PDA

Bekijk Volledige Versie : Grootschalige neerslag Saharazand



vlegeltje
18-03-04, 16:35
Grootschalige neerslag Saharazand


DE BILT (ANP) - Nederland is overdekt met een dun laagje Saharazand afkomstig uit Algerije. Dat heeft het KNMI donderdag gezegd. In grote delen van West- en Midden-Europa slaat momenteel Saharazand neer. Deskundigen van het KNMI spreken van een opmerkelijk groot verspreidingsgebied.

Het zand is op 13 maart in de atmosfeer gekomen na een storm in Noord-Algerije en vervolgens op grote hoogte met een zuidelijke luchtstroom naar Europa geblazen. Daar komt het nu als gevolg van regenbuien naar beneden.

Het zand heeft zich tot nu toe met een boog over Zuid-Frankrijk, België, Nederland, Duitsland en Polen verspreid. In de afgelopen honderd jaar is het slechts vijftien keer gebeurd dat zand uit de Sahara op zo'n grote schaal neerslaat, aldus een woordvoerder van het KNMI. Saharazand is herkenbaar aan de fijne rode stoflaag die het na een regenbui achterlaat.

lennart
18-03-04, 16:38
Tis Al-Qa'ida...

Matesis
18-03-04, 17:51
erger :

Grootschalige neerslag maghrebijnen


DE BILT (ANP) - Nederland is overdekt met een dun laagje noordafrikanen. Dat heeft het KNMI donderdag gezegd. In grote delen van West- en Midden-Europa slaan momenteel Saharaouiten neer. Deskundigen van het KNMI spreken van een opmerkelijk groot verspreidingsgebied.

Deze illegalen zijn op 13 maart in de atmosfeer gekomen na een storm in Noord-Algerije en vervolgens op grote hoogte met een zuidelijke luchtstroom naar Europa geblazen. Daar komt het nu als gevolg van regenbuien naar beneden.

De plaag heeft zich tot nu toe met een boog over Zuid-Frankrijk, België, Nederland, Duitsland en Polen verspreid. In de afgelopen honderd jaar is het slechts vijftien keer gebeurd dat Saharaouiten op zo'n grote schaal neerslaan, aldus een woordvoerder van het KNMI. Maghrebijnen zijn herkenbaar aan de fijne rode stoflaag die ze na plundertochten achterlaten.
:haha: :haha: :haha:

Immanuel
18-03-04, 18:01
Grappig! Toen ik vanmiddag m'n fiets uit de rekken pakte op het station viel me al iets op. M'n fiets zat helemaal onder. Ze waren vlakbij aan het bestraten, dus ik dacht dat het zand van een of andere bulldozer afkomstig was. :hihi:

~Panthera~
18-03-04, 18:12
Klopt, mijn kar zat lekker onder. :moe:

NIS
18-03-04, 18:26
Deporteren dat zand!

barfly
18-03-04, 18:28
Geplaatst door NIS
Deporteren dat zand!

Als dat zand een beetje geintegreerd is dan mag het van mij blijven!

Kid Capri
18-03-04, 19:06
Mijn auto zat helemaal onder!

En ik maar afvragen waar dat was gebeurd...:).

K.

mark61
18-03-04, 20:46
:regie: De Maghreb komt naar je toe dit voorjaar!

Dutchguy
18-03-04, 22:14
Ik zal het maar snel in een zakkie doen en terug sturen, anders krijgen we weer dat gezeik dat de kruisvaarders land stelen. :schok:

Al3arbi
18-03-04, 22:22
Geplaatst door Dutchguy
Ik zal het maar snel in een zakkie doen en terug sturen, anders krijgen we weer dat gezeik dat de kruisvaarders land stelen. :schok:

:haha:

Kid Capri
18-03-04, 22:30
Geplaatst door Dutchguy
Ik zal het maar snel in een zakkie doen en terug sturen, anders krijgen we weer dat gezeik dat de kruisvaarders land stelen. :schok:

:haha:

Wallah!

Eej!

Je zou zweren dat ze gevoel voor humor hebben!

Ik moest daarstrax ook lachen om een andere rechtse rakker...:).

K.

Ramzi
18-03-04, 22:46
Geplaatst door Kid Capri
:haha:

Wallah!

Eej!

Je zou zweren dat ze gevoel voor humor hebben!

Ik moest daarstrax ook lachen om een andere rechtse rakker...:).

K.

:haha: idd... viel mij vanmiddag ook al op... heb de auto van pa in bruikleen en d8 nog van ships, moet de auto nodig een wasbeurt geven anders flipt ie als ie m ziet... ik zat al zo rondom me heen te kijken of er toevallig niet gesloopt werd in de omgeving...

Kid Capri
18-03-04, 22:52
Geplaatst door Ramzi
:haha: idd... viel mij vanmiddag ook al op... heb de auto van pa in bruikleen en d8 nog van ships, moet de auto nodig een wasbeurt geven anders flipt ie als ie m ziet... ik zat al zo rondom me heen te kijken of er toevallig niet gesloopt werd in de omgeving...

Ik moest ook ff door de wasstraat. Mijn vader ziet me al aankomen! Hij denkt gelijk dat ik aan sjie straatrace heb meegedaan (in die zware diesel van 'em)...:hihi:.

K.

Daviddavid
19-03-04, 10:02
Is er al een officieel AEL standpunt?

Ramzi
19-03-04, 14:50
Geplaatst door Daviddavid
Is er al een officieel AEL standpunt?

Mission failed... deze is niet zo leuk... :moe: