PDA

Bekijk Volledige Versie : Complot!



TonH
24-03-04, 17:48
Tbs geëist tegen belager Pieper 24-03-'04
http://www.nos.nl/nieuws/artikelen/2004/3/24/tbsgeisttegenbelagerspiepers.html

Voor de rechtbank in Haarlem is tbs met dwangverpleging geëist tegen de belager van oud-Philips-topman Roel Pieper en diens vrouw. Het paar werd op 31 maart vorig jaar aangevallen door een man met een mes.

De verdachte, een 43-jarige Amsterdammer, drong die dag het landgoed van de Piepers in Aerdenhout binnen en stak Pieper en zijn vrouw meerdere malen met een mes. Mevrouw Pieper raakte daarbij ernstig gewond aan hals, borst en rug. Roel Pieper liep verwondingen op aan hals en hoofd.

'Duivelse organisatie'
De verdachte leed volgens deskundigen aan psychotische wanen toen hij het misdrijf pleegde. Hij zei dat hij achtervolgd werd door een organisatie. Twee weken voor de steekpartij kwam hij erachter dat Roel Pieper aan het hoofd stond van "die duivelse organisatie", aldus de verdachte tijdens zijn proces vandaag. Die organisatie maakte hem al twaalf jaar het leven zuur, zo zei hij.

"Het is triest, maar het moest", was de reactie van de verdachte kort nadat hij het paar had aangevallen. "Als ik een machinepistool had gehad, had ik ze allemaal neergemaaid. Ze verdienen het."
Voor de rechtbank zei de Amsterdammer vandaag dat hij Pieper niet meer als de leider van de organisatie ziet. "Ik schaam mij diep voor wat er is gebeurd." Wel blijft hij erbij dat hij door een groep werd bedreigd. "Het gebeurde heel geraffineerd, dus het is voor mij moeilijk te bewijzen."
Herhaling
Omdat de kans op herhaling groot is, vinden gedragsdeskundigen dat hij gedwongen moet worden behandeld in een tbs-kliniek. De officier van Justitie heeft het advies van de deskundigen opgevolgd.

De advocaat van de verdachte pleitte voor tbs met voorwaarden. Dat betekent dat zijn cliënt op vrijwillige basis wordt behandeld.

De uitspraak is op 7 april.



Deed me aan iemand denken... :D

000NobelPrizes
24-03-04, 17:50
Geplaatst door TonH
Deed me aan iemand denken... :D
:haha:

Nou, mij ook. Alleen wordt bovenstaande zielepoot wel behandeld.

Julien
24-03-04, 18:18
:D

nl-x
24-03-04, 21:17
Ik snap niet waarom meneers theorie direct wordt afgedaan als gekkenwerk. Stel dat het waar is :D ...

Juwayriah
24-03-04, 21:21
Het zou best waar kunnen zijn, waarom wordt hij niet serieus genomen?

:aanwal:

TonH
25-03-04, 00:44
Geplaatst door Juwayriah
Het zou best waar kunnen zijn, waarom wordt hij niet serieus genomen?

:aanwal:

:nijn:

lennart
25-03-04, 02:33
Sjeh.. Pieper is Bilderberg.. wat wil je he... maja dat durven ze natuurlijk weer niet in de krant af te drukken :jammer: Hij had beter de aandacht kunnen trekken zoals AZF dat doet... Bommetje het Philips hoofdkwartier binnen smokkelen... Hmm zou dit misschien dezelfde man zijn geweest die het Philips personeel wilde gijzelen om de "breedbeeldtelevisies" :rolleyes:

nl-x
25-03-04, 08:45
Geplaatst door lennart
Sjeh.. Pieper is Bilderberg.. wat wil je he... maja dat durven ze natuurlijk weer niet in de krant af te drukken :jammer: Hij had beter de aandacht kunnen trekken zoals AZF dat doet... Bommetje het Philips hoofdkwartier binnen smokkelen... Hmm zou dit misschien dezelfde man zijn geweest die het Philips personeel wilde gijzelen om de "breedbeeldtelevisies" :rolleyes:

Nee, dat was precies een halfjaar na 11 sept 2001, en die pleegde achteraf zelfmoord... Maar dat zou ik ook doen, als ik met een brandbom een verkeerd gebouw zou instormen. Das best wel dom :)

VincentV
25-03-04, 09:03
Geplaatst door lennart
Sjeh.. Pieper is Bilderberg.. wat wil je he... maja dat durven ze natuurlijk weer niet in de krant af te drukken :jammer: Hij had beter de aandacht kunnen trekken zoals AZF dat doet... Bommetje het Philips hoofdkwartier binnen smokkelen... Hmm zou dit misschien dezelfde man zijn geweest die het Philips personeel wilde gijzelen om de "breedbeeldtelevisies" :rolleyes:
Die is toch doodgeschoten?

000NobelPrizes
25-03-04, 09:47
Geplaatst door VincentV
Die is toch doodgeschoten?
Lennart mist af en toe een plotlijntje in zijn getheoretiseer.
Maar ja, er zitten dan ook duizenden complotten in zijn hoofd: hij kan niet alles onthouden.