PDA

Bekijk Volledige Versie : AEL: 'Geen problemen met Marokkanen'



barfly
24-03-04, 14:14
Uit een onderzoek blijkt dat Marokkaanse jongeren massaal de Nederlandse tak van de AEL aanhangig zijn. Dit wordt bevestigd door de voorzitter van AEL Nederland, Nabil Marmouch. Volgens Marmouch zijn inmiddels ruim duizend Marokkaanse jongeren lid van de beweging, waarvoor vele tientallen zich inzetten als vrijwilliger.

In het twee pagina's grote interview met Marmoch vertelt hij over de behaalde resultaten van AEL Nederland, negen maanden na oprichting. Zo ontkent hij de vraag dat er de beweging de laatste tijd weinig in de media verschijnt. Volgens Marmouch wordt er hard aan de weg getimmerd. Zo liep de AEL de afgelopen maanden in diverse demonstraties mee, waaronder het protest tegen het verbieden van hoofddoekjes.



AEL-voorzitter Nabil Marmouch

Op de vraag waar de AEL voor staat antwoordde Marmouch dat ze staan voor "empowerment en eigen verantwoordelijkheid. Heb je een probleem, dan moet je dat zelf oplossen en niet wachten tot iemand anders dat misschien doet. Voor het versterken van de gemeenschap en het behoud van de eigen islamitische en Arabische identiteit die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. En natuurlijk voor eigenwaarde."

Marmouch hekelde in het vraaggesprek het integratiebeleid van de regering. Volgens hem is het beheersen van de Nederlandse taal niet voldoende, maar zou Den Haag allochtonen met sociaal-economische achterstanden moeten steunen. Zo zegt hij: "In plaats dat van de politiek daar iets aan doet, hebben ze hun pijlen nu op de allochtonen gericht. Ze hebben geleerd van Fortuyn dat zoiets scoort." Volgens Marmouch hoeven allochtonen niet verspreid te worden over het land, maar moet er meer kapitaal in hen gestoken worden, om de problemen het hoofd te kunnen bieden.

"Er zijn geen problemen met Marokkanen"
De stelling van de metro-journalist, dat Marokkaanse jongeren in de grote steden voor veel problemen zorgen, ontkende Marmouch ten stelligste. "Er zijn geen problemen met Marokkaanse jongeren, er zijn problemen met mensen in achterstandswijken. Die wijken zijn er al tientallen jaren. Toen ik als 6-jarig jongetje in de Schilderswijk woonde, waren er ook volop problemen met hanggroepjongeren en werden overal Zundapps en Kreidlers gestolen.
Je moest Oud en Nieuw destijds eens meemaken, het leek wel Beiroet. Later zijn er mensen met een bepaalde kleur in die wijken gaan wonen en de problemen zijn niet veranderd. Mensen moeten eens ophouden steeds die kleur erbij te halen. Ik ben trouwens ook geen fan van het woord integratie, maar praat liever over burgerschap."

Vooralsnog heeft de AEL geen plannen om de politiek in te gaan, omdat dan een partij opgericht moet worden. "De AEL is een beweging, geen partij. Als we ooit besluiten om aan verkiezingen mee te doen, zullen we daarvoor een partij oprichten, maar de AEL blijft altijd wat het nu is. Verkiezingen kunnen een instrument zijn om je doelen te verwezenlijken, maar is misschien niet eens noodzakelijk. We zijn een soort FNV en proberen langs deze weg iets te bereiken. Laat ik dit zeggen, de AEL is nog lang niet klaar", aldus Marmouch.

Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/39746

Wat treffend ik heb tot mijn 13e in DenHaag gewoond en rond Kerst (vrede op aarde waar zijn de knuppels) was het inderdaad een kolerezooi waar toen nog geen allochtoon aan meedeed :haha:

taouanza
24-03-04, 14:25
Geplaatst door barfly

"Wat treffend ik heb tot mijn 13e in DenHaag gewoond en rond Kerst (vrede op aarde waar zijn de knuppels) was het inderdaad een kolerezooi waar toen nog geen allochtoon aan meedeed :haha:


ssssssssssssssssst dat moet je niet hardop zeggen:zegniets:

VincentV
24-03-04, 14:35
Geplaatst door barfly
Op de vraag waar de AEL voor staat antwoordde Marmouch dat ze staan voor "empowerment en eigen verantwoordelijkheid. Heb je een probleem, dan moet je dat zelf oplossen en niet wachten tot iemand anders dat misschien doet.

Maar wel wachten tot de overheid met geld over de brug komt, terwijl dat nou niet bepaald als grootste probleem bij mij opkomt als ik weer eens een 18-jarig dealertje in een dure BMW zie rijden:


Volgens Marmouch hoeven allochtonen niet verspreid te worden over het land, maar moet er meer kapitaal in hen gestoken worden, om de problemen het hoofd te kunnen bieden.

Misschien kun je dat nog eens toelichten Zbaq?

Zwarte Schaap
24-03-04, 15:04
Geplaatst door VincentV
Misschien kun je dat nog eens toelichten Zbaq?

Een paar voorbeelden.

Meer stadsvernieuwing in oude buurten. Een opgeknapte buurt heeft een positieve uitwerking op de betrokkenheid en leefomstandigheden van de bewoners. Dwing de huisjesmelkers om hun huizen te onderhouden in plaats van alleen leegzuigen.

Al jaren klagen allochtonen over het niet willen verstrekken van hypotheken aan mensen die een huis willen kopen uit bepaalde buurten. Laatstelijk was er een klacht van Turkse makelaars die daarover berichten. Allochtonen die een huis in de schildersbuurt willen kopen kunnen heel moeilijk tot geen hypotheek krijgen. De overheid moet dergelijke hypotheekverstrekkers meer onder druk zetten om de stilzwijgende achterstelling te bestrijden.

De wegbezuinigde jeug- en maatschappelijke werk weer terug laten keren in de oude buurten die dat juist nodig hebben.

Werkeloosheidsprojecten zoals bijvoorbeel de Melkert-banen. Veel mensen staan te trappelen om er bij te mogen horen.

VincentV
24-03-04, 15:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Een paar voorbeelden.

Meer stadsvernieuwing in oude buurten. Een opgeknapte buurt heeft een positieve uitwerking op de betrokkenheid en leefomstandigheden van de bewoners. Dwing de huisjesmelkers om hun huizen te onderhouden in plaats van alleen leegzuigen.

Al jaren klagen allochtonen over het niet willen verstrekken van hypotheken aan mensen die een huis willen kopen uit bepaalde buurten. Laatstelijk was er een klacht van Turkse makelaars die daarover berichten. Allochtonen die een huis in de schildersbuurt willen kopen kunnen heel moeilijk tot geen hypotheek krijgen. De overheid moet dergelijke hypotheekverstrekkers meer onder druk zetten om de stilzwijgende achterstelling te bestrijden.

De wegbezuinigde jeug- en maatschappelijke werk weer terug laten keren in de oude buurten die dat juist nodig hebben.

Werkeloosheidsprojecten zoals bijvoorbeel de Melkert-banen. Veel mensen staan te trappelen om er bij te mogen horen.
Dat zijn allemaal punten die van de overheid verlangt worden, ik vroeg me juist af wat Nabil/Zbaq dan bedoelt met "zelf problemen oplossen".

taouanza
24-03-04, 15:09
Geplaatst door Zwarte Schaap
Een paar voorbeelden.

Meer stadsvernieuwing in oude buurten. Een opgeknapte buurt heeft een positieve uitwerking op de betrokkenheid en leefomstandigheden van de bewoners. Dwing de huisjesmelkers om hun huizen te onderhouden in plaats van alleen leegzuigen.

Al jaren klagen allochtonen over het niet willen verstrekken van hypotheken aan mensen die een huis willen kopen uit bepaalde buurten. Laatstelijk was er een klacht van Turkse makelaars die daarover berichten. Allochtonen die een huis in de schildersbuurt willen kopen kunnen heel moeilijk tot geen hypotheek krijgen. De overheid moet dergelijke hypotheekverstrekkers meer onder druk zetten om de stilzwijgende achterstelling te bestrijden.

De wegbezuinigde jeug- en maatschappelijke werk weer terug laten keren in de oude buurten die dat juist nodig hebben.

Werkeloosheidsprojecten zoals bijvoorbeel de Melkert-banen. Veel mensen staan te trappelen om er bij te mogen horen.

welke kleur BMW heb jij, ZS?

Simon
24-03-04, 15:11
Geplaatst door barfly
Ik ben trouwens ook geen fan van het woord integratie, maar praat liever over burgerschap."


En meneer Amil Ramdas meldde gisteren in BvD dat hij 'burgerschap' weer zo'n rotwoord vindt. 'Emancipatie' vind ik persoonlijk een beter woord.

Zwarte Schaap
24-03-04, 15:12
Geplaatst door taouanza
welke kleur BMW heb jij, ZS?

Ik heb nog nooit een auto gehad.

Zwarte Schaap
24-03-04, 15:15
Geplaatst door VincentV
Dat zijn allemaal punten die van de overheid verlangt worden, ik vroeg me juist af wat Nabil/Zbaq dan bedoelt met "zelf problemen oplossen".


Volgens Marmouch hoeven allochtonen niet verspreid te worden over het land, maar moet er meer kapitaal in hen gestoken worden, om de problemen het hoofd te kunnen bieden

Dit is waaronder je vraag stond.

Dan is het beter dat je leert citeren. De vraag die je stelde stond juist in het teken van de overheid.

taouanza
24-03-04, 15:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb nog nooit een auto gehad.

:jammer:

VincentV
24-03-04, 15:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dit is waaronder je vraag stond.

Dan is het beter dat je leert citeren. De vraag die je stelde stond juist in het teken van de overheid.
Ik dacht dat ik de vraag vrij duidelijk aan Zbaq stelde, aangezien hij ook die uitspraken deed in dat artikel. Misschien is het beter dat jij niet probeert voor anderen te spreken? :slapen:

Zwarte Schaap
24-03-04, 15:24
Geplaatst door taouanza
:jammer:

Ach, ik ben al blij genoeg met mijn schitterende mountainbike, 1 paar rollerskates en 1 paar inline skates.

Zwarte Schaap
24-03-04, 15:28
Geplaatst door VincentV
Ik dacht dat ik de vraag vrij duidelijk aan Zbaq stelde, aangezien hij ook die uitspraken deed in dat artikel. Misschien is het beter dat jij niet probeert voor anderen te spreken? :slapen:

In dit geval doet het er niet toe aan wie je het stelt, je vraag is eigenlijk gewoon beantwoord. Maar jij komt ineens met een andere vraag en doet alsof ik jouw vraag verkeerd begrepen heb.

Een goedkope uitvlucht Vincent.

taouanza
24-03-04, 15:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ach, ik ben al blij genoeg met mijn schitterende mountainbike, 1 paar rollerskates en 1 paar inline skates.

Maar een man toch een ride hebben?

VincentV
24-03-04, 15:31
Geplaatst door Zwarte Schaap
In dit geval doet het er niet toe aan wie je het stelt, je vraag is eigenlijk gewoon beantwoord. Maar jij komt ineens met een andere vraag en doet alsof ik jouw vraag verkeerd begrepen heb.

Een goedkope uitvlucht Vincent.
Jij hebt het ook verkeerd begrepen. De bovenste twee citaten waren duidelijk als 1 deel bedoeld. Wat je kon zien aan de dubbele punt achter de tekst die ik zelf in het midden heb geschreven. De vraag daaronder sloeg op het contrast tussen die twee citaten.

Zwarte Schaap
24-03-04, 15:35
Geplaatst door VincentV
Jij hebt het ook verkeerd begrepen. De bovenste twee citaten waren duidelijk als 1 deel bedoeld. Wat je kon zien aan de dubbele punt achter de tekst die ik zelf in het midden heb geschreven. De vraag daaronder sloeg op het contrast tussen die twee citaten.

Dan is je vraag voor de helft beantwoord.

Zwarte Schaap
24-03-04, 15:37
Geplaatst door taouanza
Maar een man toch een ride hebben?

Dat snap ik niet, wat bedoel je?

taouanza
24-03-04, 16:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat snap ik niet, wat bedoel je?

Ik geef het op.:jammer:

Daviddavid
24-03-04, 16:42
Geplaatst door taouanza
Ik geef het op.:jammer:


Ik heb een tram abonnement en een frequent flyers pasje.

taouanza
24-03-04, 16:45
Geplaatst door Daviddavid
Ik heb een tram abonnement en een frequent flyers pasje.



:huil2:

Daviddavid
24-03-04, 16:47
Geplaatst door taouanza
:huil2:


Ik kan er niks aan doen. Sorry.

barfly
24-03-04, 17:09
Geplaatst door taouanza
Maar een man toch een ride hebben?

Psst, ik heb ook geen auto en geen rijbewijs, mijn vrouw wel :)

Mijn vrouw en ik hebben een prima afspraak ik drink en mjn vrouw rijdt :p

ZbaqZbaq
24-03-04, 17:10
Geplaatst door taouanza
Maar een man toch een ride hebben?

[zelf censuur]

VincentV
24-03-04, 17:14
Geplaatst door ZbaqZbaq
you can ride me if you like :lachu:
Zbaq, kun je eens ingaan op de vraag die ik stelde aan het begin van deze topic?

Waterval
24-03-04, 17:17
Geplaatst door VincentV
Zbaq, kun je eens ingaan op de vraag die ik stelde aan het begin van deze topic?

Is dat een pleister op je voorhoofd?

VincentV
24-03-04, 17:19
Geplaatst door Waterval
Is dat een pleister op je voorhoofd?
Nee, een hartje

ZbaqZbaq
24-03-04, 17:30
Geplaatst door VincentV
Zbaq, kun je eens ingaan op de vraag die ik stelde aan het begin van deze topic?

nee :roken:

VincentV
24-03-04, 17:36
Geplaatst door ZbaqZbaq
nee :roken:
Ik dacht al dat je er geen verklaring voor zou hebben.