PDA

Bekijk Volledige Versie : Onderbuik heeft lang genoeg geregeerd, tijd voor genegenheid jegens allochtonen.



Zwarte Schaap
22-03-04, 11:15
Minderhedendebat / Voorzitter Borst wil 'meer genegenheid'

door John Hoogerwaard

Het minderhedendebat kent weinig nuances, vindt Els Borst. De voorzitter van het Nationaal platform tegen racisme en discriminatie vindt dat de onderbuik nu lang genoeg heeft geregeerd. Het kabinet zou minderheden wat meer genegenheid moeten tonen.

UTRECHT - ,,Er wordt op dit moment een te harde toon aangeslagen. Ik wil niemand grote verwijten maken, want ik weet hoe het werkt in Den Haag. Een minister zegt een paar onaardige dingen, daarna wat aardige dingen, maar die worden dan niet uitgezonden. Ik denk dat dit kabinet wel respect heeft voor minderheden, maar dat stralen ze niet uit. Als iemand in de Kamer roept dat de islam een achterlijke godsdienst is, hoor je de premier even later zeggen dat we respect voor elkaar moeten hebben, dat we niemand mogen discrimineren. Het zijn vage bewoordingen. Als ie nou gewoon eens zegt: de islam is geen achterlijke godsdienst. Dat hoor ik dan liever, gewoon helder.

Ik weet niet waarom dat nu niet gebeurt. Communiceren is toch moeilijk. Minister Verdonk is zeker niet iemand die geen respect heeft voor minderheden. Maar dat vindt ze zo vanzelfsprekend dat ze vergeet om dat ook iedere keer te zeggen. Toen ik minister was, betrapte ik mezelf daar ook wel op. En dat terwijl sommige bevolkingsgroepen er een beetje naar hunkeren. 'Laat een hooggeplaatst iemand nou eens zeggen dat wij wel deugen.' De overheid geeft nu een dubbele boodschap af. Enerzijds 'Gij zult niet discrimineren' en anderzijds de eis tot volledige aanpassing. Assimileer, anders deug je niet. Zo gaat het volk ook denken: Zie je wel! Er is iets mis met moslims, want in Den Haag zeggen ze dat ook. Het is onzorgvuldig.

Steeds vaker voelen mensen zich niet thuis in Nederland. Als dat soort gevoelens leven, moet Den Haag tegengas geven. En dat zien we niet. Ik vind dat je Mohammed geen perverse man mag noemen. Moslims zouden kunnen overwegen daarmee naar de rechter te stappen. De discriminatiebureaus ook, al moet je het natuurlijk niet onnodig laten escaleren. In dit geval was het een eenmalige uitspraak. Maar als het vaker gebeurt, zou iemand daar zeker tegen moeten optreden.

De commissie-Blok (die parlementair onderzoek deed naar dertig jaar integratiebeleid) is ook zo'n typisch voorbeeld. Blok zegt dingen die gewoon waar zijn, maar het klinkt te positief. Bijvoorbeeld de vaststelling dat op de meeste islamitische scholen gewoon goed onderwijs wordt gegeven. Als platform zijn we verontwaardigd dat dat kennelijk niet meer mag worden gezegd. De commissie-Blok is veel te snel de grond ingeboord. Dat was geen goede beurt van de Kamer. Het is onmogelijk dat ze die 1200 pagina's gelezen hadden, en toch wisten veel kamerleden onmiddellijk dat het niet deugde. Met een commissie die alleen uit fractievoorzitters bestaat, zouden ze zoiets nooit hebben gedurfd.

Overigens is het best mogelijk dat we in Nederland wat xenofober zijn dan we altijd dachten. Maar juist dan moeten politici niet zeggen: het volk is xenofoob, dus we hobbelen er achteraan. Integendeel. Dan moet je zeggen: xenofobie is slecht en het is onze taak daar tegenin te gaan.

Dát is nou leiderschap, waar Balkenende toch zo vol van is. Hij zou dit in zijn normen-en-waardendebat een prachtige plek kunnen geven. Maar het is allemaal te algemeen. Het fundamentalisme in Nederland zelf is ook nog lang niet uitgeroeid. Op de bible belt brengen ouders hun kinderen al jarenlang in gevaar door ze niet in te enten. Ik zeg: Eerst Staphorst, dan Mohammed.

Ons platform ontkent overigens niet dat er grote problemen zijn. Er is onder bepaalde groepen gewoon te veel criminaliteit, te veel schooluitval. We hangen geen mantel van liefde en bewondering om allochtonen. Er is in het verleden een hoop fout gegaan. Wat we nu doen is voor het overgrote deel reparatie. En we mogen ook blij zijn dat we niet meer hoeven discussiëren over de afschaffing van het Sinterklaasfeest of de kleur van de Pieten. De politieke correctheid zijn we voorbij, iets wat mede aan Fortuyn te danken is.

Maar het omgekeerde is ook niet goed. Vooral dat signaal dat mensen volstrekt moeten vernederlandsen. Wat mensen vanuit hun geloof of cultuur willen doen, laat dat alsjeblieft vrij, zolang het binnen de wet blijft. Ook het Fortuynisme wordt heel eenzijdig geïnterpreteerd. Het wordt opgevat als: we mogen schelden op buitenlanders.

Ik moet toegeven dat wij in het verleden soms te soft zijn geweest ten aanzien van asielzoekers. We nodigden mensen gewoon uit om eindeloos door te procederen. Dat is niet goed. Mijn politieke collega's leden er ook onder. Schmitz (PvdA-staatssecretaris van justitie onder Paars I) vond het heel erg moeilijk en wilde het liefst zo aardig mogelijk zijn tegen al die mensen.

Xenofobie zit ook in onze genen. Het is instinctief. Je ziet het ook bij apen, die een andere groep direct als concurrentie zien. Dan worden de tanden ontbloot. Juist dan moet de overheid altijd beschaving blijven propageren. Ook al is het maar een dun laagje, je moet blijven aansmeren. En niet meehuilen met de wolven in het volk. Dat gebeurt nu te veel. Ik vind het gek dat een partij als de VVD de onderbuik zo laat spreken. Het is juist uitgesproken liberaal om mensen in hun waarde te laten.''


Bron: Trouw 22/03/04

taouanza
22-03-04, 11:17
Genegenheid?!
Wat moet ik me daarbij voorstellen?!:verward:

Daviddavid
22-03-04, 11:20
Het stoort me in kranten en op televisie al heel lang, dat gelul over zij en wij. doen ze nu over allochtonen, en met name moslims, maar de pers heeft dat altijd gedaan over groepen die "afwijken" van de brave, witte, protestantse hollander. Altijd die berichtgeving over "de feministe", "de moslim", "de allochtoon", "de homo". alsof kranten en programma's alleen gemaakt worden voor blanke, hetero, protestantse hollanders en niet voor iedereen.

plexus
22-03-04, 11:26
Geplaatst door Daviddavid
Het stoort me in kranten en op televisie al heel lang, dat gelul over zij en wij. doen ze nu over allochtonen, en met name moslims, maar de pers heeft dat altijd gedaan over groepen die "afwijken" van de brave, witte, protestantse hollander. Altijd die berichtgeving over "de feministe", "de moslim", "de allochtoon", "de homo". alsof kranten en programma's alleen gemaakt worden voor blanke, hetero, protestantse hollanders en niet voor iedereen.

jij begrijpt het spelletje nog steeds niet he...?

Simon
22-03-04, 11:30
Borst zegt best veel goede dingen in dit interview. Maar 'eerst Staphorst en dan Mohammed' vind ik eigenlijk ook een nogal ongelukkige uitspraak. Immers Staphorst staat voor een vorm van extremisme in het Christendom. Mohammed staat niet voor een vorm van extremisme.

taouanza
22-03-04, 11:39
Geplaatst door Daviddavid
Het stoort me in kranten en op televisie al heel lang, dat gelul over zij en wij. doen ze nu over allochtonen, en met name moslims, maar de pers heeft dat altijd gedaan over groepen die "afwijken" van de brave, witte, protestantse hollander. Altijd die berichtgeving over "de feministe", "de moslim", "de allochtoon", "de homo". alsof kranten en programma's alleen gemaakt worden voor blanke, hetero, protestantse hollanders en niet voor iedereen.

Ik heb ergens gelezen dat programmamakers denken aan blanke huisvrouwen.Dus.....

taouanza
22-03-04, 11:41
Geplaatst door Marruecos
Hmm, jij bent een autochtoon en ik een allochtoon(of toch autochtoon?). Wanna gimme some 'genegenheid'? :fplayer:

Ik wil niet geknuffelt worden door wildvreemde autochtonen.Die ommezwaai van Nobelientje is al erg genoeg. verveeld

Zwarte Schaap
22-03-04, 11:46
Geplaatst door taouanza
Ik wil niet geknuffelt worden door wildvreemde autochtonen.Die ommezwaai van Nobelientje is al erg genoeg. verveeld

Het schijnt dat er ook een toename is van ongewenste sexuele intimiteiten op de werkvloer vooral als je een jonge, alleenstaande vrouw bent met een tijdelijke arbeidscontract.

000NobelPrizes
22-03-04, 11:46
Geplaatst door Marruecos
Ach, wa's 'wildvreemd'? Ik was wel van plan een paar minuten ter kennismaking in te ruimen. :gniffel:

Met Borsato in je stereo? Dan blijf ik buiten een straal van 10 kilometer. Heus.

theemuts
22-03-04, 11:49
Het is juist niet alleen 'onderbuik'. Wel bij sommige mensen loopt het daarop uit.

Gerechtvaardigde kritiek, zoals 'het multicultureel drama' (manifest van P. Scheffer) was geen onderbuik.

000NobelPrizes
22-03-04, 11:50
Geplaatst door Marruecos
:haha:

Laatste nummer met Do (Ritos) ligt wel lekker in het gehoor. Maar je geeft z'n muziek dus een 000. :D

151 corrigerende tikjes. Meer niet.
Maar dat verdienen er wel meer.

taouanza
22-03-04, 11:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het schijnt dat er ook een toename is van ongewenste sexuele intimiteiten op de werkvloer vooral als je een jonge, alleenstaande vrouw bent met een tijdelijke arbeidscontract.

Wat tijdelijke contract?!
Ik had een vast contract en ik kon moven toen ik een mannelijke uitzendkracht liet weten dat ik zijn liefdesverklaringen niet op prijs stelde!

En van wie moest ik moven?
Inderdaad van een vrouw!

taouanza
22-03-04, 11:53
Geplaatst door 000NobelPrizes
151 corrigerende tikjes. Meer niet.
Maar dat verdienen er wel meer.

Wat heb jij tegen Bauer en Borsato????:mad:

taouanza
22-03-04, 11:57
Geplaatst door Marruecos
Hoe heb je het hem duidelijk gemaakt. Van drie hoog de trap af laten donderen? :lachu:

I wish i did.:moe:

taouanza
22-03-04, 11:58
Geplaatst door Marruecos
Hoe durf je die twee over een kam te scheren!? :jumping:

Ik ken Nobelientje langer dan vandaag en ik weet dat ze een gruwelijke hekel heeft aan Bauer.

000NobelPrizes
22-03-04, 12:06
Geplaatst door taouanza
Wat heb jij tegen Bauer en Borsato????:mad:

Ik vind er geen zak aan, jij wel. Nou, ieder zijn meug.
Simpel.

PS: gruwelijke hekel is nogal overdreven hoor.
Bauer heeft gewoon geen stem (vocaal volume van een kievit met griep).

taouanza
22-03-04, 12:13
Geplaatst door 000NobelPrizes


PS: gruwelijke hekel is nogal overdreven hoor.
Bauer heeft gewoon geen stem (vocaal volume van een kievit met griep).

Had je het niet een keer over in zuur oplossen?:vreemd:

000NobelPrizes
22-03-04, 12:17
Geplaatst door taouanza
Had je het niet een keer over in zuur oplossen?:vreemd:

Vast niet in verband met iemand die onlangs beweerde dat-ie Vivaldi niet om aan te horen vond.

Ieder zijn meug, nogmaals.

taouanza
22-03-04, 12:24
Geplaatst door 000NobelPrizes
Vast niet in verband met iemand die onlangs beweerde dat-ie Vivaldi niet om aan te horen vond.

Ieder zijn meug, nogmaals.

Vivaldi niet om aan te horen? zei Bauer dat?

000NobelPrizes
22-03-04, 12:35
Geplaatst door taouanza
Vivaldi niet om aan te horen? zei Bauer dat?

*De Nobele bonkt met haar hoofd op tafel*

Nee Taouanza, dat zei Bauer niet.


Back ontopic: de enige genegenheid die ik voor voor allochtonen zit in mijn onderbuik ;)
Mag dat ook?

taouanza
22-03-04, 12:38
Geplaatst door 000NobelPrizes
*De Nobele bonkt met haar hoofd op tafel*

Nee Taouanza, dat zei Bauer niet.




Bonk maar nog harder want ik heb het niet gezegd en ik weet dat jij sugereert van wel.:moe:

Ik zou dat nooit hebben gezegd.:ego:



Back ontopic: de enige genegenheid die ik voor voor allochtonen zit in mijn onderbuik ;)
Mag dat ook?

Moet je ongesteld worden?:cheefbek:

000NobelPrizes
22-03-04, 12:44
Geplaatst door taouanza
Bonk maar nog harder want ik heb het niet gezegd en ik weet dat jij sugereert van wel.:moe:

Ik zou dat nooit hebben gezegd.:ego:


Oh lieve help: er valt weer 's geen land met je te bezeilen.

Nee-hee, Bauer zei het niet en ik suggereerde ook geenszins dat hij dat zei of jij zoiets zou zeggen maar als je je het goed herinnert zei Mark61 onlangs hier dat hij Vivaldi niet om aan te horen vond en daar heb ik geen problemen mee al vind ik Vivaldi zelf wel erg mooi want ieder zijn meug.

Ik hoop dat je het nu begrijpt. Zo niet, dan wil ik het best nog wel uitgebreider uitleggen aan je.

taouanza
22-03-04, 13:40
Geplaatst door 000NobelPrizes
Oh lieve help: er valt weer 's geen land met je te bezeilen.

Nee-hee, Bauer zei het niet en ik suggereerde ook geenszins dat hij dat zei of jij zoiets zou zeggen maar als je je het goed herinnert zei Mark61 onlangs hier dat hij Vivaldi niet om aan te horen vond en daar heb ik geen problemen mee al vind ik Vivaldi zelf wel erg mooi want ieder zijn meug.

Ik hoop dat je het nu begrijpt. Zo niet, dan wil ik het best nog wel uitgebreider uitleggen aan je.

Oh Mark61 oke:nerveus:

Voor iemand waarmee je geen land kan bezeilen heb ik net wel verdomd lekkere haydari gemaakt.:ego:

000NobelPrizes
22-03-04, 13:44
Geplaatst door taouanza


Voor iemand waarmee je geen land kan bezeilen heb ik net wel verdomd lekkere haydari gemaakt.:ego:

Was je weer terug naar de keuken? Dat moet een troost zijn voor de fundies die vandaag als een bijenzwerm in en uit het forum vliegen.

taouanza
22-03-04, 13:48
Geplaatst door 000NobelPrizes
Was je weer terug naar de keuken? Dat moet een troost zijn voor de fundies die vandaag als een bijenzwerm in en uit het forum vliegen.

yep ik heb mezelf weer culinair overtroffen en een voorraad koriander gehakt en in de vriezer gestopt voordat het weer bedorven is.:duim:

000NobelPrizes
22-03-04, 13:50
Geplaatst door taouanza
yep ik heb mezelf weer culinair overtroffen en een voorraad koriander gehakt en in de vriezer gestopt voordat het weer bedorven is.:duim:
Oh ja? Vertel 's, gebruik je diepvrieszakjes of Tupperware?

taouanza
22-03-04, 13:55
Geplaatst door 000NobelPrizes
Oh ja? Vertel 's, gebruik je diepvrieszakjes of Tupperware?

Boterhamzakjes en waarom zou ik tupperware kopen.?Ik heb drie emmers boerenvla gekocht op de markt voor een euro.En die emmertjes zijn prima hertegebruiken.Door dat ze doorzichtig zijn in tegenstelling tot de mayonaise emmertjes zijn ze ook nog handiger.Je hoeft niet meer tig emmers te openen voordat je vind wat je zoekt.:duim:

Bofko
22-03-04, 14:01
Nou, Taouanza en Nobelprizes , zo te zien gaan jullie je topic-header waarmaken !! :duim: Nu de rest van het land nog....

taouanza
22-03-04, 14:10
Geplaatst door Bofko
Nou, Taouanza en Nobelprizes , zo te zien gaan jullie je topic-header waarmaken !! :duim: Nu de rest van het land nog....




psssssssssssssssssssssst

mark61
22-03-04, 14:37
Geplaatst door taouanza
Oh Mark61 oke:nerveus:

Voor iemand waarmee je geen land kan bezeilen heb ik net wel verdomd lekkere haydari gemaakt.:ego:

Ik dacht al, dat heb ik gezegd, maar wat heb ik ermee te maken? Maar als jullier erover beginnen, tsja, ik vind bauer wel wat van vivaldi hebben. Qua uitstraling.

