganda, in Australië... De mate waarin verschilt alsook de transparantie van die corruptie. Democratische landen hebben een gesloten corruptievorm in tegenstelling tot dicatoriale landen en tussen democratische landen ondeling heb je ook veel verschil in de mate en transparantie van corruptie. De aard en groote van corruptie in Italië en Spanje verschilt bijv. vergeleken met die van Nederland en Duitsland...:). Sorry Evian,

Wederom kom je met opsomming en geen inhoudelijke reactie. Dat corruptie in de meest rijkste land voorkomt, staat vast. Maar of het een structurele probleem is, dat niet. Want in een rijk land, zal corruptie bij ambtenaren veel kleiner zijn dan bij een dictatoriale land. En weet je waarom? In een dictatoriale systeem, bestaat geen transparantie. Ook speelt onderdrukking een belangrijke rol. Daarom zal de leiding van zo`n land, dergelijke uitwassingen door de vingers zien als de staatsapparaat (lees; onderdrukking)blijft functioneren.

In Nederland kan je als een verslaggever, bijna alle overheidsdocumenten in zien. En alle geldstromen controleren. Gebeurd dat in Marokko, China, Egypte of SA? Dacht het niet.

Geplaatst door Evian

Transparante systemen in een dictatuur? Dit heb ik niet beweerd...:). Goed lezen, ik heb het als een vraag gesteld.


Geplaatst door Evian
Het enige wat hier uit te concluderen valt is dat wat jij verstaat onder een diepe analyse niet hoeft te overeenstemmen met dat van mij...:). Volkomen mee eens.

Geplaatst door Evian
In Marokko meer corruptie dan in de VS of Spanje? Heb je onderzoeksgegevens aub...? Dat is het juist nou! Marokko brengt geen cijfers, over dergelijke zaken naar buiten. Amerika, Spanje en alle andere landen met een goed functionerebde systeem van gescheiden machten, geven dergelijke cijfers vrij.

Maar ik adviseer je boek van Gilles Pirault te lezen.

Geplaatst door Evian

ps: Het beleid van Hassan mbt terrorisme was goed hoor Taounza...
Het beleid van Hassan mbt terrorisme was goed in zin, dat het de voedingsbodem voor heeft gecreeerd.

Geplaatst door Evian

Door mij te verwijzen naar WSDB ben jij het die blijk geeft jezelf triomfantelijk als morele winnaar aan te wijzen...:). En dan afschuiven op mij, apart! Ik geef toe; dat ik andere topics van je gelezen heb, waar ik het met je eens was. Dus die verwijzing naar WSDB hoef je niet letterlijk te nemen. Maar je stuk over zelfschaamte viel totaal verkeerd.

Ik acht me zelf niet als de morele winnaar, maar wel als de gene die gelijk heeft. Met alle respect overigens.

Rocky
01-04-04, 01:14
Geplaatst door Boerass
:) zijn beleid heeft juist bijgedragen aan het ontstaan ervan, of denk je dat het iets van de afgelopen jaren is ?

Je slaat de spijker op zn kop!

Evian
04-04-04, 20:14
Geplaatst door Al Sawt
Sorry Evian,

Wederom kom je met opsomming en geen inhoudelijke reactie. Dat corruptie in de meest rijkste land voorkomt, staat vast. Maar of het een structurele probleem is, dat niet. Want in een rijk land, zal corruptie bij ambtenaren veel kleiner zijn dan bij een dictatoriale land. En weet je waarom? In een dictatoriale systeem, bestaat geen transparantie. Ook speelt onderdrukking een belangrijke rol. Daarom zal de leiding van zo`n land, dergelijke uitwassingen door de vingers zien als de staatsapparaat (lees; onderdrukking)blijft functioneren.

Ik geef opsommingen van feiten en argumenten die boekdelen spreken, als je mij vraagt om daar nog eens een inhoudelijke reactie aan te koppelen dan ben jij de kat die niet genoeg kan krijgen van spek...:). Nogmaals lees ze terug en je gaat zien...:). Een structureel probleem is een probleem dat er continu is of steeds terugkomt. Corruptie in Nederland is er steeds en komt steeds terug...:). Corruptie in een rijk land kleiner dan in een dictatoriaal land? Heb jij daar onderzoek naar gedaan. Het enige verschil tussen bijv. Frankrijk en Marokko qua corruptie is dat in Marokko alles zichtbaarder is, maar de fraude in dollars in bijv de VS is tig malen groter dan de fraude in de maghreb landen bij elkaar...:). Onderdrukking speelt niet corruptie/fraude in de hand, maar de mentaliteit van de bevolking...:).




