PDA

Bekijk Volledige Versie : Columnisten zullen niet als Cliteur 'hun pen moede in het zand steken'



Immanuel
24-03-04, 10:10
Columnisten zullen niet als Cliteur 'hun pen moede in het zand steken'
Van onze verslaggeefster Aimée Kiene

AMSTERDAM - Geestverwanten van rechtsfilosoof Paul Cliteur piekeren er niet over hun toon te matigen in het publieke debat, nu de columnist in Het Parool heeft aangekondigd de scherpe kanten van zijn uitspraken af te halen.

Cliteur is geschrokken van kritiek als zou hij ultrarechtse' standpunten huldigen, en daarmee het racisme in Nederland aanwakkeren (Thijs Woltgens in De Limburger, red.). De columnist is moe van de eeuwige verdachtmakingen' en gaat zich toeleggen op zijn academische bezigheden. Als tv-columnist in het programma Buitenhof zal hij omstreden onderwerpen mijden.

Zijn even scherpe medestanders in het integratiedebat zullen hem echter niet volgen. Ik heb een keer in mijn leven ondergedoken gezeten. Ik ben niet van plan dat nog eens te doen', zegt rechtsfilosoof Afshin Ellian (columnist van NRC Handelsblad). Hoogleraar grootstedelijke politiek Paul Scheffer is niet van

Hoogleraar grootstedelijke politiek Paul Scheffer is niet van plan mijn pen moede in het zand te steken', en Trouw-columnist Sylvain Ephimenco wil liever staand en schrijvend sterven, dan knielend en likkend leven'.

Paul Cliteur is geschrokken van een notitie van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) over de invloed van opiniemakers op de werving van strijders voor de jihad. Afshin Ellian noemt de publicatie van de AIVD een blunder. Ellian: Geen fundamentalist besluit na het lezen van een column zichzelf met een staaf dynamiet op te blazen.'

Voor Paul Scheffer zou het rapport eerder aanleiding zijn om rustig door te schrijven'.

Trouw-columnist Ephimenco: 'Er is een sfeer ontstaan waarin columnisten elkaar niet inhoudelijk, maar persoonlijk aanvallen. Dat vind ik walgelijk.' Voor Ellian is dat een teken dat sommige linkse of rancuneuze' columnisten in Nederland niet houden van het openbare debat. Ephimenco: 'Het debat wordt in Nederland al jaren op zeer eenzijdige wijze gevoerd.'

Ellian is verbijsterd over de manier waarop sommige opiniemakers op de man spelen. Het schept een demonische sfeer. Het lijkt erop dat we de trieste ervaring met Pim Fortuyn te vroeg vergeten zijn.'

De chef van het opiniekatern Letter en Geest van Trouw, Jaffe Vink, krijgt al jarenlang emmers vol kritiek' over zich heen. Collega's en vrienden worden fysiek bedreigd, zegt hij. Het is in Nederland onmogelijk vrijuit te discussieren over de islam.'

taouanza
24-03-04, 10:22
Het is toch te gek om los te lopen

Medestanders in het integratiedebat??????

Medestanders die het met elkaar eens zijn en eenzijdig hun mening geven in een column.

Welke integratie?
Welk debat?

VincentV
24-03-04, 10:25
Geplaatst door taouanza
Het is toch te gek om los te lopen

Medestanders in het integratiedebat??????

Medestanders die het met elkaar eens zijn en eenzijdig hun mening geven in een column.

Welke integratie?
Welk debat?
Misschien toch eens wat meer naar de Nederlandse tv kijken?

taouanza
24-03-04, 10:27
Geplaatst door VincentV
Misschien toch eens wat meer naar de Nederlandse tv kijken?

Hadden we het net niet over het verbaal lynchen van Ali Daoudi?
En dat die Ephimenco nog tegen hem zegt jouw verbaal geweld!
Is dat een discussie?
Zeg alleen wat ik wil horen.:moe:

rafiq
24-03-04, 10:49
Cliteur heeft gewoon de weg van de minste weerstand genomen.

Cliteur gaat nooit in debat...

en nu komt ie er weer makkelijk vanaf...

Daviddavid
24-03-04, 10:53
Geplaatst door rafiq
Cliteur heeft gewoon de weg van de minste weerstand genomen.

Cliteur gaat nooit in debat...

en nu komt ie er weer makkelijk vanaf...


Stond vandaag een leuk stuk over in de Volkskrant, van Jan Blokker. Ook geen Cliteur fan.

