PDA

Bekijk Volledige Versie : Ned. Palestina Komitee Trekt Zich Terug



freya
25-03-04, 23:13
PERSBERICHT




Het Nederlands Palestina Komitee trekt zich terug uit de organisatie van de actie op de Dam in Amsterdam, Zaterdag 27 maart a.s.

Het NPK stond een bepaalde vorm van de actie op 27 maart voor ogen, maar in de loop van donderdag zijn grote twijfels gerezen of deze vorm in samenwerking met IS, AEL, KMAN en EMCEMO nog wel gehandhaafd zou kunnen worden.

Er blijkt sprake te zijn van een totale verandering van thema, nl een herdenking van de moord op sheikh Ahmad Yassin in plaats van een herdenking van de Dag van het Land, waarbij de bouw van de Apartheidsmuur centraal zou staan.

Uiteindelijk heeft dit het NPK doen besluiten om zich uit de activiteit terug te trekken.

Dit betekent niet dat de NPK in de toekomst niet openstaat voor samenwerking met bovengenoemde organisaties.

De herdenking van de Dag van het Land zal elders in de stad doorgang vinden. Plaats en tijd worden later bekend gemaakt.

Al3arbi
25-03-04, 23:15
Ik begrijp die 10000-en instanties niet.

freya
25-03-04, 23:16
Geplaatst door Al3arbi
Ik begrijp die 10000-en instanties niet.

Wat begrijp je niet?

Mattijs
25-03-04, 23:16
Mooi zo. Goede stap van dat P commitee.

Al3arbi
25-03-04, 23:18
Geplaatst door freya
Wat begrijp je niet?


They all want the same, en toch is samenwerking uit de boze. Zionistische infiltranten?

RinC
25-03-04, 23:20
AEL is geen goeie PR voor de Palestijnen

ZbaqZbaq
25-03-04, 23:22
vind NPK het zo erg dat er ook stil gestaan wordt bij Sheikh Yassin dat ze daar een samenwerking voor moet opschorten ?

freya
25-03-04, 23:22
Geplaatst door Al3arbi
They all want the same, en toch is samenwerking uit de boze. Zionistische infiltranten?

Samenwerking is zo te zien helemaal niet uit den boze:


Dit betekent niet dat de NPK in de toekomst niet openstaat voor samenwerking met bovengenoemde organisaties.

Het NKP voelde zich kennelijk niet thuis in deze vorm van demonstreren, heel verstandig van ze dat ze bij zichzelf gebleven zijn en zich hebben teruggetrokken.

freya
25-03-04, 23:24
Geplaatst door ZbaqZbaq
vind NPK het zo erg dat er ook stil gestaan wordt bij Sheikh Yassin dat ze daar een samenwerking voor moet opschorten ?

Heb je de oorspronkelijke oproep van het NPK voor deze demo niet gelezen? Daarin wordt deze moord uitdrukkelijk genoemd.

freya
25-03-04, 23:26
Geplaatst door ZbaqZbaq
vind NPK het zo erg dat er ook stil gestaan wordt bij Sheikh Yassin dat ze daar een samenwerking voor moet opschorten ?

Het lijkt er meer op dat andere organisaties die zich later hebben aangesloten de boel wilden overnemen met hun eigen agenda.

Zie het topic van Mokromike, met vooral ook die charmante foto erbij :moe:

Marsipulami
25-03-04, 23:28
Geplaatst door freya
PERSBERICHT




Het Nederlands Palestina Komitee trekt zich terug uit de organisatie van de actie op de Dam in Amsterdam, Zaterdag 27 maart a.s.

Het NPK stond een bepaalde vorm van de actie op 27 maart voor ogen, maar in de loop van donderdag zijn grote twijfels gerezen of deze vorm in samenwerking met IS, AEL, KMAN en EMCEMO nog wel gehandhaafd zou kunnen worden.

Er blijkt sprake te zijn van een totale verandering van thema, nl een herdenking van de moord op sheikh Ahmad Yassin in plaats van een herdenking van de Dag van het Land, waarbij de bouw van de Apartheidsmuur centraal zou staan.

Uiteindelijk heeft dit het NPK doen besluiten om zich uit de activiteit terug te trekken.

Dit betekent niet dat de NPK in de toekomst niet openstaat voor samenwerking met bovengenoemde organisaties.

De herdenking van de Dag van het Land zal elders in de stad doorgang vinden. Plaats en tijd worden later bekend gemaakt.

Die linkse clubjes zoals het NPK zijn allemaal veel te intellectualistisch en te eigenwijs. De moord op Yassin bracht een schokgolf teweeg bij het Palestijnse volk en de moslims in de rest van de wereld. Ondanks discussie over aanpak en strategie van Hamas zien heel veel moslims Hamas toch wel als een belangrijk verdediger van de rechtmatige verzuchtingen van het Palestijnse volk. Daarom was het beter dat NPK zich niet terugtrok.

barfly
25-03-04, 23:32
De knechtjes (vgeld copyright) hebben ruzie :)

freya
25-03-04, 23:33
Geplaatst door Marsipulami
Die linkse clubjes zoals het NPK zijn allemaal veel te intellectualistisch en te eigenwijs. De moord op Yassin bracht een schokgolf teweeg bij het Palestijnse volk en de moslims in de rest van de wereld. Ondanks discussie over aanpak en strategie van Hamas zien heel veel moslims Hamas toch wel als een belangrijk verdediger van de rechtmatige verzuchtingen van het Palestijnse volk. Daarom was het beter dat NPK zich niet terugtrok.

Ik denk dat het NPK na 35 jaar heel goed zelf kan beslissen aan welke acties ze beter wel of niet kunnen meedoen. Op deze manier hadden ze er duidelijk geen zin meer in.

West
25-03-04, 23:38
Geplaatst door freya
Het lijkt er meer op dat andere organisaties die zich later hebben aangesloten de boel wilden overnemen met hun eigen agenda.

Zie het topic van Mokromike, met vooral ook die charmante foto erbij :moe:

Je hebt helemaal gelijk meid!

Vlaggen verbranden is zo 1960.

Als iedereen nou in een rolstoel naar de demo komt.

Dat is tenminste ludiek!

Marsipulami
25-03-04, 23:42
Geplaatst door freya
Ik denk dat het NPK na 35 jaar heel goed zelf kan beslissen aan welke acties ze beter wel of niet kunnen meedoen. Op deze manier hadden ze er duidelijk geen zin meer in.

Als het NPK er niet in slaagt om samen te werken met de moslims in Nederland -die zoals de moslims elders, erg gevoelig zijn voor de Palestijnse kwestie- dan denk ik toch dat NPK op het verkeerde spoor zit.

Iglo
25-03-04, 23:48
Geplaatst door Marsipulami
Als het NPK er niet in slaagt om samen te werken met de moslims in Nederland -die zoals de moslims elders, erg gevoelig zijn voor de Palestijnse kwestie- dan denk ik toch dat NPK op het verkeerde spoor zit. Absoluut niet, ze willen zoveel mogelijk mensen bereiken, niet alleen de moslims. De moslim bevolking staat uberhaupt altijd achter hun broerders...

Marsipulami
26-03-04, 00:07
Geplaatst door Iglo
Absoluut niet, ze willen zoveel mogelijk mensen bereiken, niet alleen de moslims.

Daar is wel iets voor te zeggen. Maar ik merk dat de meeste linkse clubjes -zoals NPK- voor 95% uit autochtone niet-moslims bestaan aangevuld met een paar moslims die meedoen uit beleefdheid en die verder vooral sociaal wenselijke antwoorden geven.


De moslim bevolking staat uberhaupt altijd achter hun broerders...

Zo monolitisch is de moslimbevolking echt niet volgens mij. Ze staan misschien wel achter hun broeders maar over concrete strategiën zijn er volgens mij toch nog enorm grote verschillen.

..zapper
26-03-04, 00:24
Jammer dat AEL de plannen van NPK overhoop heeft gehaald. Van mij mag de demonstratie op de dam verboden worden nu NPK er niet meer achterstaat.

MokroMike
26-03-04, 00:37
Geplaatst door freya
Ik denk dat het NPK na 35 jaar heel goed zelf kan beslissen aan welke acties ze beter wel of niet kunnen meedoen. Op deze manier hadden ze er duidelijk geen zin meer in.

NPK denkt de Palestijnen te moeten leren welk verzet ze wel en niet moeten voeren.

AEL staat onvoorwaardelijk en 100% achter het verzet en is ook bereid haar steun daarvoor publiekelijk te tonen. AEL gaat de Palestijnen op het slagveld niet criminaliseren of denken te moeten leren hoe ze hun strijd moeten voeren.

Dat wil niet zeggen dat AEL geen respect heeft voor de manier waarop NPK haar werk doet.....maar NPK moet leren respecteren hoe AEL haar werk doet.

..zapper
26-03-04, 00:42
Geplaatst door MokroMike
NPK denkt de Palestijnen te moeten leren welk verzet ze wel en niet moeten voeren.

AEL staat onvoorwaardelijk en 100% achter het verzet en is ook bereid haar steun daarvoor publiekelijk te tonen. AEL gaat de Palestijnen op het slagveld niet criminaliseren of denken te moeten leren hoe ze hun strijd moeten voeren.

Dat wil niet zeggen dat AEL geen respect heeft voor de manier waarop NPK haar werk doet.....maar NPK moet leren respecteren hoe AEL haar werk doet.

Je kunt alleen van jezelf bepalen wie of wat je respecteert, dat is iets wat je anderen gelukkig niet op kunt leggen.

850
26-03-04, 01:27
Geplaatst door MokroMike
NPK denkt de Palestijnen te moeten leren welk verzet ze wel en niet moeten voeren.

AEL staat onvoorwaardelijk en 100% achter het verzet en is ook bereid haar steun daarvoor publiekelijk te tonen. AEL gaat de Palestijnen op het slagveld niet criminaliseren of denken te moeten leren hoe ze hun strijd moeten voeren.

Dat wil niet zeggen dat AEL geen respect heeft voor de manier waarop NPK haar werk doet.....maar NPK moet leren respecteren hoe AEL haar werk doet.

Als je deze tekst achterstevoren uit je bek boert dan maakt het meer indruk dan dat het nu doet............

freya
26-03-04, 07:28
Geplaatst door MokroMike
NPK denkt de Palestijnen te moeten leren welk verzet ze wel en niet moeten voeren.

NPK werkt al jaren heel goed samen met de Palestijnse Gemeenschap Nederland en de Palestijnse Raad.
Heb me laten vertellen dat juist ook uit deze hoek de vraag is gekomen om zich niet mee te laten slepen in de eerste emoties, maar gewoon op rustige wijze aandacht aan de moord op Yassin te besteden.


AEL staat onvoorwaardelijk en 100% achter het verzet en is ook bereid haar steun daarvoor publiekelijk te tonen. AEL gaat de Palestijnen op het slagveld niet criminaliseren of denken te moeten leren hoe ze hun strijd moeten voeren.

Ik hoorde woensdag avond toch ook duidelijk door Wim Lankamp, de voorzitter van NPK, zeggen dat gewapend verzet tegen een bezetting volkomen legitiem is.
Luister eerst eens naar het verhaal van een ander voordat je met AEL-retoriek losbarst :moe:


Dat wil niet zeggen dat AEL geen respect heeft voor de manier waarop NPK haar werk doet.....maar NPK moet leren respecteren hoe AEL haar werk doet.

Nou dat respect blijkt anders niet uit de manier waarop de demo van NPK hier op dit forum door jou is aangekondigd :rolleyes: