PDA

Bekijk Volledige Versie : Moet je maar eens opletten!



taouanza
22-03-04, 09:36
Hoeveel land Israel gaat inpikken met deze aktie.
Ze weten wat de reactie is van de Palestijnen.
Er komt chaos en na afloop zijn de Palestijnen heel veel land kwijt.
En het is ook altijd opmerkelijk hoe ALLEEN van de Palestijnen wordt verwacht om de geweldspiraal te doorbreken.
Ze raken mensen en land kwijt maar zij moeten de wijzen zijn.
Ik hoor nooit na een Palestijnse aanslag:Ik hoop dat de Israel de geweldspiraal doorbreekt.
Dan is vergelding(dat klinkt mooier dan wraak en terreur van de palestijnen) en landjepik geoorloofd.

Moet je maar eens opletten hoeveel groter Irael wordt na deze aktie.

Rabi'ah.
22-03-04, 16:09
Idd ja :moe:. Pure provocatie, in de hoop een reactie van de Palestijnen uit te lokken. En dan maar gaan roepen hoe wreed de terroristen wel niet zijn. :mad: :kwaad: :moe:


Groetjes,

Rabiah.

GroteWolf
22-03-04, 16:40
Volgens mij is deze aanslag door vrijwel alle landen ter wereld veroordeeld. Zeker door Nederland. En al deze landen geven met name aan dat het nu Sharon is die het vredesproces verstoort. Waar ik het trouwens ook mee eens ben. Sharon is volgens mij (helaas) juist niet op weg naar vrede. Zijn acties worden steeds kortzichtiger en gevaarlijker. En er blijkt meer en meer uit dat de regering van Israel het conflict juist breder wil trekken. Wat de Palestijnen trouwens ook doen, door de aanslag een aanslag van de Zionisten (in de breedste zin) op de Arabische wereld te verklaren.
Beide partijen hebben er inmiddels alle belang bij dit conflict groter te maken en op de spits te drijven. Dat gaat alleen maar meer ellende opleveren, voor iedereen. Hier komt niets goeds uit voort.

taouanza
22-03-04, 16:42
Geplaatst door GroteWolf
Volgens mij is deze aanslag door vrijwel alle landen ter wereld veroordeeld. Zeker door Nederland. En al deze landen geven met name aan dat het nu Sharon is die het vredesproces verstoort. Waar ik het trouwens ook mee eens ben. Sharon is volgens mij (helaas) juist niet op weg naar vrede. Zijn acties worden steeds kortzichtiger en gevaarlijker. En er blijkt meer en meer uit dat de regering van Israel het conflict juist breder wil trekken. Wat de Palestijnen trouwens ook doen, door de aanslag een aanslag van de Zionisten (in de breedste zin) op de Arabische wereld te verklaren.
Beide partijen hebben er inmiddels alle belang bij dit conflict groter te maken en op de spits te drijven. Dat gaat alleen maar meer ellende opleveren, voor iedereen. Hier komt niets goeds uit voort.

Wat hebben de Palestijnen eraan om het conflict groter te maken?:moe:

GroteWolf
22-03-04, 16:55
Wat hebben de Palestijnen eraan om het conflict groter te maken?


Nee, breder te trekken. Zonder hulp kunnen ze niks bereiken, dus zullen ze andere landen/organisaties er in mee willen nemen. Ze hebben ook weinig te verliezen, dus of het conflict daardoor uitbreidt is voor hun net erg relevant. Het is hun enige kans.

Rabi'ah.
22-03-04, 16:59
Geplaatst door GroteWolf
Nee, breder te trekken. Zonder hulp kunnen ze niks bereiken, dus zullen ze andere landen/organisaties er in mee willen nemen. Ze hebben ook weinig te verliezen, dus of het conflict daardoor uitbreidt is voor hun net erg relevant. Het is hun enige kans.


Hun enige kans om niet verdreven of uitgeroeid te worden ja. :( :moe:

mark61
22-03-04, 17:15
Geplaatst door taouanza
Hoeveel land Israel gaat inpikken met deze aktie.
Moet je maar eens opletten hoeveel groter Irael wordt na deze aktie.

Wat volgens mij al aangekondigd was, was dat Sharon het nodig zou vinden zijn terugtrekking uit Gaza niet door de Palestijnen te laten 'kapen' als een overwinning voor hen. Dus zou hij wel even laten zien hoe stoer hij is. Als compensatie als het ware.

Dus Israel zal denk ik wel iets kleiner worden, maar dan ingegraven achter een muur die een groot deel van Palestina definitief inpikt. Ze moeten alleen nog wat tunneltjes organiseren om de grootste nederzettingen te handhaven en de Jordaan leeg te blijven pompen.

Sharon's versie van vrede. Cynisch, en tamelijk kortzichtig. Hoewel hij misschien denkt dat de wraak voor Sheikh Yassin's moord zo heftig zal zijn dat heel Israel vervolgens voor zijn 'oplossing' zal zijn. Disgusting either way.