PDA

Bekijk Volledige Versie : Israelische regering vermoordt verzetsleider van Hamas, Sheik Yassin



Pagina's : [1] 2 3

Joesoef
22-03-04, 05:58
Israël vermoordt Hamas-oprichter Yassin


http://www.maroc.nl/photopost/data/500/90sjeikjassin.jpg


Uitgegeven: 22 maart 2004 06:44

GAZA-STAD - Sjeik Ahmed Yassin, oprichter en geestelijk leider van de Palestijnse Hamas-beweging, is in de nacht van zondag op maandag gedood tijdens een aanval van de Israëlische luchtmacht op Gaza. Dit heeft de Hamas-beweging maandag bevestigd. De bijna dove en halfblinde sjeik werd getroffen door Israëlische raketten toen hij in zijn rolstoel een moskee verliet.

De met bloed besmeurde restanten van de rolstoel van Yassin waren maandagochtend nog te zien in de straten van Gaza-stad. Zijn stoffelijk overschot is naar elders overgebracht. Medische bronnen hebben de dood van de 'blinde sjeik' eveneens bevestigd.

Een Israëlische helikopter vuurde drie raketten af op de auto van de sjeik. Behalve Yassin werden ook twee lijfwachten en een voorbijganger gedood. Dertien andere personen raakten gewond.

Sharon

De Israëlische premier Sharon heeft persoonlijk toezicht gehouden op de operatie om sjeik Yassin te 'elimineren'. Dit heeft de Israëlische staatsradio maandagochtend gemeld.

VS: kalmte

Na de liquidatie van Yassin hebben de Verenigde Staten maandag alle partijen in het Midden-Oosten opgeroepen tot kalmte en terughoudendheid. Volgens een functionaris van het ministerie van Buitenlandse Zaken volgt Washington de ontwikkelingen en is het in contact met zowel Israël als de Palestijnen.

Yassin

Zijn hele leven vocht sjeik Ahmed Yassin (67) tegen Israël. Zijn tegenstander verdreef hem van huis en haard, gooide hem in de gevangenis en liquideerde hem uiteindelijk. De aan een rolstoel gekluisterde, bijna dove en halfblinde inwoner van Gazastad was een van de meest bekende symbolen van het gewelddadige Palestijnse verzet tegen de Israëlische bezetting.

Doel

Zijn uiteindelijke doel was de ondergang van de joodse staat. Sjeik Yassin werd in 1938 in een vissersdorp nabij Ashkelon geboren. Dat viel toen nog onder het Britse mandaat. Na de stichting van de staat Israël in 1948 vluchtte hij met zijn familie naar de Gazastrook. Deze tragische gebeurtenis vormde zijn denkbeelden voor de rest van zijn leven.

Verlamd

Verlamd raakte hij op twaalfjarige leeftijd bij een partijtje voetbal in het vluchtelingenkamp Shati. Ondanks zijn lichamelijke beperking wist hij zijn middelbare school af te ronden. Hierna vertrok hij naar Egypte voor een universitaire studie.

Moslim Broederschap

In Caïro had het tweede belangrijke voorval van zijn leven plaats. Hij kwam in aanraking met de moslimfundamentalistische Moslim Broederschap. Na een jaar moest hij vanwege geldgebrek weer terug naar de Gazastrook, maar zijn toekomst lag voor hem vast. Terug in Gaza doceerde hij Islam en Arabisch en raakte hij betrokken bij de lokale afdeling van de Moslim Broederschap. In de jaren zeventig vormde hij zijn eigen fundamentalistische beweging. Israël steunde in deze tijd deze groeperingen als tegenhanger van al-Fatah van Yasser Arafat.

Onder invloed van de Iraanse islamitische revolutie in 1979 radicaliseerde ook sjeik Yassin. Hij werd vijf jaar later voor het eerst gearresteerd door de Israëli's wegens illegaal wapen- en explosievenbezit. Een jaar later kwam hij na een gevangenenruil weer op vrij voeten.

Intifada

Na het uitbreken van de eerste intifada (opstand) in 1987 richtte hij de Islamitische Verzetsbeweging op. Het acroniem in het Arabisch hiervan is Hamas, dat ook ijver betekent. Hamas kent een politieke vleugel en een militaire tak, de Izz al-Din al-Qassam Brigade, die verantwoordelijk is voor veel zelfmoordaanslagen.

Hamas

Hamas is ook een charitatieve instelling. Het heeft een uitgebreid sociaal program. Het bouwt scholen, ziekenhuizen en deelt voedsel uit. Financiering komt vooral van Arabieren uit de Golf-regio, maar volgens Amerikaanse inlichtendiensten ook van Iran.

Twee jaar nadat hij Hamas had opgericht, verdween Yassin weer in de gevangenis. Een Israëlische rechtbank veroordeelde hem tot levenslang. Hij zou opdracht hebben gegeven om twee Palestijnen die verdacht werden van drugshandel en collaboratie met de Israëlische politie, te vermoorden.

Symbool

In de gevangenis groeide Yassin uit tot het symbool van het Palestijnse verzet. Hij kwam in 1997 vrij na een deal tussen Israël en Jordanië. Amman liet in ruil twee Israëlische geheim agenten vrij die hadden geprobeerd de vertegenwoordiger van Hamas in Jordanië te doden.

Hierna begon de ster van de fragiele Yassin te rijzen. Hij verscheen regelmatig met zijn hoge piepstem in de internationale media. Terwijl de populariteit van Arafat taande, nam die van de geestelijk leider van Hamas steeds verder toe.

De relatie tussen beide leiders kende zijn voor- en tegenspoed. Yassins verzet tegen Oslo en de zelfmoordaanslagen van Hamas leidden tot spanningen. Pogingen om hem onder huisarrest te plaatsen, liepen uit op confrontaties tussen de Palestijnse politie en aanhangers van Hamas.

Corruptie

Door corruptie binnen de Palestijnse Autoriteit, het mislukken van de Oslo-Akkoorden, het Israëlische beleid van nederzettingen en liquidaties en de economische malaise in de Palestijnse gebieden groeide de aanhang en het aanzien van Hamas en daarmee van de 'sjeik van de intifada'.

Yassin liet zo nu en dan een verzoenende toon horen. Zo liet hij weten bereid te zijn tot een tijdelijk bestand als Israël concessies zou doen. Het moest volgens hem de bezette gebieden opgeven, nederzettingen ontruimen en Oost-Jeruzalem tot hoofdstad van een Palestijnse staat maken.

Oplossing

Toch liet de sjeik iedere keer weten dat dit niet zijn uiteindelijke doel is. Israël moest wat hem betreft van de kaart verdwijnen, gaat het niet goedschiks dan kwaadschiks. Een opgaan van de joodse staat in Palestina was volgens hem de oplossing van het conflict.

Yassin, vader van elf kinderen, woonde in een bescheiden woning in een volkswijk van Gazastad. Begin september vorig jaar raakte hij lichtgewond door een Israëlische luchtaanval. Dat was de eerste keer dat Israël hem probeerde te doden.

KomMaar
22-03-04, 06:32
Ik hoop dat alle verzetsbewgingen keihard terugslaan, maar dan ook keihard

KomMaar
22-03-04, 06:38
Hij was overigens de vader van alle Palestijnen

Ina lielahie wa iena ielahie radjiehoen.

dunyah
22-03-04, 06:52
Ik hoop dat ze wraak nemen!! Ze verdienen niet beter!!

http://www.anarchistblackcross.org/images/library/images/palestine.jpg


http://www.worldarmsportfederation.org/palestine.jpg

http://www.rp-online.de/layout/showbilder/1062-hamas.jpg

Fillastiene
22-03-04, 07:14
"De poorten van de hel zijn geopend door deze laffe criminele daad."

Moge Allah genadig zijn over zijn ziel...

:droef:

..zapper
22-03-04, 07:33
ik keur moord niet goed, maar er zijn zat anderen die daar minder moeite mee hebben. zeker diegenen die familie verloren door aanslagen op onschuldigen. hij heeft samen met heel hamas de dood over zichzelf afgeroepen. hamas zaait dood en verderf en mag van mij volledig opgedoekt worden.
jullie emotionele uitspraken stellen mij telleur en bevestigen dat jullie vinden dat geweld met geweld beantwoord moet woorden. hiermee keuren jullie (KomMaar en dunyah) de acties van israel dus goed, jullie zijn zelf namelijk geen haar beter.

Waterval
22-03-04, 07:43
Geplaatst door zapper
hij heeft samen met heel hamas de dood over zichzelf afgeroepen. hamas zaait dood en verderf en mag van mij volledig opgedoekt worden.


bevestigen dat jullie vinden dat geweld met geweld beantwoord moet woorden. hiermee keuren jullie de acties van israel dus goed, jullie zijn zelf namelijk geen haar beter.


:confused:

Joesoef
22-03-04, 07:47
Zapper,

Ik begrijp jouw tegenstrijdig reactie niet helemaal.

..zapper
22-03-04, 07:54
Geplaatst door Joesoef
Zapper,

Ik begrijp jouw tegenstrijdig reactie niet helemaal.

Ik zal het proberen uit te leggen. Ten eerste wil ik aangeven dat ikzelf absoluut tegen moord ben. Door de acties van Hamas zijn er echter zat mensen die hier minder moeite mee hebben. Wie dood zaait zal dood oogsten. Organisaties als Hamas die haat, tweedracht en dood zaaien mogen van mij worden opgedoekt (lees niet uitgemoord, dat is iets anders). dunyah en KomMaar veroordelen het geweld van Israel en willen het wel met geweld vergelden? Dat is wat ik niet begrijp en absoluut niet goedkeur.

Waterval
22-03-04, 07:56
Geplaatst door zapper
Ik zal het proberen uit te leggen. Ten eerste wil ik aangeven dat ikzelf absoluut tegen moord ben. Door de acties van Hamas zijn er echter zat mensen die hier minder moeite mee hebben. Wie dood zaait zal dood oogsten. Organisaties als Hamas die haat, tweedracht en dood zaaien mogen van mij worden opgedoekt (lees niet uitgemoord, dat is iets anders). dunyah en KomMaar willen het veroordelen het geweld van Israel en willen het wel met geweld vergelden? Dat is wat ik niet begrijp en absoluut niet goedkeur.

Cool, je bent het er dus mee eens dat ook IsraHel opgedoekt dient te worden. :duim:

Immanuel
22-03-04, 07:59
Wanneer gaat iemand eens deze spiraal van wraak en wederwraak doorbreken?
Helaas is mijn vraag meer retorisch dan realistisch.........helaas.

Waterval
22-03-04, 08:00
Hamas noemt VS als mogelijk doelwit

***************************************
GAZA-STAD De militante Hamas-beweging
heeft gezegd dat moslimbewegingen over
de hele wereld hun krachten zullen
bundelen om de moord op sjeik Yassin te
wreken.Daarbij wordt ook de VS genoemd
als mogelijk doelwit.

In een fax aan persbureau AP zegt Hamas
dat de moord op Yassin nooit kan hebben
plaatsgevonden zonder toestemming van
de "misdadige Amerikaanse overheid".

De dreiging tegen de VS duidt op een
nieuwe tactiek van Hamas,die steeds
heeft gezegd dat het met Israël in
oorlog is,en niet met de VS.Washington
riep de strijdende partijen eerder
vanochtend op om de kalmte te bewaren.
***************************************

..zapper
22-03-04, 08:02
Geplaatst door Waterval

Cool, je bent het er dus mee eens dat ook IsraHel opgedoekt dient te worden. :duim:

Sorry Waterval, maar dat ben ik niet met je eens. Hamas is een organisatie, Israel een land in Israel wonen veel prima mensen, arabiers en israelisch, die mensen hoeven voor mij niet te worden opgedoekt. Hamas is een terroristische organisatie, die mi Sharon in het zadel heeft geholpen, waarvan ik niet verwacht dat Hamas (in tegenstelling tot al-aksa) ooit een bijdrage zal leveren aan vrede in Israel.

Waterval
22-03-04, 08:09
Zijn hele leven vocht sjeik Ahmed Yassin (67) tegen Israël. Zijn tegenstander verdreef hem van huis en haard, gooide hem in de gevangenis en liquideerde hem uiteindelijk. De aan een rolstoel gekluisterde, bijna dove en halfblinde inwoner van Gazastad was een van de meest bekende symbolen van het gewelddadige Palestijnse verzet tegen de Israëlische bezetting.


Zoiets noem je verzet. Of waren de mensen die tegen de Duitse bezetter vochten ook terroristen?

SjeikhSpear
22-03-04, 08:11
Sjeikh Yassin....



Vanmorgen
Op het uur overladen met geuren
dat de tere jonge dag zich tooit met mooie kleuren
stierf een geleerde en mujahid van de ummah
en niet onder de handen van zijn folteraars
of voor het vuurpeloton is hij gestorven
maar op straat in de naamloosheid van de voorlopige vrijheid

Jij bent niet meer,
sjeikh Yassin
en het offer van jouw bloed heeft ongetwijfeld bevrediging geschonken voor enige tijd aan de onverzadigbare wrok van de vijanden van ALlah
die onze geschiedenis drenken in bloed

tot de vulkaan van voogdij
de verminking niet meer verdragend
zijn lavastromen opent
en hen terugbrengt tot stof

wat zal ons van u overblijven sjeikh Yassin,
het beeld van een man die bij de ochtendschemer van onze verlichting
onze ketens reeds aan de kaak stelde
ons de lijnen der dageraad schetste
de koppigste roos van de hoop ontloken in de dichte rijen van de strijders
Hij had eerder dan wij begrepen dat iedere volk zich moet opmaken voor zijn lange jihad
een daad bij het woord gevoegd
de eerste stap gezet
Opgedreven door de speurhonden
het martelaarschap verkregen op de stoep van het oproep

Jij bent niet meer
Sjeikh Yassin
en wat wij van jou zullen behouden dat is niet je as
of je dode herfstbladeren
maar die lichtbundel die echt van jouw was
en waardoor jij voortdurend 1 werd met de deinende beweging van helderheden
En daarom heeft jouw martelaarschap
op straat in onze buurt
onder nevelige weer
in de naamloosheid van de voorlopige vrijheid
die lichtglans veranderd in een schitterende schijnsel

vanochtend op het uur overladen met geuren dat de tere jonge dag zich tooit met mooie kleuren
heeft een geleerde van de ummah ons verlaten.... http://www.aljazeera.net/mritems/images/2004/1/16/1_199738_1_6.jpg
[sjeikh Yassin behaalde het martelaarschap na de fajr gebed die hij in de moskee had verricht...]

http://english.aljazeera.net/NR/rdonlyres/D690DC14-E134-478C-A45B-EB1A87E467F1/32447/A2F22680CC8342F3879CD028B7F0D242.jpg

..zapper
22-03-04, 08:11
Omdat ik hier nogal nieuw ben zal ik proberen mijn standpunten inzake Israel te schetsen. Ik ben voor een oplossing van het conflict. De beste mogelijkheid hiervoor vind ik het splitsen van Israel in drie gebieden. Israel, Palestina en Jerusalem. Ik kan me goed inleven in de standpunten van zowel de Israeliers als de Palestijnen. Toch gaat dankzij Hamas mijn voorkeur uit naar de Israeliers. De Orthodoxe Joden zijn mi overigens knettergek en ik heb absoluut geen binding met hun onrealistische standpunten en oplossingen.

..zapper
22-03-04, 08:13
Geplaatst door Waterval
Zoiets noem je verzet. Of waren de mensen die tegen de Duitse bezetter vochten ook terroristen?

Ik ben het met Israel eens dat Palestijnen een deel van Israel bezet, het is maar net hoe je het bekijkt en hoever je in de geschiedenis terug durft te gaan.

Goodnight
22-03-04, 08:14
Geplaatst door zapper
Sorry Waterval, maar dat ben ik niet met je eens. Hamas is een organisatie, Israel een land in Israel wonen veel prima mensen, arabiers en israelisch, die mensen hoeven voor mij niet te worden opgedoekt. Hamas is een terroristische organisatie, die mi Sharon in het zadel heeft geholpen, waarvan ik niet verwacht dat Hamas (in tegenstelling tot al-aksa) ooit een bijdrage zal leveren aan vrede in Israel.

Sharon is in de ogen van velen ook een terorrist ( inclusief moi) moet hij dan maar geliquideerd worden door de Palestijnen?
Sharon zal evenmin een bijdrage leveren aan de vrede aan het middenoosten.

Deze daad vind ik onder alle peil en het allerergste is...ze waren nog niets opgeschoten in die zogenaamde road map van hen....nu zijn ze mijlenver voor het begin.....

En dan nog wordt de vraag gesteld: waarom blazen die zelfmoordterorristen zichzelf en anderen op?
Diegenen die deze vraag nog stelt verdient een klap voor zijn kop!

nl-x
22-03-04, 08:14
Ik hoop dat ze alle leden van die regering stuk voor stuk zullen vermoorden. Het liefst nog met raketten.

Gewoon de dood voor ze... Allemaal!

Israel kiest keer op keer voor escalatie dan voor een vredige tussenweg. Ik zal geen enkele actie hierop gaan veroordelen, maar er keihard achterstaan. En iedereen die het een terroristische actie dan wilt noemen verdient dan gewoon een klap op zn bek. Die regering kiest hiervoor. Laat ze maar lekker branden. Ze weten nl allang wat dit zou gaan ontlokken, maar blijkbaar komt dat hun nu even goed uit om dat te laten gebeuren.

Tering-Israeliers

..zapper
22-03-04, 08:15
Geplaatst door KomMaar
edit

KomMaar je maakt een religie kwestie van ordinair landjepik, wordt eens wakker joh. De poorten van hel zijn altijd geopend voor eenieder die dood, geweld en angst zaait, denk daar maar eens even over na.

Fillastiene
22-03-04, 08:16
Geplaatst door zapper
Ik ben het met Israel eens dat Palestijnen een deel van Israel bezet, het is maar net hoe je het bekijkt en hoever je in de geschiedenis terug durft te gaan.

Je gaat wel ver genoeg om aan te tonen dat Zionisten recht hebben op Palestina. Maar je wil niet dichter bij huis blijven om in te zien dat het land gewoon gejat is.

Raar. :moe:

..zapper
22-03-04, 08:18
S
Geplaatst door Goodnight
Sharon is in de ogen van velen ook een terorrist ( inclusief moi) moet hij dan maar geliquideerd worden door de Palestijnen?
Sharon zal evenmin een bijdrage leveren aan de vrede aan het middenoosten.

Deze daad vind ik onder alle peil en het allerergste is...ze waren nog niets opgeschoten in die zogenaamde road map van hen....nu zijn ze mijlenver voor het begin.....

En dan nog wordt de vraag gesteld: waarom blazen die zelfmoordterorristen zichzelf en anderen op?
Diegenen die deze vraag nog stelt verdient een klap voor zijn kop!

Sharon is er dankzij Hamas. Zonder de acties van Hamas had hij nooit op die positie gezeten. Ik vind niet dat de Hamas oprichter geliquideerd had mogen worden, dus ik vind ook niet dat Sharon geliquideerd mag worden. Met opdoeken (nogmaals) bedoel ik niet liquideren, maar wegnemen van de organisatie infrastructuur en middelen om een organisatie onmogelijk te maken (zoals bv. de ontwapening van de IRA).

nl-x
22-03-04, 08:19
Geplaatst door Immanuel
Wanneer gaat iemand eens deze spiraal van wraak en wederwraak doorbreken?
Helaas is mijn vraag meer retorisch dan realistisch.........helaas.

Inderdaad is deze vraag retorischer dan realistischer. Op het moment dat Israel even het hoofd van het verzet tegen de bezetting in koele bloede vermoordt, zal er even geen doorbraak zijn van wraak en wederwraak. Whatever er nu gebeurt is puur aan Israel te wijten.

Ik hoop alleen echt dat de wraak zich zal beperken tot hen die verantwoordelijk zijn voor deze moord. Dan kan ik er namelijk nog eens gerust om gaan lachen.

..zapper
22-03-04, 08:23
Geplaatst door Fillastiene
Je gaat wel ver genoeg om aan te tonen dat Zionisten recht hebben op Palestina.

Ik vind het echter geen realistische oplossing, behoort dus niet tot de mogelijkheden. Soms moet men z'n verlies nemen om winnaar te worden.


Maar je wil niet dichter bij huis blijven om in te zien dat het land gewoon gejat is.

Raar. :moe:

????

Pieter A
22-03-04, 08:26
Geplaatst door zapper
ik keur moord niet goed, maar er zijn zat anderen die daar minder moeite mee hebben. zeker diegenen die familie verloren door aanslagen op onschuldigen. hij heeft samen met heel hamas de dood over zichzelf afgeroepen. hamas zaait dood en verderf en mag van mij volledig opgedoekt worden.
jullie emotionele uitspraken stellen mij telleur en bevestigen dat jullie vinden dat geweld met geweld beantwoord moet woorden. hiermee keuren jullie (KomMaar en dunyah) de acties van israel dus goed, jullie zijn zelf namelijk geen haar beter.

Beste Zapper

Je hebt het helemaal mis stel jij je eens voor ok. Wij Marokanen claimen noord holland en moorden erop los wat zou jij doen?

nl-x
22-03-04, 08:29
Geplaatst door jesper
De mensen in het verzet vochten tegen soldaten, die lieten geen bussen met gemakkelijke en onschuldige slachtoffers de lucht invliegen
Als jij dat verschil niet ziet ben je even dom als de net opgeblazen sjeik (god hebbe zijn ziiel, om ze direkt de hel in te werpen) die eigenlijk een geestelijk en lichamelijk ziek mens was
Geweld baart geweld, heeft ie net ondervonden.
Nu arafat nog.

Dat komt puur en alleen omdat dat niet mogelijk was. Er kwamen namelijk geen talloze Duitse gezinnen Nederland kolonieren.

Maar jij weet blijkbaar geen bal af van die bezetting. Noch hoe ziekelijk zoet de wraak was tegen (onschuldige) Duitsers na de bezetting. Jij lult gewoon een eind heen.

Joesoef
22-03-04, 08:29
Ik kan deze daad absoluut niet plaatsen en ik kijk ook op van de betrekkelijke koele houding van de VS. Het is net alsof men met deze provocatie het een en ander wil uitlokken om zodoende op een bepaalde manier te kunnen "terug" slaan.

De poorten van de hel zijn deze morgen in ieder geval geopend.

theemuts
22-03-04, 08:30
Dit is een aktie waarvan Israel bewust het risico van een escalatie neemt. Dat deze man ooit ten prooi zou vallen aan een aanslag was logisch. Hij was in de strijd tegen Israel een leidend figuur. Hij nam zelf ook het risico gedood te worden met zijn uitingen en rol binnen Hamas tegen Israel.

Pieter A
22-03-04, 08:30
Geplaatst door zapper
Ik ben het met Israel eens dat Palestijnen een deel van Israel bezet, het is maar net hoe je het bekijkt en hoever je in de geschiedenis terug durft te gaan.

Dus jij wil beweren dat de indianen nu Amerika terug mogen claimen Hou het netjes. [-Wv-]

Fillastiene
22-03-04, 08:30
Geplaatst door zapper
Ik vind het echter geen realistische oplossing, behoort dus niet tot de mogelijkheden. Soms moet men z'n verlies nemen om winnaar te worden.



????

Ik heb geen zin om het uit te leggen. Dom tegenstrijdig wicht.

salaua
22-03-04, 08:32
het is de tweede keer dat ze wilden pakken de eerste keer is het niet gelukt hij kwam er met lichte verwonding er van af allahr7moe

nl-x
22-03-04, 08:32
Geplaatst door zapper
S

Sharon is er dankzij Hamas. Zonder de acties van Hamas had hij nooit op die positie gezeten. Ik vind niet dat de Hamas oprichter geliquideerd had mogen worden, dus ik vind ook niet dat Sharon geliquideerd mag worden. Met opdoeken (nogmaals) bedoel ik niet liquideren, maar wegnemen van de organisatie infrastructuur en middelen om een organisatie onmogelijk te maken (zoals bv. de ontwapening van de IRA).
Sharon was persoonlijk de stichter van de hele tweede intifada. Hij wist toen netzoals hij nu weet waar die precies mee bezig is. Maar al dat bloed deert hem niet. Het maakt m niet uit wie er doodgaat of crepeert. Noch aan Palestijnse, noch aan Israelische kant. Zolang hij maar zn absurde plannen kan uitvoeren.

Ik hoop toch echt dat de eerstvolgende explosie er een zal zijn van zn dikke pens, en dat zelfs zn tandarts hem niet meer kan identificeren.

..zapper
22-03-04, 08:34
Geplaatst door Pieter A
Beste Zapper

Je hebt het helemaal mis stel jij je eens voor ok. Wij Marokanen claimen noord holland en moorden erop los wat zou jij doen?

Als je appels met peren gaat vergelijken hoef je van Zapper geen serieus antwoord te verwachten.
Stel dat de Joden uit Duitsland worden verjaagd (zoals de palestijnen uit libanon) en Friesland op zouden eisen? Wat zou jij als nederlandse arabier dan met die Joden doen?

..zapper
22-03-04, 08:36
Geplaatst door nl-x
Sharon was persoonlijk de stichter van de hele tweede intifada. Hij wist toen netzoals hij nu weet waar die precies mee bezig is. Maar al dat bloed deert hem niet. Het maakt m niet uit wie er doodgaat of crepeert. Noch aan Palestijnse, noch aan Israelische kant. Zolang hij maar zn absurde plannen kan uitvoeren.

Ik hoop toch echt dat de eerstvolgende explosie er een zal zijn van zn dikke pens, en dat zelfs zn tandarts hem niet meer kan identificeren.

Geloof me, dat zie ik ook liever gebeuren dan een bus met schoolkinderen die wordt opgeblazen.

Pieter A
22-03-04, 08:36
Geplaatst door zapper
KomMaar je maakt een religie kwestie van ordinair landjepik, wordt eens wakker joh. De poorten van hel zijn altijd geopend voor eenieder die dood, geweld en angst zaait, denk daar maar eens even over na.

Wat is volgens jou een extremist een man die ze land verdedigt tegen moordenaars.

Graag een antwoord.

Pieter A
22-03-04, 08:37
Geplaatst door zapper
Als je appels met peren gaat vergelijken hoef je van Zapper geen serieus antwoord te verwachten.
Stel dat de Joden uit Duitsland worden verjaagd (zoals de palestijnen uit libanon) en Friesland op zouden eisen? Wat zou jij als nederlandse arabier dan met die Joden doen?

Ik zou erop losgaan

nl-x
22-03-04, 08:39
Geplaatst door zapper
Geloof me, dat zie ik ook liever gebeuren dan een bus met schoolkinderen die wordt opgeblazen.
Goh, leuk voorbeeld. Mochten je bron van voorbeelden uitgeput raken, dan geef ik je er wel een paar. Zoals de kinderen die vermoord werden bij voormalige pogingen om Yassin te vermoorden. En de kinderen die dagelijks worden vermoord bij zgn. zoektochten naar terroristen. En alle kinderen die simpelweg gedood worden door militaire bulldozers die huizen van hele gezinnen komen slopen omdat hun buurman uit wanhoop gedwongen werd zichzelf op te blazen. etc. etc. etc.

..zapper
22-03-04, 08:40
Geplaatst door Pieter A
Wat is volgens jou een extremist een man die ze land verdedigt tegen moordenaars.

Graag een antwoord.

Ik begrijp je vraag niet helemaal. Een extremist is iemand die te ver gaat. Iemand die zijn land tegen moordenaars verdedigd is geen extremist. Maar in die bussen die ze opblazen zitten meestal geen moordenaars... Dat is nu net het probleem.

Pieter A
22-03-04, 08:41
edit

theemuts
22-03-04, 08:42
Israel kiest keer op keer voor escalatie dan voor een vredige tussenweg.

NL-x dit is ook een vreemde opmerking. Hamas koos wel voor de vreedzame weg? Die wilde de roadmap wel uitonderhandelen? Yassin wilde wel spreken met de Israelische regering?

Met het doden van Yassin neemt Israel moedwillig een "oplossing" waar escalatie op de korte termijn een logisch gevolg zal zijn. Zij denken op de lange termijn er wat mee te winnen.
Maar Yassin zelf nam met zijn houding en oproepen tot aanslagen in Israel ook het risico gedood te worden.

Kortom dit is een logische ontwikkeling in een escalerend conflict waarin alle partijen schuld dragen.

Pieter A
22-03-04, 08:43
Geplaatst door zapper
Ik begrijp je vraag niet helemaal. Een extremist is iemand die te ver gaat. Iemand die zijn land tegen moordenaars verdedigd is geen extremist. Maar in die bussen die ze opblazen zitten meestal geen moordenaars... Dat is nu net het probleem.

Maar Israel is van de palastijnen als je het nog niet wist maar tel aviv is een arabische stad er zijn duizenden mensen met hun sleutels van huizen in tel aviv en ander grote steden vriend.

..zapper
22-03-04, 08:44
Geplaatst door Pieter A
Ik zou erop losgaan

Je zou dus precies hetzelfde doen als de Israeliers nu tegen jouw volk doen, waarvoor dank, dat wilde ik net even aantonen.

Cohen
22-03-04, 08:47
Ik hoop dat God Almachtig eens even lekker Zijn Toorn over deze misdadigers heen laat komen.

Ik zal het Hem iniedergeval smeken te doen,

O God van Adam en Ibrahim,
Geef hen het zelfde lot als de 'vrienden' van de olifant,
O God vernietig hen om hun zonden,
O God laat de grond onder hun voeten beven,
O God laat hen het volk van Noach achterna gaan,
O God geef de onrechtaandoeners dezelfde bestemming als het volk van Lot.
O God wees genadig voor ag Yasin,
O God accepteer hem als een Shahid,

O God laat hen Uw aanwezigheid proeven, Enta sami3oe Basier.

Pieter A
22-03-04, 08:47
Geplaatst door zapper
Je zou dus precies hetzelfde doen als de Israeliers nu tegen jouw volk doen, waarvoor dank, dat wilde ik net even aantonen.

Ja poep ik zou de joden die friesland zouden binnen vallen vermoorden.

Volgens mij is dat precies het tegenovergestelde dat wat jij bedoelt

..zapper
22-03-04, 08:48
Geplaatst door Pieter A
Je moet tegen de waarheid kunnen beste zapper.

Ik kan tegen de waarheid. Nu jij nog.

..zapper
22-03-04, 08:49
Geplaatst door Pieter A
Ja poep ik zou de joden die friesland zouden binnen vallen vermoorden.

Volgens mij is dat precies het tegenovergestelde dat wat jij bedoelt

Nee snuggere, ik heb in dit voorbeeld de palestijnen vervangen door joden, maar zodra jij het woord jood ziet wil jij er al op los slaan.

theemuts
22-03-04, 08:50
Israel kiest keer op keer voor escalatie dan voor een vredige tussenweg.


NL-x dit is ook een vreemde opmerking. Hamas koos wel voor de vreedzame weg? Die wilde de roadmap wel uitonderhandelen? Yassin wilde wel spreken met de Israelische regering?

Met het doden van Yassin neemt Israel moedwillig een "oplossing" waar escalatie op de korte termijn een logisch gevolg zal zijn. Zij denken op de lange termijn er wat mee te winnen.
Maar Yassin zelf nam met zijn houding en oproepen tot aanslagen in Israel ook het risico gedood te worden.

Kortom dit is een logische ontwikkeling in een escalerend conflict waarin alle partijen schuld dragen.

nl-x
22-03-04, 08:51
Ik baal nu toch echt trouwens van die media. Ik hoorde het voor het eerst om 9 uur op de radio. Ze spraken alsof de moord drie dagen geleden plaats vond. Ze noemden de moord niet eens, maar begonnen en eindigden de berichtgeving alleen met dat enkele Israelische ministers zich van de moord distantieerden, dat Arafat de moord veroordeelde, en dat sommige partijen wraak riepen. WAAR SLAAT DIT OP? Hoezo wordt de moord zelf niet genoemd?! Er kon niet eens een "Sheik Yassin is (wanneer was het?) vermoord met 3 raketten uit een Israelische helicopter", of deel daarvan vanaf :/

Ik begon me toen echt af te vragen of het niet eergister was, en zolang al geen TV heb gekeken.

Bofko
22-03-04, 08:53
Je bent een heel goeie dichter SheikSpeare.
Sterkte in je verdriet.

nl-x
22-03-04, 08:59
Geplaatst door theemuts
NL-x dit is ook een vreemde opmerking. Hamas koos wel voor de vreedzame weg? Die wilde de roadmap wel uitonderhandelen? Yassin wilde wel spreken met de Israelische regering?

Met het doden van Yassin neemt Israel moedwillig een "oplossing" waar escalatie op de korte termijn een logisch gevolg zal zijn. Zij denken op de lange termijn er wat mee te winnen.
Maar Yassin zelf nam met zijn houding en oproepen tot aanslagen in Israel ook het risico gedood te worden.

Kortom dit is een logische ontwikkeling in een escalerend conflict waarin alle partijen schuld dragen.

Bullshit en klinklare onzin wat jij nu verkondigt. Ten eerste zou er geen Hamas zijn als Israel zich aan alle internationale conventies hield. Ten tweede is het niet Hamas, maar Israel dat steeds die RoadMap dieper in zn graf helpt, ten derde zou volgens jouw woorden de Israelische regering met haar houding en uitvoeren van aanslagen opzettelijk het risico gedood te worden. En als je dat verder trekt, ook alle onderdaden van Israel, gezien zij een zgn. democatie vormt, en dus het volk daarvoor kiest.

Canaris
22-03-04, 08:59
deze man is verantwordelijk voor de moord op honderden
Voor de verminking van nog eens honderden.

Nu is hij zelf aan de beurt gekomen
Ik kan er geen traan om laten.

Waterval
22-03-04, 09:00
Geplaatst door nl-x
Ik baal nu toch echt trouwens van die media. Ik hoorde het voor het eerst om 9 uur op de radio. Ze spraken alsof de moord drie dagen geleden plaats vond. Ze noemden de moord niet eens, maar begonnen en eindigden de berichtgeving alleen met dat enkele Israelische ministers zich van de moord distantieerden, dat Arafat de moord veroordeelde, en dat sommige partijen wraak riepen. WAAR SLAAT DIT OP? Hoezo wordt de moord zelf niet genoemd?! Er kon niet eens een "Sheik Yassin is (wanneer was het?) vermoord met 3 raketten uit een Israelische helicopter", of deel daarvan vanaf :/

Ik begon me toen echt af te vragen of het niet eergister was, en zolang al geen TV heb gekeken.


Was vanochtend vroeg al op t.v. Problemen met upc wela? Of is je illegale schotel weggewaaid?

:p

nl-x
22-03-04, 09:01
Geplaatst door Waterval
Was vanochtend vroeg al op t.v. Problemen met upc wela? Of is je illegale schotel weggewaaid?

:p
Vanochtend luisterde ik dus radio, en keek ik geen tv.

Waterval
22-03-04, 09:06
3 Raketten op een halfblinde bejaarde man in een rolstoel.


:D

theemuts
22-03-04, 09:07
Bullshit en klinklare onzin wat jij nu verkondigt.

Wilde Hamas wel onderhandelen dan? Wilde Hamas wel de vreedzame weg begaan?

nl-x
22-03-04, 09:12
Geplaatst door theemuts
Wilde Hamas wel onderhandelen dan? Wilde Hamas wel de vreedzame weg begaan?
Lees punt 2 maar nog eens, ik ga het niet herhalen. (En mijn directe antwoord op je vraag is JA)

Cohen
22-03-04, 09:12
Geplaatst door Canaris
deze man is verantwordelijk voor de moord op honderden
Voor de verminking van nog eens honderden.

Nu is hij zelf aan de beurt gekomen
Ik kan er geen traan om laten.

Wat denk je nou, dat het probleem zich nooit zal verplaatsen naar jou? Vooral zo doorgaan ouwe rukker.

plexus
22-03-04, 09:16
maar wat denkt israel(vs) nu dat Hamas wordt opgeheven?

theemuts
22-03-04, 09:21
Ten eerste zou er geen Hamas zijn als Israel zich aan alle internationale conventies hield.

Hamas erkende Israel niet eens als staat, dus jouw opmerking is koeiestront.

sjo
22-03-04, 09:22
Geplaatst door Waterval
Zoiets noem je verzet. Of waren de mensen die tegen de Duitse bezetter vochten ook terroristen?

De ene bezetting is de andere niet. En ja, het verzet tegen Duitsers was legitiem. Het verzet tegen Israel niet. Hamas en de sjeik hadden de ondergang van Israel op het oog ?
Verwachten ze dan te blijven leven ?

groeten
sjo

taouanza
22-03-04, 09:22
VS: kalmte

Na de liquidatie van Yassin hebben de Verenigde Staten maandag alle partijen in het Midden-Oosten opgeroepen tot kalmte en terughoudendheid. Volgens een functionaris van het ministerie van Buitenlandse Zaken volgt Washington de ontwikkelingen en is het in contact met zowel Israël als de Palestijnen.

Wat een lef zeg!
Niet ingrijpen maar achteraf commanderen.:mad:

Matesis
22-03-04, 09:24
Met het doden van Yassin neemt Israel moedwillig een "oplossing" waar escalatie op de korte termijn een logisch gevolg zal zijn. Zij denken op de lange termijn er wat mee te winnen.


Wat een hoop DIKKE GELUL IS DAT NU WEER???? Wat valt er nog te winnen op lange termijn in het Midden Oosten. Denk je echt dat een shaheed zo'maar vergeten wordt of zo????Think Again,....deze aanslag zal LANGE gevolgen hebben in het Midden Oosten en in de rest wereld..;Denk maar niet dat dat gedrocht van sharon zijn mede-hond in het witte huis niet heeft geconsulteerd alvorens hem te liquideren. Sorry voor mijn taalgebruik, ik word niet zo gemakkelijk pissed over zulke feiten...Maar als men een helicopter met zwaar oorlogsmaterieel nodig heeft een een gehandicapte man neer te slaan.....dan word ik zelf furieus.

De zionisten leven blijkbaar in een omgekeerde wereld, 21 palestijnse doden (Sjeik Yassin rahmoetallah niet inbegrepen) in 1 week zegt al genoeg zeker. Maar de Palestijnen hebben niet zoveel meer te verliezen,Israelis des te meer,geen vrede geen veiligheid,daar kan geen muur tegenop.Israel toont nogmaals aan dat het een militair apparaat is wat op alle fronten bezig is om de Palestijnen mentaal als fysiek kapot te maken.

Israel denkt een monopolie te hebben op de onvoorwaardelijke steun van het Westen, maar het kan een grove vergissing zijn voor in de toekomst. Blijf dus vooral doorgaan, de rekening wordt eerdaags gepresenteerd.

pfff, ik ben de hele discussie al zo beu.....het zal een poosje duren vooraleer ik terug enig geloof zal hebben in de rechtvaardigheid in deze wereld. :kotsen2:

sjo
22-03-04, 09:25
Geplaatst door zapper
Geloof me, dat zie ik ook liever gebeuren dan een bus met schoolkinderen die wordt opgeblazen.

Dat zie ik ook gebeuren. Een bus met onnozele schoolkinderen. Andere doelen zijn te link.

groeten
sjo

plexus
22-03-04, 09:28
Geplaatst door taouanza
Wat een lef zeg!
Niet ingrijpen maar achteraf commanderen.:mad:

wat wil je de vs is naast israel hoofdverantwoordelijk voor deze daad! Want zonder groen licht van de vs was dit nooit gebeurd.

taouanza
22-03-04, 09:29
Geplaatst door plexus
wat wil je de vs is naast israel hoofdverantwoordelijk voor deze daad! Want zonder groen licht van de vs was dit nooit gebeurd.

Daarom!

theemuts
22-03-04, 09:30
het zal een poosje duren vooraleer ik terug enig geloof zal hebben in de rechtvaardigheid in deze wereld.

Matesis in zulke sprookjes geloof ik al heel lang niet meer. Het leeft een stuk gemakkelijker als je de wereld neemt zoals ie is, dus zonder rechtvaardigheid. Neem de mens zoals hij is, egoïstisch tot en met, maar dwing hem te laten onderhandelen met jou, en maak goede afspraken op basis van vertrouwen. Mocht er geen vertrouwen kunnen zijn, dwing hem dan met machtsmiddelen. Is de ander sterker dan jou, leg je er bij neer, en leef gewoon verder.

Kies je voor de confrontatie, accepteer dan de consequenties. En dan begint het verhaaltje opnieuw.

taouanza
22-03-04, 09:31
Geplaatst door theemuts
NL-x dit is ook een vreemde opmerking. Hamas koos wel voor de vreedzame weg? Die wilde de roadmap wel uitonderhandelen? Yassin wilde wel spreken met de Israelische regering?

Met het doden van Yassin neemt Israel moedwillig een "oplossing" waar escalatie op de korte termijn een logisch gevolg zal zijn. Zij denken op de lange termijn er wat mee te winnen.
Maar Yassin zelf nam met zijn houding en oproepen tot aanslagen in Israel ook het risico gedood te worden.

Kortom dit is een logische ontwikkeling in een escalerend conflict waarin alle partijen schuld dragen.

Voor je het weet is moord een moedwillige oplossingen.:rolleyes:

nl-x
22-03-04, 09:31
Geplaatst door sjo
Dat zie ik ook gebeuren. Een bus met onnozele schoolkinderen. Andere doelen zijn te link.

groeten
sjo

Behalve Yassin werden ook twee lijfwachten en een voorbijganger gedood. Dertien andere personen raakten gewond.

Dx_
22-03-04, 09:31
Woede en dreiging na dodelijke aanslag op Hamas-leider Yassin
ANP


GAZA-STAD - Sjeik Ahmed Yassin, oprichter en geestelijk leider van de Palestijnse Hamas-beweging, is in de nacht van zondag op maandag gedood door het Israëlische leger. Meteen daarna gingen tienduizenden woedende Palestijnen in Gaza-stad de straat op. De Palestijnse Autoriteit veroordeelde de aanslag. De gewapende tak van Hamas heeft gezegd 'honderden' Israëliërs uit wraak te zullen doden. Vanaf de Gazastrook zijn al enkele raketten afgevuurd op Israëlisch grondgebied, maar over slachtoffers of schade is niets duidelijk.


De bijna dove en halfblinde sjeik werd getroffen door Israëlische raketten toen hij in zijn rolstoel in Gaza een moskee verliet. Nog negen mensen kwamen daarbij om. Volgens het leger was sjeik Yassin (67) 'persoonlijk verantwoordelijk' voor aanslagen waarbij talloze Israëliërs zijn omgekomen. Onderminister Zeev Boim van Defensie zei dat 'geen terroristenleider immuun zal zijn'. Eind vorig jaar ontsnapte sjeik Yassin al aan de dood, toen het leger een pand beschoot waar hij kort daarvoor had gegeten.

De Palestijnse leider Arafat veroordeelde de aanslag en kondigde drie dagen van rouw af. Yassins eigen Hamas-beweging stelde dat hij juist gematigd was. De Hamas-leiding zei dat de Israëlische premier Sharon de 'poorten naar de hel' heeft geopend. 'Hij had Hamas onder controle en daarom is dit een gevaarlijke, laffe daad' reageerde de Palestijnse premier Qurei. De al-Aqsa Martelaren Brigades, verantwoordelijk voor veel aanslagen, voorspelde wraakacties 'binnen enkele uren'. De Palestijnse onderhandelaar Saeb Erakat zei nu voor veel meer geweld te vrezen.


Sharon heeft persoonlijk toezicht gehouden op de operatie om sjeik Yassin te elimineren, meldde de staatsradio in Israël. Volgens de Britse omroep BBC heeft de Israëlische regering, zij het niet unaniem, vorige week groen licht gegeven voor de aanval. Directe aanleiding waren twee zelfmoordaanslagen vorige week in de havenstad Ashdod, waarbij tien Israëliërs en de twee daders om het leven kwamen. Sjeik Yassin had die aanslag gerechtvaardigd. Kort daarop zette het Israëlische leger al een offensief tegen de Palestijnen in, met onder meer luchtaanvallen op Rafah. De Israëlische minister Uzi Landau vergeleek Yassin met Osama bin Laden.

Meteen na de aanslag trokken tienduizenden boze en rouwende Palestijnen de straat op, veelal roepend om wraak. De luidsprekers van de moskeeën op de Westelijke Jordaanoever riepen op tot een algemene staking maandag. Winkels en scholen bleven spontaan dicht. Israël heeft maandagochtend zowel de Gazastrook als de Westelijke Jordaanoever afgegrendeld, aldus het leger.

De Verenigde Staten hebben alle partijen opgeroepen tot kalmte. Volgens een functionaris van Buitenlandse Zaken volgt Washington de ontwikkelingen en is er contact met zowel Israël als de Palestijnen. In de Egyptische hoofdstad Caïro riepen honderden studenten op tot wraak.

plexus
22-03-04, 09:31
Geplaatst door taouanza
Daarom!

oeps miscommunicatie ;)

theemuts
22-03-04, 09:38
Voor hoeveel moorden heeft Yassin persoonlijk opdracht gegeven?

Matesis
22-03-04, 09:39
Is de ander sterker dan jou, leg je er bij neer, en leef gewoon verder.

Kies je voor de confrontatie, accepteer dan de consequenties. En dan begint het verhaaltje opnieuw.


Sorry theemuts, maar dat is dan het verschil tussen u en mij, ik weiger een egocentrische lafaard te zijn die mensen over zich laat lopen f?ck that!!.....

:kwaad:

taouanza
22-03-04, 09:39
Ach de Palestijnen hebben zulk slecht pr.:moe:

theemuts
22-03-04, 09:39
Matesis, misschien moet je daar eerst wat ouder voor zijn :roker: (niet sarcastisch bedoeld)

taouanza
22-03-04, 09:40
Geplaatst door theemuts
Voor hoeveel moorden heeft Yassin persoonlijk opdracht gegeven?

Vraag je dat ook eens bij Sharon af?

..zapper
22-03-04, 09:42
Geplaatst door plexus
maar wat denkt israel(vs) nu dat Hamas wordt opgeheven?

Het is voor mij een raadsel wat Israel hiermee wil bereiken, ze hadden hem beter weer terug in zijn cel kunnen zetten.

keizer
22-03-04, 09:43
Ik vind het een goeie zaak dat die opruier opgeruimd is, het enige waar ie goed in was was het opnaaien van jongeren om zich op te blazen, als het een vent was had ie zichzelf opgeblazen.

theemuts
22-03-04, 09:50
Jawel. Die man moet ook berecht worden.

Goodnight
22-03-04, 09:50
Geplaatst door zapper
S

Sharon is er dankzij Hamas. Zonder de acties van Hamas had hij nooit op die positie gezeten. Ik vind niet dat de Hamas oprichter geliquideerd had mogen worden, dus ik vind ook niet dat Sharon geliquideerd mag worden. Met opdoeken (nogmaals) bedoel ik niet liquideren, maar wegnemen van de organisatie infrastructuur en middelen om een organisatie onmogelijk te maken (zoals bv. de ontwapening van de IRA).

het gaat er niet om wat jij of ik vind...het gaat erom dat deze daad de Palestijnen en Israeliers die WEL voor vrede zijn nog meer uit elkaar heeft gedreven.Het gaat eromdat Israel bewust van hun sterkere overmacht gebruik heeft gemaakt om een situatie te laten escaleren.
Want ik denk dat geen enkele Palestijn nog nog voor vrede is...en de radicalen zullen wraak nemen.En dan wordt er weer gewezen naar de jihad strijders en krijgen we weer hele verhalen eromheen voorgeschotel die de feiten verbloemen: Dit volk schreeuwt om rechtvaardigheid, krijgt het geen rechtvaardigheid dan zal het naar de middelen die het heeft grijpen en ja dat is zichzelf opblazen in overvolle bussen!

Matesis
22-03-04, 09:50
Nog zoiets.... :maf3:

BBC: Israeli's 'doden' en de Palestijnen 'vermoorden'

De top van de BBC verbiedt haar journalisten in Groot-Brittannië en het Midden-Oosten nog langer de term "vermoorden" te gebruiken als het gaat om het elimineren van Palestijnen. Dat schrijft de krant The Independent.

De BBC maakt daarmee een serieuze knieval voor de Israëlische diplomatieke druk. De journalisten worden gevraagd om het woord "moord" ("assassination/murder") te vervangen door "doelgericht doden", zoals de Israëlische media dat zelf ook doen in hun berichtgeving.

"Moord" mag in uitzonderlijke gevallen gebruikt worden, zoals bij "high-profile" politieke moorden zoals bijvoorbeeld "de moord op Yitzhak Rabin". Het begrip moord mag wel gebruikt worden wanneer Palestijnen Israëli's doden.

De krant hekelt de opgelegde termen. Vooral het woord "doelgericht" breekt The Independent zuur op, gezien de Israëlische moordpartijen dat nu net niet zijn.

De taalkundige benadering van de begrippen doden en vermoorden roept herinneringen op aan de oorlog in Joegoslavië. Toen waren het de Serviërs die brutale moordpartijen pleegden. De geallieerden hadden af en toe af te rekenen met "zijdelingse schade" ("collateral damage"), dat betekende dan het onbedoeld maar onvermijdelijk doden van burgers

taouanza
22-03-04, 09:51
Geplaatst door theemuts
Jawel. Die man moet ook berecht worden.

Ook met drie raketten?

Goodnight
22-03-04, 09:51
Geplaatst door keizer
Ik vind het een goeie zaak dat die opruier opgeruimd is, het enige waar ie goed in was was het opnaaien van jongeren om zich op te blazen, als het een vent was had ie zichzelf opgeblazen.

Ze moesten jou opruimen lamstraal die je bent!

theemuts
22-03-04, 09:53
Als dat de Palestijnen lukt zal ik er geen traan om laten. Alleen dan ben ik bang voor het leven van vele Palestijnen.

BniMakada
22-03-04, 09:53
Het KNMI voorspeld, hier en daar wat bommen, lokaal kan het bommerig aanvoelen, schoten hier en daar...

..zapper
22-03-04, 09:55
Geplaatst door Goodnight
het gaat er niet om wat jij of ik vind...

Ik spreek liever alleen voor mijzelf, zouden anderen mi ook moeten doen. je kunt niet stellen dat iets moet, daarmee geven mensen zichzelf een positie die ze mi niet waardig zijn.

keizer
22-03-04, 09:56
Geplaatst door Goodnight
Ze moesten jou opruimen lamstraal die je bent!

Ja, dat zal helpen.

Wat doe je eigenlijk achter je computer 'verzetstrijder', waarom ben jij niet in Gaza?

Syphax
22-03-04, 09:58
Ik zie het verschil echt niet tussen deze aanslag en een aanslag op kolonisten.
Ze hebben allebei als doelstelling de andere partij te verzwakken. Onschuldigen die daarbij omkomen aan Israelische zijde noemt men barbaars en terroristsich. Onschuldigen aan Palestijnse zijde noemt men 'bijkomende schade'.
De ironie is natuurlijk dat de zogenaamde "onschuldige" hier de bezetter is.
Ik las hier van ene sukkel dat hij vindt dat Israel bezet is, maar als we zo gaan beginnen....hoe ver wil meneertje teruggaan...naar de Filistijnen misschien? Hoe groot was Palestina toen, een wijk, een stad?
Bij mensen die zulks claimen denk ik gelijk aan 2 soorten: Zionistische kolonisten en hun Christelijke steun die maar al te graag een eigen interpretatie willen geven aan wat zij geloven als het Christendom.
Build it and he will come!!!!!
Maar goed...ondertussen denk ik dat we beland zijn in een nieuwe nog veel gevaarlijkere periode voor de Palestijnen, en voor de rest van de wereld. De hypocrisie van het westen zal nog duidelijker worden. Het verzet en de wantrouwen in de andere kamp zal alleen maar meer en meer groeien.
Maar ik denk dat dat precies is waar vetzeug Sharon op aanstuurt.

plexus
22-03-04, 09:59
Geplaatst door theemuts
Als dat de Palestijnen lukt zal ik er geen traan om laten. Alleen dan ben ik bang voor het leven van vele Palestijnen.

de situatie zal echt niet extreem veranderen..vergeleken met hoe het nu is...dus je mag nu ook vrezen voor het leven van de palestijnen..

Goodnight
22-03-04, 10:02
Geplaatst door keizer
Ja, dat zal helpen.

Wat doe je eigenlijk achter je computer 'verzetstrijder', waarom ben jij niet in Gaza?

waarom ben jij niet in Israel om gevechtshelikopters te besturen en mensen te bombarderen?I.p.v achter je p.c 'stoere' taal te uiten.

theemuts
22-03-04, 10:03
De hypocrisie van het westen zal nog duidelijker worden. Het verzet en de wantrouwen in de andere kamp zal alleen maar meer en meer groeien.

Hypocrisie in de ogen van jou en andere moslims. Waarschijnlijk niet in de ogen van veel westerlingen en christenen.

Het is maar net waar je het objectief op richt.

Al3arbi
22-03-04, 10:04
Ik ga voor 4bussen tegen het eind van deze week.



Geplaatst door Fillastiene
"De poorten van de hel zijn geopend door deze laffe criminele daad."

Moge Allah genadig zijn over zijn ziel...

:droef:

Goodnight
22-03-04, 10:05
Geplaatst door theemuts
Jawel. Die man moet ook berecht worden.

ow, Sheikh Yassine is nu 'berecht'?........

keizer
22-03-04, 10:06
Geplaatst door Goodnight
waarom ben jij niet in Israel om gevechtshelikopters te besturen en mensen te bombarderen?I.p.v achter je p.c 'stoere' taal te uiten.

Omdat ik geen partij ben in het conflict.
Ik vind het alleen goed als alle opruiers uit de weg geruimd worden, die woordvoerder van Hamas mogen ze van mij ook te grazen nemen.
Das ook zo'n mooi weers soldaat, die anderen, meestal jongeren, het vuile werk laat opknappen

Goodnight
22-03-04, 10:07
Geplaatst door theemuts
Hypocrisie in de ogen van jou en andere moslims. Waarschijnlijk niet in de ogen van veel westerlingen en christenen.

Het is maar net waar je het objectief op richt.

Nee, idd niet in jouw ogen en waarschijnlijk anderen zoals jij.

Ron Haleber
22-03-04, 10:07
Ik ben het met de afkeuring en verontwaardiging erg eens!

Met name de mods Waterval en nl-x wijzen op de hypocrisie van de media die nooit de bezetting van NL met het MO durven te vergelijken...

Denk maar aan de diep verguisde Gretta!

theemuts
22-03-04, 10:08
Nee, idd niet in jouw ogen en waarschijnlijk anderen zoals jij.

Ken jij mij Goodnight?

theemuts
22-03-04, 10:09
Goodnight, soms reageer jij even simpel als mij :duim:

Goodnight
22-03-04, 10:09
Geplaatst door keizer
Omdat ik geen partij ben in het conflict.
Ik vind het alleen goed als alle opruiers uit de weg geruimd worden, die woordvoerder van Hamas mogen ze van mij ook te grazen nemen.
Das ook zo'n mooi weers soldaat, die anderen, meestal jongeren, het vuile werk laat opknappen

Ja net als Sharon, Bush en al die euhm leiders die vechten voor 'democratie' en jonge soldaten erop af sturen toch?

Ik ben ook geen partij in het conflict maar kan wel onderscheid maken tussen wat recht en wat krom is...zouden velen moeten doen...

Tot die tijd is het weer 'feest' in het MO en de onschuldigen mogen daarvoor betalen met hun leven.

Ron Haleber
22-03-04, 10:10
OPROEP AAN MAROC.NL


Geplaatst door nl-x
Ik hoop dat ze alle leden van die regering stuk voor stuk zullen vermoorden. Het liefst nog met raketten.

Gewoon de dood voor ze... Allemaal!

Israel kiest keer op keer voor escalatie dan voor een vredige tussenweg. Ik zal geen enkele actie hierop gaan veroordelen, maar er keihard achterstaan. En iedereen die het een terroristische actie dan wilt noemen verdient dan gewoon een klap op zn bek. Die regering kiest hiervoor. Laat ze maar lekker branden. Ze weten nl allang wat dit zou gaan ontlokken, maar blijkbaar komt dat hun nu even goed uit om dat te laten gebeuren.

Tering-Israeliers

NL-X is lid van het bestuur en ik neem aan dat de rest van het bestuur zijn mening deelt...!

Wordt het daarom niet eens tijd dat Maroc.NL wat meer aan de openbare weg timmert.

Er is hier al een jaar sprake van een persbureau. Kan dit niet een communiquee hierover uitgeven???

Natuuurlijk wel opgesteld door MO_NL in ietwat voor de media aanvaardbaardere termen dan die van nl-x...



Nederland zegt bol te staan van de behoefte aan Dialoog, aan het Gesprek met de o zo gevaarlijke moslims, met name met de "anti-semitische" Marokkanen...

Maar hoelang geleden heeft het laatste publieke gesprek hierover plaats gevonden..?

De autochtonen en de joodse gemeenschap scheit in zijn broek om zoiets te organiseren...

De Marokkaanse clubs ontbreekt het meestal aan de balllen en de kennis om zoiets te doen. En ze weten: hun subsidie komt dan in gevaar!


Waarom neemt Maroc.NL dan niet het initiatief mensen aan één tafel te brengen. De schijnheilige reacties in de pers en media (ook over Madrid) lopen ondertussen alle spuigaten uit...


Ik kreeg van Job Cohen al eerder de toezegging om naar zo'n gesprek toe te komen, maar de PvdA van mijn stadsdeel liet het afweten... Ik kan Cohen voor jullie aan zijn belofte herinneren!

Ron Haleber


Variant van de oproep op website Indische Buurt Amsterdam (http://www.indischebuurt.nl/2004_03_21_indischebuurt_archive.html#107995196988 068376)

Goodnight
22-03-04, 10:10
Geplaatst door theemuts
Ken jij mij Goodnight?

ken jij dan al die andere moslims en de prikker waar je op reageerde?

Goodnight
22-03-04, 10:12
Geplaatst door theemuts
Goodnight, soms reageer jij even simpel als mij :duim:

Nee ik kijk liever op je neer...bevalt me wel hier boven....zou je ook eens moeten doen maar daar zal je heel hard voor moeten werken.

Syphax
22-03-04, 10:14
Geplaatst door keizer
Ik vind het een goeie zaak dat die opruier opgeruimd is, het enige waar ie goed in was was het opnaaien van jongeren om zich op te blazen, als het een vent was had ie zichzelf opgeblazen.
Hij komt op voor waar hij in gelooft, dat zullen de meesten hem niet na kunnen doen na alles wat hij heeft meegemaakt.
Angst heeft ie niet.
Als we in een biologieles zouden zitten, dan denk dat jij naast hem zou worden aangeduid als het wijfje.
Het getuigt natuurlijk pas van kracht als je in je veilige cabine of tank op een knop durft te drukken....
Je hebt apen die de strijd aangaan en je hebt apen die zich omdraaien en hun kont laten zien aan de tegenstander als teken van onderwerping.
Ik denk dat jij bij de laatste categorie hoort. :kotsen2:

keizer
22-03-04, 10:14
Geplaatst door Goodnight
Ja net als Sharon, Bush en al die euhm leiders die vechten voor 'democratie' en jonge soldaten erop af sturen toch?

Ik ben ook geen partij in het conflict maar kan wel onderscheid maken tussen wat recht en wat krom is...zouden velen moeten doen...

Tot die tijd is het weer 'feest' in het MO en de onschuldigen mogen daarvoor betalen met hun leven.

Maar ik heb nog nooit een aanslag op Bush of Sharon gezien, wat voor mij ook opruiers zijn.

taouanza
22-03-04, 10:16
Geplaatst door Goodnight
Nee ik kijk liever op je neer...bevalt me wel hier boven....zou je ook eens moeten doen maar daar zal je heel hard voor moeten werken.

Oeps!Nog geen koffie gehad? :D

..zapper
22-03-04, 10:16
Geplaatst door Goodnight
Ja net als Sharon, Bush en al die euhm leiders die vechten voor 'democratie' en jonge soldaten erop af sturen toch?

Ik ben ook geen partij in het conflict maar kan wel onderscheid maken tussen wat recht en wat krom is...zouden velen moeten doen...

Tot die tijd is het weer 'feest' in het MO en de onschuldigen mogen daarvoor betalen met hun leven.

Volgens mij is Sharon wel een deelnemer aan het conflict? Hamas en Sharon zijn mi er de oorzaak van dat het conflict nog steeds niet is opgelost en keer op keer verder escaleert.

Al3arbi
22-03-04, 10:18
Geplaatst door zapper
Volgens mij is Sharon wel een deelnemer aan het conflict? Hamas en Sharon zijn mi er de oorzaak van dat het conflict nog steeds niet is opgelost en keer op keer verder escaleert.


Israel is de oorzaak van het conflict. Een eind aan de bezetting betekent een eind aan al het geweld. Hoeveel bussen vlogen er de lucht in voor de bezetting. Waarschijnlijk geen enkele.

Goodnight
22-03-04, 10:19
Geplaatst door zapper
Volgens mij is Sharon wel een deelnemer aan het conflict? Hamas en Sharon zijn mi er de oorzaak van dat het conflict nog steeds niet is opgelost en keer op keer verder escaleert.

Dat eerste zinnetje was reactie op de stelling van Keizer dat Sheikh Yassine moedwillig jonge mensen de dood in stuurde.Naar mi geldt dat voor iedere leider: Sharon, Bush etc. etc.

Alleen wordt dat anders bekeken.Maar van hetzelfde laken een pak.

Syphax
22-03-04, 10:19
Geplaatst door theemuts
Hypocrisie in de ogen van jou en andere moslims. Waarschijnlijk niet in de ogen van veel westerlingen en christenen.

Het is maar net waar je het objectief op richt.
Hypocrisie is hypocrisie!
Als je met twee maten meet, maar je claimt rechtvaardig te zijn dan ben je schijnheilig.
Dat jou dat als Christen/Westerling niet raakt, omdat het slachtoffer in dit geval niet je vriend is..tja.

Goodnight
22-03-04, 10:20
Geplaatst door keizer
Maar ik heb nog nooit een aanslag op Bush of Sharon gezien, wat voor mij ook opruiers zijn.
Euhm...think think think....waar zou dat toch aan liggen???

..zapper
22-03-04, 10:22
Geplaatst door Goodnight
Dat eerste zinnetje was reactie op de stelling van Keizer dat Sheikh Yassine moedwillig jonge mensen de dood in stuurde.Naar mi geldt dat voor iedere leider: Sharon, Bush etc. etc.

Alleen wordt dat anders bekeken.Maar van hetzelfde laken een pak.

Ah ok, ben ik met je eens.

Bram
22-03-04, 10:25
Geplaatst door Ron Haleber
OPROEP AAN MAROC.NL

Je praaT shiT

Ron Haleber


Ach aub Shut the fuck up, of hou je gewoon in langs de zijlijn beter nog verschuil je en praat groot alsof je wat voorsteld

Pieter A
22-03-04, 10:25
Geplaatst door zapper
Ik kan tegen de waarheid. Nu jij nog.

En wat is de waarheid a poep

..zapper
22-03-04, 10:25
Geplaatst door Al3arbi
Israel is de oorzaak van het conflict. Een eind aan de bezetting betekent een eind aan al het geweld. Hoeveel bussen vlogen er de lucht in voor de bezetting. Waarschijnlijk geen enkele.

Ik heb het niet over de oorzaak van het conflict, dan zijn we mi over duizend jaar nog in discussie. Ik heb het over diegenen die mi het conflict in stand houden.

lennart
22-03-04, 10:25
Zit ik ook eens een weekje in Israel en schieten ze meteen Yassin af op de eerste dag dat ik hier ben :maf2:

keizer
22-03-04, 10:26
Geplaatst door Goodnight
Euhm...think think think....waar zou dat toch aan liggen???

Omdat ze gewoon voor de makkelijkste weg kiezen, zoals restaurants en bussen

Al3arbi
22-03-04, 10:29
Geplaatst door zapper
Ik heb het niet over de oorzaak van het conflict, dan zijn we mi over duizend jaar nog in discussie. Ik heb het over diegenen die mi het conflict in stand houden.


Het moet voor je uitgetekend worden volgens mij, opheffing van de staat IsraHEL betekent het einde van `t conflict.

borsato
22-03-04, 10:32
Geplaatst door Joesoef

De poorten van de hel zijn deze morgen in ieder geval geopend.
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.
Ik zag net sjeik yassin binnengaan.

..zapper
22-03-04, 10:32
Geplaatst door Al3arbi
Het moet voor je uitgetekend worden volgens mij, opheffing van de staat IsraHEL betekent het einde van `t conflict.

Wakker worden!!!! :D Ik teken niet voor onrealistische oplossingen. Net zozeer als ik niet geloof in het uitzetten van alle Palestijnen uit Israel geloof ik ook niet in opheffing van Israel.

Pieter A
22-03-04, 10:33
Geplaatst door keizer
Omdat ik geen partij ben in het conflict.
Ik vind het alleen goed als alle opruiers uit de weg geruimd worden, die woordvoerder van Hamas mogen ze van mij ook te grazen nemen.
Das ook zo'n mooi weers soldaat, die anderen, meestal jongeren, het vuile werk laat opknappen

Wat bazel jij nou weer dat zijn gewoon mannen onder de mannen die als mjahidien doodgaan de hoogste wat je kan bereiken in de islam ome piet maar dat zal jij nooit kunnen begrijpen

Al3arbi
22-03-04, 10:34
Geplaatst door zapper
Wakker worden!!!! :D Ik teken niet voor onrealistische oplossingen. Net zozeer als ik niet geloof in het uitzetten van alle Palestijnen uit Israel geloof ik ook niet in opheffing van Israel.


Dan geloof jij dus niet in `n oplossing en neem je genoegen met het vermoorden van onschuldige Palestijnen. Duidelijk.

Lanet
22-03-04, 10:34
El muslumannnn bismillahirrahmanirahim jihaddd

Dx_
22-03-04, 10:35
Omdat ze gewoon voor de makkelijkste weg kiezen, zoals restaurants en bussen

Nee, het buldozeren van huizen, land stelen/inpikken, het onderdrukken en als vuil behandelen van burgers is een vreedzame weg.
De simplistische en subjectieve kennis die jij en anderen opdoen over dit conflict via De Telegraaf is niet echt serieus te noemen. Eerder achterlijk.

Pieter A
22-03-04, 10:36
Geplaatst door keizer
Omdat ze gewoon voor de makkelijkste weg kiezen, zoals restaurants en bussen

En de joden wat vallen zij aan zogenaamd de hamas bullshit elke palastijn is een hamas strijder. En zij zien de moordenaar tenminste, maart de joden met hen apache helikopters vind ik pas laf weet niet eens wie ze aanvallen

..zapper
22-03-04, 10:37
Geplaatst door Al3arbi
Dan geloof jij dus niet in `n oplossing en neem je genoegen met het vermoorden van onschuldige Palestijnen. Duidelijk.

Dat zijn jouw woorden, niet de mijne. Lees eerst ff al mijn comments voordat je me zoiets in de schoenen probeert te schuiven.

Lanet
22-03-04, 10:37
Ik snap israel niet man ze doen blij met amerika wat ik helemaal niet snap is dat ze palestijnen terreuren noemen zij maken mensen dood met hun kut wapens en palestina doet terug wat ze kunnen doen is dat terreur ow dan mocht amerika irak niet binnenvallen

Lanet
22-03-04, 10:38
edit sorry :lekpuh:

Al3arbi
22-03-04, 10:39
Geplaatst door zapper
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne. Lees eerst ff al mijn comments voordat je me zoiets in de schoenen probeert te schuiven.


Je gelooft niet in `n oplossing. Zoveel is duidelijk.

Lanet
22-03-04, 10:42
Wie denkt nou dat er een oplossing komt na zoveel mislukkingen ..

Lanet
22-03-04, 10:43
Pieter A heeft helemaal gelijk

..zapper
22-03-04, 10:44
Geplaatst door Al3arbi
Je gelooft niet in `n oplossing. Zoveel is duidelijk.

Speciaal voor Al3arbi een quote van mezelf:

Geplaatst door zapper
... Ik ben voor een oplossing van het conflict. De beste mogelijkheid hiervoor vind ik het splitsen van Israel in drie gebieden. Israel, Palestina en Jerusalem. ...

Ik geloof niet in jouw oplossing! Dat is iets heel anders dan niet geloven in één oplossing.

Pieter A
22-03-04, 10:46
Geplaatst door Lanet
Pieter A heeft helemaal gelijk

Dank je wel lanet.

keizer
22-03-04, 10:48
Geplaatst door Dx_
Nee, het buldozeren van huizen, land stelen/inpikken, het onderdrukken en als vuil behandelen van burgers is een vreedzame weg.
De simplistische en subjectieve kennis die jij en anderen opdoen over dit conflict via De Telegraaf is niet echt serieus te noemen. Eerder achterlijk.

Ik ben helemaal geen Telegraaf lezer, heb je nog meer vooroordelen?

Pieter A
22-03-04, 10:50
Geplaatst door zapper
Speciaal voor Al3arbi een quote van mezelf:


Ik geloof niet in jouw oplossing! Dat is iets heel anders dan niet geloven in één oplossing.

De enigste oplossing is Jihad

Want de enigste wat de Israeliers willen gewoon de tempelberg punt uit geen discussie mogelijk.

Syphax
22-03-04, 10:51
:cola: Israel, Palestina en Jeruzalem....hhahahahahahhihihihi
En wie mogen er dan in Jeruzalem wonen? Mogen de Palestijnen dan terugkeren naar hun huizen/grond?

pyella
22-03-04, 10:51
:lachu:

1 terrorist minder
ze hadden deze schoft al veel eerder moeten liquideren

keizer
22-03-04, 10:51
Geplaatst door Pieter A
Wat bazel jij nou weer dat zijn gewoon mannen onder de mannen die als mjahidien doodgaan de hoogste wat je kan bereiken in de islam ome piet maar dat zal jij nooit kunnen begrijpen

Haha, het hoogste wat je kan bereiken, ja, met die smoes worden ze gehersenspoelt door hun leiders, zodat ze zichzelf niet op hoeven te blazen.

Bram
22-03-04, 10:54
Geplaatst door pyella
:lachu:

....
ze hadden deze schoft al veel eerder moeten liquideren


Gaarne elkander niet uit te schelden. Dank[Marruecos/Bheer]

keizer
22-03-04, 10:55
Geplaatst door Pieter A
En de joden wat vallen zij aan zogenaamd de hamas bullshit elke palastijn is een hamas strijder. En zij zien de moordenaar tenminste, maart de joden met hen apache helikopters vind ik pas laf weet niet eens wie ze aanvallen

Blijkt vandaag dus wel dat ze heel goed weten wie ze pakken.

joop.r
22-03-04, 10:56
Geplaatst door Al3arbi
Israel is de oorzaak van het conflict. Een eind aan de bezetting betekent een eind aan al het geweld. Hoeveel bussen vlogen er de lucht in voor de bezetting. Waarschijnlijk geen enkele.
Ja en de Paus woont in Amsterdam

Pieter A
22-03-04, 10:57
Geplaatst door pyella
:lachu:

1 terrorist minder
ze hadden deze schoft al veel eerder moeten liquideren

Wat zeg je daar nou vuile schoft weet je wel wat je nu heb gezegd je hebt de oorlog verklaard met de islam en daar hoor ik bij en wie een broeder vermoordt heeft met mij te maken

Pieter A
22-03-04, 10:59
Geplaatst door keizer
Haha, het hoogste wat je kan bereiken, ja, met die smoes worden ze gehersenspoelt door hun leiders, zodat ze zichzelf niet op hoeven te blazen.

Nu begin je gekke dingen te zeggen en je kan liever ophouden zulke dommen dingen te zeggen

Ron Haleber
22-03-04, 11:00
Geplaatst door Bram
Ach aub Shut the fuck up, of hou je gewoon in langs de zijlijn beter nog verschuil je achter Jood CohenLul en praat groot alsof je wat voorsteld

Dat betekent in feite dat jij je als Marokkaan dus bij voorbaat bij het tot duivels verklaren van moslims in Nederland neerlegt!

Juist Cohen als seculiere jood kan met zijn gezag daar een wending in brengen.

Of ben jij weer zo'n lullig anti-semitisch K.ut-Marokkaantje die enkel met grof schelden zijn eigen gemeenschap naar beneden haalt?



Ik heb die posting ook gericht aan mijn Stadsdeel-bestuur en alle clubs in Zeeburg:

http://www.indischebuurt.nl/2004_03_21_indischebuurt_archive.html#107995196988 068376

Iedereen moet er het zijne ertoe bijdragen, ook al stelt hij niet veel voor!

pyella
22-03-04, 11:00
Geplaatst door Bram
Stinkende nageboorte die je bent

Schelden raakt mij niet, daarmee haal je alleen jezelf naar beneden.

:sniper:

keizer
22-03-04, 11:03
Geplaatst door Pieter A
Wat zeg je daar nou vuile schoft weet je wel wat je nu heb gezegd je hebt de oorlog verklaard met de islam en daar hoor ik bij en wie een broeder vermoordt heeft met mij te maken

Hoezo de oorlog verklaard? Het is toch een vredelievend geloof.

Je valt gewoon door de mand met je slappe gelul, nu heb je het over je 'broeders', maar als een islamiet negatief in het nieuws is mogen wij ze niet over 1 kam scheren, wake up!

Lanet
22-03-04, 11:03
Eej vriend die ene gozer die zegt BLIJF VAN MIJ ISRAEL AF WAT MOETEN WIJ MET JULLIE LAND MAN OVERAL ( FOP MENSEN ) ( mijn mening )

Canaris
22-03-04, 11:03
Pieter , je bent schijn-heilig

Je bazelt maar wat over Jihad , blabla etc en dan reageer je geprikkelt als iemand in alle wijsheid zegt:

"ze hadden deze schoft al veel eerder moeten liquideren "

Ik ben het daarmee eens.
Deze man is verantwoordelijk voor honderden Moorden, Honderen verminkte mensen, vrouwen en kinderen.

Hij heeft een gerechte straf gekregen en staat nu voor zijn schepper, om een nog veel ernstigere straf te krijgen. Goddelijke Verachting

Pieter A
22-03-04, 11:04
Geplaatst door keizer
Blijkt vandaag dus wel dat ze heel goed weten wie ze pakken.

Wat ben jij stoer he bink van me je kan egt liever ophouden zo te praten over mannen die boven jou staan.

Lanet
22-03-04, 11:04
jA Keizer en in de bijbel staat dat je oorlog mag voeren zker ! Vrede ja daar is de islam voor maar als ik jou moeder doodschiet ga je met mij geen vrede sluiten denk k

keizer
22-03-04, 11:05
Geplaatst door Pieter A
Nu begin je gekke dingen te zeggen en je kan liever ophouden zulke dommen dingen te zeggen

Kerel, jij zegt gekke dingen, je ben GEHERSENSPOELT, begrijp dat dan,

Bram
22-03-04, 11:06
Of ben jij weer zo'n lullig anti-semitisch **********antje?

Probeer aub nou niet de held uit te hangen voor de jews


Ik heb die posting ook gericht aan mijn stadsdeel bestuur en alle clubs in Zeeburg:

Stuur 'm de aardbol rond, alsof ik daar van wakker lig.

Lanet
22-03-04, 11:07
Ej vriend wat je ook zegt niet moslim of wel moslim Palestina heeft gelijk dat kan toch iedereen zien Israel vecht met leger en al die shit en palestina met stenen wie is nou de terreur :S

Pieter A
22-03-04, 11:08
Geplaatst door Canaris
Pieter , je bent schijn-heilig

Je bazelt maar wat over Jihad , blabla etc en dan reageer je geprikkelt als iemand in alle wijsheid zegt:

"ze hadden deze schoft al veel eerder moeten liquideren "

Ik ben het daarmee eens.
Deze man is verantwoordelijk voor honderden Moorden, Honderen verminkte mensen, vrouwen en kinderen.

Hij heeft een gerechte straf gekregen en staat nu voor zijn schepper, om een nog veel ernstigere straf te krijgen. Goddelijke Verachting

Wat ben jij een stoere bink een man in een rolstoel vermoord en dat vind jij goed ok dan keur ik elke aanslag vanaf nu die un izrahel gebeurd ook goed.

Ik zeg altijd wie het laatst lacht lacht het best.

pyella
22-03-04, 11:08
Geplaatst door Pieter A
Wat zeg je daar nou vuile schoft weet je wel wat je nu heb gezegd je hebt de oorlog verklaard met de islam en daar hoor ik bij en wie een broeder vermoordt heeft met mij te maken

Mensen zoals jij maken de islam te schande.
Hou toch op met je achterlijke praatjes over broeder,
een moslim die de islam te schande maakt is geen broeder.

Lanet
22-03-04, 11:09
K vraag je adres niet want wil je niet stoten
K kom met me harde woorden
geen daden dus maar metaforen
Dit is hoe het gaat
het leven is een zaad
sommigen willen wraak
maar waarom heb je dat wel aanjezelf afgevraagd ?

Bram
22-03-04, 11:10
Geplaatst door pyella
Mensen zoals jij maken de islam te schande.
Hou toch op met je achterlijke praatjes over broeder,
een moslim die de islam te schande maakt is geen broeder.


Jij bent een schande voor de Jodendom om Sharon als een held te beschouwen en z'n nazi praktijken te verheerlijken.

Pieter A
22-03-04, 11:10
Geplaatst door keizer
Kerel, jij zegt gekke dingen, je ben GEHERSENSPOELT, begrijp dat dan,

Ik hoop voor jou dat ik jou niet tegenkom stoere bink achter je pc volgens mij durf je niet eens buiten te lopen.

Stoere praatjes achter de pc kan je wel.

Lanet
22-03-04, 11:10
K schaamde me toen Ecevit leider van Turkije was die israhel helpde nu is ERDOGAN aan de macht we staan volkomen achter Palestina !

..zapper
22-03-04, 11:10
Geplaatst door Syphax
:cola: Israel, Palestina en Jeruzalem....hhahahahahahhihihihi
En wie mogen er dan in Jeruzalem wonen? Mogen de Palestijnen dan terugkeren naar hun huizen/grond?

Wel eens in Israel geweest?

Pieter A
22-03-04, 11:12
Geplaatst door pyella
Mensen zoals jij maken de islam te schande.
Hou toch op met je achterlijke praatjes over broeder,
een moslim die de islam te schande maakt is geen broeder.

Dus een man die vecht voor zijn land is een schande so ik zou egt kapot lachen als jij onder bezetting was. Grote miet.

Canaris
22-03-04, 11:12
LOL , wat is hier in Godsnaam aan de hand.

Is Sesamstraat niet op de buis? Wat doen jullie hier dan nog?

Ik zit hier niet meer zo vaak , maar weet met zekerheid, dat het niveau nog nooit zo bedroefend laag was.

Wel bijzonder amusant .

Lanet
22-03-04, 11:13
k zie het al voor me als israel ziet dat ze verliezen geven ze al gelijk op

Lanet
22-03-04, 11:14
Maar nu laat israel tegen turkije komen ik zweer we klaren ze 1 voor 1

pyella
22-03-04, 11:15
Geplaatst door Pieter A
Wat ben jij een stoere bink een man in een rolstoel vermoord en dat vind jij goed ok dan keur ik elke aanslag vanaf nu die un izrahel gebeurd ook goed.

Ik zeg altijd wie het laatst lacht lacht het best.

Is het nu plotseling een zielige oude man in een rolstoel die vermoord werd ? Je doet de waarheid hiermee wel erg veel geweld aan. Het was een terroristenleider die
opdracht gaf tot vele zelfmoordacties en daarmee honderden mensen de dood in gejaagd heeft. Het was zeker geen zielige gehandicapte oude man die een charitatieve instelling leidde.

Pieter A
22-03-04, 11:15
Geplaatst door keizer
Hoezo de oorlog verklaard? Het is toch een vredelievend geloof.

Je valt gewoon door de mand met je slappe gelul, nu heb je het over je 'broeders', maar als een islamiet negatief in het nieuws is mogen wij ze niet over 1 kam scheren, wake up!

ja zeker is het vredelievend maar uiteraard niet als je wordt aangevallen nu praat je gewoon poep a huggies.

Matesis
22-03-04, 11:15
http://images.indymedia.org/imc/boston/sharon-the-butcher.gif

Lanet
22-03-04, 11:16
EEJ PYELLA JE MAAKT ME BOOS ! TERREURLEIDER WAT MOET HIJ DOEN DAN HIJ MOET WEL ZELFMOORD AANSLAGEN PLEGEN MET WAT WIL JE ANDERS VECHTEN MET DE STROND UIT DE TOILET OFZO

Pieter A
22-03-04, 11:17
Geplaatst door pyella
Mensen zoals jij maken de islam te schande.
Hou toch op met je achterlijke praatjes over broeder,
een moslim die de islam te schande maakt is geen broeder.

Ben je een moslim?

keizer
22-03-04, 11:17
Geplaatst door Pieter A
Ik hoop voor jou dat ik jou niet tegenkom stoere bink achter je pc volgens mij durf je niet eens buiten te lopen.

Stoere praatjes achter de pc kan je wel.

Hoezo 'vredelievende pief', moet ik opgeruimd worden omdat ik mijn mening verkondig?

Hier een mooi stukje uit Der Spiegel:

SPIEGEL: Sie sind ein religiöser Mann. Tut es Ihnen nicht Leid, wenn sich 17-Jährige in die Luft sprengen, um andere zu töten?

Jassin: Das Problem ist doch, warum ein 17-jähriger Märtyrer das tut - weil er sein Haus zerstört sieht, weil seine Brüder getötet, Verwandte verhaftet wurden. Sollte das alles nicht dem Angreifer Leid tun statt dem, der sich verteidigt?

SPIEGEL: Würden Sie auch Ihre eigenen Kinder nicht von einem Selbstmordanschlag abhalten?

Jassin: Ich würde meinen Sohn ermutigen, sich nicht erniedrigen zu lassen. Ich möchte, dass unser Volk stark ist und sich verteidigt. Wir wollen unsere Freiheit und unser Land. Wenn jemand Ihr Land, Deutschland, besetzte, würden Sie Ihrem Sohn sagen: Kämpfe nicht für dein Land?


http://www.spiegel.de/spiegel/0,1518,277216,00.html

Als het over zijn eigen familie gaat lult ie erom heen, de held

pyella
22-03-04, 11:18
Geplaatst door Bram
Jij bent een schande voor de Jodendom om Sharon als een held te beschouwen en z'n nazi praktijken te verheerlijken.

Het is het Jodendom, en ik ben geen Jood en beschouw Sharon niet als een held. Dat ontspruit aan jouw kromme fantasierijke geest.

..zapper
22-03-04, 11:19
Geplaatst door Canaris
LOL , wat is hier in Godsnaam aan de hand.

Is Sesamstraat niet op de buis? Wat doen jullie hier dan nog?

Ik zit hier niet meer zo vaak , maar weet met zekerheid, dat het niveau nog nooit zo bedroefend laag was.

Wel bijzonder amusant .

Nee uw bijdrage is wijs. Het mag logisch zijn dat deze actie mensen emotioneel maakt. Heeft mi niet veel met Sesamstraat te maken. Als je dat niet ziet heeft dat te maken met een gebrek aan empathisch vermogen.

Pieter A
22-03-04, 11:19
Geplaatst door pyella
Is het nu plotseling een zielige oude man in een rolstoel die vermoord werd ? Je doet de waarheid hiermee wel erg veel geweld aan. Het was een terroristenleider die
opdracht gaf tot vele zelfmoordacties en daarmee honderden mensen de dood in gejaagd heeft. Het was zeker geen zielige gehandicapte oude man die een charitatieve instelling leidde.

Vind jij dat Mark Dutroux dood moet ?

Lanet
22-03-04, 11:19
Eej vriend keizer jij spoort echt niet ...

Canaris
22-03-04, 11:22
Nee Zapper, dat heeft niets met empathie te maken. Het heeft er alles mee te maken , dat hier geestelijke verwarde jongen mensen , andere mensen aan het bedreigen zijn.

pyella
22-03-04, 11:24
Geplaatst door Lanet
EEJ PYELLA JE MAAKT ME BOOS ! TERREURLEIDER WAT MOET HIJ DOEN DAN HIJ MOET WEL ZELFMOORD AANSLAGEN PLEGEN MET WAT WIL JE ANDERS VECHTEN MET DE STROND UIT DE TOILET OFZO

Terreur is niet de oplossing voor een conflict.

Syphax
22-03-04, 11:24
Geplaatst door joop.r
Ja en de Paus woont in Amsterdam

Doet me denken aan een gezegde..iets met de beste truuk van de duivel is dat hij de mensen heeft wijsgemaakt dat ie niet bestaat of zoiets.
Zodra je het Midden-Oosten conflict noemt als oorzaak van veel ellende en spanning op de wereld: nee bestaat niet..niet waar..zie me niet.
Hebben jullie naast de lessen in 'Palestijnse huisrecycling voor gevorderden' ook propagandalessen?

..zapper
22-03-04, 11:27
Geplaatst door Canaris
Nee Zapper, dat heeft niets met empathie te maken. Het heeft er alles mee te maken , dat hier geestelijke verwarde jongen mensen , andere mensen aan het bedreigen zijn.

Dan zou ik het prettiger vinden wanneer u hen aanspreekt op hun gedrag en het niet te richten op alle bezoekers van deze discussie.

pyella
22-03-04, 11:28
Geplaatst door Pieter A
Ben je een moslim?

Als ik zie wat voor een onzin er gespuit wordt in naam van de islam dan zou ik bijna willen zeggen: liever niet.
Ik ben zeker geen broeder van alllen die geweld prediken en allen die de islam gebruiken om conflicten aan te wakkeren.

pyella
22-03-04, 11:29
Geplaatst door Pieter A
Vind jij dat Mark Dutroux dood moet ?

Ja

Syphax
22-03-04, 11:31
Geplaatst door Canaris
Nee Zapper, dat heeft niets met empathie te maken. Het heeft er alles mee te maken , dat hier geestelijke verwarde jongen mensen , andere mensen aan het bedreigen zijn.
Ja hoor, en jij weet zeker dat het niet om een tweetal 13 jarigen gaat.

keizer
22-03-04, 11:33
Geplaatst door Pieter A
Vind jij dat Mark Dutroux dood moet ?

Wat heeft dat nou weer met dit onderwerp te maken?

Ik ben overigens tegen de doodstraf, dus ook voor Dutroux

Goodnight
22-03-04, 11:54
Geplaatst door keizer
Omdat ze gewoon voor de makkelijkste weg kiezen, zoals restaurants en bussen

Nee slimmerd, omdat ze wanhopig zijn en naar de middelen grijpen die ze tot hun beschikking hebben.

Wat je maar makkelijk noemt: temidden van anderen jezelf opblazen.

borsato
22-03-04, 11:57
Geplaatst door Goodnight
Nee slimmerd, omdat ze wanhopig zijn en naar de middelen grijpen die ze tot hun beschikking hebben.

Wat je maar makkelijk noemt: temidden van anderen jezelf opblazen.
Als ik dus wanhopig ben omdat ik door de wijkagent ten onrechte gepest word, zal ik maar de eerste de beste Nederlander die ik tegenkom effe een schop onder zijn kanus geven.
Aardige logica.
Moslimlogica?

petros
22-03-04, 12:12
Dit was dus het eerste nieuws wat ik vanochtend voor mijn kiezen kreeg toen ik de tv aanzwengelde. Is dit nu de manier om het israel conflict op te lossen??? Met deze actie heeft Sharon letterlijk alle kansen op een eventueel vredesplan opgeblazen. Waarom komen de gematigde joden niet in opstand en geven ze die sharon geen schop onder zijn kont? Dit is toch niet de weg die de meerderheid van de israeliërs in wil slaan?? Ze zijn nu al beyond the point of no return en het word alleen maar erger. :(

..zapper
22-03-04, 12:13
Geplaatst door Goodnight
Nee slimmerd, omdat ze wanhopig zijn en naar de middelen grijpen die ze tot hun beschikking hebben.

Wat je maar makkelijk noemt: temidden van anderen jezelf opblazen.

Heeft mi weinig met wanhoop te maken. Als je opgroeit met terrorisme en de belofte dat wanneer je jezelf in een bus opblaast je in een betere wereld terecht komt vind ik het niet vreemd dat ze naar die middelen grijpen en is er weinig moed voor nodig om dat idd te doen, zolang ze maar overtuigd zijn van hun beloning. Volgens mij is het Hamas die ze dat sprookje wijsmaakt..

Syphax
22-03-04, 12:32
Geplaatst door zapper
Heeft mi weinig met wanhoop te maken. Als je opgroeit met terrorisme en de belofte dat wanneer je jezelf in een bus opblaast je in een betere wereld terecht komt vind ik het niet vreemd dat ze naar die middelen grijpen en is er weinig moed voor nodig om dat idd te doen, zolang ze maar overtuigd zijn van hun beloning. Volgens mij is het Hamas die ze dat sprookje wijsmaakt..
Aldus de Palestijndeskundige die een jaar lang tussen de Palestijnen heeft gewoond.
Er is weinig moed nodig om jezelf op te blazen? mwahahahaha.
Je bent wel zeker van jezelf hoor..petje af.. :melig:

Syphax
22-03-04, 12:33
.....

West
22-03-04, 12:34
Geplaatst door Pieter A
Wat bazel jij nou weer dat zijn gewoon mannen onder de mannen die als mjahidien doodgaan de hoogste wat je kan bereiken in de islam ome piet maar dat zal jij nooit kunnen begrijpen

Nou, mooi toch? Dat heeft Yassin dan toch maar bereikt!

Wat is dan het probleem?

Dan is het vandaag een feestdag voor moslims.

Of begrijp ik het nu weer verkeerd?

West
22-03-04, 12:49
Geplaatst door Lanet
K vraag je adres niet want wil je niet stoten
K kom met me harde woorden
geen daden dus maar metaforen
Dit is hoe het gaat
het leven is een zaad
sommigen willen wraak
maar waarom heb je dat wel aanjezelf afgevraagd ?

Dit heeft potentie!

Je moet er nog wel een beetje aan schaven.

Maar laat ik je niet dissen.
Ik moet nu even pissen.

dunyah
22-03-04, 12:59
Geplaatst door West
Nou, mooi toch? Dat heeft Yassin dan toch maar bereikt!

Wat is dan het probleem?

Dan is het vandaag een feestdag voor moslims.

Of begrijp ik het nu weer verkeerd?

Hou jij je mond maar achterlijke kip. Dat jij je hier nog durft te vertonen verbaasd me nog steeds, inclusief jouw zionistische vlag!! :aftel: :fuckit2:


http://www.metimes.com/2K2/issue2002-7/issue_metpix/israeli_colonel_killed.jpg

http://www.clemsonmasjid.org/lectures/palestine.history/pallec1.jpg

..zapper
22-03-04, 13:06
Geplaatst door Syphax
Aldus de Palestijndeskundige die een jaar lang tussen de Palestijnen heeft gewoond.
Er is weinig moed nodig om jezelf op te blazen? mwahahahaha.
Je bent wel zeker van jezelf hoor..petje af.. :melig:

Jij hebt het allemaal zelf natuurlijk ondervonden. Ooit zelf wel eens buiten nederland geweest? Wel tof van je dat je me een Palestijndeskundige noemt, maar dat is een titel die ik niet waardig ben en zeker niet pretendeer te zijn.

theemuts
22-03-04, 13:16
Al met al kunnen we stellen dat deze man kreeg wat hij zelf wilde. De dood in de strijd. Nu mag hij 'martelaar' zijn.

Volgens het internationaal recht kunnen we, kan ik nu zeggen dat Israel dat recht weer geschonden heeft. Zelfs Straw roept dat nu, terwijl zijn regering ook illegaal handelde in Irak.

Alle leiders van landen die nu reageren op een zeer negatieve manier staan gewoon keihard te liegen en toneel te spelen.
En iedereen hier dus ook, want iedereen hier (een paar uitgezonderd) zal ook blij zijn als Usama bin Laden gedood zal worden tijdens een raid vanuit de lucht, of aktie van het Pakistaanse leger.

pollie
22-03-04, 13:33
Ik ben blij dat die blinde idioot er aan is! Ik ben trouwens ook geen aanhanger van Sharon hoor. Maar als ik die foto's van jullie zie en jullie zgn. jihad dan denk ik wat heb je daar mee te maken je woont toch in Nl. als je je nou zo betrokken voelt verhuis dan aub snel naar het midden oosten om je broeders te steunen. Ik word echt misselijk van dat gezeik dat het westen verantwoordelijk is voor de dood van zoveel moslims en dat we terroristen moeten begrijpen. Er zijn meer moslims gedood door medemoslims dan door het westen!

Syphax
22-03-04, 13:49
Geplaatst door zapper
Jij hebt het allemaal zelf natuurlijk ondervonden. Ooit zelf wel eens buiten nederland geweest? Wel tof van je dat je me een Palestijndeskundige noemt, maar dat is een titel die ik niet waardig ben en zeker niet pretendeer te zijn.
Opgroeien in bezet gebied.
Om je heen zien dat er onschuldige vrienden, kennissen en familie omkomen door op hol geslagen tanks en raketten..'ongelukjes'.
Armoede die mede veroorzaakt wordt door de volledige isolatie waarin de Palestijnen wonen.
Treiterijen van Israeli, waar waarschijnlijk iedere Palestijn wel mee te maken krijgt.
Palestijnen die worden onteigend van grond en waar geen rechter aan te pas komt.
Op tv zien dat het allemaal aan de Palestijnen ligt en dat de Israeli heus wel de bezette gebieden willen opgeven, maar ondertussen uit het keukenraampje zien dat er een stuk verderop vlijtig gebouwd wordt om nog meer kolonisten te kunnen huisvesten.
Bla..bla..etc.

Ik kan niet in het hoofd van wie dan ook kijken, maar je hoeft geen einstein te heten om te begrijpen dat dit tot rare dingen kan leiden.
Ik weet ook zeker dat zonder de Islam die aanslagen er ook waren geweest.
Als je kind vermoord wordt en niemand hoeft zich daarvoor te verantwoorden, dan kan ik heeeeeel goed begrijpen dat je in staat bent om jezelf te laten exploderen en zoveel mogelijk van je vijanden mee te nemen.
Islam nee, maar wel haat, heel veel daarvan.

Rabi'ah.
22-03-04, 13:50
Alhoewel ik het zeker niet met de ideologie en bepaalde methodieken van HAMAS (=zelfmoordacties) eens ben, betreur ik de dood van Yassin als medemens en als groot verzetsleider en veroordeel ik deze buitengerechtelijke executie en beestachtige moord. God hebbe zijn ziel, ina lilayhi wa ina ilayhi rajioen. :droef:


Met strijdbare groeten,

Rabiah.

freya
22-03-04, 13:53
Zo ik heb mij door 14 pagina's bullshit heen geworsteld.
Het aantal zinnige bijdragen aan dit topic zijn op de vingers van 1 hand te tellen. :moe:

Aan de mensen die het zo geweldig vinden dat Sheikh Jassin is vermoord wil ik vragen hoe zij het zouden vinden als er ook hier Europa buitengerechtelijke executies zouden worden uitgevoerd.
Wat als Balkenende besluit om zijn politieke tegenstanders voortaan maar gewoon af te schieten? Is dat vooruitgang in beschaving of gewoon het einde van de democratische rechtstaat?

freya
22-03-04, 13:57
Hier de velklaring van SIVMO, waarin mijn gedachten over deze zaak vrij aardig verwoord worden:



Geachte geïnteresseerden,

U heeft ongetwijfeld vernomen dat hedenochtend de oprichter en leider van Hamas, Sheikh Ahmed Yassin, is geliquideerd door het Israelische leger. Vele andere Palestijnen gingen Yassin vooraf. Niet alleen gezochte Palestijnse leiders, maar ook veel onschuldige omstanders kwamen hierbij om.

Wij, en met ons de Israelische vredesgroepen waar SIVMO mee werkt, verwerpen deze liquidatiepolitiek onder alle omstandigheden. Mensen die verdacht zijn of beschuldigd worden van welk misdrijf dan ook dienen, zoals dat in iedere rechtsstaat hoort en gebruikelijk is, voor een rechter te worden gebracht om zich daar te verantwoorden voor hun vermeende daden. De Israelische staat heeft lak aan deze rechtsregels en denkt haar eigen gang te kunnen gaan. 'Dit is erger dan een misdaad, dit is stom' aldus Uri Avnery, woordvoerder van de Israelische vredesgroep Gush Shalom. In een vandaag door hem afgelegde verklaring stelt hij: 'Deze daad zal niet alleen de veiligheid van iedere Israeli in gevaar brengen, zowel in Israeli als daarbuiten, maar ook die van de staat Israel in zijn geheel. Het schaadt de kansen om een einde te maken aan de Israelisch-Palestijnse, Israelisch-Arabische en Israelisch-islamitische conflicten. Het lot van de staat Israel is in handen van een groep primitieve en incapabele mensen. Dit is een groep van failliete politieke en militaire leiders, die op alle gebieden heeft gefaald. Ze proberen hun mislukkingen te camoufleren door middel van een catastrofale escalatie.'
Ook de bekende vredesgroep Peace Now laat vandaag in een verklaring weten dat de liquidatie van Sheikh Yassin een strategische blunder is en een prijs voor Hamas betekent. 'Het zal vuren van extremisme en terreur alleen maar aanwakkeren en de levens van meer Israeli's in gevaar brengen. De enige manier om Hamas en de andere terroristische organisaties te vernietigen is door middel van de beëindiging van de bezetting en het zoeken naar een politieke oplossing voor het conflict.'

Wij sluiten ons hier van harte bij aan. 'Dit is erger dan een misdaad, dit is stom.'

Daniël Z
22-03-04, 13:58
Geplaatst door freya
Zo ik heb mij door 14 pagina's bullshit heen geworsteld.
Het aantal zinnige bijdragen aan dit topic zijn op de vingers van 1 hand te tellen. :moe:

Aan de mensen die het zo geweldig vinden dat Sheikh Jassin is vermoord wil ik vragen hoe zij het zouden vinden als er ook hier Europa buitengerechtelijke executies zouden worden uitgevoerd.
Wat als Balkenende besluit om zijn politieke tegenstanders voortaan maar gewoon af te schieten? Is dat vooruitgang in beschaving of gewoon het einde van de democratische rechtstaat?

De SP, GroenLinks en PvdA plegen geen (zelf)moordaanslagen op bussen, restaurants en joggende jongeren. :rolleyes:

Daniël Z
22-03-04, 14:02
Geplaatst door Rabi'ah.
Alhoewel ik het zeker niet met de ideologie en bepaalde methodieken van HAMAS (=zelfmoordacties) eens ben, betreur ik de dood van Yassin als medemens en als groot verzetsleider en veroordeel ik deze buitengerechtelijke executie en beestachtige moord. God hebbe zijn ziel, ina lilayhi wa ina ilayhi rajioen. :droef:


Met strijdbare groeten,

Rabiah.

Het is gewoon een risico dat hij bewust nam.

Als ik ervoor kies willekeurige Arabieren te gaan vermoorden kan ik er toch ook op rekenen dat op een dag een groepje Arabieren mij de hoek om helpt?

Het is oorlog, dan gebeuren zulke dingen. Ik lig er niet wakker van. Yassin was een strijder, een tegenstander van mij; ik had hem dus ook best zelf dood willen schieten.

Er zit een *enorm* verschil tussen een Hamas-leider en een 8-jarig meisje. De liquidatie van Yassin vind ik goed; de moord van een 8-jarig meisje natuurlijk niet, en evenmin keur ik het vermoorden van onschuldige Palestijnse burgers dood.

Maar Hamas-lieden zijn gewoon strijders. Strijders worden, in tijden van oorlog, gedood. Zo gaat het...
Maar burgers hebben daar niets mee te maken. *Ik* zal nooit een onschuldige, ongewapende Palestijn doodschieten.
Maar, nogmaals, met het doodschieten van een lid van Hamas, Fatah, Al-Aqsa of Hizballah heb ik geen enkel probleem.

Daniël Z
22-03-04, 14:04
Geplaatst door Dalilah19
ik zou wel begrip hebben als Spanje de leider van de ETA af schiet.

Ik ook.
Zelfde geldt voor de leider van de Tsjetsjeense idioten.

Laatst las ik een persverklaring van de Tsjetsjeense idioten waarin werd opgeroepen tot het vermoorden van alle joden wereldwijd en het van de kaart vegen van Israël.

Nou, als dát hun strijd is, steun ik Putin voor de volle 100% en mag hij van mij die Tsjetsjeense 'vrijheidsstrijders' uitroeien.

Ik zou wél respect voor die Tsjetsjeense 'vrijheidsstrijders' hebben als ze écht vrijheidsstrijders zouden zijn. Maar dit zijn gewoon terroristen.

Waterval
22-03-04, 14:06
Hoi prikkers.

Gelieve de reacties op een nette manier te uiten. Schelden, vloeken, beledigen en kwetsende opmerkingen plaatsen doe je maar in een brief aan Balkenende (geintjuH, voor ik weer door RonH op mijn verantwoordelijkheden mod zijnde word gewezen). Hou het forum netjes, het wordt namelijk wel eens door bepaalde lieden gezien als een vertegenwoordiging van de Cybermocro's . Dus bij deze: Keep it cool!

Ciaolou,

[-Wv-]

Rabi'ah.
22-03-04, 14:07
Geplaatst door Daniël Z
De SP, GroenLinks en PvdA plegen geen (zelf)moordaanslagen op bussen, restaurants en joggende jongeren. :rolleyes:

Dat is in deze irrelevant. Buitengerechtelijke executies zijn illegaal volgens het Internationaal Recht en vallen volgens de Vierde Conventie van Geneve onder de noemer "oorlogsmisdaden". :mad: :mad: :moe: :moe:

Groetjes,

Rabiah.

joop.r
22-03-04, 14:08
.

theemuts
22-03-04, 14:15
Dat is in deze irrelevant. Buitengerechtelijke executies zijn illegaal volgens het Internationaal Recht en vallen volgens de Vierde Conventie van Geneve onder de noemer "oorlogsmisdaden".

Rabi'ah helemaal mee eens. Alleen sommige personen zullen zich nooit overgeven aan het gerecht, en zullen zich ten koste van alles daartegen verzetten. Zelfs middels grootschalig gewapende strijd.

Stel dat Israel deze man middels commando'd uit Gazastad had willen halen om hem te berechten? Hoeveel burgerdoden denk je dat DAT gekost zou hebben?

Hoe brengen we OBL levend voor het gerecht?

Daniël Z
22-03-04, 14:16
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat is in deze irrelevant. Buitengerechtelijke executies zijn illegaal volgens het Internationaal Recht en vallen volgens de Vierde Conventie van Geneve onder de noemer "oorlogsmisdaden". :mad: :mad: :moe: :moe:

Groetjes,

Rabiah.

Ik reageerde op:

"Wat als Balkenende besluit om zijn politieke tegenstanders voortaan maar gewoon af te schieten? Is dat vooruitgang in beschaving of gewoon het einde van de democratische rechtstaat?"

Dus wel relevant: beter lezen. ;)

Rabi'ah.
22-03-04, 14:18
Geplaatst door Daniël Z
Ik reageerde op:

"Wat als Balkenende besluit om zijn politieke tegenstanders voortaan maar gewoon af te schieten? Is dat vooruitgang in beschaving of gewoon het einde van de democratische rechtstaat?"

Dus wel relevant: beter lezen. ;)

Niet relevant. Buitengerechtelijke executies zijn altijd illegaal volgens het Internationaal Recht, of het slachtoffer nou moeder Theresa of Adolf Eichmann is. :moe:

Groetjes,

Rabiah.

Rabi'ah.
22-03-04, 14:18
Geplaatst door Daniël Z
Ik reageerde op:

"Wat als Balkenende besluit om zijn politieke tegenstanders voortaan maar gewoon af te schieten? Is dat vooruitgang in beschaving of gewoon het einde van de democratische rechtstaat?"

Dus wel relevant: beter lezen. ;)

Niet relevant. Buitengerechtelijke executies zijn altijd illegaal volgens het Internationaal Recht, of het slachtoffer nou moeder Theresa of Adolf Eichmann is. :moe:

Groetjes,

Rabiah.

Ron Haleber
22-03-04, 14:21
Geplaatst door Waterval
]Hoi prikkers.

Gelieve de reacties op een nette manier te uiten. Schelden, vloeken, beledigen en kwetsende opmerkingen plaatsen doe je maar in een brief aan Balkenende (geintjuH, voor ik weer door RonH op mijn verantwoordelijkheden mod zijnde word gewezen). Hou het forum netjes, het wordt namelijk wel eens door bepaalde lieden gezien als een vertegenwoordiging van de Cybermocro's . Dus bij deze: Keep it cool!

Ciaolou,
[-Wv-] [/COLOR]

Ben dan ook erg blij dat jij weer terug bent! Verhoogt hier echt het niveau vooral door je gevoel voor humor dat onder mods zo zeldzaam is! Voorgoed terug? Heb je een diploma erbij gekregen? :confused:


Mensen als Marruecos bederven met hun cynisme enkel maar de sfeer. Maar ja die is dan ook tot opperhoofd van de mods en admins weggepromoveerd! :haha:

Matesis
22-03-04, 14:32
Koop een foto-album. [-Wv-]


De echte joden zijn tegen se zionistiche staat Israel, check zelf maar op
http://www.jewsagainstzionism.com

Daniel en Joop zijn bijgevolg....N.ep-Joden
In the following is a letter of The Chief Rabbi of Cologne opposing Noah plans:
Journal des Débats [Legislative Record]

Friday, November 18, pp. 2-3



To the Editor:

Dear Sir:



The wisdom and love of truth that characterizes your Record, and the reputation that it enjoys in France and abroad give me hope that you would be kind enough to provide space in your next issue for my comments offered to the public in the interest of accuracy and truth.



The French and English newspapers have covered in detail the unique project of one Mr. Noah, who claims to be the founder of the city of Ararat in the northern part of United States of America. Of course, if Mr. Noah is supposedly the owner or lessor of a great amount of uncultivated land to enable people lacking wealth to find their fortune in a colony, offering them mountains of gold, no one would ever think of disputing his position that is currently very popular, and prevent him from undertaking his projects.



However, Mr. Noah intends to play a much more important role because he is dreaming about a celestial home, he pronounces prophecies, and considers himself a Jewish judge. He gives orders to all the Jews in the world, and is trying to impose a head tax on all Jews. In all of his excitement, Noah goes so far as to try to create a central Jewish council in France. His chief administrator would have the honor of the noble role of “minister of emigration.” This tremendous effort considers its deficiencies of little importance: 1) the well-established “proof” of Mr. Noah’s authority; 2) the text of his prophecy demonstrating North America as the location where the Jewish Diaspora is supposed to gather together.



In all seriousness, though, it is proper to inform Mr. Noah that the esteemed Mr. Hierschel and Mr. Meldola, chief rabbi of London, and I thank him by completing rejecting the appointments that Mr. Noah wishes to offer us. We state that according to our religious teachings, only G-d Himself knows when the redemption of the Jewish People is to occur, and it is only G-d who will make His will known to the entire universe with unmistakable signs. Any attempt to gather together the Jewish People with political and nationalist goals is forbidden to us as a crime of the highest divine authority.[1] Mr. Noah has surely forgotten that Jews are loyal to the principles of their faith, that they are too attached to the native countries where they reside and too devoted to their governments providing them with liberty and protection to pay attention to a fairy tale and fantasies of a false redeemer.



Therefore, since fairness demands discretion on behalf of those absent today, we would feel bad to deny him the title of Visionary of Good Faith.

Please accept my wishes,



Your very humble servant, The Chief Rabbi of Cologne

[1] See the Talmud, Tractate Ketuboth, page 111.

Matesis
22-03-04, 14:32
Koop er 2. [-Wv-]

De echte joden zijn tegen se zionistiche staat Israel, check zelf maar op
http://www.jewsagainstzionism.com

Daniel en Joop zijn bijgevolg....N.ep-Joden

In the following is a letter of The Chief Rabbi of Cologne opposing Noah plans:
Journal des Débats [Legislative Record]

Friday, November 18, pp. 2-3



To the Editor:

Dear Sir:



The wisdom and love of truth that characterizes your Record, and the reputation that it enjoys in France and abroad give me hope that you would be kind enough to provide space in your next issue for my comments offered to the public in the interest of accuracy and truth.



The French and English newspapers have covered in detail the unique project of one Mr. Noah, who claims to be the founder of the city of Ararat in the northern part of United States of America. Of course, if Mr. Noah is supposedly the owner or lessor of a great amount of uncultivated land to enable people lacking wealth to find their fortune in a colony, offering them mountains of gold, no one would ever think of disputing his position that is currently very popular, and prevent him from undertaking his projects.



However, Mr. Noah intends to play a much more important role because he is dreaming about a celestial home, he pronounces prophecies, and considers himself a Jewish judge. He gives orders to all the Jews in the world, and is trying to impose a head tax on all Jews. In all of his excitement, Noah goes so far as to try to create a central Jewish council in France. His chief administrator would have the honor of the noble role of “minister of emigration.” This tremendous effort considers its deficiencies of little importance: 1) the well-established “proof” of Mr. Noah’s authority; 2) the text of his prophecy demonstrating North America as the location where the Jewish Diaspora is supposed to gather together.



In all seriousness, though, it is proper to inform Mr. Noah that the esteemed Mr. Hierschel and Mr. Meldola, chief rabbi of London, and I thank him by completing rejecting the appointments that Mr. Noah wishes to offer us. We state that according to our religious teachings, only G-d Himself knows when the redemption of the Jewish People is to occur, and it is only G-d who will make His will known to the entire universe with unmistakable signs. Any attempt to gather together the Jewish People with political and nationalist goals is forbidden to us as a crime of the highest divine authority.[1] Mr. Noah has surely forgotten that Jews are loyal to the principles of their faith, that they are too attached to the native countries where they reside and too devoted to their governments providing them with liberty and protection to pay attention to a fairy tale and fantasies of a false redeemer.



Therefore, since fairness demands discretion on behalf of those absent today, we would feel bad to deny him the title of Visionary of Good Faith.

Please accept my wishes,



Your very humble servant, The Chief Rabbi of Cologne

[1] See the Talmud, Tractate Ketuboth, page 111.

Daniël Z
22-03-04, 14:38
Geplaatst door Matesis
http://www.indymedia.org.uk/images/2002/05/231489.jpg

De echte joden zijn tegen se zionistiche staat Israel, check zelf maar op
http://www.jewsagainstzionism.com

Daniel en Joop zijn bijgevolg....N.ep-Joden

Echte moslims zijn tegen het bestaan van een Palestijnse staat en willen dat de joden rustig in het aan hen Beloofde Land kunnen leven.

Matesis is bijgevolg... een nep-moslim.

( :rolleyes: )

Matesis
22-03-04, 14:44
Echte moslims zijn tegen het bestaan van een Palestijnse staat en willen dat de joden rustig in het aan hen Beloofde Land kunnen leven.

Mashalom Cha!
Wat een wereldrepliek: Bewijst maar nogeens dat Jullie echt goed zijn in het VERZINNEN van leugens...doe de moeite niet...Bush en Cheney zijn hier niet aanwezig om je een schouderklopje te geven....
Het stelt me wel teleur dat je repliek zo mediocre is, me zou haast durven zegge...aan het randje van de debielheid....

Sir find Nkaz a Zbel.....

Daniël Z
22-03-04, 14:55
Geplaatst door Matesis
Mashalom Cha!
Wat een wereldrepliek: Bewijst maar nogeens dat Jullie echt goed zijn in het VERZINNEN van leugens...doe de moeite niet...Bush en Cheney zijn hier niet aanwezig om je een schouderklopje te geven....
Het stelt me wel teleur dat je repliek zo mediocre is, me zou haast durven zegge...aan het randje van de debielheid....

Sir find Nkaz a Zbel.....

Nee, jij bent pas intelligent!

Omdat één rabbijn precies zegt wat jij denkt, moet de hele joodse wereld het daar maar mee eens zijn?
Sorry hoor, maar die rabbijn is de paus niet en wij zijn geen katholieken.

Ik heb niets te maken met de mening van een rabbijn uit Köln.

Goodnight
22-03-04, 15:24
Geplaatst door borsato
Als ik dus wanhopig ben omdat ik door de wijkagent ten onrechte gepest word, zal ik maar de eerste de beste Nederlander die ik tegenkom effe een schop onder zijn kanus geven.
Aardige logica.
Moslimlogica?

borsato, ga liever je liedjes zingen.Want de vergelijking die je nu trekt zou zelfs door een 4 jarige niet worden getrokken.In die zin ga ik er verder niet eens op reageren.

En nee dat is geen moslimlogica, deze logica kom je over al tegen.Als deze logica er niet was geweest was ****** niet gestopt.

Goodnight
22-03-04, 15:26
Geplaatst door zapper
Heeft mi weinig met wanhoop te maken. Als je opgroeit met terrorisme en de belofte dat wanneer je jezelf in een bus opblaast je in een betere wereld terecht komt vind ik het niet vreemd dat ze naar die middelen grijpen en is er weinig moed voor nodig om dat idd te doen, zolang ze maar overtuigd zijn van hun beloning. Volgens mij is het Hamas die ze dat sprookje wijsmaakt..

En hamas moet toch ergens op in spelen en dat is de wanhoop en uitzichtloosheid van een situatie.Dat heeft verder niet met belofte te maken...dat is gewoon een gevolg daarvan.

Goodnight
22-03-04, 15:32
Geplaatst door Daniël Z
Ik ook.
Zelfde geldt voor de leider van de Tsjetsjeense idioten.
zelfde geldt ook voor die idiote Sharon.

Maar dit zijn gewoon terroristen.
idd is gewoon een terrorist die overhoop geknald zou moeten worden, hoop uit het diepst van mijn hart dat deze dag snel zal komen.

Goodnight
22-03-04, 15:34
Geplaatst door theemuts
Rabi'ah helemaal mee eens. Alleen sommige personen zullen zich nooit overgeven aan het gerecht, en zullen zich ten koste van alles daartegen verzetten. Zelfs middels grootschalig gewapende strijd.

Stel dat Israel deze man middels commando'd uit Gazastad had willen halen om hem te berechten? Hoeveel burgerdoden denk je dat DAT gekost zou hebben?

Hoe brengen we OBL levend voor het gerecht?

absoluut mee eens!
Hoe brengen we Sharon voor het gerecht?

super ick
22-03-04, 15:36
Allereerst moet ik zeggen dat ik mij niet verbonden voel met 1 van de partijen in het Palestijnse conflict. Ik keur al het geweld af. Mensonterend om iemand zo te elimineren. Ik vind het evenzo gruwelijk dat een bus vol mensen, kinderen, babies en medegelovigen zomaar opgeblazen wordt. Nu is deze man dus opgeblazen. Ik kan er geen traan om laten. Hij die gweld toepast zal door geweld ten onder gaan. The World is a better place without them! Wel krijg ik zo langzamerhand het idee dat die hele ouwe hap maar eens plaats moet maken voor jongere, andere vertegenwoordigers die minder vastgeroest zitten in hun opvattingen. Ik doel dan met name op Arafat en Sharon!

taouanza
22-03-04, 15:38
Geplaatst door Alcibiades
Bij alle opwinding is het toch goed om te beseffen dat Yassin maar één ding wilde, namelijk opheffing, op gewelddadige manier, van de staat Israël. Je kunt natuurlijk je bedenkingen hebben over de manier waarop het lot van de sjeik bezegeld werd. Aan de andere kant kun je het Israël natuurlijk niet kwalijk nemen dat het van deze verklaarde doodsvijand af wilde. Israël heeft natuurlijk het recht om zich te verdedigen.


En de Palestijnen niet.:moe:



Yassin liet zo nu en dan een verzoenende toon horen. Zo liet hij weten bereid te zijn tot een tijdelijk bestand als Israël concessies zou doen. Het moest volgens hem de bezette gebieden opgeven, nederzettingen ontruimen en Oost-Jeruzalem tot hoofdstad van een Palestijnse staat maken.



Een opgaan van de joodse staat in Palestina was volgens hem de oplossing van het conflict


Dat is meer dan de Israelisch willen voor de Palestijnen.Die willen de Palestijnen alleen verjagen en vernietigen.

ZbaqZbaq
22-03-04, 15:38
israel heeft niet eens recht van bestaan

Goodnight
22-03-04, 15:42
Geplaatst door Alcibiades
Bij alle opwinding is het toch goed om te beseffen dat Yassin maar één ding wilde, namelijk opheffing, op gewelddadige manier, van de staat Israël. Je kunt natuurlijk je bedenkingen hebben over de manier waarop het lot van de sjeik bezegeld werd. Aan de andere kant kun je het Israël natuurlijk niet kwalijk nemen dat het van deze verklaarde doodsvijand af wilde. Israël heeft natuurlijk het recht om zich te verdedigen.

Juist.....
En nu is alles koek en ei wil je beweren?
Het enige wat Sharon heeft bereikt is dat het bloed van de Palestijnen is gaan koken.
En voor hem zal er heus wel een andere plaatsvervanger zijn.


Verdedigen ammehoela!!!

Nu kan je wachten op nog meer wraakacties van beide zijdes.

Ik word gewoon depressief van!!!!

super ick
22-03-04, 15:43
Geplaatst door freya
Zo ik heb mij door 14 pagina's bullshit heen geworsteld.
Het aantal zinnige bijdragen aan dit topic zijn op de vingers van 1 hand te tellen. :moe:


Wat als Balkenende besluit om zijn politieke tegenstanders voortaan maar gewoon af te schieten? Is dat vooruitgang in beschaving of gewoon het einde van de democratische rechtstaat?

Nee jou zinnige bijdrage schieten we wat mee op. Politieke tegenstanders in Nederland vergelijken met zelfmoordcommando's? Kan je daar een motie van wantrouwen tegen indienen? Wat een domme vergelijking zeg. Ga eens voor jezelf denken en betrek al de narigheid daar niet op zaken die hier spelen. Als je er nog niet achter was: HET IS HIER VEEL BETER EN MENSELIJKER ALS DAAR; HET LEVEN IS HIER BETER OMDAT DIE MAFFE EXTREMISTEN HIER GEEN POOT AAN DE GROND KRIJGEN (geen onderscheid in geloof/afkomst; respect

..zapper
22-03-04, 15:51
Geplaatst door Goodnight
En hamas moet toch ergens op in spelen en dat is de wanhoop en uitzichtloosheid van een situatie.Dat heeft verder niet met belofte te maken...dat is gewoon een gevolg daarvan.

Eens. En gezien het hele westen nu roept dat deze daad van Israel niet door de beugel kan wordt het tijd dat het westen ook eens begint met het erkennen van de staat Palestina, dat geeft tenminste uitzicht op de mogelijkheid tot onderhandelen.

Goodnight
22-03-04, 15:53
Geplaatst door zapper
Eens. En gezien het hele westen nu roept dat deze daad van Israel niet door de beugel kan wordt het tijd dat het westen ook eens begint met het erkennen van de staat Palestina, dat geeft tenminste uitzicht op de mogelijkheid tot onderhandelen.

Nee ze gaan verder met dat eeuwige vage road map to blablabla....

Vraag me af waar het mis is gegaan en Gerechtigheid de benen nam...

Goodnight
22-03-04, 15:55
Geplaatst door Alcibiades
Het doel van Yassin was de vernietiging van de staat Israël. Je kunt van mening verschillen over de manier waarop maar het is natuurlijk wel te begrijpen dat Israël van deze aartsvijand af wilde.

GJ, je blijft in de herhaling vallen....
Nou ik begrijp het niet, niet omdat ik zo fantastisch vond dat er mensen werden gedood door zelfmoord aanslagen....
Maar dit is het begin van een escalatie.....
Maar misschien goed ook, krijgt Sharon een koekje van eigen deed.

En nogmaals: dat hoop en bid ik uit grond van mijn hart!

Julien
22-03-04, 16:17
ik ben hier niet getreurd om.
het zou best wel in het voordeel van de vrede kunnen werken. die man zat vol haat.

Scipio
22-03-04, 16:21
Geplaatst door freya
Zo ik heb mij door 14 pagina's bullshit heen geworsteld.
Het aantal zinnige bijdragen aan dit topic zijn op de vingers van 1 hand te tellen. :moe:

Aan de mensen die het zo geweldig vinden dat is vermoord wil ik vragen hoe zij het zouden vinden als er ook hier Europa buitengerechtelijke executies zouden worden uitgevoerd.
Wat als Balkenende besluit om zijn politieke tegenstanders voortaan maar gewoon af te schieten? Is dat vooruitgang in beschaving of gewoon het einde van de democratische rechtstaat?

Aangezien Sjeik Yassine geen grote vriend was van beschaving en de democratische rechtsstaat is zijn dood ook geen ramp voor hen. Hoe kan Sjeik Yassine nu aanspraak maken op de rechten die hij anderen ontzegt? Israel hoeft alleen de democratsche rechten van haar burgers te waarborgen, niet van haar (ondemocratsche) vijanden!
Je kunt de situatie in Nederland niet vergelijken met Israel/Palestina. De politieke tegenstanders van Balkenende blazen geen bussen met omstanders op.

joop.r
22-03-04, 16:32
Helaas moeten we concluderen dat de verantwoordelijkheid voor het plaatsen van foto's u een te zware last is. Dientengevolge hebben wij (ik) besloten om dit in deze topic niet toe te staan. Ook het citeren van een foto is niet toegestaan. Tijdens discussies bij actualiteiten programma's komen mensen toch ook niet aanzetten met een foto of een uitgeprint stukje tekst. ;)

[-Wv-]



Dat jij verklede arabieren voor joden ziet zegt wel iets over jou zieke geest.
Wij zij er nog steeds trots op sdat wij joden zijn en komen er voor uit

dunyah
22-03-04, 16:36
Geplaatst door Daniël Z
:rolleyes:
Gelukkig hebben we voor jouw soort nog altijd de Mossad en de IDF.
En de CIA en AIVD, want die hebben we immers ook in onze zak, remember...

En hou eens op met die irritante vlag, dat neemt alleen maar ruimte in en we weten nu heus wel dat jij pro-Palestijns bent.

Nog 1 keer een foto en ik regel een afspraakje met Balkenende voor je. [-Wv-]

Rabi'ah.
22-03-04, 16:37
Nederlands Palestina Komitee

Info: Tel. 015 278 92 72

Persbericht n.a.v. de liquidatie van sheikh Ahmed Yassin

22-03-04



De liquidatie van Sheih Ahmed Yassin, stichter en ideoloog van Hamas, moet als buitengerechtelijke executie krachtig veroordeeld worden. Afgezien daarvan kunnen we niet aannemen dat de door Israelische woordvoerders opgegeven reden de ware bedoelingen van de liquidatie weergeeft. Zoals de onmiddellijke ingestelde totale afsluitingen voor Palestijnen van de Gazastrook en de Westoever al aangeven kan Israel verwachten dat de wraak hevig zal zijn evenals na vorige liquidaties van mindere kopstukken van de Hamas. Dat is uiteraard ingecalculeerd. Sheikh Yasin is bewust tot martelaar gemaakt. De Gazastrook zal daarmee meer dan ooit Hamasland worden. Dat moet de bedoeling ook zijn, want zo dom kan Sharon niet zijn om alleen maar massale wraakacties uit te lokken zonder enig politiek perspectief.



Met de moord op Sheikh Ahmed Yasin heeft de regering van Ariel Sharon duidelijk het conflict met de Palestijnen verder geëscaleerd. Het is aannemelijk dat deze liquidatie met goedkeuring van de Amerikaanse regering heeft plaats gevonden.

Het past ook in een bepaalde strategie. Sharon heeft eerder aangekondigd: als de Palestijnse Autoriteit in het kader van fase 1 van de Routekaart niet tot het beteugelen van het terrorisme dan zal Israel overgaan tot unilaterale terugtrekking uit de Gazastrook om vervolgens, als de aanslagen van Hamas dat in dat gebied zijn basis heeft, met toestemming van de VS er des te harder op te kunnen slaan in het kader van de zgn wereldwijde strijd tegen het terrorisme, ja de strijd van het geciviliseerde Westen tegen de barbarij van de per definitie als fundamentalistisch beschouwde islam. Terugtrekking uit de Gazastrook houdt in dat de 6000 kolonisten daar weg zullen gaan. Dat maakt een politiek van verschroeide aarde ook nog gemakkelijker dan dat nu al het geval is. Het zal vooral ook veel minder kostbaar zijn om er dan gewoon op los te kunnen bombarderen ipv het uitvoeren van gecompliceerde acties vanuit de lucht in combinatie met operaties op de grond. gebeurt. Daarmee denkt Sharon op de iets langere termijn de Hamas de genadeslag toe te kunnen brengen zoals hij eerder in 1982 de PLO heeft willen vernietigen door zijn invasie in Libanon met zijn tienduizenden doden als gevolg. Tevens krijgt Sharon dan ook zijn handen vrij om tegelijkertijd de Westoever nog harder aan te kunnen pakken waar hij voor Israel nog veel territoriaal gewin denkt te kunnen behalen zie de bouw van de muur, kilometers ver op Palestijnse grond, met voor de Palestijnen als perspectief een onleefbaar bantustan op minder dan 50% van hun gebied. Zogenaamd wordt Israels veiligheid gediend met de liquidatie van Sheikh Yasin, in werkelijkheid hebben we hier op zijn best te maken met symptoombestrijding, terwijl de oorzaken van de problemen niet worden aangepakt. Als echter wat waarschijnlijk is genoemde strategie ten grondslag ligt aan de moord op Yasin, dan wordt het Palestijnse volk bedreigd met fysieke uitroeiing op termijn. In beide gevallen is de moord op Yasin en de dood van acht anderen een oorlogsmisdaad.



Wij roepen de Nederlandse regering op het niet te laten bij een veroordeling van deze liquidatie, maar er bij de internationale gemeenschap, in casu de EU op aan te dringen alle mogelijke druk op Israel uit te oefenen om snel en volledig een einde te maken aan een bezetting die nu al bijna 37 jaar duurt. Gedogen van die bezetting betekent medeplichtigheid aan terreur want bezetting is terreur zo maken de vele rapporten over de bijna 3000 Palestijnse doden en 30.000 gewonden tijdens alleen al de tweede Intifada uitermate duidelijk.

-----------------------------------------------------------------------------------

Voor de volle honderd procent mee eens.

aliabab
22-03-04, 19:53
Wat een drukte om de dood van een terrorist .

Joesoef
22-03-04, 20:04
Geplaatst door aliabab
Wat een drukte om de dood van een terrorist .


Waar heb je het over? Het zwijn Sharon is nog niet dood.

freya
22-03-04, 20:13
Geplaatst door Scipio
Aangezien Sjeik Yassine geen grote vriend was van beschaving en de democratische rechtsstaat is zijn dood ook geen ramp voor hen. Hoe kan Sjeik Yassine nu aanspraak maken op de rechten die hij anderen ontzegt? Israel hoeft alleen de democratsche rechten van haar burgers te waarborgen, niet van haar (ondemocratsche) vijanden!
Je kunt de situatie in Nederland niet vergelijken met Israel/Palestina. De politieke tegenstanders van Balkenende blazen geen bussen met omstanders op.

Ooit werd Israel gepresenteerd als lichtend voorbeeld voor de hele regio :moe:

Ook nu nog durven zionisten zich er op te beroepen dat Israel de enige democratie in het M-O is.:moe::moe:

Maar het blijkt een ,het internationaal recht aan de laars lappende, schurkenstaat te zijn :moe::moe::moe:

freya
22-03-04, 20:25
Geplaatst door Julien
ik ben hier niet getreurd om.
het zou best wel in het voordeel van de vrede kunnen werken. die man zat vol haat.

Julien, denk eens na.

Het laatste wat Sharon voor ogen heeft is vrede.

Deze liquidatie is een doelbewuste provocatie bedoeld om juist nog meer geweld uit te lokken. Iedereen weet dat er van Palestijnse kant vergeldingsacties zullen komen en dat stelt Sharon & co weer in staat om de Palestijnen nog verder te onderdrukken.

Met als uiteindelijk doel: deportatie of uitmoorden van alle Palestijnen en de vestiging van Groot Israel. Zij hebben hun zinnen gezet op het hele gebied en gaan desnoods over miljoenen lijken om het te krijgen.

:aanwal:

freya
22-03-04, 20:26
Geplaatst door Alcibiades
Wat is dat nu weer voor een obscure organisatie?

Ik dacht dat jij zo goed op de hoogte was wat Israel betreft :moe:

freya
22-03-04, 20:33
Geplaatst door Alcibiades
Denk nou eens één keer na Freya. Als ze hun zinnen hebben gezet op het hele gebied, waarom bouwen ze dan een 'muur'?

Met die muur wordt ca 80% van de beste landbouwgrond en ca 65% van alle waterbronnen in de West Bank geconfisceerd.

Als de muur er staat zijn de Palestijnen opgesloten in twee bantustans zonder eigen middelen van bestaan en onder volledige controle van Israel. Dan is het alleen nog een kwestie van tijd voordat ze allemaal zijn weggetrokken of verhongerd.

jammerdan
22-03-04, 20:39
Ik ben van mening dat de wereld weer een stuk beter af is sinds vanochtend. Nu Bush, Poetin, Osama, Al Zawiri, Sharon, en noem ze maarop nog.

Al deze lui hebben een verkeerde doelstelling in hun leven. Ze hebben met de paplepel de verkeerde ingegoten gekregen. De pest is dat ze onschuldigen in erin mee betrekken. Het zou tijd worden dat iedereen zich hiertegen zou verzetten (groen geel zwart wit maakt niet uit welke kleur je hebt)
Het is toch van de zotte dat een geloof je voorschrijft om je met bommen volgeplakt op te blazen tussen onschuldigen. Maar het is ook zot om een oorlog te beginnen vanwege een familievete of olie.

Spuugzat ben ik het. Ik wordt over een maand vader en begin toch langzamerhand te twijfelen in wat voor een wereld ik mn kind zet.

behh...

Goodnight
22-03-04, 20:42
Geplaatst door jammerdan
Ik ben van mening dat de wereld weer een stuk beter af is sinds vanochtend. Nu Bush, Poetin, Osama, Al Zawiri, Sharon, en noem ze maarop nog.

Al deze lui hebben een verkeerde doelstelling in hun leven. Ze hebben met de paplepel de verkeerde ingegoten gekregen. De pest is dat ze onschuldigen in erin mee betrekken. Het zou tijd worden dat iedereen zich hiertegen zou verzetten (groen geel zwart wit maakt niet uit welke kleur je hebt)
Het is toch van de zotte dat een geloof je voorschrijft om je met bommen volgeplakt op te blazen tussen onschuldigen. Maar het is ook zot om een oorlog te beginnen vanwege een familievete of olie.

Spuugzat ben ik het. Ik wordt over een maand vader en begin toch langzamerhand te twijfelen in wat voor een wereld ik mn kind zet.

behh...

euhm :rolleyes: een wereld vol geweld?

Overigens schrijft het geloof niet voor om je vol met bommen te beplakken en jezelf op te blazen hoor.

freya
22-03-04, 20:51
Geplaatst door Alcibiades
Dit laat wel zien hoe je zelf redeneert, of in een voorkomend geval zou handelen. Met de doelen van Israël heeft dit verzinsel niets te maken.

Man man, wat ben jij toch kortzichtig :moe:

Heb je de kaart van de muur wel eens goed bestudeerd?

Weet je hoeveel schade er tot nu al is aangericht?

Weet je hoeveel kinderen in Gaza ( waar het 'hek' al klaar is) ondervoed zijn?


Ach wat dom van me, ik stel vragen aan GJ :alien:

Slaap maar lekker verder jongen, maar zeg later niet ich habe es nicht gewust, want ik heb het je hier verteld :moe:

jammerdan
22-03-04, 20:58
Geplaatst door Goodnight
euhm :rolleyes: een wereld vol geweld?

Overigens schrijft het geloof niet voor om je vol met bommen te beplakken en jezelf op te blazen hoor.

Oh nee, al dat gelul van die Imams zorgen voor dat klotegedrag. Je kunt zeggen wat je wilt maar ze zijn totaal niet tolerant die extreme moslims. En ik zou mn hand er niet voor in het vuur willen steken wat er allemaal geroepen wordt in die moskees. Neem nou als voorbeel die el moumni uit R'dam. Die is net zo erg als yassin. Geef hem ook maar een raket van Ola

jammerdan
22-03-04, 20:58
Geplaatst door Goodnight
euhm :rolleyes: een wereld vol geweld?

Overigens schrijft het geloof niet voor om je vol met bommen te beplakken en jezelf op te blazen hoor.

Oh nee, al dat gelul van die Imams zorgen voor dat klotegedrag. Je kunt zeggen wat je wilt maar ze zijn totaal niet tolerant die extreme moslims. En ik zou mn hand er niet voor in het vuur willen steken wat er allemaal geroepen wordt in die moskees. Neem nou als voorbeel die el moumni uit R'dam. Die is net zo erg als yassin. Geef hem ook maar een raket van Ola

freya
22-03-04, 21:03
Geplaatst door Alcibiades
Verzinsels van jou, daar hebben we niets aan. Alleen harde feiten tellen.

Wat een ijzersterk argument zeg!

Gewoon alles verzinsels noemen, je moet er maar opkomen :duim:



HAAL DIE KOP EENS UIT HET ZAND EN LAAT JE FATSOENLIJK INFORMEREN LAFAARD!



En zo kan ie wel weer, je gaat weer op de negeerstand.
Zolang jij in die kinderachtige ontkenningsfase blijft steken is er geen normale discussie met jou mogelijk. :zwaai:

West
22-03-04, 21:18
Geplaatst door dunyah
Hou jij je mond maar achterlijke kip. Dat jij je hier nog durft te vertonen verbaasd me nog steeds, inclusief jouw zionistische vlag!! :aftel: :fuckit2:


http://www.metimes.com/2K2/issue2002-7/issue_metpix/israeli_colonel_killed.jpg

http://www.clemsonmasjid.org/lectures/palestine.history/pallec1.jpg

Achterlijke kip. Toe maar.

Dit is mijn tweede dag hier. Waarom zou ik me niet meer durven vertonen? Omdat ik 8 strafpunten heb die me geheel onterecht zijn verstrekt?

Sjeik Yasin
22-03-04, 21:22
Sjeik Yassin,

We houden van je. Je bent een voorbeeld voor ons allen. Verzet tegen de onderdrukking was zijn levenswerk. Sjeik Yassin was een groot man, absoluut geen terrorist. De echte terrorist is het beest van een Sharon.

Laat de poorten van de hel maar volledig open gaan voor alle zionisten vanaf nu.
Degene die onderdrukt en degene die andermans land bezet houden, weet wat hem te wachten kan staan. Omdat het een assymetrisch gebeuren is door de steun van de amerikanen, die op hen beurt weer worden geregeerd door de sterke joodse lobby in de VS, kunnen de zionisten, denken ze, de wereld naar hun hand zetten. De Islamitische gemeenschap zal het er echter niet bij laten zitten.

De poorten van de hel zijn vanaf nu open voor de zionisten, overal ter wereld.

Sjeik Yassin, held van de palestijnse en arabische zaak. Je bent een groot man geweest die vocht voor de palestijnse zaak en voor zijn principes. Je strijd is helaas gestreden. Miljoenen moslims zullen je strijd overnemen. Wij zullen je blijven herdenken als een groot en eerlijk leider (een van de weinige in de arabische landen).
Sjeik Yassin, We zullen altijd van je blijven houden en in onze harten zal je door blijven leven.

Syphax
22-03-04, 21:24
Geplaatst door Alcibiades
Denk nou eens één keer na Freya. Als ze hun zinnen hebben gezet op het hele gebied, waarom bouwen ze dan een 'muur'?
Een potje RISK? :vreemd:

Orakel
22-03-04, 21:24
Geplaatst door jammerdan
Oh nee, al dat gelul van die Imams zorgen voor dat klotegedrag. Je kunt zeggen wat je wilt maar ze zijn totaal niet tolerant die extreme moslims. En ik zou mn hand er niet voor in het vuur willen steken wat er allemaal geroepen wordt in die moskees. Neem nou als voorbeel die el moumni uit R'dam. Die is net zo erg als yassin. Geef hem ook maar een raket van Ola

Niet zo snel vriend, kijk hier eerst es ff:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=89889

Je bericht eerder begrijp ik volkomen. Daar kun je inderdaad erg zwaarmoedig van worden, al die fijne wereldleiders en volksvertegenwoordigers die de mond vol hebben van internationale verdragen, rechtvaardigheid, barmhartigheid en beschaving.
En tegelijkertijd dwars door hun tanden heen liegen en de burger de prijs laten betalen.

Waar zijn de Ghandi's en de Kings van deze tijd?

jammerdan
22-03-04, 21:26
Geplaatst door Sjeik Yasin

Sjeik Yassin, held van de palestijnse en arabische zaak. Je bent een groot man geweest die vocht voor de palestijnse zaak en voor zijn principes. Je strijd is helaas gestreden. Miljoenen moslims zullen je strijd overnemen. Wij zullen je blijven herdenken als een groot en eerlijk leider (een van de weinige in de arabische landen).
Sjeik Yassin, We zullen altijd van je blijven houden en in onze harten zal je door blijven leven.

Heb je er weer een die niets fatsoenlijks van pappie en mammie heeft geleerd en van de plaatselijke moslimpastoor

S@deeQ
22-03-04, 21:33
Geplaatst door jammerdan
Heb je er weer een die niets fatsoenlijks van pappie en mammie heeft geleerd en van de plaatselijke moslimpastoor

:haha: :haha: moet zo nodig een verdwaalde varken zeggen :knife_hea

freya
22-03-04, 21:36
Hey, een zwarte geit :strik:

S@deeQ
22-03-04, 21:39
Geplaatst door freya

Hey, een zwarte geit :strik:


:zweep:

afblijven



is nog geen offerfeest :hihi:

Orakel
22-03-04, 21:40
Geplaatst door freya
Julien, denk eens na.

Het laatste wat Sharon voor ogen heeft is vrede.

Deze liquidatie is een doelbewuste provocatie bedoeld om juist nog meer geweld uit te lokken. Iedereen weet dat er van Palestijnse kant vergeldingsacties zullen komen en dat stelt Sharon & co weer in staat om de Palestijnen nog verder te onderdrukken.

Met als uiteindelijk doel: deportatie of uitmoorden van alle Palestijnen en de vestiging van Groot Israel. Zij hebben hun zinnen gezet op het hele gebied en gaan desnoods over miljoenen lijken om het te krijgen.

:aanwal:

Oefff! Laten we het niet hopen.
Dat er achter deze moord een bedoeling zit, is zeker. Hoop echter niet dat het leidt tot jouw scenario.