PDA

Bekijk Volledige Versie : Overlevenden bloedbad Srebrenica willen Nederlandse Kruisvaarders aanklagen



Andalusia23
16-03-04, 11:46
GVA

Overlevenden bloedbad Srebrenica willen Nederland aanklagen

Overlevenden van het bloedbad in 1995 in de toenmalige Oost-Bosnische moslimenclave Srebrenica willen Nederland voor de rechter dagen.
"De 8.000 inwoners verlangen een schadevergoeding van 1 miljard euro", zei Semir Gutin, lid van het advocatenteam van de slachtoffers, maandag in de krant Dnevni avaz.
Srebrenica was in 1995 uitgeroepen tot VN-veiligheidszone, maar de Nederlandse VN-soldaten hebben de oprukkende Servische troepen geen weerstand geboden, waardoor ongeveer 8.000 moslimmannen van alle leeftijden afgeslacht werden.

Immanuel
16-03-04, 11:51
Dus het enige land dat iets wou doen om de moslims te helpen is een kruisvaarder? Oke, het is uitgelopen op een catastrofe, maar in ieder geval was de intentie er om iets goeds te doen. Maar mischien is het wel beter om voortaan moslims in nood te laten stikken.

taouanza
16-03-04, 11:55
Geplaatst door Immanuel
Dus het enige land dat iets wou doen om de moslims te helpen is een kruisvaarder? Oke, het is uitgelopen op een catastrofe, maar in ieder geval was de intentie er om iets goeds te doen. Maar mischien is het wel beter om voortaan moslims in nood te laten stikken.

Zo je geeft het goede voorbeeld aan moslims: Je steekt je hand in eigen boezem.:moe:

Voor je geval je niet doorhad als je toekijkt hoe 7000 mannen worden vermoord dan heb je ze laten stikken.JE gaat ze niet eventueel laten stikken je hebt ze laten stikken.


"ja je bent dood maar als ik er niet was geweest was je dood''

Andalusia23
16-03-04, 11:58
Door de hulp van de Nederlandse Kruisvaarders leidde tot de massaslachting van honderdduizenden moslims en daarna werd er nog eens een feestje bovenop gedaan...


tjah als je dat hulp noemt.. :aanwal:

theemuts
16-03-04, 12:02
NEDERLANSE KRUISVAARDERS :jumping: Deze is echt goed :lachu:

Dat ze daar een modderfiguur sloegen is duidelijk. Dat daar verantwoordelijkheden en prioriteiten slecht ingeschat zijn is ook duidelijk. Dat daar fouten zijn gemaakt is nog duidelijker.

Marr "kruisvaarders"?

taouanza
16-03-04, 12:03
Geplaatst door theemuts
NEDERLANSE KRUISVAARDERS :jumping: Deze is echt goed :lachu:

Dat ze daar een modderfiguur sloegen is duidelijk. Dat daar verantwoordelijkheden en prioriteiten slecht ingeschat zijn is ook duidelijk. Dat daar fouten zijn gemaakt is nog duidelijker.

Marr "kruisvaarders"?

En heb jij al spijt en berouw getoond daarvoor?:rolleyes:

Immanuel
16-03-04, 12:09
Hand in eigen boezem steken? Volgens mij is deze hele geschiedenis in al z'n beschamende en gruwelijke details al uitgebreid in de media aan bod geweest.
Met hulp doel ik op het verzoek van de VN om de enclave Sebrenica te verdedigen. En dat nederland het enige land was dat er naar toe wou gaan. Waar waren al die dappere islamitische landen om hun moslimbroeders te verdedigen?
En in tegenstelling tot wat wel wordt beweerd, was dutchbat weldegelijk bereid om te vechten. Helaas werd luchtsteun geweigerd. Moesten ze zich dan maar dood vechten met hetzelfde resultaat? Dan waren niet alleen die 7000 mannen, maar ook de dutchbatters zelf om het leven gekomen.

