PDA

Bekijk Volledige Versie : Scholier met twintig bommen opgepakt bij school VS



Muslimaah
19-03-04, 19:32
Scholier met twintig bommen opgepakt bij school VS

Scholier met twintig bommen opgepakt bij school VS
MALCOLM/WASHINGTON - Een Amerikaanse tiener is vrijdag aangeklaagd wegens poging tot moord. De politie trof eerder deze week meer dan twintig zelfgemaakte explosieven aan in zijn wagen, die voor zijn school in Malcolm (Nebraska) stond geparkeerd.

Volgens Amerikaanse media trof de politie ook een wapen en een briefje aan waarin de 17-jarige scholier zegt iedereen in zijn school te willen pakken, behalve drie van zijn vrienden. De jongen werd opgemerkt door een medewerker van de school die hem op de parkeerplaats alcohol zag drinken.

De opgepakte jongen zou eerder tegenover medeleerlingen zijn bewondering hebben uitgesproken over het bloedbad in 1999 op de Columbine High School in de plaats Littleton in Colorado. Daar schoten twee scholieren dertien mensen neer voordat ze zelfmoord pleegden.

Alle scholen in de Amerikaanse hoofdstad Washington zijn vrijdag op hun beurt ontruimd, nadat zes bommeldingen bij de politie waren binnengekomen, aldus de Amerikaanse nieuwszender CNN. Alle scholen van het lager, middelbaar en hoger onderwijs werden uitgekamd. De bommeldingen, gedaan via het internet, waren niet gericht tegen een bepaalde school, aldus de politie.

Eerder deze week werden in de staat Montana drie scholieren opgepakt omdat ze een geladen vuurwapen hadden verborgen in een zandbak bij een school. Ze wilden het wapen gebruiken om een meisje te doden omdat zij altijd pestte.

~Panthera~
19-03-04, 19:35
Land of the sicko......eh.....free. :lole:

Matesis
19-03-04, 19:39
damn spijtig!! er is niets beter dan verrotting in the Core...als je je vijand wilt verslaan begin dan eerst de jeugd uit te moorden ( Palestina) of in dit geval laat ze maar elkaar afmaken...dat bespaart ons nieuwe toekomstige VS-soldaten in Irak of ergens anders in de wereld....

:regie:

000NobelPrizes
19-03-04, 19:40
Geplaatst door ~Panthera~
Land of the sicko......eh.....free. :lole:
En kijk, dat is nou de vrije pers.

Dat jij daarop meteen het hele land aanmerkt als het land van sicko's, is nogal draconisch, vind je ook niet?

Je zou nu eenzelfde bekrompen reactie onder Schaap's bericht kunnen plaatsen over jeugdcriminaliteit in Mokum.

~Panthera~
19-03-04, 19:45
Geplaatst door 000NobelPrizes
En kijk, dat is nou de vrije pers.

Dat jij daarop meteen het hele land aanmerkt als het land van sicko's, is nogal draconisch, vind je ook niet?

Je zou nu eenzelfde bekrompen reactie onder Schaap's bericht kunnen plaatsen over jeugdcriminaliteit in Mokum.
---------------------------

Als in dat "hele land" elke sicko gewoon een wapen kan kopen, dan zijn dit soort dingen te verwachten nietwaar ?
Van een gun naar een bomb is dan een klein stapje.
En precies ja..vrije pers, hebben ze daar ook niet.
Elk boek in de bibliotheek bv wordt eerst gescreend alvorens het gelezen
mag worden; ze zouden eens besmet mogen raken door een andere mening dan die van de regering.
en CNN is gewoon een lachertje, maar dat wist je vast al.
En bekrompen is: de normen en waarden van ons land zijn zo geweldig: die moeten we iedereen door de strot duwen.

Muslimaah
19-03-04, 20:05
Een flauwe..


Maar is dit iets typisch voor de Amerikaanse cultuur? Ik wil die socioloog die sprak over geweldadige mediterrane culturen, mij eens uitleggen welke culturele kronkel hier aan ten grondslag zou liggen..

000NobelPrizes
19-03-04, 20:06
Geplaatst door ~Panthera~
---------------------------

Als in dat "hele land" elke sicko gewoon een wapen kan kopen, dan zijn dit soort dingen te verwachten nietwaar ?
Van een gun naar een bomb is dan een klein stapje.
En precies ja..vrije pers, hebben ze daar ook niet.
Elk boek in de bibliotheek bv wordt eerst gescreend alvorens het gelezen
mag worden; ze zouden eens besmet mogen raken door een andere mening dan die van de regering.
en CNN is gewoon een lachertje, maar dat wist je vast al.
En bekrompen is: de normen en waarden van ons land zijn zo geweldig: die moeten we iedereen door de strot duwen.
Panthera toch. 7 zinnen achter elkaar in 1 prik, en zomaar zonder smilies.
Whoa.

En dat over die boeken in de bieb: lachertje. Wie heeft je dat op de mouw gespeld? Je doet nu net alsof Amerika hetzelfde is als Noord-Korea.
De losgeslagen tieners die met bommen aan de slag gaan, zijn nog altijd een zeldzaamheid. Vele Amerikanen zijn niet los van gewelddadigheid noch van een zekere fascinatie daarvoor. Maar om ze daarom sicko's te noemen, gaat te ver. Eigenlijk is het nog bewonderenswaaridg hoe marginaal het geweld eigenlijk is als je beseft dat iedereen aan wapens kan komen.
Ik weet niet waar je opeens met CNN aankomt: zal wel. En die normen en waarden die door strot etc... zit je zeker dwars? Komt ook al volstrekt uit de lucht gevallen.
Maar ja, dat krijg je als iemand zomaar opeens 7 zinnen achter elkaar neerplant.

Ik ben er nog steeds niet overheen.

000NobelPrizes
19-03-04, 20:09
Geplaatst door Muslimaah
Een flauwe..


Maar is dit iets typisch voor de Amerikaanse cultuur? Ik wil die socioloog die sprak over geweldadige mediterrane culturen, mij eens uitleggen welke culturele kronkel hier aan ten grondslag zou liggen..
Het is net zo typisch als wanneer een aantal moslim-fundamentalisten massamoorden plegen, om dan te concluderen dat het iets typisch islamitisch of cultureels is.
Kortom: die vlieger gaat niet op.

Arvid
19-03-04, 20:09
Geplaatst door Muslimaah
Een flauwe..


Maar is dit iets typisch voor de Amerikaanse cultuur? Ik wil die socioloog die sprak over geweldadige mediterrane culturen, mij eens uitleggen welke culturele kronkel hier aan ten grondslag zou liggen..

Iets uit het Wilde Westen? Vergeet niet dat Amerika grondslag gepaard ging met veel geweld (uitroeing Indianen, burgeroorlog, ieder voor zich).

Aan de andere kant, deze dingen heb je in Canada niet, en daar ging het vroeger ook niet fris aan toe. Maar daar heb je weer geen absurde wapenwetten.

Arvid
19-03-04, 20:11
Geplaatst door 000NobelPrizes
Het is net zo typisch als wanneer een aantal moslim-fundamentalisten massamoorden plegen, om dan te concluderen dat het iets typisch islamitisch of cultureels is.
Kortom: die vlieger gaat niet op.

Bowling for Columbine gezien? Ik ben geen fan van Michael Moore (hij doet het puur voor eigengewin) maar die film treft toch zwakke snaren.
Hoe kan het dat Amerika relatief de meeste moorden door burgers heeft?

Al Sawt
19-03-04, 20:12
Geplaatst door Arvid
Iets uit het Wilde Westen? Vergeet niet dat Amerika grondslag gepaard ging met veel geweld (uitroeing Indianen, burgeroorlog, ieder voor zich).

Aan de andere kant, deze dingen heb je in Canada niet, en daar ging het vroeger ook niet fris aan toe. Maar daar heb je weer geen absurde wapenwetten. In Canada heb je geen absurde chauvinisme. Canada is meer Europees, dan N-Amerikaans.

Arvid
19-03-04, 20:13
En Panthera, jou zouden ze even een jaar moeten planten in Noord-Korea of een ander communistisch bolwerk. Wedden dat je Amerika dan meer gaat waarderen?

000NobelPrizes
19-03-04, 20:15
Geplaatst door Arvid
Bowling for Columbine gezien? Ik ben geen fan van Michael Moore (hij doet het puur voor eigengewin) maar die film treft toch zwakke snaren.
Hoe kan het dat Amerika relatief de meeste moorden door burgers heeft?
Gezien, en ik deel je visie op M. Moore. Hij is van de Broomfield-school. "Ik denk iets dus ik zoek bewijzen, en wat mijn argumenten onderuit haalt gebruik ik niet." Zoiets. Ik houd inderdaad niet van zulke eenlijnige documentaire-makers.
De bulk van de moorden ligt op het conto van de bende-oorlogen in de getto's. Daar heerst een hele andere mentaliteit, en is geen 'algemeen Amerikaans ding'.

000NobelPrizes
19-03-04, 20:17
Geplaatst door Al Sawt
In Canada heb je geen absurde chauvinisme. Canada is meer Europees, dan N-Amerikaans.

Canadezen zijn een beetje de Belgen van Noord Amerika ;)

Muslimaah
19-03-04, 20:24
Geplaatst door 000NobelPrizes
Het is net zo typisch als wanneer een aantal moslim-fundamentalisten massamoorden plegen, om dan te concluderen dat het iets typisch islamitisch of cultureels is.
Kortom: die vlieger gaat niet op.

Is moslimzijn tegenwoordig etnisch dat het goede vergelijkings materiaal is voor andere etniciteiten ofzo?

Ik hoorde iets anders toen een turkse jongen zonodig vond zijn leraar dood te schieten. Het zou namelijk iets cultureels zijn.

000NobelPrizes
19-03-04, 20:26
Geplaatst door Muslimaah
Ik hoorde iets anders toen een turkse jongen zonodig vond zijn leraar dood te schieten. Het zou namelijk iets cultureels zijn.

Zoiets heb ik ook gehoord van die Turkse voorzitter van Milli Gorus: die stelde voor meer allochtone leraren aan te stellen, omdat die de cultuur beter begrepen dus beter wisten hoe ze binnen die cultuurdefinities met die jongen moesten omgaan.

Ik was ook verbaasd over die uitspraak, om je de waarheid te zeggen.

Muslimaah
19-03-04, 20:31
Geplaatst door 000NobelPrizes
Zoiets heb ik ook gehoord van die Turkse voorzitter van Milli Gorus: die stelde voor meer allochtone leraren aan te stellen, omdat die de cultuur beter begrepen dus beter wisten hoe ze binnen die cultuurdefinities met die jongen moesten omgaan.

Ik was ook verbaasd over die uitspraak, om je de waarheid te zeggen.

Ik hoorde eerder dat het komt omdat allochtonen hun ruzies liever met geweld oplossen dan met praten.

Maar wat is dan de verklaring van die overhoop schietende en bommenleggende puberende jongeren overzees?

000NobelPrizes
19-03-04, 20:35
Geplaatst door Muslimaah
Ik hoorde eerder dat het komt omdat allochtonen hun ruzies liever met geweld oplossen dan met praten.

Ow... dan mogen we nog van geluk spreken.


Maar wat is dan de verklaring van die overhoop schietende en bommenleggende puberende jongeren overzees?
Die ene? Nou, die kun je het direct vragen.
Zijn mailadres is i'[email protected]

Goodnight
19-03-04, 20:40
151 nu ga je het een beetje lopen bagataliseren....je kan niet ontkennen dat Amerika een geweldadige cultuur heeft.

Noch kan je het slachtveld wat die twee jongens hebben aangericht afdoen als iets incidenteels...stel je eens voor dat hetzelfde hier zou gebeuren.
Maar dan door een Marokkaan of Turk......hoef je niet eens een fantast voor te zijn.

000NobelPrizes
19-03-04, 20:46
Geplaatst door Goodnight
151 nu ga je het een beetje lopen bagataliseren....je kan niet ontkennen dat Amerika een geweldadige cultuur heeft.

Als je mijn bericht op de vorige pagina leest, zie je wat ik hierover heb gezegd.
Maar ik ga een paar keer per jaar naar Amerika, en heb daar geen gevoel dat ik onveilig ben vanwege het geweld dat me aan alle kanten omringt. Helemaal niet, eigenlijk. Je merkt er niets van, ook al loop je 's nachts om 2 uur alleen door de Newyorkse straten.


Noch kan je het slachtveld wat die twee jongens hebben aangericht afdoen als iets incidenteels...stel je eens voor dat hetzelfde hier zou gebeuren.
Maar dan door een Marokkaan of Turk......hoef je niet eens een fantast voor te zijn.
Na Columbine is in Amerika dezelfde discussie losgebarsten als na de moord op het Terra College. Hier werd toen gezegd dat er honderdduizenden scholieren zijn die dat niet doen. In Amerika precies hetzelfde.
Bevuil je handen niet aan generalisaties, GN.

Goodnight
19-03-04, 20:52
Geplaatst door 000NobelPrizes
Als je mijn bericht op de vorige pagina leest, zie je wat ik hierover heb gezegd.
Maar ik ga een paar keer per jaar naar Amerika, en heb daar geen gevoel dat ik onveilig ben vanwege het geweld dat me aan alle kanten omringt. Helemaal niet, eigenlijk. Je merkt er niets van, ook al loop je 's nachts om 2 uur alleen door de Newyorkse straten.
gek...men roept dat Amsterdam West een van de onveilligste buurten is, met name Allebe plein.Ik kan daar om 3 uur s'nachts lopen zonder mij onveillig te voelen.Toch ervaren veel bewoners het wel zo.



Na Columbine is in Amerika dezelfde discussie losgebarsten als na de moord op het Terra College. Hier werd toen gezegd dat er honderdduizenden scholieren zijn die dat niet doen. In Amerika precies hetzelfde.
Bevuil je handen niet aan generalisaties, GN.

Columbine was maar een van de voorbeelden.
Werd er toen ook in Amerika gezegd dat het aan de gewelddadige cultuur van de leerlingen lag?

Ik houd zeker mijn handen schoon....hou alleen niet van etiketjes plakken.En ook niet als anderen dat doen.

000NobelPrizes
19-03-04, 20:58
Geplaatst door Goodnight
gek...men roept dat Amsterdam West een van de onveilligste buurten is, met name Allebe plein.Ik kan daar om 3 uur s'nachts lopen zonder mij onveillig te voelen.Toch ervaren veel bewoners het wel zo.

haha... Ik zou er ook geen moeite mee hebben. Ik laat me nooit ergens van weerhouden. Behalve (okay dan) Los Angeles South Central.
Daar ga ik echt niet heen - kan ik jou ook afraden.


Columbine was maar een van de voorbeelden.
Werd er toen ook in Amerika gezegd dat het aan de gewelddadige cultuur van de leerlingen lag?

Hoe bedoel je, een van de voorbeelden?
Mensen zijn mensen, GN. Pubers ook. Soms loopt er een idioot tussen, of meer.
Het is ondoenlijk om dat proberen te voorkomen.
Het is de taak van de overheid om daar veel aandacht aan te besteden, en niet om het weg te wuiven als er zoiets is gebeurd. Maar het is onmogelijk zoiets 100% te voorkomen.


Ik houd zeker mijn handen schoon....hou alleen niet van etiketjes plakken.En ook niet als anderen dat doen.
Dan moet je ook niet zo volmondig de Amerikaanse als een gewelddadige cultuur bestempelen.

Goodnight
19-03-04, 21:03
Geplaatst door 000NobelPrizes
haha... Ik zou er ook geen moeite mee hebben. Ik laat me nooit ergens van weerhouden. Behalve (okay dan) Los Angeles South Central.
Daar ga ik echt niet heen - kan ik jou ook afraden.
ik denk dat als ik naar de US zou gaan meer als een gevaar zal worden gezien dan andersom :wink:



Hoe bedoel je, een van de voorbeelden?
Mensen zijn mensen, GN. Pubers ook. Soms loopt er een idioot tussen, of meer.
Het is ondoenlijk om dat proberen te voorkomen.
Het is de taak van de overheid om daar veel aandacht aan te besteden, en niet om het weg te wuiven als er zoiets is gebeurd. Maar het is onmogelijk zoiets 100% te voorkomen.

Vertel dat maar aan die genen die geloven dat het geweld waar allochtone jongeren zich schuldig aan maken cultureel bepaald is.



Dan moet je ook niet zo volmondig de Amerikaanse als een gewelddadige cultuur bestempelen.

daar heb je gelijk in.

~Panthera~
19-03-04, 21:08
Geplaatst door 000NobelPrizes
Panthera toch. 7 zinnen achter elkaar in 1 prik, en zomaar zonder smilies.
Whoa.

En dat over die boeken in de bieb: lachertje. Wie heeft je dat op de mouw gespeld? Je doet nu net alsof Amerika hetzelfde is als Noord-Korea.
De losgeslagen tieners die met bommen aan de slag gaan, zijn nog altijd een zeldzaamheid. Vele Amerikanen zijn niet los van gewelddadigheid noch van een zekere fascinatie daarvoor. Maar om ze daarom sicko's te noemen, gaat te ver. Eigenlijk is het nog bewonderenswaaridg hoe marginaal het geweld eigenlijk is als je beseft dat iedereen aan wapens kan komen.
Ik weet niet waar je opeens met CNN aankomt: zal wel. En die normen en waarden die door strot etc... zit je zeker dwars? Komt ook al volstrekt uit de lucht gevallen.
Maar ja, dat krijg je als iemand zomaar opeens 7 zinnen achter elkaar neerplant.

Ik ben er nog steeds niet overheen.
---------------------------------------------



Comment on this article | View comments | Email this Article
News ::
Public Libraries Almost Useless
by ellen

Public libaries are as useless as they can make them without actually being able to do anything about it.
Public libraries ban books. Try to order over the Web and get "Sorry, Not Available", especially for the good books! They make it so hard, you don't want to read them anymore - they are out of date by the time you get them! A sample of the books the gatekeepers won't let you read:

HAARP: The Ultimate Weapon
Perpetual War For Perpetual Peace
Stealth Juror
The First American Revolution
How To Earn $50,000
Natural Capitalims
Get A Life by Ralph Warner

A Nation of Victims
Mostly on the Edge
Shit Magnet
The Disadvantages of Beintg Educated by Albert Nock

No wonder people are so stupid, the library won't let us read books! Except the ones they say are good for us! From the elite new aristocratic gatekeepers, puritanical fools! That's why we sho8ld Help Starve A Feeding Bureaucrat and put Hilary Clinton in jail already!
----------------------------

Niet mijn woorden, maar van een "doorsnee" Amerikaan.
Zelf even google'n en je kunt er nog veel meer vinden.
Maar goed, jij zult het wel beter weten, dan de Amerikanen zelf.

En een fascinaties voor geweld? Laat me niet lachen: het IS een van de gewelddadigste landen ter wereld.
Marginaal ? zoek zelf even de aantallen voor moord etc bij elkaar, en je komt er wel achter hoe marginaal.
En ja..sommige mensen hebben 50 zinnen overloos gekwaak nodig, terwijl ze helemaal niets toevoegen.

000NobelPrizes
19-03-04, 21:11
Geplaatst door Goodnight
[B]ik denk dat als ik naar de US zou gaan meer als een gevaar zal worden gezien dan andersom :wink:

Hehe... daar had een co-reiziger van jouw achtergrond ook de mond vol over toen we gingen reizen. Geen mens keek naar hem om op het vliegveld. Valt dus wel mee, cherie. Je bent echt niet omringd door doodsbenauwde, bekrompen witjes.


Vertel dat maar aan die genen die geloven dat het geweld waar allochtone jongeren zich schuldig aan maken cultureel bepaald is.

Cultureel 'bepaald' klinkt als genetisch. Culturele clashes/onbegrippen zijn niet meer dan normaal - want die messen snijden immer aan 2 kanten. Zie de mocro-man, die een arts die zijn vrouw een handje gaf een beuk verkocht.

~Panthera~
19-03-04, 21:12
Geplaatst door Arvid
En Panthera, jou zouden ze even een jaar moeten planten in Noord-Korea of een ander communistisch bolwerk. Wedden dat je Amerika dan meer gaat waarderen?
-------------------------

Ach, daar hebben we het kontlikkertje van Nobelprijsjes.
Fijne vakantie in Amerika toegewenst! kijk je wel uit ? :hihi:


:zwaai:

000NobelPrizes
19-03-04, 21:16
Geplaatst door ~Panthera~
[BNo wonder people are so stupid, the library won't let us read books! Except the ones they say are good for us! From the elite new aristocratic gatekeepers, puritanical fools! That's why we sho8ld Help Starve A Feeding Bureaucrat and put Hilary Clinton in jail already!

*heh*
Oh please.

Geloof wat je wilt geloven over Amerikanen die geen boeken mogen lezen: ik zou niet eens weten waar ik moest beginnen om dit te weerleggen.

Immers, als jij hier iets in ziet en dit graag wilt geloven, dan moet je dat gewoon doen. Maar het is net zoals als beweren dat je in Holland geen brood bij bakkers kan halen. Elke broodvreter zou zich te goed voelen om die stelling te weerleggen.

~Panthera~
19-03-04, 21:21
Geplaatst door 000NobelPrizes
*heh*
Oh please.

Geloof wat je wilt geloven over Amerikanen die geen boeken mogen lezen: ik zou niet eens weten waar ik moest beginnen om dit te weerleggen.

Immers, als jij hier iets in ziet en dit graag wilt geloven, dan moet je dat gewoon doen. Maar het is net zoals als beweren dat je in Holland geen brood bij bakkers kan halen. Elke broodvreter zou zich te goed voelen om die stelling te weerleggen.
---------------


Fine by me, I don't give a flying fuck.

:zwaai:

850
19-03-04, 21:39
Geplaatst door ~Panthera~
---------------------------------------------

En een fascinaties voor geweld? Laat me niet lachen: het IS een van de gewelddadigste landen ter wereld.
Marginaal ? zoek zelf even de aantallen voor moord etc bij elkaar, en je komt er wel achter hoe marginaal.
En ja..sommige mensen hebben 50 zinnen overloos gekwaak nodig, terwijl ze helemaal niets toevoegen.

Ik ben wel benieuwd naar die cijfers. Naar mijn idee is Amerika over het algemeen n zeer rustig vredelievend land met een zachte, warme, hartelijke en lieve bevolking.

Dat van de bibliotheek zegt niets. Probeer in Nederland maar eens n bepaald slag boeken te vinden in de bibliotheek..............
Bijvoorbeeld het soort boeken dat Fort van Sjakoo, Rooie Rat en American Bookshop verkopen zul je niet aantreffen in de Nederlandse bibliotheken......

sjo
20-03-04, 00:39
Geplaatst door Al Sawt
In Canada heb je geen absurde chauvinisme. Canada is meer Europees, dan N-Amerikaans.

Een mooi compliment voor Europa geplaatst. Applaus....!!!

groeten
sjo