PDA

Bekijk Volledige Versie : Israëlisch kabinet verdeeld over aanslag Yassin



picasso
22-03-04, 11:54
JERUZALEM (ANP) - Het Israëlische kabinet heeft niet unaniem besloten om de Hamas-leider Yassin te liquideren. Vele Israëli's zullen met hun leven betalen voor de dood van de spirituele leider, voorspelde de Israëlische minister van Binnenlandse Zaken Avraham Poraz.

,,Natuurlijk moeten degenen die terrorisme bedrijven, die een bom bouwen, het doelwit zijn. Maar Yassin was geen 'tikkende tijdbom' '', zei Poraz maandag op de Israëlische radio.

Naast Poraz heeft ook de minister van Justitie Yosef Lapid zich tegen de aanslag verzet. ,,Ik vrees dat de motivatie van Hamas alleen maar groter zal worden. Yassin wordt voor hen een soort martelaar, een nationale held. En het spijt me dat ik het moet zeggen, maar dit zal Hamas er niet van weerhouden zijn activiteiten voort te zetten'', aldus Poraz.

'Dood verdiend'

De Israëlische onderminister van Defensie, Zeev Boim, vindt dat Sjeik Yassin zijn dood heeft verdiend ,,vanwege al de terroristische aanslagen die door Hamas zijn gepleegd''. Volgens Boim ,,zal geen terroristenleider immuun zijn''.

taouanza
22-03-04, 11:59
Een het script van dat toneelstuk op internet te vinden?:moe:

jaja
22-03-04, 12:51
Geplaatst door Marruecos
Dit is echt een pisventje. Heb hem vaak op tv gezien en het is een onderkruipsel die z'n weerga niet kent. En uitgerekend zoiets eigent zich het Goddelijke recht toe om te bepalen wie wel of niet de dood verdiend heeft. Ik vrees voor de Israeli's dat hun leiders geen zier om het leven van de inwoners geven. Ieder rationeel denkend mens ziet in dat Sjeikh Yassin de ultieme inspiratiebron voor toekomstige verzetsstrijders zal zijn. Zoals een Hamas-leider(ja ja, ze hebben er aardig wat) al zei: 'de poorten van de hel zijn geopend'. Hoe paradoxaal dat ook moge klinken met die ellenlange en hoge 'apartheidsmuur'. Even kijken .. hoe heet de thread ..? "Israëlisch kabinet verdeeld over aanslag Yassin" ... hoe kom je dan bij "hun leiders ...bla bla" ... deze beslissing is NIET de beslissing van alle Israelische leiders! De oppositie sowieso niet .. en zelfs binnen het kabinet een duidelijke minderheid tegen .. Dan lijkt me dit soort generalisaties wat overdreven ...

Sharon heeft zijn keuze gemaakt. Dat mag je niet neerzetten als alle leiders ...

jaja
22-03-04, 13:22
Geplaatst door Marruecos
Mijns inziens een pure facade. Het is een schoolvoorbeeld van het welbekende toneelstukje 'good cop, bad cop'.
Als het zo is dat Sharon ALLES op eigen houtje bepaalt dan is er toch iets goed mis met die democratie (mijns inziens is dat al het geval). Ook dat staat er niet .. er was een meerderheid in de regering voor de aanslag ... maar een minderheid tegen.
Eniig bewijs voor je stelling dat het facade is? Ik heb het nergens gezien. Voor Sharon is deze onenigheid absoluut niet positief. hij heeft op dit moment alle steun nodig die hij krijgen kan. Dan heb je geen krantekoppen nodig dat een gewichtige beslissing door een deel van je kabinet wordt afgewezen.

Anderzijds is de roep dat "alle israelische leiders" dit op hun geweten hebben erg gemakkelijk voor de andere kant. Zo heb je een mooi herkenbaar zwart-wit beeld .. zij zijn allemaal helemaal slecht, om hen en hun volgelingen hoeven we ons niet te bekommeren .. het maakt toch niet uit wie je pakt ... (NB: voor wie het nog niet door heeft, ik - net als veel israelische politici, zelfs sommigen in de regering - vind deze aanslag heel erg dom!!)

taouanza
22-03-04, 13:23
Geplaatst door jaja
Even kijken .. hoe heet de thread ..? "Israëlisch kabinet verdeeld over aanslag Yassin" ... hoe kom je dan bij "hun leiders ...bla bla" ... deze beslissing is NIET de beslissing van alle Israelische leiders! De oppositie sowieso niet .. en zelfs binnen het kabinet een duidelijke minderheid tegen .. Dan lijkt me dit soort generalisaties wat overdreven ...

Sharon heeft zijn keuze gemaakt. Dat mag je niet neerzetten als alle leiders ...

Daarom wordt er een toneelstukje opgevoerd.Want dan is niet de Israelische regering schuldig want niet iedereen is het er mee eens.:moe:

theemuts
22-03-04, 13:28
En uitgerekend zoiets eigent zich het Goddelijke recht toe om te bepalen wie wel of niet de dood verdiend heeft.

Marruecos, deed Yassin dat ook niet?

Matesis
22-03-04, 13:46
http://www.adelaideinstitute.org/images/anis/peace%20in%20middle%20east.gif

~Panthera~
22-03-04, 13:56
Geplaatst door Marruecos
Als het zo is dat Sharon ALLES op eigen houtje bepaalt dan is er toch iets goed mis met die democratie (mijns inziens is dat al het geval).
---------------

Tja.....zo doe je dat in een Democratie. :moe:
Oh..wacht effe, :denk: laat Volkert dan ook maar vrij, naar goed Democratisch voorbeeld.

:kotsen:

Julien
22-03-04, 16:38
Geplaatst door theemuts
Marruecos, deed Yassin dat ook niet?

:duim: