PDA

Bekijk Volledige Versie : Allochtoniërs aller landen, verenigt u!



Marsipulami
17-03-04, 13:12
Over politieke eunuchen, hoofddoeken voor het bloeden en het cordon migrantaire.
Datum: Wednesday, March 10 @ 12:09:00
Onderwerp Mohamed X


Beste mensen,

Later wil ik niet voor het arbitrair internationaal strafhof geleid worden omdat ik verzuimd heb mijn plicht te doen. Daarom is nog langer aan selfmondbandage doen crimineel; het zou de geschiedenis kunnen ingaan als dé misdaad van de 21ste eeuw . Ik wil in deze geen collaborateur zijn.

De vraag van de eeuw wordt immers: "Hoe hebben de mensen dit kunnen slikken en ondergaan?” Er zullen ettelijke boeken en onderzoeken verschijnen rond dit onderwerp.

Jullie vragen zich stilletjes af over welk thema ik het hier heb. Ik spreek hier simpelweg over het dossier “de gestigmatiseerde inwoners van België uit Allochtonië”. Aardrijkskundig is dat gebied op de aardbol (lees België) een zeer kneedbare blubber die à volonté samenstelbaar en zeer wazig is.
De samenstelling van het ‘stigma-dossier’ wordt gekenmerkt door een ad-hocperceptie en idem dito connotatie.

De personen in kwestie, m.a.w. de ‘Allochtoniërs’, zijn aangeschoten wild en een perfect object voor acute oplichtingsuitspraken. Het maakt niet uit of deze mensen – voor zover ze als mens worden beschouwd - het zwaar te verduren krijgen of niet, als het allochtone discours maar een aantal essentiële materies in onze maatschappij verdoezelt.

Onderwijs, werkgelegenheid, huisvesting, cultuurbeleving, vrije tijd en ga zo maar door worden niet behandeld en moeten wijken voor andere ‘belangrijke’ issues. Issues als de hoofddoek, het migrantenstemrecht, asielzoekers, hunt for illegals, enz. zijn voor dit allegaartje van autochtone politiekers kennelijk enorm belangrijk. Merk op: onze bounty-politiekers – bruin van buiten en wit van binnen - alsook de premiejagers scheer ik hier over dezelfde kam.

Nog nooit zijn politici erin geslaagd om placebo-probleemveroorzakers te creëren die zo perfect de onkunde op beleidsvlak kunnen verbergen. Als we het hebben over indringende beleids- en oppositieactiviteiten dan wordt dit perfect gecamoufleerd door de sensationele mediageile onderwerpen zoals ‘het genoemde migrantenstemrecht en de hoofddoek’. Surrogaatbeleids- en oppositievoering met perceptie als uitgangspunt: kan het nog mooier? Ongelooflijk wat politiekers zich kunnen veroorloven als de mensen maar brood en spelen voorgeschoteld krijgen. Julius Caesar zou van deze beleidsvoerders en hun oppositie redelijk wat kunnen leren.

Terug naar de essentie nu. Hoever kan je gaan als jaar na jaar - met telkens de zwarte verkiezingen als excuus - het cordon migrantaire blijft behouden? Is de verrechtsing een geschiedkundig feit of ben ik een politiek en sociaal blinde analfabeet? Is dit een aanwijsbare chronische vorm van de filibusteritis? Ik weet het niet meer.

Dat de geschiedenis zich herhaalt, is ondertussen een algemeen onderbouwde stelling en jammer genoeg een feit, maar dat beleidsmensen met zwangere regeerakkoorden de mensen steeds met een (super)kluit in het (verd)riet kan sturen maakt het alleen maar erger. Ik wacht met ongeduld op de dag dat politiekers effectief het sociale faillissement aanklagen en in eigen boezem kijken. Of zullen ze de ‘Allochtoniër’ blijven stigmatiseren en onderdrukken?

Momenteel worden de ‘Allochtoniërs’ herleid tot politieke eunuchen die moeten zwijgen, uitvoeren en ondergaan. In een zogenaamd democratisch land wordt over de hoofden van velen heen beslist welke onderwerpen belangrijk zijn. Niet om deze hoofden te dienen maar om ze te blinddoeken en de mond te snoeren. En als bijvoorbeeld hoofddoeken daartoe kunnen dienen, dan is dat een uitgemaakte zaak.

Zal je als ‘Allochtoniër’ nooit mogen behoren tot de eigen witte bevolking? Telkens wordt een onderscheid gemaakt, ook al ben je hier geboren en getogen en heb je daarenboven de Belgische nationaliteit. Steeds zal je er via de omgeving, de politiek of de media aan herinnerd worden dat je wel Belg bent maar dan van een andere soort - lees een ander ras. Een dat het nooit volledig kan zijn. Stigma alom. En juist in dat brandmerken is de gemiddelde Vlaming erg goed. Vragen als: ‘je spreekt wel goed Nederlands?’, ‘bij jullie is dat toch anders?’, ‘welke origine?’,… zijn schering en inslag bij de interculturele smalltalk.

Toch blijf ik zoals altijd optimist. Ik hoop dat we naar een ongefilterde maatschappij gaan waarin niet de verschillen maar de overeenkomsten in het oog springen. Ik geloof ten stelligste dat de verschillen een verrijking zijn voor de mensheid.
En nu maar hopen dat de ‘Autochtonërs’ ook tot de mensheid willen behoren!

Mohamed X


Dit artikel komt van Kif Kif, de interculturele site van Vlaanderen
http://www.kifkif.be/

De URL van dit artikel is:
http://www.kifkif.be/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=1069

Julien
17-03-04, 13:15
ik vind dat die schrijver een beetje gefrustreerd is.

theemuts
17-03-04, 13:18
Later wil ik niet voor het arbitrair internationaal strafhof geleid worden omdat ik verzuimd heb mijn plicht te doen. Daarom is nog langer aan selfmondbandage doen crimineel; het zou de geschiedenis kunnen ingaan als dé misdaad van de 21ste eeuw . Ik wil in deze geen collaborateur zijn.

Toen ik begon te lezen, en deze eerste alinea las, dacht ik nou komt het. Hij wil alle Allochtoniërs oproepen verzet aan te tekenen tegen de terreur van het netwerk dat Al-Qaeda genoemd wordt ........ Maar nee hoor.

Marsipulami
17-03-04, 13:21
Geplaatst door theemuts
Toen ik begon te lezen, en deze eerste alinea las, dacht ik nou komt het. Hij wil alle Allochtoniërs oproepen verzet aan te tekenen tegen de terreur van het netwerk dat Al-Qaeda genoemd wordt ........ Maar nee hoor.

Haha, het artikeltje is wel gepubliceerd nog voordat er sprake was van aanslagen in Madrid. Maar je hebt gelijk moslims zouden zich eigenlijk preventief moeten verontschuldigen en zich verzetten tegen misdaden die nog niet gepleegd zijn. :slapen:

Immanuel
17-03-04, 13:35
Toch vreemd dat moslims er nog steeds niet bijhoren. Ze kopen huizen in het land van herkomst om de woningmarkt niet verder onder druk te zetten. Ze kiezen voor een graf in het land van herkomst zodat onze overvolle begraafplaatsen ontlast worden. Ze halen hun partners uit het land van herkomst omdat die blanke racisten niet willen dat hun dochter met ze trouwt. Ze sluizen grote delen van hun inkomen naar het land van herkomst zodat er niet nog meer naar het westen komen. Het is mij echt een raadsel waarom ze er nog steeds niet bijhoren.

taouanza
17-03-04, 13:48
Geplaatst door theemuts
Toen ik begon te lezen, en deze eerste alinea las, dacht ik nou komt het. Hij wil alle Allochtoniërs oproepen verzet aan te tekenen tegen de terreur van het netwerk dat Al-Qaeda genoemd wordt ........ Maar nee hoor.

Hey het is mooi weer ga op de snelweg knikkeren, wil je?:strik:

taouanza
17-03-04, 13:51
Geplaatst door Immanuel
Toch vreemd dat moslims er nog steeds niet bijhoren. Ze kopen huizen in het land van herkomst om de woningmarkt niet verder onder druk te zetten. Ze kiezen voor een graf in het land van herkomst zodat onze overvolle begraafplaatsen ontlast worden. Ze halen hun partners uit het land van herkomst omdat die blanke racisten niet willen dat hun dochter met ze trouwt. Ze sluizen grote delen van hun inkomen naar het land van herkomst zodat er niet nog meer naar het westen komen. Het is mij echt een raadsel waarom ze er nog steeds niet bijhoren.

Hoeveel autochtonen hebben een huisje in Spanje en Frankrijk?
Hoeveel autochtonen wijken naar Belgie?
Hoeveel bedrijven verhuizen naar lageloonlanden?
Hoeveel autochtonen trouwen uit Polen,Thailand en de Filipijnen?
Of horen die er ook niet bij?

Julien
17-03-04, 13:56
Geplaatst door taouanza
[B]Hoeveel autochtonen hebben een huisje in Spanje en Frankrijk?
horen er idd bij.

Hoeveel autochtonen wijken naar Belgie?
horen er niet bij

Hoeveel bedrijven verhuizen naar lageloonlanden?
zijn geen mensen.

Hoeveel autochtonen trouwen uit Polen,Thailand en de Filipijnen?
hebben dezelfde voorwaarden als allochtonen, maar ze horen er wel bij.

Op zich, vind ik dit ook een schijnheilige situatie.

taouanza
17-03-04, 14:00
Geplaatst door Julien


zijn geen mensen.



Bedrijven zijn geen mensen maar nemen de werkgelegenheid weg.Dus ze investeren niet in het VADERLAND.:rolleyes: