PDA

Bekijk Volledige Versie : Wisten jullie dat Casablanca de hoofdstad van Marokko is?



vgeld
17-03-04, 20:07
Dat wisten jullie niet natuurlijk maar volgens twee verschillende journalisten van Netwerk(van vanavond) is Casablanca de hoofdstad van Marokko. Het was geen “slip of the tong “. Dat gedrocht van Netwerk pretendeert kennis van zaken te hebben en nieuws te brengen. Moet ik nog geloven in wat ze betitelen als nieuws?

Wat ik eigenlijk vreemd vind in dit land is dat iedereen met HBO-papiertje (aan de school voor journalistiek) zichzelf journalist mag noemen . Wat mij betreft gaan HBO en journalistiek niet samen. Journalistiek leer je niet op een school(tje)

Immanuel
17-03-04, 20:09
Ow, ik dacht dat Utrecht de hoofdstad van Marokko was. :hihi:

barfly
17-03-04, 20:09
Geplaatst door vgeld
Dat wisten jullie niet natuurlijk maar volgens twee verschillende journalisten van Netwerk(van vanavond) is Casablanca de hoofdstad van Marokko. Het was geen “slip of the tong “. Dat gedrocht van Netwerk pretendeert kennis van zaken te hebben en nieuws te brengen. Moet ik nog geloven in wat ze betitelen als nieuws?

Wat ik eigenlijk vreemd vind in dit land is dat iedereen met HBO-papiertje (aan de school voor journalistiek) zichzelf journalist mag noemen . Wat mij betreft gaan HBO en journalistiek niet samen. Journalistiek leer je niet op een school(tje)

:haha:

Wat vond je van die Islamoloog dan? Ik ben dus echt reuze benieuwd wat die vent per uur in rekening brengt. Zoiets had ik er ook wel kunnen vertellen.

vgeld
17-03-04, 20:18
Geplaatst door barfly
:haha:

Wat vond je van die Islamoloog dan? Ik ben dus echt reuze benieuwd wat die vent per uur in rekening brengt. Zoiets had ik er ook wel kunnen vertellen.

Ik zei dat journalisten dommer zijn dan het achterste van een koe. Ze weten niet dat de gemiddelde prikker op sites als Maroc.nl meer weet dan hun hele redaktie bij elkaar. Journalisten moeten nog Internet ontdekken.

Barfly, jou toekomst ligt bij dergelijke programma's

theemuts
17-03-04, 20:20
Inderdaad, dit was slecht journalistiek werk.

barfly
17-03-04, 20:24
Geplaatst door vgeld

Barfly, jou toekomst ligt bij dergelijke programma's

En die van jou?

vlegeltje
17-03-04, 20:29
Geplaatst door vgeld

Wat ik eigenlijk vreemd vind in dit land is dat iedereen met HBO-papiertje (aan de school voor journalistiek) zichzelf journalist mag noemen .

Sterker nog, iedereen mag zich journalist noemen. Daar heb je zelfs geen papiertje voor nodig. Is een vrij beroep.


Islamoloog Jansen is hoogleraar islamologie aan de uni in utrecht. Maar wordt niet echt serieus genomen door zijn collega's op dat vakgebied.

Beetje een mediahoer eigenlijk.

Immanuel
17-03-04, 20:31
Geplaatst door barfly
En die van jou?

Marokkanen willen nooit voor de camera verschijnen, dat weet je toch.

Dutchguy
17-03-04, 20:32
Ankara toch? :confused: :D

barfly
17-03-04, 20:35
Geplaatst door Dutchguy
Ankara toch? :confused: :D

Wanneer heb jij je inburgerings cursus? Tis Rotterdam natuurlijk :p

barfly
17-03-04, 20:36
Geplaatst door Immanuel
Marokkanen willen nooit voor de camera verschijnen, dat weet je toch.

Die indruk heb ik de laatste tijd niet gekregen nee :)

samira21__
17-03-04, 20:40
Geplaatst door vlegeltje
Sterker nog, iedereen mag zich journalist noemen. Daar heb je zelfs geen papiertje voor nodig. Is een vrij beroep.


Islamoloog Jansen is hoogleraar islamologie aan de uni in utrecht. Maar wordt niet echt serieus genomen door zijn collega's op dat vakgebied.

Beetje een mediahoer eigenlijk.

Als die dit zou horen.............................

Matesis
17-03-04, 20:42
Dat gedrocht van Netwerk

Mischien bedoeldehet gedrocht de "economische"hoofdstad van MArokko, maar kon door te zware articulatie problemen "economische" niet uitspreken, en aldus uit zijn verslag geschrapt... :terrorist

vgeld
17-03-04, 21:09
Geplaatst door Matesis
Mischien bedoeldehet gedrocht de "economische"hoofdstad van MArokko, maar kon door te zware articulatie problemen "economische" niet uitspreken, en aldus uit zijn verslag geschrapt... :terrorist

Ik ZEG: Het waren twee verschillende journalisten die dat aan het VOLK Voorschotelden.
Achter de presentator zit:
Een hoofdredacteur
Een onderzoeksteam (buitenland)
EN
De presentator zelf

Ik zeg niet voor niets dat de gemiddelde prikker hier meer weet dan de hele redaktie bij elkaar. Een keer iets fout zeggen dan zeg ik Allah (i.p.v. alla voor de verandering) maar de lezer die je niet in beeld ziet en de prersentator hebben het consequent over Casablanca de hoofdstad van Marokko

Matesis
17-03-04, 21:22
ah ik snap het, bedankt voor je opheldering

dus in dat geval verdienen ze de doodstraf... :loog:

vgeld
17-03-04, 23:03
Geplaatst door Matesis
ah ik snap het, bedankt voor je opheldering

dus in dat geval verdienen ze de doodstraf... :loog:

Ach nee dat is mild.
Ik moet nog even de strafmaat bedenken
Donner ! Donner ! kom's hier !

mark61
17-03-04, 23:09
Geplaatst door vgeld
Ik zeg niet voor niets dat de gemiddelde prikker hier meer weet dan de hele redaktie bij elkaar. Een keer iets fout zeggen dan zeg ik Allah (i.p.v. alla voor de verandering) maar de lezer die je niet in beeld ziet en de prersentator hebben het consequent over Casablanca de hoofdstad van Marokko

Ach, meestal is Istanboel de hoofdstad van Turkije, Lagos van Nigeria, Rio van Brazilië, Manila van de Filippijnen en Den Haag van NL (voor buitenlandse journalisten).

Vroeger kreeg je op de basisschool nog stokslagen voor zulke geintjes.

vgeld
17-03-04, 23:21
Geplaatst door mark61
Ach, meestal is Istanboel de hoofdstad van Turkije, Lagos van Nigeria, Rio van Brazilië, Manila van de Filippijnen en Den Haag van NL (voor buitenlandse journalisten).

Vroeger kreeg je op de basisschool nog stokslagen voor zulke geintjes.

Ik wil de stokslagen her-introduceren voor journalisten. Ik heb vroeger heel wat stokslagen gehad als ik een hoofdstad verkeerd citeerde en ik was amper 12 !. De ver. van journalisten mag best wel de term zinvol geweld introduceren. Vandale mag het uitleggen als volgt:
Zinvol geweld = stokslagen voor een journalist wiens kennis lager is dan die van een leerling van groep 8

taouanza
18-03-04, 09:12
Wat mij ook was opgevallen aan die uitzending is de ondertiteling:
Die salafische sukkel zei :We hekelen het buitenlandse beleid van de VS en we VOELEN het zelfde voor sympatisanten van de VS(letterlijk zei hij ontwikkelen wij dezelfde gevoelens in ons harten)
Maar wat stond er in de ondertiteling:
Ook de sympatisanten van de VS zullen niet ONTGELDEN.
Hoezo suggestief?!:moe:

vgeld
18-03-04, 09:18
Geplaatst door vgeld
Ik wil de stokslagen her-introduceren voor journalisten. Ik heb vroeger heel wat stokslagen gehad als ik een hoofdstad verkeerd citeerde en ik was amper 12 !. De ver. van journalisten mag best wel de term zinvol geweld introduceren. Vandale mag het uitleggen als volgt:
Zinvol geweld = stokslagen voor een journalist wiens kennis lager is dan die van een leerling van groep 8

jaja
18-03-04, 09:48
Geplaatst door mark61
Ach, meestal is Istanboel de hoofdstad van Turkije, Lagos van Nigeria, Rio van Brazilië, Manila van de Filippijnen en Den Haag van NL (voor buitenlandse journalisten).

Vroeger kreeg je op de basisschool nog stokslagen voor zulke geintjes. ... eehhhh .. wat is volgens jou de hoofdstad van de Philipijnen?

..

of zullen we de stok maar weer uit de kast halen ..?? :)

taouanza
18-03-04, 09:55
Geplaatst door jaja
... eehhhh .. wat is volgens jou de hoofdstad van de Philipijnen?

..

of zullen we de stok maar weer uit de kast halen ..?? :)

Jij zou de titel van Mark61 moeten krijgen.:rolleyes:

nl-x
18-03-04, 10:13
Geplaatst door taouanza
Wat mij ook was opgevallen aan die uitzending is de ondertiteling:
Die salafische sukkel zei :We hekelen het buitenlandse beleid van de VS en we VOELEN het zelfde voor sympatisanten van de VS(letterlijk zei hij ontwikkelen wij dezelfde gevoelens in ons harten)
Maar wat stond er in de ondertiteling:
Ook de sympatisanten van de VS zullen niet ONTGELDEN.
Hoezo suggestief?!:moe:
:eek:

Dragon_Khan
18-03-04, 10:31
Geplaatst door vgeld
Dat wisten jullie niet natuurlijk maar volgens twee verschillende journalisten van Netwerk(van vanavond) is Casablanca de hoofdstad van Marokko. Het was geen “slip of the tong “. Dat gedrocht van Netwerk pretendeert kennis van zaken te hebben en nieuws te brengen. Moet ik nog geloven in wat ze betitelen als nieuws?

Wat ik eigenlijk vreemd vind in dit land is dat iedereen met HBO-papiertje (aan de school voor journalistiek) zichzelf journalist mag noemen . Wat mij betreft gaan HBO en journalistiek niet samen. Journalistiek leer je niet op een school(tje)

Ach nou ja, het HBO is volgens mij zowiezo een beetje belabberd qua feitenkennis.
Bij de Pabo mag je een test van groep 8 haast oneindig vaak overdoen.
Dan moet ik zeggen dat dat van Casablanca nog mee valt.

Deze Journalisten weten tenminste dat Casablanca in Marokko ligt.

maniac
18-03-04, 12:04
Geplaatst door vgeld
Dat wisten jullie niet natuurlijk maar volgens twee verschillende journalisten van Netwerk(van vanavond) is Casablanca de hoofdstad van Marokko. Het was geen “slip of the tong “. Dat gedrocht van Netwerk pretendeert kennis van zaken te hebben en nieuws te brengen. Moet ik nog geloven in wat ze betitelen als nieuws?

Verbaast me niks, ze vergissen zich niet alleen maar in steden maar ook in mensen.
Neem nou opsporing verzocht. Of het nou een turk (en ja ,ik zie echt wel het verschil), een algerijn, tunesier of roemeen is, er wordt gelijk gezegd dat het om een Marokkaan gaat.
Ja, iedereen die zwart haar heeft en een misdaad pleegt is natuuurlijk Marokkaan. Als het overduidelijk is dat het om een kaaskop gaat dan is het ineens een blanke man en geen nederlander.

Ron Haleber
18-03-04, 14:19
Geplaatst door vgeld
Ik ZEG: Het waren twee verschillende journalisten die dat aan het VOLK Voorschotelden.
Achter de presentator zit:
Een hoofdredacteur
Een onderzoeksteam (buitenland)
EN
De presentator zelf



Zeg Vgeld als je dat bij NOVA maar door de vingers ziet en dan niet met stokslagen aankomt...

Je mag wel een goed Marokkaans nationalist zijn, maar ik wil niet dat je je aan onze mensen van maroc.nl vergrijpt!

Ga dan eerst maar de research van jouw RTM controleren. die laten wel meer steken vallen!

vgeld
18-03-04, 15:02
Geplaatst door Ron Haleber
Zeg Vgeld als je dat bij NOVA maar door de vingers ziet en dan niet met stokslagen aankomt...

Je mag wel een goed Marokkaans nationalist zijn, maar ik wil niet dat je je aan onze mensen van maroc.nl vergrijpt!

Ga dan eerst maar de research van jouw RTM controleren. die laten wel meer steken vallen!

Ach NOVA ! Mijn god!!
Ik ga een (ter discussie) site openen met als doel het (opnieuw) ter discussie stellen van de actualiteitenrubrieken die gefinancierd worden met publieke gelden.
Hebben wij als land behoefte aan zoveel actualiteiten programma's (vaak gerecycled ook nog) ?
GA na wat die programma's aan geld kosten:

Twee vandaag
Nova
Netwerk
Ik vind een actualiteit rond 20:30 of 21:00 meer dan voldoende.
Die gasten in Hilversum en hun broodheren in Den Haag moeten goed nadenken over hoe je publieke gelden max. kunt benutten om de kijker max. te informeren i.p.v. onderlinge oorlogje voeren met publieke gelden en elkaar baantjes toeschouven
Ik zou zeggen begin maar met de incompetente redacties te re-shapen

Ron Haleber
18-03-04, 15:25
Geplaatst door vgeld
Ach NOVA ! Mijn god!! Ik zou zeggen begin maar met de incompetente redacties te re-shapen

Wat kakel je nou? Onze Mohamed is helemaal niet incompetent!

mark61
18-03-04, 19:53
Geplaatst door jaja
... eehhhh .. wat is volgens jou de hoofdstad van de Philipijnen?


Quezon City. Toen ik op de basisschool zat.

Seven years later, by virtue of Republic Act No. 333 signed on July 17, 1948, Quezon city officially became the capital of the Philippines and the permanent seat of the national government. Its inauguration as capital city was marked by the laying of a cornerstone for a capitol building at Constitution Hills on October 22, 1949. Subsequently, construction of government building began. On June 16, 1950, the City Charter was revised by Republic Act No. 537 which extended its boundaries to its present area of 15,359 hectares or five (5) times bigger than the City of Manila. It lost its title as capital city of the Philippines to Manila by virtue of Presidential Decree No. 940 on June 24, 1976.

http://www.lakbay-pilipinas.coms.ph/travel_quezon_city.html

mark61
18-03-04, 19:57
Geplaatst door taouanza
Jij zou de titel van Mark61 moeten krijgen.:rolleyes:

:vreemd: