PDA

Bekijk Volledige Versie : Maroc.nl'ers ge-quoted op Italiaanse site die integratie/allochtonen discussies volgt



Zwarte Schaap
16-03-04, 19:38
Discussion in the Netherlands (Maroc.nl forum): on the integration of migrants.

At maroc.nl, the news site of Moroccans in the Netherlands, some discussion has erupted on the subject of the parliamentarian investigation of the multicultural society. Main question: has integration of minorities failed?

A preparing report made by the Verwey-Jonker instituut on request of the parliamentarian commission says: not entirely, part of the complaints about recent immigration are the result of jealousy on the part of the local autochthonous population about the success of the migrants.

Jealousy? Success?
In the Netherlands three times as many foreigners are in prison as compared to Great Britain or Germany. A lot are on welfare. Most live in the most impoverished areas of the cities. What success could the institute mean?

At maroc.nl Marc guesses that the conclusions of the report will not be received enthusiastically by the Dutch. Yasmeen considers this a likely guess. The autochthonous population wants assimilation, not integration. Zwarte Schaap (Black Sheep) thinks that it is the Dutch who don’t want to integrate, it’s their problem. Grote Wolf (Big wolf) says that he is really jealous of all those Moroccans who are successful in the cocaine trade. Zwarte Schaap quotes a news paper article that claims that though there aren’t many Moroccan entrepreneurs, they are young and dutch entrepreneurs are old. But at maroc.nl the majority of the discussants don’t really understand what to make of this jealousy. That some foreigners are successful doesn’t change much about the lack of success by so many.

At the news site of the right-wing party of the late Pim Fortuyn the conclusions are met with an unanimous laughter. How could the integration policy have been successful when the position of ethnic minorities in Germany is so much better? Mind: Germany never had a integration policy. According to the facts no policy is better than the Dutch policy.

At Pim-Fortuyn.nl the general conclusion is that the liberal member of parliament of Somalian descent Hirsi Ali was right when she considered the Verwey-Jonker Instituut as a unreliable institute because it had made its money by advising the government on the subject of integration. Someone calling himself Carrington thinks that Hirsi Ali could start a new political party and save the Netherlands. According to stand.nl 76% of the population agrees that the investigation of the integration of immigrants to the Netherlands has failed before it really started.

Bron: 23/10/03

http://www.mmc2000.net/archiviosviluppo/popnews.php?elemento=59


Discussie op maroc.nl die men hiervoor gebruikt heeft: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=72688

Zwarte Schaap
16-03-04, 19:55
Ergens anders kwam ik een zeer interessant en leerzaam artikel tegen waar maroc.nl , in een discussie over sterke subculturen, als een goede voorbeeld ten tonele wordt opgevoerd.

Dit moet je echt lezen, is zeer zeker de moeite waard.


We moeten hier even een duidelijk onderscheid definieren:

- Een subcultuur is een grote groep mensen, die elkaar niet bij naam kennen, die een aantal kenmerken gemeen hebben, zoals bijv. muzieksmaak, stijl van kleden en levenbeschouwing. Aansluiting bij een subcultuur gebeurt meestal tussen het 12e en 18e levensjaar, al zijn hier uitzondering op.
- Een peer-group is een groep mensen die elkaar wel bij naam kennen, meestal een klein aantal kenmerken gemeen hebben - zoals bijv. subcultuur, sociale status, levenbeschouwing, een hobby - en veelvuldig met elkaar omgaan. De meeste mensen blijven hun gehele leven deel uitmaken van een peer-group.
Vaak maken mensen in een peer-group deel uit van dezelfde subcultuur, maar dat hoeft niet per se. Tevens maken mensen op de een of andere manier bijna altijd deel uit van een peer-group.

De peer-group waar ik op dit moment deel van uitmaak bevat mensen die als k.akkers, goth, alto, home-boy, cute-marokkaan ( ), geek en gabber te definieren zouden zijn, als ze wat jonger waren geweest. Een subcultuur omvat dus een veel grotere groep als een peer-group. Je zou kunnen zeggen: een subcultuur is een ge-generaliseerde groep, terwijl een peer-group een specifieke groep met specifieke individueen is.

Waarom organiseren mensen zich in groepen? Omdat we een sociaal wezen zijn. Of misschien draai ik de zaken wel om, en zijn we een sociaal wezen omdat we ons in groepen organiseren... ik weet het niet precies. Maar feit blijft dat (met name jonge) mensen zich zekerder en sterker voelen in een groep. Dat geeft soms wel uitwassen als agressie en "kuddegedrag" (hierover straks meer), maar over het algemeen leveren subculturen een enorme bijdrage aan de zelfontplooiing van tieners.

Ikzelf heb jaren deel uitgemaakt van verscheidene subculturen, waaronder de "headbangers" en "gabbers" (tegelijkertijd ja). Tevens heb ik deel uitgemaakt van een aantal zeer hechte peer-groups, waarbij deze subculturen een belangrijke rol speelden. Je bent 14 en pubert als een gek. Je luistert naar muziek die bijna niemand waardeert. Je hebt interesses waar je weinig mee kunt. Terwijl de mensen bij mij op school zich bezig hielden met top-40 muziek en films vond ik death metal en sci-fi interessanter. Is het dan zo raar dat ik op zoek ging naar mensen die net zo in het leven staan? Doordat ik merkte dat er meer mensen als ik waren voelde ik me minder ongelukkig. Ik was geen buitenbeentje meer!

Waar ik het wel mee eens ben is dat *in bepaalde gevallen* peer-groups een probleem kunnen vormen. Voorbeelden te over...
Het groepje hangjeugd in het park is een specifieke peer-group die zich op een bepaalde plaats ophoudt en daar voor overlast kan zorgen. Als je kijkt naar de subcultuur waar deze mensen ieder deel van uitmaken valt op dat dit van alles kan zijn, bijvoorbeeld k.akkers, gabbers, skaters en alto's, zelfs BINNEN 1 peer-group!
Ander voorbeeld: voetbal-hooligans zijn een subcultuur die (vanwege de onderlinge hechtheid en kameraderie) op bepaalde momenten spontaan overgaat in een peer-group en dan voor ellende zorgt. Toch kun je niet zeggen dat de subcultuur van voetbalfan per definitie een probleemgroep is.

Soms zie je dus ook dat een bepaalde subcultuur veroordeeld wordt door bepaalde peer-groups waarvan de leden deel uitmaken van die subcultuur. In Scandinavie was een aantal jaren terug een duidelijke angst voor alternatieven, goths en headbangers. Waarom? Omdat een aantal mensen uit 1 van deze subculturen kerken in de brand stak en mensen vermoorde. Dat deze mensen deel uitmaakten van 1 peer-group die hun sub-cultuur te serieus namen.

De Marokkaanse jeugd is ook een goed voorbeeld. Ik vind dit 1 van de mooiste voorbeelden van constructieve subculturen in de afgelopen jaren. De Marokkaanse jeugd verenigt zich en wisselt ervaringen uit, net als de andere subculturen. Kijk maar eens op www.maroc.nl en www.metalfan.nl. Beiden hebben een forum waar "lotgenoten" met elkaar praten, beide hebben eigen gedragscodes en beide hebben een aantal "alpha-leden". Dit zijn zeer constructieve initiatieven en maken het veel eenvoudiger om onderling ervaringen uit te wisselen. De Marokkaanse subcultuur heeft over het algemeen een zeer hoog opleidingsniveau, oog voor normen en waarden en is meestal relatief vreedzaam. MAAR: er zijn peer-groups die voor grote problemen zorgen en bij deze marokkaanse subcultuur horen. Tja, dan wordt de gehele subcultuur veroordeeld, niet alleen de betreffende peer-groups.

auteur: SAPman
System Against People!

theemuts
16-03-04, 19:58
SAPman, waar ken ik die naam toch van :haha:

Zwarte Schaap
16-03-04, 20:02
Geplaatst door theemuts
SAPman, waar ken ik die naam toch van :haha:

Commissie van Traa? Infiltrant van de politie of zo die met behulp van ingevroren vruchtensap cocaine smokkelde.

Of niet? Zoiets is me bijgebleven.

vlegeltje
16-03-04, 20:55
nou ben ik heel nieuwsgierig naar wie die "alpha-leden" van maroc.nl dan zijn. :cheefbek:

Toch niet 'Black Sheep' en 'Big Wolf' :gechoquee

vgeld
16-03-04, 21:00
Geplaatst door vlegeltje
nou ben ik heel nieuwsgierig naar wie die "alpha-leden" van maroc.nl dan zijn. :cheefbek:

Toch niet 'Black Sheep' en 'Big Wolf' :gechoquee

Ik denk Shaheed. Zijn naam is vandaag in de Volkskrant vermeld

Blade20
17-03-04, 07:35
Geplaatst door vgeld
Ik denk Shaheed. Zijn naam is vandaag in de Volkskrant vermeld

Die kan nooit positief inde volkskrant zijn vermeld als die naam wordt gekoppeld hier aan Maroc.nl :hihi:

Yasmeen
17-03-04, 09:15
haha komisch :D k word ook vermeld ;)

GroteWolf
17-03-04, 09:36
Ah! Ik ben dus famoso in Italia! Terecht en het komt goed uit want ik ga daar binnenkort eens heen. Ik denk echter dat mijn subtiele humor die op deze website al door velen niet wordt opgepikt in het Engels voor Italiaanse consumptie bedoeld geheel zoek is.

Dat Shaheed in de Volkskrant staat voorspelt niet veel goeds. Wat voor ellende is daar nu weer geciteerd? Of is ie herkend door iemand?

theemuts
17-03-04, 09:43
Commissie van Traa? Infiltrant van de politie of zo die met behulp van ingevroren vruchtensap cocaine smokkelde.

Precies Zwart Schaap. Goede informant, heeft er veel geld aan overgehouden. Toevallig dat de infoverzorger hier ook zo heet :engel:

Shaheed
17-03-04, 10:31
Geplaatst door Blade20
Die kan nooit positief inde volkskrant zijn vermeld als die naam wordt gekoppeld hier aan Maroc.nl :hihi:


Dit is wel degelijk een positief stuk, tenminste vind ik........


Van onze verslaggeefster Janny Groen


AMSTERDAM - De Marokkaanse gemeenschap in Nederland reageert gelaten op de mogelijke betrokkenheid van Marokkanen bij de aanslagen in Madrid. 'Dat zijn geen moslims.'



Angst en gelatenheid kenmerken de reacties in de Marokkaanse gemeenschap in Nederland op het nieuws dat mogelijk Marokkanen betrokken zijn bij de aanslagen in Madrid. De angst is dezelfde die leeft onder de autochtone bevolking: vrees voor terrorisme dat akelig dichtbij komt. Gelatenheid is er over de repercussies die een eventueel Marokkaans daderschap kan hebben voor de onderlinge verhoudingen.
'In alle geledingen van de gemeenschap, op straat, in theehuizen, onder jongeren, wordt gediscussieerd over de Marokkaanse link', zegt Khalid Kasem van de dialooggroep Ben je bang voor mij? Toen de Spaanse regering zaterdag bekendmaakte dat drie Marokkanen waren gearresteerd en dat het spoor mogelijk loopt naar dezelfde groep die achter de aanslagen van 16 mei 2003 in Casablanca zat, was de verslagenheid groot. Bij die aanslagen op joodse doelen en onder meer een Spaans restaurant, vielen 45 doden.

Kasem: 'De mensen zijn het grove geweld meer dan zat. Er is echt geen enkele steun voor terroristen.' Op Marokkaanse websites wordt onderstreept dat er ook drie Marokkanen waren bij de 200 doden in Madrid. 'Voor ons was Casablanca ook al heel dichtbij. Daar hebben velen van ons familie wonen', zegt Kasem. Hij hoopt dat Marokkanen en autochtonen met elkaar in gesprek gaan om hun angst onder woorden te brengen. 'Ook wij zijn bang dat het verwoestend geweld naar Nederland komt. Den Haag heeft immers, net als Madrid, troepen gestuurd naar Irak.'


Driss El Boujoufi van de Marokkaanse moskeekoepel Ummon zegt dat stilletjes wordt gehoopt dat de gearresteerde extremisten niet betrokken zijn bij de aanslag. 'Mocht het wel zo zijn, dan moeten we opnieuw benadrukken dat de islam geweld verwerpt. Voor ons zijn die daders geen moslims.'

Voortdurend wordt benadrukt dat met de arrestaties de Marokkaanse link nog niet is bewezen. 'Of er echt een relatie is, is voor ons nog niet duidelijk', zegt Omar Essanoussi, adviseur van de Leidse stichting Moultaqa. Hij hoopt dat Nederlanders verstandig reageren en geen rare dingen gaan roepen, voordat de waarheid bekend is. Jamal Ftieh van het KMAN haalt de reacties aan op het doodschoppen van Anja Joos in Amsterdam. 'Er werd alom over Marokkaanse daders gesproken, terwijl de hoofddader een Tunesiër is. Mensen moeten niet te snel gaan speculeren.'


Ben je bang voor mij? heeft nog geen extra bijeenkomsten gepland naar aanleiding van de Marokkaanse link. 'We moeten de dialoog in gang houden. Maar ik hoop niet dat wordt gevraagd dat we ons publiekelijk distantiëren van de daders. Dat zullen we niet doen, want het is vanzelfsprekend dat iedere normale burger terrorisme afkeurt', zegt Kasem. Veel Marokkanen zijn het spuugzat steeds weer ter verantwoording te worden geroepen voor daden van kleine groepen extremisten en criminelen.

Dat geldt niet voor Mohammed Sini, voorzitter van Islam en Burgerschap. Hoe vanzelfsprekend de afkeer ook mag zijn, belangrijk is dat ook de Marokkaanse gemeenschap uiting geeft aan haar afkeer van terreur, zegt hij. 'We moeten gezamenlijk optrekken met autochtonen, bruggen slaan.'

Minder verzoenende geluiden zijn er ook. Op Marokkaanse websites wordt de hypocrisie van de Nederlanders aangestipt. Op Maroc.nl verwerpt Shadeed de drie minuten stilte ter nagedachtenis van de Spaanse slachtoffers: 'Waar waren die drie minuten stilte toen er 7000 moslims werden vermoord in Srebrenica, ook in Europa?'

http://www.volkskrant.nl/binnenland/1079333506377.html

TonH
17-03-04, 10:33
En hij is boos omdat zijn naam verkeerd geschreven is. :hihi:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=89129&perpage=15&display=&pagenumber=2

Julien
17-03-04, 10:44
Viva Italia! ok, ik geef het toe, ik ben die Italiaanse spion :p

ps. Shaheed, ik hebt t al een keer gezegd, maar Srebrenica is niet te vergelijken met wat er donderdag gebeurde in Spanje.

Shaheed
17-03-04, 11:14
Geplaatst door Julien
Viva Italia! ok, ik geef het toe, ik ben die Italiaanse spion :p

ps. Shaheed, ik hebt t al een keer gezegd, maar Srebrenica is niet te vergelijken met wat er donderdag gebeurde in Spanje.


Inderdaad is het niet te vergelijken, in Spanje waren 200 doden in Srebrenica meer dan 7.000 de grootste genocide, volkerenmoord in Europa na de tweede wereldoorlog.


Nederland heeft niks te maken met die vergeldingsactie op de spaanse treinen, dat is iets tussen Al Qaida en Spanje, waarom dan die 3 minuten stilte.

Nederland heeft wel degelijk te maken met die massamoord in Srebrenica sommige mensen vinden zelfs dat de nederlanders daar mede verantwoordelijk voor zijn en proberen dat via de rechter uit te vechten.
En nog steeds geen minuutje stilte daarvoor, zelfs toen de moeders en vrouwen van de vermoorde mannen in Den Haag een soort wake hielden liepen de nederlandse politici niet eens mee, met uitzondering van Groen links en de SP.

Hierdoor is het zoveelste dubbele moraal van de inheemse nederlanders getoond en is mijn walging jegens de inboorlingen sterk toegenomen.


Natuurlijk mag je voor wie dan ook een aantal minuten stilte houden maar meet dan niet met twee maten, en dat geldt ook voor 11 september het gezeik over die 3.000 doden komt ook mijn neus uit.

Julien
17-03-04, 11:21
Geplaatst door Shaheed
Inderdaad is het niet te vergelijken, in Spanje waren 200 doden in Srebrenica meer dan 7.000 de grootste genocide, volkerenmoord in Europa na de tweede wereldoorlog.


Nederland heeft niks te maken met die vergeldingsactie op de spaanse treinen, dat is iets tussen Al Qaida en Spanje, waarom dan die 3 minuten stilte.

Nederland heeft wel degelijk te maken met die massamoord in Srebrenica sommige mensen vinden zelfs dat de nederlanders daar mede verantwoordelijk voor zijn en proberen dat via de rechter uit te vechten.
En nog steeds geen minuutje stilte daarvoor, zelfs toen de moeders en vrouwen van de vermoorde mannen in Den Haag een soort wake hielden liepen de nederlandse politici niet eens mee, met uitzondering van Groen links en de SP.

Hierdoor is het zoveelste dubbele moraal van de inheemse nederlanders getoond en is mijn walging jegens de inboorlingen sterk toegenomen.


Natuurlijk mag je voor wie dan ook een aantal minuten stilte houden maar meet dan niet met twee maten, en dat geldt ook voor 11 september het gezeik over die 3.000 doden komt ook mijn neus uit.

dom geklets Shaheed! Ten eerste was dit tijdens een oorlog en dan gebeuren er wel meer erge dingen. We stonden ook niet stil toen er honderden christelijke Kroaten of Serviers door de Moslims werden vermoord. Want ook de moslims hebben daar misdaden begaan!

Ten tweede, het Westen heeft veel meer gedaan dan 3 minuten stilte:
WE HEBBEN BELGRADO GEBOMBARDEERD!
We kwamen op voor de Moslims die onderdrukt werden in Kosovo, maar daar hoor ik je natuurlijk niet over. Aangezien jij Srebrenica zo graag met Madrid wil vergelijken zouden we nu Marokko moeten bombarderen. Ik neem niet aan dat je dat wilt.

Dus stop met die belachelijke vergelijking!

En oja ten derde, misschien beetje zwak argument maar wel waar, Spanjaarden zijn onze broeders en we zijn cultureel/ religieus/ etnisch ongeveer gelijk aan hen. Logisch dat we meer treuren om onze EU-landgenoten dan om mensen in de Balkan.
Ik denk dat jij ook meer treurt om omgekomen Arabieren in Egytpte dan om omgekomen Chinezen.

Yasmeen
18-03-04, 08:51
Geplaatst door Julien

Spanjaarden zijn onze broeders en we zijn cultureel/ religieus/ etnisch ongeveer gelijk aan hen.

:hihi: je protestantse voorvaderen zullen zich nu wel zeker tig maal in het graf om draaien van ellende :hihi:

GroteWolf
18-03-04, 09:55
Nederland heeft niks te maken met die vergeldingsactie op de spaanse treinen, dat is iets tussen Al Qaida en Spanje, waarom dan die 3 minuten stilte.


Wij hebben net zo veel met die Spanjaarden te maken als jij met die mensen in Srebrenica.

Shaheed
19-03-04, 15:21
Geplaatst door GroteWolf
Wij hebben net zo veel met die Spanjaarden te maken als jij met die mensen in Srebrenica.


Jullie hebben ook net zoveel te maken met jullie mede-europeanen.

Maar dat geldt natuurlijk niet als ze moslims zijn.

Julien
19-03-04, 15:46
Geplaatst door Shaheed
Jullie hebben ook net zoveel te maken met jullie mede-europeanen.

Maar dat geldt natuurlijk niet als ze moslims zijn.

lees dan mijn reactie, daar leg ik het uit!.. of heb je geen argumenten meer?

Julien
19-03-04, 15:47
Geplaatst door Yasmeen
:hihi: je protestantse voorvaderen zullen zich nu wel zeker tig maal in het graf om draaien van ellende :hihi:

mijn katholieke zul je bedoelen!! :boos: ik heb nix met die sekteleden te maken :hihi:

Shaheed
19-03-04, 15:56
Geplaatst door Julien
dom geklets Shaheed! Ten eerste was dit tijdens een oorlog en dan gebeuren er wel meer erge dingen. We stonden ook niet stil toen er honderden christelijke Kroaten of Serviers door de Moslims werden vermoord. Want ook de moslims hebben daar misdaden begaan!


Er is ook nu een oorlog gaande, Al Qaida verklaarde twee jaar geleden alle landen de oorlog die met de amerikanen samenheulen, dus volgens jou heeft Al Qaida dus het recht om Spanje aan te vallen het is immers oorlog en tsja dan gebeuren er heel veel vervelende dingen.

Het was de taak van de nederlandse soldaten om die mensen te beschermen, dat hebben ze niet gedaan sterker nog zij hebben meegeholpen met scheiden van de moslimbevolking.





[i]
Ten tweede, het Westen heeft veel meer gedaan dan 3 minuten stilte:
WE HEBBEN BELGRADO GEBOMBARDEERD!
We kwamen op voor de Moslims die onderdrukt werden in Kosovo, maar daar hoor ik je natuurlijk niet over. Aangezien jij Srebrenica zo graag met Madrid wil vergelijken zouden we nu Marokko moeten bombarderen. Ik neem niet aan dat je dat wilt.

Dus stop met die belachelijke vergelijking!
[/B]

Ga gerust je gang, bombardeer Marokko maar, wat heb ik nou met Marokko te maken.

Maar dan moet je niet raar opkijken als er weer een paar treinstations in Spanje of Frankrijk de lucht ingaan.


[i]
En oja ten derde, misschien beetje zwak argument maar wel waar, Spanjaarden zijn onze broeders en we zijn cultureel/ religieus/ etnisch ongeveer gelijk aan hen. Logisch dat we meer treuren om onze EU-landgenoten dan om mensen in de Balkan.
Ik denk dat jij ook meer treurt om omgekomen Arabieren in Egytpte dan om omgekomen Chinezen. [/B]


Nou dan, zeik dan ook niet zo over een mars tegen het zogenaamd terrorisme.
Zij zijn onze broeders en wij zijn cultureel/religieus en etnisch gelijk aan hen.

Daviddavid
19-03-04, 15:57
Ik ben het zelden of nooit eens met Shaheed, zijn manier van discusseren is de mijne niet, en zijn haat tegen autochtonen komt me zwaar de strot uit, maar deze week in de Volkskrant had hij wel degelijk gelijk.

Julien
19-03-04, 16:02
Geplaatst door Daviddavid
Ik ben het zelden of nooit eens met Shaheed, zijn manier van discusseren is de mijne niet, en zijn haat tegen autochtonen komt me zwaar de strot uit, maar deze week in de Volkskrant had hij wel degelijk gelijk.

ik snap dat dus niet. het is toch heel menselijk dat je je meer verbonden voelt met mensen die in hetzelfde land/ unie woont. Met de Spanjaarden zijn we cultureel veel meer verbonden dan met de Slavische volken. Bovendien gebeurt deze aanslag in een vredig Europa, en was Srebrenica een actie van de Serviers tijdens een oorlog tussen Serviers heen en weer waarbij bij beide kanten misdaden werden begaan.

GroteWolf
19-03-04, 16:03
Jullie hebben ook net zoveel te maken met jullie mede-europeanen.

Maar dat geldt natuurlijk niet als ze moslims zijn.



Die het altijd maar over hun Moslim broeders hebben? Die bedoel je?

Overigens zijn het mede-koefaar. Zelfs met Zuid Amerikanen, Australiers en Russen lijken wij meer gemeen te hebben dan met Moslims die naast ons wonen. Omdat daadwerkelijk geloven in een strikt vastgelegd geloof zoals Moslims doen eigenlijk verder niet veel meer voorkomt. En als het voorkomt (Taoisme, Boedhisme, Shintoisme, Hindu's) hebben wij er ook niet veel mee en is er ook weinig dialoog. Voor ons is het toch een beetje vreemd, dat je zo rigide kunt denken. Alleen zijn dat (volgens mij) vredelievender geloven dus vijandigheden komen daarmee ook niet veel voor.
Overigens: Ik ken best normale Moslims ook, hoor. Maar dat vind jij dan natuurlijk weer geen Moslims.

Jammer is het wel, vind ik. En gevaarlijk, kijk maar naar wat er in voormalig Joegoslavie gebeurt (is).

Julien
19-03-04, 16:04
Ga gerust je gang, bombardeer Marokko maar, wat heb ik nou met Marokko te maken.

Maar dan moet je niet raar opkijken als er weer een paar treinstations in Spanje of Frankrijk de lucht ingaan.

jij begint met de vergelijking srebrenica/ madrid. dit zou het gevolg zijn van die vergelijking (een bombardement op Rabat). Dus die vergelijking klopt niet.

Daviddavid
19-03-04, 16:05
Geplaatst door Julien
ik snap dat dus niet. het is toch heel menselijk dat je je meer verbonden voelt met mensen die in hetzelfde land/ unie woont. Met de Spanjaarden zijn we cultureel veel meer verbonden dan met de Slavische volken. Bovendien gebeurt deze aanslag in een vredig Europa, en was Srebrenica een actie van de Serviers tijdens een oorlog tussen Serviers heen en weer waarbij bij beide kanten misdaden werden begaan.


Ik begrijp, denk ik, wel wat je bedoelt. Een aanslag komt harder aan omdat hij onverwacht is. Dat er in een oorlog massa's doden vallen, daar "wen" je min of meer aan. Maar toch was een stilte voor Srebrenica zeer wel op zijn plaats geweest, mede ook door de betrokkenheid van een blunderende Nederlandse eenheid. En in beide gevallen waren de slachtoffers mensen, en dat lijkt me een stuk belangrijker dan een oppervlakkig cultuurverschil.

Shaheed
19-03-04, 16:06
Geplaatst door Daviddavid
Ik ben het zelden of nooit eens met Shaheed, zijn manier van discusseren is de mijne niet, en zijn haat tegen autochtonen komt me zwaar de strot uit, maar deze week in de Volkskrant had hij wel degelijk gelijk.


Zie je nou David, jij bent lang niet zo slecht als dat je eruit ziet.


:duim:

Daviddavid
19-03-04, 16:08
Geplaatst door Shaheed
Zie je nou David, jij bent lang niet zo slecht als dat je eruit ziet.


:duim:


Hoe weet jij nou hoe ik er uit zie? Dat valt best mee hoor. En slecht ben ik ook al niet, ik heb zelfs vrienden.

Shaheed
19-03-04, 16:08
Geplaatst door Julien
jij begint met de vergelijking srebrenica/ madrid. dit zou het gevolg zijn van die vergelijking (een bombardement op Rabat). Dus die vergelijking klopt niet.


Correct me if i am wrong.


Dus volgens jou en Grote Wolf zouden jullie minder sympathie hebben voor autochtone nederlanders die bekeerd zijn tot de islam, dan voor christelijke/joodse/atheitistische europeanen.

Daviddavid
19-03-04, 16:48
Als we drie minuten stilte moesten houden voor alle ellende en slachtoffers in de wereld, dan zouden we nooit meer iets moeten zeggen. Daarom is wellicht 4 mei tegenwoordig goed. Stilte voor álle slachtoffers ter wereld.

Julien
19-03-04, 16:54
Geplaatst door Shaheed
Correct me if i am wrong.


