PDA

Bekijk Volledige Versie : Roep om veiliger blijf van mijnlijfhuizen: theorie en praktijk wereld van verschil



SorF
16-03-04, 22:53
Bedreigen met de dood is ook strafbaar. We leven alleen in een land waarin een juridisch geldig bewijs niet gemakkelijk te leveren is en in ieder geval lang duurt - tijd waarin de verdachte of de dader vaak vrij rondloopt. En geregeld worden we dan geconfronteerd met bijzonder tragische gevolgen. Wat erg. En ik weet ook niet hoe dat anders zou moeten.

Een ander punt heb ik ook uit het nieuws. Mevrouw Hirschi Ali wil, in situaties als deze waarbij "eerwraak" een rol speelt (wat voor eer zit er in het doden van een medemens?) ook de eventuele andere betrokkenen (vaak familieleden van de dader) vervolgen. Ik was verbaasd. Gebeurt dat niet? Het is toch strafbaar als je, als je op de hoogte bent van een voorgenomen, ernstig misdrijf (in dit geval moord!!!) en niets doet om het te voorkomen, of als je de dader kent van een ernstig misdrijf en hem niet aangeeft, aangemerkt wordt als medeplichtige? Waarom worden bij dergelijke moorden de medeplichtigen nog niet vervolgd? Of ben ik niet goed op de hoogte?
En, geachte forabezoekers, bent u het eens met mevrouw Hirsschi Ali?

SorF

mark61
17-03-04, 00:33
Nou ff ophouden met roepen.

taouanza
17-03-04, 08:35
Geplaatst door mark61
Nou ff ophouden met roepen.

Vin ik ook!:moe:

theemuts
17-03-04, 09:23
Wel hard blijven roepen. Tegelijkertijd de Turkse/Marokkaanse families waarbij dit gebeurt in z'n geheel arresteren wegens medeplichtigheid. Ook als ze aan het jagen zijn. We hebben nu een wet tegen stalking.

taouanza
17-03-04, 09:28
Geplaatst door theemuts
Wel hard blijven roepen. Tegelijkertijd de Turkse/Marokkaanse families waarbij dit gebeurt in z'n geheel arresteren wegens medeplichtigheid. Ook als ze aan het jagen zijn. We hebben nu een wet tegen stalking.

wie moet ze arresteren dan?
Je vind het toch niet het probleem van de politie?:moe:

theemuts
17-03-04, 09:38
De familie die achter zo'n vrouw aanjaagt arresteren Taouanza, en waar zei ik dat het geen zaak van de politie was?

taouanza
17-03-04, 12:13
Geplaatst door theemuts
De familie die achter zo'n vrouw aanjaagt arresteren Taouanza, en waar zei ik dat het geen zaak van de politie was?

Muts!:moe:

taouanza
17-03-04, 12:13
Geplaatst door theemuts
De familie die achter zo'n vrouw aanjaagt arresteren Taouanza, en waar zei ik dat het geen zaak van de politie was?

Muts!:moe:

theemuts
17-03-04, 12:14
Ja wat is er Taouanza? Ben je het met mij eens?

taouanza
17-03-04, 12:27
Geplaatst door theemuts
Ja wat is er Taouanza? Ben je het met mij eens?

Ik zeg twee dagen geleden percies hetzelfde maar nu Ayaan het zegt zie jij opeens het licht.
Met andere woorden je hebt geen eigen mening je wacht af wat er in Den Haag wordt gebleerd en dan kom je het hier nableren.
Maar dit is wel vaker gebleerd in Den Haag Ayaan heeft het wiel niet uitgevonden.Wat ik me afvraag is wanneer wordt er nou werkelijk aktie ondernomen
Je kan dan wel straffen verzinnen maar als je het niet nodig vind dat een aangifte serieus wordt genomen wat verandert dan in praktijk?
Niks, jij wil gewoon net als in Den Haag gewoon bleren:Kijk ik ben tof want ik vind dit en dat niet kunnen zeker als er allochtonen meegemoeid zijn.
Een stok om mee in de lucht te slaan want werkelijk problemen oplossen doen we niet.Kost te veel moeite.
Wat is makkelijker geweldadige mannen opsluiten of hoofddoekjes verbieden?Nou doe maar hoofddoekjes verbieden:makkelijk en je hebt snel resultaat.

En nu jij weer ongelofelijke muts!

mark61
17-03-04, 16:10
Tis hier al net zo stil als in Den Haag.

theemuts
17-03-04, 16:21
Met andere woorden je hebt geen eigen mening je wacht af wat er in Den Haag wordt gebleerd en dan kom je het hier nableren.

Goh, dat is de eerste keer dat iemand tegen mij zegt, dat ik geen eigen mening heb :knipoog:

taouanza
17-03-04, 16:27
Geplaatst door theemuts
Goh, dat is de eerste keer dat iemand tegen mij zegt, dat ik geen eigen mening heb :knipoog:

Er is een eerste keer voor alles.:moe:

theemuts
17-03-04, 16:56
Wat een inkoppertje hè Taouanza?

taouanza
17-03-04, 20:54
Geplaatst door theemuts
Wat een inkoppertje hè Taouanza?


Muts!

Je bent de grootste muts die ik ooit hier ben tegengekomen.:moe: