PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Zwakbegaafde tiener kreeg 20 euro voor zelfmoordaanslag'



VincentV
24-03-04, 17:04
Soldiers catch Palestinian boy, 12, wearing explosive belt

By Haaretz Service

Israel Defense Forces paratroopers caught a Palestinian boy, aged 12, wearing an explosive belt at the Hawara roadblock south of Nablus in the West Bank on Wednesday afternoon.

Sappers used a remote-controlled robot to remove the belt from the boy's body and then safely detonated it in a controlled explosion.

The boy was taken in for questioning.

The army believes that the boy was meant to detonate the belt near the soldiers or near the nearby army base.

The IDF commander at the roadblock told Army Radio on Wednesday that the youth had run toward the soldiers and intended to blow himself up next to the troops.

Soldiers at the roadblock told Army Radio that the boy was given NIS 100 to carry out a suicide attack.

"This is another horrific example of how the Palestinians use their own children to spread terror against Israelis," David Baker, an official in the prime minister's office, said in response.

"These children are turned into human time-bombs for the purpose of spreading as much terror against Israelis as possible," Baker said.

Just last week, soldiers found an explosive charge on a cart pushed by a 10-year-old Palestinian boy at the same roadblock.

The soldiers released the boy after it transpired that he did not know what was in the bag he was carrying through the barricade.

Three soldiers, eight Palestinians wounded in territories
An IDF soldier was lightly wounded in a shooting attack near the Gaza Strip settlement of Gadid. Israeli troops returned fire.

Two Israeli soldiers were lightly wounded by Palestinian stone-throwers in two separate incidents in the West Bank at the Zif junction south of Hebron and further north near Elon Moreh.

Eight Palestinian residents of Hebron were wounded Wednesday afternoon in violent clashes with Israeli security forces, Itim quoted Palestinian sources as having reported.

The clashes broke out when Palestinians began throwing stones and firebombs at Israeli troops stationed in Hebron's Old City.

Also in the territories on Wednesday, Palestinian gunmen opened fire on IDF troops west of Ramallah and near Netzarim in the central Gaza Strip. No casualties or damage were reported in either incident and troops returned fire.

IDF troops on Tuesday night foiled an attempt by two Palestinian militants to infiltrate into the settlement of Morag in the southern Strip.

The soldiers spotted an armed Palestinian approaching the settlement and opened fire. After the area was searched in the morning hours Wednesday, two bodies of armed Palestinians were discovered. No Israelis were wounded in the incident.

According to defense establishment figures, since the beginning of the intifada, there have been 29 Palestinians under the age of 18 who carried out suicide attacks, and 22 others under 18 who carried out "sacrificial attacks" - in which they opened fire and were killed - in the territories. Forty others under 18 were arrested on suspicion of intending to carry out attacks.

850
24-03-04, 17:08
Kun je een korte bondige samenvatting geven in het nederlands........
Zoveel engels in 1 klap is toch wat teveel........

VincentV
24-03-04, 17:12
Geplaatst door 850
Kun je een korte bondige samenvatting geven in het nederlands........
Zoveel engels in 1 klap is toch wat teveel........
Dat er voor de tweede keer binnen een week een jongetje is aangehouden met explosieven. Deze keer zelfs met bomgordel aan.

850
24-03-04, 17:17
Geplaatst door VincentV
Dat er voor de tweede keer binnen een week een jongetje is aangehouden met explosieven. Deze keer zelfs met bomgordel aan.

:duim: Bedankt

lennart
24-03-04, 17:17
Goede propaganda van de Joodse kolonist die de bomgordel en de 100 Nis heeft geregeld.

aliabab
24-03-04, 17:18
Geplaatst door VincentV
Soldiers catch Palestinian boy, 12, wearing explosive belt



Wat een jonge verzetsheld, ben benieuwd wat je op die leeftijd met 72 maagden moet.

VincentV
24-03-04, 17:20
Geplaatst door aliabab
Wat een jonge verzetsheld, ben benieuwd wat je op die leeftijd met 72 maagden moet.
Dat vraag ik me van die Yassin anders ook af.

850
24-03-04, 17:20
:lachu: Ik heb t even door de Lingomachine gehaald...........



De militairen vangen Palestijnse jongen, 12, het dragen van explosieve riem

Door de Dienst Haaretz

De valschermjagers van de Krachten van de Defensie van Israël vingen
een Palestijnse jongen, op de leeftijd van 12, het dragen van een explosieve riem bij het Hawara
wegversperringszuiden van Nablus in Cisjordanië op Woensdag middag.

Sappers gebruikten een robot met afstandsbediening om de riem uit het
lichaam van de jongen te verwijderen en deden ontploffen het toen
veilig in een gecontroleerde explosie.

De jongen werd genomen binnen voor het vragen.

Het leger gelooft dat de jongen hoorde om de riem te doen ontploffen
dichtbij de militairen of de nabijgelegen legerbasis te naderen.

De bevelhebber IDF bij de wegversperring vertelde de Radio van het
Leger op Woensdag die de jeugd naar de militairen in werking had
gesteld en bedoeld zelf op te blazen naast de troepen.

De militairen bij de wegversperring vertelden de Radio van het Leger
dat de jongen NOS 100 werd gegeven om een zelfmoordaanval uit te
voeren.

"Dit is een ander horrific voorbeeld van hoe de Palestijnen hun eigen
kinderen gebruiken om verschrikking tegen Israëliërs uit te
spreiden,"David Baker, een ambtenaar in het bureau van de eerste minister, gezegd in reactie.

"Deze kinderen worden omgezet in menselijke tijd-bommen voor het
uitspreiden van zo veel verschrikking tegen Israëliërs mogelijk,"Bovengenoemd Baker.

Vorige enkel week, de militairen vonden een explosieve last op een kar die door een
10-jaar-oude Palestijnse jongen bij de zelfde wegversperring wordt
geduwd.

De militairen bevrijdden de jongen nadat het transpireerde dat hij
wist wat niet in de zak hij was voerde barricade uit.

Drie militairen, de gewonde van acht Palestijnen op gebieden werd een militair IDF
licht verwond in een het ontspruiten aanval dichtbij de regeling van
Gazastrook van Gadid. Israëlische troepen teruggekeerde brand.

Twee Israëlische militairen werden licht verwond door Palestijnse
stenen-pottenbakkers in twee afzonderlijke incidenten in Cisjordanië
bij het Zif verbindingszuiden van Hebron en het verdere noorden
dichtbij Elon Moreh.

Acht Palestijnse ingezetenen van Hebron waren gewond Woensdag middag
in hevige conflicten met Israëlische veiligheidskrachten, Itim citeerde Palestijnse bronnen zoals hebben gerapporteerdd.

De conflicten braken uit toen de Palestijnen begonnen werpend stenen
en firebombs bij Israëlische troepen die in de Oude Stad van Hebron
worden geplaatst.

Ook op de gebieden op Woensdag, Palestijnse gunmen openden brand op troepen IDF ten westen van
Ramallah en dichtbijgelegen Netzarim in de centrale Gazastrook. Geen slachtoffers of schade werden gemeld in één van beide incident
en de troepen keerden brand terug.

IDF verzamelt zich op Dinsdag foiled nacht een poging door twee
Palestijnse militanten om in de regeling van Morag in de zuidelijke
Strook te infiltreren.

De militairen bevlekten een bewapende Palestijn naderend de regeling
en openden brand. Nadat het gebied 's morgens urenwoensdag werd gezocht, twee organismen van bewapende Palestijnen werden ontdekt. Geen Israëliërs werden verwond in het incident.

Volgens de cijfers van de defensieonderneming, sinds het begin van intifada, er zijn 29 Palestijnen onder de leeftijd van 18 wie zelfmoordaanvallen
uitvoerden geweest, en 22 anderen onder 18 wie "offeraanvallen" uitvoerde - waarin zij
openden brand en werden gedood - op de gebieden. Veertig anderen onder 18 werden gearresteerd op verdenking om te
bedoelen aanvallen uit te voeren.

000NobelPrizes
24-03-04, 17:23
Geplaatst door lennart
Goede propaganda van de Joodse kolonist die de bomgordel en de 100 Nis heeft geregeld.
Ik vroeg me al af waar je bleef met je gedraaikont.

850
24-03-04, 17:25
Geplaatst door 000NobelPrizes
Ik vroeg me al af waar je bleef met je gedraaikont.

:vreemd: Anale fixatie?

VincentV
24-03-04, 17:25
Geplaatst door 850

Twee Israëlische militairen werden licht verwond door Palestijnse
stenen-pottenbakkers in twee afzonderlijke incidenten in Cisjordanië
bij het Zif verbindingszuiden van Hebron en het verdere noorden
dichtbij Elon Moreh.
:haha:

Waterval
24-03-04, 17:26
Geplaatst door 850
:lachu: Ik heb t even door de Lingomachine gehaald...........



De militairen vangen Palestijnse jongen, 12, het dragen van explosieve riem

Door de Dienst Haaretz

De valschermjagers van de Krachten van de Defensie van Israël vingen
een Palestijnse jongen, op de leeftijd van 12, het dragen van een explosieve riem bij het Hawara
wegversperringszuiden van Nablus in Cisjordanië op Woensdag middag.

Sappers gebruikten een robot met afstandsbediening om de riem uit het
lichaam van de jongen te verwijderen en deden ontploffen het toen
veilig in een gecontroleerde explosie.

De jongen werd genomen binnen voor het vragen.

Het leger gelooft dat de jongen hoorde om de riem te doen ontploffen
dichtbij de militairen of de nabijgelegen legerbasis te naderen.

De bevelhebber IDF bij de wegversperring vertelde de Radio van het
Leger op Woensdag die de jeugd naar de militairen in werking had
gesteld en bedoeld zelf op te blazen naast de troepen.

De militairen bij de wegversperring vertelden de Radio van het Leger
dat de jongen NOS 100 werd gegeven om een zelfmoordaanval uit te
voeren.

"Dit is een ander horrific voorbeeld van hoe de Palestijnen hun eigen
kinderen gebruiken om verschrikking tegen Israëliërs uit te
spreiden,"David Baker, een ambtenaar in het bureau van de eerste minister, gezegd in reactie.

"Deze kinderen worden omgezet in menselijke tijd-bommen voor het
uitspreiden van zo veel verschrikking tegen Israëliërs mogelijk,"Bovengenoemd Baker.

Vorige enkel week, de militairen vonden een explosieve last op een kar die door een
10-jaar-oude Palestijnse jongen bij de zelfde wegversperring wordt
geduwd.

De militairen bevrijdden de jongen nadat het transpireerde dat hij
wist wat niet in de zak hij was voerde barricade uit.

Drie militairen, de gewonde van acht Palestijnen op gebieden werd een militair IDF
licht verwond in een het ontspruiten aanval dichtbij de regeling van
Gazastrook van Gadid. Israëlische troepen teruggekeerde brand.

Twee Israëlische militairen werden licht verwond door Palestijnse
stenen-pottenbakkers in twee afzonderlijke incidenten in Cisjordanië
bij het Zif verbindingszuiden van Hebron en het verdere noorden
dichtbij Elon Moreh.

Acht Palestijnse ingezetenen van Hebron waren gewond Woensdag middag
in hevige conflicten met Israëlische veiligheidskrachten, Itim citeerde Palestijnse bronnen zoals hebben gerapporteerdd.

De conflicten braken uit toen de Palestijnen begonnen werpend stenen
en firebombs bij Israëlische troepen die in de Oude Stad van Hebron
worden geplaatst.

Ook op de gebieden op Woensdag, Palestijnse gunmen openden brand op troepen IDF ten westen van
Ramallah en dichtbijgelegen Netzarim in de centrale Gazastrook. Geen slachtoffers of schade werden gemeld in één van beide incident
en de troepen keerden brand terug.

IDF verzamelt zich op Dinsdag foiled nacht een poging door twee
Palestijnse militanten om in de regeling van Morag in de zuidelijke
Strook te infiltreren.

De militairen bevlekten een bewapende Palestijn naderend de regeling
en openden brand. Nadat het gebied 's morgens urenwoensdag werd gezocht, twee organismen van bewapende Palestijnen werden ontdekt. Geen Israëliërs werden verwond in het incident.

Volgens de cijfers van de defensieonderneming, sinds het begin van intifada, er zijn 29 Palestijnen onder de leeftijd van 18 wie zelfmoordaanvallen
uitvoerden geweest, en 22 anderen onder 18 wie "offeraanvallen" uitvoerde - waarin zij
openden brand en werden gedood - op de gebieden. Veertig anderen onder 18 werden gearresteerd op verdenking om te
bedoelen aanvallen uit te voeren.


Nu moet ik opeens aan Splijtstof denken man...

VincentV
24-03-04, 17:26
"We can forgive the Arabs for killing our children. We cannot forgive them for forcing us to kill their children...."

"We will only have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us."

Golda Meir

Waterval
24-03-04, 17:31
Geplaatst door VincentV
"We can forgive the Arabs for killing our children. We cannot forgive them for forcing us to kill their children...."

"We will only have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us."

Golda Meir


:kotsen:


Ik dacht dat bepaalde mensen precisie bommen hadden waarmee ze de gezochte mensen konden "uitschakelen".. Hoe worden ze dan gedwongen die kids te doden?

000NobelPrizes
24-03-04, 17:48
Geplaatst door Waterval
:kotsen:


Ik dacht dat bepaalde mensen precisie bommen hadden waarmee ze de gezochte mensen konden "uitschakelen".. Hoe worden ze dan gedwongen die kids te doden?

Daar zijn al 14.538 andere threads over, en een meervoud daarvan met priksels waarin dit wordt herhaald.

Deze thread ging over de inzet van een kind als bom, maar er wordt 1. niet op gereageerd, 2. een joodse kolonist in de schoenen geschoven en 3. liever vergeten.

..zapper
24-03-04, 19:09
Bron: RTL Nieuws
Het Israëlische leger heeft een jongen opgepakt met een bomriem. De jongen wilde bij Nabloes de grens oversteken. Eerst werd gedacht dat hij zo'n 10 jaar was, maar volgens buren is hij 15 jaar.

Bult
De grenswachten zagen dat de jongen een bult onder zijn trui had, en hielden hem staande. Terwijl ze scholen achter een betonnen wand, en hem onder schot hielden, moest de jongen zijn kleren uittrekken en zijn riem afdoen. De explosieven werden later door bomexperts onschadelijk gemaakt.

Aanslagen
Volgens het leger wilde de jongen een aanslag plegen op de grenspost. "Daarbij zouden niet alleen Israëliërs gedood zijn, maar ook Palestijnen. Er stonden honderden te wachten", zegt de commandant. Tieners worden vaker ingezet bij aanslagen, maar niet altijd zo jong. Volgens de buren heeft de bewuste jongen 'een ontwikkelingsstoornis'.

theemuts
24-03-04, 19:09
Dit is toch werkelijk ongehoord. Een jochie van 15 inzetten om zichzelf op te blazen, VRESELIJK.

In landen als Liberia etc. was ik haast gewend aan dat soort afschuwelijkheden, maar die hadden nog "overlevingskansen", maar deze jongen is moedwillig door volwassenen op pad gestuurd om zichzelf te vernietigen.

Al Sawt
24-03-04, 19:25
Geplaatst door VincentV
"We can forgive the Arabs for killing our children. We cannot forgive them for forcing us to kill their children...."

"We will only have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us."

Golda Meir En dat zegt een Slavische, die joodse kinderen van de pas aangekomen zionistische waandenkers ging ronselen voor de Joodse Jihad.

Al Sawt
24-03-04, 19:26
Geplaatst door theemuts
Dit is toch werkelijk ongehoord. Een jochie van 15 inzetten om zichzelf op te blazen, VRESELIJK.

In landen als Liberia etc. was ik haast gewend aan dat soort afschuwelijkheden, maar die hadden nog "overlevingskansen", maar deze jongen is moedwillig door volwassenen op pad gestuurd om zichzelf te vernietigen. En in Liberia gingen ze vrijwillig op pad om handen en voeten van mensen af te haken?

taouanza
24-03-04, 20:15
Geplaatst door VincentV
"We can forgive the Arabs for killing our children. We cannot forgive them for forcing us to kill their children...."

"We will only have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us."

Golda Meir

:haha:

RinC
24-03-04, 20:19
Geplaatst door taouanza
:haha:

Idd

:blij:

taouanza
24-03-04, 20:21
Geplaatst door theemuts
Dit is toch werkelijk ongehoord. Een jochie van 15 inzetten om zichzelf op te blazen, VRESELIJK.

.

Dat roep je ook elke keer als er Palestijnse kinderen worden doodgeschoten nietwaar?

Of toen er op een man in een rolstoel werd geschoten en 8 omstanders werden vermoordt
En toen er op dezelfde dag een jongen werd doodgeschoten tijdens een demonstratie.
Heel raar hoor als ze denken als ik toch dood ga laat ik een paar vijanden meenemen.
Jochie denk je dat er jeugd is in een oorlogsgebied?
Ik zag nog laats een Irakees volwassene van een jaar of zeven. Blijft weinig van je jeugd over als je hele familie in een klap wordt weggevaagd.


Denk je ook in jochietermen als je ziet hoe schoolkinderen worden getreitert en geintimideert bij checkpoints?

En kom niet met zelfmoordenaars want dat is het gevolg niet de oorzaak.:moe:

Niemand heeft deze vraag ooit beantwoordt:

Hoeveel zelfmoordenaars waren er voor de bezetting?

VincentV
24-03-04, 20:23
Geplaatst door 000NobelPrizes
Deze thread ging over de inzet van een kind als bom, maar er wordt 1. niet op gereageerd, 2. een joodse kolonist in de schoenen geschoven en 3. liever vergeten.
Taouanza en Rincoonie zien er zelfs humor in.

taouanza
24-03-04, 20:27
Geplaatst door VincentV
Taouanza en Rincoonie zien er zelfs humor in.

Ik zie altijd humor in onzin.:)

VincentV
24-03-04, 20:28
Geplaatst door taouanza
Ik zie altijd humor in onzin.:)
Ach ja, wat zou het ook he? Dat kind is vast dolgelukkig met zijn 72 maagden. :moe:

taouanza
24-03-04, 20:30
Geplaatst door VincentV
Ach ja, wat zou het ook he? Dat kind is vast dolgelukkig met zijn 72 maagden. :moe:

Ik moest lachen om die stomme quote.
Palestijnen worden bij bosjes neergemaait en zulk onzin roepen.:moe:

barfly
24-03-04, 20:32
Ik zag vandaag bij het Journaal, een wel erg jong ventje met een bomgordel. Ik kan me de wanhoop van de Palestijnen goed voorstellen maar zulke jonge kinderen verdienen beter, juist als ze op die leeftijd zo makkelijk zijn te manipuleren. Trieste zooi is 't daar.

taouanza
24-03-04, 20:33
Geplaatst door barfly
Ik zag vandaag bij het Journaal, een wel erg jong ventje met een bomgordel. Ik kan me de wanhoop van de Palestijnen goed voorstellen maar zulke jonge kinderen verdienen beter, juist als ze op die leeftijd zo makkelijk zijn te manipuleren. Trieste zooi is 't daar.

Inderdaad veel beter!

..zapper
24-03-04, 21:12
Geplaatst door taouanza
Dat roep je ook elke keer als er Palestijnse kinderen worden doodgeschoten nietwaar?

Of toen er op een man in een rolstoel werd geschoten en 8 omstanders werden vermoordt
En toen er op dezelfde dag een jongen werd doodgeschoten tijdens een demonstratie.
Heel raar hoor als ze denken als ik toch dood ga laat ik een paar vijanden meenemen.
Jochie denk je dat er jeugd is in een oorlogsgebied?
Ik zag nog laats een Irakees volwassene van een jaar of zeven. Blijft weinig van je jeugd over als je hele familie in een klap wordt weggevaagd.


Denk je ook in jochietermen als je ziet hoe schoolkinderen worden getreitert en geintimideert bij checkpoints?

En kom niet met zelfmoordenaars want dat is het gevolg niet de oorzaak.:moe:

Niemand heeft deze vraag ooit beantwoordt:

Hoeveel zelfmoordenaars waren er voor de bezetting?


Dat jongetje waar het hier over gaat is iig niet neergeschoten...
En voor de bezetting waren er meer zelfmoordenaars dan nu, dat is het enige voordeel, bij iedere aanslag is er weer eentje minder.

taouanza
24-03-04, 21:15
Geplaatst door zapper
Dat jongetje waar het hier over gaat is iig niet neergeschoten...
En voor de bezetting waren er meer zelfmoordenaars dan nu, dat is het enige voordeel, bij iedere aanslag is er weer eentje minder.

Bron?:moe:

..zapper
24-03-04, 21:16
Geplaatst door taouanza
Bron?:moe:

Logisch tellen.

taouanza
24-03-04, 21:17
Geplaatst door zapper
Logisch tellen.

Ja zou je eens moeten proberen.:moe:

..zapper
24-03-04, 21:26
Voor sommige mensen is het wel heel moeilijk om de realiteit te accepteren. Ik sta ervan versteld hoe hier keer op keer alles wordt verdraaid als het om Israel gaat. Sharon is een klootzak, maar dat geldt ook voor Hamas, het lijkt wel of Hamas notabenen alles mag flikken, zelfs kinderen mag omhangen met bommen alleen omdat Sharon slecht is? Kom nou toch, jullie weten vast beter!

taouanza
24-03-04, 21:28
Geplaatst door zapper
Voor sommige mensen is het wel heel moeilijk om de realiteit te accepteren. Ik sta ervan versteld hoe hier keer op keer alles wordt verdraaid als het om Israel gaat. Sharon is een klootzak, maar dat geldt ook voor Hamas, het lijkt wel of Hamas notabenen alles mag flikken, zelfs kinderen mag omhangen met bommen alleen omdat Sharon slecht is? Kom nou toch, jullie weten vast beter!

Wat?

..zapper
24-03-04, 21:30
Geplaatst door taouanza
Wat?

Dat sommigen hier verbergen wat Hamas doet door met hun vinger meteen naar Israeli te wijzen, zo van kijk ook eens wat zij doen... wijzen is onbeleefd en kinderen van 15 omhangen met bommen naar een checkpoint sturen onmenselijk.

taouanza
24-03-04, 21:33
Geplaatst door zapper
Dat sommigen hier verbergen wat Hamas doet door met hun vinger meteen naar Israeli te wijzen, zo van kijk ook eens wat zij doen... wijzen is onbeleefd en kinderen van 15 omhangen met bommen naar een checkpoint sturen onmenselijk.

toe maar vaag antwoord op mijn vraag. Over vingerwijzen gesproken?:rolleyes:

..zapper
24-03-04, 21:37
Vertel dan eens oprecht wat jij van het onderwerp van dit topic vindt? Zonder over Sharon of Israeli te beginnen, want vind jij er als persoon van dat ze een kind van 15 met bommen omhangen om de vijand op te blazen?

taouanza
24-03-04, 21:38
Geplaatst door zapper
Vertel dan eens oprecht wat jij van het onderwerp van dit topic vindt? Zonder over Sharon of Israeli te beginnen, want vind jij er als persoon van dat ze een kind van 15 met bommen omhangen om de vijand op te blazen?

Triest en de oorzaak nog triester.

..zapper
24-03-04, 21:42
Geplaatst door taouanza
Triest en de oorzaak nog triester.

Gelukkig, ik was er al even bang voor...

taouanza
24-03-04, 21:44
Geplaatst door zapper
Gelukkig, ik was er al even bang voor...


En voor de bezetting waren er meer zelfmoordenaars dan nu, dat is het enige voordeel, bij iedere aanslag is er weer eentje minder .

Tsss na deze opmerking lig ik echt wakker van je mening over mij.:moe:

..zapper
24-03-04, 21:48
Geplaatst door taouanza
.

Tsss na deze opmerking lig ik echt wakker van je mening over mij.:moe:

Je hoeft voor mij niet wakker te liggen hoor. Sorry maar iemand die onschuldigen dood heb ik geen medelijden mee, niet als het Israeli zijn en ook niet als het Palestijnen zijn, het enige voordeel van de Palestijnen mi in deze is dat ze meteen de hand ook aan zichzelf leggen. Het nadeel is dat ze hun actie veelal op zich in hebben laten praten door mensen als Yassin, die wat dat betreft voor mij eerder een kinderbeul dan een verzetsstrijder was.

taouanza
24-03-04, 21:52
Geplaatst door zapper
Je hoeft voor mij niet wakker te liggen hoor. Sorry maar iemand die onschuldigen dood heb ik geen medelijden mee, niet als het Israeli zijn en ook niet als het Palestijnen zijn, het enige voordeel van de Palestijnen mi in deze is dat ze meteen de hand ook aan zichzelf leggen. Het nadeel is dat ze hun actie veelal op zich in hebben laten praten door mensen als Yassin, die wat dat betreft voor mij eerder een kinderbeul dan een verzetsstrijder was.

Whatever.:moe:

Al Sawt
25-03-04, 00:34
Geplaatst door zapper
Dat jongetje waar het hier over gaat is iig niet neergeschoten...
En voor de bezetting waren er meer zelfmoordenaars dan nu, Wanneer was er geen bezetting? Heb ik wat gemist?

Geplaatst door zapper

dat is het enige voordeel, bij iedere aanslag is er weer eentje minder. , Geldt ook voor een buslading.

Al Sawt
25-03-04, 00:38
Geplaatst door zapper
Voor sommige mensen is het wel heel moeilijk om de realiteit te accepteren. Ik sta ervan versteld hoe hier keer op keer alles wordt verdraaid als het om Israel gaat. Sharon is een klootzak, maar dat geldt ook voor Hamas, het lijkt wel of Hamas notabenen alles mag flikken, zelfs kinderen mag omhangen met bommen alleen omdat Sharon slecht is? Kom nou toch, jullie weten vast beter!


Dergelijke geval van die jongen, is niks anders dan een uitwassing van een oorlog.

Maar het neemt niet weg, dat Israel de hoofdverantwoordelijke is van de situatie. En probeer geen feiten om te draaien en een leugenachtige beeld als realiteit over te brengen.

850
25-03-04, 00:47
Geplaatst door Al Sawt
Dergelijke geval van die jongen, is niks anders dan een uitwassing van een oorlog.

Maar het neemt niet weg, dat Israel de hoofdverantwoordelijke is van de situatie. En probeer geen feiten om te draaien en een leugenachtige beeld als realiteit over te brengen.

Licht geestelijk gehandicapte kinderen misbruiken en die zichzelf samen met andere onschuldige mensen te laten opblazen is erg ziek.
Geen bezetting kan dat goedpraten. Diegene die deze jongen geronseld heeft zal door Allah zwaar gestraft worden......
:student: Het oordeel van Al-Hasib zal hard en rechtvaardig zijn.

West
25-03-04, 01:36
Geplaatst door 000NobelPrizes
Daar zijn al 14.538 andere threads over, en een meervoud daarvan met priksels waarin dit wordt herhaald.

Deze thread ging over de inzet van een kind als bom, maar er wordt 1. niet op gereageerd, 2. een joodse kolonist in de schoenen geschoven en 3. liever vergeten.

Kan het nog gekker, vraag je je dan af.

Bij zoiets ga je toch vraagtekens zetten bij de mentaliteit van de mensen die zoiets organiseren.

Een jongetje van 12!!!

Aan de andere kant is het wel een manier om van je jeugdpuistjes af te komen.

Dutchguy
25-03-04, 02:34
Geplaatst door 850
Licht geestelijk gehandicapte kinderen misbruiken en die zichzelf samen met andere onschuldige mensen te laten opblazen is erg ziek.
Geen bezetting kan dat goedpraten. Diegene die deze jongen geronseld heeft zal door Allah zwaar gestraft worden......
:student: Het oordeel van Al-Hasib zal hard en rechtvaardig zijn.

Daar sluit ik me bij aan. Wat ongelooflijk ziek.

minous
25-03-04, 07:39
'Zwakbegaafde tiener kreeg 20 euro voor zelfmoordaanslag'

Uitgegeven: 24 maart 2004 23:22


TEL AVIV/NABLUS - Israëlische militairen hebben woensdag een 14-jarige geestelijk gehandicapte jongen aangehouden die een gordel met explosieven droeg om een zelfmoordaanslag te plegen. De Palestijnse jongen werd aangehouden bij de controlepost Hawara bij Nablus op de Westelijke Jordaanoever, meldden de Israëlische strijdkrachten.

Hij zou op de militairen zijn afgerend en hebben geprobeerd de explosieven te laten ontploffen. De jongen kreeg van een op afstand bediende robot een schaar aangereikt, waarmee hij zich van de gordel kon bevrijden. Soldaten zeiden dat de jongen 20 euro zou hebben gekregen om de aanslag te plegen.

Kinderen

Volgens de Israëlische regering schakelen Palestijnse groeperingen steeds vaker kinderen in voor hun strijd. Palestijnse politici hebben dat herhaaldelijk ontkend. Nog geen twee weken geleden was een 12-jarige Palestijnse jongen aangehouden die explosieven smokkelde.


Bah!!!

halalgirl
25-03-04, 07:56
het is niet normaal dat de palestijnen kinderen bommen geven om zich zelf op te blazen
:nijn:

Goodnight
25-03-04, 08:02
mijn hart brak echt toen ik dat jongetje op tv zag...... :traan1:

Scipio
25-03-04, 09:08
Palestijnse tiener wilde aanslag plegen

TEL AVIV (ANP/DPA) - Israëlische militairen hebben woensdag een 14-jarige Palestijnse jongen aangehouden die een gordel met explosieven droeg om een zelfmoordaanslag te plegen.
.
De verstandelijk gehandicapte jongen werd aangehouden bij de controlepost Hawara bij Nablus, op de Westelijke Jordaanoever, meldden de Israëlische strijdkrachten.
.
Hij zou op de militairen zijn afgerend en hebben geprobeerd de explosieven te laten ontploffen. De jongen kreeg van een op afstand bediende robot een schaar aangereikt, waarmee hij zich van de gordel kon bevrijden. Soldaten zeiden dat de jongen 20 euro zou hebben gekregen om de aanslag te plegen.
.
Volgens de Israëlische regering schakelen Palestijnse groeperingen steeds vaker kinderen in voor hun strijd. Palestijnse politici hebben dat herhaaldelijk ontkend. Nog geen twee weken geleden werd een 12-jarige Palestijnse jongen aangehouden die explosieven smokkelde


Nou, sommige Palestijnen is geen middel te dol om hun zin door te drijven. Hoe laag moet je zinken om een geestelijk simpele jongen voor €20 een zelfmoordaanslag te laten plegen?

VincentV
25-03-04, 09:09
er lopen hier al twee andere topics over :moe:

Freedom_4
25-03-04, 09:25
Ik ben de grootste aanhanger van het Palestijnse verzet. Ik sta 100% achter Hamas, Al Aqsa en Hisbollah. Maar een kind inzetten voor zelfmoordaanslagen gaat mij te ver...

VincentV
25-03-04, 09:29
Geplaatst door Freedom_4
Ik ben de grootste aanhanger van het Palestijnse verzet. Ik sta 100% achter Hamas, Al Aqsa en Hisbollah. Maar een kind inzetten voor zelfmoordaanslagen gaat mij te ver...
Dat het om een zwakbegaafd kind gaat vind ik helemaal erg. Dieper kun je niet zakken. Een kind beseft waarschijnlijk al niet waar het mee bezig is, een zwakbegaafd kind al helemaal niet.

taouanza
25-03-04, 09:31
Geplaatst door VincentV
Dat het om een zwakbegaafd kind gaat vind ik helemaal erg. Dieper kun je niet zakken. Een kind beseft waarschijnlijk al niet waar het mee bezig is, een zwakbegaafd kind al helemaal niet.

Het is walgelijk om kinderen in te zetten en het is walgelijker om de bezetting daarmee goed te praten.
Want zolang je het over zelfmoordaanslagen hebt hoef je niet over de oorzaak te praten. De bezetting.

Marsipulami
25-03-04, 09:45
Monsterlijk. De Palestijnen die hun leven willen geven in een oorlog tegen Israël, die moeten dat maar doen. Maar dat sommigen hun eigen kinderen opofferen als kannonnenvlees dat is te gruwelijk voor woorden. De lafaards.

VincentV
25-03-04, 09:52
Geplaatst door Marsipulami
Monsterlijk. De Palestijnen die hun leven willen geven in een oorlog tegen Israël, die moeten dat maar doen. Maar dat sommigen hun eigen kinderen opofferen als kannonnenvlees dat is te gruwelijk voor woorden. De lafaards.
Nu praat je volgens Taouanza de bezetting goed omdat je aan de oorzaak voorbij gaat ofzo :moe:

000NobelPrizes
25-03-04, 09:57
Geplaatst door Marsipulami
Monsterlijk. De Palestijnen die hun leven willen geven in een oorlog tegen Israël, die moeten dat maar doen. Maar dat sommigen hun eigen kinderen opofferen als kannonnenvlees dat is te gruwelijk voor woorden. De lafaards.

Terroristen verbergen zich altijd tussen burgers: dus ook tussen vrouwen en kinderen. We weten toch allang dat zij er niet voor terugdeinzen om die levens in gevaar te brengen?
Heb jij ooit die documentaire gezien, over dat Palestijnse jongetje dat werd neergeschoten met zijn vader ernaast? Die foto's zijn de wereld over gegaan. Het waren Belgen - geloof ik - die het hebben uitgezocht: enfin, de docu was op Canvas te zien (zondagavond docu-avond) waarin werd aangetoond dat het de Palestijnen zelf waren die hadden geschoten. Maar ja, dat was naderhand en toen was het al geen nieuws meer natuurlijk.

taouanza
25-03-04, 10:19
Geplaatst door 000NobelPrizes
Terroristen verbergen zich altijd tussen burgers: dus ook tussen vrouwen en kinderen. We weten toch allang dat zij er niet voor terugdeinzen om die levens in gevaar te brengen?
Heb jij ooit die documentaire gezien, over dat Palestijnse jongetje dat werd neergeschoten met zijn vader ernaast? Die foto's zijn de wereld over gegaan. Het waren Belgen - geloof ik - die het hebben uitgezocht: enfin, de docu was op Canvas te zien (zondagavond docu-avond) waarin werd aangetoond dat het de Palestijnen zelf waren die hadden geschoten. Maar ja, dat was naderhand en toen was het al geen nieuws meer natuurlijk.

Weetje het is allemaal de schuld van de Palestijnen zelf tot de bulldozers aan toe, ze kunnen beter hun land geven aan iemand die er wel goed mee om kan gaan.:moe:

taouanza
25-03-04, 10:20
Geplaatst door VincentV
Nu praat je volgens Taouanza de bezetting goed omdat je aan de oorzaak voorbij gaat ofzo :moe:


:moe:

taouanza
25-03-04, 10:21
Geplaatst door Scipio
Palestijnse tiener wilde aanslag plegen

TEL AVIV (ANP/DPA) - Israëlische militairen hebben woensdag een 14-jarige Palestijnse jongen aangehouden die een gordel met explosieven droeg om een zelfmoordaanslag te plegen.
.
De verstandelijk gehandicapte jongen werd aangehouden bij de controlepost Hawara bij Nablus, op de Westelijke Jordaanoever, meldden de Israëlische strijdkrachten.
.
Hij zou op de militairen zijn afgerend en hebben geprobeerd de explosieven te laten ontploffen. De jongen kreeg van een op afstand bediende robot een schaar aangereikt, waarmee hij zich van de gordel kon bevrijden. Soldaten zeiden dat de jongen 20 euro zou hebben gekregen om de aanslag te plegen.
.
Volgens de Israëlische regering schakelen Palestijnse groeperingen steeds vaker kinderen in voor hun strijd. Palestijnse politici hebben dat herhaaldelijk ontkend. Nog geen twee weken geleden werd een 12-jarige Palestijnse jongen aangehouden die explosieven smokkelde


Nou, sommige Palestijnen is geen middel te dol om hun zin door te drijven. Hoe laag moet je zinken om een geestelijk simpele jongen voor €20 een zelfmoordaanslag te laten plegen?

Hun zin door te drijven?

000NobelPrizes
25-03-04, 10:22
Geplaatst door taouanza
Weetje het is allemaal de schuld van de Palestijnen zelf tot de bulldozers aan toe, ze kunnen beter hun land geven aan iemand die er wel goed mee om kan gaan.:moe:

Je hebt er maar weer eens niets van begrepen.

taouanza
25-03-04, 10:26
Geplaatst door 000NobelPrizes
Je hebt er maar weer eens niets van begrepen.

Ach ja ik kan je langer dan vandaag.
Je vond het ook bijv goed dat huizen werden platgewalst want de inwonders hadden waarschijnelijk stenen gegooid en soldaten uitgescholden.
Dus vind je het erg als ik die plotselinge sympathie voor Palestijnse kinderen niet vertrouw?

freya
25-03-04, 10:28
Geplaatst door Scipio
Palestijnse tiener wilde aanslag plegen

TEL AVIV (ANP/DPA) - Israëlische militairen hebben woensdag een 14-jarige Palestijnse jongen aangehouden die een gordel met explosieven droeg om een zelfmoordaanslag te plegen.
.
De verstandelijk gehandicapte jongen werd aangehouden bij de controlepost Hawara bij Nablus, op de Westelijke Jordaanoever, meldden de Israëlische strijdkrachten.
.
Hij zou op de militairen zijn afgerend en hebben geprobeerd de explosieven te laten ontploffen. De jongen kreeg van een op afstand bediende robot een schaar aangereikt, waarmee hij zich van de gordel kon bevrijden. Soldaten zeiden dat de jongen 20 euro zou hebben gekregen om de aanslag te plegen.
.
Volgens de Israëlische regering schakelen Palestijnse groeperingen steeds vaker kinderen in voor hun strijd. Palestijnse politici hebben dat herhaaldelijk ontkend. Nog geen twee weken geleden werd een 12-jarige Palestijnse jongen aangehouden die explosieven smokkelde


Nou, sommige Palestijnen is geen middel te dol om hun zin door te drijven. Hoe laag moet je zinken om een geestelijk simpele jongen voor €20 een zelfmoordaanslag te laten plegen?

UH waarom komt dit bericht me niet helemaal geloofwaardig over?

Is het omdat niemand schijnt te weten hoe oud die jongen nu was, eerst was hij 12, toen 15 en nu weer 14 :moe:

En sinds wanneer betaalt men met euro's in het M-O?

En die andere jongen van 2 weken geleden was die nou 10 of 12 jaar?


Ik krijg zomaar het gevoel dat er met gegevens gesjoemeld wordt :argwaan:

000NobelPrizes
25-03-04, 10:37
Geplaatst door taouanza
Ach ja ik kan je langer dan vandaag.
Je vond het ook bijv goed dat huizen werden platgewalst want de inwonders hadden waarschijnelijk stenen gegooid en soldaten uitgescholden.
Dus vind je het erg als ik die plotselinge sympathie voor Palestijnse kinderen niet vertrouw?
Waar haal je die onzin nou weer vandaan?
Je lijkt Lennart wel. Als er niks meer te zeiken valt, dan verzin je wel wat.

taouanza
25-03-04, 10:39
Geplaatst door 000NobelPrizes
Waar haal je die onzin nou weer vandaan?
Je lijkt Lennart wel. Als er niks meer te zeiken valt, dan verzin je wel wat.

Whatever!:moe:

jaja
25-03-04, 10:50
Geplaatst door freya
UH waarom komt dit bericht me niet helemaal geloofwaardig over?

Is het omdat niemand schijnt te weten hoe oud die jongen nu was, eerst was hij 12, toen 15 en nu weer 14 :moe:

En sinds wanneer betaalt men met euro's in het M-O?

En die andere jongen van 2 weken geleden was die nou 10 of 12 jaar?


Ik krijg zomaar het gevoel dat er met gegevens gesjoemeld wordt :argwaan: De 20 EURO is de omrekening van een journalist / persbureau van de lokale munt, 100 Nieuwe Israelische Shekel (wat men vrij standaard doet met berichten uit non-Euro of non-dollar landen doet). Voor wat uitgebreidere berichtgeving zie:

IDF apprehends 14-year-old suicide bomber
By Amos Harel and Arnon Regular

A 14-year-old Palestinian boy was detained yesterday near Nablus, carrying an explosive belt. He is the youngest suicide bomber ever to be caught. The incident took place at around 4 yesterday afternoon, at the Israel Defense Forces Hawara checkpoint, south of the city. The boy, Hussam Bilal Abdu, a resident of Nablus, approached the roadblock from the direction of the city. Soldiers from the paratroops, who had received intelligence information about the threat of a suicide bomber from Nablus, were carrying out especially thorough examinations.

The boy was standing in line with other Palestinians, some 20 meters from the spot where they are checked by the soldiers. The soldiers noticed him suddenly pushing out of line and spotted a suspicious bulge under his clothes. They ordered him to stop. The soldiers took cover behind concrete barricades, pointed their guns at him, and told him to remove his shirt. The explosives belt was then visible. Many of the Palestinians waiting in line meanwhile fled the scene. Others were told by the soldiers to disperse. A police remote-controlled robot was brought in, carrying large scissors. The soldiers then gave the boy instructions how to cut the belt off his body, but he had great difficulty doing this. He shouted to the soldiers that he was afraid he would die. IDF sappers then safely detonated the explosives which weighed eight kilos and contained numerous nails.

Abdu, who was taken for questioning, said that he received NIS 100 to carry out a suicide attack and that the money was supposed to go to his mother. The IDF believes he was meant to detonate the belt near the soldiers or close to the nearby army base. This is the third attempted suicide bombing to be prevented at checkpoints south of Nablus in the past 10 days. The armed wing of the Fatah in Nablus last week placed an explosive belt in the cart of a 10-year-old boy, unbeknownst to him. In the case of Abdu, the Al-Aqsa Martyrs' Brigades claimed responsibility and the boy was apparently a willing participant.

Abdu told the soldiers he had dreamt of meeting 70 virgins in heaven, as his dispatchers had promised him, and said he had been tempted by the promise of sexual relations with the virgins. He said he had been bullied at school for his poor academic performance and that he had wanted "to be a hero."

The family of the boy said he was mentally slow. "He doesn't know anything," his brother, Hosni, said. "He has the brain of a 12-year-old."

His mother, Tamam, told Haaretz yesterday evening that her son had "been exploited and manipulated." She said she could not understand how adults could do this. Her son had left the house in the morning and told her he was going to school, she said, "but afterwards I heard from other pupils he did not come and they didn't know where he disappeared." She said she had no idea with whom he had spent the morning. "Those who persuaded him to do this must be punished because this is against our beliefs, and we are responsible for him," she said.

Tamam said she did not believe her son was motivated by money since the family was middle class and he always had enough money in his pocket. The boy's father owns a large and successful grocery store and several cosmetic businesses and the family is considered well-off. The father is not known to be politically active but Hussam has taken part in demonstrations organized by the Democratic Front for the Liberation of Palestine.

The local Palestinian media refrained from reporting the incident yesterday but many residents of Nablus expressed anger that a minor had been exploited.

Dr Said Zidani, director of the Palestinian Organization for Human Rights in Ramallah said last night: "I don't know all the details but I am not surprised that children copy the adults who do such deeds. At all events, as a minor, the boy is not responsible. My personal position is clear: I'm against hurting Israeli or Palestinian civilians and against suicide bombers, adult or minor. But this is a crazy case and anyone who sends a child to carry out a bombing must be punished and the media, schools and organizations must condemn this vehemently."

http://www.haaretz.com/hasen/spages/408422.html

PS: Drie andere jongens van de school van deze Abdu zijn later ook gearresteerd.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/408659.html

SjeikhSpear
25-03-04, 11:11
Joodse zionisten weten goed misbruik te maken van palestijnse gehandicapten zo zie je maar weer dat ze geen enkele propagandamiddel schuwen om de mujahideen als beesten af te schilderen...

Geloof me de revenge actie zal echt wel op een andere grootstere manier komen. :jeweetog:

freya
25-03-04, 11:14
Geplaatst door jaja
De 20 EURO is de omrekening van een journalist / persbureau van de lokale munt, 100 Nieuwe Israelische Shekel (wat men vrij standaard doet met berichten uit non-Euro of non-dollar landen doet). Voor wat uitgebreidere berichtgeving zie:

IDF apprehends 14-year-old suicide bomber
By Amos Harel and Arnon Regular

A 14-year-old Palestinian boy was detained yesterday near Nablus, carrying an explosive belt. He is the youngest suicide bomber ever to be caught. The incident took place at around 4 yesterday afternoon, at the Israel Defense Forces Hawara checkpoint, south of the city. The boy, Hussam Bilal Abdu, a resident of Nablus, approached the roadblock from the direction of the city. Soldiers from the paratroops, who had received intelligence information about the threat of a suicide bomber from Nablus, were carrying out especially thorough examinations.

The boy was standing in line with other Palestinians, some 20 meters from the spot where they are checked by the soldiers. The soldiers noticed him suddenly pushing out of line and spotted a suspicious bulge under his clothes. They ordered him to stop. The soldiers took cover behind concrete barricades, pointed their guns at him, and told him to remove his shirt. The explosives belt was then visible. Many of the Palestinians waiting in line meanwhile fled the scene. Others were told by the soldiers to disperse. A police remote-controlled robot was brought in, carrying large scissors. The soldiers then gave the boy instructions how to cut the belt off his body, but he had great difficulty doing this. He shouted to the soldiers that he was afraid he would die. IDF sappers then safely detonated the explosives which weighed eight kilos and contained numerous nails.

Abdu, who was taken for questioning, said that he received NIS 100 to carry out a suicide attack and that the money was supposed to go to his mother. The IDF believes he was meant to detonate the belt near the soldiers or close to the nearby army base. This is the third attempted suicide bombing to be prevented at checkpoints south of Nablus in the past 10 days. The armed wing of the Fatah in Nablus last week placed an explosive belt in the cart of a 10-year-old boy, unbeknownst to him. In the case of Abdu, the Al-Aqsa Martyrs' Brigades claimed responsibility and the boy was apparently a willing participant.

Abdu told the soldiers he had dreamt of meeting 70 virgins in heaven, as his dispatchers had promised him, and said he had been tempted by the promise of sexual relations with the virgins. He said he had been bullied at school for his poor academic performance and that he had wanted "to be a hero."

The family of the boy said he was mentally slow. "He doesn't know anything," his brother, Hosni, said. "He has the brain of a 12-year-old."

His mother, Tamam, told Haaretz yesterday evening that her son had "been exploited and manipulated." She said she could not understand how adults could do this. Her son had left the house in the morning and told her he was going to school, she said, "but afterwards I heard from other pupils he did not come and they didn't know where he disappeared." She said she had no idea with whom he had spent the morning. "Those who persuaded him to do this must be punished because this is against our beliefs, and we are responsible for him," she said.

Tamam said she did not believe her son was motivated by money since the family was middle class and he always had enough money in his pocket. The boy's father owns a large and successful grocery store and several cosmetic businesses and the family is considered well-off. The father is not known to be politically active but Hussam has taken part in demonstrations organized by the Democratic Front for the Liberation of Palestine.

The local Palestinian media refrained from reporting the incident yesterday but many residents of Nablus expressed anger that a minor had been exploited.

Dr Said Zidani, director of the Palestinian Organization for Human Rights in Ramallah said last night: "I don't know all the details but I am not surprised that children copy the adults who do such deeds. At all events, as a minor, the boy is not responsible. My personal position is clear: I'm against hurting Israeli or Palestinian civilians and against suicide bombers, adult or minor. But this is a crazy case and anyone who sends a child to carry out a bombing must be punished and the media, schools and organizations must condemn this vehemently."

http://www.haaretz.com/hasen/spages/408422.html

PS: Drie andere jongens van de school van deze Abdu zijn later ook gearresteerd.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/408659.html

Hij deed het dus niet voor het geld, zoals veel mensen graag willen geloven.

Hij deed het omdat hij een held wilde zijn.
In elk ander land is zoiets een onschuldige kinderdroom, maar in dit gebied zijn er dus zieke geesten die misbruik maken van de fantasie van zwakbegaafd kind :aanwal:

Waaron is dat stelletje lafaards niet zelf held genoeg om zichzelf op te blazen :mad:

jaja
25-03-04, 11:27
Geplaatst door freya
Hij deed het dus niet voor het geld, zoals veel mensen graag willen geloven.

Hij deed het omdat hij een held wilde zijn.
In elk ander land is zoiets een onschuldige kinderdroom, maar in dit gebied zijn er dus zieke geesten die misbruik maken van de fantasie van zwakbegaafd kind :aanwal:

Waaron is dat stelletje lafaards niet zelf held genoeg om zichzelf op te blazen :mad: hij kreeg 100NIS er voor.
In hoeverre dat de belangrijkste motivatie was .. moeilijk te zeggen. Hij had het niet al te best op school. Slechte prestaties, gepest ... hij wilde één keer de held zijn ... dit soort ideeen hebben gepeste kinderen vaak.
Zijn moeder kan niet geloven dat hij het om het geld deed omdat de familie goed af is ... staat tegen over dat ook elders kinderen van ouders met redelijk wat geld toch vaak zelf het idee hebben dat ze extra geld nodig hebben ... Of dat hier het geval is ..? Weet ik niet.

Al met al, een erg droevige gebeurtenis.

Angeldust
25-03-04, 11:52
Geplaatst door SjeikhSpear
Joodse zionisten weten goed misbruik te maken van palestijnse gehandicapten zo zie je maar weer dat ze geen enkele propagandamiddel schuwen om de mujahideen als beesten af te schilderen...

Geloof me de revenge actie zal echt wel op een andere grootstere manier komen. :jeweetog:

Aahaa, begrijp ik je goed, is het volgens jou, vanuit islamitisch oogpunt aanvaardbaar om een verstandelijk gehandicapt kind als een levende bom op pad te sturen? Dat valt namelijk op te maken uit je reactie, die enkel gaat over de volgens jou door 'de zionisten te baat gegrepen gelegenheid om de mujahideen als beesten af te schilderen'.

Men is nu zeker nog op zoek naar een volgende geestelijk gehandicapte kind, voor het tot uitvoering brengen van die grootse revenge?!

West
25-03-04, 12:21
Geplaatst door SjeikhSpear
Joodse zionisten weten goed misbruik te maken van palestijnse gehandicapten zo zie je maar weer dat ze geen enkele propagandamiddel schuwen om de mujahideen als beesten af te schilderen...

Geloof me de revenge actie zal echt wel op een andere grootstere manier komen. :jeweetog:

Grootser.

Een hele bus met gehandicapten met jou aan het stuur?

liesel
25-03-04, 12:38
Geplaatst door SjeikhSpear
Joodse zionisten weten goed misbruik te maken van palestijnse gehandicapten zo zie je maar weer dat ze geen enkele propagandamiddel schuwen om de mujahideen als beesten af te schilderen...

Geloof me de revenge actie zal echt wel op een andere grootstere manier komen. :jeweetog:

ik vraag me ook idd af of je het goed keurt dat een kind de dood ingejaagd wordt door mensen met een twisted wereldbeeld. fundamentalisme leidt in mijn ogen niet tot veel goeds. die lui geloven dat de wijzen van zion op waarheid berust is, die hebben gewoon een steekje los. en dan ook nog eens de holocaust ontkennen.

SjeikhSpear
25-03-04, 12:42
Als het gericht is op kinderen ben ik hier ten stelligste op tegen...

Zoals het geval met dit kind dat door de joodse zionisten werd misbruikt voor propaganda doeleinden.

Echter als bij een aanval van mujahideen kinderen omkomen hoewel dat niet de bedoeling was. Dan ben ik niet tegen die aanval.

wa salamu alla man ittaba'a lhoeda

Dutchguy
25-03-04, 12:44
Geplaatst door SjeikhSpear

Echter als bij een aanval van mujahideen kinderen omkomen hoewel dat niet de bedoeling was. Dan ben ik niet tegen die aanval.


Hier had ik iets op willen zeggen wat me een permanente ban opgeleverd had.

jada
25-03-04, 12:51
Geplaatst door taouanza
Whatever!:moe:

In tegenstelling tot Goodnight ben jij kennelijk volkomen gevoelloos. Je heb zeker geen kinderen, mocht je ze wel hebben dan ben je zeker ook bereid om ze op pad te sturen met een staaf dynamiet.

Angeldust
25-03-04, 12:55
Geplaatst door SjeikhSpear
Als het gericht is op kinderen ben ik hier ten stelligste op tegen...

Zoals het geval met dit kind dat door de joodse zionisten werd misbruikt voor propaganda doeleinden.

Echter als bij een aanval van mujahideen kinderen omkomen hoewel dat niet de bedoeling was. Dan ben ik niet tegen die aanval.

wa salamu alla man ittaba'a lhoeda

Dan moet je ook niet zo moeilijk gaan doen als Israël eventueel overgaat op het massaal preventief ruimen van Palestijnse kinderen.

jada
25-03-04, 12:55
Geplaatst door Dutchguy
Hier had ik iets op willen zeggen wat me een permanente ban opgeleverd had.

Hier sluit ik me bij aan.

liesel
25-03-04, 12:57
Geplaatst door SjeikhSpear
Als het gericht is op kinderen ben ik hier ten stelligste op tegen...

Zoals het geval met dit kind dat door de joodse zionisten werd misbruikt voor propaganda doeleinden.

Echter als bij een aanval van mujahideen kinderen omkomen hoewel dat niet de bedoeling was. Dan ben ik niet tegen die aanval.

wa salamu alla man ittaba'a lhoeda

alsof aan de palsestijnse kant geen propaganda gebruikt wordt.

waarom steun je zulke aanvallen van de mujahideen waar kinderen bij omkomen? weerdheden zullen nooit tot een oplossing leiden,alleen maar tot verdere escalatie en dat leidt nergens toe.

Angeldust
25-03-04, 12:58
Geplaatst door jada
Hier sluit ik me bij aan.

Hoe kun je je nu aansluiten bij iets wat niet gezegd en of geschreven is?... :fplet:

barfly
25-03-04, 12:59
Laat je door Shakespier niet op de kast jagen, hij weet niet beter, het zou me niet verbazen als hij net zo zwakzinnig is als dat jochie dat zich voor €20,- wilde opblazen.

arnd
25-03-04, 13:00
Geplaatst door West
Grootser.

Een hele bus met gehandicapten met jou aan het stuur?

:D :D

theemuts
25-03-04, 13:07
Walgelijke streek :aanwal:

taouanza
25-03-04, 13:10
Geplaatst door jada
In tegenstelling tot Goodnight ben jij kennelijk volkomen gevoelloos. Je heb zeker geen kinderen, mocht je ze wel hebben dan ben je zeker ook bereid om ze op pad te sturen met een staaf dynamiet.

Nou jij moet emotioneel uitgeblust zijn aangezien er zoveel Palestijnse kinderen worden vermoord en van hun jeugd worden beroofd.:moe:

Canaris
25-03-04, 13:26
Jullie reacties zijn walchellijk

Deze massamoordenaars hebben nog nooit rekening gehouden met kinderen , al dan niet gehandicapt.

Hele bussen vol met kinderen gaan de lucht in , maar nu omdat het een palestijns jochie zou zijn , vallen die doppen opeens van jullie ogen!!!!!!!

Walchelijk

SjeikhSpear
25-03-04, 13:38
alsof aan de palsestijnse kant geen propaganda gebruikt wordt.

Nope.


waarom steun je zulke aanvallen van de mujahideen waar kinderen bij omkomen? weerdheden zullen nooit tot een oplossing leiden,alleen maar tot verdere escalatie en dat leidt nergens toe.

Omdat de mujahideen geen laser geleide bommen hebben en zelfs als ze die hadden zou er een kans bestaan dat er kinderen omkomen bij jihad acties. Echter de joodse zionisten die schieten baby's door de baby maag en ze schieten kinderen met moderne wapens gericht door het hoofd.

Overigens zou ik graag de verhouding willen weten tussen het aantal kinderen geood door de joodse zionistische bezetter en het aantal zionistische bezetterskinderen gedood door de mujahideen... :jammer:

Al met al ...als de bezetter houdt van zijn kinderen dan haalt hij ze weg uit het slagveld (heel bezet Palestina) doet hij dit niet dan is hij als de vader die zijn kind op een tank zet en opgeblazen wordt door een mijn die de mujahideen hebben geplaatst.

wa salamu alla man ittaba'a lhoeda

jada
25-03-04, 13:40
Geplaatst door taouanza
Nou jij moet emotioneel uitgeblust zijn aangezien er zoveel Palestijnse kinderen worden vermoord en van hun jeugd worden beroofd.:moe:

Was geen antwoordt op mijn vraag, maar die heb je natuurlijk niet.

jada
25-03-04, 13:48
Geplaatst door taouanza
Nou jij moet emotioneel uitgeblust zijn aangezien er zoveel Palestijnse kinderen worden vermoord en van hun jeugd worden beroofd.:moe:

Het gaat bovendien toch om een Palestijns kind, of ben je zo verdwaasd dat je dat ook al niet meer begrijpt.

lennart
25-03-04, 13:49
Nou nou.. de verontwaardiging is weer enorm.. En dat terwijl wij Liberia waar er 10.000'n kindsoldaten rondzwerven toch echt zo snel als mogelijk hebben achtergelaten.. Dat terwijl onze jongens zonder gevaar voor de kust van Liberia dobberde. De hypocrisie van Nederlanders kent weer eens geen grenzen. Gaan de krodillentranen ook biggelen wanneer daar de pleuris weer uitbreekt, wat uiteraard elk moment kan gebeuren, zeker nu de Hollanders weer veilig thuis zijn?

taouanza
25-03-04, 13:50
Geplaatst door jada
Was geen antwoordt op mijn vraag, maar die heb je natuurlijk niet.

U bent van de sollicitatiecommissie?:moe:

taouanza
25-03-04, 13:55
Geplaatst door lennart
Nou nou.. de verontwaardiging is weer enorm.. En dat terwijl wij Liberia waar er 10.000'n kindsoldaten rondzwerven toch echt zo snel als mogelijk hebben achtergelaten.. Dat terwijl onze jongens zonder gevaar voor de kust van Liberia dobberde. De hypocrisie van Nederlanders kent weer eens geen grenzen. Gaan de krodillentranen ook biggelen wanneer daar de pleuris weer uitbreekt, wat uiteraard elk moment kan gebeuren, zeker nu de Hollanders weer veilig thuis zijn?

Nou je moest de reacties lezen op een artikel over een boek vol ontboezemingen van Israelische soldaten over hun medemenselijkheid zoals het verkrachten van een verstandelijk gehandicapte Palestijnse jongen. Iemand zei zelfs goh mischien had die soldaat een dag van te voren wel een molotovcocktail tegen zijn hoofd gekregen.
Werkelijk ontroerend.:moe:

lennart
25-03-04, 13:59
Israel 'fabricated' child-bomber story
By Khalid Amayreh in the West Bank
Thursday 25 March 2004, 16:30 Makka Time, 13:30 GMT

Palestinian leaders have accused Israel of fabricating a story about a 14-year-old Palestinian boy who planned to blow himself up.

The Israeli army said he was caught wearing an explosive belt at an army roadblock in the northern West Bank.

The boy, identified as Husam Abdu from Nablus, was shown on TV screens around the world, with an explosive belt strapped to his waist.

The Israeli army said the boy told interrogators that his dispatchers promised that he would have sex with 72 virgins in heaven soon after his death.

“We know for sure this is a fabricated story from A to Z. Would you believe that a 13 or 14 years’ old would agree to blow up himself in return for a hundred shekels which he would receive after his death?

"It seems to me that the Israelis are bad liars as well,” said Yaqub Shahin, a director-general of the PA ministry of information.

Painting a 'terrorist' picture

In an interview with Aljazeera.net, Shahin accused Israel of seeking to justify slaughtering Palestinian children by spreading the false impression that they are used as suicide bombers.

“Their (Israel’s) goal is to besmirch Palestinian childhood so that when they slaughter the children, the world won’t feel sorry for them.”

Arab Knesset member Muhammad Baraka has also voiced “serious doubts” about the veracity of the Israeli narrative.

“I have very serious doubts about the whole story. I can’t give the Israeli army the benefit of the doubt.”

However, Baraka urged all parties to “keep children away from this sinister and bloody conflict.”

“Using children as bombs is infinitely diabolical. It is totally inconsistent with all religious, moral and human values.”

Fatah denial

The armed wing of Fatah, the Aqsa Martyrs’ Brigades has denied any involvement in the incident, accusing Israel of “concocting the whole story for the purpose of justifying the killing of more Palestinian children.”

The Israeli newspaper Yedeot Ahranot reported Thursday that Abdu told Shin Beth interrogators that an anonymous person had promised him 100 shekels if he blew himself in the midst of Israeli soldiers.

Samir Khiwairah, a Nablus journalist who personally knows the boy’s family told Aljazeera.net that the boy’s mental capacity to distinguish things is very low.

“I don’t completely rule out the possibility that some evil person gave him the explosive belt and told him he would become a hero….but this is a very tiny possibility.”

Khiwairah said the Israeli army had a history of “fabricating and concocting stories” as such for the purpose of vilifying the Palestinians and winning public relations points.

Similiar previous story

A few weeks ago, another boy from Nablus, Muhammad Kuraan, made headlines when the Israeli army presented him to the media as a child who had been dispatched to blow himself up at an Israeli roadblock.

However, when the boy returned home, he reportedly told his family and relatives that the “Jews told me to do this or else they would kill me.”

Aljazeera.net asked the Israeli army spokesman in Tel Aviv to explain why Abdu would accept 100 shekels to get blown up and what good the money could possibly do?

The army was also asked to explain why it had TV cameras ready at the roadblock more than two hours before the event.

Despite two hours of waiting, the army didn’t provide an answer.

Child-killing

The controversy of using children in the Israeli-Palestinian strife underscores the brazen ugliness of the conflict.

According to human rights groups operating in the occupied territories, the Israeli army has killed hundreds of Palestinian children and minors since the outbreak of the Palestinian Intifada more than three and a half years ago.

According to a spokeswoman for the East Jerusalem-based Palestinian Human Rights Monitoring Group (HRMG), the Israeli army and paramilitary Jewish settlers have killed 263 Palestinian children from age 0-14 and 236 minors from the age of 15-18 during the ongoing Intifada.

The total number of Palestinians killed by Israel since the outbreak of the intifada is estimated at 2670

The figures for the injured and maimed are believed to be in the thousands.

The number of Israelis killed by Palestinians during the same period is around 838, including soldiers, settlers and civilians.

Israel claims its army doesn’t target Palestinian civilians deliberately but admits, rather grudgingly, that the killing is carried out knowingly.

However, human rights groups argue forcefully that killing knowingly is killing deliberately in the final analysis.
http://english.aljazeera.net/NR/exeres/8C7BCBC3-CA2C-4F33-B27D-80AF0AF830E2.htm

jada
25-03-04, 14:23
Geplaatst door taouanza
U bent van de sollicitatiecommissie?:moe:

Nee dat niet, zou het wel zo zijn, zou ik zeggen: doe maar geen moeite. :hardlach:

Julien
25-03-04, 14:25
Geplaatst door SjeikhSpear
Als het gericht is op kinderen ben ik hier ten stelligste op tegen...

Zoals het geval met dit kind dat door de joodse zionisten werd misbruikt voor propaganda doeleinden.

Echter als bij een aanval van mujahideen kinderen omkomen hoewel dat niet de bedoeling was. Dan ben ik niet tegen die aanval.

wa salamu alla man ittaba'a lhoeda

kinderen zijn altijd onschuldig sukkel!

SjeikhSpear
25-03-04, 14:37
kinderen zijn altijd onschuldig sukkel!

Niet als ze wapens dragen.

Goodnight
25-03-04, 14:37
Geplaatst door freya
UH waarom komt dit bericht me niet helemaal geloofwaardig over?

Is het omdat niemand schijnt te weten hoe oud die jongen nu was, eerst was hij 12, toen 15 en nu weer 14 :moe:

En sinds wanneer betaalt men met euro's in het M-O?

En die andere jongen van 2 weken geleden was die nou 10 of 12 jaar?


Ik krijg zomaar het gevoel dat er met gegevens gesjoemeld wordt :argwaan:

wat was zijn echte naam nou?Ik hoorde op tv dat ie Hassan heette en in dit artikel hefet ie een andere naam?

liesel
25-03-04, 15:29
Geplaatst door SjeikhSpear
Nope.



Omdat de mujahideen geen laser geleide bommen hebben en zelfs als ze die hadden zou er een kans bestaan dat er kinderen omkomen bij jihad acties. Echter de joodse zionisten die schieten baby's door de baby maag en ze schieten kinderen met moderne wapens gericht door het hoofd.

Overigens zou ik graag de verhouding willen weten tussen het aantal kinderen geood door de joodse zionistische bezetter en het aantal zionistische bezetterskinderen gedood door de mujahideen... :jammer:

Al met al ...als de bezetter houdt van zijn kinderen dan haalt hij ze weg uit het slagveld (heel bezet Palestina) doet hij dit niet dan is hij als de vader die zijn kind op een tank zet en opgeblazen wordt door een mijn die de mujahideen hebben geplaatst.

wa salamu alla man ittaba'a lhoeda

mag ik je er ff aan herinneren waarom de staat israel er uberhaupt bestaat, namelijk door het antisemitisme in europa voor en tijdens wo2.

taouanza
25-03-04, 15:35
Geplaatst door liesel
mag ik je er ff aan herinneren waarom de staat israel er uberhaupt bestaat, namelijk door het antisemitisme in europa voor en tijdens wo2.


En daar zijn de Palestijnen weer verantwoordelijk voor.:moe:

taouanza
25-03-04, 15:36
Geplaatst door jada
Nee dat niet, zou het wel zo zijn, zou ik zeggen: doe maar geen moeite. :hardlach:

Ach ik had je met open armen ontvangen.:moe:

liesel
25-03-04, 16:01
Geplaatst door taouanza
En daar zijn de Palestijnen weer verantwoordelijk voor.:moe:

dat beweer ik nergens

jada
25-03-04, 16:10
Geplaatst door taouanza
Ach ik had je met open armen ontvangen.:moe:

Toch lief van je, als het maar bij je armen blijft.

taouanza
25-03-04, 17:23
Geplaatst door jada
Toch lief van je, als het maar bij je armen blijft.

Het was sarcastisch bedoeld.:moe:

850
25-03-04, 19:40
Geplaatst door taouanza
Het was sarcastisch bedoeld.:moe:

:moe: ......En dat sarcasme van jou is erger dan onverdund zoutzuur. Elke vorm van discussie wordt gelijk vanaf de start weggebeten door jouw zure opmerkingen.......
:moe:

Arvid
25-03-04, 20:58
taouanza wat is het toch met jou en je psychomatische fetisjisme met de :moe: smilie?

Al Sawt
28-03-04, 01:50
Geplaatst door Canaris
Jullie reacties zijn walchellijk

Deze massamoordenaars hebben nog nooit rekening gehouden met kinderen , al dan niet gehandicapt.

Hele bussen vol met kinderen gaan de lucht in , maar nu omdat het een palestijns jochie zou zijn , vallen die doppen opeens van jullie ogen!!!!!!!

Walchelijk Weet je wat echt misselijkmakend is?

Dat sommige mensen zich blind staren op Israelische kindertjes, die misschien een verkeerde bus pakken.

Terwijl paar km verderop, hele generaties Palestijnse kinderen in een volkomen oorloggebied opgroeien en telkens worden geconfronteerd met de dood of verminking van tientallen van hun leeftijdsgenoten.

En dan maken we ons druk over de paar Israelische kindertjes, die heel misschien een verkeerde bus gaan pakken. Omdat eens in paar maanden een aanslag gepleegd kan worden.

Om te kotsen!

Ik stel voor dat Canaris aka Mr Ethiek, -die zich zelf naar een Nazi-oorlogsmisdadiger genoemd heeft- in toekomst 2x over na gaat denken voor dat ie zijn 'ethische' preken gaat posten.

Al Sawt
28-03-04, 01:52
Geplaatst door liesel
mag ik je er ff aan herinneren waarom de staat israel er uberhaupt bestaat, namelijk door het antisemitisme in europa voor en tijdens wo2. Mag ik je er ff aan herinneren dat die staat Israel op een verkeerde plek is opgericht. Want het namelijk op de ruines van 3e Reich moeten komen.

..zapper
28-03-04, 10:08
Geplaatst door Goodnight
wat was zijn echte naam nou?Ik hoorde op tv dat ie Hassan heette en in dit artikel hefet ie een andere naam?

Feit is dat de media hier bovenop is gesprongen. Er is nauwelijks research gedaan, iedereen wilde hier als eerste over berichten. Als Israel erachter had gezeten had iedereen meteen precies geweten hoe oud dat jongetje was en zijn naam goed gehad. Dit geeft alleen maar aan hoe betrouwbaar de berichten in de media zijn, als ze juist lijken zijn ze voorgelezen door of de Palestijnen of de Israelisch, als ze tegenstrijdig zijn hebben ze de gaten in het verhaal zelf aan elkaar verzonnen. De waarheid zullen we op deze manier helaas nooit via de media vernemen.

super ick
28-03-04, 12:00
Geplaatst door 850
Kun je een korte bondige samenvatting geven in het nederlands........
Zoveel engels in 1 klap is toch wat teveel........

Flauwe afleidingsmaneuvre

Yorphim
28-03-04, 12:29
Geplaatst door 850
:lachu: Ik heb t even door de Lingomachine gehaald...........



De militairen vangen Palestijnse jongen, 12, het dragen van explosieve riem

Door de Dienst Haaretz

De valschermjagers van de Krachten van de Defensie van Israël vingen
een Palestijnse jongen, op de leeftijd van 12, het dragen van een explosieve riem bij het Hawara
wegversperringszuiden van Nablus in Cisjordanië op Woensdag middag.

De jongen werd genomen binnen voor het vragen.

"Dit minister, gezegd in reactie.

"Deze kinderen worden omgezet in menselijke tijd-bommen voor het
uitspreiden van zo veel verschrikking tegen Israëliërs mogelijk,"Bovengenoemd Baker.

De militairen bevrijdden de jongen nadat het transpireerde dat hij
wist wat niet in de zak hij was voerde barricade uit.

Twee Israëlische militairen werden licht verwond door Palestijnse
stenen-pottenbakkers in twee afzonderlijke incidenten in Cisjordanië
bij het Zif verbindingszuiden van Hebron en het verdere noorden
dichtbij Elon Moreh.

De conflicten braken uit toen de Palestijnen begonnen werpend stenen
en firebombs bij Israëlische troepen die in de Oude Stad van Hebron
worden geplaatst.

De militairen bevlekten een bewapende Palestijn naderend de regeling
en openden brand. Nadat het gebied 's morgens urenwoensdag werd gezocht, twee organismen van bewapende Palestijnen werden ontdekt. Geen Israëliërs werden verwond in het incident.


Wat een enorm leuke lingomachine heb jij.
Hij vertaald het niet alleen in het nederlands, nee hij vertaald het in het Me Terzan You Jane - taal.
Kuj je die lingo machine ergens downloaden.
Dan ga ik hem eens loslaten op wat heilge texten.Ben benieuwd wat er uitkomt! :auw2: :moeilijk: :handbang:

jada
28-03-04, 17:28
Geplaatst door Al Sawt
Weet je wat echt misselijkmakend is?

Dat sommige mensen zich blind staren op Israelische kindertjes, die misschien een verkeerde bus pakken.

Terwijl paar km verderop, hele generaties Palestijnse kinderen in een volkomen oorloggebied opgroeien en telkens worden geconfronteerd met de dood of verminking van tientallen van hun leeftijdsgenoten.

En dan maken we ons druk over de paar Israelische kindertjes, die heel misschien een verkeerde bus gaan pakken. Omdat eens in paar maanden een aanslag gepleegd kan worden.

Om te kotsen!

Ik stel voor dat Canaris aka Mr Ethiek, -die zich zelf naar een Nazi-oorlogsmisdadiger genoemd heeft- in toekomst 2x over na gaat denken voor dat ie zijn 'ethische' preken gaat posten.

Figuren zoals jij zijn om te kosten, grote KLOOTZAK.

Boerass
28-03-04, 17:31
Geplaatst door jada
Figuren zoals jij zijn om te kosten, grote KLOOTZAK.

:wow:

Uit de mond van een zionistische hond klinkt het als een compliment :melig2:

Al Sawt
28-03-04, 18:34
Geplaatst door jada
Figuren zoals jij zijn om te kosten, grote KLOOTZAK. Is dit alles wat je toe te voegen heb? En dan nog op een grove wijze.
Terwijl ik alleen maar de dubbele moraal bekritiseer.

lennart
28-03-04, 18:45
Geplaatst door Al Sawt
Ik stel voor dat Canaris aka Mr Ethiek, -die zich zelf naar een Nazi-oorlogsmisdadiger genoemd heeft- in toekomst 2x over na gaat denken voor dat ie zijn 'ethische' preken gaat posten. Nou die Admiraal Canaris was de best geplaatste spion die Groot-Britannie had in de tweede wereldoorlog. Hij heeft zeer veel goed werk verricht voor de Britten. Hetgeen ons ook meteen vertelt dat de Britten mee hebben geholpen om H.tler aan de macht de brengen, maar later verloren ze de controle over hem.

850
28-03-04, 18:55
Geplaatst door Yorphim
Wat een enorm leuke lingomachine heb jij.
Hij vertaald het niet alleen in het nederlands, nee hij vertaald het in het Me Terzan You Jane - taal.
Kuj je die lingo machine ergens downloaden.
Dan ga ik hem eens loslaten op wat heilge texten.Ben benieuwd wat er uitkomt! :auw2: :moeilijk: :handbang:

http://www.worldlingo.com/products_services/worldlingo_translator.html

:boogie:

Al Sawt
28-03-04, 19:55
Geplaatst door lennart
Nou die Admiraal Canaris was de best geplaatste spion die Groot-Britannie had in de tweede wereldoorlog. Hij heeft zeer veel goed werk verricht voor de Britten. Hetgeen ons ook meteen vertelt dat de Britten mee hebben geholpen om H.tler aan de macht de brengen, maar later verloren ze de controle over hem. Canaris was anti-Brits.

Hij steunde de IRA met wapens en inlichtingen, met het doel om aanslagen te plegen. En dan nog zijn zeer bedenkelijke rol in de Spaanse burgeroorlog en operatie Barbarossa. Als er iets was wat in zijn voordeel sprak, dan was het de uitvoerige documentatie van misdaden van top-Nazi`s.