PDA

Bekijk Volledige Versie : Aanslag op Yasin sterk veroordeelt in de wereld, Egypte zegt camp-david herdenking af



Zwarte Schaap
22-03-04, 11:36
Aanslag scherp veroordeeld
De moordaanslag op de Hamas-leider Ahmed Yassin is maandag in verscheidene landen veroordeeld. De Britse minister van Buitenlandse Zaken Jack Straw noemde de aanslag ,,onacceptabel'' en ,,niet te rechtvaardigen''.

Volgens de Brit mag Israël zich wel verdedigen tegen terrorisme, maar mag het daarvoor geen middelen gebruiken die buiten het internationale recht vallen.

,,Daarom veroordelen we het. Het is onacceptabel, het is niet te rechtvaardigen en het is hoogst onwaarschijnlijk dat het zijn doel zal bereiken'', zei Straw in Brussel, waar hij arriveerde voor een bijeenkomst van de Europese Unie. ,,Ik geloof niet dat Israël ervan zal profiteren dat een oudere man in een rolstoel het doelwit van een moordaanslag was.''

De EU-gezant voor het buitenland Javier Solana noemde de gewelddadige dood van Yassin ,,heel, heel slecht nieuws'' voor het vredesproces in het Midden-Oosten. ,,Dit soort acties draagt absoluut niet bij aan de schepping van condities voor vrede.''

Ook de Franse minister van Buitenlandse Zaken, Dominique de Villepin, ziet in de aanslag een terugslag in het vredesproces.

Zijn Duitse collega Joschka Fischer uitte zijn ,,diepe bezorgdheid''. ,,Alles moet worden gedaan om verdere escalatie te voorkomen.''

De Egyptische president Hosni Mubarak kondigde aan dat Egypte niet zal deelnemen aan de herdenking van het vredesverdag van Camp David, dat Israël en Egypte 25 jaar geleden ondertekenden. ,,We veroordelen deze lafhartige aanval en staken onze deelname aan de feestelijkheden.''

Marsipulami
22-03-04, 11:46
Israël mag dan wel zo dapper zijn om een verlamde man in een rolstoel te vermoorden. De vrijheidsdroom van het Palestijnse volk kan men niet vermoorden. Sheik Yassin heeft met zijn dood in deze omstandigheden zijn zoveelste overwinning behaald.

Als er niet op heel korte termijn een totaal ander beleid komt in Israël, dan is deze staat aan de laatste vijf jaar van haar bestaan begonnen.

plexus
22-03-04, 11:50
Geplaatst door Marsipulami
Israël mag dan wel zo dapper zijn om een verlamde man in een rolstoel te vermoorden. De vrijheidsdroom van het Palestijnse volk kan men niet vermoorden. Sheik Yassin heeft met zijn dood in deze omstandigheden zijn zoveelste overwinning behaald.

Als er niet op heel korte termijn een totaal ander beleid komt in Israël, dan is deze staat aan de laatste vijf jaar van haar bestaan begonnen.

denk dat we meer moeten kijken naar het buitenlands-beleid wat gevoerd wordt door de vs..daar moet verandering in komen!

Marsipulami
22-03-04, 11:56
Geplaatst door plexus
denk dat we meer moeten kijken naar het buitenlands-beleid wat gevoerd wordt door de vs..daar moet verandering in komen!

De VS kan alleen de wapens van Israël subsidiëren. Het beleid van Sharon heeft aangetoond dat men aan wapens niet veel heeft. Het is volgens mij gewoon een kwestie van tijd alvorens de joodse staat Israël verdwenen zal zijn.

plexus
22-03-04, 12:13
Geplaatst door Marsipulami
De VS kan alleen de wapens van Israël subsidiëren. Het beleid van Sharon heeft aangetoond dat men aan wapens niet veel heeft. Het is volgens mij gewoon een kwestie van tijd alvorens de joodse staat Israël verdwenen zal zijn.

het heeft degelijk gewerkt en het werkt nog steeds..kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het over 5 jaar opeens anders zal zijn..

theemuts
22-03-04, 12:45
Deze veroordeling van veel landen is wel iets hypocriet. Het westen doet hetzelfde a door OBL op te jagen, en te doden waar mogelijk is vanuit de lucht, en zonder proces.

Het westen, inclusief de Arabische leiders zouden zeer verheugd zijn als bin Laden gedood zou worden.

Al Sawt
22-03-04, 12:53
Geplaatst door plexus
denk dat we meer moeten kijken naar het buitenlands-beleid wat gevoerd wordt door de vs..daar moet verandering in komen! Nee Plexus,

Er moet een verandering binnen Arabische wereld komen.

Zolang er verdeeldheid is binnen onze gelederen en we weigeren om onze rangen te sluiten voor dreigingen intern en extern, zal er nooit einde komen aan de Palestijnse onderdrukking.

850
22-03-04, 12:59
Geplaatst door theemuts
Deze veroordeling van veel landen is wel iets hypocriet. Het westen doet hetzelfde a door OBL op te jagen, en te doden waar mogelijk is vanuit de lucht, en zonder proces.

Het westen, inclusief de Arabische leiders zouden zeer verheugd zijn als bin Laden gedood zou worden.

Dat geloof ik niet. Als Ome Binnie zonder vorm van rechtspraak n batterij kogels door zich heen krijgt geloodst dan zal er zeker veel protest klinken uit het westen..........

Maar zelf zou ik het prima vinden dat Binnie om zeep geholpen wordt. Weer n vuil varken minder.....

theemuts
22-03-04, 13:03
Kortom, al die afwijzingen en veroordelingen zijn dus hypocriet. Dus waarover hebben we het nog.

taouanza
22-03-04, 13:17
Geplaatst door Al Sawt
Nee Plexus,

Er moet een verandering binnen Arabische wereld komen.

Zolang er verdeeldheid is binnen onze gelederen en we weigeren om onze rangen te sluiten voor dreigingen intern en extern, zal er nooit einde komen aan de Palestijnse onderdrukking.

juistem!

850
22-03-04, 13:20
Geplaatst door theemuts
Kortom, al die afwijzingen en veroordelingen zijn dus hypocriet. Dus waarover hebben we het nog.

Het westen heeft n onwrikbaar geloof in rechtspraak en daar hoort niet het neermaaien van uitschot tussen. Eerst n langdurige rechtszaak (gestoeld op christelijk fundament) en dan pas straffen......... :fplet:

plexus
22-03-04, 13:28
Geplaatst door Al Sawt
Nee Plexus,

Er moet een verandering binnen Arabische wereld komen.

Zolang er verdeeldheid is binnen onze gelederen en we weigeren om onze rangen te sluiten voor dreigingen intern en extern, zal er nooit einde komen aan de Palestijnse onderdrukking.

daar ben ik absoluut met je eens...

maar wiens buitenlands-beleid is medeveranwoordelijk voor die verdeeldheid onder veel van die arabische landen?

theemuts
22-03-04, 13:32
Het westen heeft n onwrikbaar geloof in rechtspraak en daar hoort niet het neermaaien van uitschot tussen. Eerst n langdurige rechtszaak (gestoeld op christelijk fundament) en dan pas straffen.........

Mee eens 850. Alleen geldt dat dan niet voor OBL?

850
22-03-04, 13:46
Geplaatst door theemuts
Mee eens 850. Alleen geldt dat dan niet voor OBL?

Vermoedelijk niet. Ik verwacht veel protest van zowel het volk als de politieke leiders mocht Binnie zonder terrechtstelling n kogel door het hoofd geboord krijgen.
:fplet: Liever eerst miljoenen euro's verspillen aan papierwerk en n jarenlang durende rechtszaak om dan tot de conclusie te komen dat ie n injectienaald verdient......... :nerd: And Justice For All............

theemuts
22-03-04, 13:48
Ik verwacht veel protest van zowel het volk als de politieke leiders mocht Binnie zonder terrechtstelling n kogel door het hoofd geboord krijgen.

Ik niet, ik denk dat velen een feestje zullen bouwen.

Zwarte Schaap
22-03-04, 13:50
Geplaatst door Al Sawt
Nee Plexus,

Er moet een verandering binnen Arabische wereld komen.

Zolang er verdeeldheid is binnen onze gelederen en we weigeren om onze rangen te sluiten voor dreigingen intern en extern, zal er nooit einde komen aan de Palestijnse onderdrukking.

Die verdeeldheid is er niet onder de volkeren zelf, maar onder de dictators die door het westen in het zadel zijn geholpen en in het zadel worden gehouden.

850
22-03-04, 13:55
Geplaatst door theemuts
Ik niet, ik denk dat velen een feestje zullen bouwen.

:fparty: Ik ga dan zeker n feestje bouwen :gefeli:

Sharon, Binnie, Saddam, Bush, Blair................hun dood is me allemaal n feestje waard.
:gefeli:

Marsipulami
22-03-04, 14:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Die verdeeldheid is er niet onder de volkeren zelf, maar onder de dictators die door het westen in het zadel zijn geholpen en in het zadel worden gehouden.

Dat is wishfull thinking. Met of zonder door het westen gesteunde dictators. Die Arabieren worden het toch nooit eens met elkaar.

Rabi'ah.
22-03-04, 17:10
Geplaatst door Marsipulami
Israël mag dan wel zo dapper zijn om een verlamde man in een rolstoel te vermoorden. De vrijheidsdroom van het Palestijnse volk kan men niet vermoorden. Sheik Yassin heeft met zijn dood in deze omstandigheden zijn zoveelste overwinning behaald.

Als er niet op heel korte termijn een totaal ander beleid komt in Israël, dan is deze staat aan de laatste vijf jaar van haar bestaan begonnen.

Nou, laten we zeggen, de laatste 20 jaar? (Als je pessimistisch schat, valt t altijd mee :wink: :) )

Zwarte Schaap
22-03-04, 17:15
Geplaatst door Marsipulami
Dat is wishfull thinking. Met of zonder door het westen gesteunde dictators. Die Arabieren worden het toch nooit eens met elkaar.

Wat jij zegt is juist wishfull thinking. Het volk is het per definitie met elkaar eens. Iedereen is het eens over corruptiebestrijding, misdaden van Israel, het zorgen voor meer rechtvaardigheid.

Arabieren zijn niet minder dan andere volkeren dat ze niet kunnen samenwerken. Dat is juist wat het westen wil dat ze denken.

Het is een kwestie van tijd.

850
22-03-04, 17:17
Geplaatst door Rabi'ah.
Nou, laten we zeggen, de laatste 20 jaar? (Als je pessimistisch schat, valt t altijd mee :wink: :) )

Ik denk eerder dat je het te positief inschat.

850
22-03-04, 17:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Arabieren zijn niet minder dan andere volkeren dat ze niet kunnen samenwerken. Dat is juist wat het westen wil dat ze denken.

Als het gaat om constructief samenwerken dan zijn ze wel minder dan andere volkeren.
Helaas maar waar........
En dat staat los van hoe er in het westen over de arabische naties gedacht wordt........

Anwaro
22-03-04, 17:25
Geplaatst door Marsipulami
Dat is wishfull thinking. Met of zonder door het westen gesteunde dictators. Die Arabieren worden het toch nooit eens met elkaar.

Nu klets je onzin Mars!
Westerlingen zijn het ook niet altijd eens met elkaar maar het is wel een verschil of je in alle vrijheid je mening mag uiten of onder een dictatoraal regime moet overleven.
En als het Westen nou 'ns die hebberige vingertjes van ze thuis zou houden zou de wereld er al heel wat beter uitzien. Denk je niet?

Ya.. wat zou ik genieten als we idd een eenheid zouden vormen en inplaats van een stel volgzame imbicielen een paar echte leiders aan het roer zouden hebben staan die op een volkome legale manier de Westerse wereld, inclusief Israël een stuk arrogantie zouden terugbetalen.

Anwaro
22-03-04, 17:27
Geplaatst door 850
Als het gaat om constructief samenwerken dan zijn ze wel minder dan andere volkeren.
Helaas maar waar........
En dat staat los van hoe er in het westen over de arabische naties gedacht wordt........

Je miauwt onzin kat! Ga brokjes halen en doe wat nuttigs! :regie:

Marsipulami
22-03-04, 17:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat jij zegt is juist wishfull thinking. Het volk is het per definitie met elkaar eens. Iedereen is het eens over corruptiebestrijding, misdaden van Israel, het zorgen voor meer rechtvaardigheid.

Onderdrukten hebben wel eens de neiging om de rol van de onderdrukker te kopiëren zo gauw ze zelf aan zet zijn. De drang naar macht, geld en eerzucht zijn veel te sterk. Ik geloof niet echt in regimewissels.


Arabieren zijn niet minder dan andere volkeren dat ze niet kunnen samenwerken. Dat is juist wat het westen wil dat ze denken.

Het is een kwestie van tijd.

Ja veel tijd, men zal moeten leren wennen aan democratie, overleg en samenwerking, compromissen,... niet alleen de leiders maar ook de hele bevolking. Om die mentale overschakeling te maken is in het allerbeste geval nog wel een generatie of vier nodig.

Maar je hebt gelijk dat het niet alleen Arabieren geldt maar alle volkeren met een lange dictatoriale geschiedenis. Kijk naar de evolutie van Aristide: van dappere volksheld uit de sloppenwijken van Haïti naar een dictatoriale machtswellusteling.

Marsipulami
22-03-04, 17:42
Geplaatst door Anwaro
Nu klets je onzin Mars!
Westerlingen zijn het ook niet altijd eens met elkaar maar het is wel een verschil of je in alle vrijheid je mening mag uiten of onder een dictatoraal regime moet overleven.
En als het Westen nou 'ns die hebberige vingertjes van ze thuis zou houden zou de wereld er al heel wat beter uitzien. Denk je niet?

Je legt de schuld te eenzijdig bij het westen, zo simpel is het niet.


Ya.. wat zou ik genieten als we idd een eenheid zouden vormen en inplaats van een stel volgzame imbicielen een paar echte leiders aan het roer zouden hebben staan die op een volkome legale manier de Westerse wereld, inclusief Israël een stuk arrogantie zouden terugbetalen.

Je verwacht te veel van leiders.

850
22-03-04, 17:45
Geplaatst door Anwaro
Je miauwt onzin kat! Ga brokjes halen en doe wat nuttigs! :regie:

:haha:

Ik ben serieus...........mijn grote held Quathafi probeert al sinds 1969 eenheid te scheppen in Arabische landen......tevergeefs tot nog toe.
De meeste arabische landen staan niet sympatiek tegenover elkander.
Marokko-Algerye
Algerye-Tunesie
Libya-Egypte
Tis 1 groot broeinest in die regio......

Marsipulami
22-03-04, 17:51
Geplaatst door Rabi'ah.
Nou, laten we zeggen, de laatste 20 jaar? (Als je pessimistisch schat, valt t altijd mee :wink: :) )

Nee hoor, zo lang duurt het echt niet meer. De staat Israël heeft de laatste jaren alle restjes van morele legitimiteit verloren. Als ik vandaag merk dat zowat heel Europa (de leiders en de bevolking) verontwaardigd reageert op de liquidatie van sheik Yassin -die nochtans door iedereen als een onvervalste terroristenleider werd gezien- dan heb ik wel degelijk het gevoel dat de kansen snel aan het keren zijn voor Israël. Met wapens alleen hou je geen staat overeind. Nieuw in vergelijking met 10 jaar geleden is dat voor het eerst in de geschiedenis van de staat Israël de publieke opinie in het westen zich massaal tegen die staat begint te keren.

mark61
22-03-04, 17:56
Geplaatst door Marsipulami
Met wapens alleen hou je geen staat overeind.

Waarom niet? De andere kant is veel te zwak om Israel militair te verslaan, en verder is er op dat vlak niet veel hulp te verwachten.


Nieuw in vergelijking met 10 jaar geleden is dat voor het eerst in de geschiedenis van de staat Israël de publieke opinie in het westen zich massaal tegen die staat begint te keren.

Daar liggen ze in Israel echt niet wakker van; ze beschouwen Europa toch al als antisemitisch en pro-Arabisch. Zolang de VS niet overstag gaat hoeven ze zich in Israel geen zorgen te maken. Tenzij er sancties komen natuurlijk. Maar dat zie ik niet gebeuren.

Een obligaat 'gut tis tegen het internationaal recht', daar blaas je nog geen matze mee omver.

Anwaro
22-03-04, 17:59
Geplaatst door Marsipulami
Je legt de schuld te eenzijdig bij het westen, zo simpel is het niet.

Nee het volk zelf doet aan SM en geniet ervan zichzelf te laten onderdrukken :rolleyes:


Je verwacht te veel van leiders. [/B]

Ik verwcht niets van leiders, ik zei alleen dat ik er als het zou gebeuren er met volle teugen van zou genieten!


[i]Geplaatst door 850
:haha:

Ik ben serieus...........mijn grote held Quathafi probeert al sinds 1969 eenheid te scheppen in Arabische landen......tevergeefs tot nog toe.
De meeste arabische landen staan niet sympatiek tegenover elkander.
Marokko-Algerye
Algerye-Tunesie
Libya-Egypte
Tis 1 groot broeinest in die regio......

Ik blijf erbij... dat zou minder zijn als er andere leiders waren.
Kijk 's naar het Europa van vroeger. (toen jij nog jong was :stout: )

Donna
22-03-04, 18:35
Geplaatst door Marsipulami
Nee hoor, zo lang duurt het echt niet meer. De staat Israël heeft de laatste jaren alle restjes van morele legitimiteit verloren. Als ik vandaag merk dat zowat heel Europa (de leiders en de bevolking) verontwaardigd reageert op de liquidatie van sheik Yassin -die nochtans door iedereen als een onvervalste terroristenleider werd gezien- dan heb ik wel degelijk het gevoel dat de kansen snel aan het keren zijn voor Israël. Met wapens alleen hou je geen staat overeind. Nieuw in vergelijking met 10 jaar geleden is dat voor het eerst in de geschiedenis van de staat Israël de publieke opinie in het westen zich massaal tegen die staat begint te keren.


De druk van buitenaf neemt toe, maar vlak ook de binnenlandse ontwikkelingen niet uit. Moreel gezien is de staat Israel aan het eroderen, juist ook van binnenuit. De tegenstellingen nemen toe, en er groeien generaties op die het zionisme op heel andere manier interpreteren dan hun ouders. Door danwel helemaal geen waarde te hechten aan de joodse staat, danwel door er een echt zwaar discriminerende interpretatie aan te geven. Israel is volledig gemilitariseerd de afgelopen jaren. De immigratie stagneert, de diaspora is weer op gang gekomen.

Ik denk dat je gelijk hebt, de staat Israel zal in zijn huidige vorm absoluut niet lang meer bestaan. Over een paar jaar zal blijken dat niet Arafat, maar Barak een unieke kans heeft laten schieten een paar jaar geleden.

Zwarte Schaap
22-03-04, 18:45
Geplaatst door Marsipulami
Ja veel tijd, men zal moeten leren wennen aan democratie, overleg en samenwerking, compromissen,... niet alleen de leiders maar ook de hele bevolking. Om die mentale overschakeling te maken is in het allerbeste geval nog wel een generatie of vier nodig.

Zonder inmenging en steun aan de dictators van het Westen, is het binnen één generatie gedaan.

850
22-03-04, 18:50
Geplaatst door Anwaro
Ik blijf erbij... dat zou minder zijn als er andere leiders waren.
Kijk 's naar het Europa van vroeger. (toen jij nog jong was :stout: )

Ja maar er zijn geen andere leiders.
En van solide samenwerkingen onderling is geen sprake.
Overigens zijn het niet enkel maar de leiders die er de schuld aan hebben.
Je zal binnenkort genoeg Tunesiers ontmoeten die negatief tegenover Algerye staan.


Toen ik nog jong was....... was er ook al geen samenwerking tussen arabische landen :fuckit:

Zwarte Schaap
22-03-04, 18:57
Geplaatst door 850
Ja maar er zijn geen andere leiders.
En van solide samenwerkingen onderling is geen sprake.
Overigens zijn het niet enkel maar de leiders die er de schuld aan hebben.
Je zal binnenkort genoeg Tunesiers ontmoeten die negatief tegenover Algerye staan.


Toen ik nog jong was....... was er ook al geen samenwerking tussen arabische landen :fuckit:

Nederlanders staan al jaren negatief tegen over de Duitsers, maar de regering heeft het niet in de weg gestaan om ingrijpend samen te werken.

In de Arabische landen is het precies omgekeerd. De Volkeren hebben niets tegen elkaar alleen de regeringsleiders hebben wat tegen elkaar. Dat was vooral tijdens de koude oorlog goed te merken. De regeringsleider die zich door de Amerikanen liet inpalmen had een bloedhekel aan de regeringsleider die zich door de Russen liet inpalmen.

vb. Marokkanen hebben niets tegen Algerijnen, maar de regeringsleiders wel.

rja
22-03-04, 19:14
Geplaatst door Marsipulami
Nee hoor, zo lang duurt het echt niet meer. De staat Israël heeft de laatste jaren alle restjes van morele legitimiteit verloren. Als ik vandaag merk dat zowat heel Europa (de leiders en de bevolking) verontwaardigd reageert op de liquidatie van sheik Yassin -die nochtans door iedereen als een onvervalste terroristenleider werd gezien- dan heb ik wel degelijk het gevoel dat de kansen snel aan het keren zijn voor Israël. Met wapens alleen hou je geen staat overeind. Nieuw in vergelijking met 10 jaar geleden is dat voor het eerst in de geschiedenis van de staat Israël de publieke opinie in het westen zich massaal tegen die staat begint te keren.
Dat de EU zich tegen Israël keert, lijkt me zeer onwaarschijnlijk , er zullen altijd een paar landen een veto uitspreken over maatregelen tegen Israël.

850
22-03-04, 19:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nederlanders staan al jaren negatief tegen over de Duitsers, maar de regering heeft het niet in de weg gestaan om ingrijpend samen te werken.

In de Arabische landen is het precies omgekeerd. De Volkeren hebben niets tegen elkaar alleen de regeringsleiders hebben wat tegen elkaar. Dat was vooral tijdens de koude oorlog goed te merken. De regeringsleider die zich door de Amerikanen liet inpalmen had een bloedhekel aan de regeringsleider die zich door de Russen liet inpalmen.

vb. Marokkanen hebben niets tegen Algerijnen, maar de regeringsleiders wel.

Ik ben in Tunesie vele mensen tegen gekomen die wel iets tegen Algerynen hebben. Vreemd genoeg ben ik in Algerye geen Algerynen tegen gekomen die iets tegen Tunesiers hebben maar Egyptenaren daarintegen kijken weer neer op Libya. Zowel het volk alswel de leiding.

000NobelPrizes
22-03-04, 19:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nederlanders staan al jaren negatief tegen over de Duitsers, maar de regering heeft het niet in de weg gestaan om ingrijpend samen te werken.

Wat een onzin. Duitsers mogen niet ons favoriete volk zijn: er zijn nog naweeen van je-weet-wel. Dat weerhoudt de Nederlanders en de Duitsers er niet van direct met elkaar samen te werken. Dat gebeurt echt niet op instigatie van de regering. Het is onze eigen instelling, van zowel de Hollanders als de Duitsers.
En werk je eenmaal samen, dan blijken die oude pijnen makkelijk bespreekbaar, of zijn ze niet eens nodig om te bespreken. Oud zeer is ondertussen al helemaal geen sta-in-de-weg meer.

Niet alleen met werk. Hollanders piepen zo vaak over de Fransen, maar 800.000 Hollanders hebben daar een huis. En ze zitten graag met ze aan tafel.



In de Arabische landen is het precies omgekeerd. De Volkeren hebben niets tegen elkaar alleen de regeringsleiders hebben wat tegen elkaar. Dat was vooral tijdens de koude oorlog goed te merken. De regeringsleider die zich door de Amerikanen liet inpalmen had een bloedhekel aan de regeringsleider die zich door de Russen liet inpalmen.

vb. Marokkanen hebben niets tegen Algerijnen, maar de regeringsleiders wel.
Europese regeringsleiders willen ook nog wel 's met een schuin oog naar elkaar kijken. Maar de keuzes zijn duidelijk: daar waar samengewerkt kan worden, zet je je vooroordelen of aversie buiten boord.
Dat de Arabische volkeren niets tegen mekaar hebben, is mooi. Maar wanneer gaan ze nu eens samenwerken? Maar dan ook echt samenwerken? Daarvoor heb je toch wel iets meer nodig dan mekaar alleen lijden.

000NobelPrizes
22-03-04, 19:37
Geplaatst door 850
Ik ben in Tunesie vele mensen tegen gekomen die wel iets tegen Algerynen hebben. Vreemd genoeg ben ik in Algerye geen Algerynen tegen gekomen die iets tegen Tunesiers hebben maar Egyptenaren daarintegen kijken weer neer op Libya. Zowel het volk alswel de leiding.

Wat ik indertijd in Parijs heb gemerkt van de ALgerijnen, is dat ze nogal neerkijken op de Berbers. Tunesiers trouwens ook.
Wat een eikels. Altijd iemand nodig hebben om op af te geven, om jezelf een beter gevoel te geven. Slap hoor.

Zwarte Schaap
22-03-04, 19:40
Geplaatst door 000NobelPrizes
Wat een eikels. Altijd iemand nodig hebben om op af te geven, om jezelf een beter gevoel te geven. Slap hoor.


Hahaha.........je mag 2 keer raden waarom ik lach !

000NobelPrizes
22-03-04, 19:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hahaha.........je mag 2 keer raden waarom ik lach !

2 keer?

Okay.

1. Je bent Berber en je herkent dit.
2. Je hebt gevoel voor humor gekocht op de zwarte markt.

Zwarte Schaap
22-03-04, 19:53
Geplaatst door 000NobelPrizes
2 keer?

Okay.

1. Je bent Berber en je herkent dit.
2. Je hebt gevoel voor humor gekocht op de zwarte markt.

Antwoord 1 is half goed!

Alleen heeft mijn berberafkomst er niets mee te maken maar meer mijn vreemdelingenstatus en mijn geloof.

Het mooiste is nog wel dat zulke woorden uit jouw mond kwamen. Hahaha... :haha:

oke nog een keer:


Geplaatst door Nobelientje

Wat een eikels. Altijd iemand nodig hebben om op af te geven, om jezelf een beter gevoel te geven. Slap hoor.

Al Sawt
22-03-04, 19:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Die verdeeldheid is er niet onder de volkeren zelf, maar onder de dictators die door het westen in het zadel zijn geholpen en in het zadel worden gehouden. Dat bedoel ik.

Ontmanteling van k.ankergezwel Israel, is alleen mogelijk als we onze verlichte Arabische despoten afzetten.

Al Sawt
22-03-04, 19:59
Geplaatst door rja
Dat de EU zich tegen Israël keert, lijkt me zeer onwaarschijnlijk , er zullen altijd een paar landen een veto uitspreken over maatregelen tegen Israël. Volkomen mee eens.

Europa heeft die conflict ingevoerd en houdt het voor een gedeelte in leven.

Vroeg of laat zal Europa die conflict als een boemerang terug krijgen.

000NobelPrizes
22-03-04, 20:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het mooiste is nog wel dat zulke woorden uit jouw mond kwamen. Hahaha... :haha:

oke nog een keer:

En dan komt dat: "mensen hebben iemand nodig om op af te geven en yaday yada..."

Die toch?

Schaapje toch: denk je nu echt dat we dat nodig hebben, afgeven op een ander om onszelf goed te voelen?

Wij hadden/hebben het hier reuze naar ons zin hoor. Het is juist dat we nu geconfronteerd worden met allerlei weirde zooi dat we dat pas beseften.

Schat, ik ben je eigenlijk dankbaar. Ik ben opeens de Hollandse mannen veel meer gaan waarderen, en onze vrijheid, onze luchtigheid met homo's, ons Holly-go-lightly ding, onze ingetogenheid. Maar vooral het gemak van onze communicatie, en onze directheid. En onze zelfspot.

Nou ja, zoveel meer dingen die ik opeens zie, sinds het vergelijkingsmateriaal zich heeft gemanifesteerd als een zwarte burcht.

000NobelPrizes
22-03-04, 20:09
Geplaatst door Al Sawt
[B
Ontmanteling van k.ankergezwel Israel, is alleen mogelijk als we onze verlichte Arabische despoten afzetten. [/B]

Ik vind jou betiteling van Israel helemaal niet bij je passen.
Met die opmerking daarna ben ik het eens. Maar dat van het tumor... nee... dat had ik niet van je verwacht.

prachtvrouw
22-03-04, 20:35
Ik heb eigenlijk nog steeds geen veroordeling van het Amerikaanse kamp gehoord. Bewust, omdat ze zich niet aan deze zaak willen branden? Volgens mij steunen ze deze vorm van Israelisch staatsterrorisme wel, maar zijn ze bang om een standpunt in te nemen omdat dit de woede van de Arabische wereld kan opwekken en als gevolg Amerika meer aanslagen te vrezen heeft.

Wat me trouwens ook zo stoort, is dat Israël een link wil suggereren tussen Al Qaeda en Hamas om zo de moordaanslag op sjeik Yassin te kunnen verantwoorden aan haar bondgenoten.

Orakel
22-03-04, 20:54
Geplaatst door prachtvrouw
Ik heb eigenlijk nog steeds geen veroordeling van het Amerikaanse kamp gehoord. Bewust, omdat ze zich niet aan deze zaak willen branden? Volgens mij steunen ze deze vorm van Israelisch staatsterrorisme wel, maar zijn ze bang om een standpunt in te nemen omdat dit de woede van de Arabische wereld kan opwekken en als gevolg Amerika meer aanslagen te vrezen heeft.

Wat me trouwens ook zo stoort, is dat Israël een link wil suggereren tussen Al Qaeda en Hamas om zo de moordaanslag op sjeik Yassin te kunnen verantwoorden aan haar bondgenoten.

Ze hebben het inderdaad niet veroordeeld en hebben slechts geroepen dat ze er niet van op de hoogte waren. Uhhuh....

Daarnaast hebben zij landen als Israel en Rusland de legitimatie gegeven voor dit soort handelingen door hun pionierswerk op het gebied van pre-emptive strikes.

En de rest van de wereld doet een beetje aan als bange ouders die niet durven opvoeden. I.p.v. het kind een tik te geven roepen ze foei.

"Als je rechtvaardigheid niet gelijk verdeelt, zal onrechtvaardigheid gelijk verdeeld worden".

Zwarte Schaap
22-03-04, 20:54
Geplaatst door 000NobelPrizes
En dan komt dat: "mensen hebben iemand nodig om op af te geven en yaday yada..."

Die toch?

Schaapje toch: denk je nu echt dat we dat nodig hebben, afgeven op een ander om onszelf goed te voelen?

Wij hadden/hebben het hier reuze naar ons zin hoor. Het is juist dat we nu geconfronteerd worden met allerlei weirde zooi dat we dat pas beseften.

Schat, ik ben je eigenlijk dankbaar. Ik ben opeens de Hollandse mannen veel meer gaan waarderen, en onze vrijheid, onze luchtigheid met homo's, ons Holly-go-lightly ding, onze ingetogenheid. Maar vooral het gemak van onze communicatie, en onze directheid. En onze zelfspot.

Nou ja, zoveel meer dingen die ik opeens zie, sinds het vergelijkingsmateriaal zich heeft gemanifesteerd als een zwarte burcht.

Spreek je nu ineens in meervoud? Voel je je geroepen om voor de rest van Nederland te spreken? Ik had het gewoon over jou hoor !

Over de Hollandse mannen snap ik al helemaal niet waarom je ze erbij haalt, heeft een allochtone man je pijn gedaan en projecteer je dat nu op mij? Het spijt me voor je dat jou pijn gedaan is maar dat soort persoonlijke zaken laat ik liever hier buiten de discussie.

Maar als het je een goed gevoel geeft dan gun ik het je wel, je mag mij wel met je venijnige woorden om de oren slaan, ik kan wel een stootje hebben.

000NobelPrizes
22-03-04, 21:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Spreek je nu ineens in meervoud? Voel je je geroepen om voor de rest van Nederland te spreken? Ik had het gewoon over jou hoor !

.

Hahaha... nee Schaap, ik weet echt wel dat er zo veel Hollanders denken als ik. Die het ook gewoon leuk hebben hier, en dat zo willen houden.

Dig it? ;)

Zwarte Schaap
22-03-04, 21:07
Geplaatst door 000NobelPrizes
Hahaha... nee Schaap, ik weet echt wel dat er zo veel Hollanders denken als ik. Die het ook gewoon leuk hebben hier, en dat zo willen houden.

Dig it? ;)


Geplaatst door Nobelientje
Wat een eikels. Altijd iemand nodig hebben om op af te geven, om jezelf een beter gevoel te geven. Slap hoor.

000NobelPrizes
22-03-04, 21:12
Sheesh Schaap, je bent niet snel van begrip vanavond.

Zwarte Schaap
22-03-04, 21:20
Geplaatst door 000NobelPrizes
Sheesh Schaap, je bent niet snel van begrip vanavond.

Nou leg uit dan !

theemuts
22-03-04, 21:21
Schat, ik ben je eigenlijk dankbaar. Ik ben opeens de Hollandse mannen veel meer gaan waarderen

:lole: :boogie: :handbang:

ZbaqZbaq
22-03-04, 21:27
Bismillahi Rahman Rahim,

Maandagochtend 22 maart 2004 heeft de Zionistische entiteit de leider van de verzetsbeweging Hamas geliquideerd. Sheik Ahmed Yassin vervulde een belangrijke rol in de gewapende strijd tegen de Zionistische bezetters.

Sheikh Yassin was verlamd, gedeeltelijk doof en blind en 68 jaar oud toen drie raketten van Zionisten vanuit een helicopter op hem werden afgevuurd. Twee zoons van Sheikh Yassin en vijf burgers kwamen bij de moordaanslag om het leven.

Aktiegroep SUPPORT HAMAS roept iedereen op om deze actie te veroordelen op:

DINSDAG 23 MAART 2004
DE DAM te AMSTERDAM
19.00 uur.

Wij roepen op om de vlaggen van het Zionisme en het Amerikaanse imperialisme te verbranden.

Het plegen van aanslagen op religieuze en politieke leiders is in strijd met het internationaal recht en in strijd met het oorlogsrecht. Het terroristische regime van de Zionistische entiteit is een exportprodukt van het koloniale Westen. Het Westen draagt mede verantwoordelijkheid voor de misdaden van het uit economische steun gefinancierde terrorisme. Elk verzet tegen deze koloniale klauw in de Islamitische wereld is gelegitimeerd. Wij veroordelen de etnische zuiveringen in Palestina en steunen het voortdurende gewapende verzet tegen de onderdrukkers. Tot heel Palestina bevrijd is.

Kom en steun het verzet!!

Allahu Akbar , Allahu Akbar , Allahu Akbar

freya
22-03-04, 21:35
Geplaatst door ZbaqZbaq


Aktiegroep SUPPORT HAMAS roept iedereen op om deze actie te veroordelen op:

DINSDAG 23 MAART 2004
DE DAM te AMSTERDAM
19.00 uur.

Wij roepen op om de vlaggen van het Zionisme en het Amerikaanse imperialisme te verbranden.



Waarom roept de AEL niet zelf op? :argwaan:

Marsipulami
22-03-04, 21:40
Geplaatst door Donna
De druk van buitenaf neemt toe, maar vlak ook de binnenlandse ontwikkelingen niet uit. Moreel gezien is de staat Israel aan het eroderen, juist ook van binnenuit. De tegenstellingen nemen toe, en er groeien generaties op die het zionisme op heel andere manier interpreteren dan hun ouders. Door danwel helemaal geen waarde te hechten aan de joodse staat, danwel door er een echt zwaar discriminerende interpretatie aan te geven. Israel is volledig gemilitariseerd de afgelopen jaren. De immigratie stagneert, de diaspora is weer op gang gekomen.

Ik denk dat je gelijk hebt, de staat Israel zal in zijn huidige vorm absoluut niet lang meer bestaan. Over een paar jaar zal blijken dat niet Arafat, maar Barak een unieke kans heeft laten schieten een paar jaar geleden.

Ja zo is het. De staat Israël heeft zijn morele legitimiteit verloren als asieloord voor vervolgde joden. Ze kan zichzelf alleen maar handhaven middels een platte militaire machtspolitiek. De Israëlische economie is in elkaar gestort en zolang het geweld niet ophoudt zal daar geen verandering in komen. Het optreden van Sharon heeft de joods-Palestijnse haat een impuls gegeven die nog wel generaties lang zal blijven nazinderen. De holocaustgeneratie is uitgestorven.

Israël is een appartheidsstaat waar je rechten als burger gebaseerd zijn op je religie en je afkomst. Dat is absoluut niet meer van deze tijd. Kijk maar naar Zuid-Afrika. (Met dank aan president Declerq die een geweldloze overgang heeft mogelijk gemaakt. Nelson Mandela kwam op voor de rechten van de 90% zwarten. Daar moet je dapper voor zijn, maar nog dapperder was Declerq die de moed had om geweldloos en vrijwillig die 90% zwarten dezelfde rechten te geven als de 10% blanken.) Leiders van het formaat van Mandela en Declerq is wat ze nodig hebben in Israël.

De enige oplossing is dat Israël de Palestijnse gebieden aanhecht en dat men er een moderne democratische staat van maakt waar joden en Palestijnen dezelfde rechten hebben. De naam Israël moet men dan alleen nog wijzigen in Ismaïl-Ishaq. De beide kinderen van Abraham en stamvaders van moslims en joden.

Orakel
22-03-04, 21:43
Geplaatst door ZbaqZbaq

Wij roepen op om de vlaggen van het Zionisme en het Amerikaanse imperialisme te verbranden.

Dat zou ik dus niet doen. Is strategisch niet handig en roept verontwaardiging op die afleidt van de doelstelling, namelijk:


Het plegen van aanslagen op religieuze en politieke leiders is in strijd met het internationaal recht en in strijd met het oorlogsrecht. Het terroristische regime van de Zionistische entiteit is een exportprodukt van het koloniale Westen. Het Westen draagt mede verantwoordelijkheid voor de misdaden van het uit economische steun gefinancierde terrorisme.

Kom en steun het verzet!!

Ramzi
22-03-04, 21:45
De Egyptische president Hosni Mubarak kondigde aan dat Egypte niet zal deelnemen aan de herdenking van het vredesverdag van Camp David, dat Israël en Egypte 25 jaar geleden ondertekenden. ,,We veroordelen deze lafhartige aanval en staken onze deelname aan de feestelijkheden.''

Ze moesten zich dood schamen dat ze uberhaupt vrede hebben gesloten met de zionistische entiteit.

Herdenking?! Herdenking van een kollosale fout jah!

Marsipulami
22-03-04, 21:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zonder inmenging en steun aan de dictators van het Westen, is het binnen één generatie gedaan.

1+4/2= 2.5 generatie. Dat is mijn laatste bod. :cola:

Al Sawt
22-03-04, 23:54
Geplaatst door Marsipulami
Dat is wishfull thinking. Met of zonder door het westen gesteunde dictators. Die Arabieren worden het toch nooit eens met elkaar. Wie heeft 60 jaar geleden gedacht, dat Europa een verenigde blok zou vormen en met een regelgeving en munteenheid?

Al Sawt
23-03-04, 00:01
Geplaatst door 000NobelPrizes
Ik vind jou betiteling van Israel helemaal niet bij je passen.
Met die opmerking daarna ben ik het eens. Maar dat van het tumor... nee... dat had ik niet van je verwacht. Tja, Nobelprizes.

Met de term, doel ik op de geografische ligging van Israel in de hart van de Arabische wereld. En is niet gericht tegen raciale of religieuze kant van Israel.

Syphax
23-03-04, 00:02
Geplaatst door theemuts
:lole: :boogie: :handbang:
Nou weten we ook wat jou dwars zit. :wohaa:

Marsipulami
23-03-04, 00:04
Geplaatst door Al Sawt
Wie heeft 60 jaar geleden gedacht, dat Europa een verenigde blok zou vormen en met een regelgeving en munteenheid?

Nou ik help je hopen dat de Arabische naties ooit een eenheid zullen worden. Daar kan de wereld alleen maar beter van worden. Maar ik ben nogal sceptisch op dat vlak.

000NobelPrizes
23-03-04, 00:05
Geplaatst door Al Sawt
Tja, Nobelprizes.

Met de term, doel ik op de geografische ligging van Israel in de hart van de Arabische wereld. En is niet gericht tegen raciale of religieuze kant van Israel.

Ah.. mon cher. Volgens de overlevering stammen jullie allen af van hetzelfde hartje, dus delen jullie ook dezelfde heilige plaatsen.

~Panthera~
23-03-04, 00:08
Geplaatst door Syphax
Nou weten we ook wat jou dwars zit. :wohaa:
---------------------------

:stout: http://www.mainzelahr.de/smile/froehlich/753.gif

MokroMike
23-03-04, 00:36
Geplaatst door Al Sawt
Wie heeft 60 jaar geleden gedacht, dat Europa een verenigde blok zou vormen en met een regelgeving en munteenheid?

en dan nog te bedenken dat mensen uit Rabat en Basra meer met elkaar gemeen hebben dan mensen uit Amsterdam en Parijs.

Het is niet meer dan een kwestie van tijd....

zal een hoop bloed gaan kosten...maar er is geen ontkomen aan.

revolutie is nabij.

Dutchguy
23-03-04, 01:29
Geplaatst door MokroMike
en dan nog te bedenken dat mensen uit Rabat en Basra meer met elkaar gemeen hebben dan mensen uit Amsterdam en Parijs.

Het is niet meer dan een kwestie van tijd....

zal een hoop bloed gaan kosten...maar er is geen ontkomen aan.

revolutie is nabij.

En sommigen hopen daar schijnbaar op. Maarre.... nooit van fluwelen revoluties gehoord?

freya
23-03-04, 08:24
Geplaatst door Orakel
Dat zou ik dus niet doen. Is strategisch niet handig en roept verontwaardiging op die afleidt van de doelstelling, namelijk:

Bij de AEL hebben ze maar 1 strategie: zo hard mogelijk je frustratie van je af schreeuwen.

Als het ze werkelijk om het steunen van het Palestijnse volk zou gaan, dan zouden ze juist proberen de publieke opinie hier in Nederland een beetje om te buigen.
Met het verbranden van Israelische vlaggen stoot je alleen maar de mensen, die ondertussen aan het twijfelen zijn gebracht over de wenselijkheid van steun aan Israel, voor het hoofd.
En zo speel je de zionisten in de kaart, die dit soort incidenten zullen aangrijpen om nog eens te wijzen op het toenemend anti-semitisme in Europa.

En dat terwijl de AEL dus wel de juiste onweerlegbare argumenten kent :moe:

Maar daar gaat het niet om, als de kinderen zich maar even lekker kunnen uitleven, dan is de AEL tevreden. Het puin kan geruimd worden door de serieuse Palestina-solidariteits bewegingen :moe: :moe:

Rabi'ah.
23-03-04, 08:57
En terwijl wij vrolijk doordiscussieren, gaat het moorden door..... :(

VincentV
23-03-04, 09:02
Geplaatst door freya
Bij de AEL hebben ze maar 1 strategie: zo hard mogelijk je frustratie van je af schreeuwen.

Als het ze werkelijk om het steunen van het Palestijnse volk zou gaan, dan zouden ze juist proberen de publieke opinie hier in Nederland een beetje om te buigen.
Met het verbranden van Israelische vlaggen stoot je alleen maar de mensen, die ondertussen aan het twijfelen zijn gebracht over de wenselijkheid van steun aan Israel, voor het hoofd.
En zo speel je de zionisten in de kaart, die dit soort incidenten zullen aangrijpen om nog eens te wijzen op het toenemend anti-semitisme in Europa.

En dat terwijl de AEL dus wel de juiste onweerlegbare argumenten kent :moe:

Maar daar gaat het niet om, als de kinderen zich maar even lekker kunnen uitleven, dan is de AEL tevreden. Het puin kan geruimd worden door de serieuse Palestina-solidariteits bewegingen :moe: :moe:
Het was toch van begin af aan al duidelijk dat de AEL een beweging van oproerkraaiers is? Ze zijn enkel uit op confrontatie en polarisatie.

freya
23-03-04, 09:05
Geplaatst door VincentV
Het was toch van begin af aan al duidelijk dat de AEL een beweging van oproerkraaiers is? Ze zijn enkel uit op confrontatie en polarisatie.

Het grappige of juist trieste is dat ze bij hoog en laag volhouden dat niet te doen!

Er zitten bij de AEL echt wel mensen die zich oprecht zorgen maken over de ontwikkelingen in deze maatschappij en die graag daar een positieve draai aan willen geven.

Ze hebben alleen geen flauw idee hoe ze dat moeten doen :jammer:

VincentV
23-03-04, 09:10
Geplaatst door freya
Het grappige of juist trieste is dat ze bij hoog en laag volhouden dat niet te doen!

Er zitten bij de AEL echt wel mensen die zich oprecht zorgen maken over de ontwikkelingen in deze maatschappij en die graag daar een positieve draai aan willen geven.

Ze hebben alleen geen flauw idee hoe ze dat moeten doen :jammer:
Dat kunnen ze wel blijven volhouden, maar als je ziet waar ze acties voor voeren, en vooral op welke manier, en hoe ze naar buiten treden, kun je niet anders concluderen dat het een stel relschoppers zijn. De berichten van Nabil Marmouch op dit forum geven ook een aardige indictie welke richting hij met de AEL uit wil gaan.

freya
23-03-04, 09:16
Geplaatst door VincentV
Dat kunnen ze wel blijven volhouden, maar als je ziet waar ze acties voor voeren, en vooral op welke manier, en hoe ze naar buiten treden, kun je niet anders concluderen dat het een stel relschoppers zijn.

Dat is precies wat ik zeg, ze weten niet hoe ze het moeten doen, de vorm is helemaal fout.
Maar de intentie is bij de meeste AELers echt wel goed.

Marsipulami
23-03-04, 09:31
Geplaatst door Alcibiades
1+4/2=3
Denk aan Mijnheer Van Dalen!


:p

(1+4):2 = 5/2 = 2.5

:kalasniko