PDA

Bekijk Volledige Versie : Ali (ex-SP) gaat vanavond kopje onder in de Badkuip met 'Integratie uit de gratie'



Ron Haleber
18-03-04, 14:47
Ali (ex-SP) gaat vanavond kopje onder in de Badkuip met 'Integratie uit de gratie'


Ik weet wel dat mijn vriend Ali Lazrak niet bij al zijn Marokkaanse broeders in de smaak valt. Maar als jullie niets te doen hebben vanavond, stel ik dit voor:



PERSBERICHT


Diskussiethema: Integratie uit de gratie

Plaats: De Badcuyp, Eerste Sweelinckstraat 10, Amsterdam – De Pijp

Tijd: Donderdag 18 maart 2004, 19 – 22 uur



INTEGRATIE UIT DE GRATIE


Groep Lazrak belegt een diskussie-avond over twee actuele thema’s van het integratiedebat:



Inburgeringscursussen in Marokko en Turkije

Kunnen inburgeringsprogramma’s in Turkije en Marokko een positieve bijdrage leveren aan de integratie in Nederland?



Trouwen met partners uit Turkije of Marokko

Is een “importhuwelijk” een belemmering voor geslaagde integratie in Nederland?


Met medewerking van Ali Lazrak (Groep Lazrak), Zeki Arslan (beleidsmedewerker Forum), Nourdin Amrani (coördinator inburgering Amsterdam Nieuw-West), Abdou Fahir (eindredacteur Marokkaanse tv-programma’s MTNL) en anderen.



Met inbreng van mensen met een buitenlandse partner



Gespreksleiding in handen van Abdou Najib, stafmedewerker Stadsdeel Geuzenveld-Slotermeer.



Toelichting:

Het debat in maatschappij en parlement over integratie en integratiebeleid roept nieuwe vragen op. Integratiekansen, beleidsbedreigingen en succesinstrumenten zijn onderwerp van felle diskussie.



Januari bracht het eindrapport ‘Bruggen Bouwen’ van de Tijdelijke Commissie Integratiebeleid, februari bracht het Inburgeringsadvies van de Commissie Franssen, maart bracht de Beleidsnotitie Integratie van de VVD, de Notitie Nederland Integratieland van het CDA, en Forums burgeriniatief inzake immigratie en integratie.



Groep Lazrak belegt de avond als raadpleging over integratie en integratiebeleid.