PDA

Bekijk Volledige Versie : Ebru Umar o.a. over Mohammed El Aissati



Mill
25-03-04, 10:00
MEA CULPA? YEAH RITE.

Het is allemaal mijn schuld. De oorlog in Irak. De overvolle gevangenissen met allochtone jongeren. De uitzetting van asielzoekers. Het gat in de ozonlaag. Fatima Elatik in Zeeburg. Aboutaleb als Amsterdamse wethouder.

Maar het is vooral mijn schuld dat domme pubers, voornamelijk jongens, moslim door geboorte, Nederlands paspoort hanterend door wetgeving, getogen in achterstandswijken, opgegroeid zonder aandacht van hun ouders, kiezen voor de Jihad. Dat is allemaal mijn schuld. Ik ben echt zo machtig, ongelofelijk.

Want even voor alle duidelijkheid: ik misbruik mijn vrijheid van meningsuiting door columns te schrijven die aanzetten tot haat. Mijn columns polariseren en leggen de nadruk op verschillen in plaats van op de overeenkomsten tussen medeburgers van verschillende etnische achtergronden. Dit werd mij afgelopen vrijdag live bij de NMO radio voor de voeten geworpen door SP kamerlid Harry van Bommel.

Heftig hoor. Helaas is Van Bommel niet de laatste der naïeve Mohikanen: hij werd zwaar ondersteund in zijn mening door Mohammed El Aissati van Maroc.nl, het aanwezige jonge publiek van de site allekleuren.nl en natuurlijk het AIVD rapport. Dus in plaats van een harde uitlachactie, ontaardde dit treffen in een live 'blame it on Ebru' actie. Want natúúrlijk zijn de Jihad aanhangers mijn schuld, en niet de schuld van de Harry van Bommels onder ons, die in het principe 'alle mensen zijn broeders' geloven. Abou Jahjah en de zijnen denken er net zo over, zolang al die broeders maar moslim zijn. Een variant op alle mensen zijn gelijk, en sommigen meer dan anderen... Het is jammer dat de SP dat nog niet begrepen heeft.

Volgens de AIVD is de aansluiting van Nederlandse moslim jongeren bij de Jihad de schuld van columnisten. Niet van hun ouders die hun kinderen afzijdig en afkerig van de Nederlandse samenleving hebben opgevoed. Niet van de sociaal-democraten en andere politiek correcte linke en rechtse politici die dit hebben gefaciliteerd. Nee het is mijn schuld als columnist en Harry van Bommel draagt me dit met verve na. Wat een compliment voor iemand die nog geen 100 stukjes geschreven heeft in haar hele leven en dit slechts koud 15 maanden doet. Is het misschien mogelijk dat de complete integratiechaos van de afgelopen 35 jaar mijn schuld is? Ik ben immers 33, beetje coulant met de feiten omgaan, echt het kan best mijn schuld zijn?

Ik zet aan tot haat. Het zal je maar gezegd worden. Hoe raar is het dat ik jongeren die menen dat de Nederlandse cq. de westerse samenleving een verdorven boel is, die zo snel mogelijk geïslamiseerd moet worden, liever kwijt dan rijk ben? Enkeltje Madrid, Irak, Israël of andere brandhaard wens ik hen zeker toe. Enkeltje Siberië is ook goed. Hoe raar is het dat ik meen dat Jihad jongeren hier niet horen, hun Nederlandse paspoort ten spijt. Hoe raar is het dat ik meen dat mensen die een gewelddadige en terroristische gedachtegang hebben en het voortbestaan van onze samenleving niet dulden, hier niet horen? En hoe raar is het dat ik de schuld van hun afwijkende mening niet bij mezelf zoek, maar bij hen neerleg?

Van Bommel vindt dat columnisten de boel bij elkaar moeten houden (geen grappen!!) en niet moeten polariseren. Eigenlijk misbruik ik als columnist mijn vrijheid van meningsuiting. Ik geloof mijn oren niet. In het heetst van de strijd nodig ik hem uit om een column hierover te schrijven voor De Gezonde Roker. Vrijheid van meningsuiting geldt namelijk ook voor SP'ers. Hij accepteert de uitnodiging grif.

Blijkbaar gaan mijn uitspraken over een politiek correcte tolerantiegrens. Bizar. Zoals ook de benaming geiteneukers. Mohammed el Aissati vraagt of het normaal is dat een heel volk met het begrip 'geiteneukers' wordt aangeduid. Jongeren worden gekwetst door het begrip 'geiteneukers'. Ik snap er echt helemaal niets van: hoezo voelen jongeren zich beledigd door dit begrip? Geiteneukers zijn in mijn beleving mannen die in Amsterdam in djelleba's lopen, met een keppeltje en sandalen. Mannen die hun middeleeuwse gedachtegoed uit vreemde oorden in Nederland stand doen houden. Mannen die geen Nederlands spreken, en hun vrouw thuis houden. De vaders van de ten onrechte gekwetste jongens dus. Ik deel deze gedachte live op de radio.

Het hek is van de dam. Van Bommel boos, Mohammed boos, publiek boos. Omdat ik geen grapje maak maar het meen. En weer heb ik ruzie. Mijn ruziescore deze week bereikt haar toppunt: ruzie met Abou, ruzie met NOVA, ruzie bij NMO... Het is vrijdagavond ik ben bekaf. Doe mij wat peace, love and understanding... voor mij en mijn standpunt.

Op naar understanding: de volgende dag vraag ik mijn Marokkaanse werkster met hoofddoek of zij zich aangesproken voelt door 'geiteneuker'. Ik herhaal dat ik de vaders van jongeren geiteneukers vind. Ze haalt haar schouders op:

'Ebru, vrijheid van meningsuiting en bovendien: je hebt gewoon gelijk.'

Yeah rite, mea culpa.
NOT.
Peace Harry? Ik wacht met smart op je column.


Ebru Umar

000NobelPrizes
25-03-04, 10:10
:giechel:

Alsof die radicale randdebielen ooit een column lezen.

VincentV
25-03-04, 10:12
Geplaatst door 000NobelPrizes
:giechel:

Alsof die radicale randdebielen ooit een column lezen.
Foei dat mag je niet zeggen! Zo moedig je ze aan tot jihad. :student:

sienia
25-03-04, 10:15
Zelfkritiek.

:hihi:

taouanza
25-03-04, 10:17
Voor iemand die zoveel kritiek heeft op anderen vind ik dat ze wel heel snel janken als ze zelf kritiek krijgen.:rolleyes:

Well don't dish it if you can't take it.

vgeld
25-03-04, 10:37
En Wie mag deze aspirant knecht weer zijn? . Nee, nee, nee geen behoefte meer aan knechten. De Nederlanders denken nu ohhh holly shit wij hebben niet op zoveel knechten gerekend. Zal me niet verbazen dat die knechten de geschiedenis ingaan als het paard van Troje.
Ebru knecht ! je bent net te laat om carrière te maken. Er zijn 10 wachtenden voor u. Relnicht Bouaazza staat op nr 9 en u bent nr 10.

sienia
25-03-04, 10:58
Geplaatst door vgeld
En Wie mag deze aspirant knecht weer zijn? . Nee, nee, nee geen behoefte meer aan knechten. De Nederlanders denken nu ohhh holly shit wij hebben niet op zoveel knechten gerekend. Zal me niet verbazen dat die knechten de geschiedenis ingaan als het paard van Troje.
Ebru knecht ! je bent net te laat om carrière te maken. Er zijn 10 wachtenden voor u. Relnicht Bouaazza staat op nr 9 en u bent nr 10.

:haha:

RinC
25-03-04, 10:58
Snap nog steeds niet waarom eerwraak bij haar nog niet is toegepast :D

Mill
25-03-04, 11:12
Niet zo schelden jij. Beetje respect voor Ebru. [Marruecos/Beheer]

Maar is het nou mede haar schuld als we in Nederland ook stukjes willekeurige voorbijganger van de bus/treinstoelen moeten gaan schrapen of niet? Want over die vraag gaat het stukje.

Mill
25-03-04, 11:29
Geplaatst door Mill
Niet zo schelden jij. Beetje respect voor Ebru. [Marruecos/Beheer]

Goeie, Marruecos.

Krijg ik strafpunten voor het parafraseren van vorige prikkers. :moe:

Oh well. Zonder strafblad hoor je er natuurlijk ook niet echt bij.

plexus
25-03-04, 12:12
de beruchte uitzending.. (http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/747am/nmo/watnou/20040319.rm)

oordeel zelf..ps tis real-audio

taouanza
25-03-04, 12:24
Geplaatst door plexus
de beruchte uitzending.. (http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/747am/nmo/watnou/20040319.rm)

oordeel zelf..ps tis real-audio

Ik luister nu naar de uitzending en ik vraag me af waarom er geen ophef wordt gemaakt over bijvoorbeeld FOK.:moe:

plexus
25-03-04, 12:27
Ebru got issues! voor de rest was het behoorlijk boring

taouanza
25-03-04, 12:33
Geplaatst door plexus
Ebru got issues! voor de rest was het behoorlijk boring


Ik ben nog steeds niet bij Ebru.

taouanza
25-03-04, 12:51
Ze laat iedereen zo netjes uitpraten.:moe:

lennart
25-03-04, 13:39
Ebru is omhooggevallen columnschrijfster.. vind haar stukjes nooit interessant.. er staat in elk geval nooit iets in dat ik nog niet weet. Terwijl dat toch de taak van columnisten zou moeten zijn... de wereld in een ander licht te laten zien... maja.. in het land der blinden is de eenoog koning. Dat blijkt wel uit de eenheidsworst van de Nederlandse gilde der columnisten..

Pìc
25-03-04, 13:51
checkedat25304subjectlennartatmaroc.nl
reporttomi5mod
keywordbilderberg
signout
record3898710885763794889

taouanza
25-03-04, 14:33
Ik heb die column nog een keer gelezen en ben die enige die dat mens dom vind?!


Mohammed el Aissati vraagt of het normaal is dat een heel volk met het begrip 'geiteneukers' wordt aangeduid. Jongeren worden gekwetst door het begrip 'geiteneukers'. Ik snap er echt helemaal niets van: hoezo voelen jongeren zich beledigd door dit begrip? Geiteneukers zijn in mijn beleving mannen die in Amsterdam in djelleba's lopen, met een keppeltje en sandalen. Mannen die hun middeleeuwse gedachtegoed uit vreemde oorden in Nederland stand doen houden. Mannen die geen Nederlands spreken, en hun vrouw thuis houden. De vaders van de ten onrechte gekwetste jongens dus. Ik deel deze gedachte live op de radio.

Wat heeft dat scheldwoord te maken met dat ze het op de radio zegt?
En de jongeren moeten zich niet aangesproken voelen dat hun ouders worden uitgescholden?
Ik heb die radiouitzending gehoord ze was de enige die boos en hysterisch deed. Ze had ook niks te melden riep alleen hysterisch:Belachelijk!Bizar!
Vroeg telkens; Waarom waarom maar liet niemand uitpraten.
Werd wel boos en voelde zich aangesproken als Marokkanen vrouwen uitschelden voor hoer.Das wel kwetsend geitenneuker niet.Wat een logica




Op naar understanding: de volgende dag vraag ik mijn Marokkaanse werkster met hoofddoek of zij zich aangesproken voelt door 'geiteneuker'. Ik herhaal dat ik de vaders van jongeren geiteneukers vind. Ze haalt haar schouders op:

'Ebru, vrijheid van meningsuiting en bovendien: je hebt gewoon gelijk.'

Marokkaanse werkster met hoofddoek wat wil ze hiermeer zeggen?
En heeft ze die Marokkaanse werkster met hoofddoek ook gevraagd of ze alle ongesluierde vrouwen hoeren vondt?
En zo ja had ze haar dan ook gelijk gegeven in het kader van vrijheid van meningsuiting?
En sinds wanneer neemt ze vrouwen met een hoofddoek serieus?

Een antwoord op alle vragen: Wanneer het haar uitkomt!:moe:

vgeld
25-03-04, 15:01
Geplaatst door lennart
Ebru is omhooggevallen columnschrijfster.. vind haar stukjes nooit interessant.. er staat in elk geval nooit iets in dat ik nog niet weet. Terwijl dat toch de taak van columnisten zou moeten zijn... de wereld in een ander licht te laten zien... maja.. in het land der blinden is de eenoog koning. Dat blijkt wel uit de eenheidsworst van de Nederlandse gilde der columnisten..