VincentV
24-03-04, 10:54
Geplaatst door taouanza
Hadden we het net niet over het verbaal lynchen van Ali Daoudi?
En dat die Ephimenco nog tegen hem zegt jouw verbaal geweld!
Is dat een discussie?
Zeg alleen wat ik wil horen.:moe:
Rare opvatting over wat een discussie is, heb jij. :moe:

taouanza
24-03-04, 11:03
Geplaatst door VincentV
Rare opvatting over wat een discussie is, heb jij. :moe:

Ja inderdaad ik vind dat
Naar elkaar moet luisteren
Elkaar serieus neemt
Een maat hanteert
Elkaar moet laten uitpraten
Gelijkwaardige discussiepartners
Objectieve voorzitter

Ja ik weet dat ik raar ben.:moe:

Daviddavid
24-03-04, 11:14
Geplaatst door taouanza
Ja inderdaad ik vind dat
Naar elkaar moet luisteren
Elkaar serieus neemt
Een maat hanteert
Elkaar moet laten uitpraten
Gelijkwaardige discussiepartners
Objectieve voorzitter

Ja ik weet dat ik raar ben.:moe:


Heel vreemd.
Ik dacht altijd dat je heel hard moet schreeuwen.
Karaktermoord op je gesprekspartner moet plegen.
Je mening voortduren moet herhalen.
Nooit luisteren.
De mening van de ander altijd hypocriet en beledigend moet vinden.


Zo doet iedereen dat toch, in de krant, op de televisie en op Maroc.nl

taouanza
24-03-04, 11:19
Geplaatst door Daviddavid
Heel vreemd.
Ik dacht altijd dat je heel hard moet schreeuwen.
Karaktermoord op je gesprekspartner moet plegen.
Je mening voortduren moet herhalen.
Nooit luisteren.
De mening van de ander altijd hypocriet en beledigend moet vinden.


Zo doet iedereen dat toch, in de krant, op de televisie en op Maroc.nl

En vooral iedereen over de zelfde kam scheren.:moe:

Je bent het belangrijkste vergeten.:moe:

Daviddavid
24-03-04, 11:32
Geplaatst door taouanza
En vooral iedereen over de zelfde kam scheren.:moe:

Je bent het belangrijkste vergeten.:moe:


Inderdaad, sorry, ik was die kam vergeten - waarschijnlijk omdat ik zelf gemilimeterd ben en nooit een kam gebruik.


Oh, shit, ik zeg sorry. Dat hoort niet. Nog een keer dan: ik vind het erg hypocriet van je om me op die kam te wijzen, maar ja, zo zijn jullie nu eenmaal.

Beter?

Bofko
24-03-04, 11:33
Geplaatst door Daviddavid
Heel vreemd.
Ik dacht altijd dat je heel hard moet schreeuwen.
Karaktermoord op je gesprekspartner moet plegen.
Je mening voortduren moet herhalen.
Nooit luisteren.
De mening van de ander altijd hypocriet en beledigend moet vinden.


Zo doet iedereen dat toch, in de krant, op de televisie en op Maroc.nl


Goeie observatie DD. Ik noem dat de loopgraven-discussie. Of ook : discussie om de discussie. Het is altijd een strijd tussen belevings-werelden. En dat gaat ten koste van diepgang.
Het zou mooi zijn als een van de partij A eens tegen partij B zou zeggen, ok, ik ga uit van jou belevingswereld (duurt even om daar te komen er is namelijk nogal wat context voor nodig). En dan van daaruit de discussie voeren.
En na verloop van tijd draai je de rollen om.

taouanza
24-03-04, 11:40
Geplaatst door Bofko
Goeie observatie DD. Ik noem dat de loopgraven-discussie. Of ook : discussie om de discussie. Het is altijd een strijd tussen belevings-werelden. En dat gaat ten koste van diepgang.
Het zou mooi zijn als een van de partij A eens tegen partij B zou zeggen, ok, ik ga uit van jou belevingswereld (duurt even om daar te komen er is namelijk nogal wat context voor nodig). En dan van daaruit de discussie voeren.
En na verloop van tijd draai je de rollen om.

Je krijgt van een nominatie voor de Nobelprijs.:tik:

taouanza
24-03-04, 11:40
Geplaatst door Daviddavid
Inderdaad, sorry, ik was die kam vergeten - waarschijnlijk omdat ik zelf gemilimeterd ben en nooit een kam gebruik.


Oh, shit, ik zeg sorry. Dat hoort niet. Nog een keer dan: ik vind het erg hypocriet van je om me op die kam te wijzen, maar ja, zo zijn jullie nu eenmaal.

Beter?

You make me proud.:moe:

Daviddavid
24-03-04, 11:45
Geplaatst door taouanza
You make me proud.:moe:

Thanx!

:Iluvu:

Bofko
24-03-04, 11:51
Geplaatst door taouanza
Je krijgt van een nominatie voor de Nobelprijs.:tik:

:Iluvu: thanx

taouanza
24-03-04, 12:06
Gekkerts!


:jeweetog:

Orakel
24-03-04, 13:36
Geplaatst door Immanuel
Columnisten zullen niet als Cliteur 'hun pen moede in het zand steken'
Van onze verslaggeefster Aimée Kiene
Trouw-columnist Sylvain Ephimenco wil liever staand en schrijvend sterven, dan knielend en likkend leven'.

Wake up and smell your finger, want je leeft al likkend aan de gevestigde orde.


Het is in Nederland onmogelijk vrijuit te discussieren over de islam.' [/B]

dis·cus·si·ë·ren (onov.ww.)
1 van gedachten wisselen, een discussie voeren

Da's wat anders dan je verschuilen achter een boek of een collumn.
Een hele lap text zonder enige zelfreflectie. Stelletje helden.

Immanuel
24-03-04, 15:02
Geplaatst door taouanza
Ja inderdaad ik vind dat
Naar elkaar moet luisteren
Elkaar serieus neemt
Een maat hanteert
Elkaar moet laten uitpraten
Gelijkwaardige discussiepartners
Objectieve voorzitter

Ja ik weet dat ik raar ben.:moe:

Begin bij jezelf zou ik zeggen. Ik heb jou een keer een uitspraak van mij zien verwerpen terwijl je in een andere post precies hetzelfde beweerde.

taouanza
24-03-04, 15:11
Geplaatst door Immanuel
Begin bij jezelf zou ik zeggen. Ik heb jou een keer een uitspraak van mij zien verwerpen terwijl je in een andere post precies hetzelfde beweerde.

Vast wel welke dan?

Kom maar
Kom maar op! bandiet

Immanuel
24-03-04, 16:10
Geplaatst door taouanza
Vast wel welke dan?

Kom maar
Kom maar op! bandiet

Mijn college gaat over 5 minuten verder. Rond een uurtje of 7 ben ik weer thuis en dan zal ik je op je wenken bedienen.
In de tussentijd geen berichten gaan wissen he? :hihi:

taouanza
24-03-04, 17:41
Geplaatst door Immanuel
Mijn college gaat over 5 minuten verder. Rond een uurtje of 7 ben ik weer thuis en dan zal ik je op je wenken bedienen.
In de tussentijd geen berichten gaan wissen he? :hihi:

Welke berichten.:rolleyes:

Immanuel
24-03-04, 20:58
Geplaatst door taouanza
Welke berichten.:rolleyes:

Weet jij nog in welk draadje jouw post staat waarin je zegt dat marokkaanse vrouwen niet met een nederlander trouwen vanwege de schande die dat veroorzaakt? Dat bericht heb ik namelijk nodig voor mijn aanklacht. Maar ik kan 'm niet meer vinden. Je kan natuurlijk weigeren, niemand in dit land is verplicht om mee te helpen aan z'n eigen veroordeling. :)

taouanza
24-03-04, 21:13
Geplaatst door Immanuel
Weet jij nog in welk draadje jouw post staat waarin je zegt dat marokkaanse vrouwen niet met een nederlander trouwen vanwege de schande die dat veroorzaakt? Dat bericht heb ik namelijk nodig voor mijn aanklacht. Maar ik kan 'm niet meer vinden. Je kan natuurlijk weigeren, niemand in dit land is verplicht om mee te helpen aan z'n eigen veroordeling. :)

Ik heb geen idee waar je het over hebt. En als Marokkanen niet trouwen met Nederlanders uit schande wat heb ik ermee te maken?!
Persoonlijk maakt het mij niet uit als hij maar een moslim is.
Je zoekt het maar zelf uit ik wacht wel.:rolleyes:

Immanuel
24-03-04, 21:39
Geplaatst door taouanza
Ik heb geen idee waar je het over hebt. En als Marokkanen niet trouwen met Nederlanders uit schande wat heb ik ermee te maken?!
Persoonlijk maakt het mij niet uit als hij maar een moslim is.
Je zoekt het maar zelf uit ik wacht wel.:rolleyes:

Dan laat maar zitten. Ik was pas om 7 uur thuis vandaag en ik ga niet m'n vrije tijd opofferen omdat ik perse m'n punt wil maken.

taouanza
24-03-04, 21:54
Geplaatst door Immanuel
Dan laat maar zitten. Ik was pas om 7 uur thuis vandaag en ik ga niet m'n vrije tijd opofferen omdat ik perse m'n punt wil maken.

Whateva:rolleyes: