PDA

Bekijk Volledige Versie : Steun voor Bin Laden groot in moslimlanden



Marsipulami
17-03-04, 10:18
Steun voor Bin Laden groot in moslimlanden


07:50:58

WASHINGTON -- Een groot deel van de bevolking van islamitische landen heeft een gunstig oordeel over Al-Qaeda-leider Osama bin Laden en is fel tegenstander van het Amerikaanse buitenlandbeleid. Dat blijkt uit opiniepeilingen die in verscheidene moslimlanden zijn verricht door het gezaghebbende Amerikaanse onderzoekscentrum Pew waarvan de uitkomsten gisteren bekend zijn gemaakt.


Bijna tweederde van de Pakistanen zegt Osama bin Laden te steunen. In Marokko en Jordanië, gematigde moslimlanden waarvan de regeringen goede banden hebben met Washington, heeft ongeveer de helft van de ondervraagden een positief beeld van de Saudische terroristenleider. Een meerderheid van de inwoners van bovengenoemde drie landen en Turkije denkt dat de Verenigde Staten met de invasie van Irak uit zijn op de olievoorraden in het Midden-Oosten. Volgens Pew-directeur Andrew Kohut is de woede in de moslimwereld tegen de VS onveranderd groot, al is de intensiteit ervan in vergelijking met een vorig jaar mei verricht onderzoek licht gedaald.

Pew verrichte tussen medio februari en begin maart opiniepeilingen in negen landen over de Amerikaanse buitenlandpolitiek. De onderzoeken bevestigen dat het verzet tegen de regering van president George Bush niet beperkt blijft tot de moslimwereld. Een meerderheid van de ondervraagden in Frankrijk, Duitsland, Rusland en Turkije denkt dat een sterke Europese Unie nodig is om de macht van de VS in te perken. Een meerderheid van de inwoners van deze vier landen en Groot-Brittannië is voorstander van een minder op de VS gericht buitenlandbeleid.


17/03/2004 - ap - ht

theemuts
17-03-04, 10:21
de clash of civilications

Anies
17-03-04, 10:27
Ik geloof dat de opiniepeiling niet goed is gebeurd , de steun voor sjeikh USama bin Laden hafidahoelah is veel en veel meer dan 50 % in de Maghreblanden

theemuts
17-03-04, 10:45
Hoogstaande mensen en cultuur die terreur hoogachten.

Julien
17-03-04, 10:48
ja, dat gebeurt als je gebrainwashed wordt in moskeen daar he.

BartLM
17-03-04, 11:10
Geplaatst door theemuts
Hoogstaande mensen en cultuur die terreur hoogachten.


ho ho

je hebt terreur en terreur.

het gaat alltijd om het woordje onschuldig.
zijn het onschuldige mensen.

niemand, zelfs ( om met puk te spreken) zelfs de ware moslim niet, is voor het vermoorden van onschuldigen.

maar, de vraag is natuurlijk, zijn de spanjaarden wel zo onschuldig. 80% was tegen de oorlog in irak. dan zijn de meeste wel onschuldig.

maar als maar de helft tegen de oorlog in irak was? of als 50% gestemd had voor iemand die de orlog in irak steunde. ja dan wordt het moeilijker.

bij israel is het bijvoorbeeld weer eenvoudig. begreep ik.

theemuts
17-03-04, 11:12
Bart, we hadden het over de aanhang van moslims in islamitische landen voor OBL.

Julien
17-03-04, 11:15
Geplaatst door BartLM
ho ho

je hebt terreur en terreur.

het gaat alltijd om het woordje onschuldig.
zijn het onschuldige mensen.

niemand, zelfs ( om met puk te spreken) zelfs de ware moslim niet, is voor het vermoorden van onschuldigen.

maar, de vraag is natuurlijk, zijn de spanjaarden wel zo onschuldig. 80% was tegen de oorlog in irak. dan zijn de meeste wel onschuldig.

maar als maar de helft tegen de oorlog in irak was? of als 50% gestemd had voor iemand die de orlog in irak steunde. ja dan wordt het moeilijker.

bij israel is het bijvoorbeeld weer eenvoudig. begreep ik.

zelfs als 100% voor was, is het onaanvaardbaar dat je burgers in een heel ander land ombrengt!!

Volgens jouw theorie moeten we nu bommen gaan gooien in Marokko, want 50% van de Marokkanen staat achter Al Qaida.

BartLM
17-03-04, 11:17
Geplaatst door theemuts
Bart, we hadden het over de aanhang van moslims in islamitische landen voor OBL.

oh,

maar ik dacht OBL verdedigen is terreur verdedigen.

terreur is niet te verdedigen, want onschuldigen mag je niet vermoorden.

laat maar,

ik ben het in ieder geval even kwijt

Zwarte Schaap
17-03-04, 11:31
Geplaatst door Julien
ja, dat gebeurt als je gebrainwashed wordt in moskeen daar he.

De voedingsbodem is niet de moskee of het geloof, maar de misdaden die onvermindert voortduren, gepleegd door de verlichte Amerika en haar schoothondjes.

Zoals bijvoorbeeld de 1 miljoen doden die Frankrijk in Algerije heeft achtergelaten of de recente steun aan de Algerijnse dictators om de legale verkiezingsoverwinning van het volk bloedig om zeep te helpen.

Julien
17-03-04, 11:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
De voedingsbodem is niet de moskee of het geloof, maar de misdaden die onvermindert voortduren, gepleegd door de verlichte Amerika en haar schoothondjes.

Zoals bijvoorbeeld de 1 miljoen doden die Frankrijk in Algerije heeft achtergelaten of de recente steun aan de Algerijnse dictators om de legale verkiezingsoverwinning van het volk bloedig om zeep te helpen.

de vuile oorlog is nu 50 jaar geleden, kom daar niet weer mee aan, de Arabische landen hebben daarna ook heel wat slachtoffers gemaakt (Lybie, Egypte, Syrie, Saoedie Arabie, Iran, Irak, Pakistan)

En Bouteflika is de GEHEEL TERECHTE president van Algérie! De FIS is een achtelijke fundamentalistische partij dat Algerije terug zal laten gaan in de tijd. Wat dat betreft ben ik trots op Frankrijk en ik ben het er 100% mee eens dat de verkiezingsoverwinning van de FIS om zeep is geholpen.

theemuts
17-03-04, 11:36
De voedingsbodem is niet de moskee of het geloof, maar de misdaden die onvermindert voortduren, gepleegd door de verlichte Amerika en haar schoothondjes.

Zwart Schaap hou je oogkleppen maar op. Deze massamoorden worden gepleegd door islamitische groepen die zeggen in naam van Allah, de profeet en de ummah te handelen.

Zwarte Schaap
17-03-04, 11:48
Geplaatst door Julien
de vuile oorlog is nu 50 jaar geleden, kom daar niet weer mee aan, de Arabische landen hebben daarna ook heel wat slachtoffers gemaakt (Lybie, Egypte, Syrie, Saoedie Arabie, Iran, Irak, Pakistan)

Je staat hier onzin te verkondigen dat moskeen mensen brainwashen.

De kracht van de Europese misdaden wordt voor het gemak vergeten. Mischien is het wel 40 jaar geleden maar je vergeet dat het in de werkelijkeid nog steeds speelt. Als een kleinzoon vraagt waar is opa, of de aan oma vraagt , oma waarom bent u invalide? De mensen die het meegemaakt hebben zijn nog steeds in leven beste julien en die hebben ook familie. En als daarbij de misdaden van Israel, Engeland, Amerika en de rest van het boevenzooitje dag in dag uit op televisie komen en ook nog je verkiezingen saboteren dan moet je niet als een zachtgekookt eitje naar de moskeen wijzen.

Het is maar goed dat ze niet op hetzelfde niveau herdenken als hier in Europa, dan zou het nog wel erger kunnen zijn.


En Bouteflika is de GEHEEL TERECHTE president van Algérie! De FIS is een achtelijke fundamentalistische partij dat Algerije terug zal laten gaan in de tijd. Wat dat betreft ben ik trots op Frankrijk en ik ben het er 100% mee eens dat de verkiezingsoverwinning van de FIS om zeep is geholpen. Need I say more?

