PDA

Bekijk Volledige Versie : Pronk blijft voorzitter van VON



Waterval
21-03-04, 17:44
Pronk blijft voorzitter van VON

Uitgegeven: 21 maart 2004 16:27
Laatst gewijzigd: 21 maart 2004 16:27

DEN HAAG - Oud-minister Pronk blijft aan als voorzitter van de federatie Vluchtelingenorganisaties Nederland (VON). Dit heeft hij zondag het ANP laten weten.

"Voor mijn aanblijven zijn twee redenen", zei Pronk. In de eerste plaats hebben de bij de VON aangesloten vluchtelingenorganisaties hierop aangedrongen. De tweede reden is gelegen in het feit dat minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) een eventueel aftreden van de PvdA-politicus als VON-voorzitter "verstandig" had genoemd. "Toen dacht ik: Dat beslis ik zelf wel", aldus Pronk.

'Deportatie'

Verdonk wil niet meer met de VON overleggen, nadat Pronk eind januari had gesproken van 'deportatie' van uitgeprocedeerde asielzoekers. Verdonk stelde als voorwaarde dat Pronk dat woord moet terugnemen.

Het bestuur van de VON zal het verzet tegen de uitvoering van het beleid van Verdonk voortzetten, zo heeft het zondag besloten. Verder zal het bestuur nagaan of het wenselijk en dienstig is een kort geding te beginnen tegen het besluit van Verdonk om niet meer met de federatie van vluchtelingenorganisaties te overleggen. De achtergrond hiervan is dat de VON zelf heeft te beslissen wie zij naar het overleg met de minister afvaardigt.

"Ik heb steeds gedacht dat het een 'slip of the pen' van minister Verdonk was", aldus Pronk. Het blijkt dat het kabinet haar in die beslissing steunt.

Zwarte Schaap
21-03-04, 18:08
Geplaatst door Waterval
Pronk blijft voorzitter van VON

Uitgegeven: 21 maart 2004 16:27
Laatst gewijzigd: 21 maart 2004 16:27

DEN HAAG - Oud-minister Pronk blijft aan als voorzitter van de federatie Vluchtelingenorganisaties Nederland (VON). Dit heeft hij zondag het ANP laten weten.

"Voor mijn aanblijven zijn twee redenen", zei Pronk. In de eerste plaats hebben de bij de VON aangesloten vluchtelingenorganisaties hierop aangedrongen. De tweede reden is gelegen in het feit dat minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) een eventueel aftreden van de PvdA-politicus als VON-voorzitter "verstandig" had genoemd. "Toen dacht ik: Dat beslis ik zelf wel", aldus Pronk.

'Deportatie'

Verdonk wil niet meer met de VON overleggen, nadat Pronk eind januari had gesproken van 'deportatie' van uitgeprocedeerde asielzoekers. Verdonk stelde als voorwaarde dat Pronk dat woord moet terugnemen.

Het bestuur van de VON zal het verzet tegen de uitvoering van het beleid van Verdonk voortzetten, zo heeft het zondag besloten. Verder zal het bestuur nagaan of het wenselijk en dienstig is een kort geding te beginnen tegen het besluit van Verdonk om niet meer met de federatie van vluchtelingenorganisaties te overleggen. De achtergrond hiervan is dat de VON zelf heeft te beslissen wie zij naar het overleg met de minister afvaardigt.

"Ik heb steeds gedacht dat het een 'slip of the pen' van minister Verdonk was", aldus Pronk. Het blijkt dat het kabinet haar in die beslissing steunt.

Jipie !!!!! Gelukkig maar....pffffffffffff

Ik was al aardig telleurgesteld toen ik de aankondiging hoorde dat hij zou zwichten voor verdonk, gelukkig houdt pronk''Het geweten van politiek Nederland'' zijn rug recht!

West
21-03-04, 18:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jipie !!!!! Gelukkig maar....pffffffffffff

Ik was al aardig telleurgesteld toen ik de aankondiging hoorde dat hij zou zwichten voor verdonk, gelukkig houdt pronk''Het geweten van politiek Nederland'' zijn rug recht!

Jammer dat hij geen woord heeft gehouden.

prachtvrouw
21-03-04, 18:39
Mooi zo, hij is gelukkig niet gezwicht. :)

Julien
21-03-04, 18:43
wat een egoist.

ik snap niet dat je hier blij mee kan zijn.

om persoonlijke redenen benadeelt Pronk nu de hele Vluchtelingenorganisatie.

Schande.

prachtvrouw
21-03-04, 18:47
Geplaatst door Julien
wat een egoist.

ik snap niet dat je hier blij mee kan zijn.

om persoonlijke redenen benadeelt Pronk nu de hele Vluchtelingenorganisatie.

Schande.

Mag jij me eerst even uitleggen waarom hij de vluchtelingenorganisatie benadeelt. Enkel en alleen om het woord deportatie?

Julien
21-03-04, 18:52
Geplaatst door prachtvrouw
Mag jij me eerst even uitleggen waarom hij de vluchtelingenorganisatie benadeelt. Enkel en alleen om het woord deportatie?

denk eens na.

Verdonk wil niet met de VON praten, omdat Pronk de woordvoerder is.
Om persoonlijke koppigheid van Pronk, wordt de VON benadeeld.

Pronk, biedt je excuses aan.. de wereld draait niet om jou.

prachtvrouw
21-03-04, 18:56
Geplaatst door Julien
denk eens na.

Verdonk wil niet met de VON praten, omdat Pronk de woordvoerder is.
Om persoonlijke koppigheid van Pronk, wordt de VON benadeeld.

Pronk, biedt je excuses aan.. de wereld draait niet om jou.

Je zegt het zelf. Verdonk wil niet praten, niet Pronk.

Ik geef het Pronk na dat hij niet zijn excuses wil aanbieden. Waarom zou hij, hij heeft immers niks verkeerds gedaan?

Julien
21-03-04, 19:43
Geplaatst door prachtvrouw
Je zegt het zelf. Verdonk wil niet praten, niet Pronk.

Ik geef het Pronk na dat hij niet zijn excuses wil aanbieden. Waarom zou hij, hij heeft immers niks verkeerds gedaan?

het is gewoon ongepast om met woorden uit de WO2 te smijten, als je het niet met iemand eens bent.

Waterval
21-03-04, 20:02
Geplaatst door Julien


Pronk, biedt je excuses aan.. de wereld draait niet om jou.


... noch draait de wereld om het Nederlandse uitzetbeleid.

Angeldust
21-03-04, 20:04
Geplaatst door Julien
het is gewoon ongepast om met woorden uit de WO2 te smijten, als je het niet met iemand eens bent.

Wat een bullshit argument zeg.
Het woord deportatie is al ouder dan de tweede wereldoorlog en de holocaust. Moeten de indianen in de VS nu ook maar boos zijn op Pronk? tenslotte zijn vele van hun voorouders, als die niet werden afgeslacht, gedeporteerd naar reservaten. Zij zouden zich dus, uitgaande van jou logica, ook zwaar geschoffeerd moeten voelen door Pronk's uitspraak.

~Panthera~
21-03-04, 20:22
Geplaatst door Julien
wat een egoist.

ik snap niet dat je hier blij mee kan zijn.

om persoonlijke redenen benadeelt Pronk nu de hele Vluchtelingenorganisatie.

Schande.
--------------------


Dan haalt Verdonk eerst maar eens de 3 KEER het woord DEPORTATIE weg uit haar eigen papierbende. (2 vandaag gezien?)
De hypocriet. :aftel:


:lole: Pronkje ! :duim:

Julien
21-03-04, 22:17
Geplaatst door Angeldust
Wat een bullshit argument zeg.
Het woord deportatie is al ouder dan de tweede wereldoorlog en de holocaust. Moeten de indianen in de VS nu ook maar boos zijn op Pronk? tenslotte zijn vele van hun voorouders, als die niet werden afgeslacht, gedeporteerd naar reservaten. Zij zouden zich dus, uitgaande van jou logica, ook zwaar geschoffeerd moeten voelen door Pronk's uitspraak.

Jahaaa tuurlijk, Pronk had natuurlijk helemaal niet WO2 in z'n hoofd toen hij het woord DEPORTATIE uitsprak :verward:

Ben je nou echt zo naief? Slaap lekker verder.

Hansje
22-03-04, 10:46
Geplaatst door Julien
Jahaaa tuurlijk, Pronk had natuurlijk helemaal niet WO2 in z'n hoofd toen hij het woord DEPORTATIE uitsprak :verward:

Ben je nou echt zo naief? Slaap lekker verder.

Dat had hij wel ws en waarom eigenlijk niet? Verdonk heeft vast last van schuldgevoelens als ze zich zo aangesproken voelt en zich direct vereenzelvigd met de nazibeulen uit de kampen. Heb je jezelf trouwen wel eens verdiept hoe dat uitzetten tewerk gaat? Naar veel landen kunnen mensen niet eens direct terug. Dan moet het via buurlanden vanwege bijv de onstabiele politieke situatie. Pronk noemde zelf Somalie als voorbeeld. Voelde Verdonk zich daarom misschien een tikje aangevallen?

De tweede wereldoorlog lijkt wel mythologische vormen aan te nemen...

Na deze oorlog is er gevochten in oa: Indonesië (de Jappenkampen waren ook niet echt comfortabel) vm Joegoslavië, Hongarije, Noord Ierland, China, Korea, Vietnam, Cambodja, Kongo, Algerije, Israël, Egypte, Syrië, Jordanië, Ecuador, Dominica, Cuba, Honduras, Mozambique, Biafra, Kashmir, Bengalen, etc etc.

Moet ik nog verder gaan?

De wereld is rond. You remember?