PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat zou op die Avatar van vgeld staan?



vgeld
19-03-04, 12:37
Ik zal het ontstaan van mijn Avatar proberen te schetsen:
Ik kwam vorige jaar in Casa-airport aan. Ik had de douane nog net niet gepasseerd en toen kreeg ik een telefoontje dat er een ramp is gebeurd in Casablanca, er is een ravage aangericht door terroristen in casablanca. Casa de España waar ik en anderen hun centen gingen verpatsen is weggevaagd. Van de beller kreeg ik een dringend advies om het vliegveld snel te verlaten want wie weet is het vliegveld ook doelwit van de terroristen.
Anayway, ik hoef jullie niet uit te leggen wat in casa is gebeurd.
Als je niemand kent van de slachtoffers of je hebt geen binding met de plek des onhels dan zie je wat beelden, je hoort de naam Al Qaeda en je gaat tot de orde van de dag. Ik heb de mensen die in het restaurant werkten persoonlijke gekend, ik kwam daar regelmatig om een hapje te eten.
Als je terreur van dichtbij meemaakt, dan bekruipt je een gevoel van angst en woede. Ik kan niet zeggen dat ik constant met angst loop maar ik ben wantrouwig, boos, een gevoel van onrust ....
Nu even terug naar mijn Avatar
De dagen na de aanslagen in Casablanca liepen de mensen op straat om hun boosheid en woede te uiten. Vrouwen van 80, kinderen die maar net konden lopen, liepen mee in die demonstratie. Het was hartverwarmend om dat te zien.
Mijn Avatar werd toen gedragen (gemaakt voor die gelegenheid) als button. Een soort lieveheersbeestjesbutton maar dan tegen terreur. Op de Avatar, button staat “Touche pas a mon pays ” = Kom niet aan mijn land .
Ik stel voor om nu een button te maken met de tekst: Touche pas a mon train

Goodnight
19-03-04, 12:39
Geplaatst door vgeld
Ik zal het ontstaan van de mijn Avatar proberen te schetsen:
Ik kwam vorige jaar in Casa-airport aan. Ik had de douane nog net niet gepasseerd en toen kreeg ik een telefoontje dat er een ramp is gebeurd in Casablanca, er is een ravage aangericht door terroristen in casablanca. Casa d’Espagna waar ik en anderen hun centen gingen verpatsen is weggevaagd. Van de beller kreeg ik een dringend advies om het vliegveld snel te verlaten want wie weet is het vliegveld ook doelwit van de terroristen.
Anayway, ik hoef jullie niet uit te leggen wat in casa is gebeurd.
Als je niemand kent van de slachtoffers of je hebt geen binding met de plek des onhels dan zie je wat beelden, je hoort de naam Al Qaeda en je gaat tot de orde van de dag. Ik heb de mensen die in het restaurant werkten persoonlijke gekend, ik kwam daar regelmatig om een hapje te eten.
Als je terreur van dichtbij meemaakt, dan bekruipt je een gevoel van angst en woede. Ik kan niet zeggen dat ik constant met angst loop maar ik ben wantrouwig, boos, een gevoel van onrust ....
Nu even terug naar mijn Avatar
De dagen na de aanslagen in Casablanca liepen de mensen op straat om hun boosheid en woede te uiten. Vrouwen van 80, kinderen die maar net konden lopen, liepen mee in die demonstratie. Het was hartverwarmend om dat te zien.
Mijn Avatar werd toen gedragen (gemaakt voor die gelegenheid) als button. Een soort lieveheersbeestjesbutton maar dan tegen terreur. Op de Avatar, button staat “ne touche pas a mon pays ” = Kom niet aan mijn land .
Ik stel voor om nu een button te maken met de tekst: Ne touche pas a mon train

woon je in marokko?

verder vind ik het prachtig...alleen het staat in het arabisch toch?

vgeld
19-03-04, 13:03
In beide talen. Ik kreeg 'm niet ge-upload. Als ik het plaatje verklein dan wordt het niet meer leesbaar.
Je kunt het hier (http://www.midelt.com/images/solida.gif) goed zien dat het in beide talen is

Goodnight
19-03-04, 13:09
Geplaatst door vgeld
In beide talen. Ik kreeg 'm niet ge-upload. Als ik het plaatje verklein dan wordt het niet meer leesbaar.
Je kunt het hier (http://www.midelt.com/images/solida.gif) goed zien dat het in beide talen is

een soort van lieveheersbeestje wat ze gebruiken bij zinloos geweld?

Doet me denken aan die hand van dat zeepmerk (?)

vgeld
19-03-04, 13:14
Geplaatst door Goodnight
een soort van lieveheersbeestje wat ze gebruiken bij zinloos geweld?

Doet me denken aan die hand van dat zeepmerk (?)

Nee Goodnight. Dat is de hand van Fatima


In Noord-Afrikaanse landen kennen mensen de hand van Fatima als een amulet waarmee het kwaad kan worden afgeweerd . Het symbool van de hand die het boze oog verdrijft bestond al voor de islam. Joden kennen deze hand als hand van Mirjam, de zuster van Mozes. Het was al eerder bekend als de Hand van Tanit, de Punische godin die in Noord-Afrikaanse steden als Carthago werd vereerd.

Matesis
19-03-04, 13:23
WIST JE?:

Het handje en de slogan dateren al van de jaren tachtig, ze werden toen gebruikt door het Franse SOS. Racisme: de originele slogan luidde Touche pas a mon pôte: Kom niet aan mijn vriend (Marokkaan/algerijn) die van harlem désir een van de eerste bekende allochtone maakte, het was tevens de start van de anti-faschistische beweging (uiterst links) in FRankrijk. Ik weet niet of jullie bekend zijn met oude franse vedetten zoals Coluche.....En dan later idd onder vorm van een fatimahandje gebruikt om het anti-terrorisme in marokko te scanderen waardoor Mon pôte verandert werd in Mon Bled/ of de meest gekende affiche Mon Pays.....

Rabat supremes.....; :handbang:

Goodnight
19-03-04, 13:24
Geplaatst door vgeld
Nee Goodnight. Dat is de hand van Fatima


In Noord-Afrikaanse landen kennen mensen de hand van Fatima als een amulet waarmee het kwaad kan worden afgeweerd . Het symbool van de hand die het boze oog verdrijft bestond al voor de islam. Joden kennen deze hand als hand van Mirjam, de zuster van Mozes. Het was al eerder bekend als de Hand van Tanit, de Punische godin die in Noord-Afrikaanse steden als Carthago werd vereerd.

Ik heb er ook een gekocht afgelopen jaar in Agadir.
Maar zo'n hand staat ook op het pak van dat zeepmerk.Ik weet het zeker.

He weer wat geleerd, dus deze hand heeft een hele geschiedenis?

Goodnight
19-03-04, 13:26
Geplaatst door Matesis
WIST JE?:

Het handje en de slogan dateren al van de jaren tachtig, ze werden toen gebruikt door het Franse SOS. Racisme: de originele slogan luidde Touche pas a mon pôte: Kom niet aan mijn vriend (Marokkaan/algerijn) die van harlem désir een van de eerste bekende allochtone maakte, het was tevens de start van de anti-faschistische beweging (uiterst links) in FRankrijk. Ik weet niet of jullie bekend zijn met oude franse vedetten zoals Coluche.....En dan later idd onder vorm van een fatimahandje gebruikt om het anti-terrorisme in marokko te scanderen waardoor Mon pôte verandert werd in Mon Bled/ of de meest gekende affiche Mon Pays.....

Rabat supremes.....; :handbang:

weer wat geleerd....rondhangen op maroc.nl is zo slecht nog niet :wink:

taouanza
19-03-04, 14:03
Geplaatst door Goodnight
een soort van lieveheersbeestje wat ze gebruiken bij zinloos geweld?

Doet me denken aan die hand van dat zeepmerk (?)

:haha:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=89365&perpage=15&display=&pagenumber=2

:p



Trouwens ik las:vertrouw niet mijn land.:verward:
Vond het al zo raar.:vreemd:

Julien
19-03-04, 16:13
Mon pôte

pote, is ook straattaal voor vriend :D

vgeld
19-03-04, 17:39
Geplaatst door Goodnight
.....
He weer wat geleerd, dus deze hand heeft een hele geschiedenis?

Ik kon het niet laten !

850
19-03-04, 17:55
Geplaatst door Goodnight
Ik heb er ook een gekocht afgelopen jaar in Agadir.
Maar zo'n hand staat ook op het pak van dat zeepmerk.Ik weet het zeker.

He weer wat geleerd, dus deze hand heeft een hele geschiedenis?

:fplet: Ik heb n tattoo van de hand van fatima.............


http://www.odm.spb.ru/eggandweold/muslimgauze/fatima.jpg

mark61
19-03-04, 23:07
Heppie ook nog een uitleg van de naam 'vgeld'? As t maar geen Franse afkorting is...