PDA

Bekijk Volledige Versie : AEL-België gaat betogen tegen aanslag Yassin !! Ook in A'dam ??



ZbaqZbaq
22-03-04, 14:16
Oproep tot betoging Van de AEL

Antwerpen, 22 maart 2004

Met de laffe moord op Sheikh Yassine, spirituele leider van de verzetsbeweging Hamas, heeft Israël nogmaals bewezen dat ze een criminele en terroristische staat is. Deze staat, geleid door de fascistische premier Sharon, heeft aangetoond dat ze niet uit is op een rechtvaardige vrede, maar enkel op escalatie en geweld.

Wij eisen dan ook een ondubbelzinnig veroordeling van de vertegenwoordigers van de Joodse gemeenschap – die maar al te vaak een kritiekloze steun tonen ten opzichte van de staat Israël en haar regering Sharon – van deze gewetensloze daad. Wij eisen tevens een krachtdadige veroordeling door de Belgische regering en de Europese leiders, die de al meer dan 50jaar durende bezetting met de mantel der liefde toedekken. Europa moet sancties tegen de Zionistische staat aankondigen.

Om onze ondubbelzinnige steun voor het Palestijns verzet nogmaals te uiten, roepen we daarom op tot een betoging op woensdag 24maart. Met deze betoging die zal starten aan de kerkstraat in Borgerhout om 14u, willen we deze laffe daad aanklagen, alsook de strijd van de onderdrukte Palestijnen onverminderd steunen.
---------------------------------------------------------------------------

ZbaqZbaq
22-03-04, 14:28
Geplaatst door Dalilah19
Waarom EIST de AEL een afkeuring van de Joodse gemeenschap, terwijl zij zelf altijd weigert om zich duidelijk te distantiëren van aanslagen gepleegd in naam van de islam? Nogal hypocriet!

AEL is geen vertegenwoordiging van de islamitische gemeenschap dus kan ze zich oook niet geroepen voelen om zich als zodanig te distantiëren. AEL vertegenwoordigt haar leden.

Alhoewel ze toch de moeite nemen om de aanslagen in Madrid af te keuren. En ook 11-9 hebben ze afgekeurd....met de toevoeging dat de strijd legitiem is maar de manier waarop niet de hunne is.

Daniël Z
22-03-04, 14:35
Geplaatst door ZbaqZbaq
Wij eisen dan ook een ondubbelzinnig veroordeling van de vertegenwoordigers van de Joodse gemeenschap – die maar al te vaak een kritiekloze steun tonen ten opzichte van de staat Israël en haar regering Sharon – van deze gewetensloze daad.

Ik eis nu onmiddelijk een ondubbelzinnige veroordeling van de vertegenwoordigers van de islamitische gemeenschap van het geweld in Syrië waarbij de staat Syrië onschuldige Koerden vermoordt. Tientallen doden in een paar dagen.

En als die veroordeling er niet komt, ga ik van willekeurige Marokkaanse vrouwen op straat in Amsterdam de hoofddoek afrukken.

(Ik probeer even AEL-logica toe te passen... :rolleyes: )

theemuts
22-03-04, 14:37
Afkeuren?

Afkeuren = 't Is eigenlijk niet juist maar we begrijpen de strijd wel!

Afkeuren is pas echt duidelijk als je tegen zoiets als de terreur in Madrid ook een demo organiseert.

ZbaqZbaq
22-03-04, 14:43
Geplaatst door Daniël Z
Ik eis nu onmiddelijk een ondubbelzinnige veroordeling van de vertegenwoordigers van de islamitische gemeenschap van het geweld in Syrië waarbij de staat Syrië onschuldige Koerden vermoordt. Tientallen doden in een paar dagen.


indien zij normaliter de syrische regering steunen in hun onderdrukking van de koerden vind ik dat je daar inderdaad de straat voor op zou kunnen gaan.

maar vooralsnog is mij geen enkele islamitische organisatie bekend die achter de regering Assad staat en de wandaden tegen de koerden ooit heeft goed gepraat.


en dat kunnen we van de Antwerpse Joodse vertegenwoordigers mbt Israel niet zeggen

850
22-03-04, 15:16
Geplaatst door ZbaqZbaq
Met de laffe moord op Sheikh Yassine, spirituele leider van de verzetsbeweging Hamas, heeft Israël nogmaals bewezen dat ze een criminele en terroristische staat is.

:boer: Wie zaait zal oogsten.......
Laffe terreur acties worden beantwoord met munitie.....


:roker: Wat is AEL? Is dat n lokaal padvindersclubje?

theemuts
22-03-04, 15:23
Afkeuren?

Afkeuren = 't Is eigenlijk niet juist maar we begrijpen de strijd wel!

Afkeuren is pas echt duidelijk als je tegen zoiets als de terreur in Madrid ook een demo organiseert.

super ick
22-03-04, 15:24
Inderdaad de spijker op zijn kop, waarom kwamen ze de straat niet op bij de aanslagen in Madrid? Daarmee hadden ze een vele malen beter signaal af kunnen geven dan nu. Wat de AEL doet is hetzelfde als wat Pim Fortuyn gedaan heeft. Inspelen op emoties. Partijen tegenover elkaar zetten. Polariseren. Niemand schiet hiermee op. Laat ze op een opbouwende manier opkomen voor hun achterban. Zij proberen zich op te werpen als de spreekbuis van islamitisch Nederland. Waarom zou een Marokkaan of Nigeriaan achter een import-Libanees aanlopen? Ik hoop om zijn standpunten en niet omdat ze hetzelfde geloof hebben!!!!!!

850
22-03-04, 15:29
Geplaatst door superdick
Inderdaad de spijker op zijn kop, waarom kwamen ze de straat niet op bij de aanslagen in Madrid? Daarmee hadden ze een vele malen beter signaal af kunnen geven dan nu. Wat de AEL doet is hetzelfde als wat Pim Fortuyn gedaan heeft. Inspelen op emoties. Partijen tegenover elkaar zetten. Polariseren. Niemand schiet hiermee op. Laat ze op een opbouwende manier opkomen voor hun achterban. Zij proberen zich op te werpen als de spreekbuis van islamitisch Nederland. Waarom zou een Marokkaan of Nigeriaan achter een import-Libanees aanlopen? Ik hoop om zijn standpunten en niet omdat ze hetzelfde geloof hebben!!!!!!

Zeg eens superlul,
waarom wordt Pimmetje erbij betrokken? En hoezo wilde hij partijen tegenover elkaar zetten? ik kreeg het idee dat hij juist partijen met elkaar wilde verbinden.
Anyway, laat voor de rest ook maar,............anders maak ik me weer schuldig aan off-topic gaan

ZbaqZbaq
22-03-04, 15:34
Geplaatst door Dalilah19
In elk geval vertegenwoordigen ze de islamitische gemeenschap niet, aldus Nabil.
Wie vertegenwoordigen ze dan eigenlijk wel?

ze komen op voor alle moslims en alle arabieren.....

ze vertegenwoordigen hun leden

000NobelPrizes
22-03-04, 16:01
Geplaatst door ZbaqZbaq
ze komen op voor alle moslims en alle arabieren.....

ze vertegenwoordigen hun leden

Die goede bedoelingen worden fantastisch gecommuniceerd.

Alle 6 leden zijn er reuze enthousiast over.

Shaheed
22-03-04, 16:01
Ik vindt wel dat er een demonstratie moet komen tegen het staats terrorisme van de illegale racistische apartheidsstaat van israel.


Houd helemaal niet van demo's, maar hier zal ik wel aanwezig zijn met mijn palestijnse vlag.

Ook verwacht ik van schrijvers als ephimenco en co een afkeuring van zulk soort laffe aanslagen.



http://www.fundarabist.ru/Caravan/AllState/Flag/Palestina.jpg

000NobelPrizes
22-03-04, 16:06
Geplaatst door Shaheed
[B]Ik vindt wel dat er een demonstratie moet komen tegen het staats terrorisme van de illegale racistische apartheidsstaat van israel.


Houd helemaal niet van demo's, maar hier zal ik wel aanwezig zijn met mijn palestijnse vlag.

Ook verwacht ik van schrijvers als ephimenco en co een afkeuring van zulk soort laffe aanslagen.


Als Ephimenco en co de aanslag vorige week niet afkeuren, waarbij 10 Israeliers werden vermoord, zou hij dan wel de liquidatie van Yassin veroordelen, denk je?
Yassin wilde trouwens alle joden weg daar - dat was zijn einddoel, hoe dan ook. Ik krijg niet bepaald de indruk dat hiermee een Gandhi uit de weg is geruimd.

Julien
22-03-04, 16:21
Geplaatst door Shaheed
Ik vindt wel dat er een demonstratie moet komen tegen het staats terrorisme van de illegale racistische apartheidsstaat van israel.


Houd helemaal niet van demo's, maar hier zal ik wel aanwezig zijn met mijn palestijnse vlag.

Ook verwacht ik van schrijvers als ephimenco en co een afkeuring van zulk soort laffe aanslagen.



http://www.fundarabist.ru/Caravan/AllState/Flag/Palestina.jpg

wat heeft Éphimenco hier nou weer mee te maken. Doe eens normaal!

En beetje onzinnig om te demonstreren als een leider van zelfmoordcommano's wordt geliquideerd, hij maakte het er natuurlijk ook zelf naar. kijk, als het arafat was geweest dan had ik een demonstratie wel goed gevonden, want arafat is de 'democratische' leider vd Palestijnen, die Yassine vertegenwoordigt alleen een extreem-radicale groep.

torc
22-03-04, 18:25
"roepen we daarom op tot een betoging op woensdag 24maart. Met deze betoging die zal starten aan de kerkstraat in Borgerhout om 14u",
---

Aha, dus toch, de ael in de kerkstraat ?

ach, een demonstratie voor een idioot figuur met een stem die beter tot zijn recht had kunnen komen in een decadente italiaanse opera, tegenover 202 door maroc/anen vermoorde hardwerkende mensen in madrid, belachelijk/belachelijk/hypocriet

torc
22-03-04, 18:25
"roepen we daarom op tot een betoging op woensdag 24maart. Met deze betoging die zal starten aan de kerkstraat in Borgerhout om 14u",
---

Aha, dus toch, de ael in de kerkstraat ?

ach, een demonstratie voor een idioot figuur met een stem die beter tot zijn recht had kunnen komen in een decadente italiaanse opera, tegenover 202 door maroc/anen vermoorde hardwerkende mensen in madrid, belachelijk/belachelijk/hypocriet

freya
22-03-04, 20:38
Moeten ook wij hier in A'dam onze steun aan het verzet tonen ???

30 maart is de Dag van het Land, in het kader hiervan zijn er al door het hele land (en over de hele wereld) Palestina acties.

In Amsterdan op zaterdag 27 maart op de Dam.

Als de AEL zich niet zo egocentrisch opstelde waren ze daarvan op de hoogte :moe:

000NobelPrizes
22-03-04, 22:14
Geplaatst door freya
30 maart is de Dag van het Land, in het kader hiervan zijn er al door het hele land (en over de hele wereld) Palestina acties.

In Amsterdan op zaterdag 27 maart op de Dam.

Als de AEL zich niet zo egocentrisch opstelde waren ze daarvan op de hoogte :moe:

Welkom, Freya, in de wereld van de mensen die echt om elkaar geven, dus ook echt dit willen communiceren. haha.

Of jij het echt om de mensen doet, of dit gewoon doet voor een blind cause omdat je verder niks om handen hebt, dat wens ik je insgelijk succes, net als de AEL.

Ron Haleber
23-03-04, 08:31
Nabil wil ons maar steeds meteen de straat op jagen en ons met zijn megafoon doof toeteren :regie: ...

"Wij van het NPK" vinden het beter om eerst in een discussie duidelijk te maken wat je aan het probleem kan doen...

Maar voor Nabil is dat niet nodig - hij weet het al??? :)

Zie:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1237280#post1237280



Dag ZZ :zwaai:

freya
23-03-04, 08:41
Geplaatst door Ron Haleber

Wij van het NPK


Vertel :moe:

Rabi'ah.
23-03-04, 08:53
Geplaatst door Ron Haleber
Nabil wil ons maar steeds meteen de straat op jagen en ons met zijn megafoon doof toeteren :regie: ...

Wij van het NPK vinden het beter om eerst in een discussie duidelijk te maken wat je aan het probleem kan doen...

Maar voor Nabil is dat niet nodig - hij weet het al???

Zie:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1237280#post1237280



Dag ZZ :zwaai:

Sinds wanneer ben jij bij het NPK? Als ik me niet vergis heb je al jaren ruzie met een van de voormannen en gangmakers van het NPK, nl. Robert Soeterik........:rolleyes: :rolleyes:

Groetjes,

Rabiah.

Ron Haleber
23-03-04, 09:15
Geplaatst door Rabi'ah.
Sinds wanneer ben jij bij het NPK? Als ik me niet vergis heb je al jaren ruzie met een van de voormannen en gangmakers van het NPK, nl. Robert Soeterik........:rolleyes: :rolleyes:

Groetjes,

Rabiah.

Robert schrijft wel eens stukjes in Soemoed - net als ik vroeger deed - maar Robert is echt het NPK niet. Met Paul Aarts botert het bij hem ook niet! :D

Lieve schat, toen jij nog in de wieg lag, stond ik al met Paul en Bertus in Den Haag voor de Ambassade van Israel te demonstreren! :love2:

Ik heb die club jaren zeventig ongeveer opgericht... Had al een initiatief in de maak, maar Bertus was ons net ff voor! Vandaar mijn hartelijke betrekkingen met Bertus! :nerd:

Ron :duim:


p.s. zie vervolg hieronder!

freya
23-03-04, 09:20
Geplaatst door Ron Haleber
Robert schrijft wel eens stukjes in Soemoed - net als ik vroeger deed - maar Robert is echt het NPK niet. Met Paul Aarts botert het bij hem ook niet! :D

Lieve schat, toen jij nog in de wieg lag, stond ik al met Paul en Bertus in Den Haag voor de Ambassade van Israel te demonstreren! :love2:

Ik heb die club jaren zeventig ongeveer opgericht... Had al een initiatief in de maak, maar Bertus was ons net ff voor! Vandaar mijn hartelijke betrekkingen met Bertus! :nerd:

Ron :duim:

Goh wat ben jij toch belangrijk Ron.
En je hebt net als Bertus een flinke ruk naar rechts gemaakt en gekozen voor een maatschappelijke carriere, de Palestijnen verder aan hun lot overlatend?

Je bent iig al jaren niet meer bij het NPK gesignaleerd.

Ron Haleber
23-03-04, 10:41
Geplaatst door freya
Goh wat ben jij toch belangrijk Ron.
En je hebt net als Bertus een flinke ruk naar rechts gemaakt en gekozen voor een maatschappelijke carriere, de Palestijnen verder aan hun lot overlatend?

Je bent iig al jaren niet meer bij het NPK gesignaleerd.


God mens wanneer houdt je nou eens eindelijk op om me met dit zinloze en jaloerse geouwehoer van je te achtervolgen waar je al een jaar lang een sport van maakt...???

Elke keer weer spring je me op m'n nek met dat gezeur over helemaal niks! Gelukkig was je hier een maand weg! Maar nu begin je weer!

Ik heb je al een jaar geleden verteld dat ik niet meer op dat gezuig van je inga! Ik ben geen soort Clinton, dus kom met iets interessanters!

Basta.


p.s. zie vervolg hieronder

freya
23-03-04, 11:03
Geplaatst door Ron Haleber
God mens wanneer houdt je nou eens eindelijk op om me met dit zinloze en jaloerse geouwehoer van je te achtervolgen waar je al een jaar lang een sport van maakt...???

Elke keer weer spring je me op m'n nek met dat gezeur over helemaal niks! Gelukkig was je hier een maand weg! Maar nu begin je weer!

Ik heb je al een jaar geleden verteld dat ik niet meer op dat gezuig van je inga! Ik ben geen soort Clinton, dus kom met iets interessanters!

Basta.

:haha:

Gevoelige snaar geraakt?

Jij was degene die begon met liegen over je betrokkenheid bij het NPK met " wij van het NPK"

Vervelend he, dat er hier ook mensen zitten die weten dat jij niet veel meer bent dan een hoop gebakken lucht.

dietsetrots
23-03-04, 16:14
Ik geloof niet dat je het verhaal helemaal snapt eh,
Deze man wilde geen vrede, dus kreeg hij geen vrede.

VincentV
23-03-04, 16:20
Geplaatst door Ron Haleber
Ik ben geen soort Clinton, dus kom met iets interessanters!
Beaam je wel dat je een enorme narcist bent?

Freedom_4
26-03-04, 09:11
Geplaatst door Ron Haleber
Nabil wil ons maar steeds meteen de straat op jagen en ons met zijn megafoon doof toeteren :regie: ...

Wij van het NPK vinden het beter om eerst in een discussie duidelijk te maken wat je aan het probleem kan doen...

Maar voor Nabil is dat niet nodig - hij weet het al???

Zie:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1237280#post1237280



Dag ZZ :zwaai:

Jullie willen eerst een discussie?? hmmm. Jullie waren toch met het initiatief gekomen voor deze demonstratie en nu willen jullie opeens nadenken? lekker vaag... En hoeveel Palestijnen vertegenwoordigt het NPK?

freya
26-03-04, 09:47
Geplaatst door Freedom_4
Jullie willen eerst een discussie?? hmmm. Jullie waren toch met het initiatief gekomen voor deze demonstratie en nu willen jullie opeens nadenken? lekker vaag...

Ron Haleber heeft helemaal niets met het NPK te maken.

Hij doet zich nu eenmaal altijd belangrijker voor dan hij is. :moe:


En hoeveel Palestijnen vertegenwoordigt het NPK?

Het NPK werkt al jaren samen met de grootste Palestijnse groepen in Nederland. En getuige hun laatste anti-muur acties werken ze ook nauw samen met PENGON een organinisatie in Palestina die verschillende NGO's overkoepelt en wereldwijd campagne voert tegen de muur.

Ron Haleber
26-03-04, 10:39
Geplaatst door Freedom_4
Jullie willen eerst een discussie?? hmmm. Jullie waren toch met het initiatief gekomen voor deze demonstratie en nu willen jullie opeens nadenken? lekker vaag... En hoeveel Palestijnen vertegenwoordigt het NPK?

Ron en het NPK (slot)

Die concrete vraag moet je aan Freya stellen...

Om alle verder misverstand te voorkomen:

Ik was de eerste twintig jaar van het bestaan actief bij het NPK betrokken - schreef in Soemoed, zorgde dat er ook in het arabisch een beginselverklaring in voorkwam, klaagde begin jaren tachtig samen met Rachid Jamari dat er geen Arabisch kader in zat, demonstreerde, plakte en zo voorts...

Van daaruit meen ik me soms nog steeds met het NPK te mogen vereenzelvigen...

Ik heb natuurlijk alle bewondering voor mijn collega-ialamoloog dr. Kees Wagtendonk die als hij al gekist is. zich nog steeds in rigor mortis zal oprichten om zijn laatste wens aan het NPK te doen toekomen...



Maar ik ben als actief afgehaakt toen het project waar ik voor ijverde met onze vriend in Bethlehem Toine van Teefelen om Soemoed een bredere basis te geven en te laten fuseren met Soera, met name door sektariers werd verworpen... Daarna bleef ik sans rancune in de coulisses...

Die fusie had een verspreiding op normale tijdschriftvorm in boekwinkels en kiosken mogelijk gemaakt...



Bijkomende reden is dat ik niet actief kan zijn in alle twintig komitees en organisties waar mijn sympathie naar uitgaat - van een aantal betaal ik mijn contributie...

Tot woede van NPK-fundamentaliste Freya kies ik helemaal zelf in welke organisaties ik actief wil zijn! :D


Bevrijdt mij van die hinderlijke freya met haar dwingelandij die me steeds op m'n nek springt... Weg wezen!


Bij Nabil heeft ze ook al een stevig blauwtje gahaald - zie zijn topic! :boogie:



Ron

P.S. je zult zien dat ze met haar schreeuwen om aandacht toch weer met een serie beledigende posts doorgaat! :maf:

Voor mij: discussie gesloten! :knife_hea

VincentV
26-03-04, 10:42
Geplaatst door Ron Haleber
Bij Nabil heeft ze ook al een stevig blauwtje gahaald - zie zijn topic! :boogie:
Zbaqzbaq houdt zich zelf ook wel erg van de domme. Hij zal als AEL voorzitter toch wel weten wat er geschied is? Of heeft hij die topic geopend om Freya publiekelijk aan de schandpaal te nagelen?

Ron Haleber
26-03-04, 10:51
Geplaatst door VincentV
Zbaqzbaq houdt zich zelf ook wel erg van de domme. Hij zal als AEL voorzitter toch wel weten wat er geschied is? Of heeft hij die topic geopend om Freya publiekelijk aan de schandpaal te nagelen?

Vanuit mijn eigen ervaringen met de stalkende Freya meen ik dat het laatste het geval is!

VincentV
26-03-04, 10:54
Geplaatst door Ron Haleber
Vanuit mijn eigen ervaringen met de stalkende Freya meen ik dat het laatste het geval is!
Je kan van haar zeggen wat je wil, maar ze heeft zich hier lange tijd onvoorwaardelijk 100% voor de AEL ingezet. We wisten allemaal dat ze een keer op haar neus zou gaan, maar dat Nabil haar dan nog een trap nageeft is gemeen.

Ron Haleber
26-03-04, 11:15
Geplaatst door VincentV
Je kan van haar zeggen wat je wil, maar ze heeft zich hier lange tijd onvoorwaardelijk 100% voor de AEL ingezet. We wisten allemaal dat ze een keer op haar neus zou gaan, maar dat Nabil haar dan nog een trap nageeft is gemeen.

Freya "heeft zich hier lange tijd ook onvoorwaardelijk" tegen de AEL uitgesproken. Kortom een stalkende draaikont waar Nabil geen zin in heeft.

freya
26-03-04, 12:05
Geplaatst door Ron Haleber
Ron en het NPK (slot)

Die concrete vraag moet je aan Freya stellen...

Om alle verder misverstand te voorkomen:

Ik was de eerste twintig jaar van het bestaan actief bij het NPK betrokken - schreef in Soemoed, zorgde dat er ook in het arabisch een beginselverklaring in voorkwam, klaagde begin jaren tachtig samen met Rachid Jamari dat er geen Arabisch kader in zat, demonstreerde, plakte en zo voorts...

Van daaruit meen ik me soms nog steeds met het NPK te mogen vereenzelvigen...

Ik heb natuurlijk alle bewondering voor mijn collega-ialamoloog dr. Kees Wagtendonk die als hij al gekist is. zich nog steeds in rigor mortis zal oprichten om zijn laatste wens aan het NPK te doen toekomen...



Maar ik ben als actief afgehaakt toen het project waar ik voor ijverde met onze vriend in Bethlehem Toine van Teefelen om Soemoed een bredere basis te geven en te laten fuseren met Soera, met name door sektariers werd verworpen... Daarna bleef ik sans rancune in de coulisses...

Die fusie had een verspreiding op normale tijdschriftvorm in boekwinkels en kiosken mogelijk gemaakt...



:haha:


Bijkomende reden is dat ik niet actief kan zijn in alle twintig komitees en organisties waar mijn sympathie naar uitgaat - van een aantal betaal ik mijn contributie...

En van anderen juist niet, he Ron? :haha:


Tot woede van NPK-fundamentaliste Freya kies ik helemaal zelf in welke organisaties ik actief wil zijn! :D

NPK fundamentaliste?

U kent mij?

Dacht het niet :fpetaf:

Je draait de zaken om, tot mijn grote vreugde kom ik jou niet tegen bij de organisaties waar ik mezelf voor inzet :haha:

Ron Haleber
27-03-04, 11:42
Geplaatst door freya
:haha:



Tot mijn grote vreugde kom ik jou niet tegen bij de organisaties waar ik mezelf voor inzet :haha:

Je vreugde is wederzijds!

A propos, nu je toch reageert... Jij weet zeker wat er gaande is tussen NPK en AEL...?

freya
27-03-04, 11:47
Geplaatst door Ron Haleber
Je vreugde is wederzijds!

A propos, nu je toch reageert... Jij weet zeker wat er gaande is tussen NPK en AEL...?

Wat ben je toch een ordinaire relnicht :mad:

Ja ik weet er alles van en ik ga er hier helemaal niets meer over zeggen want in feite is het sop de kool niet waard.