PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie heeft een abonnement op NRC?!?!



Ramzi
17-03-04, 23:18
Zou je zo vriendelijk willen zijn om dit artikel hier te plaaten:

Link naar het artikel: klik hier! (http://archief.nrc.nl:/?modus=m&text=tariq+ramadan&hit=8&set=1)

:D

Pleeeeeeeeeeaaaaaaaaaassssseeee... :kusgrijs:

mark61
17-03-04, 23:21
Das niet zo duudelijke link. Bedoel je 'Aanvaard het islamitisch universum' 21/2? Ik heb de krant toevallig gekocht, zal m proberen te scannen. hmmm aldiscanner.

Ramzi
17-03-04, 23:23
Geplaatst door mark61
Das niet zo duudelijke link. Bedoel je 'Aanvaard het islamitisch universum' 21/2? Ik heb de krant toevallig gekocht, zal m proberen te scannen. hmmm aldiscanner.

Juist ja... die bedoel ik... :)

Zou je... :o?!?1

Heel vriendelijk van je... ;)

Zwarte Schaap
17-03-04, 23:32
.

mark61
17-03-04, 23:36
Geplaatst door Kup
Bij Allah! Wat een lang artikel...

Maak jij de samenvatting dan even Ramzi?

:fpetaf:

Wat een service! Was net mn scanner aan het aanzwengelen. pffff daar kom ik mooi van af.

mark61
17-03-04, 23:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
.

intrigerend

Ramzi
17-03-04, 23:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
.

Dikke punt idd... :)

Haha, Mark61, daar moet je Kup idd heel dankbaar voor zijn... ;)

Ramzi
17-03-04, 23:43
Geplaatst door Kup
Maar wel effe heel snel een samenvatting maken Ramzi!


Anders haal ik het weer weg... :p

Hoho... ik heb in het verleden ook wel ns n artikel op NVDD geplaatst die ik heb moeten betalen met switchpoint... :p dus we staan quitte!

:)

mark61
17-03-04, 23:44
Geplaatst door Kup
Dat gedoe met zo'n scanner is niet van deze tijd.

hij gaat het raam uit.

vgeld
17-03-04, 23:53
Tarik Ramadan is de held van die andere (Francofiel) Marokkanen. Ik kende de man niet maar hij schijnt de vloer te hebben aangeveegd met crème de la crème van la politique Francaise et Suisse. Ik vroeg een keer aan de medeprikkers op een Franstalig forum hij is en prompt kreeg ik bijna 50 reacties. De reacties waren in de trant van: Ramadan die Sarkozy (minbiza in Frankrijk) verscheidene malen in tete a tete debatten alle uithoeken van de studio heeft laten zien en de beste journalisten van Frankrijk (Journalistiek in Frankrijk is een serieus zaak vergelijken met de amateurs en incestueus Hilversum) tegen de muur zette en je vraagt wie T. ramadan is? .

Kortom: Tarik Ramadan is een prof. in Zwitserland. De man is een briljantje (zelf gezien en gehoord). Hij beheerst de kunst van het woord
Hij is onlangs in Maroko geweest, hij heeft lezingen gehouden en believe me dat als er maar enige luchtje fundi aan hem zou kleven dan zou hij nu ontbijten met ******laken in een Maroc-gevangenis. Prof. Ramadan is een intellect. die toevallig moslim is

Ramzi
17-03-04, 23:59
Geplaatst door Kup
Bijna... op die samenvatting na.

:boogjes:

Ik ga m uitprinten, lezen op bed, slapen, en dan volgt morgen ofzo n samenvatting... deze man is in ieder geval zeer de moeite waard...

Vooral zijn laatste quote is o zo waar:

,,Dat men mij wantrouwt als islamitisch intellectueel, heeft te maken met de weigering het islamitische universum als onderdeel van de westerse samenleving te aanvaarden. Is die acceptatie eenmaal een feit, dan zal ik een denker zijn als ieder ander. Amerika, waar ik nu les ga geven, heeft dat beter begrepen dan Frankrijk."

Zolang wij, moslims, niet als volwaardige burgers worden gezien in Europa, zal het nooit tot een vreedzaam coexsitentie komen met moslims en zullen er altijd spanningen blijven... is mijn bescheiden mening!

Weltrusten voor zo en bedankt voor de tekst... :)

Ramzi
18-03-04, 00:01
Overigens: voor de geinteresseerden onder ons, hij komt in april naar Nederland! Ik zal ff kijken of ik wat info kan vinden!

Ramzi
18-03-04, 00:03
Geplaatst door Kup
Nou Ramzi... laat die samenvatting maar. :melig:

Dank voor de samenvatting... lekker kort. :wohaa:

Ben wel benieuwd naar zo'n discussie.

Dit is geen samenvatting... :p maar slechts n kleine impressie op wat voor n man hij is... ;)

Zie hier wanneer hij komt:

Agenda - KIT Tropentheater

Lezing - Urban Islam
Van cyber-imam tot Europese islam
KIT Tropentheater

Jongeren en islam in Europa

ISIM het Institute for the Study of Islam in the Modern World, organiseert samen met het Tropenmuseum en het Tropentheater een lezingencyclus die aansluit op de tentoonstelling Urban Islam. Een rondleiding door de expositie gaat vooraf aan de lezing. Ook kunt u reserveren voor een halal buffet in ons café restaurant Soeterijn.

Tijdens deze lezing geeft de vooraanstaande islamoloog Tariq Ramadan een visie op de plaats van de islam in Europa. Ramadan voorziet de ontwikkeling van een Europese islam waarbij islamitische waarden samensmelten met de Europese cultuur. De lezing wordt voorafgegaan door een presentatie van Alexandre Caeiro over de invloed van internet op jonge Europese moslims.

dinsdag 27 april 2004 20:30 Kleine Zaal
18.00 uur Buffet in Soeterijn. 19.15 uur Rondleiding Urban Islam (buffet, rondleiding en lezing: € 25,00). Reserveren voor buffet noodzakelijk via: 020 5688 500. Rondleiding en lezing:
€ 10,00

Om kaartjes te bestellen: http://www.kit.nl/net/KIT_Agenda/event_details.aspx?ActiviteitID=1384&ApplicationID=10

Immanuel
18-03-04, 05:47
Geplaatst door Ramzi

Zolang wij, moslims, niet als volwaardige burgers worden gezien in Europa, zal het nooit tot een vreedzaam coexsitentie komen met moslims en zullen er altijd spanningen blijven... is mijn bescheiden mening!


En op wat voor manier worden jullie hier in Nederland niet als volwaardige burgers behandeld dan?
Jouw uitspraak is weer een sterk staaltje islamtisch slachtofferschap.

Simon
18-03-04, 07:44
Boeiende denker deze meneer Tariq Ramadan !

Ron Haleber
18-03-04, 08:29
Vorig jaar hebben Rafiq en ik in Amsterdam een kort gesprek met hem gehad.

Hij gaf toen in de Rode Hoed een indrukwekkende lezing over het multicultureel samenleven van moslims.

Ik laat het maar aan Rafiq over om daarvan verslag te doen - hij was er helemaal uit Eindhoven voor overgekomen!


Ron

vlegeltje
18-03-04, 13:20
Hey angkor, slimme zet van jouw om alle berichten van kup te verwijderen.

*zucht*

Nou is het stuk over Tariq Ramadan uit NRC dat kup hier heeft geplaatst ook weg.

bedankt...

vlegeltje :maffia: beheer

Kan iemand het nog een keer plaatsen?

vlegeltje
18-03-04, 13:23
Oeps, ik word op mijn wenken bediend :)

hier staat ie al:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=89622

Hey Ramzi :duim:

Kup
18-03-04, 13:28
Geplaatst door vlegeltje
Hey angkor, slimme zet van jouw om alle berichten van kup te verwijderen.

*zucht*

Nou is het stuk over Tariq Ramadan uit NRC dat kup hier heeft geplaatst ook weg.

bedankt...

vlegeltje :maffia: beheer

Kan iemand het nog een keer plaatsen? ~

:D

Pffff zeg! Ik doe nóg eens wat voor de extremistische moslims op dit forum! Mooi niet!

Dat artikel gaat trouwens over De Essentie van de Islam!

vlegeltje
18-03-04, 13:36
Geplaatst door Kup
~

:D

Pffff zeg! Ik doe nóg eens wat voor de extremistische moslims op dit forum! Mooi niet!

Dat artikel gaat trouwens over De Essentie van de Islam!

Doe nou maar wel Puk :D

En beheer, kom maar op met die strafpunten :duivels:

http://www.mega-content.de/smilies/smilies_Picture/tiere/34.gifBEHEER http://www.mega-content.de/smilies/smilies_Picture/tiere/33.gif

Beheer sucks. We know. Get over yourself. Artikel staat elders op NVDD...;) [-Al3-]