PDA

Bekijk Volledige Versie : Besneden VROUWEN minder kans op HIV-besmetting

27-03-04, 13:07
Besneden mannen minder kans op HIV-besmetting

AMSTERDAM - Onbesneden vrouwen hebben een bijna zeventig keer zo grote kans om een HIV-besmetting op te lopen dan besneden vrouwen. komt voornamelijk omdat besneden geitjes 1 X per jaar sex hebben gemiddeld
Dat blijkt uit een onderzoek waarvan het mokro tijdschrift The Clitje&kutje in zijn vrijdag verschenen nummer verslag doet. Acht eerdere onderzoeken toonden ook al aan dat het besneden zijn de kans op besmetting met het aids-virus verkleint.

De onderzoekers veronderstellen dat cellen in het clitje bijzonder vatbaar zijn voor besmetting met HIV. Voor het onderzoek werden 2.298 vrouwen gevolgd die onder behandeling stonden bij drie klinieken in Pune, India, en die aan het begin van het onderzoek niet met HIV waren besmet. Uit het onderzoek bleek ook dat besneden vrouwenevenveel kans lopen op gonorroe, herpes en syfilis als onbesneden vrouwen.

Het verband tussen besnijdenis en een verminderde kans op HIV-besmetting werd al in 1987 voor het eerst gelegd.

[email protected] :gniffel:

catharina
27-03-04, 13:21
Dit kan best kloppen!

Ik heb eens een wetenschappelijk onderzoek gelezen waarin zwart op wit werd vastgesteld dat het verwijderen van de mannelijke teelballen (castratie)niet alleen HIV besmetting verijdelt, maar tevens een bijna 100% zekerheid geeft om ook geen enkele andere venerische ziekte op te lopen!

nl-x
27-03-04, 15:35
Smakeloos hoor Sadieq

Tarik[NL]
27-03-04, 15:56
Waarom smakeloos?

Het kan best waar zijn.

Echter, ik blijf van mening dat het weghalen van de clitoris niets minder is dan verminking van het lichaam en dat mannen die zijn vrouwen dit aandoen hard gestraft moeten worden. Je snijdt toch ook niet de kop van je penis eraf, of wel dan?

>>The Wanderer

NIS
27-03-04, 16:21
Wat ik wel weet, is dat besneden mannen weinig kans hebben op HIV. Met andere woorden. Onbesneden mannen lopen meer kans op HIV besmetting.

Echt onderzocht door wetenschappers! :D

nl-x
27-03-04, 16:25
Niet vreemdgaan en condooms gebruiken is nog beter... Wat let je?

Simon
27-03-04, 19:01
Geplaatst door NIS
Wat ik wel weet, is dat besneden mannen weinig kans hebben op HIV. Met andere woorden. Onbesneden mannen lopen meer kans op HIV besmetting.

Echt onderzocht door wetenschappers! :D

Maar heeft men daar sexueel gedrag bij betrokken en in meegewogen? Immers, het kan ook het verschil in sexueel gedrag zijn wat gekoppeld is aan het al dan niet besneden zijn wat de doorslag geeft.

observer
28-03-04, 20:46
de guilottine voorkomt hiv helemaal

en een vrachtwagen ook als je ervoor gaat staan

Al Sawt
28-03-04, 21:02
Misschien zou chemische castratie bij HIV patienten een oplossing zijn, om verspreiding van HIV tegen te beteugelen.

vgeld
28-03-04, 21:05
Geplaatst door Al Sawt
Misschien zou chemische castratie bij HIV patienten een oplossing zijn, om verspreiding van HIV tegen te beteugelen.

misschien zou een kamp voor ******** zoals jij een uitkomst bieden

Al Sawt
28-03-04, 21:16
Geplaatst door vgeld
misschien zou een kamp voor ******** zoals jij een uitkomst bieden Tja ik ben niet de gene, die aan misplaatste nationalisme leed.

Vgeld,

Wees een man en reageer inhoudelijk op mijn stelling. En verlaag je niveau niet, tot ordinair schelden.

Goodnight
28-03-04, 21:22
he buurman, nog steeds geen antwoord op mijn vraag?

:ego:

Al Sawt
28-03-04, 21:29
Geplaatst door Goodnight
he buurman, nog steeds geen antwoord op mijn vraag?

:ego: Heb je het tegen mij?

Aangezien we in het zelfde buurt wonen.

vgeld
28-03-04, 21:31
Geplaatst door Al Sawt
Tja ik ben niet de gene, die aan misplaatste nationalisme leed.

Vgeld,

Wees een man en reageer inhoudelijk op mijn stelling. En verlaag je niveau niet, tot ordinair schelden.

Hier is mijn reactie dan
Neem bijvoorbeeld de Fransen (hemofiliepatiŽnten) die in de jaren 80 en begin 90 een verkeerd (besmet) bloed toegediend kregen. Onder de hemofiliepatiŽnten waren ook veel kinderen. Ik vind dergelijke uitlatingen over een ziekte ronduit beledigend, denigrerend ,..etc.
Samengevat: ik vind jou opmerking walgelijke.

Babbelaar
28-03-04, 21:31
Zelf heb ik nogal een controversieel standpunt wat betreft HIV/AIDS. Namelijk: Laat het virus z'n gang maar gaan.
Het is voor mensen die besmet zijn natuurlijk verschrikkelijk, laat ik dat duidelijk maken. Maar het is gewoon een mechanisme van moeder natuur als ergens de populatie aantallen te groot worden om dan in te grijpen.
De mens verstoort het natuurlijke evenwicht. En een virus is 1 manier waarop de natuur dat evenwicht probeert te herstellen. Dat zie je ook bij andere diersoorten.
De ironie is dat HIV/AIDS het perfecte medicijn is voor de kwaal (overpopulatie). Alleen mensen die zich proberen voort te planten lopen risico.
Daarom hoop ik stilletjes dat een medicijn/vaccin tegen HIV nog lang op zich laat wachten. Want dadelijk grijpt de natuur in met een gevaarlijker virus zoals bijvoorbeeld Ebola. Dat plant zich voort via de lucht en dan zijn de rapen helemaal gaar.

barfly
28-03-04, 21:33
Geplaatst door Al Sawt

Laten we dan meteen gehandicapten voorzien van een spuitje en HIV patienten dan ook maar meteen en mensen van zeg 70 gewoon euthanaseren? Kunnen we nog eens geld uitsparen! Wat nou wachten in de gezondheidszorg? U is ziek? Kom maar hier is een "middeltje".
En sommige moslim mannen mogen van mij dan ook worden besneden (eikel eraf) ik ben er alleen nog niet uit hoe deze te selecteren. In ieder geval zitten er veel vrouwen in de selectie commissie :p

Al Sawt
28-03-04, 21:42
Geplaatst door vgeld
Hier is mijn reactie dan
Neem bijvoorbeeld de Fransen (hemofiliepatiŽnten) die in de jaren 80 en begin 90 een verkeerd (besmet) bloed toegediend kregen. Onder de hemofiliepatiŽnten waren ook veel kinderen. Ik vind dergelijke uitlatingen over een ziekte ronduit beledigend, denigrerend ,..etc.
Samengevat: ik vind jou opmerking walgelijke. Walgelijk zou kunnen. Beledigend en denigrerend? Nou nee.

Want een persoon die besmet is met AIDS/HIV, vormt de voornaamste bron van verspreiding. Zoals in Afrika, waar de meeste AIDS patienten besmet zijn door gemeenschap. Hun seksuele vrijheiden, is naar mijn mening ondergeschikt aan de algemene gezondheid. En vooral in landen, waar AIDS/HIV vernietigende effect heeft op de samenleving en stabiliteit van regio`s in gevaar brengt.

Jouw reactie getuigt van naiviteit en je misplaatste geloof in handhaving van ethische waarden ten alle tijden.

Al Sawt
28-03-04, 21:48
Geplaatst door barfly
Laten we dan meteen gehandicapten voorzien van een spuitje en HIV patienten dan ook maar meteen en mensen van zeg 70 gewoon euthanaseren? Kunnen we nog eens geld uitsparen! Wat nou wachten in de gezondheidszorg? U is ziek? Kom maar hier is een "middeltje".
En sommige moslim mannen mogen van mij dan ook worden besneden (eikel eraf) ik ben er alleen nog niet uit hoe deze te selecteren. In ieder geval zitten er veel vrouwen in de selectie commissie :p Wat is er verkeerd, met mijn visie?

Chemische castratie is een van de weinige manieren, om verspreiding van AIDS/HIV in Afrika tegen te gaan.

Hoe kan je een ziekte genezen, terwijl je de epidemie niet kan beteugelen?

barfly
28-03-04, 21:50
Geplaatst door Al Sawt
Wat is er verkeerd, met mijn visie?

Chemische castratie is een van de weinige manieren, om verspreiding van AIDS/HIV in Afrika tegen te gaan.

Hoe kan je een ziekte genezen, terwijl je de epidemie niet kan beteugelen?

Enne is er nog een vrijwillig karakter in jou visie? Of mag iedereen die gedwongen ondergaan?

vgeld
28-03-04, 21:57
Geplaatst door Al Sawt
Walgelijk zou kunnen. Beledigend en denigrerend? Nou nee.

Want een persoon die besmet is met AIDS/HIV, vormt de voornaamste bron van verspreiding. Zoals in Afrika, waar de meeste AIDS patienten besmet zijn door gemeenschap. Hun seksuele vrijheiden, is naar mijn mening ondergeschikt aan de algemene gezondheid. En vooral in landen, waar AIDS/HIV vernietigende effect heeft op de samenleving en stabiliteit van regio`s in gevaar brengt.

Jouw reactie getuigt van naiviteit en je misplaatste geloof in handhaving van ethische waarden ten alle tijden.

Je laat je kennen. Je verwoordt exact waar ik me tegen verzet. In de Arabische en Islamitische landen worden gehandicapten weggestopt, zieken en ziekten miskend en ontkend, schizofrenen worden door kinderen uitgejouwd en gepest, ....
Ik ben toch een happy nationaliste in het westen, die:
ē zijn mening mag verkondigen zonder dat het apparaat van de Baathiten (geldt voor alle Arabische regimes) afvoert om nooit terug te komen.
ē Ziek mag zijn en toch op barmhartigheid kan rekenen
ē Schizofreen mag zijn en toch op menselijkheid kan rekenen.

Ik leeft met een gerust hart in dit land. Mochten mijn hersenen het begeven, reken ik op een menswaardig leven in dit land. Dat zou anders zijn wanneer ik in een Arab./Islam. -land zou leven

Al Sawt
28-03-04, 22:01
Geplaatst door barfly
Enne is er nog een vrijwillig karakter in jou visie? Of mag iedereen die gedwongen ondergaan? Het klinkt misschien extreem, maar je moet realiseren dat AIDS/HIV een ingrijpende effect hebben in tal van Afrikaanse landen.

In India hebben veel mannen zich vrijwillig onvruchtbaar laten maken, in ruil voor een radio.

barfly
28-03-04, 22:09
Geplaatst door Al Sawt
Het klinkt misschien extreem, maar je moet realiseren dat AIDS/HIV een ingrijpende effect hebben in tal van Afrikaanse landen.

In India hebben veel mannen zich vrijwillig onvruchtbaar laten maken, in ruil voor een radio.

Het klinkt niet alleen extreem hoor.

Wat er moet gebeuren in met name Afrika is dat er met condoom wordt geneukt. Ik weet dat de Christenen dat als zonde zien maar dat moet veranderen. Ook de mentaliteit van de Afrikaanse mannen die niet aan een condoom willen en wel erop los willen neuken is er een om te veranderen.

Wat denk jezelf, zou die radio in Afrika aanslaan? En in Nederland? Of moet je in Nederland dan een leuke PC in de aanbieding doen? Komop man dit is toch niet serieus?

Al Sawt
28-03-04, 22:11
Geplaatst door vgeld
Je laat je kennen. Je verwoordt exact waar ik me tegen verzet. In de Arabische en Islamitische landen worden gehandicapten weggestopt, zieken en ziekten miskend en ontkend, schizofrenen worden door kinderen uitgejouwd en gepest, ....
Ik ben toch een happy nationaliste in het westen, die:
ē zijn mening mag verkondigen zonder dat het apparaat van de Baathiten (geldt voor alle Arabische regimes) afvoert om nooit terug te komen.
ē Ziek mag zijn en toch op barmhartigheid kan rekenen
ē Schizofreen mag zijn en toch op menselijkheid kan rekenen.

Ik leeft met een gerust hart in dit land. Mochten mijn hersenen het begeven, reken ik op een menswaardig leven in dit land. Dat zou anders zijn wanneer ik in een Arab./Islam. -land zou leven [/B][/QUOTE]
Vgeld,

Ik heb het over het beteugelen van een epidemie. En jij maakt een koppeling met een geheel andere situatie.

Waar heb ik beweerd, dat je ernstige zieken mensen ergens moet gaan wegstoppen en daarmee de laken(samenleving) glad strijken?

Ik heb toch het gevoel, dat je de essentie van mijn argument niet gelezen hebt. Want anders zou je op z`n minst gaan twijfelen aan de haalbaarheid of een mogelijke succes van dergelijke idee. En geen koppeling maken met despotische systemen en mijn persoon.

Je beschuldigt je aan verdachtmakerij!

barfly
28-03-04, 22:12
Overigens is onvruchtbaar niet hetzelfde als castreren al dan niet chemisch.

Al Sawt
28-03-04, 22:17
Geplaatst door barfly
Het klinkt niet alleen extreem hoor.

Wat er moet gebeuren in met name Afrika is dat er met condoom wordt geneukt. Ik weet dat de Christenen dat als zonde zien maar dat moet veranderen. Ook de mentaliteit van de Afrikaanse mannen die niet aan een condoom willen en wel erop los willen neuken is er een om te veranderen. En wil je zeggen, dat het nu niet gebeurd?
Met dergelijke ideeen, proberen ze AIDS/HIV te beteugelen in Afrika.

In Europa en andere delen van de wereld, is het succesvol. Maar in Afrika heeft het kennelijk gefaald.

Geplaatst door barfly
Wat denk jezelf, zou die radio in Afrika aanslaan? En in Nederland? Of moet je in Nederland dan een leuke PC in de aanbieding doen? Komop man dit is toch niet serieus? Die radio verhaal was een illustratie, hoe sommige regeringen hun burgers over het streep trekken. Dat bedoelde ik dus niet serieus.

Al Sawt
28-03-04, 22:18
Geplaatst door barfly
Overigens is onvruchtbaar niet hetzelfde als castreren al dan niet chemisch. Klopt!

Maar het is wel een ingrijpende beslissing.

vgeld
28-03-04, 22:29
Geplaatst door Al Sawt

Vgeld,

Ik heb het over het beteugelen van een epidemie. En jij maakt een koppeling met een geheel andere situatie.

Waar heb ik beweerd, dat je ernstige zieken mensen ergens moet gaan wegstoppen en daarmee de laken(samenleving) glad strijken?

Ik heb toch het gevoel, dat je de essentie van mijn argument niet gelezen hebt. Want anders zou je op z`n minst gaan twijfelen aan de haalbaarheid of een mogelijke succes van dergelijke idee. En geen koppeling maken met despotische systemen en mijn persoon.

Je beschuldigt je aan verdachtmakerij! [/B][/QUOTE]

Om maar eens weer kort de bocht te zijn:
Beteugelen van de ziekte doe je door onderwijs en het besprekbaar maken en niet door het stigmatiseren van de zieken en de ziekte wegstoppen en doen net alsof het niet bestaat.

Kom terug op je woorden. Ik geef je de kans om 't te doen.

Al Sawt
28-03-04, 23:09
Geplaatst door vgeld

Om maar eens weer kort de bocht te zijn:
Beteugelen van de ziekte doe je door onderwijs en het besprekbaar maken en niet door het stigmatiseren van de zieken en de ziekte wegstoppen en doen net alsof het niet bestaat.

Kom terug op je woorden. Ik geef je de kans om 't te doen. Kennelijk is onderwijs in die landen gefaald en het opheffen van taboe rondom bepaalde zaken, niet zo makkelijk dan wat wij in een vrije wereld denken. En dan moet je nog bedenken dat in landen met een structuele AIDS/HIV problematiek, een falende overheid hebben.

Terwijl de realiteit heel anders is en ook nog eens schokkend. Want terwijl men informatie prefereerd om AIDS/HIV tegen te gaan, is toch zo`n 25% van Zuid-Afrikaanse bevolking besmet met AIDS/HIV.

Helaas Vgeld ik sta achter mijn stelling. Te meer omdat je gefaald hebt, om mijn tegendeel te bewijzen.

Babbelaar
28-03-04, 23:14
Geplaatst door Babbelaar
Zelf heb ik nogal een controversieel standpunt wat betreft HIV/AIDS. Namelijk: Laat het virus z'n gang maar gaan.
Het is voor mensen die besmet zijn natuurlijk verschrikkelijk, laat ik dat duidelijk maken. Maar het is gewoon een mechanisme van moeder natuur als ergens de populatie aantallen te groot worden om dan in te grijpen.
De mens verstoort het natuurlijke evenwicht. En een virus is 1 manier waarop de natuur dat evenwicht probeert te herstellen. Dat zie je ook bij andere diersoorten.
De ironie is dat HIV/AIDS het perfecte medicijn is voor de kwaal (overpopulatie). Alleen mensen die zich proberen voort te planten lopen risico.
Daarom hoop ik stilletjes dat een medicijn/vaccin tegen HIV nog lang op zich laat wachten. Want dadelijk grijpt de natuur in met een gevaarlijker virus zoals bijvoorbeeld Ebola. Dat plant zich voort via de lucht en dan zijn de rapen helemaal gaar.

Vreemd dat nog niemand op mijn ideen heeft gereageerd. Laatste keer dat ik ze in het openbaar uitte werd ik voor rotte vis uitgemaakt.
:zweep:

Simon
28-03-04, 23:31
Geplaatst door Al Sawt
Hun seksuele vrijheiden, is naar mijn mening ondergeschikt aan de algemene gezondheid. En vooral in landen, waar AIDS/HIV vernietigende effect heeft op de samenleving en stabiliteit van regio`s in gevaar brengt.
.

Om diezelfde reden zou je ook de grenzen kunnen dichtgooien om bepaalde ziekten buiten het land te houden. Elke zomer nemen allochtonen ziekten mee. Je zou allochtonen kunnen verbieden in de zomer naar hun moederland te reizen. Je zou groepen die een misdaad hebben gepleegd de grens kunnen overzetten. Maar vrijheid is ook een groot goed.

vgeld
28-03-04, 23:49
Geplaatst door Al Sawt
Kennelijk is onderwijs in die landen gefaald en het opheffen van taboe rondom bepaalde zaken, niet zo makkelijk dan wat wij in een vrije wereld denken. En dan moet je nog bedenken dat in landen met een structuele AIDS/HIV problematiek, een falende overheid hebben.

Terwijl de realiteit heel anders is en ook nog eens schokkend. Want terwijl men informatie prefereerd om AIDS/HIV tegen te gaan, is toch zo`n 25% van Zuid-Afrikaanse bevolking besmet met AIDS/HIV.

Helaas Vgeld ik sta achter mijn stelling. Te meer omdat je gefaald hebt, om mijn tegendeel te bewijzen.
Suppose !: je wordt morgen door een dronken automobilist aangereden en je wordt naar het ziekenhuis vervoerd. Om jou in leven te houden krijg je bloedtransfusie. Helaas bleek achteraf dat het bloed met HIV is besmet. Moeten we jou uitkotsen of liefhebben? ofwel: mag je op een humaan behandeling rekenen of moeten we jou meteen naar de fabriek van Akzo afvoeren om jou te prepareren?
Geef gewoon antwoord op mijn vraag en ga geen antwoorden verzinnen op vragen die ik niet heb gesteld ! .

vgeld
28-03-04, 23:53
Geplaatst door Babbelaar
Vreemd dat nog niemand op mijn ideen heeft gereageerd. Laatste keer dat ik ze in het openbaar uitte werd ik voor rotte vis uitgemaakt.
:zweep:
Dat zijn ideeŽn van een ontluikende 16-jarige leerling. Die worden hier doorgaans niet serieus genomen

Babbelaar
29-03-04, 00:02
Geplaatst door vgeld
Dat zijn ideeŽn van een ontluikende 16-jarige leerling. Die worden hier doorgaans niet serieus genomen

Is dat zo?! Kom op z'n minst met argumenten. Zomaar wat roepen kan iedereen.

Hawa
29-03-04, 00:07
een lachwekkende diskussie datwel..Over het wel en wee over aids en hiv..Hier in nederland neemt het aantal besmette gevalen reeds weer toe..Jaja..hoe kan dat..geen zin meer incondooms,maar dan wordt er nog wat rondgeneukt volgens mij..Stoer hoor,en dan naar de afrikanen gaan kijken,daar wordt voorlichting gegeven over condoom gebruik en over het effect van besnijdenissen..Nee,praat mij er niet van,wat een vergelijking zeg.hoe komen ze erop..Kuisheidsgordels in het leven roepen en we zijn van alle ellende af..Middeleeuws dat wel.Hawa... :fplet:

Daviddavid
29-03-04, 11:22
Algehele castratie is een uitstekend plan. Lost niet alleen de HIV epidemie op, maar ook ****** heeft binnen pak 'm beet 60, 70, 80 jaar geen schijn van kans meer. Overbevolking, moord, besnijdenis, verkrachting: geen last meer van!
De verwerpelijke invloed van het demonische Amerika en verrotte westen: voorbij! De Palestijnse problemen, het Zionisme: opgelost! Integratie problemen? Achterhaald! De angst kan kleine kindjes homootjes worden door een hollands prentenboekje? Geen zorgen meer!

Briljant idee, kortom. Hadden we eerder aan moeten denken.

Simon
29-03-04, 11:47
Onlangs vernam ik op TV dat vrouwen op termijn geen behoefte meer hebben aan mannen voor de voortplanting. We kunnen dus eigenlijk wel alle mannen castreren. Voordeel is dat er een matriarchaat ontstaat waarin men hoopt dat er meer zorg is voor de schepping en minder oorlogen. Mannen worden bewust uit de schepping verwijdert. Ze hebben hun kans gehad en verspeeld.

keizer
29-03-04, 12:06
Misschien een vreemde opmerking, maar je kan natuurlijk ook de HIV/AIDS besmetting behandelen met als doel genezing, zover zijn we tegenwoordig.

Daviddavid
29-03-04, 12:09
Geplaatst door keizer
Misschien een vreemde opmerking, maar je kan natuurlijk ook de HIV/AIDS besmetting behandelen met als doel genezing, zover zijn we tegenwoordig.

Verrek! Dat kan natuurlijk ook!

Simon
29-03-04, 13:39
Geplaatst door keizer

Volgens mij is genezing (nog) niet mogelijk. Men kan het virus wel zover terugdringen dat het niet aantoonbaar aanwezig is in het bloed. Maar wat dat verder op termijn met je gezondheid doet (je moet er toch medicijnen voor blijven slikken) is niet bekend.

Faithless
29-03-04, 17:21
Geplaatst door Al Sawt
tegen te beteugelen. :D

Al Sawt
29-03-04, 19:26
Geplaatst door vgeld
Suppose !: je wordt morgen door een dronken automobilist aangereden en je wordt naar het ziekenhuis vervoerd. Om jou in leven te houden krijg je bloedtransfusie. Helaas bleek achteraf dat het bloed met HIV is besmet. Moeten we jou uitkotsen of liefhebben? ofwel: mag je op een humaan behandeling rekenen of moeten we jou meteen naar de fabriek van Akzo afvoeren om jou te prepareren?
Geef gewoon antwoord op mijn vraag en ga geen antwoorden verzinnen op vragen die ik niet heb gesteld ! . Als ik besmet ben, hoop ik op een goedwerkende AIDSremmers en een chemische prikje.

Jammer voor me zelf en mijn toekomstige nageslacht.