Geplaatst door Al Sawt

In Nederland kan je als een verslaggever, bijna alle overheidsdocumenten in zien. En alle geldstromen controleren. Gebeurd dat in Marokko, China, Egypte of SA? Dacht het niet.
Goed lezen, ik heb het als een vraag gesteld.

Dat klopt wat je zegt, maar heeft niets te maken met waar wij over praten...:). In Alaska is ook meer sneeuw dan in Tunesië...:).


Geplaatst door Al Sawt

Volkomen mee eens.
Dat is het juist nou! Marokko brengt geen cijfers, over dergelijke zaken naar buiten. Amerika, Spanje en alle andere landen met een goed functionerebde systeem van gescheiden machten, geven dergelijke cijfers vrij.

Daar ben ik het niet mee eens. Alsof Spanje gegevens over corruptie en fraude gaat vrijgeven enkel en alleen omdat het een democratie is...?! Het is algemeen bekend dat je in Spanje met gemak een rechter kan omkopen... Veel Marokkaanse drugshandelaren met knaken die opgepakt zijn doen niets anders...:). Verbergen van corruptie en fraude is het enige verschil tussen bijv. Marokko en Spanje...:).


Geplaatst door Al Sawt

Maar ik adviseer je boek van Gilles Pirault te lezen.
Het beleid van Hassan mbt terrorisme was goed in zin, dat het de voedingsbodem voor heeft gecreeerd.
Ik geef toe; dat ik andere topics van je gelezen heb, waar ik het met je eens was. Dus die verwijzing naar WSDB hoef je niet letterlijk te nemen. Maar je stuk over zelfschaamte viel totaal verkeerd.

Boek van GP kende ik voor het was uitgekomen. Ik ben nog steeds van mening dat er in Marokko met een harde hand moet worden geregeerd, onkruid moet je altijd bestrijden en niet met een zacht handje...:). Doe je dat wel dan krijg je Algerijetaferelen in Marokko en daar zitten we echt niet op te wachten...:).


Geplaatst door Al Sawt

Ik acht me zelf niet als de morele winnaar, maar wel als de gene die gelijk heeft. Met alle respect overigens.


Jezelf als degene die gelijk heeft beschouwen terwijl je geen toeschouwer bent maar een participator ruikt naar arrogantie...:). Laten we de beoordeling aan de toeschouwers overlaten. Wel zo fair...:).

taouanza
04-04-04, 20:59
Geplaatst door Evian


ps: Het beleid van Hassan mbt terrorisme was goed hoor Taounza...:). [/B]

Onbenullige zaken zoals mensenrechten zeggen je kennelijk niks?

Evian
05-04-04, 09:18
Geplaatst door taouanza
Onbenullige zaken zoals mensenrechten zeggen je kennelijk niks?


Tuurlijk wel...:). Maar zoals ik al eerder heb aangegeven heb ik liever een stevige hand met misschien minder persvrijheid dan een slap handje waarin aanslagen scheer en inslag worden...:).

taouanza
05-04-04, 09:20
Geplaatst door Evian
Tuurlijk wel...:). Maar zoals ik al eerder heb aangegeven heb ik liever een stevige hand met misschien minder persvrijheid dan een slap handje waarin aanslagen scheer en inslag worden...:).

Ach ja jij woont hier.:) En niet in een krottenwijk.:)

Evian
13-04-04, 20:17
Geplaatst door taouanza
Ach ja jij woont hier.:) En niet in een krottenwijk.:)


Heb je het over de mensen die in Marokko in krottenwijken leven? Hahaha... Die krijgen geld en huisjes van de regering, maar verhuren die huisjes en blijven in hun krotje wonen zodat ze elke termijn aanspraak kunnen maken op regeringshulp...:). Marokkanen...:moe:.

Zwarte Schaap
13-04-04, 21:41
Geplaatst door Evian
Heb je het over de mensen die in Marokko in krottenwijken leven? Hahaha... Die krijgen geld en huisjes van de regering, maar verhuren die huisjes en blijven in hun krotje wonen zodat ze elke termijn aanspraak kunnen maken op regeringshulp...:). Marokkanen...:moe:.

Dit is weer zo een typische arrogante opmerking die kant nog wal raakt. Weet je waarom het niet klopt wat je zegt?

De mensen die een huisje/land krijgen moeten binnen een bepaalde termijn uit die krot vertrokken zijn. Marokko gaat niet zomaar huisjes/land uitdelen, die krotten gaan echt plat om plaats te maken voor een nieuwe woonwijk en/of een andere bestemmingsplan.

Dat zijn weer van die borrelpraatjes die je uit de grote hoed tovert en dat negatief doortrekt naar het Marokkaanse volk.

Evian
13-04-04, 21:57
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dit is weer zo een typische arrogante opmerking die kant nog wal raakt. Weet je waarom het niet klopt wat je zegt?

De mensen die een huisje/land krijgen moeten binnen een bepaalde termijn uit die krot vertrokken zijn. Marokko gaat niet zomaar huisjes/land uitdelen, die krotten gaan echt plat om plaats te maken voor een nieuwe woonwijk en/of een andere bestemmingsplan.

Dat zijn weer van die borrelpraatjes die je uit de grote hoed tovert en dat negatief doortrekt naar het Marokkaanse volk.


Grapjas... Het is al lang bekend in Marokko dat veel mensen in krottenwijken dat doen. Neem bijv. de krottenwijken van Casa en Rabat, die staan er nog steeds...:). Terwijl de meeste mensen die er wonen worden gesteund door de staat. De huisjes die ze krijgen verhuren ze zodat elke maand huurgeld kunnen innen en nog eens van ander staatssteuntjes kunnen genieten...:). TV 5 heeft er ooit een reportage over uitgezonden en er stond daarna ook een stukje over in Le Monde/Le Figaro (weet niet precies welke).

Borrelpraatje...:p.

Anwaro
13-04-04, 22:29
Geplaatst door Evian
Tuurlijk wel...:). Maar zoals ik al eerder heb aangegeven heb ik liever een stevige hand met misschien minder persvrijheid dan een slap handje waarin aanslagen scheer en inslag worden...:).

Ik zie niet in dat vrijheid van meningsuiting terrorisme in de hand zou werken. Integendeel, zou ik denken.


Geplaatst door Evian
Heb je het over de mensen die in Marokko in krottenwijken leven? Hahaha... Die krijgen geld en huisjes van de regering, maar verhuren die huisjes en blijven in hun krotje wonen zodat ze elke termijn aanspraak kunnen maken op regeringshulp...:). Marokkanen...:moe:.

In dat geval moet de overheid een beter systeem opzetten...
In Nederland doen mensen precies hetzelfde als ze de kans krijgen!

Zwarte Schaap
13-04-04, 22:49
Geplaatst door Evian
Grapjas... Het is al lang bekend in Marokko dat veel mensen in krottenwijken dat doen. Neem bijv. de krottenwijken van Casa en Rabat, die staan er nog steeds...:). Terwijl de meeste mensen die er wonen worden gesteund door de staat. De huisjes die ze krijgen verhuren ze zodat elke maand huurgeld kunnen innen en nog eens van ander staatssteuntjes kunnen genieten...:). TV 5 heeft er ooit een reportage over uitgezonden en er stond daarna ook een stukje over in Le Monde/Le Figaro (weet niet precies welke).

Borrelpraatje...:p.

Ik twijfel nog steeds aan je verhaaltje. Zoiets gebeurt niet in 2 jaar, daar gaat meer in tijd inzitten wat betreft de voorbereiding. Het kan best zo zijn dat de overheid lange tijd niets aan de bestemmingsplan doet en kunnen de mensen gebruik maken van de tijd die ze hebben.

Wat mij irriteert aan jou verhaaltje is dat je het een negatieve draai wilt geven en dan doortrekt naar Marokkanen in het algemeen. Het lijkt alsof je een minderwaardigheidscomplex hebt opgelopen ten aanzien van je identiteit.

In Tanger, vlak bij onze buurt heeft men in de ex-krottenwijk binnen 5 jaar een compleet nieuwe wijk opgetrokken. De mensen kregen niet eens een huis, alleen een stuk grond.

En dat zijn ook Marokkanen.

Evian
16-04-04, 10:25
Geplaatst door Anwaro
Ik zie niet in dat vrijheid van meningsuiting terrorisme in de hand zou werken. Integendeel, zou ik denken.



In dat geval moet de overheid een beter systeem opzetten...
In Nederland doen mensen precies hetzelfde als ze de kans krijgen!


Dat er in Marokko al jarenlang (semi)terroristische cellen actief zijn dat is bekend. Dat zou je ook weten als je de Marokkaanse kranten leest en de berichtgeving (ook underground) op internet over dit punt in de gaten houdt...:). Er zijn maar zat groeperingen in Marokko die van Marokko een islamitische staat willen maken desnoods dmv bloedvergieten. Als zulke lui ook maar enige vrijheid genieten dan heb je Algerije 2... Daar zitten we echt niet op te wachten...:).

Dat het falende systeem mbt krottenwijken in Marokko de schuld is van de overheid is duidelijk...:).

Evian
16-04-04, 10:43
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik twijfel nog steeds aan je verhaaltje. Zoiets gebeurt niet in 2 jaar, daar gaat meer in tijd inzitten wat betreft de voorbereiding. Het kan best zo zijn dat de overheid lange tijd niets aan de bestemmingsplan doet en kunnen de mensen gebruik maken van de tijd die ze hebben.

Wat mij irriteert aan jou verhaaltje is dat je het een negatieve draai wilt geven en dan doortrekt naar Marokkanen in het algemeen. Het lijkt alsof je een minderwaardigheidscomplex hebt opgelopen ten aanzien van je identiteit.

In Tanger, vlak bij onze buurt heeft men in de ex-krottenwijk binnen 5 jaar een compleet nieuwe wijk opgetrokken. De mensen kregen niet eens een huis, alleen een stuk grond.

En dat zijn ook Marokkanen.


Twijfel maar raak voor een knaak. Misschien word je er nog rijk van...:). Natuurlijk gebeurt niets in een korte tijd, maar het feit dat mensen die zich moslims noemen de boel belazeren zegt voldoende...:).

Een negatieve draai? Kan ik er wat aan doen dat de feiten negatief uit de bus komen?! En ik tover ze echt niet uit mijn hoge hoed... De profeet Mohammed heeft gezegd dat iemand die zich niet uitspreekt tegen de zonde van een andere (moslim) ook over de schreef gaat...:). En ik trek niets door naar Marokkanen in het algemeen. Tenzij alle Marokkanen in een krottenwijk leven...;).

Minderwaardigheidscomplex? Wohaha... Ik hou zo van mezelf dat wil je niet weten, er is niemand narcistischer dan Evian...:). Doe jezelf aub een plezier en hang jouw falende amateur-psycholoog-pretenties aan de wilgen. Ze sieren je namelijk allerminst...:).

In Tanger hebben ze dat blijkbaar goed gedaan, maar dat covert Rabat, Casa, Kenitra enz. niet...:).

ps: Gamezone, vraag 1: Een Marokkaanse senior uit Utrecht was enige tijd terug opgepakt omdat ie een pony had verkracht. Borrelpraatje of niet?

Zwarte Schaap
16-04-04, 12:17
Geplaatst door Evian
Twijfel maar raak voor een knaak. Misschien word je er nog rijk van...:). Natuurlijk gebeurt niets in een korte tijd, maar het feit dat mensen die zich moslims noemen de boel belazeren zegt voldoende...
Het is overigens, vraag maar raak voor een knaak.

Jij komt met je verhaaltje hier en doet alsof alle krotbewoners een huis aangeboden krijgen en dan in hun krotje blijven wonen en het huis verhuren. Ik geloof niet dat ze een huis gekregen hebben. Het is gewoon weer zo een borrelpraatje van jou die je gebruikt om arme mensen en moslims een sneer te geven.


Een negatieve draai? Kan ik er wat aan doen dat de feiten negatief uit de bus komen?! En ik tover ze echt niet uit mijn hoge hoed... De profeet Mohammed heeft gezegd dat iemand die zich niet uitspreekt tegen de zonde van een andere (moslim) ook over de schreef gaat...:). En ik trek niets door naar Marokkanen in het algemeen. Tenzij alle Marokkanen in een krottenwijk leven...;). Ik heb geen feiten gezien ik hoor alleen borrelpraatjes van jouw kant en dat je daarbij een schijnheilige negatieve opmerking richting marokkanen maakt.
Marokkanen :moe:

Jezus zei, wie vrij van zonde is werpe de eerste steen.


Minderwaardigheidscomplex? Wohaha... Ik hou zo van mezelf dat wil je niet weten, er is niemand narcistischer dan Evian...:). Doe jezelf aub een plezier en hang jouw falende amateur-psycholoog-pretenties aan de wilgen. Ze sieren je namelijk allerminst...:). Je kunt van jezelf houden maar toch een minderwaardigheidscomplex opbouwen omtrent je identiteit.


In Tanger hebben ze dat blijkbaar goed gedaan, maar dat covert Rabat, Casa, Kenitra enz. niet...:). Daarom past het niet om alles door te trekken naar alle Marokkanen. Mensen over één kam scheren en beschuldigen is heel erg in de Islam, heb je daar ook een citaatje over van de Profeet?


ps: Gamezone, vraag 1: Een Marokkaanse senior uit Utrecht was enige tijd terug opgepakt omdat ie een pony had verkracht. Borrelpraatje of niet?
En wat heeft dat met de discussie te maken? Dat is typisch zo een opmerking die past in de lijn van je minderwaardigheidscomplex. Zaken erbij halen die nergens ermee te maken hebben. Ik kan je wel meer voorbeelden geven van Marokkanen die over de schreef gaan maar dat verklaart nog steeds niets.

Evian
16-04-04, 12:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het is overigens, vraag maar raak voor een knaak.

Jij komt met je verhaaltje hier en doet alsof alle krotbewoners een huis aangeboden krijgen en dan in hun krotje blijven wonen en het huis verhuren. Ik geloof niet dat ze een huis gekregen hebben. Het is gewoon weer zo een borrelpraatje van jou die je gebruikt om arme mensen en moslims een sneer te geven.

Ik heb geen feiten gezien ik hoor alleen borrelpraatjes van jouw kant en dat je daarbij een schijnheilige negatieve opmerking richting marokkanen maakt.

Jezus zei, wie vrij van zonde is werpe de eerste steen.

Je kunt van jezelf houden maar toch een minderwaardigheidscomplex opbouwen omtrent je identiteit.

Daarom past het niet om alles door te trekken naar alle Marokkanen. Mensen over één kam scheren en beschuldigen is heel erg in de Islam, heb je daar ook een citaatje over van de Profeet?


En wat heeft dat met de discussie te maken? Dat is typisch zo een opmerking die past in de lijn van je minderwaardigheidscomplex. Zaken erbij halen die nergens ermee te maken hebben. Ik kan je wel meer voorbeelden geven van Marokkanen die over de schreef gaan maar dat verklaart nog steeds niets.


Je vindt het leuk om te knippen en te citeren he? Elke zin neem je apart waarop je reageert...:). Jij knipgeilerd jij! Ik reageer tzt wel, ben nu bezig met blonde groenogige studente die schuin tegenover me zit. Af en toe kijkt zij, af en toe ik. Ik heb net ff met mijn wenkbrauwen naar d'r gewenkt :stout: en ze lachte...:). Spreek je later...;).

Zwarte Schaap
16-04-04, 14:29
Geplaatst door Evian
Je vindt het leuk om te knippen en te citeren he? Elke zin neem je apart waarop je reageert...:). Jij knipgeilerd jij! Ik reageer tzt wel, ben nu bezig met blonde groenogige studente die schuin tegenover me zit. Af en toe kijkt zij, af en toe ik. Ik heb net ff met mijn wenkbrauwen naar d'r gewenkt :stout: en ze lachte...:). Spreek je later...;).


Geplaatst door Evian
maar het feit dat mensen die zich moslims noemen de boel belazeren zegt voldoende...

... De profeet Mohammed heeft gezegd dat iemand die zich niet uitspreekt tegen de zonde van een andere (moslim) ook over de schreef gaat...:).

trankil
18-04-04, 00:31
Geplaatst door Zwarte Schaap
Denk je nou echt dat jij de moeite waard bent om teksten van je te gaan zoeken? Lees mijn antwoord aan dutchguy nog een keer en neem nou maar aan wat ik zeg want als ik teksten van jou gezocht zou hebben dan ga ik daar niet om liegen.

En als ik dat gedaan zou hebben dan nog maakt het niets uit voor mijn stelling dat je gewoon een zwakke mietje zonder ruggegraat bent, meneer van de BIL-jonairboysclub

Maar goed doordat je zelf toegeeft dat je een homo/bisexueel bent begrijp ik wel beter waarom je je schaamt om moslim te zijn.

zwarte schaap,

wanneer je de intelligentie van EVIAN hebt bereikt dan kun je met hem in discussie gaan....... Blijkbaar ben je nog laaaaaaaang niet zo ver in je hoofd...Man je weet niet tegen wie je het hebt....Die EVIAN heeft hersenen waar je U tegen zegt...deze mening is gebaseerd op de indruk die ik van je heb na het lezen van enkele topic s van je. EVIAN petje af !!!

trankil
18-04-04, 01:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Volgens mij kun je beter terugkeren naar WSDB en daar lekker over mode en zo praten. Je maakt jezelf belachelijk door je onzin hier te posten. Hoe kun je nu de onderdrukking en dictatorschap verdedigen? Juist de dictatorschap heeft de mensen verziekt. Mensen gaan dan niet handelen uit oprechtheid en naar de wet, maar gaan zich gedragen naar de onderdrukking. Mensen gaan dan meedoen aan de corruptie omdat als ze zich volgens de regels gaan gedragen dan snijden ze zich in de eigen vingers en worden ze nooit geholpen. Zo ontstaat door de onderdrukking en rechteloosheid een cultuur van leugens en corruptie.

Ook je onzinpraatje dat ''veel Marokkanen'' met drugsgeld de Hadj verrichten is zo dom en is meer uit wanhoop bedacht dan dat het op de realiteit gestoeld is. Vertel jij ons dan ''hoeveel'' marokkanen met drugsgeld de hadj verrichten? Heb je daar officiele cijfers van of zit je alles uit je dikke duim te zuigen en de Marokkaanse gelovigen in een negatieve hoek te drukken.

Ik woon in de omgeving Eindhoven, 4 zogenaamde lhadj s zitten in de drugs, weet iedereen........ het geld waarmee ze de lhidj hebben vericht hebben ze niet van het aardbei plukken verdiend!!! :schreeuw:


EVIAN post nooit onzin zwarte schaap....heb alles gelezen van hem... doe dat ook!!!

Raihana
03-05-04, 19:42
Geplaatst door Evian
Ik schaam me... Ik schaam me om Marokkaan te zijn, ik schaam me om moslim te zijn. Ik schaam me om berber te zijn , ik schaam me om arabier te zijn. Voor het eerst in mijn leven schaam ik me om mijn zwarte haren, mijn bruine ogen en mijn Arabische naam. Het is nu 15 maart 2004 en minder dan 24 uur geleden heb ik vernomen dat de aanslagen in Spanje het werk zijn van moslims. Vanochtend las ik in de Volkskrant dat de opgepakte mannen van Marokkaanse afkomst zijn. En in de middag hoorde ik op een Arabische radiozender dat minstens twee van de drie opgepakte Marokkanen berbers zijn. Op mijn kamer schreeuw ik dat het geen berbers zijn, dat het geen Marokkanen zijn en tril zelfs dat het geen moslims zijn uit mijn longen. Ik schreeuw, maar weet dat niemand mij hoort.

De Islam leert mij vrede, geduld en ingetogenheid. De Koran straalt rust, vergevensgezindheid en barmhartigheid uit. En toch vindt een groepje moslims het nodig om onschuldige burgers te vermoorden. Moeders, vaders, studenten, arbeiders. Nietsvermoedend en in de bloei van hun bestaan. Het leven van de nabestaanden zal nooit meer hetzelfde zijn. Pijnlijke ontwakeningen in de ochtenden en eindeloze nachten vol nachtmerries zullen hen metgezellen zijn. Een moeder zal voor de rest van haar leven tevergeefs wachten op de terugkomst van haar kind en Spaanse meisjes zullen nooit meer pappa in de mond nemen. Op 11 maart 2004 zijn al hun levenskleuren ontnomen. Door een groepje baardmannen dat de naam van God te grabbel gooit door onschuldige mensen te vermoorden in Zijn naam. Stelletje imbecielen! Zij weten niet eens wat Islam inhoudt. Alsof onze godsdienst al niet genoeg te lijden heeft na 11 september... Jammer genoeg leeft Hassan 2e niet meer. Hij zou beslist om uitlevering hebben gevraagd en hun lot zou een hel op aarde zijn geweest. God zij dank bestaat het Hiernamaals waar zij tot de laatste vergoten bloeddruppel hun straf zullen uitzitten. Hun beestachtige en laffe daad heeft niet alleen de nabestaanden in eeuwige nevel doen belanden, je hoeft niet lang na te denken over hoe de Spanjaarden zich vanaf nu ten opzichte van de Marokkanen in Spanje zullen gedragen.

Ik hoop dat ooit in dit leven of een ander degenen die achter deze aanslagen zitten geconfronteerd zullen worden met de kinderen van de vermoorde mannen en vrouwen. Als ik die confrontatie zou voelen zou ik ongetwijfeld mijn schaamte verliezen. Mijn schaamte om moslim te zijn in een wereld als deze...

Ik schaam mij soms ook voor bepaalde mensen...dat zijn mensen zoals jij...
Je moest je schamen voor je belachelijke tekst!!!