taouanza
16-03-04, 12:13
Geplaatst door Immanuel
Hand in eigen boezem steken? Volgens mij is deze hele geschiedenis in al z'n beschamende en gruwelijke details al uitgebreid in de media aan bod geweest.
Met hulp doel ik op het verzoek van de VN om de enclave Sebrenica te verdedigen. En dat nederland het enige land was dat er naar toe wou gaan. Waar waren al die dappere islamitische landen om hun moslimbroeders te verdedigen?
En in tegenstelling tot wat wel wordt beweerd, was dutchbat weldegelijk bereid om te vechten. Helaas werd luchtsteun geweigerd. Moesten ze zich dan maar dood vechten met hetzelfde resultaat? Dan waren niet alleen die 7000 mannen, maar ook de dutchbatters zelf om het leven gekomen.

Het was een sjoelspelletje met verantwoordelijkheid.

Andalusia23
16-03-04, 12:15
Waar waren al die dappere islamitische landen om hun moslimbroeders te verdedigen?

De Mujahideen vochten daar zeker..en zij vochten zich dood zonder de bosnische moslimbevolking te gebieden afgeslacht te worden door de Serviers...



Door de NEderlandse Kruisvaarders zijn er duizenden moslimmannen afgeslacht...

en schijnbaar hadden ze geen berouw want ze vierden nog party's daarna.. :mad:

theemuts
16-03-04, 12:17
Taouanza, ja heb ik gedaan, en ik schaamde mij toen ook erg daarvoor. :moeilijk:

Immanuel
16-03-04, 12:26
Geplaatst door Andalusia23
De Mujahideen vochten daar zeker..en zij vochten zich dood zonder de bosnische moslimbevolking te gebieden afgeslacht te worden door de Serviers...



Door de NEderlandse Kruisvaarders zijn er duizenden moslimmannen afgeslacht...

en schijnbaar hadden ze geen berouw want ze vierden nog party's daarna.. :mad:

Ik ontken niet dat er fouten zijn gemaakt. Zoals de manschappen begroeten met een fanfare en alcohol. Maar in hoeverre de dutchbatters zich realiseerden dat er een massaslachting plaatsvond weet ik niet.

Maar wat jij roept is wel erg ver af van de waarheid. Dus wij, als nederlandse kruisvaarder, zijn niet allleen verantwoordelijk voor die 7000 mannen, maar ook nog eens voor 100.000en andere doden? Niet alleen dat, wij geboden de bosnische bevolking zelfs te sterven?

Je haat voor ons moet diep zitten.......

Zeepaardje
16-03-04, 12:34
Geweldig hoor! Allereerst is in allerlei media (zowel hier in nederland als in het buitenland) én in de politiek én op straat uitvoerig stilgestaan bij deze tragedie. Uit velerlei hoeken zijn symathiebetuigingen naar de slachtoffers en nabestaanden gekomen. Vele "jan-met-de-pet" zijn het niet eens (geweest) met de gang van zaken en hebben hun afkeuring daaromtrent niet onder stoelen of banken gestoken.

De hele zaak is nog eens uitputtend onderzocht en de conclusies zijn duidelijk (maar blijkbaar niet voor iedereen).

Nederland heeft zeker een aandeel in deze tragedie, maarre ik dacht toch écht dat het de bosniërs waren die die mensen afgeslacht hadden....of vergis ik me nou? Nee, blijf maar kan.eren op die nederlanders, da's vééél makkelijker dan de bosníërs hun verantwoordelijkheid laten dragen.

Trouwens, waarom zou nederland die schadevergoeding moeten betalen? Is het niet veel logischer/eerlijker/correcter als de bosniërs dat moeten doen?

Los van het feit dat dit hele gedoe juridisch volslagen onverdedigbaar is. Het slaat helemaal nergens op. Is weer een goedkoop truukje van een of andere louche advocaat die deze arme mensen valse hoop geeft en ze als dank nog een financiële poot uitdraait ook, de hufter! (Ben benieuwd naar zijn nationaliteit).

Het was toch écht de VN (Frankrijk) die de luchtsteun weigerden....of vergis ik me nou?

Nederland was toch écht het énige land dat Screbrenica hulp bood.....of vergis ik me nou?

Waar waren al die mooie moslimbroeders?? Overigens, ook onder de dutchbatters waren verhoudingsgewijs maar weinig moslims en overwegend kaaskoppen.....Die ummah is er ook alleen maar als het jullie uitkomt, maar zodra het op verplichtingen aankomt......wegwezen!

Wat een hypocrisie van jullie (taouanza en Andalusia23) dat jullie dat allemaal zomaar durven stellen. En dan dat kruisvaarder......vlieg toch op met je kruisvaarder! Da's wel erg laf en onder de gordel. :fuckit2:

Zeepaardje
16-03-04, 12:47
Geplaatst door Andalusia23
De Mujahideen vochten daar zeker..en zij vochten zich dood zonder de bosnische moslimbevolking te gebieden afgeslacht te worden door de Serviers...

Ach ja, die stoere, brave, dappere Mujahideen.....die in geen velden of wegen in Screbrenica te vinden waren!!!! Ze waren zeker elders druk bezet. :zwaai:


Door de NEderlandse Kruisvaarders zijn er duizenden moslimmannen afgeslacht...

Ja, dus niet. Je spreekt jezelf in 2 zinnen tegen, vind ik een prestatie hoor! Eerst beweer je zélf dat het de Serviërs waren en al in de volgende zin zijn het opeens de nederlandse kruisvaarders die schuldig zijn. Zeg maak eens een keuze: of de serviërs (het waren de BOSNISCHE Serviërs), of de nederlanders (en het waren toch vooral fransen, duitsers, spanjaarden en italianen die ter kruistocht gingen - misschien een extra cursusje nederlands-europese geschiedenis nodig? :moe: ).


en schijnbaar hadden ze geen berouw want ze vierden nog party's daarna.. :mad:

Ja, jij was erbij, ik hoor het al! Die jongens hadden een zware tijd achter de rug in levensgevaarlijke omstandigheden. Toen zij terugwaren, waren zij simpelweg blij dat ze nog leefden (is natuurlijk een zware misdaad). Zij wisten op dat moment helemaal NIETS van de tragedie en dus is het (voor mij althans) begrijpelijk dat ze een klein feestje bouwden.

Toen het nieuws bekend werd, is er absoluut geen feest gevierd!!
Dit is gewoon een regelrechte leugen!

Enne.....waar was jij? Zeker ook regelmatig in levensgevaar gewerkt?
Waar baseer jij jouw kritiek op? Wat een arrogantie..... :ego:

Andalus24
16-03-04, 12:47
De Nederlandse kruisvaarders hebben overigen nooit hun schuld betuigt aan de massamoord op de duizenden moslims in Srebrenica...

Integendeel de schuld word afgeschoven op andere Kruisvaarders...


Wel laf om niet de hand in eigen boezem te steken en neit eens excuus te doen aan de moslims...

Zeepaardje
16-03-04, 12:55
Geplaatst door Immanuel
Ik ontken niet dat er fouten zijn gemaakt. Zoals de manschappen begroeten met een fanfare en alcohol. Maar in hoeverre de dutchbatters zich realiseerden dat er een massaslachting plaatsvond weet ik niet.

Maar wat jij roept is wel erg ver af van de waarheid. Dus wij, als nederlandse kruisvaarder, zijn niet allleen verantwoordelijk voor die 7000 mannen, maar ook nog eens voor 100.000en andere doden? Niet alleen dat, wij geboden de bosnische bevolking zelfs te sterven?

Je haat voor ons moet diep zitten.......

Zeker als je je realiseert dat zij zélf
1) nog nooit een poot naar die mensen heeft uitgestoken
2) wel heel erg makkelijk oordeelt over zaken waar ze niets van afweet
3) geen idee heeft van de omstandigheden van toen aldaar
4) hier door diezelfde "kruisvaarders" een goede opleiding en allerlei voorzieningen geniet.

Immanuel, het is mij inmiddels wel duidelijk. Deze persoon is het niet langer waard om inhoudelijk op te reageren......ze is hartstikke knettergek! Volslagen gehersenspoeld.

Ik zou bijna zeggen: Al Qaida materiaal?

taouanza
16-03-04, 12:59
Geplaatst door Zeepaardje
Geweldig hoor! Allereerst is in allerlei media (zowel hier in nederland als in het buitenland) én in de politiek én op straat uitvoerig stilgestaan bij deze tragedie. Uit velerlei hoeken zijn symathiebetuigingen naar de slachtoffers en nabestaanden gekomen. Vele "jan-met-de-pet" zijn het niet eens (geweest) met de gang van zaken en hebben hun afkeuring daaromtrent niet onder stoelen of banken gestoken.

De hele zaak is nog eens uitputtend onderzocht en de conclusies zijn duidelijk (maar blijkbaar niet voor iedereen).

Nederland heeft zeker een aandeel in deze tragedie, maarre ik dacht toch écht dat het de bosniërs waren die die mensen afgeslacht hadden....of vergis ik me nou? Nee, blijf maar kan.eren op die nederlanders, da's vééél makkelijker dan de bosníërs hun verantwoordelijkheid laten dragen.

Trouwens, waarom zou nederland die schadevergoeding moeten betalen? Is het niet veel logischer/eerlijker/correcter als de bosniërs dat moeten doen?

Los van het feit dat dit hele gedoe juridisch volslagen onverdedigbaar is. Het slaat helemaal nergens op. Is weer een goedkoop truukje van een of andere louche advocaat die deze arme mensen valse hoop geeft en ze als dank nog een financiële poot uitdraait ook, de hufter! (Ben benieuwd naar zijn nationaliteit).

Het was toch écht de VN (Frankrijk) die de luchtsteun weigerden....of vergis ik me nou?

Nederland was toch écht het énige land dat Screbrenica hulp bood.....of vergis ik me nou?

Waar waren al die mooie moslimbroeders?? Overigens, ook onder de dutchbatters waren verhoudingsgewijs maar weinig moslims en overwegend kaaskoppen.....Die ummah is er ook alleen maar als het jullie uitkomt, maar zodra het op verplichtingen aankomt......wegwezen!

Wat een hypocrisie van jullie (taouanza en Andalusia23) dat jullie dat allemaal zomaar durven stellen. En dan dat kruisvaarder......vlieg toch op met je kruisvaarder! Da's wel erg laf en onder de gordel. :fuckit2:


En mar blijven ontkennen de en schuld afschuiven op anderen.:jammer:

Andalus24
16-03-04, 12:59
1) nog nooit een poot naar die mensen heeft uitgestoken

Vele mujahideen hebben gevochten in Bosnie en hebben daar het martelaarschap verkregen. Ze vierden geen party's in tegenstelling tot de nederlandse kruisvaarders.

2) wel heel erg makkelijk oordeelt over zaken waar ze niets van afweet

Suggestief denken.


3) geen idee heeft van de omstandigheden van toen aldaar

Jawel hoor..moslims vergeten hun doden niet...


4) hier door diezelfde "kruisvaarders" een goede opleiding en allerlei voorzieningen geniet.

Ik betaal ervoor. :zwaai:

theemuts
16-03-04, 13:10
Ook Bosnische Albanezen (moslims) hebben oorlogsmidaden gepleegd, lees maar eens op de site van het tribunaal te den Haag.

Julien
16-03-04, 14:30
hebben diezelfde "kruisvaarders" niet de moslims gesteund door het christelijke Belgrado te bombarderen??!!

Wat een bullshit dus.