Dus volgens jou en Grote Wolf zouden jullie minder sympathie hebben voor autochtone nederlanders die bekeerd zijn tot de islam, dan voor christelijke/joodse/atheitistische europeanen.

he?? ik snap niet waar je het over hebt.. kun je jezelf verklaren..

ik heb voor iedereen sympathie; jood/ moslim/ christen. ik heb alleen geen sympathie voor extremisten.

Maar explain please.

Shaheed
19-03-04, 16:57
Geplaatst door Julien
he?? ik snap niet waar je het over hebt.. kun je jezelf verklaren..

ik heb voor iedereen sympathie; jood/ moslim/ christen. ik heb alleen geen sympathie voor extremisten.

Maar explain please.


Als er een moordpartij gepleegd zou worden op islamitische europeanen, zouden jullie dan ook 3 minuten stilte houden of niet omdat ze een andere religie hebben.

Julien
19-03-04, 16:59
Geplaatst door Shaheed
Als er een moordpartij gepleegd zou worden op islamitische europeanen, zouden jullie dan ook 3 minuten stilte houden of niet omdat ze een andere religie hebben.

sterker nog, bij de bomaanslag in Madrid zijn ook islamitische Europeanen omgekomen. Het antwoord is dus : ja.

En dan stel ik de vraag aan jou terug: demonstreer jij ook voor christenen die onderdrukt worden, of moeten het persé moslims zijn?

taouanza
19-03-04, 17:02
Geplaatst door Daviddavid
Hoe weet jij nou hoe ik er uit zie? Dat valt best mee hoor. En slecht ben ik ook al niet, ik heb zelfs vrienden.

:hihi:

Shaheed
19-03-04, 17:03
Geplaatst door Julien
sterker nog, bij de bomaanslag in Madrid zijn ook islamitische Europeanen omgekomen. Het antwoord is dus : ja.

En dan stel ik de vraag aan jou terug: demonstreer jij ook voor christenen die onderdrukt worden, of moeten het persé moslims zijn?

Ik wacht dan eigenlijk nog steeds op een landelijke herdenking van de slachtoffers in Srebrenica en van de duizenden marokkanen die voor de vrijheid van Europa hebben gevochten tegen de nazi's in de tweede wereldoorlog.

Zij hebben zelfs Nederland helpen bevrijden en hebben op nederlands grondgebied hen leven opgeofferd.


En ja ik demonstreer ook voor andere onderdukten, demonstreerde tegen de apartheid van Zuid Afrika en als ik wat eerder was geboren zou ik ook tegen de oorlog in Vietnam hebben gedemonstreerd.

taouanza
19-03-04, 17:04
Geplaatst door Daviddavid
Ik ben het zelden of nooit eens met Shaheed, zijn manier van discusseren is de mijne niet, en zijn haat tegen autochtonen komt me zwaar de strot uit, maar deze week in de Volkskrant had hij wel degelijk gelijk.

Dito!

taouanza
19-03-04, 17:13
Geplaatst door Julien
ik snap dat dus niet. het is toch heel menselijk dat je je meer verbonden voelt met mensen die in hetzelfde land/ unie woont. Met de Spanjaarden zijn we cultureel veel meer verbonden dan met de Slavische volken. Bovendien gebeurt deze aanslag in een vredig Europa, en was Srebrenica een actie van de Serviers tijdens een oorlog tussen Serviers heen en weer waarbij bij beide kanten misdaden werden begaan.

Dus is het allemaal te bagataliseren?

Zie jij eigenlijk wat je doet?
Je probeert het ene aan te dikken door het andere te bagataliseren maar op een of ander manier voel je toch een beter mens dan Shaheed.
Omdat jij bepaalt dat Slavische mensen minder belangrijk zijn dan Spanjaarden.
Wat maakt jou een beter mens dan die terroristen die jij zo hekelt?
Die hebben toevallig bepaalt dat Spanjaarden minder zijn zoals jij bepaalt dat Slaven minder zijn.

En sinds wanneer is oorlog een goedkeuring van geweld?
Haal eens diep adem en lees je relaas nog een keer. het raakt kant nog wel tenminste als je een maar hanteert.
En hier spreek jezelf weer tegen:


ik heb voor iedereen sympathie; jood/ moslim/ christen. ik heb alleen geen sympathie voor extremisten.

eerst maak je onderscheid tussen Slaven en anderen Europeanen en dan is zijn ze opeens allemaal gelijk.Make up your mind!

Julien
19-03-04, 17:17
Geplaatst door Shaheed
Ik wacht dan eigenlijk nog steeds op een landelijke herdenking van de slachtoffers in Srebrenica en van de duizenden marokkanen die voor de vrijheid van Europa hebben gevochten tegen de nazi's in de tweede wereldoorlog.

Zij hebben zelfs Nederland helpen bevrijden en hebben op nederlands grondgebied hen leven opgeofferd.


En ja ik demonstreer ook voor andere onderdukten, demonstreerde tegen de apartheid van Zuid Afrika en als ik wat eerder was geboren zou ik ook tegen de oorlog in Vietnam hebben gedemonstreerd.

en tegen de onderdrukte christenen door moslims? Of, omdat er moslims bij betrokken zijn, kies je altijd partij voor de moslims?

taouanza
19-03-04, 17:19
Geplaatst door Julien
en tegen de onderdrukte christenen door moslims? Of, omdat er moslims bij betrokken zijn, kies je altijd partij voor de moslims?

Dat moet jij begrijpen toch?:rolleyes:

Julien
19-03-04, 17:21
Geplaatst door taouanza
Dus is het allemaal te bagataliseren?

Zie jij eigenlijk wat je doet?
Je probeert het ene aan te dikken door het andere te bagataliseren maar op een of ander manier voel je toch een beter mens dan Shaheed.
Omdat jij bepaalt dat Slavische mensen minder belangrijk zijn dan Spanjaarden.
Wat maakt jou een beter mens dan die terroristen die jij zo hekelt?
Die hebben toevallig bepaalt dat Spanjaarden minder zijn zoals jij bepaalt dat Slaven minder zijn.

En sinds wanneer is oorlog een goedkeuring van geweld?
Haal eens diep adem en lees je relaas nog een keer. het raakt kant nog wel tenminste als je een maar hanteert.
En hier spreek jezelf weer tegen:



eerst maak je onderscheid tussen Slaven en anderen Europeanen en dan is zijn ze opeens allemaal gelijk.Make up your mind!

je moet beter lezen. ik zie alleen geen onderscheid tussen nederlanders/ fransen/ italianen die zich meer verbonden voelen met Spanjaarden dan met Slavische volken en Arabieren die zich weer meer verbonden voelen met Palestijnen.

Doe niet alsof jij meer rauwt om de slachtoffers in Bam, Iran dan om de slachtoffers in ouagadougou, Centraal Afrika.

Ik heb nergens gezegd dat Slaven minder zijn dan Spanjaarden, maar we hebben geen gemeenschappelijke geschiedenis/ cultuur/ religie met hen als met de Spanjaarden. Verder zitten zijn niet in de E.U.

En bij een oorlog kun je niet na elke genocide 3 minuten stilte doen. Er waren wel meer (halve) genocides in Joegoslavie in de jaren 90 dan alleen Srebrenica.

Julien
19-03-04, 17:23
Geplaatst door taouanza
Dat moet jij begrijpen toch?:rolleyes:

Ik begrijp niet wat sommigen hier tegen onze sympathie met de Madrileens slachtoffers hebben. Ik ga daar ook niet steeds over zeuren als ik hier weer een topic zie over Joden en Palestijnen!

taouanza
19-03-04, 17:24
Geplaatst door Julien
je moet beter lezen. ik zie alleen geen onderscheid tussen nederlanders/ fransen/ italianen die zich meer verbonden voelen met Spanjaarden dan met Slavische volken en Arabieren die zich weer meer verbonden voelen met Palestijnen.

Ik heb nergens gezegd dat Slaven minder zijn dan Spanjaarden, maar we hebben geen gemeenschappelijke geschiedenis/ cultuur/ religie met hen als met de Spanjaarden. Verder zitten zijn niet in de E.U.

En bij een oorlog kun je niet na elke genocide 3 minuten stilte doen. Er waren wel meer (halve) genocides in Joegoslavie in de jaren 90 dan alleen Srebrenica.


Je gaat een beetje hetzelfde herhalen ik had het de eerste keer al door hoor.:moe:



Doe niet alsof jij meer rauwt om de slachtoffers in Bam, Iran dan om de slachtoffers in ouagadougou, Centraal Afrika.

Hoe weet jij dat?!
hoe de waard is vertrouwt hij zijn gasten nietwaar?

Maar goed je bent nog jong.

taouanza
19-03-04, 17:25
Geplaatst door Julien
Ik begrijp niet wat sommigen hier tegen onze sympathie met de Madrileens slachtoffers hebben. Ik ga daar ook niet steeds over zeuren als ik hier weer een topic zie over Joden en Palestijnen!

Ik heb sympathie voor mensen daarom begrijp ik het niet!

Julien
19-03-04, 17:28
Geplaatst door taouanza
Ik heb sympathie voor mensen daarom begrijp ik het niet!

ja, ja! :moe: maar goed, ik ken jou niet. maar psychologisch is het bij iedereen zo, maar bij jou kan dat natuurlijk anders zijn! :duizelig:

taouanza
19-03-04, 18:45
Geplaatst door Julien
ja, ja! :moe: maar goed, ik ken jou niet. maar psychologisch is het bij iedereen zo, maar bij jou kan dat natuurlijk anders zijn! :duizelig:

:maf:

000NobelPrizes
19-03-04, 18:54
Geplaatst door Shaheed
[B]Ik wacht dan eigenlijk nog steeds op een landelijke herdenking van de slachtoffers in Srebrenica en van de duizenden marokkanen die voor de vrijheid van Europa hebben gevochten tegen de nazi's in de tweede wereldoorlog.

Zij hebben zelfs Nederland helpen bevrijden en hebben op nederlands grondgebied hen leven opgeofferd.

Afgelopen (4) mei kwamen er overal touringscars met Marokkanen die hen hebben herdacht. Ze stonden tussen alle andere mensen die alle doden en gesneuvelden van WO2 herdachten.

Maar goed: dit soort feiten interesseert je natuurlijk niet, anders heb je niks meer om over te gillen.

Voor wat betreft Srebrenica: ik heb geen legers moslims gezien die hun broeders kwamen helpen. Sterker nog, de moslims aldaar zijn door de moslims die luidkeels krijsen over onderdrukking, au fond een volstrekt genegeerde groep.
Men zou eigenlijk nog wel wat aanslagen verwachten van moslim-fundamentalisten op Bosnische Serviers, die deze slachtpartij hebben uitgevoerd. Al is het maar voor de vorm (cq geloofwaardigheid). En aanslagen op de Kroaten, want die konden er ook wat van.

Maar terreur-aanslagen op een paar v/h Joegoslaven zijn natuurlijk niet glamourous genoeg.

taouanza
19-03-04, 18:57
Geplaatst door 000NobelPrizes
Afgelopen (4) mei kwamen er overal touringscars met Marokkanen die hen hebben herdacht. Ze stonden tussen alle andere mensen die alle doden en gesneuvelden van WO2 herdachten.

.

Yep en die werden door de media genegeerd men had het veels te druk met een paar jochies die met kranzen gingen voetballen.:moe:

Matesis
19-03-04, 19:01
Ik heb sympathie voor jullie allen!

:auw:

000NobelPrizes
19-03-04, 19:04
Geplaatst door taouanza
Yep en die werden door de media genegeerd men had het veels te druk met een paar jochies die met kranzen gingen voetballen.:moe:

Onwaar. Parool, NRC, Volkskrant, Trouw, om maar een paar kranten te noemen namen het op in hun berichtgeving.
Nog afgezien daarvan: Shaheed beweerde iets wat dus niet waar was.

En het gevoetbal met herdenkingskransen en de 'joden moet je doden'-teksten waren inderdaad schandalig. Ik weet dat je het liever doodzwijgt, maar wellicht moet je eens wennen aan het feit dat je in een land woont waar de pers zijn werk doet.

Ik vind het nog steeds hilarisch dat je dat niet snapt. Elke dag zoveel kranten, wekelijks magazines, allerlei internetsites, 100x per dag tv & radio met nieuws, nieuws, nieuws over alles wat er mis gaat. Dat zou je als stigmatiserend voor iedereen kunnen opvatten. Doen wij niet: we zijn allang gewend aan de vrije pers, en voelen ons niet in ons hemd gezet als bouwfraude, hooligans of corrupte ambtenaren worden uitgelicht. Marokkanen denken daar anders over, I know.

lennart
19-03-04, 19:17
Geplaatst door 000NobelPrizes
Voor wat betreft Srebrenica: ik heb geen legers moslims gezien die hun broeders kwamen helpen. Sterker nog, de moslims aldaar zijn door de moslims die luidkeels krijsen over onderdrukking, au fond een volstrekt genegeerde groep.

Je bent schijnbaar erg slecht op de hoogte. Het is algemeen bekend (dit stond zelfs in het raport over Sebrenica) dat er een naast het Bosnische moslimleger ook Al-Qa'ida terroristen zich in Sebrenica bevonden. Zij waren ook degene die verantwoordelijk waren voor de beestachtige misdaden op Serviers in de omgeving van Sebrenica voor de val in 1995. Onze Nederlandse jongens beschermden deze Al-Qa'ida terroristen in de enclave.

000NobelPrizes
19-03-04, 19:34
Geplaatst door lennart
Je bent schijnbaar erg slecht op de hoogte. Het is algemeen bekend (dit stond zelfs in het raport over Sebrenica) dat er een naast het Bosnische moslimleger ook Al-Qa'ida terroristen zich in Sebrenica bevonden. Zij waren ook degene die verantwoordelijk waren voor de beestachtige misdaden op Serviers in de omgeving van Sebrenica voor de val in 1995. Onze Nederlandse jongens beschermden deze Al-Qa'ida terroristen in de enclave.

Ik had het ook niet over die terroristen.
De vredesmachten die daar indertijd zijn gestationneerd, zijn geen terroristen. Ik had het over legers die versterking bieden, niet over een zootje mafkezen dat de gemoederen alleen maar verder opjutte en nog meer ellende aanrichtten dan er al was. Als dat al mogelijk was.

850
19-03-04, 19:51
Geplaatst door 000NobelPrizes
Doen wij niet: we zijn allang gewend aan de vrije pers, en voelen ons niet in ons hemd gezet als bouwfraude, hooligans of corrupte ambtenaren worden uitgelicht.

Das n positieve opsteker......Ik ga me bijna n trotse kaaskoppie voelen........

Ik wil niet stoken maar volgens mij zijn die corrupte ambtenaren, hooligans en bouwfraudeurs voor t meerendeel marokkanen........
:o Nederlanders doen zoiets niet.

taouanza
20-03-04, 09:35
Geplaatst door 000NobelPrizes
Onwaar. Parool, NRC, Volkskrant, Trouw, om maar een paar kranten te noemen namen het op in hun berichtgeving.
Nog afgezien daarvan: Shaheed beweerde iets wat dus niet waar was.

En het gevoetbal met herdenkingskransen en de 'joden moet je doden'-teksten waren inderdaad schandalig. Ik weet dat je het liever doodzwijgt, maar wellicht moet je eens wennen aan het feit dat je in een land woont waar de pers zijn werk doet.

Ik vind het nog steeds hilarisch dat je dat niet snapt. Elke dag zoveel kranten, wekelijks magazines, allerlei internetsites, 100x per dag tv & radio met nieuws, nieuws, nieuws over alles wat er mis gaat. Dat zou je als stigmatiserend voor iedereen kunnen opvatten. Doen wij niet: we zijn allang gewend aan de vrije pers, en voelen ons niet in ons hemd gezet als bouwfraude, hooligans of corrupte ambtenaren worden uitgelicht. Marokkanen denken daar anders over, I know.


:moe:

Hoe lang blijft het nieuws plakken?
Elke keer als men over Marokkanen spreekt haalt men de kranzen erbij en niet de touringcars.
Plus die touringcars zijn door Marokkanen zelf georganiseert.
Denk je dat de Marokkaanse soldaten aandacht krijgen tijdens geschiedenisles?

En hoe vaak wordt jij aangesproken op de bouwfraude?
En ik moet zeker nog wennen aan Nederland, al die mooie praatjes die niet waar blijken te zijn.:moe: