PDA

Bekijk Volledige Versie : Na beeindiging van het zionisme is verede mogelijk



DEMOcraat
24-03-04, 15:20
volgens rabijn Abraham rosenberger is vrede pas mogelijk als israel wordt opgeheven.
eind februari hebben 30 rabbijnen en opperrabijnen uit de hele wereld -ondere andere uit de VS Groot-britannie belgie oostenrijk en palestine-als vertegenwoordigers van honderdduizenden strenggelovige orthodoxen anti-zionistische joden voor het internationale gerechtshof in den haag hun solidariteit betoond met het palestijnse volk.
honderden,ja duizenden jaren lang hebben wij met onze palestijnse arabische en overige islamitische broeders en zusters in vrede en zonder conflicten in hun landen geleefd en met dankbarheid van hun geweldige gastvrijheid genoten,verklaarde de weense orthodoxe opperrabijn Moishe Arye friedman tegenover de internationale media.

-de staat israel wordt niet erkend door deze orthodoxen

-juist de geloofstrouwe orthodoxe joden,die altijd loyale burgers zijn van de staat waarin ze op dat moment leven,zijn wereldwijd in gevaar vanwege de zionistische barbarij.
dus niet door palestijnen

-de historische holocaust werd door het zionisme bewust geprovoceerd,puur omdat het van nut was voor de politieke doelen van het zionisme.

-vanuit de joodse religie is de huidige bouw van de muur politiek noch humaan te verantwoorden.de bouw van de apartheidsmuur en de barbaarse vervolging van palestijnen door de israelische militairen is uiteraard geen oplossing van het palestina-probleem.

-de enige echte oplossing ligt in het einde van het zionisme.

aldus volgens abraham yitzchak rosenberger van de orthodox joodse gemeente in wenen.

850
24-03-04, 16:20
:blowen: Elk zichelf respecterende jood zou moeten spugen op het zionisme.

Pytaghoras
24-03-04, 17:32
Geplaatst door 850
:blowen: Elk zichelf respecterende jood zou moeten spugen op het zionisme.

Zionisme zorgt alleen voor ellende voor de 12 miljoen joden in deze wereld. Door de arrogantie van de zionisten lopen de joden het gevaar.
Het einde van Amerikkaanse steun aan Israel betekent het einde van Israel. Hoelang blijft Amerika Israel steunen?

Julien
24-03-04, 18:13
en na beeindiging van het moslim-extremisme.

Pytaghoras
24-03-04, 18:22
Geplaatst door Julien
en na beeindiging van het moslim-extremisme.

Die beeindigt meteen na beeindiging van zionisme en de westerse imprialisme.

TonH
24-03-04, 18:26
Geplaatst door Pytaghoras
Die beeindigt meteen na beeindiging van zionisme en de westerse imprialisme.

Waarna de Pax-Arabica 1000 jaar zal heersen over deez aerdt.... :moe:

Julien
24-03-04, 18:28
Geplaatst door Pytaghoras
Die beeindigt meteen na beeindiging van zionisme en de westerse imprialisme.

nee tegelijkertijd.

Tarik[NL]
24-03-04, 18:33
Geplaatst door 850
:blowen: Elk zichelf respecterende jood zou moeten spugen op het zionisme.

Mee eens. Er zijn gelukkig genoeg Joden die niets moeten hebben van het zionisme.

>>The wanderer

Couscousje
24-03-04, 18:35
Geplaatst door TonH
Waarna de Pax-Arabica 1000 jaar zal heersen over deez aerdt.... :moe:

:haha:

Touché!

Cc

Pytaghoras
24-03-04, 18:36
Geplaatst door Julien
nee tegelijkertijd.
Het moslim-extremisme is ontstaan als antwoord op zionisme en westere imprialisme. Het is dus first in, first out.

Pytaghoras
24-03-04, 18:41
Geplaatst door TonH
Waarna de Pax-Arabica 1000 jaar zal heersen over deez aerdt.... :moe:

Niemand gelooft daarin. Mensen hebben geprobeerd in de naam van Arabische nationalisme te strijden, maar dat heeft ze niets opgeleverd. Zionisme = pan-Arabisme. Beide moeten vernietigd te worden.

000NobelPrizes
24-03-04, 18:45
Geplaatst door Pytaghoras
Niemand gelooft daarin. Mensen hebben geprobeerd in de naam van Arabische nationalisme te strijden, maar dat heeft ze niets opgeleverd. Zionisme = pan-Arabisme. Beide moeten vernietigd te worden.
Begin nou eerst 's met lachen om die Pax-Arabica.
Pax, weet je wel?
We hebben het hier niet over een koffieboon.

..zapper
24-03-04, 18:53
Dit vind ik net zo krom als roepen dat wanneer er geen Palestijnen meer zijn, er ruimte is voor vrede.

Tarik[NL]
24-03-04, 19:28
Geplaatst door zapper
Dit vind ik net zo krom als roepen dat wanneer er geen Palestijnen meer zijn, er ruimte is voor vrede.

Als er geen Hamas aanhangers meer waren EN er geen zionisten meer, dan pas is er ruimte voor vrede.

>>The Wanderer

jans
24-03-04, 22:37
Het moslim-extremisme is ontstaan als antwoord op zionisme en westere imprialisme. Het is dus first in, first out.

Met jouw redenering denk ik dat ik het maar op de Filo methode houdt, voor de bedrijfseconomen onder jullie..

DEMOcraat
26-03-04, 15:36
Geplaatst door zapper
Dit vind ik net zo krom als roepen dat wanneer er geen Palestijnen meer zijn, er ruimte is voor vrede.

met zionisme bedoelt hij niet de joden.

..zapper
26-03-04, 16:12
Geplaatst door DEMOcraat
met zionisme bedoelt hij niet de joden.

En niet alle Israeli's zijn Zionist... alhoewel die suggestie op maroc.nl vaak wordt uitgesproken. Maar in dat kader wil ik mijn uitspraak wel nuanceren hoor. Als er geen Palestijnse terroristen meer zijn, is er misschien ruimte voor vrede.
Kan iemand mij overigens een 'definitie' geven van Zionist? Dan weet ik ook hoe boos ik de volgende keer moet worden als ik daarvoor word uitgemaakt.

jans
26-03-04, 18:02
Kan iemand mij overigens een 'definitie' geven van Zionist?

Zionisme is het streven van de joden om terug te keren naar Zion (Groot Israel) en daar een joodse staat te stichten.

Groot Israel geld vooral voor de extreem rechtse zionisten.

..zapper
26-03-04, 18:14
Geplaatst door jans
Zionisme is het streven van de joden om terug te keren naar Zion (Groot Israel) en daar een joodse staat te stichten.

Groot Israel geld vooral voor de extreem rechtse zionisten.

Zijn dat per definitie ook altijd Orthodoxe Joden?
(ik ben zelf overigens niet praktiserend rk voor de nieuwsgierigen)

jans
26-03-04, 19:54
Zijn dat per definitie ook altijd Orthodoxe Joden?

Juist niet. Veel Orthodoxe Joden besteden hun hele leven aan de Thora, en het bezoeken van de heilige plaatsen, sommige Orthodoxe sektes vinden dat de staat Israel niet eens mag bestaan (volgens hun intepretatie van de Thora). Maar over het algemeen zijn de westerse Joden het meest zionistisch.

sjo
27-03-04, 00:04
Geplaatst door jans
Zionisme is het streven van de joden om terug te keren naar Zion (Groot Israel) en daar een joodse staat te stichten.

Groot Israel geld vooral voor de extreem rechtse zionisten.

Zonder Zionisme kan een Joodse staat niet bestaan. Reden genoeg voor Zionisme zou ik zeggen. Het gaat hier trouwens om Aliah (terugkeer)

Verlang van een legitime Joodse staat nu niet dat ze zich opheft, door de vluchtelingen terug te laten keren.
Die mate van overvraging is uniek.

groeten
sjo

freya
27-03-04, 09:24
Geplaatst door sjo


Verlang van een legitime Joodse staat nu niet dat ze zich opheft, door de vluchtelingen terug te laten keren.
Die mate van overvraging is uniek.



Die mate van overvraging hebben we al eerder meegemaakt toen immigranten uit Europa van de oorspronkelijke bevolking verwachtten dat zij hun land zouden opgeven.

En die mate van overvraging kwam nog een keer voor toen diezelfde immigranten veel grotere stukken land inpikten, dan ze door de internationale gemeenschap was toegewezen.

En die mate van overvraging zie je op dit moment nog steeds, als je kijkt naar hoe van de Palestijnen wordt verwacht dat zij lijdzaam toezien hoe hun land steeds verder wordt verwoest en hoe het hen onmogelijk wordt gemaakt om een bestaan op te bouwen, laat staan een beetje normaal te leven.

..zapper
27-03-04, 13:34
Geplaatst door sjo
Zonder Zionisme kan een Joodse staat niet bestaan. Reden genoeg voor Zionisme zou ik zeggen. Het gaat hier trouwens om Aliah (terugkeer)

Verlang van een legitime Joodse staat nu niet dat ze zich opheft, door de vluchtelingen terug te laten keren.
Die mate van overvraging is uniek.

groeten
sjo

Is er binnen het Zionisme dan wel plaats voor een Palestijnse staat?

Nasseem
27-03-04, 15:22
ABSOLUUT NIET ZAPPER! DIE MENSEN WILLEN EEN ZUIVER JOODSE STAAT MET DE GRENZEN VANAF DE NIJL TOT DE EUPHRAAT DAT IS HET ZIONISTISCH DENKEN EN ZOLANG DAT ZIJ DAT NOG NIET BEREIKT HEBBEN ZULLEN ZE ALTIJD VERDER GAAN MET HET SYSTEMATISCH UITMOORDEN VAN DE OORSPRONKELIJKE BEVOLKING DE PALESTIJNEN, WAAROM DENK JE DAT ISRAEL NOG STEEDS GEEN WETBOEK HEEFT EN WAAROM HEBBEN ZE HUN GRENZEN DAN NA 55 JAAR NOG STEEDS NIET VASTGELEGD? NOU VOOR DE INTELLECTUELEN ONDER ONS DIE GEEN BEGRIP HEBBEN VOOR DE PALESTIJNSE ZAAK GRAAG EEN ANTWOORD.

GREETZ.

jans
27-03-04, 17:45
ABSOLUUT NIET ZAPPER! DIE MENSEN WILLEN EEN ZUIVER JOODSE STAAT MET DE GRENZEN VANAF DE NIJL TOT DE EUPHRAAT DAT IS HET ZIONISTISCH DENKEN EN ZOLANG DAT ZIJ DAT NOG NIET BEREIKT HEBBEN ZULLEN ZE ALTIJD VERDER GAAN MET HET SYSTEMATISCH UITMOORDEN VAN DE OORSPRONKELIJKE BEVOLKING DE PALESTIJNEN, WAAROM DENK JE DAT ISRAEL NOG STEEDS GEEN WETBOEK HEEFT EN WAAROM HEBBEN ZE HUN GRENZEN DAN NA 55 JAAR NOG STEEDS NIET VASTGELEGD? NOU VOOR DE INTELLECTUELEN ONDER ONS DIE GEEN BEGRIP HEBBEN VOOR DE PALESTIJNSE ZAAK GRAAG EEN ANTWOORD.

Ten eerste met caps aan berichten schrijven is hoogst irritant. Ten tweede, binnen het zionisme zijn er ook verschillende stromingen. Er zijn zionisten die de grenzen van 1967 erkennen, en alleen willen dat alle joden over de hele wereld zich vestigen in Israel. Er zijn ook zionisten die streven naar een 'Groot Israel', dat is de meer extreme catagorie. Dus niet iedere zionist wil een Israel van de nijl tot de eufraat.

Israel heeft wel een wetboek, alleen vanwege het grote aantal noodwetten dat er wordt uigevoerd, is de druk ervan snel achterhaald.


WAAROM DENK JE DAT ISRAEL NOG STEEDS GEEN WETBOEK HEEFT EN WAAROM HEBBEN ZE HUN GRENZEN DAN NA 55 JAAR NOG STEEDS NIET VASTGELEGD?

Nou wat denk je zelf.

sjo
28-03-04, 21:04
Geplaatst door zapper
Is er binnen het Zionisme dan wel plaats voor een Palestijnse staat?

1 Palestijnse staat lijkt me wel voldoende. Er is tenslotte ook maar 1 Joodse staat.

groeten
sjo

Julien
28-03-04, 21:08
Geplaatst door Nasseem
ABSOLUUT NIET ZAPPER! DIE MENSEN WILLEN EEN ZUIVER JOODSE STAAT MET DE GRENZEN VANAF DE NIJL TOT DE EUPHRAAT DAT IS HET ZIONISTISCH DENKEN EN ZOLANG DAT ZIJ DAT NOG NIET BEREIKT HEBBEN ZULLEN ZE ALTIJD VERDER GAAN MET HET SYSTEMATISCH UITMOORDEN VAN DE OORSPRONKELIJKE BEVOLKING DE PALESTIJNEN, WAAROM DENK JE DAT ISRAEL NOG STEEDS GEEN WETBOEK HEEFT EN WAAROM HEBBEN ZE HUN GRENZEN DAN NA 55 JAAR NOG STEEDS NIET VASTGELEGD? NOU VOOR DE INTELLECTUELEN ONDER ONS DIE GEEN BEGRIP HEBBEN VOOR DE PALESTIJNSE ZAAK GRAAG EEN ANTWOORD.

GREETZ.

Waarom zijn de grenzen nog niet vastgesteld? Zou dat te maken hebben met de voortdurende oorlog met de Palestijnen, slimmie?

arnd
29-03-04, 07:23
- Eenzijdige opheffing van de israelische staat
- pas dan zal het moslim-extremisme stoppen
- De meeste joden zijn niet zionist
- De meeste zionisten willen groot-israel van euphraat tot aan nijl

Dat zijn suggesties die ik hier lees.
Lekker geloofwaardig allemaal ......


- De Joodse staat wordt niet opgeheven. Dat dat wel moet is een openlijke Hamas-gedachte en een verborgen arabisch-islamitische doelstelling: alle Joden de zee in. Is overigens ook voorzegd. De strijd tussen Izak en Ismael en tussen Jakob en Ezau. Dus wat dat betreft niets nieuws onder de zon.
- Het moslimextremisme zal (met of zonder staat Israel) gewoon doorgaan. Islam comb. pan-arabisme zoekt altijd vijanden, dat hoort bij de cultuur. En de wereld moet bekeerd worden.
- De meeste Joden zijn wel zionist, slechts een klein deel in Amerika heeft de overtuiging dat de Joodse staat (op dit moment !!) niet hoort te bestaan.
- De Joden willen geen groot Israel. Willen alleen veiligheid. Misschien ook een interessant puntje; eenzijdige terugtrekking uit Gaza-strook. Zij jullie dat misschien vergeten? Dan help ik je wel herinneren ....

Dat lijkt me meer richting de waarheid.

..zapper
29-03-04, 08:35
Geplaatst door arnd
- Eenzijdige opheffing van de israelische staat
- pas dan zal het moslim-extremisme stoppen
- De meeste joden zijn niet zionist
- De meeste zionisten willen groot-israel van euphraat tot aan nijl

Dat zijn suggesties die ik hier lees.
Lekker geloofwaardig allemaal ......


- De Joodse staat wordt niet opgeheven. Dat dat wel moet is een openlijke Hamas-gedachte en een verborgen arabisch-islamitische doelstelling: alle Joden de zee in. Is overigens ook voorzegd. De strijd tussen Izak en Ismael en tussen Jakob en Ezau. Dus wat dat betreft niets nieuws onder de zon.
- Het moslimextremisme zal (met of zonder staat Israel) gewoon doorgaan. Islam comb. pan-arabisme zoekt altijd vijanden, dat hoort bij de cultuur. En de wereld moet bekeerd worden.
- De meeste Joden zijn wel zionist, slechts een klein deel in Amerika heeft de overtuiging dat de Joodse staat (op dit moment !!) niet hoort te bestaan.
- De Joden willen geen groot Israel. Willen alleen veiligheid. Misschien ook een interessant puntje; eenzijdige terugtrekking uit Gaza-strook. Zij jullie dat misschien vergeten? Dan help ik je wel herinneren ....

Dat lijkt me meer richting de waarheid.

Allereerst ben ik het grotendeels met je eens. Maar wil je nu beweren dat ik een zionist ben omdat ik vind dat de staat Israel moet blijven? Mijn gedachte is namelijk gegrond in realiteitszin en niet in geloof, wat zou dat dan met zionisme te maken hebben?

arnd
29-03-04, 09:37
Geplaatst door zapper
Allereerst ben ik het grotendeels met je eens. Maar wil je nu beweren dat ik een zionist ben omdat ik vind dat de staat Israel moet blijven? Mijn gedachte is namelijk gegrond in realiteitszin en niet in geloof, wat zou dat dan met zionisme te maken hebben?

Nee hoor, Zapper. Ik lees dat jouw opmerking is dat niet alle Joden Zionist zijn. En daar valt niets op af te dingen, want dat is waar.
Bijv. de Lubawitscher Chassidim (vergeef mij mijn spelling) vormen een stroming die vinden dat het zionisme pas mag en ook onafwendbaar zal gebeuren na de komst van de Jeshiva, de Messias. Maar deze stroming is in verhouding tot de 12 miljoen joden op de wereld (wat er 20 a 25 hadden kunnen zijn.....) maar een hele kleine groep.

Dus mijn opmerkingen betroffen niet echt jouw bijdrage.

Toch denk ik, dat als jij vindt dat de joodse staat moet blijven, dat je in een bepaalde mate zeker zionist bent. Even los van je argumentatie.
Jij vindt dat namelijk realistisch. Ik vind dat ook realistisch, maar ik vind dat ook op basis van religie.

sjo
29-03-04, 23:16
Geplaatst door arnd
Nee hoor, Zapper. Ik lees dat jouw opmerking is dat niet alle Joden Zionist zijn. En daar valt niets op af te dingen, want dat is waar.
Bijv. de Lubawitscher Chassidim (vergeef mij mijn spelling) vormen een stroming die vinden dat het zionisme pas mag en ook onafwendbaar zal gebeuren na de komst van de Jeshiva, de Messias. Maar deze stroming is in verhouding tot de 12 miljoen joden op de wereld (wat er 20 a 25 hadden kunnen zijn.....) maar een hele kleine groep.

Dus mijn opmerkingen betroffen niet echt jouw bijdrage.

Toch denk ik, dat als jij vindt dat de joodse staat moet blijven, dat je in een bepaalde mate zeker zionist bent. Even los van je argumentatie.
Jij vindt dat namelijk realistisch. Ik vind dat ook realistisch, maar ik vind dat ook op basis van religie.

Ben het eens zowel met Zapper als met Arnd. Niet elke Jood is Zionist.
De meeste echter wel. Om verschillende redenen.

Ook niet elke Zionist is Joods. Veel Christenen koppelen (met enig recht) de staat Israel aan hun Messiasverwachting. (de wederkomst)
Een reden te meer voor Islamisten om ook Christenen als hun natuurlijke vijanden te zien.
zie "het visioen van de Islam" in Trouw Letter en Geest van Zaterdag j.l. van de hand van Prof. Dr. Hans Jansen.

groeten
sjo