PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaans gestaald kader breekt zich 't hoofd over 'importhuwelijk' (Foto's Ron)



Ron Haleber
19-03-04, 09:36
Marokkaans gestaald kader breekt zich 't hoofd over inburgering en 'importhuwelijk'.

INTEGRATIE UIT DE GRATIE: Groep Lazrak belegt in de Amsterdamse oude wijk "de Pijp" een diskussie-avond over twee actuele thema’s van het integratiedebat.

Uw speciale verslaggever Ron Haleber geeft een kort exclusief verslag van de bijeenkomst van gisterenavond (foto's met een goedkoop digi-cameraatje).





Het debat in maatschappij en parlement over integratie en integratiebeleid roept nieuwe vragen op. Integratiekansen, beleidsbedreigingen en succesinstrumenten zijn onderwerp van felle diskussie. Januari bracht het eindrapport ‘Bruggen Bouwen’ van de Tijdelijke Commissie Integratiebeleid, februari bracht het Inburgeringsadvies van de Commissie Franssen, maart bracht de Beleidsnotitie Integratie van de VVD, de Notitie Nederland Integratieland van het CDA, en Forums burgeriniatief inzake immigratie en integratie.


Eerste onderwerp was: Inburgeringscursussen in Marokko en Turkije : Kunnen inburgeringsprogramma’s in Turkije en Marokko een positieve bijdrage leveren aan de integratie in Nederland?

Lazrak legde zich neer bij deze cursussen. Maar eistte wel dat deze door de Nederlandse overheid betaald moeten worden. Ook moet van alle audiovisuele mogelijkheden gebuik worden gemaakt omde cursus in het land van herkomst te volgen.


http://www.ronhaleber.nl/ali_bestanden/a3.jpg


Onder zijn gehoor: Links Nourdin Amrani (coördinator inburgering Amsterdam Nieuw-West).

Midden: de Tunesiër Fathi Mourali nu medewerker/vertaler bij de NOS (zijn dochter Ghazia is bekend als presentator van de televisie). Hij vertrok bij de Wereldomroep als presentator omdat hij oppositieleiders uit Saoudi Arabië interviewde en met name Fokker meende dat het bedrijf daardoor orders misliep. Onze minister van Economische Zaken zorgde toen mede onder druk van SA dat Mourali verdween. Over onze democratie gesproken...

Fathi keerde zich tegen al die eisen van de politiek... Begrijpelijk want als hij zich ooit met de keuzes van zijn dochter Ghazia zou bemoeien, wordt hij streng afgestraft en enkele reis naar Tunis teruggestuurd...!

Rechts: Abdou Fahir, eindredacteur Marokkaanse tv-programma’s MTNL in Amsterdam.

De Turk Zeki Arslan bleek minster Verdonk rechts te willen inhalen: 1. de leeftijd van “importhuwelijk” zou op 24 jaar moeten komen. 2. Men zou tot op zijn 17e onderwijs genoten moeten hebben. 3. In Nederland zou er 3 jaar beroepsonderwijs gevolgd moeten worden om op de arbeidsmarkt een kans te maken.


http://www.ronhaleber.nl/ali_bestanden/a4.jpg


Uit het publiek keert Fatima zich tegen Arslan: als je op je 18e trouwt zul je indien je pas op je 24e naar NL komt wellicht al een 3 kinderen meennemen die NL nog niet kennen...!

- Achter Fatima: Jamal Ftieh, voorzitter van het KMAN die de noodzaak van gelijke kansen benadrukte. Geheel rechts: Hossein Amarti - Amazighmilitant, behaalde aan de universiteit van Tetuan een doctorgraad in de Islam. Maar aangezien mijn vriend Hossein een liberale visie heeft - en net als de meeste anderen een biertje drinkt -, wordt hij door de Marokkanen daarin niet serieus genomen.


http://www.ronhaleber.nl/ali_bestanden/a6.jpg


Abdou Fahir vertelt zijn eigen ervaringen met zijn “importhuwelijk”...


Tweede discussiepunt: Trouwen met partners uit Turkije of Marokko
Is een “importhuwelijk” een belemmering voor geslaagde integratie in Nederland?

Voor wat de aantallen betreft - twee maal 4000 personen - vindt Lazrak de integratie geen onoverkomelijk probleem. Lazrak ziet als oorzaak van “importhuwelijk” het gebrek aan mogelijkheden van jongens en meisjes om elkaar te leren kennen.

Bakkali van de MTV in Utrecht had een enquête onder de kijkers utgevoerd en ook hier bleken weer hoge aantallen een “importhuwelijk” te willen sluiten. Onder vrouwen was dat rond 98%, onder mannen 95%. Als voornaamste reden noemde hij dat men het nu eenmaal zelf wil.

Ikzelf bracht de datingsite van Maroc.NL op initiatief van Mohamed Aissati naar voren als positief project om huwelijken binnen NL plaats te laten vinden.

Ook stelde ik dat men wel algemeen - zoals gebruikelijk onder Marokkanen over vrijheid en tegen uitsluiting kon praten, maar dat men zich dan wèl moet verdiepen in het onderwijs wat de problemen van onaangepastheid wegens “importhuwelijken” moet verwerken. Daar moet de aandacht van Arslan als onderwijsconsulent op gericht zijn. Arslan was het daarin tenslotte wel met mij eens al kwam hij niet met een voorstel naar voren...

Ik trapte het publiek hiermee stevig tegen de schenen omdat ik vond dat er onder voornamelijk oude vrienden toch ook wel eens een duidelijk kritisch geluid gehoord mocht worden!


http://www.ronhaleber.nl/ali_bestanden/a5.jpg


Gestaald kader Driss protesteert tegen de hoge eisen die official Zeki Arslan naar voren bracht - (links: islamdeskundige Amarti).

http://www.ronhaleber.nl/ali_bestanden/a1.jpg

Links: de gespreksleider Abdou Najib, stafmedewerker Stadsdeel Geuzenveld-Slotermeer.
Midden: Zeki Arslan, beleidsmedewerker Forum. Rechts: Ali Lazrak, 2e kamerlid (Groep Lazrak)

Matesis
19-03-04, 09:50
Goed gezegd Ron, mooie presntatie trouwens..

Het thema zelf is belangrijk en moet meer aandacht krijgen, daar ik ook stellig van mening ben dat importhuwelijke de integratie belemmeren. Het is niet alsof we hier niet genoeg Moslimmeisjes hebben om te te huwen....;Vele durven gewoon niet die stap te nemen in angst om afgewezen te worden...de schande...(mijn opinie)

theemuts
19-03-04, 09:59
Lazrak legde zich neer bij deze cursussen. Maar eistte wel dat deze door de Nederlandse overheid betaald moeten worden.

Belachelijk. Iemand wil een bruid hierheen halen, en de Nederlandse staat moet dan de kosten van de inburgeringscursus betalen??? Mooi niet dus, wat een onzin.

Immanuel
19-03-04, 10:06
Ruim 95% wil een partner laten overkomen omdat zij/hij dat nou eenmaal zelf wel? Wat is dat nou weer voor een reden. De marokkanen hier zijn gewoon een wandelende verblijfsvergunning.

Ron Haleber
19-03-04, 10:16
Geplaatst door Immanuel
Ruim 95% wil een partner laten overkomen omdat zij/hij dat nou eenmaal zelf wel? Wat is dat nou weer voor een reden. De marokkanen hier zijn gewoon een wandelende verblijfsvergunning.

Kijk wettelijk verbieden kan natuurlijk niet!

Volgens mij draaide de zaak dan ook om initiatieven als van dating-sites van Maroc.nl en meer van dat soort...

Maar daarin bleek mijn gehoor niet (erg) in geinteresseerd...

Ook op deze site ondervond dat veel kritiek!

sienia
19-03-04, 10:18
De overheid kan wel allerlei wetgeving gaan verzinnen, het bemoeilijken etc, maar dat is nog geen echte oplossing, mi.
Bij de Marokkaanse gemeenschap moet er een mentaliteitsverandering plaatsvinden (voor zover daar nog geen sprake van is). Binnen de gemeenschap moet er een discussie ontstaan over het waarom een huwelijkspartner uit het land van herkomst (van de ouders). Wat Matesis aanhaalt is denk ik ook 1 van de redenen.
Eigenlijk moeten we dus zelf aan de slag. :D

Ron Haleber
19-03-04, 10:35
Geplaatst door Matesis
Goed gezegd Ron, mooie presntatie trouwens..

Het thema zelf is belangrijk en moet meer aandacht krijgen, daar ik ook stellig van mening ben dat importhuwelijke de integratie belemmeren. Het is niet alsof we hier niet genoeg Moslimmeisjes hebben om te te huwen....;Vele durven gewoon niet die stap te nemen in angst om afgewezen te worden...de schande...(mijn opinie)

Ik verbaas me er ook altijd over dat dat probleem niet serieus genomen wordt..

Wethouder Aboutalib gooide ook de knuppelin het hoenderhok door tegenover 500 Marokkanen op het stadhuis te stellen dat hij niet begrijpt dat als je 50 weken per jaar in NL bent, dat je dan juist die twee weken dat je in Marokko bent ineens "verliefd" wordt...!

Daar klopt echt iets niet volgens hem!

Maar ja Aboutalib is ook niet geliefd bij onze Marokkanen!

taouanza
19-03-04, 10:36
Geplaatst door sienia
De overheid kan wel allerlei wetgeving gaan verzinnen, het bemoeilijken etc, maar dat is nog geen echte oplossing, mi.
Bij de Marokkaanse gemeenschap moet er een mentaliteitsverandering plaatsvinden (voor zover daar nog geen sprake van is). Binnen de gemeenschap moet er een discussie ontstaan over het waarom een huwelijkspartner uit het land van herkomst (van de ouders). Wat Matesis aanhaalt is denk ik ook 1 van de redenen.
Eigenlijk moeten we dus zelf aan de slag. :D

Meid je bent geniaal en kiekeboe terug.:)

Ron Haleber
19-03-04, 10:38
Geplaatst door sienia
De overheid kan wel allerlei wetgeving gaan verzinnen, het bemoeilijken etc, maar dat is nog geen echte oplossing, mi.
Bij de Marokkaanse gemeenschap moet er een mentaliteitsverandering plaatsvinden (voor zover daar nog geen sprake van is). Binnen de gemeenschap moet er een discussie ontstaan over het waarom een huwelijkspartner uit het land van herkomst (van de ouders). Wat Matesis aanhaalt is denk ik ook 1 van de redenen.
Eigenlijk moeten we dus zelf aan de slag. :D

Siena, jij durft als moedige Marokkaanse meid de spijker op de kop te slaan! :engel:

Proficiat! :o

taouanza
19-03-04, 10:41
Geplaatst door Ron Haleber
Ik verbaas me er ook altijd over dat dat probleem niet serieus genomen wordt..

Wethouder Aboutalib gooide ook de knuppelin het hoenderhok door tegenover 500 Marokkanen op het stadhuis te stellen dat hij niet begrijpt dat als je 50 weken per jaar in NL bent, dat je dan juist die twee weken dat je in Marokko bent ineens "verliefd" wordt...!

Daar klopt echt iets niet volgens hem!

Maar ja Aboutalib is ook niet geliefd bij onze Marokkanen!

Sommige gaan 4 weken en in die 48 weken moeten ze keihard werken om te sparen voor die 4 weken dus zien ze er niet uit.Pas als ze in Marokko de blits uithangen en schone haren hebben vallen ze op.

Vraag maar aan ZS is vast wel onderzoek naar gedaan.:tik:

sienia
19-03-04, 10:42
Geplaatst door Ron Haleber
Siena, jij durft als moedige Marokkaanse meid de spijker op de kop te slaan! :engel:

Proficiat! :o

Ik ga je nog aardiger vinden als je mn nick correct spelt.

:fpiraat:

Tijn
19-03-04, 10:48
Waarom geen verbod op trouwen met neef of nicht?.....Vermoed namelijk dat veel van die huwelijken niet geheel op eigen initiatief zijn voltrokken, daarnaast kent (helaas niet) iedereen de gezondheidsrisico`s.

Tot 30 jaar gelden waren deze huwelijken ook al verboden in Nederland, maar omdat het nog maar zelden voorkwam is deze wet toen afgeschaft...

Al3arbi
19-03-04, 11:28
Geplaatst door sienia
De overheid kan wel allerlei wetgeving gaan verzinnen, het bemoeilijken etc, maar dat is nog geen echte oplossing, mi.
Bij de Marokkaanse gemeenschap moet er een mentaliteitsverandering plaatsvinden (voor zover daar nog geen sprake van is). Binnen de gemeenschap moet er een discussie ontstaan over het waarom een huwelijkspartner uit het land van herkomst (van de ouders). Wat Matesis aanhaalt is denk ik ook 1 van de redenen.
Eigenlijk moeten we dus zelf aan de slag. :D


Word! :)

vlegeltje
19-03-04, 12:12
Geplaatst door Dalilah19
Ik zou een nieuwe fototoestel kopen

Ik zie toch weinig rooie oogjes ;)

taouanza
19-03-04, 12:25
Geplaatst door vlegeltje
Ik zie toch weinig rooie oogjes ;)

Maar wel lelijke mensen. :schrik:

RinC
19-03-04, 12:35
Geplaatst door taouanza
Maar wel lelijke mensen. :schrik:

Ali Lazrak is idd niet om aan te zien :knipoog:

Onze verslaggever Ron :duim:

vgeld
19-03-04, 12:39
Ron,
Ik keek of er een bruid tussen zit maar ik zag alleen wat oud knarren met hangbuiken en geen bruid.
Ron, noteer dat ik mijn beste had gedaan om hier een bruid te zoeken maar zoals je kunt zien (met bewijs) geen bruid. Stuur het bewijs naar Imam Jan-Peter en Ayatollah Piet-Hein. Rest mij alleen een 405 (model 91) op de kop tikken en wacht gaan houden op straat in MArokko totdat ik mijn bruid heb.

Ron Haleber
20-03-04, 02:49
Geplaatst door RinCoonie
Ali Lazrak is idd niet om aan te zien :knipoog:

Onze verslaggever Ron :duim:

Daarom heb ik Ali maar wat onderbelicht gelaten - retoucheren lukt niet meer...

Ja, mijn generatie Marokkanen wordt ook een dagje ouder... Je weet het met al die zware zorgen hier!

Je ziet het trouwens Fathi ook niet aan dat hij zo'n knappe dochter heeft - als je tenminste op haar type valt... Maar ja, daarom heeft NOVA een nieuwe generatie Marokkaan aangetrokken, een beauty waarvoor alle dames vallen!

Joesoef
20-03-04, 09:35
Geplaatst door sienia
De overheid kan wel allerlei wetgeving gaan verzinnen, het bemoeilijken etc, maar dat is nog geen echte oplossing, mi.
Bij de Marokkaanse gemeenschap moet er een mentaliteitsverandering plaatsvinden (voor zover daar nog geen sprake van is). Binnen de gemeenschap moet er een discussie ontstaan over het waarom een huwelijkspartner uit het land van herkomst (van de ouders). Wat Matesis aanhaalt is denk ik ook 1 van de redenen.
Eigenlijk moeten we dus zelf aan de slag. :D

Ja. Maar ik moet het nog zien en dan nog, zoiets kost jaren, zo niet minstens een generatie. Ik heb velen ongelukkig zien worden om maar te voldoen aan de verwachtingspatronen van de ouders.

Tevens krijg ik een ongelofelijk depressief makend déjavu gevoel over mij heen...... :droef:

taouanza
20-03-04, 10:29
Geplaatst door Joesoef
Ja. Maar ik moet het nog zien en dan nog, zoiets kost jaren, zo niet minstens een generatie. Ik heb velen ongelukkig zien worden om maar te voldoen aan de verwachtingspatronen van de ouders.

Tevens krijg ik een ongelofelijk depressief makend déjavu gevoel over mij heen...... :droef:

Op de vroege morgen al?:(

Füreya
20-03-04, 13:48
Het enige dat echt helpt aan integratie zijn interculturele huwelijken. Alles anders is te kwalificeren als probleem veroorzakende nepoplossingen.
Voor elke Marokkaanse of Turkse meid die meer dan 10 jaar getrouwd is met een autochtoon zou Euro 100.000 subsidie gegeven moeten worden.

Zwarte Schaap
20-03-04, 14:27
Geplaatst door Füreya
Het enige dat echt helpt aan integratie zijn interculturele huwelijken. Alles anders is te kwalificeren als probleem veroorzakende nepoplossingen.
Voor elke Marokkaanse of Turkse meid die meer dan 10 jaar getrouwd is met een autochtoon zou Euro 100.000 subsidie gegeven moeten worden.

Er is geen probleem, het probleem wordt mensen aangepraat. Men wil gewoon minder Marokkanen en Turken in Nederland hebben. Iedere persoon die zijn huwelijk door de overheid laat beperken en bepalen is naar mijn mening een slaaf van de waan van de dag.

Waarom alleen interculturele huwelijken van een marokkaanse en turkse meid belonen? Zijn de allochtone mannen die een interculturele huwelijk aangaan dan minder waard? Zijn de huwelijken van andere allochtonen meiden niet de moeite waard om te belonen? Zijn huwelijken van autochtonen onderling die het 10 jaar uithouden ook minder waard?

Verder is je stelling dat alle andere huwelijken te kwalificeren zijn als probleemveroorzakende nepoplossing zo buitengewoon gemeen en op vooroordelen gebasseerd dat mij niets anders rest dan te denken dat je gefrustreerd bent. Waar slaat dat allemaal op?

Een beetje zelfrespect kan geen kwaad.

Immanuel
20-03-04, 14:36
Geplaatst door Zwarte Schaap

Waarom alleen interculturele huwelijken van een marokkaanse en turkse meid belonen? Zijn de allochtone mannen die een interculturele huwelijk aangaan dan minder waard? Zijn de huwelijken van andere allochtonen meiden niet de moeite waard om te belonen? Zijn huwelijken van autochtonen onderling die het 10 jaar uithouden ook minder waard?


Omdat al die andere huwelijken nooit een probleem zijn geweest. Maar als een marokkaans meisje iets heeft met een nederlandse jongen staat half marokko op z'n achterste benen. Denk maar aan de "incidenten" tijdens vertoningen van Sjoef Sjoef Habibi.

Waterval
20-03-04, 14:37
Je snapt er weer helemaal niks van Zwarte Schaap. :jammer:


Iets moet die Marokkaanse en Turkse meiden toch overhalen om met het meest charmante volk te trouwen...



:lekpuh:

Waterval
20-03-04, 14:37
Geplaatst door Immanuel
Omdat al die andere huwelijken nooit een probleem zijn geweest. Maar als een marokkaans meisje iets heeft met een nederlandse jongen staat half marokko op z'n achterste benen. Denk maar aan de "incidenten" tijdens vertoningen van Sjoef Sjoef Habibi.


Tazz©

Julien
20-03-04, 14:44
Ik snap het probleem niet. Als je persé met een Marokkaans of Turks meisje wilt trouwen, kan dat toch met meisjes hier in NL.. er zijn genoeg leuke Turkse/ Marokkaanse meisjes hier!

O.k., op vakanties zul je best wel eens je droomvrouw kunnen ontmoeten, dat gebeurde ook bij mijn ouders, maar 75%?, dat is gewoon van de gekke.

Zwarte Schaap
20-03-04, 14:50
Geplaatst door taouanza
Sommige gaan 4 weken en in die 48 weken moeten ze keihard werken om te sparen voor die 4 weken dus zien ze er niet uit.Pas als ze in Marokko de blits uithangen en schone haren hebben vallen ze op.

Vraag maar aan ZS is vast wel onderzoek naar gedaan.:tik:

Marokkaanse meiden van de tweede generatie die met een eerste generatie Marokkaan trouwen, zijn nog steeds ruim 4 maal zoveel vertegenwoordigd als de 2de generatie Marokkaanse jongens die met een meisje van de 1ste generatie trouwen.

Trek dan je eigen conclusie maar.

Zwarte Schaap
20-03-04, 14:53
Geplaatst door Immanuel
Omdat al die andere huwelijken nooit een probleem zijn geweest. Maar als een marokkaans meisje iets heeft met een nederlandse jongen staat half marokko op z'n achterste benen. Denk maar aan de "incidenten" tijdens vertoningen van Sjoef Sjoef Habibi.

Voorlopig trouwen er meer Marokkaanse meiden van de 2de generatie met een autochtoon dan dat er meiden van de 2de generatie trouwen met een Marokkaan van de 2de generatie.

Immanuel
20-03-04, 14:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Voorlopig trouwen er meer Marokkaanse meiden van de 2de generatie met een autochtoon dan dat er meiden van de 2de generatie trouwen met een Marokkaan van de 2de generatie.

Lijkt me ook niet zo'n prestatie als je je bedenkt dat driekwart hun partner importeert.

Zwarte Schaap
20-03-04, 15:08
Geplaatst door Immanuel
Lijkt me ook niet zo'n prestatie als je je bedenkt dat driekwart hun partner importeert.

Kennelijk valt het wel mee met dat op de achterste poten staan bij Marokkanen zoals je eerder noemde en dus ook niet van zón importantie als blijkt dat er dus meer marokkaanse meiden van de 2de generatie trouwen met een autochtoon dan omgekeerd.

Als men trouwt doet men dat voor zichzelf en niet om een fobische immanuel of een rechtsextremist of een publiciteitsgeile politicus/politica te pleasen. Zolang men zich laat betuttelen door rechtsextremistische autochtone gedachten, politici en media dan is men nog niet geintegreerd.

Immanuel
20-03-04, 15:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Kennelijk valt het wel mee met dat op de achterste poten staan bij Marokkanen zoals je eerder noemde en dus ook niet van zón importantie als blijkt dat er dus meer marokkaanse meiden van de 2de generatie trouwen met een autochtoon dan omgekeerd.


Dan ben ik benieuwd hoeveel van die meiden nog goed contact hebben met hun familie.

Zwarte Schaap
20-03-04, 15:40
Geplaatst door Immanuel
Dan ben ik benieuwd hoeveel van die meiden nog goed contact hebben met hun familie. Mischien moet je het ook onderzoeken in het geval van de autochtonen. Jouw redenering volgend zouden dus de autochtone ouders zich heviger verzetten als er minder huwelijken zijn van autochtone meiden met 2de generatie Marokkanen.

Het zijn allerlei redeneringen die meer in het hoofd van een fobische figuur spelen die alles aangrijpt om zijn angsten te projecteren.

Immanuel
20-03-04, 15:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mischien moet je het ook onderzoeken in het geval van de autochtonen. Jouw redenering volgend zouden dus de autochtone ouders zich heviger verzetten als er minder huwelijken zijn van autochtone meiden met 2de generatie Marokkanen.

Het zijn allerlei redeneringen die meer in het hoofd van een fobische figuur spelen die alles aangrijpt om zijn angsten te projecteren.

Als ik zo'n fobische figuur ben waarom zie ik dan regelmatig marokkanen met een nederlandse vriendin? Daarentegen zie ik bijna nooit marokkaanse meiden met een nederlandse vriend. Volgens jouw redenering zijn dat maar hersenspinsels.

Zwarte Schaap
20-03-04, 16:07
Geplaatst door Immanuel
Als ik zo'n fobische figuur ben waarom zie ik dan regelmatig marokkanen met een nederlandse vriendin? Daarentegen zie ik bijna nooit marokkaanse meiden met een nederlandse vriend. Volgens jouw redenering zijn dat maar hersenspinsels.

We hebben het nu over huwelijken. En wat jij ziet intresseert mij niet zoveel. Ik zie bijvoorbeeld ook meer surinamers met nederlandse meiden dan omgekeerd en toch trouwen er meer surinaamse meiden met autochtonen dan omgekeerd.

Mischien zijn de Nederlandse meiden meer op kortstondige sexuele relaties gericht met een allochtone man en zijn de allochtone meiden meer op een serieuze relatie gericht.

Mill
20-03-04, 16:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Er is geen probleem, het probleem wordt mensen aangepraat. Men wil gewoon minder Marokkanen en Turken in Nederland hebben. Iedere persoon die zijn huwelijk door de overheid laat beperken en bepalen is naar mijn mening een slaaf van de waan van de dag.

Ik proef juist uit de opmerkingen van Joesoef dat het wel als een probleem wordt ervaren. Da's toch ook niet zo raar. Het is toch ook veel leuker om als Marokkaan(se) met iemand te trouwen die ook in Nederland is opgegroeid, waarmee je kunt lachen over dezelfde dingen, die je belevingswereld kent, die eventueel hoogopgeleid is

Zwarte Schaap
20-03-04, 16:27
Geplaatst door Mill
Ik proef juist uit de opmerkingen van Joesoef dat het wel als een probleem wordt ervaren. Da's toch ook niet zo raar. Het is toch ook veel leuker om als Marokkaan(se) met iemand te trouwen die ook in Nederland is opgegroeid, waarmee je kunt lachen over dezelfde dingen, die je belevingswereld kent, die eventueel hoogopgeleid is

Joesoef is geen Marokkaan. De cijfers spreken dat dus tegen. Kennelijk vindt men het voorlopig iets interessanter met iemand uit het land van herkomst te trouwen.

Overheidsingrijpen is meer gestoeld op vreemdelingenangst/haat dan op enig ander belang.

Mill
20-03-04, 16:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
Kennelijk vindt men het voorlopig iets interessanter met iemand uit het land van herkomst te trouwen.

Dat is zo. Maar is het zo verkeerd van sommige Marokkanen die er anders over denken om de redenen aan de kaak te stellen waarom mensen ervoor kiezen om iemand te trouwen die ze niet kennen, met wie ze niets gemeen hebben? Als die redenen voornamelijk zijn dat Nederlandse Marokkanen misschien geen maagd zijn of te modern zijn (eventueel ivm met angst voor praatjes), dan is er misschien iets mis met de prioriteiten.

Zo begrijp ik in ieder geval Taouanza, Joesoef en anderen. Maar dat zal wel weer hypocriete schijnheilige racistische vreemdelingenhaat van me zijn.

Zwarte Schaap
20-03-04, 16:52
Geplaatst door Mill
Dat is zo. Maar is het zo verkeerd van sommige Marokkanen die er anders over denken om de redenen aan de kaak te stellen waarom mensen ervoor kiezen om iemand te trouwen die ze niet kennen, met wie ze niets gemeen hebben? Als die redenen voornamelijk zijn dat Nederlandse Marokkanen misschien geen maagd zijn of te modern zijn (eventueel ivm met angst voor praatjes), dan is er misschien iets mis met de prioriteiten.

Het is nog verkeerder om op grond van bedenkelijke motieven van ''sommigen'' dat als leidraad gebruiken om vreemdelingenangst te maskeren.

Verder heb je niet goed opgelet want ik heb al eerder gezegd dat het juist de meiden van de tweede generatie zijn die zelfs 4 maal zoveel meer een partner uit marokko huwen dan jongens van de tweede generatie.

Ik denk dat dat juist meer zit in het feit dat de Marokkaanse jongens hier zo zwart zijn gemaakt door de media dat zelfs de Marokkaanse meiden van de 2de genratie het geloven en dan liever een ''nette'' Marokkaan huwen uit het land van herkomst.

Wat mij verder ook irriteert is het feit dat men constant doet alsof alleen de jongens een meid uit het land van herkomst huwen zogenaamd omdat het een makkelijke gewillige partner zou zijn. De cijfers spreken dat dus tegen maar toch blijven mensen dergelijke gemene vooroordelen gebruiken in de discussie.

taouanza
20-03-04, 16:57
Geplaatst door Immanuel
Omdat al die andere huwelijken nooit een probleem zijn geweest. Maar als een marokkaans meisje iets heeft met een nederlandse jongen staat half marokko op z'n achterste benen. Denk maar aan de "incidenten" tijdens vertoningen van Sjoef Sjoef Habibi.

Een paar weken geleden liep ik achter een Marokkaanse vrouw op de markt en ze liep op stilletohakken op de markt.Hoezo masochistisch?!:verward:
Ze liep hand in hand met een lantaarnpaal van een Nederlander en je moest eens raden wat al die mensen deden op de bomvolle markt?!
Boodschappen doen niemand stond op zijn achterste poten.:moe:

taouanza
20-03-04, 16:59
Geplaatst door Zwarte Schaap

Verder heb je niet goed opgelet want ik heb al eerder gezegd dat het juist de meiden van de tweede generatie zijn die zelfs 4 maal zoveel meer een partner uit marokko huwen dan jongens van de tweede generatie.

.

Als ze dat niet doen blijven ze alleen achter.Ik ken veel meiden van rond de dertig die weigeren te importeren en dus alleen blijven.

Zwarte Schaap
20-03-04, 17:13
Geplaatst door taouanza
Als ze dat niet doen blijven ze alleen achter.Ik ken veel meiden van rond de dertig die weigeren te importeren en dus alleen blijven.

Ik weet niet waaraan het te wijten is dat deze meiden alleen blijven maar wat ik wel weet is dat mensen keuzes maken maar als je je keuzemogelijkheden beperkt dan heb je ook minder uit te kiezen.

Ik ben ook een dertiger en weiger ook (ik heb daar mijn eigen redenen voor) om iemand uit Marokko te huwen maar dat wil niet zeggen dat ik dus de meiden in Nederland de schuld geef en me geroepen voel om anderen hun keuzevrijheid te laten inperken.

Net als het feit dat ik recht heb op mijn keuze moeten anderen die andere keuzes maken ook dat recht hebben.

taouanza
20-03-04, 17:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik weet niet waaraan het te wijten is dat deze meiden alleen blijven maar wat ik wel weet is dat mensen keuzes maken maar als je je keuzemogelijkheden beperkt dan heb je ook minder uit te kiezen.

Ik ben ook een dertiger en weiger ook (ik heb daar mijn eigen redenen voor) om iemand uit Marokko te huwen maar dat wil niet zeggen dat ik dus de meiden in Nederland de schuld geef en me geroepen voel om anderen hun keuzevrijheid te laten inperken.

Net als het feit dat ik recht heb op mijn keuze moeten anderen die andere keuzes maken ook dat recht hebben.

Wat vind je van het standpunt van sienia?

Zwarte Schaap
20-03-04, 17:39
Geplaatst door taouanza
Wat vind je van het standpunt van sienia?

Slaafse napraterij.

taouanza
20-03-04, 17:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Slaafse napraterij.

Dat vind ik echt arrogant van je.:moe:
Alsof jij de enige bent die zelfstandig kan nadenken.

Joesoef
20-03-04, 17:48
De keuzes die worden gemaakt zijn natuurlijk wel afhankelijk van en worden beinvloed door de omgeving waarin men verkeert. Het zijn afwegingen die men op dat moment maakt en die kunnen wel eens zijn beïnvloed. Het is een mooie theorie dat de keuzes geheel zelfstandig zijn te maken.

Zwarte Schaap
20-03-04, 17:50
Geplaatst door taouanza
Dat vind ik echt arrogant van je.:moe:
Alsof jij de enige bent die zelfstandig kan nadenken.

Weet je wat pas echt arrogant is, pleiten om mijn mentaliteit te veranderen en daarbij vanuit te gaan alsof ik een lege spons ben die alles opzuigt van het oppervlak waarmee men mij bestrijkt.

taouanza
20-03-04, 17:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Weet je wat pas echt arrogant is, pleiten om mijn mentaliteit te veranderen en daarbij vanuit te gaan alsof ik een lege spons ben die alles opzuigt van het oppervlak waarmee men mij bestrijkt.

Inderdaad jij kan voor jezelf nadenken de rest niet?!

Zwarte Schaap
20-03-04, 17:57
Geplaatst door Joesoef
De keuzes die worden gemaakt zijn natuurlijk wel afhankelijk van en worden beinvloed door de omgeving waarin men verkeert. Het zijn afwegingen die men op dat moment maakt en die kunnen wel eens zijn beïnvloed. Het is een mooie theorie dat de keuzes geheel zelfstandig zijn te maken.

Niemand is vrij van beinvloeding ook autochtonen niet, vandaar de dagelijke mediaterreur die over de moslims heenkomt. Vandaar dat ik het veel autochtonen niet zoveel kwalijk neem dat ze bepaalde standpunten innemen.

Zwarte Schaap
20-03-04, 18:01
Geplaatst door taouanza
Inderdaad jij kan voor jezelf nadenken de rest niet?!

Als je bovenstaande mening een vraag is dan zal ik dat ontkennend moeten beantwoorden. Ik geloof dat ik aardig zelfstandig kan nadenken en denk dat veel anderen dat ook kunnen maar dat ene mening vond ik een slaafse napraterij. Kritiekloze gekopieer.

Joesoef
20-03-04, 18:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
Niemand is vrij van beinvloeding ook autochtonen niet, vandaar de dagelijke mediaterreur die over de moslims heenkomt. Vandaar dat ik het veel autochtonen niet zoveel kwalijk neem dat ze bepaalde standpunten innemen.

Die beslissingen hebben niet met mediaterreur te maken maar met de omgeving waar ze genomen worden. De media belicht ze alleen eenzijdig en beperkt.

Zwarte Schaap
20-03-04, 18:17
Geplaatst door Joesoef
Die beslissingen hebben niet met mediaterreur te maken maar met de omgeving waar ze genomen worden. De media belicht ze alleen eenzijdig en beperkt.

Mijn voorbeeldje had alleen te maken met de beinvloeding in het algemeen. Ik heb het niet gebruikt in verband met de beslissing om met iemand te huwen.

Het is gewoon een open deur om te zeggen dat iemand door zijn omgeving beinvloedt wordt. Je kunt dan net zo goed eisen dat kinderen niet bloot mogen staan aan een islamitche opvoeding omdat de keuze van geloof de kinderen in de weg staat.

Door op de omgeving te wijzen geef je indirect toe dat de omgeving niet deugt, dat de gezinnen die niet autochtoon zijn, niet gewenst zijn.

Immanuel
20-03-04, 19:31
Geplaatst door Zwarte Schaap

Mischien zijn de Nederlandse meiden meer op kortstondige sexuele relaties gericht met een allochtone man en zijn de allochtone meiden meer op een serieuze relatie gericht.

Mischien zijn de Marokkaanse jongens meer op kortstondige sexuele relaties gericht met een nederlands meisje. Kunnen ze in ieder geval lekker neuken voordat ze trouwen met een heilige maagd uit Marokko.
Klinkt mij in ieder geval een stuk aannemelijker dan jouw versie.

Immanuel
20-03-04, 19:34
*weg*

Zwarte Schaap
20-03-04, 19:49
Geplaatst door Immanuel
Mischien zijn de Marokkaanse jongens meer op kortstondige sexuele relaties gericht met een nederlands meisje. Kunnen ze in ieder geval lekker neuken voordat ze trouwen met een heilige maagd uit Marokko.
Klinkt mij in ieder geval een stuk aannemelijker dan jouw versie.

Maak er maar van wat je wilt, voor elk wat wils zou ik zeggen, zuig nog maar harder aan je dikke duim, maar het verklaart nog steeds niet waarom er 4 maal zoveel Marokkaanse meiden van de 2de generatie als de marokkaanse jongens van de 2de generatie een partner van de eerste generatie huwen.

Immanuel
20-03-04, 20:00
Geplaatst door Zwarte Schaap
Maak er maar van wat je wilt, voor elk wat wils zou ik zeggen, zuig nog maar harder aan je dikke duim, maar het verklaart nog steeds niet waarom er 4 maal zoveel Marokkaanse meiden van de 2de generatie als de marokkaanse jongens van de 2de generatie een partner van de eerste generatie huwen.

Taouanza? :hihi:

Joesoef
20-03-04, 20:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Maak er maar van wat je wilt, voor elk wat wils zou ik zeggen, zuig nog maar harder aan je dikke duim, maar het verklaart nog steeds niet waarom er 4 maal zoveel Marokkaanse meiden van de 2de generatie als de marokkaanse jongens van de 2de generatie een partner van de eerste generatie huwen.


Vrouwen willen trouwen met een man en niet een jochie.

Joesoef
20-03-04, 20:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Door op de omgeving te wijzen geef je indirect toe dat de omgeving niet deugt, dat de gezinnen die niet autochtoon zijn, niet gewenst zijn.

De omgeving heeft nog steeds dezefde gedachtes van 50 jaar geleden. Niet verkeerd en zelfs begrijpbaar maar volstrekt niet van deze tijd.

Uithuwelijken bestaat niet maar er is wel een hele duidelijke verwachting waaraan moet worden voldaan.

Goodnight
20-03-04, 20:47
Vanwege mijn werk heb ik veel te maken met allochtone jonge mannen.Van de week sprak ik een van hen en die vertelde in geuren en kleuren wat hij van de meisjes van hier vond.Van de zomer gaat ie trouwen volgens hem en dat zal waarschijnlijk met een meisje uit Marokko zijn.

Op mijn vraag waarom niet met een meisje van hier ( want vanwege zijn werk kwam hij er zat tegen).Daar deed ie vervolgens nogal smalend over.Ik wl geen kopie van Jenifer Lopez met navel piercing en al.
Ik vond het nogal idioot,want hij gaat wel veelvuldig om met die meisjes.
Ja voor plezier maken waren ze wel goed, maar voor een serieuze relatie wilde hij een bent nass ( nette meid) hebben.

Die heb je hier toch ook was daarop mijn antwoord.
Moet je de juiste connecties hebben volgens hem en die had hij niet en er werden te veel eisen gesteld door de famillie van het meisje.

Conclusie: ik werd een beetje moe van dat hele ik-kan-en-mag-alles verhaal.

Ik weet niet of met importhuwelijken moet en kan verbieden.Maar dat er ook iets moet veranderen is wel duidelijk.

Ik heb veel vriendinnen om mij heen die dolgraag willen settelen: huisje boompje beestje.
Velen hebben na jarenlang wachten op de juiste jongen, alsnog gekozen voor iemand uit Marokko.Reden?Ze hadden gewoonweg geen keuze.

Iedere keer dat ze iemand dachten te hebben gevonden,bleek het weer een illusie: getrouwd, player wat dan ook.
Met een niet-marokkaan is ook geen optie, want de schande die men daardoor over zich heen roept is niet mis.

ZS, uiteindelijk is het in onze cultuur zo dat de jongen het meisje vraagt en niet andersom ( zou een ongelofelijke schande zijn).
De dertigers die er voor hebben gekozen om dan maar niet te trouwen doen dit omdat ze niet anders kunnen.Jij hebt er voor gekozen om redenen die voor jou legitiem zijn.

Een andere reden is dat men het verdacht vind dat een vrouw van die leeftijd nog niet getrouwd is, dus er zal wel iets mis mee zijn en meestal heeft de familie ook het een en ander in de melk te brokkelen.
Of wat te denken van gescheiden vrouwen?

Het zijn wel zaken waar we niet de ogen voor mogen en kunnen sluiten.

Füreya
20-03-04, 20:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waarom alleen interculturele huwelijken van een marokkaanse en turkse meid belonen? Zijn de allochtone mannen die een interculturele huwelijk aangaan dan minder waard? Zijn de huwelijken van andere allochtonen meiden niet de moeite waard om te belonen? Zijn huwelijken van autochtonen onderling die het 10 jaar uithouden ook minder waard?
Verandering begint nou eenmaal bij de vrouw. :knipoog:


Verder is je stelling dat alle andere huwelijken te kwalificeren zijn als probleemveroorzakende nepoplossing zo buitengewoon gemeen en op vooroordelen gebasseerd dat mij niets anders rest dan te denken dat je gefrustreerd bent. Waar slaat dat allemaal op? Daarmee doelde ik niet op huwelijken maar diverse "integratiemaatregelen", zoals die inburgeringscursus in eigen land of 'kader buigt zich over integratie'

sjo
20-03-04, 21:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
We hebben het nu over huwelijken. En wat jij ziet intresseert mij niet zoveel. Ik zie bijvoorbeeld ook meer surinamers met nederlandse meiden dan omgekeerd en toch trouwen er meer surinaamse meiden met autochtonen dan omgekeerd.

Mischien zijn de Nederlandse meiden meer op kortstondige sexuele relaties gericht met een allochtone man en zijn de allochtone meiden meer op een serieuze relatie gericht.

Dat zekere toontje van je; dat verbaast mij nogal.
Een aardige manier om te suggereren dat vooral jij weet hoe het allemaal zit. Daar moet goed op getraind zijn.
1e generatie, 2e generatie, Nederlandse meiden, sexuele relaties....
er is niets te bedenken waar jij niet alles weet he ?

Er trouwen net zoveel Surinaamse mannen met Nederlandse vrouwen als andersom. En andersom ook. (:I)

groeten
sjo

Zwarte Schaap
20-03-04, 21:50
Geplaatst door Joesoef
Vrouwen willen trouwen met een man en niet een jochie. Dan moet je/men ophouden om dezelfde jochies de schuld te geven.

Wist je trouwens dat Iraanse meisjes van de 2de generatie 12 keer zovaak een man van de 1ste generatie huwen dan omgekeerd.

Als je dat vergelijkt met marokkanen (4 maal) dan zou je dus kunnen concluderen dat onder iraanse mannen meer jochies voorkomen.

Zwarte Schaap
20-03-04, 21:55
Geplaatst door Joesoef
De omgeving heeft nog steeds dezefde gedachtes van 50 jaar geleden. Niet verkeerd en zelfs begrijpbaar maar volstrekt niet van deze tijd.

Uithuwelijken bestaat niet maar er is wel een hele duidelijke verwachting waaraan moet worden voldaan.

Ten eerste het is een domme vooroordeel dat de omgeving dezelfde gedachten heeft als 50 jaar geleden.

Ten tweede stigmatiseer je die mensen en speel je alsof jouw cultuur een ubermenschcultuur is.

Ten derde het is open deur op te wijzen op beinvloeding, er is een vrijheid van opvoeden van je kinderen op de wijze die jij vindt. Heb jij de eerste autochtoon gezien die zijn kind op de wijze van een afrikaan opvoedt?

Zwarte Schaap
20-03-04, 22:06
Geplaatst door Goodnight
Vanwege mijn werk heb ik veel te maken met allochtone jonge mannen.Van de week sprak ik een van hen en die vertelde in geuren en kleuren wat hij van de meisjes van hier vond.Van de zomer gaat ie trouwen volgens hem en dat zal waarschijnlijk met een meisje uit Marokko zijn.

Op mijn vraag waarom niet met een meisje van hier ( want vanwege zijn werk kwam hij er zat tegen).Daar deed ie vervolgens nogal smalend over.Ik wl geen kopie van Jenifer Lopez met navel piercing en al.
Ik vond het nogal idioot,want hij gaat wel veelvuldig om met die meisjes.
Ja voor plezier maken waren ze wel goed, maar voor een serieuze relatie wilde hij een bent nass ( nette meid) hebben.

Die heb je hier toch ook was daarop mijn antwoord.
Moet je de juiste connecties hebben volgens hem en die had hij niet en er werden te veel eisen gesteld door de famillie van het meisje.

Conclusie: ik werd een beetje moe van dat hele ik-kan-en-mag-alles verhaal.

Ik weet niet of met importhuwelijken moet en kan verbieden.Maar dat er ook iets moet veranderen is wel duidelijk.

Ik heb veel vriendinnen om mij heen die dolgraag willen settelen: huisje boompje beestje.
Velen hebben na jarenlang wachten op de juiste jongen, alsnog gekozen voor iemand uit Marokko.Reden?Ze hadden gewoonweg geen keuze.

Iedere keer dat ze iemand dachten te hebben gevonden,bleek het weer een illusie: getrouwd, player wat dan ook.
Met een niet-marokkaan is ook geen optie, want de schande die men daardoor over zich heen roept is niet mis.

ZS, uiteindelijk is het in onze cultuur zo dat de jongen het meisje vraagt en niet andersom ( zou een ongelofelijke schande zijn).
De dertigers die er voor hebben gekozen om dan maar niet te trouwen doen dit omdat ze niet anders kunnen.Jij hebt er voor gekozen om redenen die voor jou legitiem zijn.

Een andere reden is dat men het verdacht vind dat een vrouw van die leeftijd nog niet getrouwd is, dus er zal wel iets mis mee zijn en meestal heeft de familie ook het een en ander in de melk te brokkelen.
Of wat te denken van gescheiden vrouwen?

Het zijn wel zaken waar we niet de ogen voor mogen en kunnen sluiten. Je kunt iemand niet dwingen met een ander te trouwen. Mischien zijn je vriendinnen gewoon lelijk (net als ik zelf) of is hun gedrag niet om naar huis over te schrijven en stellen ze te veel eisen.

Het blijft hoe dan ook stom en dom om de jongens hiervoor verantwoordelijk te stellen terwijl de cijfers het tegendeel bewijzen.

En nog zieliger vind ik het om je agenda te laten bepalen door hypocriete vreemdelingenhaters, die het vooral gemunt hebben op moslims.

Als niemand je moet moet je de schuld eerder bij jezelf zoeken vind ik en niet vragen om anderen hun keuze in te perken.

Joesoef
20-03-04, 22:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ten eerste Ten tweede Ten derde

Je klinkt nogal geïrriteerd mijn beste schaap en op die manier maak je de discussie dood.

Uithuwelijken gebeurt misschiem niet, maar men dient zich te houden aan een bepaald verwachtingspatroon. In de werkelijkheid zit het allemaal net wat anders in elkaar als wat jij hoopt, wenst en denkt.

taouanza
20-03-04, 22:17
Geplaatst door Joesoef
Je klinkt nogal geïrriteerd mijn beste schaap en op die manier maak je de discussie dood.

Uithuwelijken gebeurt misschiem niet, maar men dient zich te houden aan een bepaald verwachtingspatroon. In de werkelijkheid zit het allemaal net wat anders in elkaar als wat jij hoopt, wenst en denkt.

Dat gebeurt wel je komt toch op girlsboard.

Goodnight
20-03-04, 22:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je kunt iemand niet dwingen met een ander te trouwen. Mischien zijn je vriendinnen gewoon lelijk (net als ik zelf) of is hun gedrag niet om naar huis over te schrijven en stellen ze te veel eisen.

Hahaha...sorry ik moest even hard lachen.Ik hou er zowieso niet van als mensen het woord lelijk voor anderen gebruiken.Allah heeft ons allemaal geschapen en we zijn zoals we zijn.Maar om in de gangbare termen te praten: nee integendeel, zijn bloedmooie vrouwen.Hoogopgeleid, serieus etc. etc.
Niemand is perfect dus ze zullen ook heus wel hun tekortkomingen hebben.
Het gaat om de realiteit, hetgeen zij meemaken: om de een of andere reden wil het niet lukken.Bij sommige is het gewoon duidelijk waarom niet: ze zijn getrouwd geweest en hebben kinderen.Dat willen de meeste Marokkaanse mannen niet en zeg nu aub dat dit niet zo is want ik heb het zelf persoonlijk meegemaakt.En heus niet 1 keer.


Het blijft hoe dan ook stom en dom om de jongens hiervoor verantwoordelijk te stellen terwijl de cijfers het tegendeel bewijzen. [ stel die jongens ook niet verantwoordelijk, maar de denkwijze die er over het algemeen heerst.


En nog zieliger vind ik het om je agenda te laten bepalen door hypocriete vreemdelingenhaters, die het vooral gemunt hebben op moslims. ik laat niets door niemand bepalen, maar ik baseer me uitsluitend op de eigen ervaringen en die van de vrouwen om mij heen.Overigens is het wel zo dat de derde generatie eerder voor een partner van hier kiest.


Als niemand je moet moet je de schuld eerder bij jezelf zoeken vind ik en niet vragen om anderen hun keuze in te perken.

En wat voor schuld zou dat moeten zijn dan ZS?
Wat voor schuld heeft een meisje die graag wil trouwen,maar niet gevraagd wordt omdat ze niet aan bepaalde eisen voldoet?En dan heb ik het niet over schoonheid of incorrect gedrag.....

Zwarte Schaap
20-03-04, 22:19
Geplaatst door sjo
Er trouwen net zoveel Surinaamse mannen met Nederlandse vrouwen als andersom. En andersom ook. (:I)

groeten
sjo


Nee hoor je zit ernaast. Tussen 1997 t/m 2001 zijn er om precies te zijn zoveel huwelijken geweest:

Surinaamse mannen met een autochtone vrouw= 1637
Surinaamse vrouwen met een autochtone man= 2751

Ook bij surinamers trouwen er meer 2de generatie vrouwen met een 1ste generatie man:

2de generatie surinaamse man met 1ste generatie surinaamse vrouw= 264
2de generatie surinaamse vrouw met 1ste generatie surinaamse man= 616

taouanza
20-03-04, 22:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je kunt iemand niet dwingen met een ander te trouwen. Mischien zijn je vriendinnen gewoon lelijk (net als ik zelf) of is hun gedrag niet om naar huis over te schrijven en stellen ze te veel eisen.

Het blijft hoe dan ook stom en dom om de jongens hiervoor verantwoordelijk te stellen terwijl de cijfers het tegendeel bewijzen.

En nog zieliger vind ik het om je agenda te laten bepalen door hypocriete vreemdelingenhaters, die het vooral gemunt hebben op moslims.

Als niemand je moet moet je de schuld eerder bij jezelf zoeken vind ik en niet vragen om anderen hun keuze in te perken.

Je kan wel iemand dwingen.
En lelijkheid heeft niks mee te maken.
En een verblijfsvergunning is geen hoge eis.

Stom en dom alleen jij bent slim.
Bravo:moe:

Zwarte Schaap
20-03-04, 22:22
Geplaatst door Joesoef
Je klinkt nogal geïrriteerd mijn beste schaap en op die manier maak je de discussie dood.

Uithuwelijken gebeurt misschiem niet, maar men dient zich te houden aan een bepaald verwachtingspatroon. In de werkelijkheid zit het allemaal net wat anders in elkaar als wat jij hoopt, wenst en denkt.

Voor de derde keer: Het is een open deur om aan te geven dat men door zijn omgeving wordt beinvloed. Ik wordt liever beinvloed door mijn ouders dan door een vreemdelingenmisbruikende overheid.

Zwarte Schaap
20-03-04, 22:26
Geplaatst door Goodnight
En wat voor schuld zou dat moeten zijn dan ZS?
Wat voor schuld heeft een meisje die graag wil trouwen,maar niet gevraagd wordt omdat ze niet aan bepaalde eisen voldoet?En dan heb ik het niet over schoonheid of incorrect gedrag.....

Gewoon eisen bijstellen maar in iedere geval zou ik nooit anderen hun recht willen inperken om mijn eigen falen op de huwelijksmarkt op te heffen.

taouanza
20-03-04, 22:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nee hoor je zit ernaast. Tussen 1997 t/m 2001 zijn er om precies te zijn zoveel huwelijken geweest:

Surinaamse mannen met een autochtone vrouw= 1637
Surinaamse vrouwen met een autochtone man= 2751

Ook bij surinamers trouwen er meer 2de generatie vrouwen met een 1ste generatie man:

2de generatie surinaamse man met 1ste generatie surinaamse vrouw= 264
2de generatie surinaamse vrouw met 1ste generatie surinaamse man= 616

Your sure love those numbers.:moe:

Joesoef
20-03-04, 22:28
Geplaatst door taouanza
Dat gebeurt wel je komt toch op girlsboard.


Natuurlijk gebeurt het. Ik noem het alleen wat anders omdat er nog steeds een taboe rust op het woord uithuwelijken. Ik wil met ZS een discussie aangaan maar als ik dat woord noem staat hij eerst 10 reply's te stuiteren.

Joesoef
20-03-04, 22:31
Geplaatst door Zwarte Schaap
Voor de derde keer: Het is een open deur om aan te geven dat men door zijn omgeving wordt beinvloed. Ik wordt liever beinvloed door mijn ouders dan door een vreemdelingenmisbruikende overheid.


Waarom haal je nu opeens de overheid er bij? Het gaat om vrije partnerkeus. Trouwen met de man of vrouw die je zelf hebt leren kennen, waar je van houd en om geeft. Niet dat familie lid dat je ouders wel zien zitten en de goedkeuring heeft van de rest van de familie.

taouanza
20-03-04, 22:32
Geplaatst door Joesoef
Natuurlijk gebeurt het. Ik noem het alleen wat anders omdat er nog steeds een taboe rust op het woord uithuwelijken. Ik wil met ZS een discussie aangaan maar als ik dat woord noem staat hij eerst 10 reply's te stuiteren.

volgens mij is hij gewoon weer op dreef.:jumping:

Goodnight
20-03-04, 22:32
Geplaatst door Zwarte Schaap
Gewoon eisen bijstellen maar in iedere geval zou ik nooit anderen hun recht willen inperken om mijn eigen falen op de huwelijksmarkt op te heffen.

Je begrijpt het niet ZS.....
Het heeft niets met eisen bij stellen te maken.
Omdat ze een bepaalde leeftijd hebben of een eerder huwelijk achter de rug zijn ze niet goed genoeg.Dit is een mentaliteit wat heerst onder de Marokkanen.Sorry dat ik het moet zeggen, maar het is de keiharde realiteit.
Diegenen hebben het ook niet over de rechten inperken van die mannen omdat ze hen weigeren te trouwen.

Maar er heerst wel een hele kromme mentaliteit en dat moet je toch eens met mij eens zijn.
Veel mannen stellen eisen: jong, mooi, netjes, maagd!!, goede reputatie etc. etc.
Ze willen geen vrouwen van rond de 30, meestal gescheiden, vaak kinderen.....dat is tweedehands spul voor ze.

Joesoef
20-03-04, 22:32
Geplaatst door Zwarte Schaap
Gewoon eisen bijstellen maar in iedere geval zou ik nooit anderen hun recht willen inperken om mijn eigen falen op de huwelijksmarkt op te heffen.

Je projecteerd jezelf elke keer weer wel heel erg op anderen.

Zwarte Schaap
20-03-04, 22:40
Geplaatst door Goodnight
Je begrijpt het niet ZS.....
Het heeft niets met eisen bij stellen te maken.
Omdat ze een bepaalde leeftijd hebben of een eerder huwelijk achter de rug zijn ze niet goed genoeg.Dit is een mentaliteit wat heerst onder de Marokkanen.Sorry dat ik het moet zeggen, maar het is de keiharde realiteit.
Diegenen hebben het ook niet over de rechten inperken van die mannen omdat ze hen weigeren te trouwen.

Maar er heerst wel een hele kromme mentaliteit en dat moet je toch eens met mij eens zijn.
Veel mannen stellen eisen: jong, mooi, netjes, maagd!!, goede reputatie etc. etc.
Ze willen geen vrouwen van rond de 30, meestal gescheiden, vaak kinderen.....dat is tweedehands spul voor ze.

In iedere geval dat is niet de inzet van het regeringsbeleid om dergelijke ''2de hands spul'' aan de man te helpen. Zij hebben een andere belang waarbij het naar mijn mening geen oplossing zal bieden voor dergelijke ''afgekeurde tweedehands spul''. Het helpt ze wel om hun beleid uit te voeren maar meer niet.

Verder vergeet men dat het ook de tendens is onder autochtonen om als alleenstaande door het leven te gaan. De grote steden zitten vol met alleenstaanden. Het is de snelst groeiende groep.

Ik denk dat het alleenstaanden probleem een moderne kwaal is. mensen zijn te veeleisend en egoistisch, min of meer teveel gericht op de eigen persoon en carriere.

Zwarte Schaap
20-03-04, 22:43
Geplaatst door Joesoef
Je projecteert jezelf elke keer weer wel heel erg op anderen.

ik heb bewust jou persoonlijke ervaring er niet bij betrokken en het niet als argument gebruikt.

taouanza
20-03-04, 22:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
ik heb bewust jou persoonlijke ervaring er niet bij betrokken en het niet als argument gebruikt.

Tuurlijk niet Joesoef staat niet in een statestiek.:rolleyes:

ZbaqZbaq
20-03-04, 22:52
Geplaatst door Goodnight
Je begrijpt het niet ZS.....
Het heeft niets met eisen bij stellen te maken.
Omdat ze een bepaalde leeftijd hebben of een eerder huwelijk achter de rug zijn ze niet goed genoeg.Dit is een mentaliteit wat heerst onder de Marokkanen.Sorry dat ik het moet zeggen, maar het is de keiharde realiteit.
Diegenen hebben het ook niet over de rechten inperken van die mannen omdat ze hen weigeren te trouwen.

Maar er heerst wel een hele kromme mentaliteit en dat moet je toch eens met mij eens zijn.
Veel mannen stellen eisen: jong, mooi, netjes, maagd!!, goede reputatie etc. etc.
Ze willen geen vrouwen van rond de 30, meestal gescheiden, vaak kinderen.....dat is tweedehands spul voor ze.

maar wat wil je dan ?

dat een man geen eisen mag stellen aan de leftijd van zijn vrouw ? mag hij niet eisen dat ze nooit eerder getrouwd is geweest ? Mag hij niet eisen dat ze er lekker uit ziet ?

ik snap je punt niet.

Joesoef
20-03-04, 22:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
ik heb bewust jou persoonlijke ervaring er niet bij betrokken en het niet als argument gebruikt.

Al deed je het wel het kan mij geen bal schelen. Ik pas in geen enkele statistiek. En de vraag is of de rest er ook wel in past.


ZS je bent een ongelofelijke theoreticus. Die statistieken zeggen maar een ding en dat is hoe de vragenstellers denken.

Ik heb net iets te veel moslimas gesproken, en dan met name Marokkaanse, om te weten dat ze zijn getrouwd geweest met een man die voldeed aan het verwachtingspatroon van de ouders en niet met de man van hun verlangens. Zelf ken ik geen gevallen maar van andere mensen bij maatschappelijk werk weet ik dat scheiding tussen Marokkaanse en andere origine vooral wordt veroorzaakt door bemoeizieke familie en de machteloosheid daar tegenover van de slachtoffers.

Nogmaals, men noemt het niet zo maar uithuwelijken is voor heel veel Marokkaanse doodnormaal.

ZbaqZbaq
20-03-04, 22:57
wat is er mis met uithuwelijken ?

zolang het maar niet onder dwang is.....

Goodnight
20-03-04, 22:58
Geplaatst door ZbaqZbaq
maar wat wil je dan ?

dat een man geen eisen mag stellen aan de leftijd van zijn vrouw ? mag hij niet eisen dat ze nooit eerder getrouwd is geweest ? Mag hij niet eisen dat ze er lekker uit ziet ?

ik snap je punt niet.

Ja hoor, men mag eisen stellen.....maar omdat er zoveel eisen worden gesteld wordt het langzamerhand een puinhoop.

En het zo goed zijn als de vrouwen ook diezelfde eisen konden stellen.
ZbaqZbaq je weet dondersgoed hoe het bij ons Marokkanen aan toe gaat.Ik hoef mijn punt verder ook helemaal niet uit leggen.

taouanza
20-03-04, 22:58
Geplaatst door ZbaqZbaq
wat is er mis met uithuwelijken ?

zolang het maar niet onder dwang is.....

:moe:

ZbaqZbaq
20-03-04, 23:00
Geplaatst door Goodnight
Ja hoor, men mag eisen stellen.....maar omdat er zoveel eisen worden gesteld wordt het langzamerhand een puinhoop.

En het zo goed zijn als de vrouwen ook diezelfde eisen konden stellen.
ZbaqZbaq je weet dondersgoed hoe het bij ons Marokkanen aan toe gaat.Ik hoef mijn punt verder ook helemaal niet uit leggen.

puinhoop ? wat voor puinhoop ?

ik vind het ook helemaal geen probleem dat vrouwen zoveel eisen stellen....die kunnen er ook wat van hoor.

Joesoef
20-03-04, 23:00
Geplaatst door ZbaqZbaq
wat is er mis met uithuwelijken ?

zolang het maar niet onder dwang is.....


Probeer je grappig te zijn of hebben ze bij jouw arrestatie iets te hard geslagen.

Zwarte Schaap
20-03-04, 23:01
Geplaatst door Joesoef
Al deed je het wel het kan mij geen bal schelen. Ik pas in geen enkele statistiek. En de vraag is of de rest er ook wel in past.


ZS je bent een ongelofelijke theoreticus. Die statistieken zeggen maar een ding en dat is hoe de vragenstellers denken.

Ik heb net iets te veel moslimas gesproken, en dan met name Marokkaanse, om te weten dat ze zijn getrouwd geweest met een man die voldeed aan het verwachtingspatroon van de ouders en niet met de man van hun verlangens. Zelf ken ik geen gevallen maar van andere mensen bij maatschappelijk werk weet ik dat scheiding tussen Marokkaanse en andere origine vooral wordt veroorzaakt door bemoeizieke familie en de machteloosheid daar tegenover van de slachtoffers.

Nogmaals, men noemt het niet zo maar uithuwelijken is voor heel veel Marokkaanse doodnormaal.

(Een eerbare getrouwde Marokkaanse vrouw heeft niks te zoeken bij een Iraanse ongetrouwde man.)

Het is het iets normaal dat men iemand huwt die geliefder is bij de familie dan iemand die niet geliefd is bij de familie. Dat geldt van Timboektoe tot Tokio.

Je doet alsof invloed van ouders en naaste omgeving iets abnormaals is. Invloed van ouders en omgeving is waar elke maatschappij om draait.

ZbaqZbaq
20-03-04, 23:03
Geplaatst door taouanza
:moe:

geen gekke bekken trekken taouanza,

er is gewoon niets mis mee.

ik ken genoeg mensen die geen moeite willen doen om op versier toer te gaan en hun ouders vragen een partner voor ze te zoeken. Je moet er wel een hoop vertrouwen voor hebben in je ouders...maar ja...wie ben ik om ouders van anderen in twijvel te trekken.

ZbaqZbaq
20-03-04, 23:04
Geplaatst door Joesoef
Probeer je grappig te zijn of hebben ze bij jouw arrestatie iets te hard geslagen.

daar waar de argumenten eindigen begint de laster

Zwarte Schaap
20-03-04, 23:05
Geplaatst door Joesoef
ZS je bent een ongelofelijke theoreticus. Die statistieken zeggen maar een ding en dat is hoe de vragenstellers denken.


Het zijn de officiele cijfers van het centraal bureau voor de statistiek.

Goodnight
20-03-04, 23:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
In iedere geval dat is niet de inzet van het regeringsbeleid om dergelijke ''2de hands spul'' aan de man te helpen. Zij hebben een andere belang waarbij het naar mijn mening geen oplossing zal bieden voor dergelijke ''afgekeurde tweedehands spul''. Het helpt ze wel om hun beleid uit te voeren maar meer niet.

Verder vergeet men dat het ook de tendens is onder autochtonen om als alleenstaande door het leven te gaan. De grote steden zitten vol met alleenstaanden. Het is de snelst groeiende groep.

Ik denk dat het alleenstaanden probleem een moderne kwaal is. mensen zijn te veeleisend en egoistisch, min of meer teveel gericht op de eigen persoon en carriere.

met de eerste zin ben ik het met je eens.dat is iets wat vanuit de gemeenschap zelf moet komen.

Ik heb het ook niet over wat de regering hier tegen denkt te doen.Ik heb het over de mentaliteit die er heerst onder ons Marokkanen, waardoor je deze excessen krijgt.
Ik kan het helemaal begrijpen als iemand( of het nou een jongen of een vrouw is) verliefd wordt op iemand in marokko en daar mee wil trouwen.

Alelen is de realiteit helaas zo dat de jongens die ik spreek ( en om de een of andere reden hebben ze het gevoel dat ze me dat wel kunnen vertellen) de meisjes hier niet acceptabel genoeg vinden.

Als ik daarbij de ervaringen van meisjes/vrouwen uit mijn eigen omgeving meetel dan is de conlcusie dat er echt iets mis is.

Daar staat verder het hele regeringsbesluit buiten, want daar heb ik ook gemengde gevoelens over.

Kunnen we heel lang over discussieren en mooie theorien over verzinnen maar feit is en blijft: jongens vinden de meisjes van hier niet goed genoeg en kiezen voor iemand uit Marokko.Meisjes zijn bang om alleen over te blijven dus nemen ook maar iemand uit Marokko.

Goodnight
20-03-04, 23:07
Geplaatst door ZbaqZbaq
puinhoop ? wat voor puinhoop ?

ik vind het ook helemaal geen probleem dat vrouwen zoveel eisen stellen....die kunnen er ook wat van hoor.

Zbaqzbaq met feiten verbloemen of bagataliseren komen we een heel eind!
Vraag me alleen af waar het hoge percentage scheidingen aan ligt als we toch in statistieken gaan praten.....

ZbaqZbaq
20-03-04, 23:07
Geplaatst door Goodnight

Kunnen we heel lang over discussieren en mooie theorien over verzinnen maar feit is en blijft: jongens vinden de meisjes van hier niet goed genoeg en kiezen voor iemand uit Marokko.Meisjes zijn bang om alleen over te blijven dus nemen ook maar iemand uit Marokko.

ik denk dat andersom ook het geval is hoor.

Goodnight
20-03-04, 23:11
Geplaatst door ZbaqZbaq
ik denk dat andersom ook het geval is hoor.

Owja?
Nou dan zullen diegene die ik daarover spreek, zowel meisjes als jongens wel over liegen....

Joesoef
20-03-04, 23:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
(Een eerbare getrouwde Marokkaanse vrouw heeft niks te zoeken bij een Iraanse ongetrouwde man.)

Het is het iets normaal dat men iemand huwt die geliefder is bij de familie dan iemand die niet geliefd is bij de familie. Dat geldt van Timboektoe tot Tokio.

Je doet alsof invloed van ouders en naaste omgeving iets abnormaals is. Invloed van ouders en omgeving is waar elke maatschappij om draait.


Die eerste zin slaat nergens op en dat weet je donders goed. Ik ben niet Iraans, zij was niet getrouwd en we wilden trouwen. Hoe laag en bevooroordeeld ben jij bezig, niet te geloven!. Het slaat nergens op en het is zeer grievend. Wat probeer je daar mee te bewerkstelligen? Nooit gedacht dat jij zo laag kon zinken. Dat je mij beledigd is tot daar aan toe maar je beledigd ook haar en haar familie. Astagfir Alah!

Tevens benadeel je veel Marokkaanse vrouwen die nu in een benarde positie zitten doordat zij wilden voldoen aan het verwachtings patroon van de familie, namelijk en man trouwen die was uitgezocht. De meeste Marokkaanse mannen hebben lopen nog wat achter en vinden het niet zo een probleem zolang ze maar kookt en baard.

Het is niet normaal dat een familie beslist met wie de vrouw gaat trouwen. Men gaat voorbij aan het geluk van de vrouw en men denkt alleen aan het eigen geluk, het aanzien binnen de familie.

Wat je eigenlijk zegt is dat vrouwen geen eigen wil mogen hebben en dat er maar voor hun moet worden beslist.

Zwarte Schaap
20-03-04, 23:18
Geplaatst door Goodnight
Kunnen we heel lang over discussieren en mooie theorien over verzinnen maar feit is en blijft: jongens vinden de meisjes van hier niet goed genoeg en kiezen voor iemand uit Marokko.Meisjes zijn bang om alleen over te blijven dus nemen ook maar iemand uit Marokko.

Wat je hierboven beweert zal wel voor enkelen gelden maar is gewoonweg nooit bewezen. Zoals je zegt het blijft een theorietje.

En verder zijn we weer de lul, onze rechten worden weer ingeperkt, worden we weer uitgelachen en mogen we weer met de billen bloot om de moslimbashers te pleasen.

Immanuel
20-03-04, 23:25
Mijn belevingswereld staat wat dit betreft zover af van die van de moslims. De onbezorgdheid waarmee ik altijd verliefd wordt is vrijwel onmogelijk bij marokkanen als ik dit draadje zo lees. Mijn familie heeft mijn vriendinnen altijd geaccepteerd, maar bij marokkanen lijkt de familie eerder een complicerende factor. Niet lekker onbezorgd op de versiertoer. Niet eerst even kunnen samenwonen voor je trouwt.
Af en toe zie je op tv een homevideo van een marokkaanse of turkse bruiloft. Het valt mij vaak op dat iedereen feest viert behalve de bruid zelf. Die heeft vaak een blik in de ogen alsof ze naar de slacht wordt gebracht. Ik vindt dat altijd hartverscheurend om te zien. Liefde en een fijne partner zijn toch een van de belangrijkste dingen in het leven.

Goodnight
20-03-04, 23:26
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat je hierboven beweert zal wel voor enkelen gelden maar is gewoonweg nooit bewezen. Zoals je zegt het blijft een theorietje.

En verder zijn we weer de lul, onze rechten worden weer ingeperkt, worden we weer uitgelachen en mogen we weer met de billen bloot om de moslimbashers te pleasen.

Ik zie het niet als een afgang...ik denk dat men op deze manier ook goed nadenkt over een huwelijk voor ze aan beginnen.
Zo worden ook de vrouwen beschermd die met een of andere klootzak van hier trouwen en die ze vervolgens na 2 maanden weer terug naar Marokko stuurt.
Ik baseer me overigens nooit op theorien, ik baseer mijn mening op de harde werkelijkheid.Ik zie gewoon om mij heen hoeveel ellende het met zich meebrengt.
En dat is even belangrijker dan die afgang.....

ZbaqZbaq
20-03-04, 23:27
In NL gesloten huwelijken
cijfers cbs 2002

huwelijken tussen marokkanen per geboorte land:

M-NL -> V-MA = 327
V-NL -> M-MA = 674
M-MA -> V-MA = 1734

scheidingen tussen marokkanen per geboorte land:

M-NL -> V-MA = 99
V-NL -> M-MA = 303
M-MA -> V-MA = 711



M= Man
V= Vrouw
NL= geboorteland Nederland
MA= geboorteland Marokko




conclusie:

De kans dat je huwelijk op een scheiding uitloopt is in het geval dat de vrouw in NL is geboren veel hoger.

Goodnight
20-03-04, 23:28
Geplaatst door Immanuel
Mijn belevingswereld staat wat dit betreft zover af van die van de moslims. De onbezorgdheid waarmee ik altijd verliefd wordt is vrijwel onmogelijk bij marokkanen als ik dit draadje zo lees. Mijn familie heeft mijn vriendinnen altijd geaccepteerd, maar bij marokkanen lijkt de familie eerder een complicerende factor. Niet lekker onbezorgd op de versiertoer. Niet eerst even kunnen samenwonen voor je trouwt.
Af en toe zie je op tv een homevideo van een marokkaanse of turkse bruiloft. Het valt mij vaak op dat iedereen feest viert behalve de bruid zelf. Die heeft vaak een blik in de ogen alsof ze naar de slacht wordt gebracht. Ik vindt dat altijd hartverscheurend om te zien. Liefde en een fijne partner zijn toch een van de belangrijkste dingen in het leven.

Jij moet helemaal je bevindingen voor je houden met soms zie ik een bruid die kijkt alsof ze wordt geslacht.
Je denkt iets te weten over de Marokkaanse of Turkse cultuur!
man volgens mij heb je er zelfs nog nooit een gesproken!

En dat denkt een mening te kunnen baseren op een video!

Bleeehhh..op zulke moment kan ik me de reactie van ZS heel goed voorstellen.

Immanuel
20-03-04, 23:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat je hierboven beweert zal wel voor enkelen gelden maar is gewoonweg nooit bewezen. Zoals je zegt het blijft een theorietje.

En verder zijn we weer de lul, onze rechten worden weer ingeperkt, worden we weer uitgelachen en mogen we weer met de billen bloot om de moslimbashers te pleasen.

Welke rechten worden dan volgens jou precies ingeperkt? We leven hier wel in Nederland en niet in Frankrijk.

Goodnight
20-03-04, 23:30
Geplaatst door ZbaqZbaq
In NL gesloten huwelijken
cijfers cbs 2002

huwelijken tussen marokkanen per geboorte land:

M-NL -> V-MA = 327
V-NL -> M-MA = 674
M-MA -> V-MA = 1734

scheidingen tussen marokkanen per geboorte land:

M-NL -> V-MA = 99
V-NL -> M-MA = 303
M-MA -> V-MA = 711



M= Man
V= Vrouw
NL= geboorteland Nederland
MA= geboorteland Marokko

cijfertjes zeggen mij niets.
keiharde feiten! daar moet je het van hebben.Cijfers kunnen gemanipleerd worden ZbaqZbaq!

Immanuel
20-03-04, 23:33
Geplaatst door Goodnight
Jij moet helemaal je bevindingen voor je houden met soms zie ik een bruid die kijkt alsof ze wordt geslacht.
Je denkt iets te weten over de Marokkaanse of Turkse cultuur!
man volgens mij heb je er zelfs nog nooit een gesproken!

En dat denkt een mening te kunnen baseren op een video!

Bleeehhh..op zulke moment kan ik me de reactie van ZS heel goed voorstellen.

Waarom krijg ik nou weer deze emmer stront over me uitgestort? En als jij denkt dat ik mijn mening baseer op een video dan moet je eens leren lezen. Autochtonenhater die je bent.

Zwarte Schaap
20-03-04, 23:35
Geplaatst door Joesoef
Die eerste zin slaat nergens op en dat weet je donders goed. Ik ben niet Iraans, zij was niet getrouwd en we wilden trouwen. Hoe laag en bevooroordeeld ben jij bezig, niet te geloven!. Het slaat nergens op en het is zeer grievend. Wat probeer je daar mee te bewerkstelligen? Nooit gedacht dat jij zo laag kon zinken. Dat je mij beledigd is tot daar aan toe maar je beledigd ook haar en haar familie. Astagfir Alah!

Tevens benadeel je veel Marokkaanse vrouwen die nu in een benarde positie zitten doordat zij wilden voldoen aan het verwachtings patroon van de familie, namelijk en man trouwen die was uitgezocht. De meeste Marokkaanse mannen hebben lopen nog wat achter en vinden het niet zo een probleem zolang ze maar kookt en baard.

Het is niet normaal dat een familie beslist met wie de vrouw gaat trouwen. Men gaat voorbij aan het geluk van de vrouw en men denkt alleen aan het eigen geluk, het aanzien binnen de familie.

Wat je eigenlijk zegt is dat vrouwen geen eigen wil mogen hebben en dat er maar voor hun moet worden beslist.

Ten eerste ik heb het niet over je Marokkaanse scharreltje maar over je zinnetje waar je het hebt over de veel getrouwde Marokkaanse vrouwen die je hebt gesproken:

Ik heb net iets te veel moslimas gesproken, en dan met name Marokkaanse, om te weten dat ze zijn getrouwd geweest met een man die voldeed aan het verwachtingspatroon van de ouders en niet met de man van hun verlangens

Het is en blijft een oneerbare daad om als getrouwde Marokkaanse vrouw je sores aan een ongetrouwde iranier te vertellen.

Ten tweede je hebt hier dacht ik vaak genoeg kenbaar gemaakt dat je een Iranier zou zijn en als andere prikkers jou als iranier zagen sprak je dat nooit tegen.

Ten derde ik benadeel geen ander vrouwen want ik spreek me alleen tegen de zogenaamde inperking van de overheid in de rechten van een individu om zelf te bepalen met wie hij trouwt.

Juist door achter de toekomstige wetten te gaan staan en te verdedigen met enkele alleenstaanden terwijl het de overheid helemaal niet daar om gaat is juist het ongeoorloofd willen bepalen van iemands keuze.

Ten vierde heb je het nu over beslissen terwijl je het de hele tijd over beinvleoden heeft. Ik weerspreek jou stelling dat er zoveel meiden zijn waarvoor beslist zou worden. Dat is een onderschatting van de marokkaanse vrouw. Ik wordt een beetje ziek van de gedachte van niet-Marokkaanse mannen die zogenaamd zo meeleven met de Marokkaanse vrouw en voor haar vrijheid willen strijden en keer op keer alleen naar de marokkaase man wijzen. Too cheap, get a Life man !

Ten vijfde je laatste zinnetje dat ik voor vrouwen wil bepalen met wie ze huwen van een belachelijk gehalte dat ik daar echt niet op inga

ZbaqZbaq
20-03-04, 23:37
Geplaatst door Goodnight
cijfertjes zeggen mij niets.
keiharde feiten! daar moet je het van hebben.Cijfers kunnen gemanipleerd worden ZbaqZbaq!

Wat jij als feiten presenteerd zijn louter jou ervaringen die ik voor waar aan moet nemen....

dan hecht ik toch meer waarde aan de cijfers van het cbs

Joesoef
20-03-04, 23:38
Geplaatst door ZbaqZbaq
De kans dat je huwelijk op een scheiding uitloopt is in het geval dat de vrouw in NL is geboren veel hoger.

Statistieken moet je kunnen interpreteren om ze correct uit te leggen. Je kan niet twee tabelletjes zonder meer naast elkaar leggen, de door jou geplakte gegevens zijn namelijk niet aan elkaar gerelateerd maar aan een jaartal waarin de scheiding of trouwen is gebeurt.

Het is dus appels met peren vergelijken.

Joesoef
20-03-04, 23:40
Geplaatst door ZbaqZbaq


dan hecht ik toch meer waarde aan de cijfers van het cbs


Dan moet het wel juist geïnterpreteerd worden..........

Goodnight
20-03-04, 23:44
Geplaatst door Immanuel
Waarom krijg ik nou weer deze emmer stront over me uitgestort? En als jij denkt dat ik mijn mening baseer op een video dan moet je eens leren lezen. Autochtonenhater die je bent.

autochtonenhater?
what ever!

Zwarte Schaap
20-03-04, 23:45
Geplaatst door Goodnight
Ik zie het niet als een afgang...ik denk dat men op deze manier ook goed nadenkt over een huwelijk voor ze aan beginnen.
Zo worden ook de vrouwen beschermd die met een of andere klootzak van hier trouwen en die ze vervolgens na 2 maanden weer terug naar Marokko stuurt.
Ik baseer me overigens nooit op theorien, ik baseer mijn mening op de harde werkelijkheid.Ik zie gewoon om mij heen hoeveel ellende het met zich meebrengt.
En dat is even belangrijker dan die afgang.....

Ik zie het als een afgang doordat de vreemdelingenhatende Nederlandse overheid niets om jouw persoonlijke geluk geeft maar gewoon in dit geval minder Marokkanen willen hebben. Het is ze nooit om jouw persoonlijke geluk te doen geweest. We zijn te min voor ze.

En ik blijf erbij dat ik jouw theorietje ongeschikt vind om te verklaren waarom marokkaanse meiden uit marokko een man huwen.

Goodnight
20-03-04, 23:46
Geplaatst door ZbaqZbaq
Wat jij als feiten presenteerd zijn louter jou ervaringen die ik voor waar aan moet nemen....

dan hecht ik toch meer waarde aan de cijfers van het cbs

idd...struisvogelpolitiek is ook een optie....

Joesoef
20-03-04, 23:48
Geplaatst door Immanuel
Af en toe zie je op tv een homevideo van een marokkaanse of turkse bruiloft. Het valt mij vaak op dat iedereen feest viert behalve de bruid zelf. Die heeft vaak een blik in de ogen alsof ze naar de slacht wordt gebracht. Ik vindt dat altijd hartverscheurend om te zien. Liefde en een fijne partner zijn toch een van de belangrijkste dingen in het leven.

Hoe voelt dat nu om zo te liegen? Wat weet jij van zo een bruiloft!

Immanuel
20-03-04, 23:54
Geplaatst door Joesoef
Hoe voelt dat nu om zo te liegen? Wat weet jij van zo een bruiloft!

Nou ja zeg! Wat is er dan precies onwaar? Ik vertel gewoon wat ik gezien heb. Ik beweer niet eens dat ALLE bruiloften zo zijn.

Goodnight
20-03-04, 23:54
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik zie het als een afgang doordat de vreemdelingenhatende Nederlandse overheid niets om jouw persoonlijke geluk geeft maar gewoon in dit geval minder Marokkanen willen hebben. Het is ze nooit om jouw persoonlijke geluk te doen geweest. We zijn te min voor ze.

En ik blijf erbij dat ik jouw theorietje ongeschikt vind om te verklaren waarom marokkaanse meiden uit marokko een man huwen.

Met het regeringsbesluit heb ik verder niets te maken in de zin dat ik me niet door hen gesteund voel of wat dan ook.Ik zit ook niet te wachten op wie dan ook om mij gelukkig te maken.dat ligt helemaal aan het lot wat Allah mij toebedeeld heeft en de keuzes die ik maak.Als ik voor mijzelf mag spreken dan.

je mag mijn theorietje( waarom verkleinen?) ongeschikt vinden...maar zoals ik al tegen ZbaqZbaq opmerkte struisvogelpolitiek is ook een optie.
het is geen toeval dat ik veel mensen spreek die deze ervaringen hebben...het is geen toeval dat de jongens die ik spreek bijna altijd smalend doen over de meisjes van hier ( uitzonderingen daargelaten).
het is geen toeval dat veel meisjes als ze de 25 voorbij zijn tot de conclusie komen dat niemand ze wil hebben ( uitzonderingen daargelaten) het is geen toeval dat veel van de gescheiden vrouwen niet kunnen hertrouwen omdat ze niet geschikt worden geacht en als ze kinderen hebben kunnen ze het helemaal schudden( uitzonderingen daargelaten)tenzij ze iemand uit Marokko willen nemen, dan is alles ineens mogelijk zelfs een 10 jaar jongere man!
Dit kan misschien wel gebaseerd zijn op mijn theorie, maar ik baseer me liever op de dingen die men mij verteld en wat ik zelf zie dan wat cijfertjes die door iedere boerenlul gemanipuleerd kunnen worden.

Immanuel
20-03-04, 23:57
Geplaatst door Goodnight
autochtonenhater?
what ever!

Ik betrap jou vaak op een zekere minachting jegens autochtonen. Bijna op het racistische af.

Joesoef
20-03-04, 23:58
Geplaatst door Immanuel
Nou ja zeg! Wat is er dan precies onwaar? Ik vertel gewoon wat ik gezien heb. Ik beweer niet eens dat ALLE bruiloften zo zijn.

De meest onbegrijpelijke bruiloften worden gehouden door Nederlanders. Dronken en hossend in polonaise op de klanken van Andre van Hazes. En dan is er altijd wel zo een grappig iemand die met kunstmemmen van de feestwinkel voorop loopt.

Goodnight
20-03-04, 23:58
Geplaatst door Immanuel
Nou ja zeg! Wat is er dan precies onwaar? Ik vertel gewoon wat ik gezien heb. Ik beweer niet eens dat ALLE bruiloften zo zijn.

immanuel....zoals ik al van de week tegen je zei na dat verhaal over arabische media, waar je de mond van vol had terwijl je geen letter arabisch spreekt en niet eens weet hoe de nieuwslezer van Aljazeera er uit zou zien, maar waarbij je je baseerde op wat ouders tegen een vriendin van jou zouden hebben gezegd die weer lerares was...enfin...zoals ik toen al zei: kom aub met feiten....niet met zulke argumenten als: ja zo'n bruidje ziet er dan uit alsof ze naar de slacht wordt gebracht....aan zulke argumenten heeft niemand wat en wekt alleen maar irritatie op..althans bij mij dan.

Goodnight
21-03-04, 00:00
Geplaatst door Immanuel
Ik betrap jou vaak op een zekere minachting jegens autochtonen. Bijna op het racistische af.

nogmaals zoals ik al tegen je zei van de week: de wens is de vader van de gedachte....
En als je me racistisch vind of een zeker minachting toon jegens autochtonen dan zou ik je willen adviseren om daar melding van te maken bij beheer of als je die niet vertrouwt het MDI...

je kan me ook niet betrappen want ik zeg gewoon wat ik vind en heb ook niets te verbergen...

Immanuel
21-03-04, 00:09
Geplaatst door Joesoef
De meest onbegrijpelijke bruiloften worden gehouden door Nederlanders. Dronken en hossend in polonaise op de klanken van Andre van Hazes. En dan is er altijd wel zo een grappig iemand die met kunstmemmen van de feestwinkel voorop loopt.

Kijk eens, je draait al bij. Net was ik nog een leugenaar.

Joesoef
21-03-04, 00:13
Geplaatst door Immanuel
Kijk eens, je draait al bij. Net was ik nog een leugenaar.


En jij ontkend niet dat kaaskoppen zich klem zuipen op zo een bruiloft om vervolgens zich banaal te gaan gedragen op de klanken van een alcoholistische volkszanger.

Immanuel
21-03-04, 00:15
Geplaatst door Goodnight
immanuel....zoals ik al van de week tegen je zei na dat verhaal over arabische media, waar je de mond van vol had terwijl je geen letter arabisch spreekt en niet eens weet hoe de nieuwslezer van Aljazeera er uit zou zien, maar waarbij je je baseerde op wat ouders tegen een vriendin van jou zouden hebben gezegd die weer lerares was...enfin...zoals ik toen al zei: kom aub met feiten....niet met zulke argumenten als: ja zo'n bruidje ziet er dan uit alsof ze naar de slacht wordt gebracht....aan zulke argumenten heeft niemand wat en wekt alleen maar irritatie op..althans bij mij dan.

Binnenkort ga ik een testje doen. Dan log ik onder een alternatieve account in en doe ik me voor als een Marokkaan. Ik ga dan dezelde argumenten gebruiken als nu. Maar ik weet heel zeker dat je ze dan wel accepteerd. Het is gewoon zo dat veel dingen niet worden geslikt puur omdat ik een onwetende Hollander zou zijn. Ondertussen lukt het niemand om mijn argumenten onderuit te halen. Je roept wel dat mijn argumenten niet deugen maar haal ze dan eens onderuit. Ik ben niet zoals zwarte schaap..........vastgeroest in m'n overtuigingen.

Zwarte Schaap
21-03-04, 00:17
Geplaatst door Goodnight
Met het regeringsbesluit heb ik verder niets te maken in de zin dat ik me niet door hen gesteund voel of wat dan ook.Ik zit ook niet te wachten op wie dan ook om mij gelukkig te maken.dat ligt helemaal aan het lot wat Allah mij toebedeeld heeft en de keuzes die ik maak.Als ik voor mijzelf mag spreken dan.

De politieke besluiten zijn wel de aanleiding om erover te gaan klagen en de politici maken daar gretig misbruik van om zo weer een vooroordeel te bevestigen en zo de Marokkaanse man voor de zoveelste maal onderuit te halen. Ik verkies liever te berusten in mijn lot dan smerige leugenaars mijn verhaal te laten misbruiken



je mag mijn theorietje( waarom verkleinen?) ongeschikt vinden...maar zoals ik al tegen ZbaqZbaq opmerkte struisvogelpolitiek is ook een optie.
het is geen toeval dat ik veel mensen spreek die deze ervaringen hebben...het is geen toeval dat de jongens die ik spreek bijna altijd smalend doen over de meisjes van hier ( uitzonderingen daargelaten).
het is geen toeval dat veel meisjes als ze de 25 voorbij zijn tot de conclusie komen dat niemand ze wil hebben ( uitzonderingen daargelaten) het is geen toeval dat veel van de gescheiden vrouwen niet kunnen hertrouwen omdat ze niet geschikt worden geacht en als ze kinderen hebben kunnen ze het helemaal schudden( uitzonderingen daargelaten)tenzij ze iemand uit Marokko willen nemen, dan is alles ineens mogelijk zelfs een 10 jaar jongere man!
Dit kan misschien wel gebaseerd zijn op mijn theorie, maar ik baseer me liever op de dingen die men mij verteld en wat ik zelf zie dan wat cijfertjes die door iedere boerenlul gemanipuleerd kunnen worden Hoe je het wendt of keert het ligt dus altijd aan de Marokkaanse man, ''en uitzonderingen ze3ma daargelaten''.

Jammer dat je de moderne tendens niet erbij betrekt van de enorme toename van alleenstaanden. Het gevolg van de moderne samenleving.

Immanuel
21-03-04, 00:17
Geplaatst door Joesoef
En jij ontkend niet dat kaaskoppen zich klem zuipen op zo een bruiloft om vervolgens zich banaal te gaan gedragen op de klanken van een alcoholistische volkszanger.

Maar ik heb jou dan ook niet voor leugenaar uitgemaakt.

Zwarte Schaap
21-03-04, 00:19
Geplaatst door Immanuel
Ik ben niet zoals zwarte schaap..........vastgeroest in m'n overtuigingen.

Maar je hebt mij wel nodig om je geweldige persoonlijkheid te presenteren/propageren.

Joesoef
21-03-04, 00:23
Geplaatst door Immanuel
Maar ik heb jou dan ook niet voor leugenaar uitgemaakt.

Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat jij liegt over wat jij zegt gezien te hebben.

Goodnight
21-03-04, 00:24
Geplaatst door Immanuel
Binnenkort ga ik een testje doen. Dan log ik onder een alternatieve account in en doe ik me voor als een Marokkaan. Ik ga dan dezelde argumenten gebruiken als nu. Maar ik weet heel zeker dat je ze dan wel accepteerd. Het is gewoon zo dat veel dingen niet worden geslikt puur omdat ik een onwetende Hollander zou zijn. Ondertussen lukt het niemand om mijn argumenten onderuit te halen. Je roept wel dat mijn argumenten niet deugen maar haal ze dan eens onderuit. Ik ben niet zoals zwarte schaap..........vastgeroest in m'n overtuigingen.

Ten eerste: je doet maar waar je zin in hebt.
ten tweede: mijn mening over bepaalde dingen verandert niet ook al worden ze uitgesproken door mijn broer.
ten derde: ik hoef je argumenten niet onderuit te halen.....simpelweg omdat je geen argumenten hebt alleen domme insinuaties.
Ten vierde: je voelt je wel heel erg aangevallen en zou als ik jou was snel uit die slachtofferrol kruipen...schiet je niet veel op namelijk.

Joesoef
21-03-04, 00:25
Geplaatst door Immanuel
Ondertussen lukt het niemand om mijn argumenten onderuit te halen.

Voor jou lijkt dat zo maar dat komt omdat je zo zit te leigen.

Immanuel
21-03-04, 00:27
Geplaatst door Joesoef
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat jij liegt over wat jij zegt gezien te hebben.

Tsja, als je me niet gelooft dan kan ik er verder ook niks aan doen.

Zwarte Schaap
21-03-04, 00:28
Geplaatst door Immanuel
Maar ik heb jou dan ook niet voor leugenaar uitgemaakt.


Binnenkort ga ik een testje doen. Dan log ik onder een alternatieve account in en doe ik me voor als een Marokkaan. Ik ga dan dezelde argumenten gebruiken als nu.

Als je dreigt om onder een andere naam in te loggen en als moslim/marokkaan dezelfde woorden te zeggen en dan de reaktie afwachten is ons uitmaken voor onoprecht/leugenaars.

Immanuel
21-03-04, 00:29
Geplaatst door Goodnight
Ten vierde: je voelt je wel heel erg aangevallen en zou als ik jou was snel uit die slachtofferrol kruipen...schiet je niet veel op namelijk.

Is dat zo gek als je wordt uitgemaakt voor leugenaar terwijl je de waarheid spreekt?

Goodnight
21-03-04, 00:31
Geplaatst door Zwarte Schaap
De politieke besluiten zijn wel de aanleiding om erover te gaan klagen en de politici maken daar gretig misbruik van om de weer een vooroordeel te bevestigen en zo de Marokkaanse man voor de zoveelste maal onderuit te halen. Ik verkies liever te berusten in mijn lot dan smerige leugenaars mijn verhaal te laten misbruiken

Nee er werd daarvoor al geklaagd,dit is een discussie die ik al vele malen heb gevoerd.Persoonlijk heb ik me in berust en aan de tijd overgelaten.Het is nu alleen weer opgelaaid door de politieke aandacht die er aan wordt gegeven.



Hoe je het wendt of keert het ligt dus altijd aan de Marokkaanse man, ''en uitzonderingen ze3ma daargelaten''. ik wil zeker niet roepen dat het aan de Marokkaanse man ligt, maar het is wel iets wat bepaald wordt door onze cultuur...en daar geven de mannen ook makkelijk aan toe.Is mijn mening dan.


Jammer dat je de moderne tendens niet erbij betrekt van de enorme toename van alleenstaanden. Het gevolg van de moderne samenleving.

dat heeft er zeker mee te maken.Maar ik vind het eerder een kwestie van wat was eerder het kip of het ei.Velen worden noodgedwongen single of leren zich op een gegeven moment berusten in de situatie.
Geen enkele Marokkaanse ouder vind het prettig als zijn of haar zoon/dochter single door het leven gaat.Dus in die zin heeft de moderne samenleving nog niet veel vat op de wijze hoe Marokkanen over relaties denken.
Dat wil zeggen: er zijn maar enkelen die er bewust voor kiezen partnerloos door het leven te gaan.

Goodnight
21-03-04, 00:32
Geplaatst door Immanuel
Is dat zo gek als je wordt uitgemaakt voor leugenaar terwijl je de waarheid spreekt?

Ik heb het woord leugenaar niet in de mond genomen.
Ik vind wel dat je je eigen invulling geeft aan zaken waar je verder geen weet van of ervaring mee hebt....ennuh dat kan men idd als leugens opvatten.

Immanuel
21-03-04, 00:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je dreigt om onder een andere naam in te loggen en als moslim/marokkaan dezelfde woorden te zeggen en dan de reaktie afwachten is ons uitmaken voor onoprecht/leugenaars.

Het is geen dreigement maar een ideetje waar ik al langer mee loop te spelen.
Omdat ik het gevoel heb dat dingen eerder worden geaccepteerd van een mede-moslim. Is het dan geen goed idee dat ik het eerst uittest voordat ik mijn vermoedens publiek maak en het verwijt krijg ongefundeerde beschuldigingen te uiten?
Dan kan Goodnight mij ook niet meer beschuldigen dat ik niks zelf onderzoek.

Goodnight
21-03-04, 00:36
als je met zulke vreemde verhaaltjes komt ga ik heus niet anders reageren dan hoe ik nu doe.Voor mijn part kom je onder de nick Achmed en ga je spontaan arabisch spreken.

Immanuel
21-03-04, 00:42
Geplaatst door Goodnight
als je met zulke vreemde verhaaltjes komt ga ik heus niet anders reageren dan hoe ik nu doe.Voor mijn part kom je onder de nick Achmed en ga je spontaan arabisch spreken.

Maar welke vreemde verhaaltjes dan? En Joesoef, welke leugens? De reden dat ik op dit forum ben is mijn verontrusting over een aantal gebeurtenissen met marokkanen uit mijn omgeving. Als het niet waar zou zijn wat ik vertel dan zou ik uberhaupt niet op dit forum zijn.
En trouwens Goodnight, waarom zou ik de ervaringen van een vriendin van mij die lerares op een vmbo is niet mogen gebruiken? Dan krijg ik van jou het verwijt dat ik alles via via heb. Maar zij is een integer persoon. Ik zou niet weten waarom ik haar ervaringen niet zou mogen gebruiken in mijn argumenten.

Zwarte Schaap
21-03-04, 00:45
Geplaatst door Goodnight
Nee er werd daarvoor al geklaagd,dit is een discussie die ik al vele malen heb gevoerd.Persoonlijk heb ik me in berust en aan de tijd overgelaten.Het is nu alleen weer opgelaaid door de politieke aandacht die er aan wordt gegeven. Wat heeft klagen nu voor zin als je weet dat men er alleen anderen hun rechten door laat inperken.


ik wil zeker niet roepen dat het aan de Marokkaanse man ligt, maar het is wel iets wat bepaald wordt door onze cultuur...en daar geven de mannen ook makkelijk aan toe.Is mijn mening dan. Het is zoiezo niet cultureel bepaald, alle culturen kennen dezelfde fenomenen, de één soms wat meer als de ander maar de tendens is hetzelfde. Ook hier in Nederland hebben autochtone vrouwen met kinderen het moeilijker om een huwelijkspartner te vinden.



dat heeft er zeker mee te maken.Maar ik vind het eerder een kwestie van wat was eerder het kip of het ei.Velen worden noodgedwongen single of leren zich op een gegeven moment berusten in de situatie.
Geen enkele Marokkaanse ouder vind het prettig als zijn of haar zoon/dochter single door het leven gaat.Dus in die zin heeft de moderne samenleving nog niet veel vat op de wijze hoe Marokkanen over relaties denken.
Dat wil zeggen: er zijn maar enkelen die er bewust voor kiezen partnerloos door het leven te gaan.

Ik heb het niet over een zelfverkozen situatie, maar meer over de situatie die door de zogenaamde modere verworvenheden is ontstaan. De tijd waarin we onze eigen individuele persoon en carriere belangrijker vinden dan meer van jezelf inleveren voor de ander.

Zwarte Schaap
21-03-04, 00:49
Geplaatst door Immanuel
Het is geen dreigement maar een ideetje waar ik al langer mee loop te spelen.
Omdat ik het gevoel heb dat dingen eerder worden geaccepteerd van een mede-moslim. Is het dan geen goed idee dat ik het eerst uittest voordat ik mijn vermoedens publiek maak en het verwijt krijg ongefundeerde beschuldigingen te uiten?
Dan kan Goodnight mij ook niet meer beschuldigen dat ik niks zelf onderzoek. Of je het nu ideetje of dreigement noemt het is en blijft gebaseerd op het feit dat je vertrekt van het punt dat onze mening niet oprecht is, dat we min of meer als het ware liegen, want dat is wat je uiteindelijk wil bewijzen met je zogenaamde project.

Joesoef
21-03-04, 00:51
Geplaatst door Immanuel
En Joesoef, welke leugens?

Die vele homevideo's die jij van trouwerijen zou gezien hebben.

Je weet niet eens iets over de traditie op zo een trouwerij. Een vrouw hoort dan zo te kijken.....

Goodnight
21-03-04, 00:54
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat heeft klagen nu voor zin als je weet dat men er alleen anderen hun rechten door laat inperken.

Het is zoiezo niet cultureel bepaald, alle culturen kennen dezelfde fenomenen, de één soms wat meer als de ander maar de tendens is hetzelfde. Ook hier in Nederland hebben autochtone vrouwen met kinderen het moeilijker om een huwelijkspartner te vinden.




Ik heb het niet over een zelfverkozen situatie, maar meer over de situatie die door de zogenaamde modere verworvenheden is ontstaan. De tijd waarin we onze eigen individuele persoon en carriere belangrijker vinden dan meer van jezelf inleveren voor de ander.

Ik wil dolgraag reageren...maar val om van de slaap.Dus deze hou je nog van mij tegoed.Moet er even goed over nadenken..


immanuel...lees eens goed: je doet maar wat je niet laten kan.
Maar zoals ik al zei ( alweer) het zijn geen argumenten waar je mee aankomt.
Ik hoor zoals ik al zei( alweer) van allochtonen dat ze worden gediscrimineerd, maar dat wordt door anderen afgedaan als slachtoffergedrag.
Wel met dat verhaal van jou heb ik zoiets van: wat een kulverhaal, als die ouders het echt zo vreselijk vinden zoals je dus beweert.Moeten ze die schotel afschaffen.
Bovendien lijkt het mij sterk dat de jongeren er wel voor kiezen om nar arabische programma's te kijken en de ouders niet.Want beste immanuel de meeste jongeren kijken MTV.TMF en The Box...die intresseren zich helemaal niet voor arabische zenders.

Joesoef
21-03-04, 00:54
Geplaatst door Immanuel
waarom zou ik de ervaringen van een vriendin van mij die lerares op een vmbo is niet mogen gebruiken?

Omdat afgaande op vmbo-ers Nederland meer is dan vakantie naar de costa, pillen slikken in het weekend en scheuren op een opgevoerde gejatte scooter.

Immanuel
21-03-04, 01:33
Geplaatst door Joesoef
Die vele homevideo's die jij van trouwerijen zou gezien hebben.

Je weet niet eens iets over de traditie op zo een trouwerij. Een vrouw hoort dan zo te kijken.....

Ga je nu ook al mijn woorden verdraaien? Ik had het over af en toe, en jij maakt er vele van. Je weet wel af en toe....meer dan 1 maar minder dan 5, dat is niet velen. Maar goed ik kap deze discussie af, het heeft toch geen zin om hier nog verder energie in te steken. Als jij me niet wilt geloven ga je gang.

Immanuel
21-03-04, 01:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
Of je het nu ideetje of dreigement noemt het is en blijft gebaseerd op het feit dat je vertrekt van het punt dat onze mening niet oprecht is, dat we min of meer als het ware liegen, want dat is wat je uiteindelijk wil bewijzen met je zogenaamde project.

Wederom iemand die mijn woorden verdraait. Ik beweer alleen dat dingen van een mede-moslim makkelijker geaccepteerd worden dan van een ongelovige. En als jij dat "min of meer als het ware liegen" noemt dan zou ik toch maar eens in de van Dale bij het woordje liegen gaan kijken schaapje.

taouanza
21-03-04, 09:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
(Een eerbare getrouwde Marokkaanse vrouw heeft niks te zoeken bij een Iraanse ongetrouwde man.)

waar slaat dit nou op?!


[QOUTE]
Het is het iets normaal dat men iemand huwt die geliefder is bij de familie dan iemand die niet geliefd is bij de familie. Dat geldt van Timboektoe tot Tokio.

Je doet alsof invloed van ouders en naaste omgeving iets abnormaals is. Invloed van ouders en omgeving is waar elke maatschappij om draait. [/QUOTE]

Het is normaal niet wenselijk.Soms is de partner geliefder bij de familie dan bij de echtgenoot.Nou succes gegarandeerd.:moe:

dunyah
21-03-04, 10:16
Geplaatst door taouanza
waar slaat dit nou op?!


[QOUTE]
Het is het iets normaal dat men iemand huwt die geliefder is bij de familie dan iemand die niet geliefd is bij de familie. Dat geldt van Timboektoe tot Tokio.

Je doet alsof invloed van ouders en naaste omgeving iets abnormaals is. Invloed van ouders en omgeving is waar elke maatschappij om draait.

Het is normaal niet wenselijk.Soms is de partner geliefder bij de familie dan bij de echtgenoot.Nou succes gegarandeerd.:moe: [/B][/QUOTE]

Ik snap die ophef maar niet, iedereen mag zelf weten met wie die trouwt wie ben jij om te zeggen dat een vrouw eerbiedig is of niet?!? :mad:
Echt gewoon tragisch

Zwarte Schaap
21-03-04, 10:52
CDA: borg voor importbruiden

DEN HAAG (ANP) - Allochtonen die hun bruid uit het land van herkomst halen, moeten een borg gaan betalen. Als de vrouw voldoet aan de inburgeringseisen, zoals het beheersen van het Nederlands, krijgt het stel het geld terug. Dat plan heeft fractievoorzitter Verhagen van het CDA vrijdag gezegd.

De borg zou ongeveer 3000 euro moeten bedragen. Dat is op jaarbasis globaal het verschil tussen een uitkering voor een persoon en een tweepersoons huishouden. ,,Zolang onvoldoende is gedaan om de taal te spreken, wordt het geld niet teruggestort'' , aldus Verhagen.

De borg is een nieuwe loot aan de stam van eisen die aan huwelijksmigratie kunnen worden gesteld. Mannen die hun vrouw naar Nederland halen, krijgen al te maken met een inkomens- en leeftijdseis en mogelijk ook regels over huisvesting. De meeste partijen in de Tweede Kamer zien de huwelijksmigratie als een gigantisch probleem. Van de integratie van de betrokken vrouwen komt vaak niets terecht.


Bron: ANP 20/03/04



Let op het berichtje:

Men doet voorkomen alsof alleen de mannen een vrouw uit het land van herkomst huwen. Het voldoet aan het beeld dat de vrouw het slachtoffer is en de allochtone man de boze dader.

super ick
21-03-04, 11:11
Inderdaad frappant 50 weken hier en twee weken daar en dan uitgerekend daar op grote schaal verliefd worden? Het grootste deel van deze huwelijken is gearrangeerd, en vaak al lang vooraf. Daarbij speelt uiteraard het verschil in levensstandaard (lees geld!) een grote rol.
Ik kan dit ook niet goedpraten onder de noemer cultuur. Ik ben dan ook van mening dat er gewoon een verbod moet komen.

Joesoef
21-03-04, 11:35
Geplaatst door superdick
Inderdaad frappant 50 weken hier en twee weken daar en dan uitgerekend daar op grote schaal verliefd worden? Het grootste deel van deze huwelijken is gearrangeerd, en vaak al lang vooraf. Daarbij speelt uiteraard het verschil in levensstandaard (lees geld!) een grote rol.
Ik kan dit ook niet goedpraten onder de noemer cultuur. Ik ben dan ook van mening dat er gewoon een verbod moet komen.


Het is inderdaad vreemd dat de autochtone Hollander zo zondermeer zijn bruidje uit zijn of haar vakantie land kan halen. De heren hun bruidjes uit thailand, indonesië en de philepijnen, de dames hun bruidegom uit kenia, zaire oid. Juist van deze mensen zou je denken dat zij beter moeten weten. Maar helaas, het is zelfs zo dat zij de meerderheid vormen met dit soort import huwelijken.

Barbarije
21-03-04, 11:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
Er is geen probleem, het probleem wordt mensen aangepraat. Men wil gewoon minder Marokkanen en Turken in Nederland hebben. Iedere persoon die zijn huwelijk door de overheid laat beperken en bepalen is naar mijn mening een slaaf van de waan van de dag.

Waarom alleen interculturele huwelijken van een marokkaanse en turkse meid belonen? Zijn de allochtone mannen die een interculturele huwelijk aangaan dan minder waard? Zijn de huwelijken van andere allochtonen meiden niet de moeite waard om te belonen? Zijn huwelijken van autochtonen onderling die het 10 jaar uithouden ook minder waard?

Verder is je stelling dat alle andere huwelijken te kwalificeren zijn als probleemveroorzakende nepoplossing zo buitengewoon gemeen en op vooroordelen gebasseerd dat mij niets anders rest dan te denken dat je gefrustreerd bent. Waar slaat dat allemaal op?

Een beetje zelfrespect kan geen kwaad.

:duim:

Immanuel
21-03-04, 13:44
Geplaatst door Joesoef
Het is inderdaad vreemd dat de autochtone Hollander zo zondermeer zijn bruidje uit zijn of haar vakantie land kan halen. De heren hun bruidjes uit thailand, indonesië en de philepijnen, de dames hun bruidegom uit kenia, zaire oid. Juist van deze mensen zou je denken dat zij beter moeten weten. Maar helaas, het is zelfs zo dat zij de meerderheid vormen met dit soort import huwelijken.

Zodra iemand absolute ipv relatieve cijfers gaat gebruiken weet je gewoon dat er iets mis is.

sjo
21-03-04, 14:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het zijn de officiele cijfers van het centraal bureau voor de statistiek.

Onzin. Daar weet jij de weg niet in te vinden. Bovendien melden alle Surinaamse trouwlustigen zich eerst bij mij.

groeten
sjo

sjo
21-03-04, 15:38
Geplaatst door Joesoef
Die vele homevideo's die jij van trouwerijen zou gezien hebben.

Je weet niet eens iets over de traditie op zo een trouwerij. Een vrouw hoort dan zo te kijken.....

Dat zou kunnen kloppen. Ik heb in India en Suriname veel bruiden precies zo zien kijken. Ongelukkig , aangeslagen en ziek. Zowel bij Hindu's als bij Moslims. Dat bevreemde mij.

Het "grote afscheid" van de ouders en overige familie kan het ook niet zijn , omdat dat vaak niet aan de orde is. Ter plekke werd me steeds de smoes over vermoeidheid van het broze meisje voorgeschoteld. Nu zeg jij dat het zo hoort.
Wil je dat uitleggen ?

groeten
sjo

Zwarte Schaap
21-03-04, 16:10
Geplaatst door sjo
Onzin. Daar weet jij de weg niet in te vinden. Bovendien melden alle Surinaamse trouwlustigen zich eerst bij mij.

groeten
sjo

Als je het tegendeel kunt bewijzen ben ik wel benieuwd naar jouw cijfers. Kom maar op zou ik zeggen, anders ben ik genoodzaakt om je niet serieus te nemen.

mijn Bron is:

Allochtonen in Nederland 2003

Voorwoord

Voor u ligt de negende uitgave van de CBS-publicatie Allochtonen in Nederland. Deze publicatie is bedoeld voor iedereen die beroepshalve of anderszins geïnteresseerd is in de leefsituatie van allochtonen in de Nederlandse samenleving. In deze jaarlijks verschijnende publicatie wordt bijzondere aandacht geschonken aan de doelgroepen van het integratiebeleid etnische minderheden van de Nederlandse overheid. De editie 2003 bevat waar mogelijk specifieke gegevens over allochtonen uit de (voormalige) vluchtelingenlanden Irak, Iran, Afghanistan, Somalië en voormalig Joegoslavië. Nieuw in deze uitgave zijn de kerncijfers en de beschrijving van de positie van allochtonen in hoofdlijnen.

De publicatie is samengesteld op verzoek van en mede gefinancierd door het ministerie van Justitie, Directie Coördinatie en Integratie Minderhedenbeleid.

Het CBS heeft meer in huis aan cijfers over Allochtonen dan in Allochtonen in Nederland is opgenomen. Alle informatie kunt u kosteloos vinden in de statistische database StatLine op de uitgebreide website van het CBS (www.cbs.nl).

De Directeur-Generaal van de Statistiek,

Ir. drs. R.B.J.C. van Noort

Voorburg/Heerlen, november 2003

super ick
21-03-04, 16:14
Wat een bullshitverhaal over hollanders die meer bruiden importeren. Waar haal je die onzin vandaan? Vertel mij maar waar de cijfers zijn die bewijzen dat het PERCENTAGE hoger is. Bovendien hoor ik alleen maar verwijten naar mensen die hier anders over denken en over de nadelen hoor ik je niet. Alles onder het motto vrijheid-blijheid.
Als je stelt dat de Hollanders niet meer Marokkanen hier willen dan kan ik daar, wat mij betreft volmondig met JA op antwoorden. Als iedereen kan zien dat de integratie mislukt is, dan moet je vooral de (achter)deur wagenwijd openzetten. Een veel te groot gedeelte van onze medelanders wonen in achterstandsbuurten. Dat is niet alleen aan hen toe te schrijven. Ik heb begrip voor die problemen. Laten we nou eerst beginnen om de handen ineen te slaan om daar nog harder aan te gaan werken. Ik ga niet mee in het integratie-ge-ouwehoer over hoofddoeken en islam enz. maar dweilen met de kraan open daar zijn we ook niet bij gebaat.

taouanza
21-03-04, 22:24
Ik snap die ophef maar niet, iedereen mag zelf weten met wie die trouwt wie ben jij om te zeggen dat een vrouw eerbiedig is of niet?!? :mad:
Echt gewoon tragisch


Eerbiedig of niet waar heb je het over?!:argwaan:

Joesoef
21-03-04, 23:13
Geplaatst door superdick
Wat een bullshitverhaal over hollanders die meer bruiden importeren.

De meeste MVV aanvragen komen van autochtone Nederlanders.

Joesoef
21-03-04, 23:16
Geplaatst door sjo
Nu zeg jij dat het zo hoort.
Wil je dat uitleggen ?

groeten
sjo

Ik weet alleen dat het traditie is. De eerste dag moet je kijken alsof er zich een ramp aan het voltrekken is. De tweede dag mag je pas glimlachen.


Maar alsof zo een bruiloft fantastisch is voor zo een bruid. Warme jurk, veel makeup, je moet mooi zijn, van alles gebeurt er, zenuwen, weg bij moedersschoot.......

Er gebeurt nog al wat. Ik zou ook zo kijken dan.

Ron Haleber
22-03-04, 13:48
Geplaatst door superdick


Bovendien hoor ik alleen maar verwijten naar mensen die hier anders over denken en over de nadelen hoor ik je niet. Alles onder het motto vrijheid-blijheid.




ook mij viel dat op! Ik heb in mijn startbericht al melding gemaakt van de nadelen in het onderwijs.

De achterstand die je met nieuwkomers nu eenmaal hebt - agrariërs die hun kinderen als kleuter niet de normale sociale vaardigheden weten bij te brengen, een jaar taalachterstand bij start basisonderwijs, etc. - alles herhaalt zich weer met elke generatie nieuwskomers!



Een ander bracht naar voren dat als we in dit land allemaal een partner in het buitenland gaan zoeken, je dan zeker voor je kinderen helemaal geen woning meer vindt.

Maar ja dat werd afgedaan met : jij (fascist) vindt het zeker "te druk" in Nederland?

Zwarte Schaap
22-03-04, 16:28
Geplaatst door Ron Haleber
ook mij viel dat op! Ik heb in mijn startbericht al melding gemaakt van de nadelen in het onderwijs.

De achterstand die je met nieuwkomers nu eenmaal hebt - agrariërs die hun kinderen als kleuter niet de normale sociale vaardigheden weten bij te brengen, een jaar taalachterstand bij start basisonderwijs, etc. - alles herhaalt zich weer met elke generatie nieuwskomers!

Een ander bracht naar voren dat als we in dit land allemaal een partner in het buitenland gaan zoeken, je dan zeker voor je kinderen helemaal geen woning meer vindt.

Maar ja dat werd afgedaan met : jij (fascist) vindt het zeker "te druk" in Nederland?

1.) Niet alle nieuwkomers zijn agrariers.
2.) Als je van een agrarische afkomst bent staat niet vast dat je per definitie mislukt.
3.) De normen en waarden van een agrarier zijn niet minder waard.
4.) Vroeger waren er geen inburgeringsprojecten en de noodzaak om dat te doen. Nu wel, dus men kan vrij snel aanhaken.
5.) De eerste migranten bestonden uit 2 ouders die beiden niets van de Nederlandse samenleving wisten. Dat is nu anders, immers diegene die zijn partner elders vandaan haalt is allang bekend met Nederland en doet voor een autochtoon niet onder.
6.) De nieuwkomer kan terugvallen op een familie die allang geintegreerd is en hem/haar daarbij goed kunnen opvangen. Iets wat vroeger niet mogelijk was.

Het zijn in principe open deuren intrappen om andere motieven te kunnen verhullen. Je kunt alles op het conto van de allochtonen schuiven want per definitie scoren zij gemiddeld lager als autochtonen.

Die procentuele verschillen zijn goed genoeg te gebruiken om de meerdeheid waar het wel goed meegaat de rechten in te perken.

Ron Haleber
23-03-04, 00:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
1.) Niet alle nieuwkomers zijn agrariers.
2.) Als je van een agrarische afkomst bent staat niet vast dat je per definitie mislukt.
3.) De normen en waarden van een agrarier zijn niet minder waard.
4.) Vroeger waren er geen inburgeringsprojecten en de noodzaak om dat te doen. Nu wel, dus men kan vrij snel aanhaken.
5.) De eerste migranten bestonden uit 2 ouders die beiden niets van de Nederlandse samenleving wisten. Dat is nu anders, immers diegene die zijn partner elders vandaan haalt is allang bekend met Nederland en doet voor een autochtoon niet onder.
6.) De nieuwkomer kan terugvallen op een familie die allang geintegreerd is en hem/haar daarbij goed kunnen opvangen. Iets wat vroeger niet mogelijk was.

Het zijn in principe open deuren intrappen om andere motieven te kunnen verhullen. Je kunt alles op het conto van de allochtonen schuiven want per definitie scoren zij gemiddeld lager als autochtonen.

Die procentuele verschillen zijn goed genoeg te gebruiken om de meerdeheid waar het wel goed meegaat de rechten in te perken.

Ik baseerde mijn visie vanuit contacten met het onderwijs en herinner me een aantal goede documentaires van een paar maanden geleden over scholen in Rotterdam waar het onderwijspersoneel uitvoerig met dit soort klachten kwam.

Ik geloof dat we die klachten toch wel serieus moeten nemen. Maar hoop dat de zaken die jij aanvoert op den duur een verandering in die situatie zullen brengen!

Verder mag jouw stelling best waar zijn dat "De normen en waarden van een agrarier niet minder waard zijn". Maar het is wel de vraag of ze mensen - al als klein kind wanneer dit belangrijk is - voldoende voorbereiden met de vaardigheden voor een stedelijke en industriële samenleving zoals in Nederland. En daar hebben we mee te maken!



Ik heb de belangrijke reactie van Goodnight op een site gezet waar ik ook stukken plaats, omdat zij voor NL-ers duidelijk maakte dat Marokkanen een echt probleem hebben met het importhuwelijk.

De vorige webmaster daar - Rogier - plaatste volgende (de enige) reactie. ZS besef dat buiten onze site de autochtonen nog kritischer zijn dan hier - dus ff dimmen als ze hier bezwaren uiten!


Rogier:
Die jongens willen het gewoon lekker makkelijk: een Jennifer Lopez-type om mee te flirten, uit te gaan en wat je nog meer kunt verzinnen, maar ze willen thuis wel een slavin hebben zitten om het huishouden te doen en af en toe eens lekker in elkaar te slaan als je je wat minder voelt. The best of both worlds zogezegd.

Daar moeten we natuurlijk heel veel begrip voor hebben, niet waar Ron?


http://www.indischebuurt.nl/2004_03_14_indischebuurt_archive.html#107981232521 650418

Schaap geef jij die moderator maar antwoord dan zal ik het op zijn site zetten!

Zwarte Schaap
23-03-04, 00:39
Geplaatst door Ron Haleber
Ik baseerde mijn visie vanuit contacten met het onderwijs en herinner me een aantal goede documentaires van een paar maanden geleden over scholen in Rotterdam waar het onderwijspersoneel uitvoerig met dit soort klachten kwam.
Ik geloof dat scholen alles aangrijpen om extra geld binnen te slepen en graag aanhaken bij de media en politieke trends om dat onder de aandacht te brengen voor hun lobbywerk


Ik geloof dat we die klachten toch wel serieus moeten nemen. Maar hoop dat de zaken die jij aanvoert op den duur een verandering in die situatie zullen brengen! In principe is het misbruik maken van enkelen waar het slechter meegaat om een andere beleidsmaatregel mee te ondersteunen en zo rechtvaardiger lijkt. In principe wil men gewoon minder Marokkanen en Turken (moslims) en zoekt men allerlei argumenten die van pas komen.


Verder mag jouw stelling best waar zijn dat "De normen en waarden van een agrarier niet minder waard zijn". Maar het is wel de vraag of ze mensen - al als klein kind wanneer dit belangrijk is - voldoende voorbereiden met de vaardigheden voor een stedelijke en industriële samenleving zoals in Nederland. En daar hebben we mee te maken! Die normen zijn mijn basis geweest en het heeft mij geen kwaad gedaan. Je zult altijd uitvallers hebben maar om die uitvallers te gebruiken dat het lijkt alsof het een automatisme is, is naar mijn mening misbruik maken van de situatie. Verder heb ik al aangegeven dat de andere ouder hiervandaan komt en dus vanzelf het gezin naar een hogere niveau tilt.


Ik heb de belangrijke reactie van Goodnight op een site gezet waar ik ook stukken plaats, omdat zij voor NL-ers duidelijk maakte dat Marokkanen een echt probleem hebben met het importhuwelijk. Dat is een verdraaing van de werkelijkheid ronny, de hele heisa is niet door Marokkanen begonnen maar door vooral rechtsextremistische autochtonen verheven tot punt van aanval. Ik denk dat je Goodnight ernstig tekort doet door haar mening te misbruiken zodat het als argument gebruikt wordt om andere Marokkanen hun rechten in te perken.


De vorige webmaster daar - Rogier - plaatste volgende (de enige) reactie. ZS besef dat buiten onze site de autochtonen nog kritischer zijn dan hier - dus ff dimmen als ze hier bezwaren uiten!


Rogier:
Die jongens willen het gewoon lekker makkelijk: een Jennifer Lopez-type om mee te flirten, uit te gaan en wat je nog meer kunt verzinnen, maar ze willen thuis wel een slavin hebben zitten om het huishouden te doen en af en toe eens lekker in elkaar te slaan als je je wat minder voelt. The best of both worlds zogezegd.

Daar moeten we natuurlijk heel veel begrip voor hebben, niet waar Ron?

http://www.indischebuurt.nl/2004_03_14_indischebuurt_archive.html#107981232521 650418

Het voldoet aan het beeld dat de Marokkaanse vrouw slachtoffer is terwijl de 2de generatie meiden 4 maal zoveel een man uit het land van herkomst huwen dan een jongen van de 2de generatie.

Het is voor mij heel simpel het uitspelen van de Marokkanen door de mannen te criminaliseren en de vrouwen te slachtofferen.

Ik zag vandaag het vrouwtje van groen-links precies hetzelfde verhaaltje vertellen. Ik wordt daar onderhands een beetje misselijk van.

Ron Haleber
23-03-04, 01:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik geloof dat scholen alles aangrijpen om extra geld binnen te slepen en graag aanhaken bij de media en politieke trends om dat onder de aandacht te brengen voor hun lobbywerk

De schoolbesturen en directies wel. Maar ik sprak met docenten.
Misschien lees je de NRC. In het M-magazine stond daar een ook een erg naar verhaal van een Marokkaanse lerares over haar Marokkaanse leerlingen.




In principe is het misbruik maken van enkelen waar het slechter meegaat om een andere beleidsmaatregel mee te ondersteunen en zo rechtvaardiger lijkt. In principe wil men gewoon minder Marokkanen en Turken (moslims) en zoekt men allerlei argumenten die van pas komen.


Ik was bij de discussie van Marokkanen met minister Verdonk in Felix. En geef je wat haar betreft volledig gelijk!

Ook de eisen van Zeki Arslan van Forum die ik hier noemde - zijn niet kosher...




Die [RH: plattelands-] normen zijn mijn basis geweest en het heeft mij geen kwaad gedaan. Je zult altijd uitvallers hebben maar om die uitvallers te gebruiken dat het lijkt alsof het een automatisme is, is naar mijn mening misbruik maken van de situatie. Verder heb ik al aangegeven dat de andere ouder hiervandaan komt en dus vanzelf het gezin naar een hogere niveau tilt.


Aboutaleb heeft het ook geen kwaad gedaan... Maar hoe verklaar je dan de slechte start met achterstanden op de basisschool? En vanuit die eenmaal opgelopen achterstand de grote uitval later?




Dat is een verdraaing van de werkelijkheid ronny, de hele heisa is niet door Marokkanen begonnen maar door vooral rechtsextremistische autochtonen verheven tot punt van aanval. Ik denk dat je Goodnight ernstig tekort doet door haar mening te misbruiken zodat het als argument gebruikt wordt om andere Marokkanen hun rechten in te perken.


Ik misbruik de mening van je zuster Goodnight helemaal niet. Dat is jouw interpretatie. Kijk we worden eenzijdig geinformeerd alsof die import op pure onwil berust of onder dwang van de ouders!

Goodnight maakte nu juist uit haar eigen ervaringen glashelder dat je als vrouw in een onmogelijke situatie hier komt te zitten zodat die import de enige oplossing wordt...




Het voldoet aan het beeld dat de Marokkaanse vrouw slachtoffer is terwijl de 2de generatie meiden 4 maal zoveel een man uit het land van herkomst huwen dan een jongen van de 2de generatie.

Het is voor mij heel simpel het uitspelen van de Marokkanen door de mannen te criminaliseren en de vrouwen te slachtofferen.

Ik zag vandaag het vrouwtje van groen-links precies hetzelfde verhaaltje vertellen. Ik wordt daar onderhands een beetje misselijk van.

Hier geef ik je volkomen gelijk. Ik zal het die autochtoon stevig inpeperen...!

Ron

P.S. Schaap ik had je eigenlijk al voorgesteld dat we elkaar voortaan maar moesten mijden vanwege dat nodeloze gescheld van je waar ik geen enkele aanleiding toe geef.

Maar je ziet we kunnen op basis van argumenten heel zinnig van gedachte wisselen.

Doe dat nu ook met anderen hier als onze verstandige Simon - die jou ook een wanhoop vond - je herinnert je dat wel... Begrijp dat op een serieus topic mensen - ook ik - zich moeten gedragen. Jij met je vele bijdragen bent hier een visitekaartje geworden en dat schept verplichtingen!

Dat je je als een terriër vastbijt in je gelijk is irritant maar dat is wat anders dan schelden! Dat doe ik trouwens ook vaak - polemiseren daar is deze site nu eenmaal voor....

super ick
24-03-04, 11:36
[QUOTE]Geplaatst door Zwarte Schaap
3.) De normen en waarden van een agrarier zijn niet minder waard.
5.) De eerste migranten bestonden uit 2 ouders die beiden niets van de Nederlandse samenleving wisten. Dat is nu anders, immers diegene die zijn partner elders vandaan haalt is allang bekend met Nederland en doet voor een autochtoon niet onder.
6.) De nieuwkomer kan terugvallen op een familie die allang geintegreerd is en hem/haar daarbij goed kunnen opvangen. Iets wat vroeger niet mogelijk was.

Wat dacht je, ik zal wel eens een rookgordijn opwerpen? Eventjes weerleggen met aannames die nergens op gebaseerd zijn?
Je hebt het over de normen en waarden van een agrarier? Wat moet ik mij daar bij voorstellen, welke normen, welke agrarier?
Je stelt tevens dat degene die nu een vrouw uit het buitenlanfd haalt allang bekend is met Nederland en niet onderdoet voor een autochtone?
WAS HET MAAR WAAR!!
Ze kunnen terugvallen op een familie die hen goed kunnen opvangen? Die doen het al te lang niet goed. Het is tijd voor proffesionele begeleiding met meetbare resultaten. Nogmaals ik blijf bij mijn standpunt: Een te groot percentage van de vreemdelingen staat aan de kant. Wij moeten eerst alle zeilen bijzetten en niet de achterdeur open zetten en het probleem nog verder boven ons hoofd laten groeien. Daar is uiteindelijk niemand bij gebaat!

Ron Haleber
24-03-04, 14:36
Geplaatst door superdick

Je stelt tevens dat degene die nu een vrouw uit het buitenlanfd haalt allang bekend is met Nederland en niet onderdoet voor een autochtone?
WAS HET MAAR WAAR!!
Ze kunnen terugvallen op een familie die hen goed kunnen opvangen? Die doen het al te lang niet goed. Het is tijd voor proffesionele begeleiding met meetbare resultaten. Nogmaals ik blijf bij mijn standpunt: Een te groot percentage van de vreemdelingen staat aan de kant. Wij moeten eerst alle zeilen bijzetten en niet de achterdeur open zetten en het probleem nog verder boven ons hoofd laten groeien. Daar is uiteindelijk niemand bij gebaat!

Ik hoop dat Schaap je op dit probleem een goed antwoord geeft.

Dat het in de Oude Wijken bijna onmogelijk is nog sympathie voor Marokkanen te kweken ondervind ik dagelijks...

Zoals hier op www.indischebuurt.nl




van oeverloos

Wat een oneindig gelul steeds over deze onderwerpen. Als die Haleber nix te doen heeft, laat ie dan badhuizen schoon gaan maken. Die ellelange stukken over zijn geliefde marokkanen worden slopend.

Die marocs willen gewoon nix. Ja, zeiken zeiken en nog eens zeiken. Dat je het voor ze opneemt man. Sorry hoor, maar ik wordt hier gallisch van. Zo, mooi weertje vandaag he?

Barbarije
24-03-04, 16:29
Geplaatst door Ron Haleber
Ik hoop dat Schaap je op dit probleem een goed antwoord geeft.

Dat het in de Oude Wijken bijna onmogelijk is nog sympathie voor Marokkanen te kweken ondervind ik dagelijks...

Zoals hier op www.indischebuurt.nl

...dus mogen "Marokkanen" en "Turken" niet iemand huwen die uit Marokko of Turkije komt, omdat er anders teveel Marokkanen en Turken ons land binnenkomen, wat blijkbaar gelijk staat voor meer problemen. Het is triest dat dit soort gedachtes zonder gene worden geuit. De vooroordelen vliegen je om de oren.
En dan maar profileren als een land dat tolerant is.

Rabi'ah.
24-03-04, 17:52
Geplaatst door Julien
Ik snap het probleem niet. Als je persé met een Marokkaans of Turks meisje wilt trouwen, kan dat toch met meisjes hier in NL.. er zijn genoeg leuke Turkse/ Marokkaanse meisjes hier!

O.k., op vakanties zul je best wel eens je droomvrouw kunnen ontmoeten, dat gebeurde ook bij mijn ouders, maar 75%?, dat is gewoon van de gekke.

Jij weet gewoon niet wat er allemaal in Marokko rondloopt Julien :jeweetog: :stout: :p

Ron Haleber
25-03-04, 13:47
Goodnight is jarig!


Hoera! Hoera! Hoera!

http://skins.hotbar.com/skins/mailskins/img/060103/060103Party004_prv.gif


In verband daarmee vind ik het leuk je een paar replies aan te bieden uit A'dam Oost op je posting. De eerste twee zijn van de admins van die site! Nu maar wachten tot je doorstoot in de landelijke pers!

http://www.indischebuurt.nl/2004_03_21_indischebuurt_archive.html#107988539631 255222

Waarom geen gemengde huwelijken ?

Waarom komen er zo weinig/geen gemengde huwelijken voor tussen Marokkaanse meisjes en Nederlandse jongens ? Andersom komt nog wel eens voor met gemengd succes maar ik hoor nergens van het eerste ?
Zijn wij Nederlandse mannen niet goed genoeg ? Hoeveel geld moeten we verdienen of hoe vaak moeten we op onze knieen voor Allah om wel in aanmerking te komen ?
Of zijn Marokkaanse meisjes meteen hoeren als ze met een Nederlandse jongen gaan ?
Wie o wie kan hier een mooi antwoord op geven ? (Ron?)

Posted 24.03.2004 11:14 by Michiel Kroon ( : )



Ja, de vraag blijft waarom er geen bruiden en bruidegommen in Nederland kunnen worden gevonden. Ik heb nog geen enkel antwoord gehoord. Waarom geen Nederlands islamitisch meisje? Waarom geen Nederlandse islamitische jongen? Wie kan het me eens uitleggen?

Posted 23.03.2004 17:24 by Rogier Schravendeel ([email protected] : )



Yo Rogier, mooi gezegd, want zo zitten die gasten in elkaar. Enne, over de goeie marocs natuurlijk geen commentaar!

Posted 23.03.2004 15:12 by Patrick de Vries ( : )