PDA

Bekijk Volledige Versie : Gekte rond de dood van Sjeikh Yessine ra7imoe Allah....



BniMakada
24-03-04, 11:48
De gekte rond de dood van Sjeikh Yessine ra7imoe Allah gaat mij toch echt een beetje te ver.

De beelden uit Palestina die ik te zien kreeg deed me een beetje denken aan de dood van Shiitische imaams. Het huilen, hysterie, de foto's etc etc. Dit zijn allemaal zaken die niet bij de islam horen.

Het leek haast wel alsof er een Shi3a imaam was gestorven aangezien de imaams bij de Shiieten een hele hoge positie hebben...

SjeikhSpear
24-03-04, 11:53
Taqqilah fie nafsik!

Ga woedoe doen, 2 rak'at bidden en vraag Allah om vergeving voor je uitlating aan het adres van de dappere Palestijnse mujahideen....


Het is zo gemakkelijk om dingen van veraf te bekritiseren..

Daviddavid
24-03-04, 11:55
Geplaatst door SjeikhSpear

Het is zo gemakkelijk om dingen van veraf te bekritiseren..


:moe:

BniMakada
24-03-04, 12:10
Geplaatst door SjeikhSpear
Taqqilah fie nafsik!

Ga woedoe doen, 2 rak'at bidden en vraag Allah om vergeving voor je uitlating aan het adres van de dappere Palestijnse mujahideen....


Het is zo gemakkelijk om dingen van veraf te bekritiseren..

Mag ik je verzoeken om uitleg van je reactie te plaatsen?

Waar val ik de Palestijnse mujahideen aan?

Waar in de islam staat dat het is toegestaan om na de dood van een persoon hysterisch te gedragen, rond te gaan lopen met foto's van de overledene?

Voor mij geen twijfel dat de Sjeik (ra7imoe Allah) als Shaheed is overleden.

Het gaat mij om de zaken rondom de sterfte van de Sjeikh.

Moge Allah degen die valse beschuldigingen uit vergeven.

SjeikhSpear
24-03-04, 12:18
Mag ik je verzoeken om uitleg van je reactie te plaatsen?

Natuurlijk broeder.


Waar val ik de Palestijnse mujahideen aan?

Je doet dit niet expliciet maar impliciet wel.


Waar in de islam staat dat het is toegestaan om na de dood van een persoon hysterisch te gedragen,

Niet iedereen kan zijn emoties in bedwang houden ...als je hele familie wordt uitgeroeid dan vraag ik me af hoe koel jij het hoofd weet te houden.



rond te gaan lopen met foto's van de overledene?

Wie zegt dat dit verboden is?


Voor mij geen twijfel dat de Sjeik (ra7imoe Allah) als Shaheed is overleden.

La shakka fieh insjallah


Het gaat mij om de zaken rondom de sterfte van de Sjeikh.

Zoals ik al heb gezegd taqqilah fie nafsik sjeikh Yassin van een vader voor het Palestijnse volk. ALs je met zoveel ellende te maken hebt elke dag , dan laaien de emotie's op.


Moge Allah degen die valse beschuldigingen uit vergeven.

Amien ya rabb het was niet mijn bedoeling om je te beschuldiging maar ik adviseer je Allah te vrezen en niet de palestijnse volk te bekritiseren om hun rouwen terwijl jij niet eens kan voelen wat zij elke dag voelen.

Wa salam

BniMakada
24-03-04, 13:01
Geef me alsjeblieft daliel dat men bij een groot verlies wel hysterisch mag reageren en bij een klein verlies niet.

Zelfs als ik ook hysterisch ga reageren bij de dood van iemand wil dat niet zeggen dat het dan gerechtvaardigd is. Men behoort zijn/haar kalmte en rust te bewaren juist als jouw rampspoed treft.

Ik begrijp wel dat zij een leider hebben verloren maar dat wil niet zeggen dat men regels van de islam mag negeren.

Je weet dat dit een discussie is die je gaat verliezen. De bewijzen uit de Koran en de Soennah spreken je keihard tegen.

Allah en Zijn Profeet hebben de islam volmaakt achtergelaten.

Over de foto's is Ikhtilef tussen de geleerden maar om bij de sterfte foto's te dragen is voor mij een vorm van aanbidding van die persoon en dus een vorm van Shirk. Ik kan mij ook niet voorstellen dat de Sheikh het zo gewild heeft.

Wallahoe E3lem.

SjeikhSpear
24-03-04, 13:20
Geef me alsjeblieft daliel dat men bij een groot verlies wel hysterisch mag reageren en bij een klein verlies niet.

Al Insaanoe Goeliqa da'iefan..(aya) ( de mens is zwak geschapen)


Zelfs als ik ook hysterisch ga reageren bij de dood van iemand wil dat niet zeggen dat het dan gerechtvaardigd is. Men behoort zijn/haar kalmte en rust te bewaren juist als jouw rampspoed treft.

Doe je nou echt zo dom?...

Als jouw familieleden worden vermoord voor je ogen en dat decennialang dan blijf je echt niet koel en dan heb je grote kans om buiten zinnen te raken.


Ik begrijp wel dat zij een leider hebben verloren maar dat wil niet zeggen dat men regels van de islam mag negeren.

Jongen gedraag je niet als een hond. Negeren ze de regels van de islam omdat ze rouwen...omdat ze keihard huilen. Zelfs de Profeet kon het begrijpen toen een vrouw keihard zat te huilen aan de graf van haar familielid.


Je weet dat dit een discussie is die je gaat verliezen. De bewijzen uit de Koran en de Soennah spreken je keihard tegen.

Allah weet het beter. Kom met jouw bewijzen..ik lees nu alleen gebakken lucht.


Over de foto's is Ikhtilef tussen de geleerden maar om bij de sterfte foto's te dragen is voor mij een vorm van aanbidding van die persoon en dus een vorm van Shirk

Heb je een identiteitsbewijs..fotoalbum? Of heb je die al laten verbranden?


Ik kan mij ook niet voorstellen dat de Sheikh het zo gewild heeft.

Spreek niet over datgene waar je geen kennis van hebt !

Wa salamu alla man ittaba'alhoeda

BniMakada
24-03-04, 14:06
Hadith Qudsi 29:
On the authority of Abu Hurayrah (may Allah be pleased with him), who said that the Messenger of Allah (PBUH) said: Allah (mighty and sublime be He) says:
My faithful servant's reward from Me, if I have taken to Me his best friend from amongst the inhabitants of the world and he has then borne it patiently for My sake, shall be nothing less than Paradise.

It was related by al-Bukhari.

BniMakada
24-03-04, 14:16
Fatwa I over foto's (http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=49676&dgn=4)

Fatwa II over foto's (http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=7222) Meer info over foto's binnen de islam (http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&CR=235&dgn=4)

De geleerden zijn er unaniem overeens dat men foto's mag dragen indien dat verplicht is in dat land. Zoals rijbewijzen, paspoorten etc etc.

850
24-03-04, 14:18
Geplaatst door BniMakada
De gekte rond de dood van Sjeikh Yessine ra7imoe Allah gaat mij toch echt een beetje te ver.

De beelden uit Palestina die ik te zien kreeg deed me een beetje denken aan de dood van Shiitische imaams. Het huilen, hysterie, de foto's etc etc. Dit zijn allemaal zaken die niet bij de islam horen.

Het leek haast wel alsof er een Shi3a imaam was gestorven aangezien de imaams bij de Shiieten een hele hoge positie hebben...

Het is inderdaad raar om te zien dat er zo emotioneel gereageerd wordt. Die Sjeikh heeft zijn contact met Allah al heel lang geleden verloren. Iemand die de opdracht geeft om onschuldige mensen te laten opblazen heeft een hart van steen waarin geen plek is voor de liefde voor god. Daar zal de Sjeik nu ook op afgerekend gaan worden. En zo'n hysterische mensenmassa heeft hij dan ook niet verdiend. De mensen zouden niet zo moeten reageren om het verlies van iemand die zich heeft laten leiden door pure inktzwarte haat.

BniMakada
24-03-04, 14:53
Geplaatst door 850
Het is inderdaad raar om te zien dat er zo emotioneel gereageerd wordt. Die Sjeikh heeft zijn contact met Allah al heel lang geleden verloren. Iemand die de opdracht geeft om onschuldige mensen te laten opblazen heeft een hart van steen waarin geen plek is voor de liefde voor god. Daar zal de Sjeik nu ook op afgerekend gaan worden. En zo'n hysterische mensenmassa heeft hij dan ook niet verdiend. De mensen zouden niet zo moeten reageren om het verlies van iemand die zich heeft laten leiden door pure inktzwarte haat.


You talk sh*t! Wie is er onschuldig? Als er een persoon ontercht en zonder toestemming in mijn huis is dan is deze persoon niet onschuldig en zal ik em hoogst persoonlijk m'n huis uit rammen!

Mensen die in nederzettingen wonen weten dondersgoed dat ze zich op gebied bevinden dat niet tot de zionisten behoort. Als je er toch gaat wonen moet je de risico's ook op de koop toe nemen!

Zie het maar als een inbreker die inbreekt in een huis waar een grote sticker op de voordeur geplakt is met "ik waak hier" en dan een foto met een dikke rottweiler erbij...

SjeikhSpear
24-03-04, 15:34
Fatwa I over foto's

Fatwa II over foto's Meer info over foto's binnen de islam

De geleerden zijn er unaniem overeens dat men foto's mag dragen indien dat verplicht is in dat land. Zoals rijbewijzen, paspoorten etc etc.


Tuurlijk zijn ze het daarover eens. Maar kzie 2 fatwa's niet als bewijs voor het verbod van foto's. Er zijn genoeg fatwa's die dit immers tegenspreken.


Overigens ik stel de vraag nog een keer...heb jij alle fotoalbums thuis verbrand...of doe je gewoon hypocriet?.. :p

Trouwens wat doe je met het Marokaans geld? Verbrand je dat ook? :p

BniMakada
24-03-04, 15:42
Geplaatst door SjeikhSpear
Tuurlijk zijn ze het daarover eens. Maar kzie 2 fatwa's niet als bewijs voor het verbod van foto's. Er zijn genoeg fatwa's die dit immers tegenspreken.


Overigens ik stel de vraag nog een keer...heb jij alle fotoalbums thuis verbrand...of doe je gewoon hypocriet?.. :p

Trouwens wat doe je met het Marokaans geld? Verbrand je dat ook? :p

Ik heb geen fotoalbums, ik haat zowiezo poseren om foto's te maken. De enige dingen waar foto's opstaan zijn dingen die ik zelf niet in de hand heb, zaken zoals geld, rijbewijzen, paspoorten, pasjes voor school etc etc. Ik kan daar niks aan veranderen en ben verplicht om me aan de regels van het land/school/werkgever te houden.

Kom jij nu maar eens met fatawa (meervoud van fatwa mocht je dit niet weten) waarin het in bezit zijn foto's van mensen wel is toegestaan. De uitzonderingen (die ik reeds opnoemde) daar gelaten.

En zelfs als ik foto's in mijn bezit heb wil dit nog niet zeggen dat iemand anders dat ook moet doen. Iedere keer blijf je naar mij wijzen alsof ik perfect ben. Je hoeft in de islam zelf niet perfect te zijn om zaken te constateren en dit op te noemen. De Profeet (SAW) is in de Koran zelf gecorrigeerd, kun je je voorstellen hoe ver ik van perfect ben. Maar dat wil niet zeggen dat we fouten van anderen moet goed praten.

850
24-03-04, 15:51
Geplaatst door BniMakada
You talk sh*t! Wie is er onschuldig? Als er een persoon ontercht en zonder toestemming in mijn huis is dan is deze persoon niet onschuldig en zal ik em hoogst persoonlijk m'n huis uit rammen!

Mensen die in nederzettingen wonen weten dondersgoed dat ze zich op gebied bevinden dat niet tot de zionisten behoort. Als je er toch gaat wonen moet je de risico's ook op de koop toe nemen!

Zie het maar als een inbreker die inbreekt in een huis waar een grote sticker op de voordeur geplakt is met "ik waak hier" en dan een foto met een dikke rottweiler erbij...

Dankzij de blinde haat van die Sjeikh zijn er onschuldige kinderen vermoord.
Kinderen die geen schuld of partijdigheid met zich meedragen zijn door de goddeloze haat van die Hamasleider bruut om het leven gebracht.
Ik troost me met de gedachte dat die Hamsaleider nu in de hel de prijs er voor gaat betalen. Want reken maar dat Allah dit niet door de vingers ziet.
De naam van Allah is misbruikt tijdens het slachten van onschuldige kinderen en daar staat een hoge prijs op.

SjeikhSpear
24-03-04, 15:53
Ik heb geen fotoalbums, ik haat zowiezo poseren om foto's te maken. De enige dingen waar foto's opstaan zijn dingen die ik zelf niet in de hand heb, zaken zoals geld, rijbewijzen, paspoorten, pasjes voor school etc etc. Ik kan daar niks aan veranderen en ben verplicht om me aan de regels van het land/school/werkgever te houden.

Je hebt dus geen foto van je moeder?Of heb je die ook al verbrand.


Kom jij nu maar eens met fatawa (meervoud van fatwa mocht je dit niet weten) waarin het in bezit zijn foto's van mensen wel is toegestaan. De uitzonderingen (die ik reeds opnoemde) daar gelaten.

De 'uitzonderingen'die jij noemde zijn dus een van de redenen.

Maar als je een fatwa wilt of fatawa hier komt ie.http://www.islamonline.net/fatwa/english/FatwaDisplay.asp?hFatwaID=69010


En zelfs als ik foto's in mijn bezit heb wil dit nog niet zeggen dat iemand anders dat ook moet doen.

hmm vreemd..eerst zeg je dat je het tegen de islam vindt?..Ik bedoel je kan geen kritiek op anderen hebben als jij zelf je schuldig maakt aan zoiets.



Iedere keer blijf je naar mij wijzen alsof ik perfect ben.

Ik wijs helemaal niet. Jij bent degene die wijst naar het dappere palestijnse volk dat zijn verdriet uit om de dood van een van haar leiders.


Je hoeft in de islam zelf niet perfect te zijn om zaken te constateren en dit op te noemen.

Niet perfect , Nee. Maar je moet niet anderen gaan bekritiseren van iets als jij jezelf er schuldig aan maakt. Als jij alcohol drinkt dan ben jij niet de aangewezen persoon om anderen te adviseren dat je geen alcohol mag drinken. Als je het milieu wilt verebeteren begin je immers ook bijjezelf..



De Profeet (SAW) is in de Koran zelf gecorrigeerd, kun je je voorstellen hoe ver ik van perfect ben.

Jij bent ver van perfect. En ik ben de laatste om te beweren dat jij perfect bent.


Maar dat wil niet zeggen dat we fouten van anderen moet goed praten.

Als het een fout is.... :fplet:

Matesis
24-03-04, 16:02
Trouwens wat doe je met het Marokaans geld? Verbrand je dat ook?

witwassen, jongens niet verbanden slecht voor het milieu
:D

850
24-03-04, 16:24
Geplaatst door Matesis
witwassen, jongens :D

:duim: :handbang:

http://www.eurofactory.nl/images/partij/wasmiddel.jpg

BniMakada
25-03-04, 07:15
Geplaatst door SjeikhSpear
Je hebt dus geen foto van je moeder?Of heb je die ook al verbrand.

Nee die heb ik niet verbrand, iets wat ik nooit in mijn bezit heb gehad hoef ik ook niet te verbranden. Ik weet de waarde van mijn moeder perfect in te schatten. Daar zal een foto geen enkele toegevoegde waarde in hebben.


Geplaatst door SjeikhSpear
De 'uitzonderingen'die jij noemde zijn dus een van de redenen.

Maar als je een fatwa wilt of fatawa hier komt ie.http://www.islamonline.net/fatwa/english/FatwaDisplay.asp?hFatwaID=69010

Zoals in de fatwa staat, als het voor onschuldige doeleinden is. Ik vind het eerste gedeelte van de fatwa rechtstreeks slaan op de manier zoals de foto's van Sjeikh Yessine zijn gebruikt:

One finds a number of traditions from the Prophet, peace and blessings be upon him, condemning people who make Tasweer, which denotes painting or carving images or statues. It was closely associated with paganism or shirk. People were in the habit of carving images and statues for the sake of worship. Islam, therefore, declared Tasweer forbidden because of its close association with shirk (association of partners with Allah). One of the stated principles of usul-u-Fiqh (Principles of Islamic Jurisprudence) is that if anything directly leads to haram, it is likewise haram. In other words, Tasweer was forbidden precisely for the reason that it was a means leading to shirk.




Geplaatst door SjeikhSpear
hmm vreemd..eerst zeg je dat je het tegen de islam vindt?..Ik bedoel je kan geen kritiek op anderen hebben als jij zelf je schuldig maakt aan zoiets.

Ik ben nog steeds van mening dat dit zo is. Als die foto's namelijk zo onschuldig zijn, moet je die fatwa maar eens overlezen met die hadith waarin de engelen het huis van de Profeet (SAW) niet binnen traden.



Geplaatst door SjeikhSpear
Ik wijs helemaal niet. Jij bent degene die wijst naar het dappere palestijnse volk dat zijn verdriet uit om de dood van een van haar leiders.

Ik constateer dingen, iedereen die dit soort fouten maakt behoort hier op aangesproken te worden.

Zoals Allah in Zijn Boek zegt: "Jullie zijn de beste gemeenschap die uit de mensen is voortgebracht, (zolang) jullie tot het goed (Al-Ma3roef) oproepen en jullie het verwerpelijke (Al-Moenkar) verbieden". Soerah 3:110.

Dit heet oprechtheid, ondanks dat mensen het heel zwaar hebben, moeten ze toch gewezen op de puurheid van onze dien. Geen dingen verzwijgen/goed praten vanwege de test van Allah. Allah test de mensen om te kijken of ze dan nog net zo vastberaden/standvastig zijn.



Geplaatst door SjeikhSpear
Niet perfect , Nee. Maar je moet niet anderen gaan bekritiseren van iets als jij jezelf er schuldig aan maakt. Als jij alcohol drinkt dan ben jij niet de aangewezen persoon om anderen te adviseren dat je geen alcohol mag drinken. Als je het milieu wilt verebeteren begin je immers ook bijjezelf..

Zoals eerder gezegd, ik heb geen foto's die ik niet in mijn bezit hoef te hebben. Paspoorten, geld, rijbewijs etc etc daar heb ik wel foto's op staan maar dat zijn nu eenmaal de regels en Allah test een persoon niet boven zijn kunnen.

Mag ik nu wel kritiek leveren?


Geplaatst door SjeikhSpear
Jij bent ver van perfect. En ik ben de laatste om te beweren dat jij perfect bent.

Als het een fout is.... :fplet:

Kom met het bewijs dat foto's in het openbaar te dragen wel is toegestaan en niet een vorm van shirk is. Als het geen vorm van Shirk is lijkt het me zowiezo een vorm van bid3a.

De fatwa die jij aandraagt bevat zowiezo geen enkele hadith/ayaa en onderbouwd totaal niet wat jij beweert. het is trouwens van een imaam die niet tot Fatwa commissie behoort uit Saudi-Arabie of Egypte.

SjeikhSpear
25-03-04, 11:24
Nee die heb ik niet verbrand, iets wat ik nooit in mijn bezit heb gehad hoef ik ook niet te verbranden. Ik weet de waarde van mijn moeder perfect in te schatten. Daar zal een foto geen enkele toegevoegde waarde in hebben.

:gniffel:

quote:
Geplaatst door SjeikhSpear
De 'uitzonderingen'die jij noemde zijn dus een van de redenen.

Maar als je een fatwa wilt of fatawa hier komt ie.http://www.islamonline.net/fatwa/en...?hFatwaID=69010



Zoals in de fatwa staat, als het voor onschuldige doeleinden is.

Yeps


Ik vind het eerste gedeelte van de fatwa rechtstreeks slaan op de manier zoals de foto's van Sjeikh Yessine zijn gebruikt:

Ik vind van niet.






Ik ben nog steeds van mening dat dit zo is. Als die foto's namelijk zo onschuldig zijn, moet je die fatwa maar eens overlezen met die hadith waarin de engelen het huis van de Profeet (SAW) niet binnen traden.

Fatwa zegt dat foto's niet harraam zijn.




Ik constateer dingen, iedereen die dit soort fouten maakt behoort hier op aangesproken te worden.

Zoals Allah in Zijn Boek zegt: "Jullie zijn de beste gemeenschap die uit de mensen is voortgebracht, (zolang) jullie tot het goed (Al-Ma3roef) oproepen en jullie het verwerpelijke (Al-Moenkar) verbieden". Soerah 3:110.

Degene die roept tot het goede moet hiervan kennis hebben. Welke kennis heb jij?...Heb jij Fiqh gestudeerd...Jij praat over zaken waar zelfs de geleerden over verschillen. En bekritisseerd de dappere palestijnse volk hieromtrent.

p.s: Op deze sites staan ook foto's...


Dit heet oprechtheid, ondanks dat mensen het heel zwaar hebben, moeten ze toch gewezen op de puurheid van onze dien.

Op dit moment is rahma meer van belang , ik zal je echt niet bekritiseren als je het uitschreeuwt als je moeder verkracht en gedood zou worden. Ik zou je daarentegen troossten.. Dat heet de menselijke kant van de islam...





ngen verzwijgen/goed praten vanwege de test van Allah. Allah test de mensen om te kijken of ze dan nog net zo vastberaden/standvastig zijn.

Ben je nu echt dom of hoe zit dat?






erder gezegd, ik heb geen foto's die ik niet in mijn bezit hoef te hebben. Paspoorten, geld, rijbewijs etc etc daar heb ik wel foto's op staan maar dat zijn nu eenmaal de regels en Allah test een persoon niet boven zijn kunnen.

Waarom doe je dan geen Hijra?...En nog wat als jij zegt dat Allah een persoon niet test bove zijn kunnen dan is dit ook het geval bij de palestijnen.




kom met het bewijs dat foto's in het openbaar te dragen wel is toegestaan en niet een vorm van shirk is. Als het geen vorm van Shirk is lijkt het me zowiezo een vorm van bid3a.

Dus als je het op een paspoort hebt staan is het opeens geen shirk...ehehehe wat een hypocriet ben jij. Nog wat fatwa heb ik al geplaatst

Hier nog een keer het bewijs dat foto's niet verboden zijn.

http://www.islamonline.net/fatwa/english/FatwaDisplay.asp?hFatwaID=69010


De
fatwa die jij aandraagt bevat zowiezo geen enkele hadith/ayaa en onderbouwd totaal niet wat jij beweert. het is trouwens van een imaam die niet tot Fatwa commissie behoort uit Saudi-Arabie of Egypte.

Eheheheh jij bent lollig dus iemand die fatwa's geeft moet uit egypte of saoudie arabie komen..eheheheh...jij bent lollig.

En de fatwa is zeer goed onderbouwd met bewijzen uit de koran en sunah. Wat jij vind is niet van toepassing.
Fas'alloe ahlu dikr inn koentoem la ta'lamoen. :student:

Ronceval
25-03-04, 23:43
Wat vindt men van de volgende stelling?

"Mensen en hun helpers en hun sympatisanten die een weerloos man in een rolstoel vermoorden dienen zonder enige vorm van proces met de dood gestraft te worden."

..zapper
26-03-04, 01:07
Geplaatst door Ronceval
Wat vindt men van de volgende stelling?

"Mensen en hun helpers en hun sympatisanten die een weerloos man in een rolstoel vermoorden dienen zonder enige vorm van proces met de dood gestraft te worden."

Een rolstoel is geen excuus voor de daden die je verricht. Een rolstoel biedt derhalve geen protectie voor de dingen die je over jezelf afroept. Moord heeft derhalve niets met een rolstoel te maken. Moord dient zeker gestraft te worden, maar wij mogen het recht niet in eigen hand nemen om te beslissen over leven of dood, dat zou ons zelf ook weer schuldig maken aan moord.

Bofko
26-03-04, 06:19
Geplaatst door Ronceval
Wat vindt men van de volgende stelling?

"Mensen en hun helpers en hun sympatisanten die een weerloos man in een rolstoel vermoorden dienen zonder enige vorm van proces met de dood gestraft te worden."

:duim: Ik vind dat dit in de Nederlandse grondwet moet worden vastgelegd en alle andere rechtsspraak moet ´overrulen´.

BniMakada
26-03-04, 07:08
Geplaatst door SjeikhSpear
De 'uitzonderingen'die jij noemde zijn dus een van de redenen.[/B]

Ik vind van niet....klinkt dom he....


Geplaatst door SjeikhSpear
Ik vind van niet.

Wat zegt dit jou dan?

One finds a number of traditions from the Prophet, peace and blessings be upon him, condemning people who make Tasweer, which denotes painting or carving images or statues. It was closely associated with paganism or shirk. People were in the habit of carving images and statues for the sake of worship. Islam, therefore, declared Tasweer forbidden because of its close association with shirk (association of partners with Allah). One of the stated principles of usul-u-Fiqh (Principles of Islamic Jurisprudence) is that if anything directly leads to haram, it is likewise haram. In other words, Tasweer was forbidden precisely for the reason that it was a means leading to shirk.



Geplaatst door SjeikhSpear
Fatwa zegt dat foto's niet harraam zijn.

Komt uit je eigen fatwa:

One finds a number of traditions from the Prophet, peace and blessings be upon him, condemning people who make Tasweer, which denotes painting or carving images or statues. It was closely associated with paganism or shirk. People were in the habit of carving images and statues for the sake of worship. Islam, therefore, declared Tasweer forbidden because of its close association with shirk (association of partners with Allah). One of the stated principles of usul-u-Fiqh (Principles of Islamic Jurisprudence) is that if anything directly leads to haram, it is likewise haram. In other words, Tasweer was forbidden precisely for the reason that it was a means leading to shirk.




Geplaatst door SjeikhSpear
Degene die roept tot het goede moet hiervan kennis hebben. Welke kennis heb jij?...Heb jij Fiqh gestudeerd...Jij praat over zaken waar zelfs de geleerden over verschillen. En bekritisseerd de dappere palestijnse volk hieromtrent.

Lees de de ayaa die ik eerder heb geplaatst of deze:

9:71 "En de gelovigen, mannen en vrouwen, zijn Awliyaa-e (vrienden) van elkaar. Zij sporen aan tot het goede (Al-Ma'roef en verbieden het kwade (Al-Moenkar).

Geef aub aan waar staat dat je Faqih moet zijn voordat je adviezen mag geven?


Geplaatst door SjeikhSpear
p.s: Op deze sites staan ook foto's...

En? Ik heb toch niet gezegd dat je nergens mag komen waar foto's komen?? Hier:

:tover: :cheefbek: :kwaad: :huil2: :vierkant: :wohaa: :maffia: :dood: :tunis: :zozo: :ergleuk: :duits:


Geplaatst door SjeikhSpear
Op dit moment is rahma meer van belang , ik zal je echt niet bekritiseren als je het uitschreeuwt als je moeder verkracht en gedood zou worden. Ik zou je daarentegen troossten.. Dat heet de menselijke kant van de islam...

En dat bepaal jij, dat Ra7ma meer van belang is? Wat wint iemand als ik hem/haar niet attendeer op het slechte wat hij/zij doet bij een sterftegeval? Kijk naar de Marokkaanse gemeenschap en kijk de bid3a's die zij tevoorschijn halen bij sterftegevallen. Ik vind dit juist een moment om mensen te attenderen dat we Allah moeten vrezen.



Geplaatst door SjeikhSpear
Ben je nu echt dom of hoe zit dat?

Dom? Je spreekt zonder daliel, negeert a7adeeth en oordelen van grote en erkende 3oelamaah.



Geplaatst door SjeikhSpear
Waarom doe je dan geen Hijra?...

Waarom zou ik Hijra doen? Ik kan mijn geloof hier perfect beleiden? Zou ik Hijra moeten doen omdat ik vind dat foto's dragen zoals in Palestina is gedaan verkeerd is?? Je spoort niet ouwe!!


Geplaatst door SjeikhSpear
En nog wat als jij zegt dat Allah een persoon niet test bove zijn kunnen dan is dit ook het geval bij de palestijnen.

Ik word gedwongen om mij te legitimeren met iets waar mijn foto op zit. Ik word gedwongen om geld in mijn handen te nemen waar afbeeldingen op staan. Of ik nu in Marokko ben of in Nederland. Waar zou ik hijra naar toe kunnen doen waar ik dit probleem kan omzeilen? Precies geen enkel land. De Palestijnen worden niet gedwongen om met grote foto's rond te lopen. Hoezo dus "Le Yoekillifoe Allahoe Nefsen ille Was3aha"??

Zie deze fatwa (http://63.175.194.25/index.php?search_text_box_dsn4=34904&lv=browse&formtrans=dgn%3D4%7C&ln=eng&ds=qa&sensitivity=2&searchquestions=1&searchtitles=1&searchanswers=1&searchsources=1&pg=result&offset=0&msubmit=1&submit.x=31&submit.y=7)...


Geplaatst door SjeikhSpear
Dus als je het op een paspoort hebt staan is het opeens geen shirk...ehehehe wat een hypocriet ben jij. Nog wat fatwa heb ik al geplaatst

Zoals eerder gezegd. De geleerden zijn het er unaniem over eens dat als de regels van het land waar jij woont deze foto's behoort te dragen dan is het toegestaan. Dit is een puur geval van iets wat boven iemands kunnen is. Je gaat toch geen pasfoto's in paspoorten/rijbewijzen vergelijken met foto's van iemand die is overleden waarbij wordt gehuild als er naar gekeken wordt of hysterisch wordt gedaan als men de naam roept??


Geplaatst door SjeikhSpear
Hier nog een keer het bewijs dat foto's niet verboden zijn.

http://www.islamonline.net/fatwa/english/FatwaDisplay.asp?hFatwaID=69010

Ik vind het een masha Allah fatwa. Vooral dit gedeelte:

One finds a number of traditions from the Prophet, peace and blessings be upon him, condemning people who make Tasweer, which denotes painting or carving images or statues. It was closely associated with paganism or shirk. People were in the habit of carving images and statues for the sake of worship. Islam, therefore, declared Tasweer forbidden because of its close association with shirk (association of partners with Allah). One of the stated principles of usul-u-Fiqh (Principles of Islamic Jurisprudence) is that if anything directly leads to haram, it is likewise haram. In other words, Tasweer was forbidden precisely for the reason that it was a means leading to shirk.




Geplaatst door SjeikhSpear
Eheheheh jij bent lollig dus iemand die fatwa's geeft moet uit egypte of saoudie arabie komen..eheheheh...jij bent lollig.

Nee hoor, hij hoeft niet uit die landen te komen. Ik geef alleen aan dat er verschillende opleidingen/commissie's zijn. Vergelijk het maar tussen een professor/hoogleraar op Harvard of een leraar op het ROC in Nederland...


Geplaatst door SjeikhSpear
En de fatwa is zeer goed onderbouwd met bewijzen uit de koran en sunah. Wat jij vind is niet van toepassing.
Fas'alloe ahlu dikr inn koentoem la ta'lamoen. :student:

Moge Allah mij behoeden voor domheid en blindheid maar ik zie geen enkele ayaa of hadeeth. Kun je die aub hier quoten uit de fatwa? Misschien kijk ik er helemaal naast.

Tot slot nog een fatwa (http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/index.php?cat=Media+%28Muziek%2C+Tv%2C+etc%29&qa=399) die ook weinig tot discussieren over laat. Je mag de gehele mening van de imaam negeren. De daliel alleen al spreekt voor zich.

Ronceval
28-03-04, 12:38
Geplaatst door Bofko
:duim: Ik vind dat dit in de Nederlandse grondwet moet worden vastgelegd en alle andere rechtsspraak moet ´overrulen´.

De vrienden en nabestaanden van Leon Klinghoffer zullen daar gelukkig mee zijn!

Victory
28-03-04, 20:32
http://www.iamclan.com/images/other/1.jpg

SjaakSpier
28-03-04, 20:36
http://www.enshad.net/audio/Rasaa2el/Rasaa2el_-_02_-_Ya_Morshid_Al-Donyaa.rm

http://www.palestine-info.info/arabic/spfiles/yaseen2/y2.jpg

http://designs.al-moltaqa.org/designs1/albums/userpics/normal_ahmad_yasin0018.jpg

http://designs.al-moltaqa.org/designs1/albums/userpics/normal_ahmad_yasin0023.jpg

Bni makada bijt je hand er maar af. :fplet: