PDA

Bekijk Volledige Versie : Moskeeën krijgen dreigbrieven



Marsipulami
27-03-04, 10:11
Moskeeën krijgen dreigbrieven


(lba) 25/03/2004

ANTWERPEN - Enkele moskeeën in het Antwerpse hebben dreigbrieven in de bus gekregen. Daarin worden de moslims vergeleken met de nazi's uit de Tweede Wereldoorlog. Maar de anonieme schrijver gaat nog een stap verder.



,,Vertrek naar uw thuislanden, want ook wij kunnen onverwacht een bom in een moskee of in een school plaatsen. Pas u aan, laat ons met rust, want gij zult binnenkort geen rust meer kennen'', schrijft hij.

De verantwoordelijken van de gebedshuizen hebben bij de Antwerpse politie een klacht tegen onbekenden ingediend.

(lba)



©Copyright De Standaard

theemuts
27-03-04, 10:58
Bommen in synagogen en westerse gebouwen, en ook nog bij vrijmetselarij, tja dat geeft tegenreakties.

Haast is dit plagiaat te noemen. Maar ja dit zijn vaak die blaffende honden (keffertjes). Dat in tegenstelling tot de echte terreur zoals in Bali, Istanboel en Casablanca etc.

taouanza
27-03-04, 10:59
Geplaatst door theemuts
Bommen in synagogen en westerse gebouwen, en ook nog bij vrijmetselarij, tja dat geeft tegenreakties.

Haast is dit plagiaat te noemen. Maar ja dit zijn vaak die blaffende honden (keffertjes). Dat in tegenstelling tot de echte terreur zoals in Bali, Istanboel en Casablanca etc.

Nou jou afkeur tegen dit is werkelijk ontroerend.
Krijg helemaal niet het idee dat je het min of meer goedkeurt.:moe:

Plagiaat vertel?

theemuts
27-03-04, 11:04
Eenzelfde soort reaktie als "Die bommenleggers in Madrid zijn een stel debielen, afkeurenswaardig maar ja, kijk eens naar wat het westen met de islam doet"!

taouanza
27-03-04, 11:06
Geplaatst door theemuts
Eenzelfde soort reaktie als "Die bommenleggers in Madrid zijn een stel debielen, afkeurenswaardig maar ja, kijk eens naar wat het westen met de islam doet"!

Maar zulke opmerkingen vind je toch fout?
Waar om roep je dat dan zelf?
Maar als je je zelf wilt vergelijken met bommenleggers be my guest vind je toch maar een muts.

theemuts
27-03-04, 11:08
Taouanza, je bent weer een beetje in de war, waar vergelijk ik mezelf met bommenleggers? Slechte droom gehad vannacht? :roker:

taouanza
27-03-04, 11:12
Geplaatst door theemuts
Taouanza, je bent weer een beetje in de war, waar vergelijk ik mezelf met bommenleggers? Slechte droom gehad vannacht? :roker:

Jawel je vind dat als bommenleggers zulke uitspraken maken dat je dat ook mag doen.Hunnie doen het ook toch?

Nee hoor heerlijk geslapen.:)

theemuts
27-03-04, 11:21
Taouanza, jouw start is verkeerd.

De teroristen met islamitische achtergrond zeggen, het westen/de christenen hebben in het verleden nare dingen gedaan middels hun regeringen, dus gaan wij nu nare dingen doen, wij gaan onschuldige burgers opblazen (NY Madrid Bali Casablanca etc).

Nu ZEGGEN een paar westerse burgers, HO, wat jullie kunnen, kunnen wij ook. Zij hebben echter niet door, dat ze daarmee net zo stompzinnig generaliseren als die islamitische fanaten die de bommen leggen.
Deze burgers zijn echter maar keffertjes, de eerste bom moet nog in een moskee ontploffen, maar er zijn al vele bommen onder onschuldige westerlingen en niet fanaten ontploft met verschrikkelijke consequenties

taouanza
27-03-04, 11:25
Geplaatst door theemuts
Taouanza, jouw start is verkeerd.

De teroristen met islamitische achtergrond zeggen, het westen/de christenen hebben in het verleden nare dingen gedaan middels hun regeringen, dus gaan wij nu nare dingen doen, wij gaan onschuldige burgers opblazen (NY Madrid Bali Casablanca etc).

Nu ZEGGEN een paar westerse burgers, HO, wat jullie kunnen, kunnen wij ook. Zij hebben echter niet door, dat ze daarmee net zo stompzinnig generaliseren als die islamitische fanaten die de bommen leggen.
Deze burgers zijn echter maar keffertjes, de eerste bom moet nog in een moskee ontploffen, maar er zijn al vele bommen onder onschuldige westerlingen en niet fanaten ontploft met verschrikkelijke consequenties

Nog ontploffen?
volgens mij zijn er meer dan genoeg bommen ontploft in Afganistan en Irak. :confused:

En wat je zegt is percies wat de bommenleggers zeggen alleen denk jij dat het nobeler uit je strot komt.:moe:

Mill
27-03-04, 11:27
Geplaatst door theemuts
tja dat geeft tegenreakties.

flikker op met je tegenreacties.

:kotsen:

theemuts
27-03-04, 11:51
volgens mij zijn er meer dan genoeg bommen ontploft in Afganistan en Irak.

En daardoor is Madrid gerechtvaardigd? Nee toch?

theemuts
27-03-04, 12:00
Dat de Taliban verdreven is wordt internationaal toegejuichd.

Verder worden de meeste aanvallen op moskeeën door geloofsgenoten uitgevoerd. Soenieten op sh'ieten en andersom.

Julien
27-03-04, 12:20
Geplaatst door theemuts
Dat de Taliban verdreven is wordt internationaal toegejuichd.

Verder worden de meeste aanvallen op moskeeën door geloofsgenoten uitgevoerd. Soenieten op sh'ieten en andersom.

maar dat past niet in het straatje van de mensen die het Westen overal de schuld voor willen geven.

Sommigen zijn echt wereldvreemd, want de meeste Afghanen en Irakezen zijn maar wat blij dat hun dictariale regimes weg zijn. Alleen de fundamentalisten doen moeilijk en slachten hun geloofsgenoten af.

Vreemd ook dat de Haitianen, Ivoorkustiers, Serviers en enkele andere volken het Westen wel waarderen voor wat ze gedaan hebben.

Goodnight
27-03-04, 12:38
Geplaatst door theemuts
Bommen in synagogen en westerse gebouwen, en ook nog bij vrijmetselarij, tja dat geeft tegenreakties.

Haast is dit plagiaat te noemen. Maar ja dit zijn vaak die blaffende honden (keffertjes). Dat in tegenstelling tot de echte terreur zoals in Bali, Istanboel en Casablanca etc.

Dus met andere woorden: straks zijn we niet meer veillig?

En over blaffende honden gesproken.Ik vind dit weer een woef woef, blaf blaf reactie van je!

heb je echt verder niets zinnige te zeggen dan dat dit een 'logische' tegenreactie is?
Dus nu is iedere moslim vogelvrij!

dat we het maar ff weten!

Goodnight
27-03-04, 12:40
Geplaatst door Julien

Vreemd ook dat de Haitianen, Ivoorkustiers, Serviers en enkele andere volken het Westen wel waarderen voor wat ze gedaan hebben.


Hahahahahaha...sorry die vind ik echt zeer komisch!!!

catharina
27-03-04, 13:09
Dus nu is iedere moslim vogelvrij!

Waarschijnlijk net zo vogelvrij als elke westerling die ondertussen door moslimsfundamentalisten vogelvrij verklaard werden.

De realiteit is echter (zoals theemuts hierboven al vermeldde) dat het vooral moslimfundamentalisten zijn die aanslagen GEPLEEGD hebben. En daarbij wordt blijkbaar geen onderscheid gemaakt tussen de verschillende passagiers in de treincoupé (moslim of geen moslim)

Blijkt dus dat iedereen ondertussen vogelvrij verklaard werd.

Hoe voelt het aan?


Het kon natuurlijk ook zijn dat je veronderstelde dat je als "menselijk schild" werd aanzien door de moslimfundamentalisten.
Of werd die ballon door bovenstaande dreigbrief ineens doorprikt?

Goodnight
27-03-04, 13:38
Geplaatst door catharina
Waarschijnlijk net zo vogelvrij als elke westerling die ondertussen door moslimsfundamentalisten vogelvrij verklaard werden.

De realiteit is echter (zoals theemuts hierboven al vermeldde) dat het vooral moslimfundamentalisten zijn die aanslagen GEPLEEGD hebben. En daarbij wordt blijkbaar geen onderscheid gemaakt tussen de verschillende passagiers in de treincoupé (moslim of geen moslim)

Blijkt dus dat iedereen ondertussen vogelvrij verklaard werd.

Hoe voelt het aan?


Het kon natuurlijk ook zijn dat je veronderstelde dat je als "menselijk schild" werd aanzien door de moslimfundamentalisten.
Of werd die ballon door bovenstaande dreigbrief ineens doorprikt?

Nee muts2...het gaat erom dat ze het nogal normaal vind dat er moskee-en zijn die dreigbrieven ontvangen.Een nogal laconieke reactie.
Het zijn CRIMINELEN die deze misdaden hebben gepleegd,islam staat daar verder buiten.

Hoe voelt wat aan?

En welke ballon heb je het in godsnaam over?

Kan je niet wat concreter zijn inplaats van zo vaag zitten zwammen.

Feit blijft: door het hele gebeuren krijgen moskee-en dreigbrieven en bepaalde mensen schijnen dat heel normaal te vinden.Gezien de reactie van: get-over-it....het zijn maar een paar onschuldige briefjes.....immers volgens haar bijten blaffende konden niet.

Dus ga het niet zitten bagataliseren en reactie's plaatsen als: wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten.....

Julien
27-03-04, 14:09
Geplaatst door Goodnight
Hahahahahaha...sorry die vind ik echt zeer komisch!!!

ow, vertel mij dan wanneer een Servische of Haitiaanse of Ivoorkustische terreurgroep voor het laatst een aanslag heeft gepleegd in het westen om de omverwerping van die dictaturen te wreken??!!

Waarom plegen de Servische othordoxe christenen geen aanslagen in de protestantse USA?
Waarom plegen de katholieke Haitianen geen aanslagen in Frankrijk?

Sommige mensen doen net alsof het Westen alleen islamitische dictauren omver wil werpen, BULLSHIT! En aan de Afghanen of Irakezen zelf, denken ze niet.

Julien
27-03-04, 14:10
Dus ga het niet zitten bagataliseren en reactie's plaatsen als: wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten..... [/B]

Dat doen jij en anderen zelf ook voortdurend.

West
27-03-04, 14:15
Geplaatst door Goodnight
Dus met andere woorden: straks zijn we niet meer veillig?

En over blaffende honden gesproken.Ik vind dit weer een woef woef, blaf blaf reactie van je!

heb je echt verder niets zinnige te zeggen dan dat dit een 'logische' tegenreactie is?
Dus nu is iedere moslim vogelvrij!

dat we het maar ff weten!

Iedere moslim was al vogelvrij. Zie Madrid.

Nu komt er nog een dreiging bij; van Westerlingen die het helemaal zat zijn.

Ik keur het af maar kan het ontzettend goed begrijpen.

Goodnight
27-03-04, 14:15
Geplaatst door Julien
ow, vertel mij dan wanneer een Servische of Haitiaanse of Ivoorkustische terreurgroep voor het laatst een aanslag heeft gepleegd in het westen om de omverwerping van die dictaturen te wreken??!!

Waarom plegen de Servische othordoxe christenen geen aanslagen in de protestantse USA?
Waarom plegen de katholieke Haitianen geen aanslagen in Frankrijk?

Sommige mensen doen net alsof het Westen alleen islamitische dictauren omver wil werpen, BULLSHIT! En aan de Afghanen of Irakezen zelf, denken ze niet.

ten eerste, zou ik wel eens willen weten hoe al die groepen die je net noemde dan hun 'dankbaarheid' jegens de Westerse wereld tonen.

ten tweede de dictaturen in die en vele andere landen zijn door die zogenaamde Westerse wereld van jou aan de macht geholpen.

Ten derde wat jij nu doet is totaaaaal verschillende situaties met elkaar vergelijken en dat is wat ik zo komisch aan vind.Niks nuance, gewoon hup op een hoop gooien.
Maar laten we het erop houden dat je waarschijnlijk nog veel te jong bent en nog een hoop te leren heb over hoe de wereld nu daadwerkelijk in elkaar steekt.

Goodnight
27-03-04, 14:16
Geplaatst door Julien
Dat doen jij en anderen zelf ook voortdurend.

voorbeelden graag, als ik dat voortdurend schijn te doen dan hebben JULLIE vast wel voorbeelden.Tot dan, raakt je opmerking noch wal noch kant...

Goodnight
27-03-04, 14:18
Geplaatst door West
Iedere moslim was al vogelvrij. Zie Madrid.

Nu komt er nog een dreiging bij; van Westerlingen die het helemaal zat zijn.

Ik keur het af maar kan het ontzettend goed begrijpen.

wat is het begripsvermogen van sommigen toch ontzettend groot.

Met andere woorden als ik straks als moslima beschimpingen toegeworpen krijg of wordt bedreigd, moet ik gewoon slikken en accepteren?

Goh, volgens mij werd er heeeeeel anders gereageerd toen synagoges en joodse mensen bedreigd en beledigd werden......of moesten zij dat ook maar verwachten en was het begrijpelijk dat de daders dat deden?

Julien
27-03-04, 14:25
Geplaatst door Goodnight
ten eerste, zou ik wel eens willen weten hoe al die groepen die je net noemde dan hun 'dankbaarheid' jegens de Westerse wereld tonen.

ten tweede de dictaturen in die en vele andere landen zijn door die zogenaamde Westerse wereld van jou aan de macht geholpen.

Ten derde wat jij nu doet is totaaaaal verschillende situaties met elkaar vergelijken en dat is wat ik zo komisch aan vind.Niks nuance, gewoon hup op een hoop gooien.
Maar laten we het erop houden dat je waarschijnlijk nog veel te jong bent en nog een hoop te leren heb over hoe de wereld nu daadwerkelijk in elkaar steekt.

1. De Serviers, Haitianen, Cotes d'Ivoires etc. zijn niet vijandig geworden op het westen, ze zijn juist blij dat het westen ingegrepen heeft om erger te voorkomen. Dit geldt trouwens ook voor de meerderheid van de Afghaanse of Irakese bevolking, maar dat vergeten velen ook.
2. kan wel zo zijn, maar dat was in sommige gevallen ter voorkoming van het communisme. het verdient inderdaad niet de schoonheidsprijs, maar de vijand van je vijand maakt soms (voor eventjes) een vriend.
3. ow, mevrouw (of moet ik zeggen oma?) Goodnight, vertel jij deze 19jarige dan wat het verschil is tussen de omverwerping van dictaturen in Ivoorkust of Servie met die in Irak of Afghanistan? Behalve dan dat een aantal Arabieren zich gelijk vereenzelvigen met de Afghanen, terwijl de Afrikanen of Slavische volken dat niet doen.

West
27-03-04, 14:26
Geplaatst door Goodnight
wat is het begripsvermogen van sommigen toch ontzettend groot.

Met andere woorden als ik straks als moslima beschimpingen toegeworpen krijg of wordt bedreigd, moet ik gewoon slikken en accepteren?

Goh, volgens mij werd er heeeeeel anders gereageerd toen synagoges en joodse mensen bedreigd en beledigd werden......of moesten zij dat ook maar verwachten en was het begrijpelijk dat de daders dat deden?

Ik heb er geen begrip voor maar ik kan het wel vreselijk goed begrijpen.

Maar ik keur het af.

Maar ik kan het wel met elke vezel van mijn lichaam begrijpen.


De moslims begrijpen OBL en Zeik Yassin weer heel erg goed.

Zo gaan die dingen.

Julien
27-03-04, 14:27
Geplaatst door Goodnight
voorbeelden graag, als ik dat voortdurend schijn te doen dan hebben JULLIE vast wel voorbeelden.Tot dan, raakt je opmerking noch wal noch kant...

"jullie" hebben het vaak genoeg over het onheil dat "onschuldige" amerikanen en israeliers op zichzelf afroepen. ik zie geen verschil met dit bericht over "onschuldige" moslims.

maar ik weet van de hypocrisie van sommigen. zodra het moslims zijn, is de wereld te klein.

Goodnight
27-03-04, 14:36
Geplaatst door Julien
1. De Serviers, Haitianen, Cotes d'Ivoires etc. zijn niet vijandig geworden op het westen, ze zijn juist blij dat het westen ingegrepen heeft om erger te voorkomen. Dit geldt trouwens ook voor de meerderheid van de Afghaanse of Irakese bevolking, maar dat vergeten velen ook.
2. kan wel zo zijn, maar dat was in sommige gevallen ter voorkoming van het communisme. het verdient inderdaad niet de schoonheidsprijs, maar de vijand van je vijand maakt soms (voor eventjes) een vriend.
3. ow, mevrouw (of moet ik zeggen oma?) Goodnight, vertel jij deze 19jarige dan wat het verschil is tussen de omverwerping van dictaturen in Ivoorkust of Servie met die in Irak of Afghanistan? Behalve dan dat een aantal Arabieren zich gelijk vereenzelvigen met de Afghanen, terwijl de Afrikanen of Slavische volken dat niet doen.

voor jou is het mevrouw Goodnight.

Welke arabieren vereenzelvigen zich met de Afghanen?Daar ga je al de mist mee in beste...de Moslims vereenzelvigen zich met andere Moslims.Net als Christen met anderen en Joodse mensen met andere Joodse mensen.

ten tweede in het 'omverwerpen' zit niet het verschil.Gebeurt met diezelfde ophef en proganda die we van Amerika gewend zijn.
Het zit hem in het feit dat die landen met rust worden gelaten, sommigen bestaan al voor jij op deze wereld kwam.En nu ze niet meer naar de pijpen dansen van die grootmachten moeten ze weg.
Om het dan maar af te doen als de vijand van je vijand is voor eventjes je vriend vind ik rond uit zwak....dus het doel heiligt de middelen....ja zo kan je veel kanten op if u know what i mean :wink:

Of als die bevolkingsgroepen zo blij zijn heb ik mijn twijfels, maar dat is iets persoonlijks....jammer alleen dat bepaalde landen niet dat genoegen mogen proeven.De bevrijding door het barmhartige westen die het goed voor heeft met alle onderdrukte dictaturen....dat is alleen aan sommigen voorbehouden zeker?

maar goed we dwalen af van het topic.
Jij vind het dus normaal dat er moskeeen zijn die dreigbrieven ontvangen?
Dat er straks moslims zullen zijn die op straat worden beledigd en uitgescholden.Want daar gaat het in dit artikel over.

Goodnight
27-03-04, 14:38
Geplaatst door Julien
"jullie" hebben het vaak genoeg over het onheil dat "onschuldige" amerikanen en israeliers op zichzelf afroepen. ik zie geen verschil met dit bericht over "onschuldige" moslims.

maar ik weet van de hypocrisie van sommigen. zodra het moslims zijn, is de wereld te klein.

beep! wrong answer....
Ik zie niet quotes waar ik dat ( Ik GOODNIGHT) gedaan zou hebben.Dus voor mij is die discussie afgesloten.Roep geen dingen die je niet kan bewijzen tegen anderen das al les nummer 1 voor als je groot bent.

:zwaai:

Julien
27-03-04, 14:57
Geplaatst door Goodnight
beep! wrong answer....
Ik zie niet quotes waar ik dat ( Ik GOODNIGHT) gedaan zou hebben.Dus voor mij is die discussie afgesloten.Roep geen dingen die je niet kan bewijzen tegen anderen das al les nummer 1 voor als je groot bent.

:zwaai:

ow jij vindt het dus ook schande dat Hamas bomaanslagen pleegt in Israel? En de moord op Yasin mag niet vergolden worden, volgens jou, op onschuldige burgers?

Julien
27-03-04, 14:59
maar goed we dwalen af van het topic.
Jij vind het dus normaal dat er moskeeen zijn die dreigbrieven ontvangen?
Dat er straks moslims zullen zijn die op straat worden beledigd en uitgescholden.Want daar gaat het in dit artikel over.

nee, nu leg jij dingen bij mij in de mond (lijkt wel alsof je hoopt dat ik rechtsextremist ben, want zo behandel je mij steeds :moe: ).

ik vind mensen die dreigbrieven naar moskeen sturen net zo dom als moslims die het doden van onschuldige Israeliers gerechtvaardigd vinden.

Goodnight
27-03-04, 15:33
Geplaatst door Julien
ow jij vindt het dus ook schande dat Hamas bomaanslagen pleegt in Israel? En de moord op Yasin mag niet vergolden worden, volgens jou, op onschuldige burgers?

Als je de moeite had genomen mijn reactie's te lezen dan wist je heel goed hoe ik daarover denk.Maar aangezien je liever wil blijven denken in termen als 'jullie' heb je dat natuurlijk niet gedaan.

Goodnight
27-03-04, 15:36
Geplaatst door Julien
nee, nu leg jij dingen bij mij in de mond (lijkt wel alsof je hoopt dat ik rechtsextremist ben, want zo behandel je mij steeds :moe: ).

ik vind mensen die dreigbrieven naar moskeen sturen net zo dom als moslims die het doden van onschuldige Israeliers gerechtvaardigd vinden.

Beste Julien, als je de moeite had genomen mijn reactie's GOED te lezen dan wist je waarom ik de eerder reply had geschreven, waarop jij meende te moeten reageren met generaliserende uitsparken over hoe moslims zich ten opzichte van andere moslims opstellen.

Bovendien zie ik niet in waarom moslims zich niet mogen vereenzelvigen met andere moslims elders.Als ik me goed herriner heb jij op dit forum beweerd dat het heel logisch is dat jij je bijvoorbeeld meer vebronden voelt met het leed wat Europeanen wordt aangedaan dan elders.

Kijk Julien dat bedoel ik nu met goed lezen en dan reageren op de persoon in kwestie....niet iedereen op 1 hoop gooien.Doe ik ook niet bij jou.

Goodnight
27-03-04, 15:37
p.s vind je geen rechtsextremist....alleen naief bij tijd en wijle....

Julien
27-03-04, 15:48
Geplaatst door Goodnight
p.s vind je geen rechtsextremist....alleen naief bij tijd en wijle....

:D nou dat leer ik nog wel een keer af dan :p

Goodnight
27-03-04, 15:58
Geplaatst door Julien
:D nou dat leer ik nog wel een keer af dan :p

Ik zei toch als je groot bent. :wink:

taouanza
27-03-04, 17:23
Geplaatst door catharina
Waarschijnlijk net zo vogelvrij als elke westerling die ondertussen door moslimsfundamentalisten vogelvrij verklaard werden.

De realiteit is echter (zoals theemuts hierboven al vermeldde) dat het vooral moslimfundamentalisten zijn die aanslagen GEPLEEGD hebben. En daarbij wordt blijkbaar geen onderscheid gemaakt tussen de verschillende passagiers in de treincoupé (moslim of geen moslim)

Blijkt dus dat iedereen ondertussen vogelvrij verklaard werd.

Hoe voelt het aan?


Het kon natuurlijk ook zijn dat je veronderstelde dat je als "menselijk schild" werd aanzien door de moslimfundamentalisten.
Of werd die ballon door bovenstaande dreigbrief ineens doorprikt?

Welk gercycled vuilnis ben jij?
Waarom denk je dat je met een nieuwe nick wel gelijk gaat krijgen?