PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe mooi gezegd



Matesis
17-03-04, 08:44
Bron: Newsday


Spain is the European mirror of Morocco, and Morocco is the African mirror of Spain," Palacio said

Spain's foreign minister attended a memorial service in the Moroccan capital Tuesday for victims of Madrid's bombings, a sign of solidarity between two countries recently struck by terror.

More than 1,000 people crowded Rabat's Roman Catholic cathedral, including much of the Moroccan government, in an outpouring of support at a difficult time: Three suspects arrested after the Madrid attacks are Moroccan.

Palacio urged the two countries, separated only by 9 miles of water, to focus on their similarities.

"Spain is the European mirror of Morocco, and Morocco is the African mirror of Spain," Palacio said.

Diplomats and Moroccans of all faiths attended the ceremony, presided over by Rabat's Archbishop Vincent Landel.

"This spiral (of violence) must be stopped before men stop trusting each other," he said. "We want to say to the world: This must stop."

Separately, about 500 Moroccans, including children holding flowers, marched in Tangiers -- a city perched on the edge of the Strait of Gibraltar within view of the Spanish coast. Tangiers is the hometown of the three Moroccan suspects arrested after Thursday's train bombings.

"We want to share in the pain of the Spanish people -- our friends and neighbors," said Tarek Chebboun, a teacher.

taouanza
17-03-04, 08:58
Het klopt wel maar ik weet niet of Spanje blij is met die spiegeling.

Kid Capri
17-03-04, 11:58
Ik weet één ding. En dat is dat de Marokkaanse bevolking massaal meeleeft met de Spanjaarden en andere slachtoffers van terreur. Nadat AlQaida vorig jaar een aanslag pleegde in Casablanca, kan de laatstgenoemde groep op minimale steun rekenen vanuit de Marokkaanse bevolking.
Wat ook meetelt, is het feit dat Marokkanen zich in verlegenheid voelen gebracht. Vooral na de massale Spaanse hulpverlening in het gebied van de aardbeving van eind februari. En het feit dat de Spaanse minister van buitenlandse zaken in Rabat, samen met honderden Marokkanen, een herdenkingsdienst bijwoont, is in mijn ogen een schitterend voorbeeld van het feit dat rationeel denkende mensen niet zullen wijken voor terreur. Noch zullen zij het hoofd verliezen in de strijd tegen terreur...:).

K.

Julien
17-03-04, 12:04
Geplaatst door Kid Capri
Ik weet één ding. En dat is dat de Marokkaanse bevolking massaal meeleeft met de Spanjaarden en andere slachtoffers van terreur. Nadat AlQaida vorig jaar een aanslag pleegde in Casablanca, kan de laatstgenoemde groep op minimale steun rekenen vanuit de Marokkaanse bevolking.
Wat ook meetelt, is het feit dat Marokkanen zich in verlegenheid voelen gebracht. Vooral na de massale Spaanse hulpverlening in het gebied van de aardbeving van eind februari. En het feit dat de Spaanse minister van buitenlandse zaken in Rabat, samen met honderden Marokkanen, een herdenkingsdienst bijwoont, is in mijn ogen een schitterend voorbeeld van het feit dat rationeel denkende mensen niet zullen wijken voor terreur. Noch zullen zij het hoofd verliezen in de strijd tegen terreur...:).

K.

ik wil het graag geloven, maar ik betwijfel het. (zie ook een topic over een enquete in moslimlanden waaruit blijkt dat de meerderheid Ben Laden steunt)

Die kerkdienst in Marokko was inderdaad mooi.

Kid Capri
17-03-04, 12:09
Geplaatst door Julien
ik wil het graag geloven, maar ik betwijfel het. (zie ook een topic over een enquete in moslimlanden waaruit blijkt dat de meerderheid Ben Laden steunt)

Die kerkdienst in Marokko was inderdaad mooi.

Waarom denken mensen in OF-OF?

Precies zoals Bush zei: Either you're with us, or you're with the terrorists...

Sorry, maar dit gaat niet op voor het grootste gedeelte. Er zijn miljoenen mensen die de politiek van Bush verre van zich werpen. Maar om die reden hoef je nog niet het plegen van aanslagen te onderschrijven...;).

K.

Julien
17-03-04, 12:18
Geplaatst door Kid Capri
Waarom denken mensen in OF-OF?

Precies zoals Bush zei: Either you're with us, or you're with the terrorists...

Sorry, maar dit gaat niet op voor het grootste gedeelte. Er zijn miljoenen mensen die de politiek van Bush verre van zich werpen. Maar om die reden hoef je nog niet het plegen van aanslagen te onderschrijven...;).

K.

ik geloof ook niet in of-of.. maar dit is wel frappant


Bijna tweederde van de Pakistanen zegt Osama bin Laden te steunen. In Marokko en Jordanië, gematigde moslimlanden waarvan de regeringen goede banden hebben met Washington, heeft ongeveer de helft van de ondervraagden een positief beeld van de Saudische terroristenleider.

Kid Capri
17-03-04, 12:23
Geplaatst door Julien
ik geloof ook niet in of-of.. maar dit is wel frappant

Ik geloof dat die opiniepeilingen niej helemaal kosjer zijn...:).

Als je een Marokkaan vraagt wat hij van Bush vindt, zal hij/zij in 99% vd gevallen antwoorden dat de laatstgenoemde een duivelshelper is. Maar ik geloof niet dat (minstens) 50% vd Marokkanen de aanslagen op onschuldige burgers goedkeurt. Helemáál niet na Casablanca-2003...;).

K.