Kan je wat van die haydari opsturen? Mjam. Volgende project: çerkes tavugu.

taouanza
22-03-04, 14:42
Geplaatst door mark61
Ik dacht al, dat heb ik gezegd, maar wat heb ik ermee te maken? Maar als jullier erover beginnen, tsja, ik vind bauer wel wat van vivaldi hebben. Qua uitstraling.

Kan je wat van die haydari opsturen? Mjam. Volgende project: çerkes tavugu.

Wasda? :watte?:

Zwarte Schaap
22-03-04, 14:42
Geplaatst door mark61
Kan je wat van die haydari opsturen? Mjam. Volgende project: çerkes tavugu.

Even mijn turks testen: Is het Tsjetsjeense kip?

SalmayaSale
22-03-04, 14:55
Geplaatst door mark61
Ik dacht al, dat heb ik gezegd, maar wat heb ik ermee te maken? Maar als jullier erover beginnen, tsja, ik vind bauer wel wat van vivaldi hebben. Qua uitstraling.

Kan je wat van die haydari opsturen? Mjam. Volgende project: çerkes tavugu.


Gourmand is fliflametwarda niks voor jou?????????????

mark61
22-03-04, 15:17
Mevrouw, meneer, tis Tsjerkessische kip. De Tsjerkessen wonen wel ergens in de buurt van de Tsjetsjenen, en zijn ook moslims en Kaukasisch. Zijn een minderheid in Turkije.

Je krijgt dat op salade lijkt en hemels smaakt. Maar het kost verschrikkelijk veel tijd en moeite om te maken. Meer een groepsproject dus. Ik heb het nog nooit in mijn eentje gemaakt.

Malzemeler
1 kip
2 lepels margarine
1 kleine ui
3 lepels meel
250 gr gepelde walnoten
3 tenen knoflook
1 glas melk
zout, peper

Voor de saus:
100 gr boter
cayenne peper

Voor 6 personen

Kendisi de Çerkes olan Sevim Uçar'dan aldığımız bu tarifi denemenizi öneririz. = Recept is van S.U., zelf Tsjerkessische. Probeert u t ook eens

Yapılışı = hoe of je het maakt

Kook de kip in water en verwijder het vel en de botten. Goed 'pluizen'. Hoe heet dat in het NL, ehm uitelkaar trekken tot je heel fijne vezeltjes overhoudt. Dat duurt uuuren en is meer een gezelschapsspel. Blijkbaar gaat t niet in de blender.

Smelt de margarine (? boter zou ik zeggen) in een pan en fruit de geraspte ui. Wanneer die beginnen te kleuren voeg je het meel toe. Snel roeren en bruin laten worden.

Maak van de walnoten en de knoflook een pasta in de blendır (dit is modern Turks). Melk toevoegen en doorroeren.

Voeg wat water waarin de kip is gekookt aan het meel/uimengsel toe. Als het geheel is opgestijfd de walnootmelk toevoegen en roeren . Heel even laten doorkoken. Voeg de kip toe. Nog even laten koken en dan het vuur uit. Niet teveel laten koken omdat anders vocht uit de walnoot komt. Ruim bestrooien met zwarte peper.

Smelt de boter en bak de rode peper. Schep het eten op de borden en giet er de pepersaus over.

Dit recept heb ik net van internet geplukt en is iets anders dan ik ken. Dit is de 'echte' Tsjerkessische methode, en warm dus.

Turken eten het meestal koud als mezze. Geen melk, olijfolie als sausbasis en oud brood (zonder korst) door het notenmengsel.

mark61
22-03-04, 15:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Even mijn turks testen: Is het Tsjetsjeense kip?

Tsjetsjeen is dus gewoon Çeçen. Ç schrijf/schreef je als djim met 3 punten. En klinkt dus als tsj.

The Circassians

The Circassians - self-designation Adyge- are the oldest indigenous people of North Caucasus. Their language belongs to the North-West of the Caucasian family of languages. Its unusual phonological system-an overabundance of consonants and scarcity of vowels has stimulated much interest among linguists .In the 6th century, under Georgian and Byzantine influence many were Christianised, but under the growing influence of the Ottomans, Islam replaced Christianity. However, the process was gradual. Blending with Christian survivals and even pre-Christian folk beliefs, Islam became fully established only in the 18th-19th centuries.

http://www.adige.nl/

Tis gek, maar je hebt tegenwoordig ook overal websites van. Zelfs in NL.

taouanza
22-03-04, 15:22
Geplaatst door mark61
Mevrouw, meneer, tis Tsjerkessische kip. De Tsjerkessen wonen wel ergens in de buurt van de Tsjetsjenen, en zijn ook moslims en Kaukasisch. Zijn een minderheid in Turkije.

Je krijgt dat op salade lijkt en hemels smaakt. Maar het kost verschrikkelijk veel tijd en moeite om te maken. Meer een groepsproject dus. Ik heb het nog nooit in mijn eentje gemaakt.

Malzemeler
1 kip
2 lepels margarine
1 kleine ui
3 lepels meel
250 gr gepelde walnoten
3 tenen knoflook
1 glas melk
zout, peper

Voor de saus:
100 gr boter
cayenne peper

Voor 6 personen

Kendisi de Çerkes olan Sevim Uçar'dan aldığımız bu tarifi denemenizi öneririz. = Recept is van S.U., zelf Tsjerkessische. Probeert u t ook eens

Yapılışı = hoe of je het maakt

Kook de kip in water en verwijder het vel en de botten. Goed 'pluizen'. Hoe heet dat in het NL, ehm uitelkaar trekken tot je heel fijne vezeltjes overhoudt. Dat duurt uuuren en is meer een gezelschapsspel. Blijkbaar gaat t niet in de blender.

Smelt de margarine (? boter zou ik zeggen) in een pan en fruit de geraspte ui. Wanneer die beginnen te kleuren voeg je het meel toe. Snel roeren en bruin laten worden.

Maak van de walnoten en de knoflook een pasta in de blendır (dit is modern Turks). Melk toevoegen en doorroeren.

Voeg wat water waarin de kip is gekookt aan het meel/uimengsel toe. Als het geheel is opgestijfd de walnootmelk toevoegen en roeren . Heel even laten doorkoken. Voeg de kip toe. Nog even laten koken en dan het vuur uit. Niet teveel laten koken omdat anders vocht uit de walnoot komt. Ruim bestrooien met zwarte peper.

Smelt de boter en bak de rode peper. Schep het eten op de borden en giet er de pepersaus over.

Dit recept heb ik net van internet geplukt en is iets anders dan ik ken. Dit is de 'echte' Tsjerkessische methode, en warm dus.

Turken eten het meestal koud als mezze. Geen melk, olijfolie als sausbasis en oud brood (zonder korst) door het notenmengsel.


Euhm als ik het zo zie ken ik denk een makkelijker variatie........

mark61
22-03-04, 15:27
Geplaatst door SalmayaSale
Gourmand is fliflametwarda niks voor jou?????????????

Jazeker wel! Maar het is een heeeel moeilijk recept.

mark61
22-03-04, 15:28
Geplaatst door taouanza
Euhm als ik het zo zie ken ik denk een makkelijker variatie........

Jaja, alles in de blender zeker en afmaken met mayonaise?

taouanza
22-03-04, 15:33
Geplaatst door mark61
Jaja, alles in de blender zeker en afmaken met mayonaise?

Gatverdamme je kon me niet erger beledigen!:mad:

soms denk ik waarom maak ik van mijn hobby niet mijn beroep: Een eigen eettentje maar dan denk ik aan de mensen die mijn culinaire hoogstandjes willen verkrachten met mayonaise of knoflooksaus en is die droom heel snel voorbij.:moe:

mark61
22-03-04, 15:38
Geplaatst door taouanza
Gatverdamme je kon me niet erger beledigen!:mad:

soms denk ik waarom maak ik van mijn hobby niet mijn beroep: Een eigen eettentje maar dan denk ik aan de mensen die mijn culinaire hoogstandjes willen verkrachten met mayonaise of knoflooksaus en is die droom heel snel voorbij.:moe:

Baas in eigen kombuis! Je moet wel pal staan voor je culinaire autonomie. Ik doe de afwas wel en houd de handelsreizigers in vette saus op een afstand.

taouanza
22-03-04, 15:45
Geplaatst door mark61
Baas in eigen kombuis! Je moet wel pal staan voor je culinaire autonomie. Ik doe de afwas wel en houd de handelsreizigers in vette saus op een afstand.


:hihi: