PDA

Bekijk Volledige Versie : Stelling...



Aboe Dujana
16-03-04, 11:33
Wat vinden jullie van de volgende stelling:

Nederland doet ook mee aan de Kruisvaarderoorlog tegen Irak dus Nederland is ook een legitieme doelwit voor de mujahideen!


Ik zie u reacties met plezier tegemoet.

Lugh
16-03-04, 11:34
Een echte mujahid neemt alle ongelovigen tot zijn doelwit.

Shaheed
16-03-04, 11:34
Het is jammer dat ik geen tijd heb om hierop te reageren.

Bofko
16-03-04, 11:49
Geplaatst door Shaheed
Het is jammer dat ik geen tijd heb om hierop te reageren.

Ik sluit me bij deze verstandige woorden aan

vlegeltje
16-03-04, 11:53
Aboe Dujana, je hebt 7 berichten en 32 strafpunten. :confused:

Hoe krijg je dat voor elkaar?

Simon
16-03-04, 11:56
Geplaatst door Aboe Dujana
Wat vinden jullie van de volgende stelling:

Nederland doet ook mee aan de Kruisvaarderoorlog tegen Irak dus Nederland is ook een legitieme doelwit voor de mujahideen!


Ik zie u reacties met plezier tegemoet.

Vraag het de Irakezen zou ik zeggen. Ik geloof dat de aanwezigheid van Nederlandse troepen er best gewaardeerd wordt omdat ze meer een politietaak en padvinder taak hebben (slaan van pompen en het bouwen van provisorische bruggen). Dat is in deze overgangssituatie best nuttig. Maar ik denk dat de mujahideen zich niet door dit soort argumenten laten leiden. Anders hadden ze wel een ander doelwit voor hun aanslag in Madrid gekozen ... wetende dat 80% van de Spanjaarden tegen het sturen van troepen was.
In ieder geval lijken mij de mujahideen een legitiem doelwit na de aanslagen in Madrid.

Andalusia23
16-03-04, 12:00
Nou , de eerste zinnige reactie tot nu toe van Simone, nu de rest nog.

:blowen:

Nog effe dit:

Dutch marine charged with murder of Iraqi civilian

A Dutch marine has been arrested on charges of killing an Iraqi civilian. This was announced by government authorities yesterday.

The arrest followed after a shooting incident last week, when Dutch troops sought to prevent a group of people from looting a container near the town of As Samawah in Southern Iraq. Pending an investigation into the incident, the suspected soldier has been detained and repratriated to the Netherlands.

According to a spokesperson of the public prosecutor's office leading the investigation, the civilian was "shot in the back from a large distance", giving no further details of the incident. It remains to be seen whether the suspected soldier will indeed be prosecuted for murder. According to a press officer of the Ministry of Justice, the charge has been "broadly defined", suggesting that the prosecutor "may decide to try [the suspected soldier] for manslaughter or culpable death".

Commenting on the arrest yesterday, the chairman of the Military Personnel Union AFMP, Mr van den Burg, called the charges premature. He further noted that the union has repeatedly asked the Minister of Defence to disclose the rules of engagement for the troops in Iraq. Citing 'security reasons' the Minister has thus far refused to do so. Hence, it remains unclear as to what kind of instructions the troops received with respect to the use of arms against civilians.

Sources: ANP, NOS Nieuws 03/01/04

mrz
16-03-04, 12:13
Geplaatst door Aboe Dujana
Wat vinden jullie van de volgende stelling:

Nederland doet ook mee aan de Kruisvaarderoorlog tegen Irak dus Nederland is ook een legitieme doelwit voor de mujahideen!


Ik zie u reacties met plezier tegemoet.

Ik vind de stelling slordig. Inhoud nog daargelaten. :cheefbek:

mrz
16-03-04, 12:13
Geplaatst door Andalusia23
Wat vind je er slordig aan? :alien:

:cheefbek: :zweep:

Andalusia23
16-03-04, 12:16
Wat vind je er slordig aan? :alien:

Goodnight
16-03-04, 12:31
Geplaatst door sjeng
ik vind dat de kruisvaarderoorlog van de extreme moslims tegen onze christenbroeders in sudan, timor, syrie, ervoor zorgen dat alle moslims een legitiem doelwit vormen voor de onderdrukte christelijke mujahedien.

jezus oe akbar!

Kdacht dat jij joods was? :cheefbek:

Simon
16-03-04, 12:34
Geplaatst door Andalusia23
Nou , de eerste zinnige reactie tot nu toe van Simone, nu de rest nog.


Wat is jouw reactie op de stelling ?

Dragon_Khan
16-03-04, 12:35
Geplaatst door vlegeltje
Aboe Dujana, je hebt 7 berichten en 32 strafpunten. :confused:

Hoe krijg je dat voor elkaar?

Ja das inderdaad knap :loog:

Het is wel mogelijk. Je kan 8 strafpunten per bericht krijgen.

Immanuel
16-03-04, 12:36
Iedereen die deze stelling onderschrijft verdient het om dierbaren te verliezen bij een aanslag. Alhoewel die diebaren het zelf mischien niet verdienen.

Andalus24
16-03-04, 12:41
Mijn reaktie op de stelling is dat waneer iemand aangevallen wordt door een vijand van mijlenver dat hij dan zeker ook mag terugslaan.

Aan de ene kant is de agressor die het land bezet en aand e andere kant de mujaheed die terugslaat.

jaja
16-03-04, 13:23
Geplaatst door Andalus24
Mijn reaktie op de stelling is dat waneer iemand aangevallen wordt door een vijand van mijlenver dat hij dan zeker ook mag terugslaan.

Aan de ene kant is de agressor die het land bezet en aand e andere kant de mujaheed die terugslaat. mijn reactie is dat die mu-tjes hoognodig de koran moeten gaan lezen. Het bewust doden van niet-strijders, ook van je grootste vijand, is niet in overeenstemming met dat boek ... dat betekent een enkeltje naar een warm en vurig oord!

Julien
16-03-04, 14:04
allereerst is kruisvaarders een verkeerde naam. deze oorlog gebeurt niet vanuit een geloof. de VS is namelijk geen theocratie. En kruisvaarders zijn van 1000 jaar terug.

De redenen van de bezetting waren wel verkeerd, maar Sadam is wel weg en daar zijn de meeste Irakezen blij mee. Dus toch positief.

Verder, als de Amerikanen nu weggaan komt er helemaal chaos en burgeroorlog in dat land. Wil je dat dan? Dat al die soennieten worden afgeslacht?

Julien
16-03-04, 14:05
allereerst is kruisvaarders een verkeerde naam. deze oorlog gebeurt niet vanuit een geloof. de VS is namelijk geen theocratie. En kruisvaarders zijn van 1000 jaar terug.

De redenen van de bezetting waren wel verkeerd, maar Sadam is wel weg en daar zijn de meeste Irakezen blij mee. Dus toch positief.

Verder, als de Amerikanen nu weggaan komt er helemaal chaos en burgeroorlog in dat land. Wil je dat dan? Dat al die soennieten worden afgeslacht?

Julien
16-03-04, 14:05
allereerst is kruisvaarders een verkeerde naam. deze oorlog gebeurt niet vanuit een geloof. de VS is namelijk geen theocratie. En kruisvaarders zijn van 1000 jaar terug.

De redenen van de bezetting waren wel verkeerd, maar Sadam is wel weg en daar zijn de meeste Irakezen blij mee. Dus toch positief.

Verder, als de Amerikanen nu weggaan komt er helemaal chaos en burgeroorlog in dat land. Wil je dat dan? Dat al die soennieten worden afgeslacht?