PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Volgens Al-Zawahiri heeft al-Qaeda kernbommen'



Zwarte Schaap
22-03-04, 10:39
'Volgens Al-Zawahiri heeft al-Qaeda kernbommen'

SYDNEY (ANP) - De tweede man van de terreurgroep al-Qaeda, Ayman al-Zawahiri, heeft gezegd dat het netwerk beschikt over kernbommen die zijn gekocht op de zwarte markt in Centraal-Azië. Dat heeft een Pakistaanse journalist gemeld in een uitzending van de Australische omroep BBC.

De journalist, Hamid Mir, zegt dat hij Osama bin Laden en Al-Zawahiri in 2001 heeft gesproken. Op de vraag of al-Qaeda over kernwapens beschikt lachte Al-Zawahiri, volgens Mir: ,,Als je 30 miljoen Amerikaanse dollars hebt en naar de zwarte markt in Centraal-Azië gaat, contact zoekt met welke ontevreden Sovjet-wetenschapper dan ook, dan zijn er tientallen handige kofferbommen beschikbaar.''

Al-Zawahiri zou destijds ook hebben gezegd dat al-Qaeda mensen heeft gestuurd naar Moskou, Tasjkent en andere Centraal-Aziatische steden om te onderhandelen en kernbommen te kopen.

Bron: ANP 22/03/04

lennart
22-03-04, 10:43
Dit verhaal al weer! Dit verhaal heb ik nu al 4 keer gerecycled gezien in de afgelopen 2 jaar na 11 September.

Zwarte Schaap
22-03-04, 10:49
Geplaatst door lennart
Dit verhaal al weer! Dit verhaal heb ik nu al 4 keer gerecycled gezien in de afgelopen 2 jaar na 11 September.

Waarom zouden ze dat doen Lennart?

lennart
22-03-04, 11:03
Psychologie... Het eerste waar jij aan moet denken wanneer er een atoombom in de VS explodeert is : Al-Qa'ida.

observer
22-03-04, 12:23
Geplaatst door lennart
Psychologie... Het eerste waar jij aan moet denken wanneer er een atoombom in de VS explodeert is : Al-Qa'ida.

leg dat eens uit?

overigens heeft hij het niet over kernwapens maar over zogenaamde vuile bommen dwz conventionele bommen waar radioactief materiaal omheen is gedaan dat bij de explosie verspreid wordt

lennart
22-03-04, 15:03
Geplaatst door observer
leg dat eens uit?

Wat is daar aan uit te leggen?



overigens heeft hij het niet over kernwapens maar over zogenaamde vuile bommen dwz conventionele bommen waar radioactief materiaal omheen is gedaan dat bij de explosie verspreid wordt

Nee.. hij heeft het over echte nucleaire bommen. Oud Sovjet Generaal Lebed heeft enkele jaren geleden, vlak voor zijn voortijdige heengaan bij een helicopter'ongeluk', uit de doeken gedaan er een stuk of 10 suit-case-nucleaire bommen verdwenen waren uit het sovjetarsenaal.

Daarna is dus in een interview beweert door 'Al-Qa'ida' dat ze een paar van die bommen hebben gekocht.

observer
22-03-04, 18:44
Wat is daar aan uit te leggen?

wat is het nut de gedachte te wekken als er een kernaanval op de vs zou zijn dat het al qaida was

of loop ik nu het risico een waanzinnig verhaal te krijgen over hoe bush sharon bilderberg en de cia new york gaan opblazen om bush herkozen te krijgen

lijkt me eerder als je dan toch vooruit wil kijken dat de enige manier waarop dit baat zou hebben is dat dan de amerikanen niet reageren door de hele moslimwereld in blauw gloeiend glas te veranderen