PDA

Bekijk Volledige Versie : Eerste Nederlander doodgeschoten in Iraq



lennart
16-03-04, 16:29
First Dutch person killed in Iraq since war
--------------------------------------------------------------------------------
AMSTERDAM, March 16 (Reuters) - One of two Western civilians shot dead south of Baghdad on Tuesday was Dutch, rather than German as earlier reported, and was the first Dutch citizen to die in Iraq since the war, the Dutch government said on Tuesday.

Police in Iraq had said earlier two German civilians and two Iraqis had been killed by gunmen in the incident. The killings brought to eight the number of Western civilians killed by guerrillas over the past eight days in Iraq.

"I can confirm that it's a Dutch person," a foreign ministry spokeswoman said, adding it was the first Dutch person to die since the U.S-led war to oust Saddam Hussein.

The civilians were attacked near the town of Hilla, 100 km (60 miles) south of Baghdad, police said.

The Dutch government said on Monday it would not be cowed by last week's bombings in Madrid into withdrawing its 1,100 troops from Iraq and said the attacks would not affect deliberations on extending their mandate beyond July.
http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/L16663849.htm

theemuts
16-03-04, 16:31
Nederlander omgekomen bij aanslag bij Bagdad
DEN HAAG - Bij een aanslag ten zuiden van Bagdad is dinsdag een Nederlandse man omgekomen. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag gemeld.

Het ministerie wil nog niet zeggen voor wie de man - een ingenieur - werkte in Irak. De familie in Nederland moet eerst nog worden ingelicht. Het is voor het eerst dat een Nederlander omkomt in Irak.

Premier Balkenende, op bezoek in Washington, noemde de aanslag dinsdag "een vreselijk bericht, zeer te betreuren". Hij sprak zijn medeleven uit met de familie van de vermoorde man. De aanslag maakt volgens de premier nog eens duidelijk welke risico's er zijn in Irak.

De aanslag had plaats bij Hilla, een stadje honderd kilometer ten zuiden van Bagdad. Behalve de Nederlandse man kwam bij de aanslag ook een Duitser om. Nadere details kon Buitenlandse Zaken nog niet geven.

Volgens het Duitse persbureau DPA waren de twee slachtoffers ingenieurs die werkten voor een Duitse waterpompfabrikant. Ze zouden op weg zijn geweest van Bagdad naar een waterzuiveringsinstallatie in Kerbala.

theemuts
16-03-04, 16:32
..

lennart
16-03-04, 16:32
Nederlander gedood bij aanslag Bagdad

Uitgegeven: 16 maart 2004 15:58
Laatst gewijzigd: 16 maart 2004 16:23

DEN HAAG - Bij een aanslag ten zuiden van Bagdad is dinsdag een Nederlandse man omgekomen. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag dinsdag gemeld.

Het ministerie wil nog niet zeggen voor wie de man - een burger - werkte in Irak. De familie in Nederland moet eerst nog worden ingelicht. Het is voor het eerst dat een Nederlander omkomt in Irak.

De aanslag had plaats in Hilla, een stadje een uur ten zuiden van Bagdad. Behalve de Nederlandse man kwam bij de aanslag ook een Duitser om. Nadere details zijn nog niet bekend.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=292746&c=23

mrz
16-03-04, 16:46
Hoi lennart.

Spooky. :mad: :cheefbek:

Tomas
16-03-04, 17:51
Geplaatst door lennart
Eerste Nederlander doodgeschoten in Iraq

Ik dacht dat die allang dood was... Ook wel weer stomtoevallig dat ze nou juist die doodschieten.

lennart
16-03-04, 17:57
Geplaatst door Tomas
Ik dacht dat die allang dood was... Ook wel weer stomtoevallig dat ze nou juist die doodschieten.

grappig hoor..

Geen respect voor de doden blijkbaar.

Tomas
16-03-04, 18:01
Geplaatst door lennart
grappig hoor..

Geen respect voor de doden blijkbaar.

Vandaag niet.

lennart
16-03-04, 18:02
Geplaatst door Tomas
Vandaag niet.

Andere dagen wel dan?

Tomas
16-03-04, 18:03
Geplaatst door lennart
Andere dagen wel dan?

Ach, ik weet eigenlijk niet wat je nou bedoelt, maar het klinkt wel ernstig.

lennart
16-03-04, 18:05
Geplaatst door Tomas
Ach, ik weet eigenlijk niet wat je nou bedoelt, maar het klinkt wel ernstig.

Jij weet wel vaker iets niet..

Tomas
16-03-04, 18:08
Geplaatst door lennart
Jij weet wel vaker iets niet..

Jij niet dan?

lennart
16-03-04, 18:08
Geplaatst door Kup


Nog een grappemaker.. :moe:

Tomas
16-03-04, 18:09
Geplaatst door lennart
Nog een grappemaker.. :moe:

Is 't familie van je? En wat moest ie bij een Duitse firma?

taouanza
16-03-04, 18:17
Geplaatst door Tomas
Is 't familie van je? En wat moest ie bij een Duitse firma?


:eek:

mrz
17-03-04, 00:12
Geplaatst door lennart
grappig hoor..

Geen respect voor de doden blijkbaar.

Is waarschijnlijk teveel gevraagd Lennart. Maargoed, moet je ook doorkrijgen the hard way I guess. :rolleyes: :kwaad: :kotsen2:

nl-x
17-03-04, 00:27
Geplaatst door Tomas
Ik dacht dat die allang dood was... Ook wel weer stomtoevallig dat ze nou juist die doodschieten.

Ik snap niet wat mij mankeert; ik moest er om lachen :(


Trouwens, waarom krijgen we niet te horen wie het was? omdat de familie moest worden ingelicht? Of omdat het een uitgezette vluchteling ingenieur was, die nu ineens Nederlander heet?

mark61
17-03-04, 00:31
Geplaatst door nl-x
Of omdat het een uitgezette vluchteling ingenieur was, die nu ineens Nederlander heet?

...en tot overmaat van ramp ook nog s voor Duitser wordt aangezien na zijn verscheiden? Zouden de schutters dat ook denken?