Zwarte Schaap
17-03-04, 11:56
Geplaatst door theemuts
Zwart Schaap hou je oogkleppen maar op. Deze massamoorden worden gepleegd door islamitische groepen die zeggen in naam van Allah, de profeet en de ummah te handelen.

Blijf jij je maar blindstaren op die groepen zodat je de voedingsbodem uit het zicht kan houden. De voedingsbodem ontkennen is geen oplossing willen.

BiL@L
17-03-04, 11:57
De meeste van die mensen voelen zich zo machteloos ten aanzien van hun eigen regeringen dat ze wel sympathy moeten hebben voor iemand die voor niets terug deinst.

Dat is natuurlijk geen correcte excuus, maar ja als ze niet allemaal de handen uit de mouwen willen/durven steken zal er ook geen verandering komen.


Ik denk dat er net zulke erge dingen moeten gebeuren als hier in Europa, zoals het leed ter bestrijding van de Duitsers in WO2 en het bedriegelijke communistische rijk van de daarop gevolgde koude oorlog. Als iedere ziel van deze onrecht geproefd heeft, dan kun je denk ik wel zeker weten dat de islamitische vrijheid van godsdienst en de rest van alle islamitische wetten de enige en echte bestuursmethode is voor een grote en vreedzame rijk. De mensen bedriegen, zoals hier gebeurd, met te veronderstellen dat er strikte scheiding bestaat tussen kerk en staat, is een illusie op een illusie...

Daar alles zich tussen de oren afspeelt...

Immanuel
17-03-04, 11:59
Kom maar op met die rot smoesjes en uitvluchten. Probeer het maar te rechtvaardigen door te wijzen op de verdorvenheid van het westen. Ik word hier zo strontziek van. Kom verdomme eens met echte argumenten.

Marsipulami
17-03-04, 11:59
Geplaatst door Anies
Ik geloof dat de opiniepeiling niet goed is gebeurd , de steun voor sjeikh USama bin Laden hafidahoelah is veel en veel meer dan 50 % in de Maghreblanden

Is vast een enquete per telefoon geweest in gebieden waar je 10 km te voet door de bergen moet om de dichtsbijzijnde publieke telefooncel te vinden. :p

Zwarte Schaap
17-03-04, 12:03
Geplaatst door Immanuel
Kom maar op met die rot smoesjes en uitvluchten. Probeer het maar te rechtvaardigen door te wijzen op de verdorvenheid van het westen. Ik word hier zo strontziek van. Kom verdomme eens met echte argumenten.

De verlichting heeft je verblindt.

Julien
17-03-04, 12:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
De verlichting heeft je verblindt.

:D

Simon
17-03-04, 12:06
Geplaatst door BiL@L
Als iedere ziel van deze onrecht geproefd heeft, dan kun je denk ik wel zeker weten dat de islamitische vrijheid van godsdienst en de rest van alle islamitische wetten de enige en echte bestuursmethode is voor een grote en vreedzame rijk.

Dat mag je van mij vinden maar er is nog nooit een periode in de Islamitische geschiedenis geweest dat dat is aangetoond.

Immanuel
17-03-04, 12:09
Geplaatst door Zwarte Schaap
De verlichting heeft je verblindt.

In ieder geval niet zo blind dat ik een terrorist steun die onschuldige levens uitdooft.

Marsipulami
17-03-04, 12:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
De verlichting heeft je verblindt.

Ik denk eerder dat de lamp van de verlichting een kortsluiting in zijn hersenen heeft veroorzaakt. :p

Zwarte Schaap
17-03-04, 12:12
Geplaatst door Simon
Dat mag je van mij vinden maar er is nog nooit een periode in de Islamitische geschiedenis geweest dat dat is aangetoond.

Voor de toen geldende maatstaven is dat zeker aangetoond.

Immanuel
17-03-04, 12:15
In ieder geval denk ik voor mezelf, en laat ik me de wet niet voorschrijven door een of ander heilig boek.
Liever verblind door het licht van de verlichting dan uberhaupt niks kunnen zien in de duisternis van de monotheistische godsdiensten.

Zwarte Schaap
17-03-04, 12:16
Geplaatst door Immanuel
In ieder geval niet zo blind dat ik een terrorist steun die onschuldige levens uitdooft.

Jouw bevrijders(Bush, Blair, Aznar..etc), zijn hun terroristen. Ik geloof als we onze terroristen (Bush, Blair, Aznar, Shell, ..etc) in toom houden dat we dan vrijwel niets meer te vrezen zullen hebben.

Zwarte Schaap
17-03-04, 12:18
Geplaatst door Immanuel
In ieder geval denk ik voor mezelf, en laat ik me de wet niet voorschrijven door een of ander heilig boek.
Liever verblind door het licht van de verlichting dan uberhaupt niks kunnen zien in de duisternis van de monotheistische godsdiensten.

Je blindheid zit em ook in het feit dat je denkt dat je waardenvrij denkt. Jij bent evenveel spons als een gelovige van welke kleur of geur dan ook.

Julien
17-03-04, 12:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jouw bevrijders(Bush, Blair, Aznar..etc), zijn hun terroristen. Ik geloof als we onze terroristen (Bush, Blair, Aznar, Shell, ..etc) in toom houden dat we dan vrijwel niets meer te vrezen zullen hebben.

dan heb ik liever dat Al Qaida-terroristen Aznar of Bush vermoorden, dan 200 onschuldige Spanjaarden. Als je onschuldigen vermoordt, ben je ook een terrorist.

Immanuel
17-03-04, 12:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jouw bevrijders(Bush, Blair, Aznar..etc), zijn hun terroristen. Ik geloof als we onze terroristen (Bush, Blair, Aznar, Shell, ..etc) in toom houden dat we dan vrijwel niets meer te vrezen zullen hebben.

Sinds wanneer beschouw ik Bush, Blair en Aznar als bevrijders? Ook al walg ik van Osama "de geitenneuker" Bin Laden, dan betekent dat nog niet dat ik voor die drie bovengenoemde heren ben.

Immanuel
17-03-04, 12:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je blindheid zit em ook in het feit dat je denkt dat je waardenvrij denkt. Jij bent evenveel spons als een gelovige van welke kleur of geur dan ook.

Je denkt me goed te kennen. Je denkt te weten dat ik geloof in waardenvrij denken. Een illusie. Als wetenschapper heb ik al vroeg geleerd dat zoiets als waardenvrij onderzoek niet bestaat.
Maar ik denk wel dat ik mijn meningen kan herzien en leren van mijn fouten. Godsdiensten bieden die ruimte in veel mindere mate.

Kid Capri
17-03-04, 12:29
Geplaatst door Kup
Vrijwel iedereen hier op dit forum veroordeelt de moordaanslagen in Madrid. De meest gehoorde verklaring is dat die aanslagen gepleegd zijn door volslagen idioten en andere halve zolen. Wat je nu zegt is toch weer wat anders.

Hoe zit het nou?

Zijn het nou volslagen idioten die niets met Islam hebben of zijn het Echte Moslims die over de hele wereld de vlag van de Islamitische Vrijheid willen laten wapperen? Make up your mind!

Het antwoord hierop is duidelijk. En dan hoef je niet bij elke afwijkende opvatting de geldende gedachte in twijfel te trekken. Immers, niet alle autochtonen denken hetzelfde over rechts-extremisme...;).

K.

P.S. Een ieder die de aanslagen van Bin Laden op burgerdoelen goedkeurt, is in mijn ogen een terrorist en een niet-moslim...;).

BiL@L
17-03-04, 12:35
Geplaatst door Immanuel
Godsdiensten bieden die ruimte in veel mindere mate.

Dat is jouw grootste illusie, hahaha.

Lees maar wetenschappertje:

http://www.harunyahya.com/matter.php

;)

Zwarte Schaap
17-03-04, 12:39
Geplaatst door Julien
dan heb ik liever dat Al Qaida-terroristen Aznar of Bush vermoorden, dan 200 onschuldige Spanjaarden. Als je onschuldigen vermoordt, ben je ook een terrorist.

Ik heb ''alleen'' liever dat ze elkaar persoonlijk aanvallen.

We zijn het in iedere geval overeens dat Bush en de reutemeteut ook terroristen zijn alleen gaan er via hun hand vele malen meer onschuldigen dood en zijn zij het die oorlogen beginnen.

Ook hebben we iedere geval hebben we een zogenaamde democratie die de terroristen Bush en zijn rattaplan kunnen weghouden van het centrum van de macht. Maar toch hebben we voor hen gekozen.

Wij zijn dus eigenlijk meer mede verantwoordelijk.

BartLM
17-03-04, 12:40
veel mensen kunne zich best voorstellen dat als je geen vertrouwen meer hebt in je eigen regeringen, geen vetrouwen dat je dat zelf op kunt lossen en het idee hebt dat de hele toestand veroorzaakt wordt door een grote makkelijk te benoemen vijand, dat je sympathie krijgt vor iemand die zich daartegen durft te verzetten.

maar een eventuele oplossing voor de miserabele toestand in deze landen moet van binnen uit komen. er moet ooit een idee ontstaan dat je het zelf kunt veranderen. dat je niet verder komt door al te wijzen naar al het onrecht wat je wordt aangedaan.

net als ons eigen kleine wereldje. we leven in een kut-wereld, maar alleen jijzelf kunt die verbeteren. in plaats maar te blijven hangen in de beroemde slachtofferrol.

Anies
17-03-04, 12:41
P.S. Een ieder die de aanslagen van Bin Laden op burgerdoelen goedkeurt, is in mijn ogen een terrorist en een niet-moslim...

Dus jij doet hier tekfier op de mujahideen zoals sjeikh Usama bin Laden?


Zelfs de Ulama doen dit niet..


p.s: Weet jij wat tekfier is en wat de shoeroet hiervan zijn?

p.p.s : Ken jij shoeroet assalat?

Zwarte Schaap
17-03-04, 12:42
Geplaatst door Immanuel
Sinds wanneer beschouw ik Bush, Blair en Aznar als bevrijders? Ook al walg ik van Osama "de geitenneuker" Bin Laden, dan betekent dat nog niet dat ik voor die drie bovengenoemde heren ben.

Ik kijk liever naar de bron van het kwaad. Je eenzijdig richten op osama en de islam zal de werkelijke oorzaak niet opheffen. De oorzaak zit hier bij ons, waar we democratisch een einde aan kunnen maken.

Zwarte Schaap
17-03-04, 12:42
Geplaatst door Immanuel
Sinds wanneer beschouw ik Bush, Blair en Aznar als bevrijders? Ook al walg ik van Osama "de geitenneuker" Bin Laden, dan betekent dat nog niet dat ik voor die drie bovengenoemde heren ben.

Ik kijk liever naar de bron van het kwaad. Je eenzijdig richten op osama en de islam zal de werkelijke oorzaak niet opheffen. De oorzaak zit hier bij ons, waar we democratisch een einde aan kunnen maken.

Zwarte Schaap
17-03-04, 12:42
Geplaatst door Immanuel
Sinds wanneer beschouw ik Bush, Blair en Aznar als bevrijders? Ook al walg ik van Osama "de geitenneuker" Bin Laden, dan betekent dat nog niet dat ik voor die drie bovengenoemde heren ben.

Ik kijk liever naar de bron van het kwaad. Je eenzijdig richten op osama en de islam zal de werkelijke oorzaak niet opheffen. De oorzaak zit hier bij ons, waar we democratisch een einde aan kunnen maken.

Immanuel
17-03-04, 12:45
Geplaatst door BartLM
veel mensen kunne zich best voorstellen dat als je geen vertrouwen meer hebt in je eigen regeringen, geen vetrouwen dat je dat zelf op kunt lossen en het idee hebt dat de hele toestand veroorzaakt wordt door een grote makkelijk te benoemen vijand, dat je sympathie krijgt vor iemand die zich daartegen durft te verzetten.

maar een eventuele oplossing voor de miserabele toestand in deze landen moet van binnen uit komen. er moet ooit een idee ontstaan dat je het zelf kunt veranderen. dat je niet verder komt door al te wijzen naar al het onrecht wat je wordt aangedaan.

net als ons eigen kleine wereldje. we leven in een kut-wereld, maar alleen jijzelf kunt die verbeteren. in plaats maar te blijven hangen in de beroemde slachtofferrol.

Hier sluit ik me bij aan. Het wordt tijd dat de onderdrukten hun lot in eigen hand nemen. In plaats van altijd maar te wijzen naar het kwaadaardige westen. Wij hebben de Spanjaarden er op een gegeven moment ook uitgeschopt.

Kid Capri
17-03-04, 12:46
Geplaatst door Anies
Dus jij doet hier tekfier op de mujahideen zoals sjeikh Usama bin Laden?


Zelfs de Ulama doen dit niet..


p.s: Weet jij wat tekfier is en wat de shoeroet hiervan zijn?

p.p.s : Ken jij shoeroet assalat?

Ik ken die termen heel erg goed. Maar ik ben daarentegen niet te brainwashen. Misschien dat een geliefde van jou ooit omkomt bij een 'heldendaad' van de lafaard Bin Laden. En dan moet ik nog bezien of jij staat te schreeuwen van blijdschap...;).

K.

Zwarte Schaap
17-03-04, 12:46
Geplaatst door Immanuel
Je denkt me goed te kennen. Je denkt te weten dat ik geloof in waardenvrij denken. Een illusie. Als wetenschapper heb ik al vroeg geleerd dat zoiets als waardenvrij onderzoek niet bestaat.
Maar ik denk wel dat ik mijn meningen kan herzien en leren van mijn fouten. Godsdiensten bieden die ruimte in veel mindere mate.

Ik vind dat mensen die het geloof uitsluiten een beperktere visie hebben. Jouw visie biedt geen ruimte aan het geloof dan is dat per definitie een beperking van je denkruimte.

BartLM
17-03-04, 12:47
Geplaatst door Immanuel
Hier sluit ik me bij aan. Het wordt tijd dat de onderdrukten hun lot in eigen hand nemen. In plaats van altijd maar te wijzen naar het kwaadaardige westen. Wij hebben de Spanjaarden er op een gegeven moment ook uitgeschopt.


inderdaad. wij zijn goed.

ik ben zo trots dat ik een nederlander ben.

Kid Capri
17-03-04, 12:47
Geplaatst door Immanuel
Hier sluit ik me bij aan. Het wordt tijd dat de onderdrukten hun lot in eigen hand nemen. In plaats van altijd maar te wijzen naar het kwaadaardige westen. Wij hebben de Spanjaarden er op een gegeven moment ook uitgeschopt.

Jij bent zeker de leukste thuis?

Strax kom je nog aanzetten met Alexander de Grote als rechtvaardiging voor de buitenland politiek van de VS. Man, we leven in de 21e eeuw...;).

K.

Immanuel
17-03-04, 12:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik kijk liever naar de bron van het kwaad. Je eenzijdig richten op osama en de islam zal de werkelijke oorzaak niet opheffen. De oorzaak zit hier bij ons, waar we democratisch een einde aan kunnen maken.

Hoe stel je je dat voor dan? De huidige situatie afwijzen is makkelijk, met alternatieven komen al een stuk moeilijker.

Kid Capri
17-03-04, 12:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik vind dat mensen die het geloof uitsluiten een beperktere visie hebben. Jouw visie biedt geen ruimte aan het geloof dan is dat per definitie een beperking van je denkruimte.

Zoals Job Cohen het stelde: 'We vergeten dat voor een grote groep mensen in dit leven, in tegenstelling tot onze opvattingen, het geloof nog wel als een leidraad door het dagelijkse leven loopt...'

:)

K.

Immanuel
17-03-04, 12:51
Geplaatst door BartLM
inderdaad. wij zijn goed.

ik ben zo trots dat ik een nederlander ben.

Nou..zo ver wou ik niet gaan. :D

Immanuel
17-03-04, 12:55
Geplaatst door Kid Capri
Jij bent zeker de leukste thuis?

Strax kom je nog aanzetten met Alexander de Grote als rechtvaardiging voor de buitenland politiek van de VS. Man, we leven in de 21e eeuw...;).

K.

Zou niet durven. Maar ik verbaas me wel altijd over het slachtofferschap van moslims. Vrijheid heeft soms z'n prijs. Tijdens de 80jarige oorlog hebben ook veel nederlanders het leven verloren. Geen enkele dictator kan zijn regime handhaven als het volk massaal in opstand komt.

Zwarte Schaap
17-03-04, 12:56
Geplaatst door BartLM
veel mensen kunne zich best voorstellen dat als je geen vertrouwen meer hebt in je eigen regeringen, geen vetrouwen dat je dat zelf op kunt lossen en het idee hebt dat de hele toestand veroorzaakt wordt door een grote makkelijk te benoemen vijand, dat je sympathie krijgt vor iemand die zich daartegen durft te verzetten.

maar een eventuele oplossing voor de miserabele toestand in deze landen moet van binnen uit komen. er moet ooit een idee ontstaan dat je het zelf kunt veranderen. dat je niet verder komt door al te wijzen naar al het onrecht wat je wordt aangedaan.

net als ons eigen kleine wereldje. we leven in een kut-wereld, maar alleen jijzelf kunt die verbeteren. in plaats maar te blijven hangen in de beroemde slachtofferrol.

Mijn doel is om een tegengeluid te laten horen tegen dat eenzijdige gehuil en meepraterij over osama komt me onderhands de keel uit. Blijf maar wijzen naar osama en dan denken dat het opgelost gaat worden. Na osama staat er wel 10 anderen op als we blijven spelen met andermans levens.

Laat ik voorop stellen dat ik helemaal niets weet van de aanslagen en dat we puur op de veronderstellingen afgaan.

Heel simpel gesteld, zouden de bomaanslagen gepleegd zijn als Aznar Bush niet had gesteund en geen Soldaten zou sturen? Dat is de verantwoordelijkheid waarop ik wijs.

Je kunt wel blijven wijzen naar de misdaad van een ander maar als je daarbij blind blijft voor de oorzaak van die misdaad zul je je hoofd blijven stoten.

Zwarte Schaap
17-03-04, 13:01
Geplaatst door Immanuel
Hoe stel je je dat voor dan? De huidige situatie afwijzen is makkelijk, met alternatieven komen al een stuk moeilijker.

Je kunt beginnen je soldaten terug te trekken en je buitenlandse politieke beleid niet meer op de consumptiemaatschappij baseren.

taouanza
17-03-04, 13:01
Geplaatst door Julien
ja, dat gebeurt als je gebrainwashed wordt in moskeen daar he.

En ik wordt helemaal geil van George Bush hier he.:rolleyes:

Immanuel
17-03-04, 13:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mijn doel is om een tegengeluid te laten horen tegen dat eenzijdige gehuil en meepraterij over osama komt me onderhands de keel uit. Blijf maar wijzen naar osama en dan denken dat het opgelost gaat worden. Na osama staat er wel 10 anderen op als we blijven spelen met andermans levens.

Laat ik voorop stellen dat ik helemaal niets weet van de aanslagen en dat we puur op de veronderstellingen afgaan.

Heel simpel gesteld, zouden de bomaanslagen gepleegd zijn als Aznar Bush niet had gesteund en geen Soldaten zou sturen? Dat is de verantwoordelijkheid waarop ik wijs.

Je kunt wel blijven wijzen naar de misdaad van een ander maar als je daarbij blind blijft voor de oorzaak van die misdaad zul je je hoofd blijven stoten.

Maar mijn beste schaap, kun je hetzelfde niet zeggen over dat eenzijdige gehuil en meepraterij over dat verdorven westen. Dat soort geluiden hoor ik namelijk net zo vaak.
Bovendien heb ik zeeeeeer grote twijfels of de islamitische wereld er wel echt beter voor zou staan zonder het westen.

Julien
17-03-04, 13:06
Geplaatst door taouanza
En ik wordt helemaal geil van George Bush hier he.:rolleyes:

waar slaat dat op? vertel me dan waar die mensen anders die pro-Al Qaida sentimenten vandaan halen.

Anies
17-03-04, 13:08
Ik ken die termen heel erg goed. Maar ik ben daarentegen niet te brainwashen. Misschien dat een geliefde van jou ooit omkomt bij een 'heldendaad' van de lafaard Bin Laden. En dan moet ik nog bezien of jij staat te schreeuwen van blijdschap....

Kijk je hebt tekfier gedaa op degenen die de jihadaanvallen uitvoeren zoals sjeikh Usama bin aden (hafidahoelah) Ik wil je erop wijzen dat tekfier doen op een moslim een zeer serieuze zaak is.

Weet jij de voorwaarden daarvoor?
Benoem ze dan maar insjallah.



KEn je shoeroet a salat?...

Anies
17-03-04, 13:08
Ik ken die termen heel erg goed. Maar ik ben daarentegen niet te brainwashen. Misschien dat een geliefde van jou ooit omkomt bij een 'heldendaad' van de lafaard Bin Laden. En dan moet ik nog bezien of jij staat te schreeuwen van blijdschap....

Kijk je hebt tekfier gedaa op degenen die de jihadaanvallen uitvoeren zoals sjeikh Usama bin aden (hafidahoelah) Ik wil je erop wijzen dat tekfier doen op een moslim een zeer serieuze zaak is.

Weet jij de voorwaarden daarvoor?
Benoem ze dan maar insjallah.



KEn je shoeroet a salat?...

Immanuel
17-03-04, 13:09
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je kunt beginnen je soldaten terug te trekken en je buitenlandse politieke beleid niet meer op de consumptiemaatschappij baseren.

En Irak en Afghanistan laten afglijden naar anarchie? Denk je dat dat is wat de plaatselijke bevolking wil?
De consumptiemaatschappij kent inderdaad z'n uitwassen. Maar de rest van de wereld wil er maar WAT graag aan meedoen. Het is geloof ik ook de reden waarom veel Marokkanen op dit forum hier zijn.

Julien
17-03-04, 13:09
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mijn doel is om een tegengeluid te laten horen tegen dat eenzijdige gehuil en meepraterij over osama komt me onderhands de keel uit. Blijf maar wijzen naar osama en dan denken dat het opgelost gaat worden. Na osama staat er wel 10 anderen op als we blijven spelen met andermans levens.

Laat ik voorop stellen dat ik helemaal niets weet van de aanslagen en dat we puur op de veronderstellingen afgaan.

Heel simpel gesteld, zouden de bomaanslagen gepleegd zijn als Aznar Bush niet had gesteund en geen Soldaten zou sturen? Dat is de verantwoordelijkheid waarop ik wijs.

Je kunt wel blijven wijzen naar de misdaad van een ander maar als je daarbij blind blijft voor de oorzaak van die misdaad zul je je hoofd blijven stoten.

ZS, ik denk dat je een fout maakt. Moslim-extemisten hebben al langer aanslagen gepleegd in Europa/ VS, ook toen Irak of Afganistan nog niet bezet werd. 9/11 kwam als een verassing, Amerika bezette toen geen enkel land.

Ik vrees dat Al Qaida ook door zal blijven gaan met terrorisme, of het land nou Irak bezet of niet. Bewijs is de dreiging in Frankrijk. France stond in de VN achter de Arabische landen, maar toch heeft France meer dreiging dan het pro-Bush Nederland.

Immanuel
17-03-04, 13:11
Geplaatst door Anies
Kijk je hebt tekfier gedaa op degenen die de jihadaanvallen uitvoeren zoals sjeikh Usama bin aden (hafidahoelah) Ik wil je erop wijzen dat tekfier doen op een moslim een zeer serieuze zaak is.

Weet jij de voorwaarden daarvoor?
Benoem ze dan maar insjallah.



KEn je shoeroet a salat?...

Kun je dat nog eens herhalen in een taal die ik begrijp?

Zwarte Schaap
17-03-04, 13:11
Geplaatst door Immanuel
Maar mijn beste schaap, kun je hetzelfde niet zeggen over dat eenzijdige gehuil en meepraterij over dat verdorven westen. Dat soort geluiden hoor ik namelijk net zo vaak.
Bovendien heb ik zeeeeeer grote twijfels of de islamitische wereld er wel echt beter voor zou staan zonder het westen.

Dat wil dus zeggen dat men niet goed genoeg luistert. Vrijwel alle dictators zijn door het westen geinstalleerd en van de meest moorzuchtige wapens voorzien.

Toen algerije op democratische wijze een einde wilde maken aan de dictators, stonden de West-Europse landen er op om de verkiezingen te annuleren.

Maar ik weet de meeste landen zijn maar net 50 jaar onafhankelijk, verbetering komt niet meteen en zeker niet als de westerse landen nog steeds via dictators hun belangen daar laten vertegenwoordigen.

taouanza
17-03-04, 13:15
Geplaatst door Julien
waar slaat dat op? vertel me dan waar die mensen anders die pro-Al Qaida sentimenten vandaan halen.

Die geile kop van Bush natuurlijk ze kunnen niet genoeg krijgen van zijn gewouwel en zijn wanpraktijken.

Zwarte Schaap
17-03-04, 13:19
Geplaatst door Immanuel
En Irak en Afghanistan laten afglijden naar anarchie? Denk je dat dat is wat de plaatselijke bevolking wil?
De consumptiemaatschappij kent inderdaad z'n uitwassen. Maar de rest van de wereld wil er maar WAT graag aan meedoen. Het is geloof ik ook de reden waarom veel Marokkanen op dit forum hier zijn.

De plaatselijke bevolking is ook niet de mening gevraagd of ze een oorlog wilden. Je kunt een illegale oorlog niet in stand houden door te wijzen dat het slecht voor het volk is als ze weg trekken. Verder doet het amerikaanse leger neits voor de veiligeheid. In Aghanistan zijn het de landlords en in irak zijn het de boeven die heersen. In irak zeggen irakezen de amerikanen komen alleen om zogenaamde invallen te doen bij vermeende terroristen. Je kunt niet een land in puin schieten en dan beweren dat het veiliger is.

Je moet het verschil leren zien tussen consumtiemaatschappij aanbidden en migratie uit overlevingsstrategie.

Ik als prikker hier, verdedig de consumptiemaatschappij niet, ik geloof dat er vele schonere en eerlijkere alternatieven zijn voor ons en de rest op aarde.

Zwarte Schaap
17-03-04, 13:25
Geplaatst door Julien
ZS, ik denk dat je een fout maakt. Moslim-extemisten hebben al langer aanslagen gepleegd in Europa/ VS, ook toen Irak of Afganistan nog niet bezet werd. 9/11 kwam als een verassing, Amerika bezette toen geen enkel land.

Ik vrees dat Al Qaida ook door zal blijven gaan met terrorisme, of het land nou Irak bezet of niet. Bewijs is de dreiging in Frankrijk. France stond in de VN achter de Arabische landen, maar toch heeft France meer dreiging dan het pro-Bush Nederland.

De steun aan de dictators en aan israel is veel ouder als het terrorisme. Aanslagen van de GIA zijn pas gekomen nadat Frankrijk de algerijnse dictators van wapens en steun voorzag.

Immanuel
17-03-04, 13:34
Geplaatst door Zwarte Schaap
De plaatselijke bevolking is ook niet de mening gevraagd of ze een oorlog wilden. Je kunt een illegale oorlog niet in stand houden door te wijzen dat het slecht voor het volk is als ze weg trekken. Verder doet het amerikaanse leger neits voor de veiligeheid. In Aghanistan zijn het de landlords en in irak zijn het de boeven die heersen. In irak zeggen irakezen de amerikanen komen alleen om zogenaamde invallen te doen bij vermeende terroristen. Je kunt niet een land in puin schieten en dan beweren dat het veiliger is.

Je moet het verschil leren zien tussen consumtiemaatschappij aanbidden en migratie uit overlevingsstrategie.

Ik als prikker hier, verdedig de consumptiemaatschappij niet, ik geloof dat er vele schonere en eerlijkere alternatieven zijn voor ons en de rest op aarde.

Je lijkt wel een CDA'er. Die preferen ook altijd het morele gelijk ipv van de dagelijkse realiteit. Dus het lot van de mensen daar is ondergeschikt aan het onrechtmatig zijn van die oorlog. Ben ik het niet met je eens. Ik heb liever waterputten dan een terugtrekking van de troepen.
Dus jij neemt genoegen met een simpele bijstands-uitkering? Is genoeg om van te eten. Hoeveel natuurlijke hulpbronnen denk je trouwens dat er in die pc waarop je dit typt zitten?

BartLM
17-03-04, 13:37
maar het is toch ook een feit dat de arabische wereld bulkt van het geld.
wie moet je daar dan de zeggenschap over geven.

bijna iedereen die je zoveel macht en geld geeft raakt corrupt. overal. kijk maar om je heen. ook hier. alleen hebben we ondertussen gelukkig een systeem wat dat redelijk binnen de perken houdt.

niet wij zijn zo fantastisch, we hebben een werkend systeem overgeerfd.

Immanuel
17-03-04, 13:42
Er is hier net in de computerzaal zo'n baardmannetje komen zitten. Zou dat er ook eentje zijn? :hihi:

Zwarte Schaap
17-03-04, 13:45
Geplaatst door Immanuel
Je lijkt wel een CDA'er. Die preferen ook altijd het morele gelijk ipv van de dagelijkse realiteit. Dus het lot van de mensen daar is ondergeschikt aan het onrechtmatig zijn van die oorlog. Ben ik het niet met je eens. Ik heb liever waterputten dan een terugtrekking van de troepen.
Dus jij neemt genoegen met een simpele bijstands-uitkering? Is genoeg om van te eten. Hoeveel natuurlijke hulpbronnen denk je trouwens dat er in die pc waarop je dit typt zitten?

Het welzijn van de bevolking is nooit de inzet geweest van de oorlog in Irak of in Afhanistan, dus aub hou dat hypocriete argument buiten de discussie om de aanwezigheid van vreemde legers in een land in stand te houden.

Of je nu gebruik maakt van consumptiegoederen of niet het gaat om het bewustzijn. Dat we weten waar we mee bezig zijn en waar we naar toe kunnen gaan als we blind voor de werkelijkeheid blijven.

Zwarte Schaap
17-03-04, 13:51
Geplaatst door BartLM
maar het is toch ook een feit dat de arabische wereld bulkt van het geld.
wie moet je daar dan de zeggenschap over geven.

bijna iedereen die je zoveel macht en geld geeft raakt corrupt. overal. kijk maar om je heen. ook hier. alleen hebben we ondertussen gelukkig een systeem wat dat redelijk binnen de perken houdt.

niet wij zijn zo fantastisch, we hebben een werkend systeem overgeerfd. Dat geld is in de handen van de dictators die gesteund, beheerd en uitgegeven worden door het westen.

Dat overgeerfde werkend systeem is toevallig wel een parasitaire systeem dat verantwoordelijk is voor veel onbehagen in de rest van de wereld. Je moet er dus niet van opkijken als dat onbehagen jou bereikt.

taouanza
17-03-04, 13:54
Geplaatst door Immanuel
Er is hier net in de computerzaal zo'n baardmannetje komen zitten. Zou dat er ook eentje zijn? :hihi:

Gaat hem vragen dan,held!:moe:

BartLM
17-03-04, 13:55
staten kunnen bijna alleen uit eigenbelang handelen. dat doen ze dan ook allemaal.

meestal kortetermijn belangen overigens. wij, het klootjesvolk kunnen alleen maar een beetje sturen. heel klein beetje. en onze bek opentrekken.

vanuit de amerikanen gezien: washington moet voor hun belangen opkomen: betaalbare olie garanderen. anders stort het land in.

schaap, heb jij een auto?

Immanuel
17-03-04, 13:57
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het welzijn van de bevolking is nooit de inzet geweest van de oorlog in Irak of in Afhanistan, dus aub hou dat hypocriete argument buiten de discussie om de aanwezigheid van vreemde legers in een land in stand te houden.

Of je nu gebruik maakt van consumptiegoederen of niet het gaat om het bewustzijn. Dat we weten waar we mee bezig zijn en waar we naar toe kunnen gaan als we blind voor de werkelijkeheid blijven.

Het is helemaal geen hypocriet argument. Maar ik heb 'm trouwens toch niet nodig. Waterputten verkopen zichzelf.

Of je hebt Marx niet gelezen, of je hebt 'm niet begrepen.

Immanuel
17-03-04, 13:58
Geplaatst door taouanza
Gaat hem vragen dan,held!:moe:

Ja daaaaaaaag, heb ik meteen een bom onder m'n fiets. :hihi:

BartLM
17-03-04, 14:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat geld is in de handen van de dictators die gesteund, beheerd en uitgegeven worden door het westen.

Dat overgeerfde werkend systeem is toevallig wel een parasitaire systeem dat verantwoordelijk is voor veel onbehagen in de rest van de wereld. Je moet er dus niet van opkijken als dat onbehagen jou bereikt.

je naald is blijven hangen.

ik probeerde een stapje verder te komen. maar ik stop ermee.

Julien
17-03-04, 15:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
De steun aan de dictators en aan israel is veel ouder als het terrorisme. Aanslagen van de GIA zijn pas gekomen nadat Frankrijk de algerijnse dictators van wapens en steun voorzag.

ik blijf er bij dat het terecht is. Beter Butaflika, een half dictator, dan een middeleeuws moslim-regime.

Dit hadden ze ook in Europa moeten doen in 1933, dan waren de Nazi's niet aan de macht gekomen. Butaflika is de wettige president, en de terroristen die Frankrijk willen straffen daardoor zijn achterlijk.

Matesis
17-03-04, 15:17
Butaflika is de wettige president, en de terroristen die Frankrijk willen straffen daardoor zijn achterlijk.

Wettig mon derrière ja, ooit eens gehoord van de Corrupte Algerijnse Generaals zoals die vetzak van LAmari en co soortgenoten....zij en niemand anders beslist wie aan de macht komt in Algerije of voor meer autonomie voor de Algerijnse Berbers of voor Peace met Marokko door als enigen het onwettige Polisario financieel en materieel te ondersteunen...

Julien
17-03-04, 15:28
Geplaatst door Matesis
Wettig mon derrière ja, ooit eens gehoord van de Corrupte Algerijnse Generaals zoals die vetzak van LAmari en co soortgenoten....zij en niemand anders beslist wie aan de macht komt in Algerije of voor meer autonomie voor de Algerijnse Berbers of voor Peace met Marokko door als enigen het onwettige Polisario financieel en materieel te ondersteunen...

Butaflika is een uitstekende man, voor de Algerijnen is hij 1000x beter dan de FIS.

Matesis
17-03-04, 15:38
voor mij is dat hetzelfde zeggen als : Chirac is een uitstekende man, voor de Fransen is hij 1000x beter dan Jean Marie LePEn....

Sorry maar dit is mijn opnie maar, could be wrong but i doubt it...

rja
17-03-04, 16:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
[B]Dat geld is in de handen van de dictators die gesteund, beheerd en uitgegeven worden door het westen.

Ze leven nu, onder een de dictatuur.

Dacht je, dat het beter zou worden, als dit ingeruild voor een regime dat gebaseerd is op de sharia, waar een stelletje geestelijken de absolute macht hebben , dat is het ene dictoriale regime vervangen door een andere dictorial regime.

mark61
17-03-04, 18:02
Nog een keer, wat uitgebreider en pikanter:

Opinieonderzoek: vertrouwen in VS neemt verder af


Door een onzer redacteuren


ROTTERDAM, 17 MAART. De VS opereren eenzijdig, zijn onbetrouwbaar en oneerlijk. Dat is de mening van veel Europeanen en de bevolking van vier islamitische landen volgens een nieuw onderzoek van het onafhankelijke Amerikaanse opiniebureau Pew Research Center.

Het bureau, dat regelmatig opiniepeilingen doet onder een internationaal publiek, heeft zijn onderzoek nu gericht op de vraag hoe de wereld over de VS denkt, een jaar na het begin van de oorlog in Irak. De belangrijkste conclusie uit die peiling is dat het vertrouwen in de VS en hun internationale rol verder is afgenomen. Dat bevestigt een trend die Pew sinds het begin van het onderzoek in 2002 heeft vastgesteld: het anti-Amerikanisme in de wereld groeit gestaag en de VS raken verder geïsoleerd.

Het opinieonderzoek, dat deel uitmaakt van een wereldwijd onderzoek onder 66.000 mensen in vijftig landen en gebieden, is dit keer gehouden onder 7.500 mensen uit negen landen. In Pakistan, Jordanië, Rusland, Turkije, Marokko en de Verenigde Staten werden duizend mensen per land naar hun mening gevraagd. In Frankrijk, Duitsland en Groot-Brittannië waren dat er vijfhonderd per land. Het onderzoek had eind februari en begin maart plaats.

Een meerderheid van die groep mensen was van mening dat de Verenigde Staten vooral unilateralistisch optreden in de wereld. Met name de Franse en Turkse respondenten (respectievelijk 84 en 79 procent) waren die mening toegedaan. Een grote groep mensen twijfelt in toenemende mate aan de bedoelingen van de Amerikaanse oorlog tegen het terrorisme. 66 procent van de gevraagde Marokkanen en 65 procent van de Duitsers gelooft dat die oorlog niet bedoeld is om het terrorisme de wereld uit de helpen, maar om andere redenen wordt gevoerd, zoals het verkrijgen van controle over olie uit het Midden-Oosten en het consolideren van Amerika's positie als wereldmacht. Ook de Amerikaanse motieven voor de oorlog in Irak worden internationaal gewantrouwd. 82 procent van de Fransen, en 69 procent van de Duitse en Jordaanse respondenten geloven dat de Amerikaanse en Britse leiders hebben gelogen over de Iraakse dreiging en de aanwezigheid van massavernietigingswapens. 41 procent van de gevraagde Britten was diezelfde mening toegedaan.

Andrew Kohut, directeur van het Pew Research Center in Washington zegt in de International Herald Tribune, de Amerikaanse krant waarmee Pew samenwerkt, dat de opiniepeiling aantoont dat er geen sprake van is dat ,,de wonden [tussen de Verenigde Staten en de rest van de wereld] zijn genezen''. Dat staat in schril contrast met de mening die Amerikanen zelf hebben over de positie van hun eigen land. ,,Amerikanen geloven dat wij goed samenwerken en populair zijn'', zegt Kohut. Sterker nog, ,,Amerikanen denken 'wij zijn degenen op het Witte Paard die goede dingen doen voor de mensheid, zoals de aanpak van terreur en gevaarlijke dictators'. En we worden verkeerd begrepen.''

De transatlantische kloof tussen Amerika en Europa vertaalt zich in de behoefte onder de Europese respondenten aan een sterk Europa, onafhankelijk van de Verenigde Staten. De meerderheid van de Fransen (75 procent), Duitsers (63 procent), Turken (60 procent) en Britten (56 procent) is voor een zelfstandiger Europese koers.

Die 41% valt me wat tegen (Britten die geloven dat leiders liegen)

Zwarte Schaap
17-03-04, 18:36
Geplaatst door Julien
ik blijf er bij dat het terecht is. Beter Butaflika, een half dictator, dan een middeleeuws moslim-regime.

Dit hadden ze ook in Europa moeten doen in 1933, dan waren de Nazi's niet aan de macht gekomen. Butaflika is de wettige president, en de terroristen die Frankrijk willen straffen daardoor zijn achterlijk.

Hou toch op man, dat is gewoon puur de dictator steunen en de wil van het volk die democratisch geuit wordt negeren. In Turkije hebben ze dat ook al gedaan maar kijk nu hoe de islamitische partij het nu in Turkije doet. Iedereen is tevreden zelfs de voormalige tegenstanders.

Wel zelf jean marie le pen alle kansen geven van de democratie maar als het moslims zijn dan verwijs je naar de nazis. Nou ik weet wel dat jean marie le pen er niet omheen draait en gewoon een nazi is.

Het is maar dat je weet waarom de GIA in Frankrijk aanslagen pleegde en wie er dus echt begonnen is.

mark61
17-03-04, 18:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het is maar dat je weet waarom de GIA in Frankrijk aanslagen pleegde en wie er dus echt begonnen is.

Het is nog maar de vraag wie er achter het GIA en het geweld in Algerije zitten. Ik heet geen Lennart, maar toch.

En dat hoofddoekjesverbod komt ook niet uit de lucht vallen. Heeft iets van Le Pen-adem-in-de-nek.

Zwarte Schaap
17-03-04, 19:38
Geplaatst door mark61
Het is nog maar de vraag wie er achter het GIA en het geweld in Algerije zitten. Ik heet geen Lennart, maar toch.


Daar heb je gelijk in. Wat dat betreft sta ik niet ver van lennart af.

Ik zelf heb altijd al vermoed dat veel terreurcellen door de westerse geheime diensten worden opgezet.

theemuts
17-03-04, 19:43
Ik zelf heb altijd al vermoed dat veel terreurcellen door de westerse geheime diensten worden opgezet.

Ja hoor, de aanslag in Madrid werd gepleegd door een Marokkanen gerecruteerd door de Franse en Spaanse geheime dienst, in samenwerking met de Britse geheime dienst.

Tjonge wat een gedachtengang. Heb jij ook ruzie met een overheidsinstelling? Qurelanten en paranoïde persoonlijkheden zijn een plaag voor de maatschappij, ze kosten hopen geld.

Matesis
17-03-04, 19:53
Heb jij ook ruzie met een overheidsinstelling?

hahaha, volgens mij ligt er een diepe woede bij die terrorsten t.o.v openbaar vervoer .... en het kompot is internationaal daar ze daarbij ook het openbaar vervoer in Spanje, VS, ....hekelden

Zwarte Schaap
17-03-04, 20:06
Geplaatst door theemuts
Ja hoor, de aanslag in Madrid werd gepleegd door een Marokkanen gerecruteerd door de Franse en Spaanse geheime dienst, in samenwerking met de Britse geheime dienst.

Tjonge wat een gedachtengang. Heb jij ook ruzie met een overheidsinstelling? Qurelanten en paranoïde persoonlijkheden zijn een plaag voor de maatschappij, ze kosten hopen geld.

Ten eerste ik had het in de discussie over het GIA en niet over Spanje.

Ik kijk niet raar op van de duivelse kronkels van de de overheid, want die laten hun volk met gemak creeperen als het ze beter uitkomt. Daar zijn teveel bewijzen voor om het te negeren.

Een goede voorbeeld is het bommen leggen door de Rusische geheime dienst in Rusische flats om de tsjetsjenen de schuld te geven en zo een oorlog in te kunnen beginnen. Volgens mij had de rusische geheime dienst tsjetsjenen daarvoor gebruikt.

Je moet eens de gladio-dossier lezen dat kan je blik verruimen:

http://www.copi.com/articles/guyatt/gladio.html

Zwarte Schaap
17-03-04, 20:13
Zo valt in het rapport van de Italiaanse geheime diensten te lezen: "De reactie moet op twee parallelle methoden berusten:

de psychologische actie en terrorisme . Zo'n reactie wordt gedefiniëerd als de contra-revolutionaire oorlog." Met andere woorden, hier komt het op neer: hou de bevolking onderling verdeeld, angstig en onzeker, zodat zij vervolgens de noodzaak van sterke veiligheidsdiensten beter zou appreciëren, en vooral: zodat zij vrijwillig de volkssoevereniteit aan het staatsapparaat zou afstaan. Kortom: de strategie die in dit rapport werd neergepend, is een perfecte fac simili van het meest onverholen fascisme sinds de volkstirannieën van Adolf ****** en Benito Mussolini.

Bron: http://www.bendevannijvel.be/

000NobelPrizes
17-03-04, 20:24
Schaap, wat wil je nu eigenlijk zeggen.

Moslims zijn cool. Alle niet-westerlingen zijn niet-cool. Zoiets?

Jij voert een soort van doodvermoeiende strijd tegen alles wat de niet-westerlingen maar enigszins in de weg kan worden gelegd. En ondertussen geniet je hier in het westen alles waar je tegen ageert.

Wat is nou the jinx van jouw getetter.

Zwarte Schaap
17-03-04, 20:28
Geplaatst door 000NobelPrizes
Schaap, wat wil je nu eigenlijk zeggen.

Moslims zijn cool. Alle niet-westerlingen zijn niet-cool. Zoiets?

Jij voert een soort van doodvermoeiende strijd tegen alles wat de niet-westerlingen maar enigszins in de weg kan worden gelegd. En ondertussen geniet je hier in het westen alles waar je tegen ageert.

Wat is nou the jinx van jouw getetter.

Ik hou niet van leugens en spelletjes die mensenlevens kosten.

Immanuel
17-03-04, 20:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik hou niet van leugens en spelletjes die mensenlevens kosten.

Dus dat is het! :moe:

000NobelPrizes
17-03-04, 20:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik hou niet van leugens en spelletjes die mensenlevens kosten.
Da's een fraaie tegelspreuk, Schaap.
Maar jij zit meer verankerd in je spreuken dan in mensenlevens.

000NobelPrizes
17-03-04, 20:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Daar heb je gelijk in. Wat dat betreft sta ik niet ver van lennart af.



En wat jij ook met Lennart gemeen hebt, is dat jullie me allebei hoer, slet, sloerie etc. noemen.

Bij de bojo's onder de forummers zullen jullie hierin aftrek vinden (no pun intended). Hahahahha...

Zwarte Schaap
17-03-04, 20:57
Geplaatst door 000NobelPrizes
En wat jij ook met Lennart gemeen hebt, is dat jullie me allebei hoer, slet, sloerie etc. noemen.

Bij de bojo's onder de forummers zullen jullie hierin aftrek vinden (no pun intended). Hahahahha...

Ik heb je hooguit 2 keer zo genoemd maar alleen omdat je er zelf mee te koop liep en er trots op was. Nadat je me één keer prive erover gemaild had heb ik je nooit meer zo genoemd.

Laten we verder niet gek doen want je weet zelf best wel dat jij minstens het dubbele aan mijn adres geuit hebt.

Maar goed, daar ging de discussie helemaal niet over.

000NobelPrizes
17-03-04, 21:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb je hooguit 2 keer zo genoemd maar alleen omdat je er zelf mee te koop liep en er trots op was. Nadat je me één keer prive erover gemaild had heb ik je nooit meer zo genoemd.

Laten we verder niet gek doen want je weet zelf best wel dat jij minstens het dubbele aan mijn adres geuit hebt.

Maar goed, daar ging de discussie helemaal niet over.

Da's wel wat smerig van je , Schaap, want het feit dat jij en Lennart me hoer, slet, sloerie noemen heeft ruk te maken met wat ik je ooit prive heb gemaild. En dat weet je zelf ook wel.

Daar gaat deze topic ook helemaal niet over.

Zwarte Schaap
17-03-04, 21:17
Geplaatst door 000NobelPrizes
Da's wel wat smerig van je , Schaap, want het feit dat jij en Lennart me hoer, slet, sloerie noemen heeft ruk te maken met wat ik je ooit prive heb gemaild. En dat weet je zelf ook wel.

Daar gaat deze topic ook helemaal niet over.

Ben je uitgeluld takkewijf? Potjandorie je liep er zelf mee te koop en gebruikte het zelfs als een geuzennaam en dan kom je nu zielig doen?

Dat privemailtje is wel de reden geweest dat ik me daarna nooit meer zo uitgedrukt heb.

De Topic ging daar inderdaad niet over, maar jij begint ineens oude koeien uit de sloot te halen. Nogmaals ik heb je hooguit 2 keer zo genoemd maar dan zat je zelf op te scheppen over je sexualiteit.

Zwarte Schaap
17-03-04, 21:17
Geplaatst door 000NobelPrizes
Da's wel wat smerig van je , Schaap, want het feit dat jij en Lennart me hoer, slet, sloerie noemen heeft ruk te maken met wat ik je ooit prive heb gemaild. En dat weet je zelf ook wel.

Daar gaat deze topic ook helemaal niet over.

Ben je uitgeluld takkewijf? Potjandorie je liep er zelf mee te koop en gebruikte het zelfs als een geuzennaam en dan kom je nu zielig doen?

Dat privemailtje is wel de reden geweest dat ik me daarna nooit meer zo uitgedrukt heb.

De Topic ging daar inderdaad niet over, maar jij begint ineens oude koeien uit de sloot te halen. Nogmaals ik heb je hooguit 2 keer zo genoemd maar dan zat je zelf op te scheppen over je sexualiteit.

theemuts
17-03-04, 21:30
Tjonge, als ze het niet met je eens zijn, of zaken benoemen die volgens jou niet op die wijze benoemd mogen worden is men homo-type, hoer, takkewijf? Ongelooflijk hoor.

Zwarte Schaap
17-03-04, 21:36
Geplaatst door theemuts
Tjonge, als ze het niet met je eens zijn, of zaken benoemen die volgens jou niet op die wijze benoemd mogen worden is men homo-type, hoer, takkewijf? Ongelooflijk hoor.

Ik weet precies wanneer ik een bepaalde woord gebruik voor een bepaald beoogd effect. Ik wens mijn vrijheid van uitdrukken niet te laten inperken door jullie schijnheilige inzet.

Tease me !

Immanuel
17-03-04, 22:16
Geplaatst door 000NobelPrizes
En wat jij ook met Lennart gemeen hebt, is dat jullie me allebei hoer, slet, sloerie etc. noemen.

Bij de bojo's onder de forummers zullen jullie hierin aftrek vinden (no pun intended). Hahahahha...

Zie het als een compliment.......een teken dat je ze compleet hebt platgeluld.
En waar men geen argumenten meer kan vinden gaan veel mensen op de man spelen ipv op de bal.

jans
17-03-04, 22:29
Een persoonlijke aanval wordt vaak gebruikt als drogreden, om een discussie naar je hand te zetten, het beste is om hier niet op in te gaan.

Zwarte Schaap
17-03-04, 23:23
Geplaatst door Immanuel
Zie het als een compliment.......een teken dat je ze compleet hebt platgeluld.
En waar men geen argumenten meer kan vinden gaan veel mensen op de man spelen ipv op de bal.


Geplaatst door jans
Een persoonlijke aanval wordt vaak gebruikt als drogreden, om een discussie naar je hand te zetten, het beste is om hier niet op in te gaan.

Het was mevrouw fluffygirl die oude koeien uit de sloot haalde en daarbij niet de gehele waarheid sprak en zo de aandacht van de discussie afleide omdat ze geen argumenten meer had.


Geplaatst door 000NobelPrizes
Ja erg ben ik he?
Maar ook ik heb dus een functie.

Bovendien ben ik maroc.nl's fluffgirl. :ego:


Geplaatst door 000NobelPrizes
Ik ben fluffgirl annex Babylonische hoer, volgens sommige prikkers.
Dat heeft wel wat.
En stort het geld t.b.v. een goed doel. Een knipbeurt voor JP of zo.


Geplaatst door 000NobelPrizes
Nah... het was afwerkplek-jargon voor pay my pimp.


Geplaatst door 000NobelPrizes
Vergeet niet de islamofobe zionist en slettebak er nog bij te zetten in dit schetsje - ik houd van compleetheid.

Samenvattend: Waar kan ik je pimp betalen voor het afwerken, jij islamfobe zionistische slettebak.

000NobelPrizes
17-03-04, 23:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ben je uitgeluld takkewijf?


hehe - zulke quotes deren me niet, maar het maakt je niet populairder onder de normale, aardige mensen.



De Topic ging daar inderdaad niet over, maar jij begint ineens oude koeien uit de sloot te halen. Nogmaals ik heb je hooguit 2 keer zo genoemd maar dan zat je zelf op te scheppen over je sexualiteit.

Jij, oh ouwe lulle polder dominee, ziet het als opscheppen.
Maar je maakt er in de regel ook een punt van.

000NobelPrizes
17-03-04, 23:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
[B
Samenvattend: Waar kan ik je pimp betalen voor het afwerken, jij islamfobe zionistische slettebak. [/B]

U kunt betalen bij het loket 'fundamentalistisch kutventje dat zijn vrouw behandelt als eigendom annex slavin'

Met de groeten van de ayatolla dat al uwer daden rechtvaardigt want u zijteen zuiver moslim.

Zwarte Schaap
17-03-04, 23:37
Geplaatst door 000NobelPrizes
hehe - zulke quotes deren me niet, maar het maakt je niet populairder onder de normale, aardige mensen.

Jij, oh ouwe lulle polder dominee, ziet het als opscheppen.
Maar je maakt er in de regel ook een punt van.

Doe niet zo idioot trutje, ik schrijf hier niet om populair te zijn. je bent zo dom en vergeetachtig dat je je scheldwoorden die je zo net gebruikte tegen wortel al vergeten bent.

Blijf je maar lekker op mij storten want ik vind het wel leuk om de vloer met je aan te vegen als je zo vals blijft spelen.

Zwarte Schaap
17-03-04, 23:42
Geplaatst door 000NobelPrizes
U kunt betalen bij het loket 'fundamentalistisch kutventje dat zijn vrouw behandelt als eigendom annex slavin'

Met de groeten van de ayatolla dat al uwer daden rechtvaardigt want u zijteen zuiver moslim.

Nu conformeer je je dus met je rol? Kijk dat bedoel ik nou !

mark61
17-03-04, 23:43
Enfin, mijne intellectuelen, hoe duidt Ulieden nu de steun voor de heer Bin Laden in 'moslimlanden'?

000NobelPrizes
17-03-04, 23:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Doe niet zo idioot trutje, ik schrijf hier niet om populair te zijn.

Ik vrees ook dat je dat niet bent.

Zwarte Schaap
17-03-04, 23:45
Geplaatst door mark61
Enfin, mijne intellectuelen, hoe duidt Ulieden nu de steun voor de heer Bin Laden in 'moslimlanden'?

Zie mijn inzet voordat onze fluffygirl dat gehoer en gesnoer aansneed.

000NobelPrizes
17-03-04, 23:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zie mijn inzet voordat onze fluffygirl dat gehoer en gesnoer aansneed.

Ah, zie de inzet, de INZET, van het Zwarte Schaap, voordat het gehoer en gesnoer zijn inzet deed :)

mark61
18-03-04, 00:00
Geplaatst door Kup
Heb ik al elders op dit forum gezegd. Nog een keer.
...Denk ik.

:hihi:

Jou bedoelde ik nou net ff niet.

mark61
18-03-04, 00:15
Geplaatst door Kup
Maakt niet uit. Ik heb nu toch weer meer berichten dan strafpunten. En daar ging het om.

Hallo, het gaat om verschillende berichten. Flessentrekker.

Zwarte Schaap
18-03-04, 00:16
Geplaatst door 000NobelPrizes
Ik vrees ook dat je dat niet bent.

Waarom begin je er dan over?

mark61
18-03-04, 00:22
Geplaatst door Kup
Bij Allah... ik heb al meer dan 5000 verschillende berichten geplaatst hier op dit forum. En waar zijn ze? Allemaal weg.

Ik moet toch wat?!

Neuh, je hebt inderdaad nog lang geen 5000 strafpunten

mark61
18-03-04, 00:27
Geplaatst door Kup
Ik vind dat je je strafpunten mee mag nemen naar je volgende nick.
Zal eens een verzoek doen bij Beheer.

reken je rijk & count yr blessings

TonH
18-03-04, 01:01
Lekker gezellie is het hier weer... :confused:

Wedstrijdje 'wie haalt het eerst een ban? :D

mark61
18-03-04, 01:07
Geplaatst door TonH
Lekker gezellie is het hier weer... :confused:

Wedstrijdje 'wie haalt het eerst een ban? :D

Jah ik probeerde nog te modereren, als vrijwilliger zak maar zeggen, maar mocht niet baten. Krijg wel een masochist achter me aan. Of twee.

TonH
18-03-04, 01:15
Geplaatst door mark61
Jah ik probeerde nog te modereren, als vrijwilliger zak maar zeggen, maar mocht niet baten. Krijg wel een masochist achter me aan. Of twee.

Dank je :droef:

en slaap lekker :zwaai:

mark61
18-03-04, 01:20
Geplaatst door TonH
Dank je :droef:

en slaap lekker :zwaai:

kali nichta ofzoiets

Anwaro
18-03-04, 08:40
Geplaatst door Julien
ja, dat gebeurt als je gebrainwashed wordt in moskeen daar he.

Aangezien het in veel Islamitische landen slecht voor je gezondheid is om je in het openbaar kritisch op te stellen naar de regering toe is de enige plaats waar je redelijk veilig kunt samen komen een moskee ja...


Geplaatst door Julien
En Bouteflika is de GEHEEL TERECHTE president van Algérie! De FIS is een achtelijke fundamentalistische partij dat Algerije terug zal laten gaan in de tijd. Wat dat betreft ben ik trots op Frankrijk en ik ben het er 100% mee eens dat de verkiezingsoverwinning van de FIS om zeep is geholpen.

Tfoe...

De macht ligt in Algerije niet bij Bouteflika maar bij de militairen die ten kostte van alles hun macht willen behouden en geen gesprek aan willen gaan met de FIS. Er woedt daar al tien jaar een vuile smerige burgeroorlog en jij bent trots op de rol van Frankrijk?
Dat de verkiezings zege van het FIS werd gemanipuleerd heeft alles alleen maar verscherpt.