PDA

Bekijk Volledige Versie : De SS'ers van Bush



Ramzi
24-03-04, 12:10
De SS'ers van Bush
3/24/2004 9:30:05 AM, door Willem Oltmans



Ik wist in Cape Town, dat de London Observer de zogenaamde Tipton Three, drie Islamitische vrienden uit de Britse plaats Tipton, uitvoerig had geïnterviewd, maar kon de krant in Zuid-Afrika niet krijgen. Het eerst wat ik bij thuiskomst deed is de hand leggen op de Observer van 14 maart l.l. Ik heb die vier pagina's (45 minuten lezen) van wat Shafiq Rasul (26), Ruhal Ahmed (22) en Asif Iqbal (22) in Camp Delta op Cuba gedurende twee jaar is overkomen met stijgende woede gelezen. De boys hadden geen moer, noch met Al Queda, noch met de Taliban, te maken. Ze werden in Afghanistan als beesten in verhuiscontainers gestopt met 300 tegelijk. "We were packed so tightly, our knees were against our chests, we started to suffocate". Toen ze eindelijk eruit werden gelaten, waren een paar honderd arrestanten reeds dood, "may be twenty of us got out alive."

Ze werden overgedragen aan de Amerikanen, die hen naar Cuba vlogen, en een ordeal van 26 maanden ving aan. Rumsfeld verkondigde, dat deze mensen "the hardest of the hard core" waren, "lethal terrorists involved in efforts to kill thousands of Americans". Ze werden maandenlang door de Amerikaanse kampbeulen geterroriseerd. "Iqbal", schreef de Observer, "demonstrated how they were forced to kneel bent double, touching their forheads to the ground. If you let it rise a little, they put their boots on the back of your neck and forced it down". Rasul voegde toe: "I lifted up my head slightly, because I was really in pain. The sergeant came up behind me, kicked my legs from underneath me, then knelt with his full weight on my back". Voor straf nam een andere Bush SS'er een mes en sneed al hun kleren van hun lichamen. "Naked and freezing," vertelden de jongens, "they were made to squat while the soldiers searched their bodily cavities and photographed them. Then they were given blue prison overalls, but they had not washed themselves since Afghanistan".

Ondervragingen verliepen als volgt," A special forces soldier held a gun to my temple, a 9mm pistol. He said if I made any movement, he blow my head of," aldus Rasul. Ze werden steeds ondervraagd onder bedreiging van wapens. Soldaten vertrapten de Koran's, die ze van het Rode Kruis hadden gekregen, en gooiden de resten in de toiletten. Ze werden geslagen en mishandeld, soms konden ze zes maanden lang hun benen of handen hier niet door bewegen. Dan zagen wij hier gevangenen op televisie op karretjes vervoerd. Niemand heeft er bij stilgestaan wat daar gebeurde, en staat er ook nu niet stil bij. Ze werden hele dagen ondervraagd zonder een glas water te krijgen. Dan opeens, werden ze drie maanden in isoleercellen geplaatst om ze murw te krijgen en te bekennen, dat ze terroristen waren.

Wie van de kamerleden heeft de Observerreportage gelezen? Zijn er vragen over gesteld? Nee, want het is immers niet interessant als er geen Nederlanders op Cuba zitten? Wie van de collega's nam de moeite deze reportage over te nemen en te publiceren? Had onze nieuwe dominee Wawelaar (Multatuli in de Max Havelaar anderhalve eeuw geleden) de reportage gelezen, toen hij onlangs voor een tweede keer bij Bush ging slijmen? Heeft onze premier de gelegenheid te baat genomen om te pleiten voor de mensenrechten van de gevangenen op Cuba, waar langzamerhand de hele wereld schande over spreekt. Daar heeft deze Wawelaar het poids niet voor? Bush is tot een eersteklas oorlogsmisdadiger uitgegroeid. Vraag het de drie jongens uit Tipton. Hij tolereert dergelijke SS-toestanden en moedigt ze blijkbaar aan. We zouden met het Amerika van Bush alle banden moeten verbreken en ambassadeur Clifford Sobel de laan uit sturen. Willen we met zulke mensen te maken hebben, laat staan hun bondgenoten zijn? Ik niet. Ik veracht dit stel patent leugenaars in Washington. Maar deze Wawelaar vindt het maar al te heerlijk om namens u en mij en op onze kosten, aldaar thee te gaan drinken.


24-3-2004

taouanza
24-03-04, 12:40
Ik hoorde een Britse hoge piet zeggen op Euronews dat het vooral belangrijk ik om solidair te zijn met Amerika in hun War against Terror dus Europa moet geen vragen stellen over Guantanamobay.Alsof dat geen Terror is.:jammer:

~Panthera~
24-03-04, 14:40
Vind Oltmans een behoorlijk arrogant typje, maar hij heeft wel gelijk. :roken: