PDA

Bekijk Volledige Versie : Over normen en waarden. Vrouw euthanaseert moeder tegen wil van artsen



Marsipulami
20-03-04, 22:12
20/03 Duffelse vermoordt moeder met pillen


De 58-jarige Gisella Van den Broeck heeft haar 78-jarige dementerende moeder vermoord door haar een tiental Temestapillen te doen slikken. De verdachte slaagde er bijna in de bejaarde te laten cremeren, maar de politie kon dat op het nippertje voorkomen.

De daderes haalde woensdag haar moeder uit het rustoord en reed haar in een rolstoel naar haar huis. In de koffie van haar moeder Helena De Jonghe vermengde de dochter de pillen. De bejaarde overleed aan een hartstilstand. De daderes trof onmiddellijk schikkingen om het lichaam vrijdag te laten cremeren.

Maar de OCMW-secretaris kreeg argwaan en verwittigde de politie. De daderes verklaarde dat haar moeder haar lijden niet langer kon dragen.Gisella had trouwens al herhaaldelijk bij de huisarts aangestuurd op het beëindigen van het leven van haar moeder.

Goodnight
20-03-04, 23:14
Geplaatst door Marsipulami
20/03 Duffelse vermoordt moeder met pillen


De 58-jarige Gisella Van den Broeck heeft haar 78-jarige dementerende moeder vermoord door haar een tiental Temestapillen te doen slikken. De verdachte slaagde er bijna in de bejaarde te laten cremeren, maar de politie kon dat op het nippertje voorkomen.

De daderes haalde woensdag haar moeder uit het rustoord en reed haar in een rolstoel naar haar huis. In de koffie van haar moeder Helena De Jonghe vermengde de dochter de pillen. De bejaarde overleed aan een hartstilstand. De daderes trof onmiddellijk schikkingen om het lichaam vrijdag te laten cremeren.

Maar de OCMW-secretaris kreeg argwaan en verwittigde de politie. De daderes verklaarde dat haar moeder haar lijden niet langer kon dragen.Gisella had trouwens al herhaaldelijk bij de huisarts aangestuurd op het beëindigen van het leven van haar moeder.

Wat stond er in het testament?

Zeepaardje
21-03-04, 10:42
Geplaatst door Marsipulami
20/03 Duffelse vermoordt moeder met pillen


De 58-jarige Gisella Van den Broeck heeft haar 78-jarige dementerende moeder vermoord door haar een tiental Temestapillen te doen slikken. De verdachte slaagde er bijna in de bejaarde te laten cremeren, maar de politie kon dat op het nippertje voorkomen.

De daderes haalde woensdag haar moeder uit het rustoord en reed haar in een rolstoel naar haar huis. In de koffie van haar moeder Helena De Jonghe vermengde de dochter de pillen. De bejaarde overleed aan een hartstilstand. De daderes trof onmiddellijk schikkingen om het lichaam vrijdag te laten cremeren.

Maar de OCMW-secretaris kreeg argwaan en verwittigde de politie. De daderes verklaarde dat haar moeder haar lijden niet langer kon dragen.Gisella had trouwens al herhaaldelijk bij de huisarts aangestuurd op het beëindigen van het leven van haar moeder.

Ik vind dit wel een beetje goedkoop van je Mars!

Wat zijn de achtergronden? Had deze moeder inderdaad al lange tijd veel pijn? Zijn er nog andere kinderen (en/of kleinkinderen) en wat vinden die ervan?

(ver)oordelen is makkelijk Mars, je eerst verder verdiepen is moeilijker

Zeepaardje
21-03-04, 10:43
Geplaatst door Goodnight
Wat stond er in het testament?

Moet jij als goede vrome moslim het oordelen niet aan Allah overlaten?

Simon
21-03-04, 10:54
Volgens mij heeft dit weinig met euthanasie te maken.

Joesoef
21-03-04, 10:54
Geplaatst door Zeepaardje
Ik vind dit wel een beetje goedkoop van je Mars!

Wat zijn de achtergronden? Had deze moeder inderdaad al lange tijd veel pijn? Zijn er nog andere kinderen (en/of kleinkinderen) en wat vinden die ervan?

(ver)oordelen is makkelijk Mars, je eerst verder verdiepen is moeilijker


Na een kort familie beraad heeft men unaniem besloten dat het beter is om moeder te laten inslapen. Het is natuurlijk belachelijk dat zo een mens zo veel last legt op haar omgeving. Al die gedwongen familie bezoekjes zijn gewooon belachelijk. Opruimen die handel. :moe:

Marsipulami
21-03-04, 11:05
Geplaatst door Zeepaardje
Ik vind dit wel een beetje goedkoop van je Mars!

Wat zijn de achtergronden? Had deze moeder inderdaad al lange tijd veel pijn? Zijn er nog andere kinderen (en/of kleinkinderen) en wat vinden die ervan?

(ver)oordelen is makkelijk Mars, je eerst verder verdiepen is moeilijker

Van zulke commentaren word ik dus echt wel misselijk. Oudermoord is zowat het gruwelijkste misdrijf uit het strafwetboek. En hop er springt meteen iemand in de bres om te zeggen dat het zo erg niet is. Volgens mij is het beschavingspeil van een samenleving te meten aan de manier waarop men met ouderen omgaat.

Mill
21-03-04, 11:31
Een ordinaire moord. Worden er in Belgie nooit moorden gepleegd?

Marsipulami
21-03-04, 11:37
Geplaatst door Mill
Een ordinaire moord. Worden er in Belgie nooit moorden gepleegd?

:lol: Duffel ligt in België. :hihi:

Marsipulami
21-03-04, 11:38
Rustoord te duur, bejaarde moeder vermoord - 20/03/2004


Omdat de opnamekosten in het OCMW-rustoord haar te hoog waren, heeft een 58-jarige vrouw uit Duffel, haar 79-jarige dementerende moeder met een overdosis Temestapillen om het leven gebracht. Ze probeerde haar moeder dan ook zo snel mogelijk te laten cremeren. Het OCMW-personeel kreeg echter argwaan en de moord kwam aan het licht.



Bijna pleegde de Gisella V.D.B. (58) de perfecte moord. Hoewel dat niet de gewoonte was, nam ze woensdag haar bejaarde dementerende moeder Helena in de rolstoel mee naar huis. Uit het onderzoek naar het overlijden van de bejaarde vrouw is gebleken dat Gisella haar moeder een kop koffie gaf waarin ze een overdosis aan Temestapillen had opgelost. Dat werd de bejaarde Helena fataal want kort nadat ze de koffie had opgedronken, kreeg ze een hartstilstand.

De bijgeroepen urgentiearts stelde vast dat het om een natuurlijke dood ging. Maar het OCMW-personeel in het rusthuis kreeg argwaan over dat plotse overlijden. Niets liet vermoeden dat de gezondheidstoestand van de bejaarde vrouw dermate slecht was. Daarom werd de politie erbij gehaald.

Gisella V.D.B. werd meegenomen voor verhoor en viel tegen de avond door de mand. Ze bekende de feiten. Ze verklaarde dat de opnamekosten voor haar moeder in het rustoord haar te zwaar werden en dat ze daarom de moord bedacht. (RBZ)

Mill
21-03-04, 11:38
Geplaatst door Marsipulami
:lol: Duffel ligt in België. :hihi:

Ik had niet gekeken naar de plaats. Ik ging er automatisch vanuit dat het een van je Holland-is-evil spamberichten was.

Marsipulami
21-03-04, 11:42
Geplaatst door Mill
Ik had niet gekeken naar de plaats. Ik ging er automatisch vanuit dat het een van je Holland-is-evil spamberichten was.

:giechel: Nee hoor, het was een post met Belgische zelfkritiek, daar kunnen de Hollanders nog wel wat van leren ;)

Simon
21-03-04, 12:08
Geplaatst door Mill
Ik ging er automatisch vanuit dat het een van je Holland-is-evil spamberichten was.

Nee het valt onder zijn katholieke-normen-en-waarden-zijn-beter spam-berichten.

~Panthera~
21-03-04, 12:22
Kunnen we dus meteen plaatsen onder de: "Belgen zijn hufters berichten." :fuckit:

Marsipulami
21-03-04, 13:07
Geplaatst door Simon
Nee het valt onder zijn katholieke-normen-en-waarden-zijn-beter spam-berichten.


Hé het zijn niet alleen de katholieken hoor die reserves hebben tgo euthanasie. Laat ons zeggen dat 9/10 van de wereldbevolking daar radicaal tegen is. Terwijl hooguit 2/10 van de wereldbevolking katholiek is. Je moet eens over dat Hollands muurtje van vooroordelen en zelfingenomendheid proberen te kijken.

freya
21-03-04, 14:03
Dit geval had dus niets met euthanasie te maken, maar was een gewone moord om de eigen financieen te redden :moe:


Ik vind het een teken van suprieure beschaving als je mensen in de gelegenheid stelt om, op een door henzelf gekozen tijdstip en op een waardige manier, hun leven te beeidigen.

Mensen tegen hun wil in, als kasplantjes laten doorleven is pas echt barbaars!

Ik hoop dat mijn zoon dapper genoeg is om mij te helpen als ik niet meer verder wil leven.

Zeepaardje
21-03-04, 14:09
Geplaatst door Marsipulami
Van zulke commentaren word ik dus echt wel misselijk. Oudermoord is zowat het gruwelijkste misdrijf uit het strafwetboek. En hop er springt meteen iemand in de bres om te zeggen dat het zo erg niet is. Volgens mij is het beschavingspeil van een samenleving te meten aan de manier waarop men met ouderen omgaat.

Dit slaat dus écht nergens op! Als ik zo oud en versleten ben dat ik elke dag met pijn en ellende doormartel, hoop ik dat ik op een menswaardige manier mag doodgaan (desnoods met hulp ja).

Is dat dan oudermoord? Nee, dat is juist beschaving: iemand onnodig lijden besparen!

Maar je hebt in zoverre gelijk: het beschavingspeil van een samenleving is oa af te meten aan de manier waarop men met ouderen omgaat.
Simpelweg door laten martelen is ook veelzeggend.

Zeepaardje
21-03-04, 14:12
Geplaatst door Marsipulami
Rustoord te duur, bejaarde moeder vermoord - 20/03/2004


Omdat de opnamekosten in het OCMW-rustoord haar te hoog waren, heeft een 58-jarige vrouw uit Duffel, haar 79-jarige dementerende moeder met een overdosis Temestapillen om het leven gebracht. Ze probeerde haar moeder dan ook zo snel mogelijk te laten cremeren. Het OCMW-personeel kreeg echter argwaan en de moord kwam aan het licht.



Bijna pleegde de Gisella V.D.B. (58) de perfecte moord. Hoewel dat niet de gewoonte was, nam ze woensdag haar bejaarde dementerende moeder Helena in de rolstoel mee naar huis. Uit het onderzoek naar het overlijden van de bejaarde vrouw is gebleken dat Gisella haar moeder een kop koffie gaf waarin ze een overdosis aan Temestapillen had opgelost. Dat werd de bejaarde Helena fataal want kort nadat ze de koffie had opgedronken, kreeg ze een hartstilstand.

De bijgeroepen urgentiearts stelde vast dat het om een natuurlijke dood ging. Maar het OCMW-personeel in het rusthuis kreeg argwaan over dat plotse overlijden. Niets liet vermoeden dat de gezondheidstoestand van de bejaarde vrouw dermate slecht was. Daarom werd de politie erbij gehaald.

Gisella V.D.B. werd meegenomen voor verhoor en viel tegen de avond door de mand. Ze bekende de feiten. Ze verklaarde dat de opnamekosten voor haar moeder in het rustoord haar te zwaar werden en dat ze daarom de moord bedacht. (RBZ)

Dit is dus een heel andere zaak en is dus gewoon moord!

Laat onverlet dat in geval van ernstig en langdurig lijden, euthanasie wel degelijk een oplossing kan/mag/moet zijn, zeker als dat op eigen verzoek is!!!