PDA

Bekijk Volledige Versie : Dominee overleden tijdens "the Passion of the Christ"



Marsipulami
23-03-04, 09:43
Dominee overleden tijdens "the Passion of the Christ" (08:07)

(Belga) Een 43-jarige Braziliaanse dominee, José Geraldo Soares, is zondag overleden aan een hartaanval tijdens een vertoning van de controversiële film van Mel Gibson over het leven en de dood van Christus, "the Passion of the Christ". Het spijtige voorval deed zich voor in Belo Horizonte, in het zuidoosten van Brazilië.

Soares was lid van de 8ste Presbyteriaanse kerk van Belo Horizonte. Hij stierf terwijl hij keek naar de scène over de kruisgang van Jezus, wist een andere dominee te melden. De kerkgemeenschap had een hele filmzaal gereserveerd zodat 270 gelovige volgelingen de film die vorige vrijdag uitkwam in Brazilië, konden bekijken. De film behandelt de laatste twaalf uur uit het leven van Christus en is gebaseerd op de evangelies. Soares was vergezeld door zijn vrouw en twee kinderen. De doodsoorzaak was een hartaanval. De vrienden van Soares menen dat zijn overlijden niets heeft te maken met de film. Het is nochtans al het tweede gerapporteerde overlijden tijdens het bekijken van de film. Na de lancering in de Verenigde Staten vorige maand, viel de 57-jarige Peggy Law Scott flauw in Wichita (Kansas) tijdens de scène van de kruisiging. Ze werd overgebracht naar het ziekenhuis, waar ze kort daarna is overleden. Ook zij overleed aan een hartaanval. (LAN)
(Belga)

~Panthera~
23-03-04, 10:55
Dus als je nog een paar mensen weet, die je niet ziet zitten.........HOPPA :wohaa: , geef ze een kaartje voor deze film. :hihi:

Juwayriah
23-03-04, 19:36
Geplaatst door Marsipulami
Dominee overleden tijdens "the Passion of the Christ" (08:07)

(Belga) Een 43-jarige Braziliaanse dominee, José Geraldo Soares, is zondag overleden aan een hartaanval tijdens een vertoning van de controversiële film van Mel Gibson over het leven en de dood van Christus, "the Passion of the Christ". Het spijtige voorval deed zich voor in Belo Horizonte, in het zuidoosten van Brazilië.

Soares was lid van de 8ste Presbyteriaanse kerk van Belo Horizonte. Hij stierf terwijl hij keek naar de scène over de kruisgang van Jezus, wist een andere dominee te melden. De kerkgemeenschap had een hele filmzaal gereserveerd zodat 270 gelovige volgelingen de film die vorige vrijdag uitkwam in Brazilië, konden bekijken. De film behandelt de laatste twaalf uur uit het leven van Christus en is gebaseerd op de evangelies. Soares was vergezeld door zijn vrouw en twee kinderen. De doodsoorzaak was een hartaanval. De vrienden van Soares menen dat zijn overlijden niets heeft te maken met de film. Het is nochtans al het tweede gerapporteerde overlijden tijdens het bekijken van de film. Na de lancering in de Verenigde Staten vorige maand, viel de 57-jarige Peggy Law Scott flauw in Wichita (Kansas) tijdens de scène van de kruisiging. Ze werd overgebracht naar het ziekenhuis, waar ze kort daarna is overleden. Ook zij overleed aan een hartaanval. (LAN)
(Belga)



Ik durf nu niet meer zo goed te gaan...

Syphax
23-03-04, 19:57
Geplaatst door ~Panthera~
Dus als je nog een paar mensen weet, die je niet ziet zitten.........HOPPA :wohaa: , geef ze een kaartje voor deze film. :hihi:

Maar ze moeten wel een hart hebben, anders heeft het geen zin. :wink:
Ik zou best wel een zak met kaartjes willen sturen naar Sharon, maar ik denk dat ie lachend de zal uitgaat.

Houd nou eens op over het MO Ha.....!!! :( :wat?!:

Simon
23-03-04, 20:27
Ik ben benieuwd wanneer de Paus deze film gaat zien. :)

S@deeQ
23-03-04, 22:13
Geplaatst door Juwayriah
Ik durf nu niet meer zo goed te gaan...

:) ik wil best wel meegaan en je handje vast houden, hoef je niet bang te zijn

:jeweetog:

barfly
23-03-04, 22:19
Goed nieuws! Ik ben de film aan het downloaden en binnenkort zal ik em ergens neerzetten waar iedereen ervan kan genieten! :D

S@deeQ
23-03-04, 22:44
Geplaatst door barfly
Goed nieuws! Ik ben de film aan het downloaden en binnenkort zal ik em ergens neerzetten waar iedereen ervan kan genieten! :D

een kopie van je bericht + ip adres is per email verzonden naar de buma stemra of hoe dat shit tegen woordig ook weer heet :cool:

Juwayriah
23-03-04, 22:44
Geplaatst door S@deeQ
:) ik wil best wel meegaan en je handje vast houden, hoef je niet bang te zijn

:jeweetog:


Dat is nou erg aardig van je!


Kmag alleen van mn papa niet met vreemde mensen naar de bios...:vreemd:

barfly
23-03-04, 22:46
Geplaatst door S@deeQ
een kopie van je bericht + ip adres is per email verzonden naar de buma stemra of hoe dat shit tegen woordig ook weer heet :cool:

Het heet tegenwoordig B R E I N hoe toepasselijk :D

S@deeQ
23-03-04, 22:50
Geplaatst door Juwayriah
Dat is nou erg aardig van je!


Kmag alleen van mn papa niet met vreemde mensen naar de bios...:vreemd:

:haha:

nou dan gaan we eerst ff ergens samen wat drinken en elkaar leren kennen , en daarna pas naar de film, we zijn dan geen vreemden meer voor elkaar, papa zal het niet erg vinden dan :hihi: :hihi:

Amiticia
23-03-04, 22:51
Geplaatst door Juwayriah
Dat is nou erg aardig van je!


Kmag alleen van mn papa niet met vreemde mensen naar de bios...:vreemd:
:haha:

S@deeQ
23-03-04, 22:52
Geplaatst door barfly
Het heet tegenwoordig B R E I N hoe toepasselijk :D

:p nou met zo een bedrijfs naam , mag je heus wel je echte naam en adres hier neer schrijven, het wordt toch niets

Dutchguy
23-03-04, 23:05
Geplaatst door Simon
Ik ben benieuwd wanneer de Paus deze film gaat zien. :)

Oh ja, ik sta er op dat de paus hem ook gaat zien. Liever vandaag dan morgen! Desnoods 10 x achter elkaar! :duivels:

Marsipulami
23-03-04, 23:07
Arafat lovend over The Passion

Ramallah (ANP/AFP/RTR) 21 maart 2004 - De Palestijnse leider Yasser Arafat heeft gisteren in Ramallah de film The Passion of the Christ bekeken. Volgens onder meer joodse organisaties wakkert de film van de Amerikaanse regisseur Mel Gibson antisemitisme aan.
Roerend en historisch
Arafat vond de film niet antisemitisch, maar "roerend en historisch", zei zijn adviseur Nabil Abu Rudeina tegen het Palestijnse persbureau Wafa. In zijn hoofdkwartier bekeek Arafat de dvd in gezelschap van zowel christelijke als islamitische Palestijnse geestelijken.

http://www.katholieknederland.nl/actualiteit/nieuws/nieuws_298500.html