PDA

Bekijk Volledige Versie : 6 Kashmiri mujahids verkrijgen het martelaarschap tijdens gevechten met Koeaanbidders



SjeikhSpear
19-03-04, 14:52
Six Die in Kashmir
Source: Dawn

SRINAGAR, Dawn: Five Kashmiris freedom fighters and a civilian were killed and six others injured in the latest burst of violence in occupied Kashmir, police said on Sunday.

The militants died during three separate clashes in the border districts of Rajouri and Poonch overnight and on Sunday, police said. "All the three encounters erupted during cordon-and-search operations. The identities of the slain militants are being ascertained," the police statement said.

Police said a Muslim civilian was shot dead after being abducted him from his house overnight in the southern district of Pulwama. No rebel group has claimed responsibility. Meanwhile, six people, including three children, were injured on Sunday in Kupwara district when an abandoned explosive device blew up, police said.

Waterval
19-03-04, 15:07
... hé, ben jij nou zo een martelaars aanbidder?

theemuts
19-03-04, 15:11
Hoe weet jij trouwens dat ze in dat "heerlijke paradijs" zijn Spears? Heb je een telefoon of internetverbinding met 'een hiernamaals'?

SjeikhSpear
19-03-04, 15:15
... hé, ben jij nou zo een martelaars aanbidder?

Nee ik aanbidt alleen Allah. En de jihad is de hoogste vorm van aanbidding en de martelaars zitten het dichtst bij Allah en hebben vele grote beloningen die een niet-martelaar niet heeft.

Bofko
19-03-04, 15:23
Geplaatst door SjeikhSpear
Nee ik aanbidt alleen Allah. En de jihad is de hoogste vorm van aanbidding en de martelaars zitten het dichtst bij Allah en hebben vele grote beloningen die een niet-martelaar niet heeft.

Dan heb jij zeker nog nooit aan Sinterklaas meegedaan.

Wortel
19-03-04, 15:24
In dat geval herhaal ik nog maar eens mijn vraag die ik een andere topic al bij je neerlegde: Zou het kunnen zijn dat je godsvrucht en geloofsijver verwart met testosteron?

Ik kom hier mede op omdat het Mohammed vzmh zelf was die zei dat de kleine Jihad te maken kon hebben met een verdedigingsoorlog, maar dat de grote Jihad te maken had met de strijd tegen je eigen innerlijke verleidingen, machtsfantasieen en grootheidswanen. Zoals je het nu voorstelt, met de militaire Jihadstrijders op de eerste rang bij Allah, lijkt me dat een omkering van de woorden van de Profeet.

theemuts
19-03-04, 15:34
En de jihad is de hoogste vorm van aanbidding en de martelaars zitten het dichtst bij Allah en hebben vele grote beloningen die een niet-martelaar niet heeft.

Misschien kun je maar beter wat verder van allah af zitten, dan kun je af en toe ook nog wat kattekwaad uithalen. :D

Dutchguy
19-03-04, 15:39
Geplaatst door SjeikhSpear
Nee ik aanbidt alleen Allah. En de jihad is de hoogste vorm van aanbidding en de martelaars zitten het dichtst bij Allah en hebben vele grote beloningen die een niet-martelaar niet heeft.

Zeg Sjeikh Sluitspear, ik denk dat je je af mag vragen wat het martelaarsschap betekent en of je die beloning wel mag claimen.

SjeikhSpear
19-03-04, 15:56
Wortel,

de hadith van kleine en grote jihad is een zwakke hadieth en kan dus niet gebruikt worden als bewijsvoering.
En Jihad betekent in de islamitische Jurisprudentie Qitaal als het opzichzelf wordt genoemd..echter als het verbonden is met een andere woord net als het woord kalam( woord)...dan wordt het jihad ul kalam (jihad van het gesproken woord).

Maar de sjariah en de 4 madahib hebben bepaald dat jihad vechten in de weg van Allah betekent.

theemuts
19-03-04, 16:22
de hadith van kleine en grote jihad is een zwakke hadieth en kan dus niet gebruikt worden als bewijsvoering.

Zijn er zwakke hadieth dan? Als er één overlevering zwak is, dan is de keten hadieth's net zo sterk als de zwakste schakel (hadieth) toch?