Ik scan al jaren en iedere dag de krantenkopen (van FD tot AD, buit. kranten niet meegerekend). Ik heb nooit van deze aspirant knecht gehoord of gelezen. Zal dus een Kandidaat-knecht zijn die geen kans maakt.

Groet,

sienia
25-03-04, 15:09
Zullen we ophouden met haar aandacht te geven?

Gewoon een hirschi ali wannabe.....
Of zoals ik iemand vandaag hoorde zeggen een nieuw soort troetelallochtoon.

Las ooit eens of hoorde het haar zeggen, dat haat ouders geen gastarbeiders waren, maar hoogopgeleide turken. Reden van vertrek naar Nederland waren geen economische redenen, maar meer tjah wat was het ook alweer....... :kotsen:

taouanza
25-03-04, 15:39
Geplaatst door sienia
Zullen we ophouden met haar aandacht te geven?

Gewoon een hirschi ali wannabe.....
Of zoals ik iemand vandaag hoorde zeggen een nieuw soort troetelallochtoon.

Las ooit eens of hoorde het haar zeggen, dat haat ouders geen gastarbeiders waren, maar hoogopgeleide turken. Reden van vertrek naar Nederland waren geen economische redenen, maar meer tjah wat was het ook alweer....... :kotsen:

Als ik ophoud geef ik haar percies wat ze wil: Namelijk dat we protesteren omdat ze gelijk heeft. En uit naam van de Islam haar willen bestrijden.
Ipv van protesteren op lariekoek.

taouanza
25-03-04, 15:41
Geplaatst door vgeld
Ik scan al jaren en iedere dag de krantenkopen (van FD tot AD, buit. kranten niet meegerekend). Ik heb nooit van deze aspirant knecht gehoord of gelezen. Zal dus een Kandidaat-knecht zijn die geen kans maakt.

Groet,

Geen idee het enige wat ik weet is dat ze een sidekick is van Theo van Gogh. En ze laat geen enkel gelegenheid voorbij gaan omdat te melden. Alsof je daar trots op kan zijn.:moe:
Zo van ik ben een Turk maar ik ken een Nederlander. :rolleyes:

albert c.
01-04-04, 17:41
Geplaatst door vgeld
En Wie mag deze aspirant knecht weer zijn? . Nee, nee, nee geen behoefte meer aan knechten. De Nederlanders denken nu ohhh holly shit wij hebben niet op zoveel knechten gerekend. Zal me niet verbazen dat die knechten de geschiedenis ingaan als het paard van Troje. Ebru knecht ! je bent net te laat om carrière te maken. Er zijn 10 wachtenden voor u. Relnicht Bouaazza staat op nr 9 en u bent nr 10.

Hafid Bouazza een relnicht? Volgens mij istie niet eens een nicht en indien wel wat dan nog? Sla art. 1 van de grondwet er nog maar eens op na. Bouazza hoeft geen knecht of columnist te zijn. Hij is de enige Marokkaanse Nederlander die echt goed kan schrijven. De rest volgt op grote afstand. Hij is tevens de enige Marokkaanse schrijver in Nederland met intellect. Hij is nog cosmopolitisch ook, niet te verwarren met nichterig.

Abdul Karim
01-04-04, 18:42
Geplaatst door albert c.
Hafid Bouazza een relnicht? Volgens mij istie niet eens een nicht en indien wel wat dan nog? Sla art. 1 van de grondwet er nog maar eens op na. Bouazza hoeft geen knecht of columnist te zijn. Hij is de enige Marokkaanse Nederlander die echt goed kan schrijven. De rest volgt op grote afstand. Hij is tevens de enige Marokkaanse schrijver in Nederland met intellect. Hij is nog cosmopolitisch ook, niet te verwarren met nichterig.

en Benali dan?

:moe:

albert c.
01-04-04, 18:53
Geplaatst door Abdul Karim
en Benali dan?

:moe:

Benali spreekt me niet aan. Dat iemand een prijs wint, zegt mij niks.

taouanza
01-04-04, 19:05
Geplaatst door albert c.
Benali spreekt me niet aan. Dat iemand een prijs wint, zegt mij niks.

Je bedoelt Benali zeikt de Marokkanen niet af.:moe:

albert c.
01-04-04, 19:23
Geplaatst door taouanza
Je bedoelt Benali zeikt de Marokkanen niet af.:moe:

In De voeten van Abdullah zeikt Bouazza de Marokkanen niet af. Afgezien daarvan is kritiek hebben op iets anders dan afzeiken. Dat Marokkanen niet tegen kritiek kunnen is bekend.

Simon
01-04-04, 19:35
Ebru Umar zag ik gisteren bij Barend en van Dorp. Ik kreeg geen hoogte van haar. Een raar mens. Heeft weinig te melden. Zeikt allochtonen af maar niet eens op een wijze die talent toont. Niet te veel woorden aan vuil maken inderdaad.

vgeld
01-04-04, 19:38
Geplaatst door albert c.
In De voeten van Abdullah zeikt Bouazza de Marokkanen niet af. Afgezien daarvan is kritiek hebben op iets anders dan afzeiken. Dat Marokkanen niet tegen kritiek kunnen is bekend.

Jij komt hier een ugly vogelverschrikker promoten. Bij Barend en van Dorp gezien. Barend, van Dorp, en Mulder wisten niet wat ze met zoveel domheid aankonden. Dat mensen over de hersenen van een worm kunnen beschikken en denken het daarmee te redden, niet te geloven. Ik heb niet eens wat gezegd over het feit dat mens nooit overdag op de TV mag verschijnen anders krijgen alle kinderen die haar zien nachtmerries. Stel je voor dat je naast haar wakker zou worden. waaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh. Ik heb vandaag mijn medeleven aan een paar Turken getoond.
Als je een topic over Literatuur wil openen dan kom ik met je discussiëren maar nu over en uit.

PS: De Turken hebben een topic over haar(ik moet zeggen over haar domheid en lelijkheid) geopend. Ik moet zeggen dat ze zich doodschamen.


Sluiten

Zwarte Schaap
01-04-04, 19:39
Geplaatst door albert c.
Dat Marokkanen niet tegen kritiek kunnen is bekend.

Domme veralgemenisering wat hoort bij de stigmatisering. Als er een bevolkingsgroep is die constant onrechtmatig wordt bekritiseerd, dan zijn het wel de marokkanen.

Je moet het verwerpen van onterechte kritiek niet verwarren met niet tegen kritiek kunnen en zeker niet doortrekken naar een hele bevolkingsgroep.

Kortom het hoort bij de onterechte kritiek die zijn oorzaak vindt in de stigmatisering.

Julien
01-04-04, 19:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Domme veralgemenisering wat hoort bij de stigmatisering. Als er een bevolkingsgroep is die constant onrechtmatig wordt bekritiseerd, dan zijn het wel de marokkanen.

Je moet het verwerpen van onterechte kritiek niet verwarren met niet tegen kritiek kunnen en zeker niet doortrekken naar een hele bevolkingsgroep.

Kortom het hoort bij de onterechte kritiek die zijn oorzaak vindt in de stigmatisering.

welke kritiek van de laatste jaren betreffende Marokkanen vind je dan WEL terecht?

Zwarte Schaap
01-04-04, 19:50
Geplaatst door Julien
welke kritiek van de laatste jaren betreffende Marokkanen vind je dan WEL terecht?

Dat ze zich niet goed organiseren en dat ze hun geloof minder praktiseren.

Julien
01-04-04, 19:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat ze zich niet goed organiseren en dat ze hun geloof minder praktiseren.

:zegniets: en de kritiek op Fransen moet dan zijn dat ze te weinig Le Pen hebben gestemd.. :vreemd:

kom nou, dat is toch een antwoord van niks.

taouanza
01-04-04, 19:58
Geplaatst door Julien
:zegniets: en de kritiek op Fransen moet dan zijn dat ze te weinig Le Pen hebben gestemd.. :vreemd:

kom nou, dat is toch een antwoord van niks.

Dan weet jij bar weinig van de islam anders gaf je niet zo'n stom antwoord.:moe:

Julien
01-04-04, 20:01
Geplaatst door taouanza
Dan weet jij bar weinig van de islam anders gaf je niet zo'n stom antwoord.:moe:

ik heb het niet over de islam, maar over Marokkanen.

en ik vind dat je je best wel de kritiek mag aantrekken dat veel jongeren ontsporen.. trouwens dat doen een heleboel marokkanen wel, maar als je dat hier op het forum doet krijg je iedereen over je heen.

taouanza
01-04-04, 20:03
Geplaatst door Julien
ik heb het niet over de islam, maar over Marokkanen.

en ik vind dat je je best wel de kritiek mag aantrekken dat veel jongeren ontsporen.. trouwens dat doen een heleboel marokkanen wel, maar als je dat hier op het forum doet krijg je iedereen over je heen.

Als ze hun geloof praktiseren zouden ze niet ontsporen.
Iedereen tjonge wat kan jij overdrijven zeg! :rolleyes:

albert c.
01-04-04, 20:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
Domme veralgemenisering wat hoort bij de stigmatisering. Als er een bevolkingsgroep is die constant onrechtmatig wordt bekritiseerd, dan zijn het wel de marokkanen. Je moet het verwerpen van onterechte kritiek niet verwarren met niet tegen kritiek kunnen en zeker niet doortrekken naar een hele bevolkingsgroep. Kortom het hoort bij de onterechte kritiek die zijn oorzaak vindt in de stigmatisering.

Dat bedoel ik dus dat Marokkanen niet tegen kritiek kunnen. Het feit alleen al dat jij je bij voorbaat zwart schaap noemt.

albert c.
01-04-04, 20:26
Geplaatst door vgeld
Jij komt hier een ugly vogelverschrikker promoten. Bij Barend en van Dorp gezien. Barend, van Dorp, en Mulder wisten niet wat ze met zoveel domheid aankonden. Dat mensen over de hersenen van een worm kunnen beschikken en denken het daarmee te redden, niet te geloven. Ik heb niet eens wat gezegd over het feit dat mens nooit overdag op de TV mag verschijnen anders krijgen alle kinderen die haar zien nachtmerries. Stel je voor dat je naast haar wakker zou worden. waaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh. Ik heb vandaag mijn medeleven aan een paar Turken getoond. Als je een topic over Literatuur wil openen dan kom ik met je discussiëren maar nu over en uit. PS: De Turken hebben een topic over haar(ik moet zeggen over haar domheid en lelijkheid) geopend. Ik moet zeggen dat ze zich doodschamen. Sluiten

Ik heb gisteravond een stukje van die Turkse dame gezien bij BvD. Via google kwam ik in deze discussie terecht. Ik wist niet hoe ze heette. Ik vond dat ze hele zinnige dingen zei, over vrouwen in burqa's bijvoorbeeld. Over de boze Marokkaanse adolescenten die zelfs hels zijn, god mag weten waarom. De bijdrage van 'vgeld' is ook zo'n puberale, kwaaie, onredelijke aantijging.

Die Turkse Ebru heeft met Bouazza gemeen dat ze ook zeggen dat Nederland een heerlijk land is om in te leven, een land dat je alle mogelijkheden biedt om vooruit te komen. Maar dat is natuurlijk vloeken in de Marokkaanse pubermoskee. Ebru (of hoe ze heet) vindt het ook een compleet raadsel waarom al die Marokkaanse jongeren zo verongelijkt zijn. Hadden ze liever schoenen gepoetst in Marokko? Of sigaretten verkocht, per stuk? Waar komt die agressieve variant van het Calimero-complex toch vandaan?!

Mensen als Barend en Van Dorp, Mulder en Vermeulen staan natuurlijk buiten de realiteit. Wat die vinden is niet belangrijk.

vgeld
01-04-04, 20:38
Geplaatst door albert c.
Ik heb gisteravond een stukje van die Turkse dame gezien bij BvD. Via google kwam ik in deze discussie terecht. Ik wist niet hoe ze heette. Ik vond dat ze hele zinnige dingen zei, over vrouwen in burqa's bijvoorbeeld. Over de boze Marokkaanse adolescenten die zelfs hels zijn, god mag weten waarom. De bijdrage van 'vgeld' is ook zo'n puberale, kwaaie, onredelijke aantijging.

Die Turkse Ebru heeft met Bouazza gemeen dat ze ook zeggen dat Nederland een heerlijk land is om in te leven, een land dat je alle mogelijkheden biedt om vooruit te komen. Maar dat is natuurlijk vloeken in de Marokkaanse pubermoskee. Ebru (of hoe ze heet) vindt het ook een compleet raadsel waarom al die Marokkaanse jongeren zo verongelijkt zijn. Hadden ze liever schoenen gepoetst in Marokko? Of sigaretten verkocht, per stuk? Waar komt die agressieve variant van het Calimero-complex toch vandaan?!

Mensen als Barend en Van Dorp, Mulder en Vermeulen staan natuurlijk buiten de realiteit. Wat die vinden is niet belangrijk.

Na 111 berichten te hebben geplaatst op dit forum, kwam je opeens via Google op dit forum. Dag Theo ! nog steeds last van winden?

Ik vind Bouazza een relnicht maar om hem nou te gaan vergelijken met iemand met de hersenen van een worm, vind ik een beetje te ver gaan.


Een posting van een Turk op een Turks forum:



Gisteren was Ebru Umar één van de gasten bij Barend en Van Dorp. Af en toe lees ik wel eens columns van haar die ze op de site van Theo van Gogh schrijft. Ik had haar foto wel eens gezien maar gisteren zag ik haar dus voor het eerst op tv. Man o man, wat heb ik toch genoten van haar afgang. Of ze dat zelf ook door had, daar zet ik mijn vraagtekens bij.
(By the way, wat is zíj toch UGLY! Die uitgepuilde ogen van haar, alsof ze naar buiten zijn geblazen, maar dat ze nog net aan het hoofd vast bleven plakken. )
Naar aanleiding van haar nieuw uitgebrachte boek was ze te gast bij B&VD. Ze had haar columns gebundeld in een boek. Overigens gaan bijna al haar columns over de islam, allochtonen, hoofddoekjes enz. En alleen maar op een denigrerende manier, belachelijkmakende manier. Alleen maar negatief, negatief, negatief. Volgens mij beschouwt ze zichzelf als de rechterhand van die vetzak van een Theo van Gogh. Ze denkt hetzelfde pad te kunnen bewandelen als Ayaan Hirsi;“zolang ik maar lang genoeg mijn afkomst, mijn cultuur, mijn geloof afkraak, belachelijk maak, dan kom ik er wel, dan zullen de Nederlanders me wel met open armen ontvangen” (overigens beschouw ik dat met open armen ontvangen als schijnvertoning van de Nederlanders.)

In ieder geval, ze kreeg allerlei vragen gesteld over haar boek en op een gegeven moment begon ze te vertellen dat geen enkele vrouw vrijwillig een hoofddoek droeg en dat ze zich werkelijk kapot ergerde aan die hoofddoekjes en ‘tenten’. Maar de waarom, daar kon ze niet eens een fatsoenlijk antwoord op geven. Toen kreeg ze de vraag of ze zich ook ergerde aan het uiterlijk van punkers met piercings enz. Daar ergerde ze zich niet aan, daar had ze geen problemen mee. Toen kreeg ze weer de vraag gesteld waarom ze zich dan niet ergerde aan punkers maar wel aan meisjes/vrouwen met hoofddoekjes. Ze kon haar mening niet eens beargumenteren. En dat noemt zich een columnist!
Bij haar gebruik van het woord ‘tenten’ was ineens iedereen aan tafel stil. Ze werd gevraagd waarom ze niet normaal burqa kan noemen in plaats van ‘tent’. Toen ging ze maar een beetje lacherig doen. Er kwamen nog andere onderwerpen aan te pas, maar je kon overduidelijk merken dat Jan Mulder niet gediend was van haar manier van praten. Hij bokte haar ook een aantal keren. Toen ze er effe niet meer uitkwam zei ze maar meteen “Zullen we het maar houden op mijn boek en niet afdwalen op andere onderwerpen, Jan” Hahaaa, wat heb ik toch gelachen. Vervolgens ging Jan Mulder een beetje voetballen met zo’n klein balletje terwijl die dumbo van een Ebru Umar nog blij blij aan het doorpraten was, camera ging helemaal afdwalen naar Jan Mulder.
Wat een afgang was dat voor Ebru Umar! Net goed voor haar! Ik had gisteren werkelijk spontaan de neiging om Jan Mulder een bos bloemen te sturen! Ik heb ebruutje ook maar een mailtje gestuurd over hoezeer ik heb genoten van haar afgang.

Bir de yazdim ki: Sen benim annemin esarbina KURBAN OL!

Zwarte Schaap
01-04-04, 21:52
Geplaatst door Julien
:zegniets: en de kritiek op Fransen moet dan zijn dat ze te weinig Le Pen hebben gestemd.. :vreemd:

kom nou, dat is toch een antwoord van niks.

Zou het vreten van slakken effect hebben op de hersenen van diegene die ze vreet?

Zwarte Schaap
01-04-04, 21:56
Geplaatst door albert c.
Dat bedoel ik dus dat Marokkanen niet tegen kritiek kunnen. Het feit alleen al dat jij je bij voorbaat zwart schaap noemt.

Voor de tweede keer ga je in de fout. Je kunt het niet eens zijn met mijn kritiek maar dat moet je niet meteen doortrekken naar alle Marokkanen. En zeker niet uit de duim, zonder argumenten een conclusie zuigen.

En als je over mijn naam begint dan weet ik dat je helemaal geen argumenten hebt.

Ik weet het niet hoor, het lijkt wel alsof hier alleen zwakzinnige autochtonen komen prikken.

MocroStyle
01-04-04, 21:58
Heb dat stukje zitten beluisteren.

Hoop dat het boek beter is dan de verfilming :melig2:

Boerass
01-04-04, 22:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zou het vreten van slakken effect hebben op de hersenen van diegene die ze vreet?


:chinees: niet alleen slakken, maar ook dat rare kaas van hun , lavashkiri of zoiets :kotsen: :kotsen:

Zwarte Schaap
01-04-04, 22:47
Geplaatst door Boerass
:chinees: niet alleen slakken, maar ook dat rare kaas van hun , lavashkiri of zoiets :kotsen: :kotsen:

Dan ken je die stink-schimmelkaas nog niet.

Orakel
01-04-04, 23:25
Geplaatst door albert c.


Maar dat is natuurlijk vloeken in de Marokkaanse pubermoskee. Ebru (of hoe ze heet) vindt het ook een compleet raadsel waarom al die Marokkaanse jongeren zo verongelijkt zijn. Hadden ze liever schoenen gepoetst in Marokko? Of sigaretten verkocht, per stuk? Waar komt die agressieve variant van het Calimero-complex toch vandaan?!

Mensen als Barend en Van Dorp, Mulder en Vermeulen staan natuurlijk buiten de realiteit. Wat die vinden is niet belangrijk.

'wie je niet ziet, ken je niet'.

Orakel
01-04-04, 23:33
Geplaatst door vgeld

Een posting van een Turk op een Turks forum:



Gisteren was Ebru Umar één van de gasten bij Barend en Van Dorp.

In ieder geval, ze kreeg allerlei vragen gesteld over haar boek en op een gegeven moment begon ze te vertellen dat geen enkele vrouw vrijwillig een hoofddoek droeg en dat ze zich werkelijk kapot ergerde aan die hoofddoekjes en ‘tenten’


Heb de uitzending niet gezien, maar als dat zo is, dan is ze een enorm huichelachtige trut. Vaochtend zat ze namelijk bij het ontbijtnieuws en daar stelde ze dat het niet om de Moslims ging, maar om de Islam als religie EN: ze snapte niet waarom mensen wel moeilijk deden om Islamitische kleding als de hoofdoek en niet om kleding van andere religieuzen.
Getver......

Julien
02-04-04, 00:31
Geplaatst door Boerass
:chinees: niet alleen slakken, maar ook dat rare kaas van hun , lavashkiri of zoiets :kotsen: :kotsen:

beter slakken en schimmelkaas dan een pik van een paard :D

Julien
02-04-04, 00:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dan ken je die stink-schimmelkaas nog niet.

wie zit hier nou te janken over 'geen-argumenten-hebben'.. jij bent juist steeds degene die op de persoon speelt. ga toch lekker dromen over je hoofddoekjes-fetisj, wannabe-fundamentalist.

Al Sawt
02-04-04, 00:59
Geplaatst door albert c.
Hafid Bouazza een relnicht? Volgens mij istie niet eens een nicht en indien wel wat dan nog? Sla art. 1 van de grondwet er nog maar eens op na. Bouazza hoeft geen knecht of columnist te zijn. Hij is de enige Marokkaanse Nederlander die echt goed kan schrijven. De rest volgt op grote afstand. Hij is tevens de enige Marokkaanse schrijver in Nederland met intellect. Hij is nog cosmopolitisch ook, niet te verwarren met nichterig. Hafid Bouazza is ook iemand, die geen balans kan vinden tussen 2 culturen en een chronische identiteit crisis lijdt . Misschien verklaart dat, die cosmopolitisch!

Zwarte Schaap
02-04-04, 01:26
Geplaatst door Julien
wie zit hier nou te janken over 'geen-argumenten-hebben'.. jij bent juist steeds degene die op de persoon speelt. ga toch lekker dromen over je hoofddoekjes-fetisj, wannabe-fundamentalist.

Hou toch op met je verongelijkte gedrag opgefokt fransoosje ! :fpuh:

pfffff.........je zal ook eens nooit van de knoflook af kunnen blijven!

Al Sawt
02-04-04, 01:42
Geplaatst door albert c.
Ik heb gisteravond een stukje van die Turkse dame gezien bij BvD. Via google kwam ik in deze discussie terecht.
Ik wist niet hoe ze heette. Ik vond dat ze hele zinnige dingen zei, over vrouwen in burqa's bijvoorbeeld.

Die Turkse Ebru heeft met Bouazza gemeen dat ze ook zeggen dat Nederland een heerlijk land is om in te leven, een land dat je alle mogelijkheden biedt om vooruit te komen. Ik ben ook trots op het feit, dat ik in Nederland woon. Dat verklaart deels de Nederlandse vlag achter mijn naam. Maar ik ben ook trots op mijn identiteit, die door mijn afkomst, culturele baggage, historisch besef en mijn religieuze overtuiging gevormd is.


Als moslim kan ik normaal in Nederland functioneren. En daar heb ik geen mensen als Ebru Omar, Afshin Elian, Bouazza en Hirsi Ali voor nodig, om mij te vertellen hoe het wel moet. Terwijl ze gevuld zijn met zelfhaat en rancune over hun afkomst en daaruit gevormde identiteit.

Deels uit zelfhaat en hun allewetende instelling, steken ze anti-Islamitische meningen af. Hiermee willen ze deels hun zelfhaat over hun eigen identiteit weg poetsen, maar schoppen juist tegen mijn identiteit aan.

Want bottom line van hun uitspraken zijn; als moslim vorm je belemmering van integratie.

Wat een belediging en benadeling is voor elk succesvolle moslim, die hard voor zijn bestaan werkt of bezig is met een succesvolle schoolloopbaan. Zonder dat zijn religie en maatschappelijk functioneren met elkaar botsen.

Geestelijk zwak dat ze zijn, gaan ze makkelijk aan hun identiteit twijfelen, om vervolgens alles te verloochenen van wat ze zijn.

Om vervolgens hun behaalde succes, op hun o zo succesvolle 'assimilatie' af te schuiven. Waardoor ze zich zonder blikken of blozen, verkopen als een uithangsbord van assimilatie en als voorbeeld allochtoon.

Lieden als Ebru Omar, Afshin Elian, Bouazza en Hirsi Ali, vormen geen voorbeelden voor ons. En met hun benepen standpunten, vormen ze eerder een verarming voor de integratiedebat dan verijking.

Het feit dat ze het makkelijke pad van assimilatie boven die van integratie hebben gekozen, duidt juist aan dat hun integratie mislukt is.

Dus laat niemand en niemand in zijn hoofd halen, dat ik me schaam dat ik in Nederland leef.

Alterego_nl
02-04-04, 04:25
Ik vind het wel een toppertje eigenlijk. Heb redelijk veel columns van haar gelezen op www.degezonderoker.nl en ik moet zeggen dat haar visie mij wel aanspreekt...

De bewering dat ze allochtonen afzeikt is lekker populistisch, maar eigenlijk zeikt ze de knuffelende Nederlanders af.


'Ebru jij bent interessant omdat je ageert tegen de uitwassen van de islam en dat wil ik in beeld brengen.'
'Nou dan begrijp je het dus toch niet: ik ageer niet tegen de uitwassen van de islam, ik ageer tegen de mensen die faciliteren dat domme mensen onder het mom van democratie gehoord worden, respect toegedicht krijgen, en dat we daar een dialoog mee aangaan. Ik ageer tegen journalisten en programmamakers zoals jij die die mensen serieus nemen en een platform geven. Ik ageer tegen het AH hoofddoekje...'
'Zullen we naar de AH medewerker met het hoofddoekje gaan dan?'
'Je begrijpt het echt niet hè? Ik wil naar de AH manager die het in zijn aangetaste hersenen haalt om een AH hoofddoekje in te stellen i.p.v. te zeggen 'doe's even normaal, in mijn zaak geen hoofddoek'. Laten we die bezoeken.'
'Ebru jij ageert tegen de uitwassen van de Islam en dat maakt jou interessant...'
'Nogmaals: ik ageer niet tegen de uitwassen van de islam, ik ageer tegen de facilitators van het opheffen van onze geweldige samenleving.'


http://www.degezonderoker.nl/indexc.html


In het stuk op de radio is de sturing van de commentator zwak en om te kotsen. De rustige reacties van Mohammed El Aissati vind ik een teken van intelligentie ook al snijden de meeste geen hout en vind ik het cynisme er vanaf druipen. Je hoort de beste man gewoon denken: goh, weer zo één. Om over de "bakvisjes" vanuit het publiek maar te zwijgen. Waarom praten ze toch zo slecht Nederlands? Ze zijn toch hier geboren?

albert c.
02-04-04, 07:50
[QUOTE]Geplaatst door vgeld
Na 111 berichten te hebben geplaatst op dit forum, kwam je opeens via Google op dit forum. Dag Theo ! nog steeds last van winden?
Ik vind Bouazza een relnicht maar om hem nou te gaan vergelijken met iemand met de hersenen van een worm, vind ik een beetje te ver gaan.
Een posting van een Turk op een Turks forum:
(By the way, wat is zíj toch UGLY! Die uitgepuilde ogen van haar, alsof ze naar buiten zijn geblazen, maar dat ze nog net aan het hoofd vast bleven plakken. )
Ze denkt hetzelfde pad te kunnen bewandelen als Ayaan Hirsi;“zolang ik maar lang genoeg mijn afkomst, mijn cultuur, mijn geloof afkraak, belachelijk maak, dan kom ik er wel, dan zullen de Nederlanders me wel met open armen ontvangen” (overigens beschouw ik dat met open armen ontvangen als schijnvertoning van de Nederlanders.)


Ik kende die Ebru Umar niet en kwam via Google terecht op Maroc.nl, dat ik al wel kende. Wat ik zo kinderachtig vind aan jou en die ene Turk is, dat jullie het niet eens zijn met Ebru (ik wel trouwens en wat veel belangrijker is: vele Turken en Marokkanen ook) en dat jullie het nodig vinden om haar negatief te beoordelen op haar uiterlijk. Hafid Bouazza wordt ook nog even een relnicht genoemd. Lekker agressief zijn: vrouwen en homo's discrimineren. Ach ja, wie niet slim is moet sterk zijn.

ninaroos
02-04-04, 17:54
dag geiteneukers,

Je moet die Ebrur en die Theo niet zo serieus nemen joh! Ze roepen maar wat en het schijnt te verkopen. Allochtonen daar zit tegenwoordig een markt in van zowel geld als aandacht!! Zielig en triest dat deze 2 figuren het daarvan moeten hebben. Maar aan de andere kant kun je het ook zo bekijken, namelijk welke bevolkingsgroep genereert op dit moment zoveel media als politieke aandacht in Nederland, hier moet je trots op zijn!! En die 2 meelijwekkende figuren willen hier in mee liften door ook over deze groep mee te praten en mee te schelden, ondertussen verdienen ze een aardig zakcentje bij om hun hypotheken af te betalen!!! Een succesvolle carriere vraagt om een ander soort optreden dan het optreden van deze 2, hun "carriere" is meer een viswijf-carriere. Ebrur verdient waarschijnlijk te weinig met haar management-functie bij die uitgeverij waar ze werkt. En Theo heeft waarschijnlijk veel persoonlijke kredieten lopen, dus ja er moet wat bijverdiend worden.
Menig allochtoon en autochtoon hebben het te druk met het succes van hun carriere om zich in zo'n dergelijk debat te mengen. Ebrur en Theodorus hebben tijd over met hun miserabele functie-tjes. Laten we hen dan ook omdopen tot "Le Miserabels" of nog beter als de moslimvaders geiteneukers zijn, laat hen dan de geneukte geiten zijn!! Dan weten we gelijk hoe het staat met de posities??

En wees nou eens eerlijk, wat hebben Ebru en Theo gemeen met elkaar?? Ja juist de lelijkheid, ze weten namelijk niet hoe het voelt om geadoreerd te worden door je schoonheid. En ze hebben helaas ook geen persoonlijkheid, dus willen ze dat opwekken door gejen en getreiter. Dit zie je ook bij kinderen, geen aandacht dan maar negatieve aandacht, triest hoor!


go geiteneukers go!

ninaroos
02-04-04, 17:54
dag geiteneukers,

Je moet die Ebrur en die Theo niet zo serieus nemen joh! Ze roepen maar wat en het schijnt te verkopen. Allochtonen daar zit tegenwoordig een markt in van zowel geld als aandacht!! Zielig en triest dat deze 2 figuren het daarvan moeten hebben. Maar aan de andere kant kun je het ook zo bekijken, namelijk welke bevolkingsgroep genereert op dit moment zoveel media als politieke aandacht in Nederland, hier moet je trots op zijn!! En die 2 meelijwekkende figuren willen hier in mee liften door ook over deze groep mee te praten en mee te schelden, ondertussen verdienen ze een aardig zakcentje bij om hun hypotheken af te betalen!!! Een succesvolle carriere vraagt om een ander soort optreden dan het optreden van deze 2, hun "carriere" is meer een viswijf-carriere. Ebrur verdient waarschijnlijk te weinig met haar management-functie bij die uitgeverij waar ze werkt. En Theo heeft waarschijnlijk veel persoonlijke kredieten lopen, dus ja er moet wat bijverdiend worden.
Menig allochtoon en autochtoon hebben het te druk met het succes van hun carriere om zich in zo'n dergelijk debat te mengen. Ebrur en Theodorus hebben tijd over met hun miserabele functie-tjes. Laten we hen dan ook omdopen tot "Le Miserabels" of nog beter als de moslimvaders geiteneukers zijn, laat hen dan de geneukte geiten zijn!! Dan weten we gelijk hoe het staat met de posities??

En wees nou eens eerlijk, wat hebben Ebru en Theo gemeen met elkaar?? Ja juist de lelijkheid, ze weten namelijk niet hoe het voelt om geadoreerd te worden door je schoonheid. En ze hebben helaas ook geen persoonlijkheid, dus willen ze dat opwekken door gejen en getreiter. Dit zie je ook bij kinderen, geen aandacht dan maar negatieve aandacht, triest hoor!


go geiteneukers go!

ninaroos
02-04-04, 18:02
Ebrur en Theodorus = Les Miserables
:loog: :maf3: :nijn:

albert c.
02-04-04, 18:57
Geplaatst door ninaroos
Ebrur en Theodorus = Les Miserables
:loog: :maf3: :nijn:

Voorlopig is Ninaroos een stuk miserabeler dan Ebru. Ebru kan een verhaal afsteken. Ninaroos komt niet verder dan een scheldpartij. Zeker streng opgevoed en nu van gekkigheid niet weten hoe stout te mogen zijn. Een argument is een moeilijk woord voor Ninaroos.

Al Sawt
02-04-04, 19:01
Geplaatst door albert c.
Voorlopig is Ninaroos een stuk miserabeler dan Ebru. Ebru kan een verhaal afsteken. Ninaroos komt niet verder dan een scheldpartij. Zeker streng opgevoed en nu van gekkigheid niet weten hoe stout te mogen zijn. Een argument is een moeilijk woord voor Ninaroos. En hoe zit het met mijn reactie?

albert c.
02-04-04, 19:47
Geplaatst door Al Sawt
Ik ben ook trots op het feit, dat ik in Nederland woon. Dat verklaart deels de Nederlandse vlag achter mijn naam. Maar ik ben ook trots op mijn identiteit, die door mijn afkomst, culturele baggage, historisch besef en mijn religieuze overtuiging gevormd is. Als moslim kan ik normaal in Nederland functioneren. En daar heb ik geen mensen als Ebru Omar, Afshin Elian, Bouazza en Hirsi Ali voor nodig, om mij te vertellen hoe het wel moet. Terwijl ze gevuld zijn met zelfhaat en rancune over hun afkomst en daaruit gevormde identiteit. Deels uit zelfhaat en hun allewetende instelling, steken ze anti-Islamitische meningen af. Hiermee willen ze deels hun zelfhaat over hun eigen identiteit weg poetsen, maar schoppen juist tegen mijn identiteit aan. Want bottom line van hun uitspraken zijn; als moslim vorm je belemmering van integratie. Wat een belediging en benadeling is voor elk succesvolle moslim, die hard voor zijn bestaan werkt of bezig is met een succesvolle schoolloopbaan. Zonder dat zijn religie en maatschappelijk functioneren met elkaar botsen. Geestelijk zwak dat ze zijn, gaan ze makkelijk aan hun identiteit twijfelen, om vervolgens alles te verloochenen van wat ze zijn. Om vervolgens hun behaalde succes, op hun o zo succesvolle 'assimilatie' af te schuiven. Waardoor ze zich zonder blikken of blozen, verkopen als een uithangsbord van assimilatie en als voorbeeld allochtoon. Lieden als Ebru Omar, Afshin Elian, Bouazza en Hirsi Ali, vormen geen voorbeelden voor ons. En met hun benepen standpunten, vormen ze eerder een verarming voor de integratiedebat dan verijking. Het feit dat ze het makkelijke pad van assimilatie boven die van integratie hebben gekozen, duidt juist aan dat hun integratie mislukt is. Dus laat niemand en niemand in zijn hoofd halen, dat ik me schaam dat ik in Nederland leef.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar de behoefte vandaan komt om je af te zetten tegen mensen als Ebru Umar en Hafid Bouazza. Je geeft enerzijds blijk van onzekerheid en anderzijds van intolerantie. De twee hangen samen. Hirsi Ali vind ik een verhaal apart. Aan de andere kant: met een burqa kun je niet integreren.

Ik kan me niet voorstellen dat Bouazza en Umar de islam naar beneden trappen. Wat ze wel doen is zeggen dat er meerdere manieren zijn om de islam te interpreteren. Ebru Umar vind het vanuit moslimoogpunt niet nodig om een hoofddoek te dragen. Het is haar goed recht om de islam op die manier te interpeteren.

Meisjes die wel een hoofddoek dragen, vinden op hun beurt vaak de vrouwen die dat niet doen slecht. Waar ik moeite mee heb, is die (religieuze) tweedeling goed en slecht, goed en fout. Laat iedereen toch in zijn of haar waarde. Waarom moet je elkaar letterlijk verketteren?

Afshin Elian heeft ook recht op zijn mening. Geestelijk zwak en zelfhaat breng ik niet in verband met de geleerde Elian, wat jij wel doet en ik begrijp niet waarom. Ik vind het eerlijk gezegd wel eens prettig als iemand als Bouazza complimenteus is over Nederland.

Ik ben niet chauvinistisch, maar als ik word uitgemaakt voor een christenhond, een kaffer of iets dergelijks, dan is Bouazza een verademing. En zijn liefde voor de Arabische cultuur en literatuur is groot. Wat dat betreft is hij weer een propagandist. Ik heb niet de indruk dat Bouazza in de knoop zit met zijn identiteit. Gelukkig is een identiteit in Nederland geen eenheidsworst, hallal of niet.

ninaroos
02-04-04, 20:25
Dag albert c.,

Dan ben ik maar een miserabele...
Dat wat jij vindt boeit me niet.
Ebru kan een verhaal afsteken?????/ hahahah

Dit is Ebru's verhaal:

"Het irriteert me"
"geiteneukers"
"Ik vind het bizar"
"geiteneukers"
"ik vind iedereen die een geloof aanhangt dom"
"geiteneukers"
"ik vind alle gelovigen met of zonder hoofddoek dom"
"geiteneukers"
"Ze moeten maar weg"
"geiteneukers"
"Ze lopen in tenten"
"Geiteneukers"
Ze hebben geen iegen keuze" (dus die gaat Ebru wel voor ze maken)
"Geiteneukers"

Je denkt toch niet dat ik zo'n onzinnig verhaal serieus neem?
Je vraagt om argumentatie, maar welke zinnige argumentatie kun je aandragen op zoiets onzinnigs, dan sta ik zelfs met uitpuilende ogen te
rollen (hint)

Heel simpel maar waar, bovendien valt ze mensen op straat lastig (heel typisch voor verwarde mensen, mensen lastigvallen). Wat interesseert het me nou wie iemand is of hoe hij/zij erbij loopt, of dit nou in een tent is of met een wijnblad voor het geslachtsdeel?? We wonen toch in een heerlijk democratisch land, iedereen mag erbij lopen zoals diegene wil? Ik denk dat de denkwijze van Mevr. Ebru meer bij het Regime van Iran past, daar kan ze het beste wonen den ik dan!!

Verder irriteert ze zich aan het feit dat er vrouwen in tenten door haar straat lopen. Ze kan die irritatie niet beargumenteren, maar het gaat er gewoon om dat ze de huizenwaarde in haar wijk daardoor ziet dalen"
het huis moet wel opbrengen wat ze daarvoor geleend heeft!!
Ik bedoel vind ze het gek dat er in Bos en Lommer vrouwen in tenten rondlopen duh ze wonen er langer als zij, zij is de allochtoon in die wijk!!!!

Kortom Ebru komt heel depri over, wellicht dat Prozac kan helpen.....


Wat betreft de strenge opvoeding die ik gehad zou hebben, albertje
je zal het wel beter weten dan ik hihihi???

I love life!!!!

Max Stirner
03-04-04, 00:19
Geplaatst door Al Sawt
Ik ben ook trots op het feit, dat ik in Nederland woon. Dat verklaart deels de Nederlandse vlag achter mijn naam. Maar ik ben ook trots op mijn identiteit, die door mijn afkomst, culturele baggage, historisch besef en mijn religieuze overtuiging gevormd is.


Als moslim kan ik normaal in Nederland functioneren. En daar heb ik geen mensen als Ebru Omar, Afshin Elian, Bouazza en Hirsi Ali voor nodig, om mij te vertellen hoe het wel moet. Terwijl ze gevuld zijn met zelfhaat en rancune over hun afkomst en daaruit gevormde identiteit.

Deels uit zelfhaat en hun allewetende instelling, steken ze anti-Islamitische meningen af. Hiermee willen ze deels hun zelfhaat over hun eigen identiteit weg poetsen, maar schoppen juist tegen mijn identiteit aan.

Want bottom line van hun uitspraken zijn; als moslim vorm je belemmering van integratie.

Wat een belediging en benadeling is voor elk succesvolle moslim, die hard voor zijn bestaan werkt of bezig is met een succesvolle schoolloopbaan. Zonder dat zijn religie en maatschappelijk functioneren met elkaar botsen.

Geestelijk zwak dat ze zijn, gaan ze makkelijk aan hun identiteit twijfelen, om vervolgens alles te verloochenen van wat ze zijn.

Om vervolgens hun behaalde succes, op hun o zo succesvolle 'assimilatie' af te schuiven. Waardoor ze zich zonder blikken of blozen, verkopen als een uithangsbord van assimilatie en als voorbeeld allochtoon.

Lieden als Ebru Omar, Afshin Elian, Bouazza en Hirsi Ali, vormen geen voorbeelden voor ons. En met hun benepen standpunten, vormen ze eerder een verarming voor de integratiedebat dan verijking.

Het feit dat ze het makkelijke pad van assimilatie boven die van integratie hebben gekozen, duidt juist aan dat hun integratie mislukt is.

Dus laat niemand en niemand in zijn hoofd halen, dat ik me schaam dat ik in Nederland leef.




Dat vond ik een mooie text, Al Sawt! :duim:

TFOE
03-04-04, 00:55
Geplaatst door Max Stirner
Dat vond ik een mooie text, Al Sawt! :duim:

:vreemd: mmmmm........


:slaap: Ik vind die Ebru not so bad. Ik heb haar gezien bij Boring en van Dorp en wat ze te melden had was lang zo dom niet als hier in deze topic gepretendeerd wordt. Ik ben het totaal niet met haar eens maar dat wil niet zeggen dat het n dom mens is. Kreeg ook niet de indruk dat ze de islam zo onderuit zat te halen......
Ja af en toe reageerde ze wat raar maar ja, dat zou ik waarschijnlijk ook gedaan hebben als ik live in zo'n uitzending zat. Ik geloof dat ze nogal nerveus was. Wat niet vreemd is wanneer je tussen mensen zit die gepokt en gemazeld zijn met tv-werk.

albert c.
03-04-04, 07:11
Geplaatst door ninaroos
Dag albert c.,
Dan ben ik maar een miserabele...
Dat wat jij vindt boeit me niet.
Ebru kan een verhaal afsteken?????/ hahahah
Dit is Ebru's verhaal:
"Het irriteert me"
"geiteneukers"
"Ik vind het bizar"
"geiteneukers"
"ik vind iedereen die een geloof aanhangt dom"
"geiteneukers"
"ik vind alle gelovigen met of zonder hoofddoek dom"
"geiteneukers"
"Ze moeten maar weg"
"geiteneukers"
"Ze lopen in tenten"
"Geiteneukers"
Ze hebben geen iegen keuze" (dus die gaat Ebru wel voor ze maken)
"Geiteneukers"
Je denkt toch niet dat ik zo'n onzinnig verhaal serieus neem?
Je vraagt om argumentatie, maar welke zinnige argumentatie kun je aandragen op zoiets onzinnigs, dan sta ik zelfs met uitpuilende ogen te
rollen (hint)
Heel simpel maar waar, bovendien valt ze mensen op straat lastig (heel typisch voor verwarde mensen, mensen lastigvallen). Wat interesseert het me nou wie iemand is of hoe hij/zij erbij loopt, of dit nou in een tent is of met een wijnblad voor het geslachtsdeel?? We wonen toch in een heerlijk democratisch land, iedereen mag erbij lopen zoals diegene wil? Ik denk dat de denkwijze van Mevr. Ebru meer bij het Regime van Iran past, daar kan ze het beste wonen den ik dan!!
Verder irriteert ze zich aan het feit dat er vrouwen in tenten door haar straat lopen. Ze kan die irritatie niet beargumenteren, maar het gaat er gewoon om dat ze de huizenwaarde in haar wijk daardoor ziet dalen"
het huis moet wel opbrengen wat ze daarvoor geleend heeft!!
Ik bedoel vind ze het gek dat er in Bos en Lommer vrouwen in tenten rondlopen duh ze wonen er langer als zij, zij is de allochtoon in die wijk!!!!
Kortom Ebru komt heel depri over, wellicht dat Prozac kan helpen.....
Wat betreft de strenge opvoeding die ik gehad zou hebben, albertje
je zal het wel beter weten dan ik hihihi???
I love life!!!!

Ik heb maar een gedeelte van Ebru Umar gezien bij BvD, maar zij beviel me beter dan die verhoornde oude mannen als Mulder en Vermeulen. Zijn Barend en Van Dorp nou ineens geen zionisten meer? Ik vind dat een burqa verboden moeten worden. Iemand die van het leven houdt, draagt of accepteert geen burqa. Bovendien kan er net zo goed een terrorist onder schuil gaan.
Ebru Umar maakt op mij geen depressieve of verwarde indruk. Dat zijn geen argumenten. Bovendien mag je best aan een vrouw op straat vragen waarom zij een burqa draagt.
Ik weet niet of Ebru atheïste is. Je zult er wel aan moeten wennen, want de meeste mensen in Nederland zijn atheïst, zeker vergeleken bij de afzonderlijke geloven. Daar zitten ook hele goede mensen tussen, zoals socialisten en humanisten.
Ben jij soms bang dat je van geloof afvalt? Anders begrijp ik je emotionaliteit niet zo goed.

Simon
03-04-04, 07:55
Geplaatst door Alterego_nl

De bewering dat ze allochtonen afzeikt is lekker populistisch, maar eigenlijk zeikt ze de knuffelende Nederlanders af.

'Ebru jij bent interessant omdat je ageert tegen de uitwassen van de islam en dat wil ik in beeld brengen.'
'Nou dan begrijp je het dus toch niet: ik ageer niet tegen de uitwassen van de islam, ik ageer tegen de mensen die faciliteren dat domme mensen onder het mom van democratie gehoord worden, respect toegedicht krijgen, en dat we daar een dialoog mee aangaan. Ik ageer tegen journalisten en programmamakers zoals jij die die mensen serieus nemen en een platform geven. Ik ageer tegen het AH hoofddoekje...'
'Zullen we naar de AH medewerker met het hoofddoekje gaan dan?'
'Je begrijpt het echt niet hè? Ik wil naar de AH manager die het in zijn aangetaste hersenen haalt om een AH hoofddoekje in te stellen i.p.v. te zeggen 'doe's even normaal, in mijn zaak geen hoofddoek'. Laten we die bezoeken.'
'Ebru jij ageert tegen de uitwassen van de Islam en dat maakt jou interessant...'
'Nogmaals: ik ageer niet tegen de uitwassen van de islam, ik ageer tegen de facilitators van het opheffen van onze geweldige samenleving.'
http://www.degezonderoker.nl/indexc.html



Het citaat dat je plaatst van haar is toch slecht geformuleerd en nog slechter geargumenteerd ? Ze beweert van alles maar onderbouwt niks. Ze heeft er iets tegen dat AH met hoofddoekjes voor moslima's komt maar geeft niet aan waarom. Ze vindt dat die manager in een AH filiaal moet zeggen ... 'in mijn vestiging geen hoofddoekjes' ... maar geeft niet aan waarom. Dan suggereert ze ook nog dat het hier om 'opheffers van onze geweldige samenleving' gaat maar legt al weer niet uit waarom. Kortom, ze roept maar wat zonder ook maar met enige onderbouwing te komen.

Simon

P.S.: "ALL AH" zou ik op die hoofddoekjes van AH zetten.

ninaroos
03-04-04, 09:56
Dag Albert C.

Ik heb je reactie overdacht, maar ik concludeer dat het een "vreemde" reactie is.

Ik neem aan dat je op mijn stukje reageerde, maar ik vond jouw beweringen niet juist. Ik kan me niet herinneren dat ik beweerd zou hebben dat Barend en van Dorp zionisten zijn???

In een democratisch land vind je dat Burqa's verboden moeten worden, hoe denk je dan over het Staphorster klederdracht?? En hoe denk je over de Gothic kledingstijl (dit kan ook weleens angstaanjagend werken). De Punk stijl valt dan wel mee, nou ja achter piercings kan ook van alles schuilgaan (volgens jou redenatie).

Sommige vrouwen voelen zich thuis in een Burqa, dus dan neem ik aan dat ze lekker in hun vel (burqa zitten) dan is dat toch hun interpretatie van een happy life, iedereen heeft het recht om gelukkig te zijn denk ik dan.

Tsja en terroristen, tot nu toe diegenen die aanslagen hebben gepleegd, die liepen niet in Burqa's rond maar in ontwerperskleding. Al Qaeda, de Eta en de Ira kunnen juist geen burqa's gebruiken.

Mevrouw Ebru beweert last van deze vrouwen te hebben, maar zij valt ze lastig op straat (wie heeft dan last van wie??) als zij hun kinderen naar school brengen. Het lijkt me logisch dat je als je van iemand last hebt aangifte doet en ook kunt aantonen dat hij /zij je lastig valt, we leven wel in een rechtsstaat. Maar mevr. Ebru heeft er juist belang bij dat er vrouwen in Burqa's rondlopen, ze vult er immers haar hele vrije tijd mee door over ze te schrijven, ze aan te vallen en ze te kleineren, intussen krijgt ze haar aandacht en geld (wat dat betreft heeft ze het goed begrepen).

Of mevrouw Atheiste is of Theodurus van Gogh of Manolo Blahnik aanhangt, boeit me niet zoveel. Maar ik denk dat in elk geloof/overtuiging (Atheisme) zoiets bestaat als "leef en laat leven".
Verder moest ik eraan wennen dat er hier Atheisten in Nederland zijn??????????????????? Ik woon mijn hele leven lang tussen Atheisten, Moslims, Vuuraanbidders, Hindoestanen, Boedhisten, Satan-aanbidders,
Joden, Tupav-aanbidders. Niets mis mee toch?? Maar ja als jij vind dat ik eraan moet wennen, dan zal dat wel.

Of ik bang ben dat ik van mijn geloof afval, dat zal het wel zijn???
Jij weet immers welk geloof en of ik uberhaupt een geloof aanhang?
Dat past immers ook zo goed bij je ondertekening "wie je niet ziet, ken je niet" (hahahahah)

En emotionaliteit..................
emotionaliteit zouden we niet meegekregen hebben in ons natuur als het geen enkele functie zou hebben, denk ik dan. De wijsheid van de Chinezen zegt dat verstand en emotie een geheel is en daar sluit ik mij bij aan!!


Het leven is niet complex, de mensen die het leven niet begrijpen maken het moeilijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

see ya

Dutchguy
03-04-04, 10:57
Ik vond haar niet echt sterk in Bejaard en vrij Dement. Het enige waar ik me wel in kan vinden is de vraag waarom we nu geconfronteerd worden met fenomenen als burqa's en niqaabs. Ik vind die vraag legitiem. In de zin van waarom die ineens die behoefte.

albert c.
03-04-04, 10:57
Geplaatst door ninaroos
Dag Albert C.
Ik heb je reactie overdacht, maar ik concludeer dat het een "vreemde" reactie is. Ik neem aan dat je op mijn stukje reageerde, maar ik vond jouw beweringen niet juist. Ik kan me niet herinneren dat ik beweerd zou hebben dat Barend en van Dorp zionisten zijn??? In een democratisch land vind je dat Burqa's verboden moeten worden, hoe denk je dan over het Staphorster klederdracht?? En hoe denk je over de Gothic kledingstijl (dit kan ook weleens angstaanjagend werken). De Punk stijl valt dan wel mee, nou ja achter piercings kan ook van alles schuilgaan (volgens jou redenatie). Sommige vrouwen voelen zich thuis in een Burqa, dus dan neem ik aan dat ze lekker in hun vel (burqa zitten) dan is dat toch hun interpretatie van een happy life, iedereen heeft het recht om gelukkig te zijn denk ik dan. Tsja en terroristen, tot nu toe diegenen die aanslagen hebben gepleegd, die liepen niet in Burqa's rond maar in ontwerperskleding. Al Qaeda, de Eta en de Ira kunnen juist geen burqa's gebruiken. Mevrouw Ebru beweert last van deze vrouwen te hebben, maar zij valt ze lastig op straat (wie heeft dan last van wie??) als zij hun kinderen naar school brengen. Het lijkt me logisch dat je als je van iemand last hebt aangifte doet en ook kunt aantonen dat hij /zij je lastig valt, we leven wel in een rechtsstaat. Maar mevr. Ebru heeft er juist belang bij dat er vrouwen in Burqa's rondlopen, ze vult er immers haar hele vrije tijd mee door over ze te schrijven, ze aan te vallen en ze te kleineren, intussen krijgt ze haar aandacht en geld (wat dat betreft heeft ze het goed begrepen).
Of mevrouw Atheiste is of Theodurus van Gogh of Manolo Blahnik aanhangt, boeit me niet zoveel. Maar ik denk dat in elk geloof/overtuiging (Atheisme) zoiets bestaat als "leef en laat leven".
Verder moest ik eraan wennen dat er hier Atheisten in Nederland zijn??????????????????? Ik woon mijn hele leven lang tussen Atheisten, Moslims, Vuuraanbidders, Hindoestanen, Boedhisten, Satan-aanbidders,
Joden, Tupav-aanbidders. Niets mis mee toch?? Maar ja als jij vind dat ik eraan moet wennen, dan zal dat wel. Of ik bang ben dat ik van mijn geloof afval, dat zal het wel zijn??? Jij weet immers welk geloof en of ik uberhaupt een geloof aanhang? Dat past immers ook zo goed bij je ondertekening "wie je niet ziet, ken je niet" (hahahahah) En emotionaliteit.................. emotionaliteit zouden we niet meegekregen hebben in ons natuur als het geen enkele functie zou hebben, denk ik dan. De wijsheid van de Chinezen zegt dat verstand en emotie een geheel is en daar sluit ik mij bij aan!! Het leven is niet complex, de mensen die het leven niet begrijpen maken het moeilijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
see ya

Waar ik me aan stoor is het denken in tegenstellingen, in zwart en wit, in goed en slecht, in god en de duivel, aan godsdienstige emotionaliteit. Ook aan: 'je denkt niet zoals ik, dus jij bent een stom kind, Ebru'. Het is allemaal zo kinderachtig. Zo onvolwassen.

Het optreden van Ebru bij BvD wordt stom gevonden. Jan Mulder, die saggerijn die aan de drank en drugs is, wordt van de weeromstuit opgehemeld. Gemakshalve wordt vergeten dat Barend en Van Dorp zionisten zijn. En dat alles om Ebru buitenproportioneel af te zeiken.

Ik weet niet of Ebru nog moslima is. Hirsi Ali is dat niet en zij is daarom de grootste duivelin op dit godsdienstige forum. Zie je dan niet in dat je vooral bang bent voor jezelf, Ninaroos? Vanwaar die hysterie, die vele uitroeptekens en vraagtekens??? Drie is genoeg.

albert c.
03-04-04, 11:07
Geplaatst door Dutchguy
Ik vond haar niet echt sterk in Bejaard en vrij Dement. Het enige waar ik me wel in kan vinden is de vraag waarom we nu geconfronteerd worden met fenomenen als burqa's en niqaabs. Ik vind die vraag legitiem. In de zin van waarom die ineens die behoefte.

Het lijkt er inderdaad veel op dat degenen die tegen Ebru Umar zijn, dat die vóór de niqaab en de burqa zijn. Dat is belachelijk. Wil je deel uitmaken van deze samenleving of wil je verstoppertje spelen? Vrouwen in burqa's en niqaabs mogen wat mij betreft preventief geruimd worden. Wel een goeie trouwens: Bejaard en vrij Dement.

ninaroos
03-04-04, 11:50
Dag Albert C.,

om antwoord te geven op je opmerking;
nee ik ben niet bang voor mezelf, uitroeptekens en vraagtekens heb ik gezet bij opmerkingen die of heel dicht bij mij staan of heel erg ver van mij staan. Dit is ter verduidelijking van mijn standpunten of niet-standpunten...........

Maar waar je verder opmerkingen over maakt gaat langs mijn reactie heen. Vind je het belangrijk om te weten of Ebru wel of geen Moslima is?? En dat Hirsi Ali dit niet is? dat soort vragen daar breek ik mijn hoofd niet over......

Tsja als het kinderachtig is om te reageren als Ebru anders denkt, dan weet ik het ook niet. Als Ebru zegt dat eerste generatie migranten-mannen geiteneukers zijn, zegt zij dat haar vader een geiteneuker is en haar moeder dus een geit? Als Ebru vindt dat zij verwekt is door een geiteneuker, hoe ziet zij zichzelf dan, als verwekte? Dit betekent dat haar persoon geen zelfrespect kent en dit wil overdragen aan anderen.
Het spiegelbeeld zegt dan genoeg, ik denk door feedback te geven aan deze dame ze haar spiegelbeeld meer helder ziet. Want zeg nou zelf al haar columns gaan alleen maar over allochtonen of geiteneukers, stel dat de allochtonen/geiteneukers helemaal niet meer zichtbaar zijn, waar zou ze dan over moeten schrijven?? Wie zal haar dan nog serieus nemen....Nederland? De meeste aandacht krijgt ze nu nog van allochtonen/geiteneukers. Dit geeft te denken....

Bovendien zie ik Nederland allang niet meer als een alleenstaande staat
waar allerlei regels en wetten toegepast moeten worden op Nederlandse autochtonen en nederlandse allochtonen.
We maken deel uit van de Europese Unie, vanuit die gedachte moet men vertrekken. Het is ouderwets en naief om te denken dat Nederland als autonome staat bestaat. Ik denk dan niet dat er ruimte en serieuze aandacht is voor zulke onbenullige zaken als "je druk maken om burqa's of slecht nederlands sprekende mensen". Het gaat dan om andere zaken die van belangrijker belang zijn!! Iedereen moet maar Engels leren spreken (wat dat betreft is die mevr. met Burqa meer geintegreerd in de Europese Unie dan mevr. Ebru) en integreren in de Europese Unie, halleluyah! Lang leve de democratie in de Europese Unie, met Nederland als provincie!

groet,

Nina

Dutchguy
03-04-04, 12:05
Geplaatst door albert c.
Het lijkt er inderdaad veel op dat degenen die tegen Ebru Umar zijn, dat die vóór de niqaab en de burqa zijn. Dat is belachelijk. Wil je deel uitmaken van deze samenleving of wil je verstoppertje spelen? Vrouwen in burqa's en niqaabs mogen wat mij betreft preventief geruimd worden. Wel een goeie trouwens: Bejaard en vrij Dement.

Ho ho ho, niet zo snel. Ik zeg niet dat ik vind dat burqa's en niqaabs niet mogen. Wie ben ik trouwens om dat te vinden. Ik vraag me alleen af waarom ze nu ineens in het straatbeeld verschijnen. En die vraag vind ik legitiem.

albert c.
03-04-04, 12:18
Geplaatst door Dutchguy
Ho ho ho, niet zo snel. Ik zeg niet dat ik vind dat burqa's en niqaabs niet mogen. Wie ben ik trouwens om dat te vinden. Ik vraag me alleen af waarom ze nu ineens in het straatbeeld verschijnen. En die vraag vind ik legitiem.

Meisjes mogen al heel 35 jaar ongeveer ook broeken dragen. Er is een wet gelijke behandeling. Daaruit vloeit voort dat jongens ook burqa's mogen dragen. Zie je dan niet in dat we bezig zijn een absurde samenleving te creëren?!
Wil je de straat opgaan om mensen te ontmoeten of wil je met een burqa een nieuwe apartheid creëren? Wat een flauwekul! Weg met die tenten. Verbieden die onzin. Ik hoop dat het een straatspelletje wordt: vrouwen in burqa's uit de tent trekken.

albert c.
03-04-04, 12:25
Geplaatst door ninaroos
Dag Albert C., om antwoord te geven op je opmerking;
nee ik ben niet bang voor mezelf, uitroeptekens en vraagtekens heb ik gezet bij opmerkingen die of heel dicht bij mij staan of heel erg ver van mij staan. Dit is ter verduidelijking van mijn standpunten of niet-standpunten........... Maar waar je verder opmerkingen over maakt gaat langs mijn reactie heen. Vind je het belangrijk om te weten of Ebru wel of geen Moslima is?? En dat Hirsi Ali dit niet is? dat soort vragen daar breek ik mijn hoofd niet over...... Tsja als het kinderachtig is om te reageren als Ebru anders denkt, dan weet ik het ook niet. Als Ebru zegt dat eerste generatie migranten-mannen geiteneukers zijn, zegt zij dat haar vader een geiteneuker is en haar moeder dus een geit? Als Ebru vindt dat zij verwekt is door een geiteneuker, hoe ziet zij zichzelf dan, als verwekte? Dit betekent dat haar persoon geen zelfrespect kent en dit wil overdragen aan anderen. Het spiegelbeeld zegt dan genoeg, ik denk door feedback te geven aan deze dame ze haar spiegelbeeld meer helder ziet. Want zeg nou zelf al haar columns gaan alleen maar over allochtonen of geiteneukers, stel dat de allochtonen/geiteneukers helemaal niet meer zichtbaar zijn, waar zou ze dan over moeten schrijven?? Wie zal haar dan nog serieus nemen....Nederland? De meeste aandacht krijgt ze nu nog van allochtonen/geiteneukers. Dit geeft te denken.... Bovendien zie ik Nederland allang niet meer als een alleenstaande staat waar allerlei regels en wetten toegepast moeten worden op Nederlandse autochtonen en nederlandse allochtonen. We maken deel uit van de Europese Unie, vanuit die gedachte moet men vertrekken. Het is ouderwets en naief om te denken dat Nederland als autonome staat bestaat. Ik denk dan niet dat er ruimte en serieuze aandacht is voor zulke onbenullige zaken als "je druk maken om burqa's of slecht nederlands sprekende mensen". Het gaat dan om andere zaken die van belangrijker belang zijn!! Iedereen moet maar Engels leren spreken (wat dat betreft is die mevr. met Burqa meer geintegreerd in de Europese Unie dan mevr. Ebru) en integreren in de Europese Unie, halleluyah! Lang leve de democratie in de Europese Unie, met Nederland als provincie!
groet,
Nina

Jaja, je wilt duidelijk zijn. Duidelijk zwart en niet wit. Of andersom. Je zou eens wat moeten nuanceren. Ik vind het ook niet terecht dat je haar optreden bij Bejaard en vrij Dement vermengd met haar columns. Dat zij twee verschillende media, met twee verschillende stijlen.

En als je Europees wilt denken: wat is dan norm? Frankrijk, België? Wat is er nou zo slecht aan Nederland? Dood aan de burqa's overigens, want dat vind ik geen onbenullige aangelegenheid: het gaat om sociaal zijn, communicatie en integratie.

Zwarte Schaap
03-04-04, 12:28
Geplaatst door Dutchguy
Ho ho ho, niet zo snel. Ik zeg niet dat ik vind dat burqa's en niqaabs niet mogen. Wie ben ik trouwens om dat te vinden. Ik vraag me alleen af waarom ze nu ineens in het straatbeeld verschijnen. En die vraag vind ik legitiem.

Ik vermoed dat men ze ziet sinds we vluchtelingen uit Afghanistan hebben mogen ontvangen. Het dragen van een burqa is meer een geografische gebruik.

Ik woon midden in de 2de grootste stad van Nederland met 1 van de grootste havens ter wereld, en om je eerlijk te zeggen heb ik nog nooit iemand met een burqa gezien in Nederland.

Mark
03-04-04, 12:34
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik woon midden in de 2de grootste stad van Nederland met 1 van de grootste havens ter wereld, en om je eerlijk te zeggen heb ik nog nooit iemand met een burqa gezien in Nederland.

Serieus? Ik heb ze zelfs al jaren geleden in Delft gezien, inclusief licht stukje stof voor de ogen.

ninaroos
03-04-04, 12:34
albert c.,

wat voor spelletje ga je dan spelen met Punkers, Gothic's en mensen met zonnebrillen, petjes, hoedjes???? Het wordt er in iedergeval gezelliger van als we met elkaar willen spelen!!

Gaan we in een individuele samenleving echt de straat op om mensen te ontmoeten of meer om ons ding te doen?
Vandaar zoveel verenigingen en contactbemidelingsbureaus?

Ach misschien dat die spelletjes dan meer gemixte huwelijken opleveren, je hebt gelijk...

ninano

ninaroos
03-04-04, 12:43
Europa is voor mij:

Alle Europese landen gezamenlijk gedeeld door geschiedenis en diversiteit, en vanuit deze gedachte een visie die gericht is op verdraagzaamheid, veiligheid en oog voor het benadrukken van competenties (kwaliteiten) van burgers en niet de zwaktes van burgers. Hiermee creeer je een kwalitatieve Europese samenleving, waarop burgers trots zullen zijn om in te wonen, heerlijk......

This is the European dream for me!!

ninano

albert c.
03-04-04, 12:43
Geplaatst door ninaroos
albert c.,

wat voor spelletje ga je dan spelen met Punkers, Gothic's en mensen met zonnebrillen, petjes, hoedjes???? Het wordt er in iedergeval gezelliger van als we met elkaar willen spelen!!
Gaan we in een individuele samenleving echt de straat op om mensen te ontmoeten of meer om ons ding te doen?Vandaar zoveel verenigingen en contactbemidelingsbureaus?
Ach misschien dat die spelletjes dan meer gemixte huwelijken opleveren, je hebt gelijk...
ninano

Ik vind allerlei drachten prima. Ik heb zelfs geen moeite met hoofddoekjes. Ik heb een leuk contact met de kassameisjes van SuperdeBoer. Zij dragen een strak, minimaal, haarbedekkend zwart hoofddoekje. Leuke meiden. Maar met iemand die een burqa draagt kun je geen contact maken. Dat is mijn bezwaar: een burqa is letterlijk asociaal. Trek die tent van hun kop. Dat spelletje bedoelde ik. En anders: de man ook in een burqa!

Zwarte Schaap
03-04-04, 12:48
Geplaatst door albert c.
Ik vind allerlei drachten prima. Ik heb zelfs geen moeite met hoofddoekjes. Ik heb een leuk contact met de kassameisjes van SuperdeBoer. Zij dragen een strak, minimaal, haarbedekkend zwart hoofddoekje. Leuke meiden. Maar met iemand die een burqa draagt kun je geen contact maken. Dat is mijn bezwaar: een burqa is letterlijk asociaal. Trek die tent van hun kop. Dat spelletje bedoelde ik. En anders: de man ook in een burqa!

Het lijkt alsof je de burqa weg wilt rukken om je op de schoonheid van de dames af te kunnen rukken.

Mensen hebben het recht om geen contact te maken als ze daar geen zin in en/of behoefte aan hebben. Wie ben jij om contact af te dwingen? Rot op effe gauw een eind op.

Dutchguy
03-04-04, 13:05
Geplaatst door Zwarte Schaap


Ik woon midden in de 2de grootste stad van Nederland met 1 van de grootste havens ter wereld, en om je eerlijk te zeggen heb ik nog nooit iemand met een burqa gezien in Nederland.

Ik wel, ik keek uit het raam en daar liep een vrouw in een burqa. Gek, maar het is echt heel vreemd als je dat ineens in het echt ziet. Ik vind het erg onprettig als je iemands gezicht niet ziet. Maar goed, ik vind dat iedereen moet dragen wat hij of zij leuk vindt.

albert c.
03-04-04, 13:05
Zo, laten we `n mooie burqah over jou heen trekken.[-Al3-]

Zwarte Schaap
03-04-04, 13:12
Geplaatst door albert c.
Zo, laten we `n mooie burqah over jou heen trekken.[-Al3-]

Zo simpel val je door de mand. U bent de zwakste schakel !

ninaroos
03-04-04, 13:15
afschieten......
bbbrrrrrrrrrrrrr.........doet me aan de middeleeuwen denken
afschieten...........dit hebben we bereikt...na ik weet niet hoeveel jaar "beschaving".

Afschieten......doen ze in Afganisthan ook! Misschien moet je toch meer de Nederlandse Middeleeuwen als referentiekader nemen en meer in termen spreken als "onthoofding" of "brandstapel", je weet nog van vroeger de vrouwen met een wrat op de neus die voor heksen aangezien werden..........




ninano

Zwarte Schaap
03-04-04, 13:18
Geplaatst door Dutchguy
Ik wel, ik keek uit het raam en daar liep een vrouw in een burqa. Gek, maar het is echt heel vreemd als je dat ineens in het echt ziet. Ik vind het erg onprettig als je iemands gezicht niet ziet. Maar goed, ik vind dat iedereen moet dragen wat hij of zij leuk vindt.

Ik vind het cool van je dat je iets wat je onprettig vindt niet aangrijpt om een ander zijn vrijheid in te perken.

ninaroos
03-04-04, 13:20
wat dat betreft hebben die arme vrouwen het maar moeilijk..

met Burqa--> afschieten
zonder Burqa--> afschieten





:sniper:

:terrorist



groet, ninano

S@deeQ
03-04-04, 13:22
Geplaatst door albert c.
Zo, laten we `n mooie burqah over jou heen trekken.[-Al3-]


:fuckit:

Dat doet ie al in zijn vrije tijd

http://www.quibbles-n-bits.com/archives/bomber/kkk.gif

Zwarte Schaap
03-04-04, 13:28
Geplaatst door S@deeQ
:fuckit:

Dat doet ie al in zijn vrije tijd

http://www.quibbles-n-bits.com/archives/bomber/kkk.gif



Geplaatst door albert c.
Ik vind allerlei drachten prima.........

En anders: de man ook in een burqa!

Nu snap ik zijn uitspraak beter.

TFOE
03-04-04, 13:44
Geplaatst door S@deeQ
:fuckit:

Dat doet ie al in zijn vrije tijd

http://www.quibbles-n-bits.com/archives/bomber/kkk.gif

:haha::haha:



:corcky: Nooit gedacht dat geitenaaier-Sadeeq humor had.......

Dutchguy
03-04-04, 13:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik vind het cool van je dat je iets wat je onprettig vindt niet aangrijpt om een ander zijn vrijheid in te perken.

Nee, als ik hier lees dat mensen het erover hebben dat je burqa's eraf moet trekken enzo denk ik echt dat we op de verkeerde weg zitten. Iedereen moet maar dragen wat hij en zij wil, zolang ik dat maar prettig of onprettig mag vinden zie ik geen probleem.

De Zwijger
03-04-04, 13:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het lijkt alsof je de burqa weg wilt rukken om je op de schoonheid van de dames af te kunnen rukken.

Mensen hebben het recht om geen contact te maken als ze daar geen zin in en/of behoefte aan hebben. Wie ben jij om contact af te dwingen? Rot op effe gauw een eind op.

Dan blijf je maar de hele dag binnnen. Denken dat je maatschappelijk kunt functioneren zonder contact te maken is een illusie.

Zwarte Schaap
03-04-04, 14:04
Geplaatst door De Zwijger
Dan blijf je maar de hele dag binnnen. Denken dat je maatschappelijk kunt functioneren zonder contact te maken is een illusie.

Door te zeggen dat iemand dan maar thuis moet blijven geeft al aan dat je het maatschappelijk functioneren als vals argument gebruikt.

De Zwijger
03-04-04, 14:25
Geplaatst door De Zwijger
Dan blijf je maar de hele dag binnnen. Denken dat je maatschappelijk kunt functioneren zonder contact te maken is een illusie.

Krijg ik voor dit bericht 8 strafpunten? Dat is wel ERG triest zeg.

Al Sawt
03-04-04, 21:30
Geplaatst door albert c.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar de behoefte vandaan komt om je af te zetten tegen mensen als Ebru Umar en Hafid Bouazza. Mijn behoefte wordt gecreeerd, omdat E.Umar en Bouazza zichzelf als een voorbeeldfuntcie voor de allochtone gemeenschap presenteren. Met hun 'wijze' visies en uitgestoken vingertjes, denken ze dat ze het beter weten en beter functioneren dan alle allochtonen bij elkaar.


Geplaatst door albert c.
Je geeft enerzijds blijk van onzekerheid
Voordat ik hier op in ga, wil ik graag weten waar je analyse op gebaseert is?

En hoe kan je zo`n conclusie trekken, op basis van een inzending?


Geplaatst door albert c.
en anderzijds van intolerantie. De twee hangen samen. Hirsi Ali vind ik Ik ben inderdaad intolerant, maar dan tegenover mensen die denken dat ze het beter dan mij weten. Als iemand een beeld van zijn visie schets dat integratie tegenwerkt, richt automatisch op mijn persoon. Want naar hun visie, ben ik niet geintegreerd.


Geplaatst door albert c.

een verhaal apart. Aan de andere kant: met een burqa kun je niet integreren. Frapant! Dat men de burqa als een struikelblok ziet voor integratie? Hoeveel vrouwen dragen een burqa?
Is de aantal groot genoeg, om integratie daadwerkelijk te schade
Zeg het maar deskundige!


Geplaatst door albert c.

Ik kan me niet voorstellen dat Bouazza en Umar de islam naar beneden trappen. Wat ze wel doen is zeggen dat er meerdere manieren zijn om de islam te interpreteren. Ebru Umar vind het vanuit moslimoogpunt niet nodig om een hoofddoek te dragen. Het is haar goed recht om de islam op die manier te interpeteren. Klopt! Maar is het niet een goed recht van een moslima, die daar anders overdenkt?
Wie zijn Ebru Umar of Hafid Bouazza, om hun persoon en visies als een voorbeeld te stellen, van hoe het wel moet?


Geplaatst door albert c.


Meisjes die wel een hoofddoek dragen, vinden op hun beurt vaak de vrouwen die dat niet doen slecht. Waar ik moeite mee heb, is die (religieuze) tweedeling goed en slecht, goed en fout. Laat iedereen toch in zijn of haar waarde. Waarom moet je elkaar letterlijk verketteren? Kennelijk zondig je daar ook aan. Want je gaat (verkeerd) vanuit dat hoofdoekdragende vrouwen, andere vrouwen als slecht zien. En dus tast je in hun waarde aan.


Geplaatst door albert c.


Afshin Elian heeft ook recht op zijn mening. Geestelijk zwak en zelfhaat breng ik niet in verband met de geleerde Elian, wat jij wel doet en ik begrijp niet waarom. Afshine Elian(Iran) is net als Ephimenco(Algerijn), een product van interne ontwikkelingen van land van afkomst. Zij maakten deel van de destijds heersende elite en werden door de Islamitische revolutie en Algerijnse onafhankelijkheid van die positie gelicht. Alle twee en Ali erbij, zijn ze hun vaderland op een traumatische wijze gevlucht.

Die lieden hebben door hun achtergrond, een heel subjectieve beeld van bepaalde zaken. Hun traumatische ervaringen en generalisatie van hun tegenstanders destijds, projecteren ze op de Islamitische gemeenschap in Nederland.

Daarom typeer ik hun als geestelijk zwak en zelfhaat. Want hun standpunten, wordt geheel gekleurd door hun achtergrod en verleden.

Geplaatst door albert c.

Ik vind het eerlijk gezegd wel eens prettig als iemand als Bouazza complimenteus is over Nederland. He, dat doe ik ook. Maar ik doe dat niet cokesnuivend en met negatieve bejegening richting andere groepen.


Geplaatst door albert c.

Ik ben niet chauvinistisch, maar als ik word uitgemaakt voor een christenhond, een kaffer of iets dergelijks, dan is Bouazza een verademing. Door hoeveel moslims ben jij voor een christenhond of een kaffer uit gemaakt? Hoeveel moslims ken jij uberhaupt in het echt? Nee je baseert je op de negatieve beeldvorming, die onder andere door Bouazza gevoed wordt.

Want Bouazza zet groepen tegenover elkaar. Ooit beweerde hij; dat zijn voornaamste reden om uit de Islam te stappen, de vijandige houding van moslims tegen Nederlanders.

Wat volslagen onzin is en kennelijk door mensen als Albert.c als verademing wordt gezien.
Geplaatst door albert c.

En zijn liefde voor de Arabische cultuur en literatuur is groot. Wat dat betreft is hij weer een propagandist. Tja dat is het enige.

Geplaatst door albert c.

Ik heb niet de indruk dat Bouazza in de knoop zit met zijn identiteit. Gelukkig is een identiteit in Nederland geen eenheidsworst, hallal of niet. Kosher zal het ook niet zijn. H. Bouazza heeft een verwrongen beeld over zijn afkomst en zijn milieu waar hij in is opgegroeid.

Alterego_nl
05-04-04, 05:27
Geplaatst door Simon
Het citaat dat je plaatst van haar is toch slecht geformuleerd en nog slechter geargumenteerd ? Ze beweert van alles maar onderbouwt niks. Ze heeft er iets tegen dat AH met hoofddoekjes voor moslima's komt maar geeft niet aan waarom. Ze vindt dat die manager in een AH filiaal moet zeggen ... 'in mijn vestiging geen hoofddoekjes' ... maar geeft niet aan waarom. Dan suggereert ze ook nog dat het hier om 'opheffers van onze geweldige samenleving' gaat maar legt al weer niet uit waarom. Kortom, ze roept maar wat zonder ook maar met enige onderbouwing te komen.

Simon

P.S.: "ALL AH" zou ik op die hoofddoekjes van AH zetten.

Het citaat is een telefoongesprek tussen haar en iemand van Nova. Waarom zou ze in haar column moeten vertellen waarom ze dat vind? Vraag het haar zelf als je echt geintresseerd bent. Haar emailadres staat onder de colums.


Geplaatst door Ninaroos
Als Ebru zegt dat eerste generatie migranten-mannen geiteneukers zijn, zegt zij dat haar vader een geiteneuker is en haar moeder dus een geit? Als Ebru vindt dat zij verwekt is door een geiteneuker, hoe ziet zij zichzelf dan, als verwekte? Dit betekent dat haar persoon geen zelfrespect kent en dit wil overdragen aan anderen.

Nee dat ze zegt ze niet.. ze zegt gewoon dat ze bij de term "Geiteneukers" aan oudere Marokkaanse mannen denkt. Stellingen zoals jij ze aanneemt is lekker makkelijk discusseren, maar je schiet er geen reet mee op. Eerlijk gezgd heb ik hetzelfde. Let wel, andersom is dat niet het geval. Ik denk niet bij oudere Marokkaanse mannen aan geiteneukers.

Waar ik persoonlijk benieuwd naar ben. Waar denken jullie dat de negatieve associatie met Marokkanen vandaan komt?

Faithless
05-04-04, 11:37
Geplaatst door Al Sawt
Daarom typeer ik hun als geestelijk zwak en zelfhaat. Want hun standpunten, wordt geheel gekleurd door hun achtergrod en verleden.


en jouw standpunten zijn niet gekleurd door je achtergrond en verleden?

ninaroos
05-04-04, 13:31
yeah right dit is ook zo'n serieuze discussie?
Hehe eindelijk iemand die het begrijpt, natuurlijk schiet je er niks mee op met zulke schuttingtaal zoals die Theootje en Ebruutje uitroepen.
Ik heb zoiets als; Ga lekker die woorden met krijt op de stoep of op de schutting schrijven. Desnoods met vrolijke grafitti op de muren maar ga zulk soort achterbuurt-taal niet in actualiteiten-programma's uitroepen, uitschreeuwen of uitbraken, whatever...

Wat betreft de negatieve assiociatie met Marokkanen,

Ik zie het zo: tegenwoordig is het hip om Marokkaan te zijn, met Marokkanen om te gaan of om op Marokkanen te schelden. of Marokkanenfilms te maken, of Marokkaans te rappen, of Marokkaanse spullen in de Bijenkorf of bij de V en D kopen. Of Marokkaanse te eten (zie reclamespot couscous).
Bovendien is het ook hip om Marokkaanse kleding te dragen (zie tunieken of djellaba bij Enrico Iglesias) of kaftanmodeshows met Jean Paul Gaultier en natuurlijk de hennatattoos (Madonna), sterren bleken dat op de een of andere manier sneller door te hebben dan de gewone burger.

Het is ook heel hip om een Marokkaanse vriendin te hebben (zie Harry Mens), een Marokkaanse vriend ligt wat minder omdat deze jongens nogal eisen stellen aan vrouwen (koken, uiterlijk, sex) , en ze vinden Marokkaanse meisjes gewoon het lekkerst, tsja zelfs met hoofddoek blijven ze begeerlijk.

Tsja dus het hoort er ook bij dat we ons druk maken om hun onderwijs
(nou en als ze vmbo volgen, we hebben toch ook loodgieters nodig?)

dat we ons druk maken om hun partnerkeuze (so what, het homohuwelijk is toch ook zonder blikken of blozen geaccepteerd, niets mis mee)

dat we ons druk maken om hun taalachterstand (yep, het Fries, het Drents en het plat Amsterdams is ook niet de je van het!)

Dat we ons druk maken om hun criminaliteit (ja en duizenden Nederlandse criminelen voor u)

Dat we ons druk maken om hun ouders (vrome mensen zijn dat die Nederland hebben opgebouwd, bovendien is de Raad van Kinderbescherming en het Algemeen Meldpunt Kindermishandeling bij de Nederlandse gezinnen het meest actief)

Dat we ons druk maken om posities van vrouwen (onder die djellaba en hoofddoek gaat de nieuwste lingerie schuil en knoop het goed in je oren dat de vrouw de baas in bed en elders is!!)

Dat we ons druk maken om de werkloosheid van deze groep (nog minimaal 50.000 Nederlandse werklozen voor u!)

Ik kan het niet anders zien dan dat Marokkanen de volle aandacht hebben en krijgen en Theootje en Ebruutje willen gezellig meeliften, ondertussen houden ze hun achterban (niet-intellectuelen maar sjonnies en anita's) en zichzelf een worst (of Fetakaas?) voor. Dromen maar lekker verder met die carriere, zodra de Marokkanen uit beeld zijn is het over en uit met die kinderboeken-carriere van deze 2 clowns, Bassie en Adriaan deden het stukken beter!!

Je moet het met humor blijven bekijken!!


ciao

Julien
05-04-04, 13:42
iedereen wil marokkaans zijn :D

ninaroos
05-04-04, 15:15
Yep, it's true oftewel oui c'est vrai, Julien!!

Laten we de sfeer ombuigen!
we moeten Marokkaantjes positief 'zien

I :fplayer:


in plaats van ze uit te kotsen
:kotsen2:


go mocro's go!!!!!

:wohaa: :wohaa: :wohaa: :wohaa: :wohaa:


arriverderci

Julien
05-04-04, 16:52
Geplaatst door ninaroos
Yep, it's true oftewel oui c'est vrai, Julien!!

Laten we de sfeer ombuigen!
we moeten Marokkaantjes positief 'zien

I :fplayer:


in plaats van ze uit te kotsen
:kotsen2:


go mocro's go!!!!!

:wohaa: :wohaa: :wohaa: :wohaa: :wohaa:


arriverderci

jejeje

non pensi che sei stanca o miglore sei malata? :D

La gente di Maroc né sono angeli né besti, sono gente normali.. e quando fanno cose stupidi, deviamo preoccuparsi di questa gente ;)

arriverderci :D

ninaroos
05-04-04, 22:23
Ciao Julien,

Cinische o fa un'intenzione seria ha vostra osservazione?


groet,

ninano

ninaroos
05-04-04, 22:23
Ciao Julien,

Cinische o fa un'intenzione seria ha vostra osservazione?


groet,

ninano

Julien
06-04-04, 00:24
Geplaatst door ninaroos
Ciao Julien,

Cinische o fa un'intenzione seria ha vostra osservazione?


groet,

ninano

no amica, c'é un gioco che gioco.. era un scherzo!

sei italiana, ragazza?? io sono mezzo.

ciao.

mark61
06-04-04, 00:50
Geplaatst door Dutchguy
Ik wel, ik keek uit het raam en daar liep een vrouw in een burqa. Gek, maar het is echt heel vreemd als je dat ineens in het echt ziet. Ik vind het erg onprettig als je iemands gezicht niet ziet. Maar goed, ik vind dat iedereen moet dragen wat hij of zij leuk vindt.

Had onlangs dezelfde ervaring en reed zowat tegen een lantarenpaal (om haar te ontwijken en omdat ik niet uitkeek). Maar kan niet zeggen dat ik er last van had. Ja tis een soort bewegend incommunicado-muurtje. Maar ik hoef niet met iedereen te communiceren.

Zwarte Schaap
06-04-04, 01:09
Geplaatst door ninaroos
Ciao Julien,

Cinische o fa un'intenzione seria ha vostra osservazione?


groet,

ninano

Ottiene qui la civilizzazione quotidiana di cursus

ciao.

Pecori Nere

Julien
06-04-04, 02:50
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ottiene qui la civilizzazione quotidiana di cursus

ciao.

Pecori Nere

:schok:

Pecora Nere, non comprendo il tuo italiano, ma c'é molto buffo leggere le tue parole nel italiano ;)