PDA

Bekijk Volledige Versie : Aboutaleb aka Uncle Tom solliciteert bij VVD



ZbaqZbaq
27-03-04, 16:16
Aboutaleb vindt steun bij de VVD

De VVD heeft laten weten dat het zich aansluit bij de uitspraken van wethouder Aboutaleb naar aanleiding van het donderdag gepresenteerde rapport 'Laat het van twee kanten komen'.
Aboutaleb vindt dat in moskeeën ook in het Nederlands gepreekt moet worden, dat de besturen verjongd moeten worden en dat de deuren wijd open moeten worden gezet.
"Aboutaleb ziet in dat het huidige beleid alleen maar averechts werkt. We bereiken misschien wel een deel van de moslimgemeenschap maar met de verkeerde boodschap," laat VVD fractievoorzitter Eric van der Burg weten.

Zwarte Schaap
27-03-04, 16:21
Geplaatst door ZbaqZbaq
Aboutaleb vindt steun bij de VVD

De VVD heeft laten weten dat het zich aansluit bij de uitspraken van wethouder Aboutaleb naar aanleiding van het donderdag gepresenteerde rapport 'Laat het van twee kanten komen'.
Aboutaleb vindt dat in moskeeën ook in het Nederlands gepreekt moet worden, dat de besturen verjongd moeten worden en dat de deuren wijd open moeten worden gezet.
"Aboutaleb ziet in dat het huidige beleid alleen maar averechts werkt. We bereiken misschien wel een deel van de moslimgemeenschap maar met de verkeerde boodschap," laat VVD fractievoorzitter Eric van der Burg weten.

Ach ja ik neem het hem niet kwalijk. Als je carriere wilt maken moet je je bazen dienen door hun mening te verkondigen.

Marsipulami
27-03-04, 16:59
Geplaatst door ZbaqZbaq
Aboutaleb vindt dat in moskeeën ook in het Nederlands gepreekt moet worden, dat de besturen verjongd moeten worden en dat de deuren wijd open moeten worden gezet.

Daar heeft Aboutaleb wel gelijk in. Ik hoor die klacht over te weinig Nederlands in de moskee vooral van moslims van de tweede en derde generatie. Velen onder hen verstaan geen half woord Arabisch meer, maar willen toch graag iets bijleren in de moskee over de islam.


Abou Jahjah houdt zijn 'preken' zelfs in het Nederlands. :student:

ZbaqZbaq
27-03-04, 17:17
Het grappige is dat ze een keer in Rotterdam gehoor gaven aan de politieke roep om het vrijdagsgebed in het Nederlands te doen.

Moskee was nog nooit zo vol geweest :D

Sinsdien is die roep vanuit de politiek er nooit meer geweest. :D

Maar Aboutaleb is er niet op uit om de moskeeen vol te krijgen...Aboutaleb wil de moskeen gaan maken tot slaafse stichtingen die de agenda van het huidige orde aan de moslims verkondigen.

taouanza
27-03-04, 17:24
Geplaatst door ZbaqZbaq
Aboutaleb vindt steun bij de VVD

De VVD heeft laten weten dat het zich aansluit bij de uitspraken van wethouder Aboutaleb naar aanleiding van het donderdag gepresenteerde rapport 'Laat het van twee kanten komen'.
Aboutaleb vindt dat in moskeeën ook in het Nederlands gepreekt moet worden, dat de besturen verjongd moeten worden en dat de deuren wijd open moeten worden gezet.
"Aboutaleb ziet in dat het huidige beleid alleen maar averechts werkt. We bereiken misschien wel een deel van de moslimgemeenschap maar met de verkeerde boodschap," laat VVD fractievoorzitter Eric van der Burg weten.

Wat is er mis met het voorstel van Aboutaleb?

Marsipulami
27-03-04, 17:29
Geplaatst door ZbaqZbaq
Het grappige is dat ze een keer in Rotterdam gehoor gaven aan de politieke roep om het vrijdagsgebed in het Nederlands te doen.
Moskee was nog nooit zo vol geweest :D Sinsdien is die roep vanuit de politiek er nooit meer geweest. :D

:haha:


Maar Aboutaleb is er niet op uit om de moskeeen vol te krijgen...Aboutaleb wil de moskeen gaan maken tot slaafse stichtingen die de agenda van het huidige orde aan de moslims verkondigen.

Bwoah misschien heeft hij wel de beste bedoelingen met iedereen. Marokkanen hebben nou nooit iets positiefs te zeggen over (andere)Marokkanen, het zijn net autochtonen.

Zwarte Schaap
27-03-04, 17:32
Geplaatst door taouanza
Wat is er mis met het voorstel van Aboutaleb?

De scheiding van kerk en staat komt in het gedrang. De staat is er niet om te bepalen wat en hoe het bestuur van een moskeeorganisatie eruit moet zien, in welke taal ze preken en of de deuren wijder of dichter geopend moeten worden.

En buiten dat, het is beschaafder om dat eerst tegen je gesprekspartner te zeggen i.p.v dergelijke oproepen in witte media te gooien.

ZbaqZbaq
27-03-04, 17:33
Als Oom Tom iets postiefs in de zin had dan had hij wel in alle serreniteit gaan lobbyen bij de moskee besturen.

Maar nee hoor...hij gaat liever weer krantenkoppen genereren waarvan vrijwel 100% zeker is dat die gebruikt worden als stok om op de Marokkanen in te hakken.

taouanza
27-03-04, 17:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
De scheiding van kerk en staat komt in het gedrang. De staat is er niet om te bepalen wat en hoe het bestuur van een moskeeorganisatie eruit moet zien, in welke taal ze preken en of de deuren wijder of dichter geopend moeten worden.

En buiten dat, het is beschaafder om dat eerst tegen je gesprekspartner te zeggen i.p.v dergelijke oproepen in witte media te gooien.

Je hebt gelijk maar ik vind dat hij ook gelijk heeft.

Marsipulami
27-03-04, 17:46
Geplaatst door Zwarte Schaap
De scheiding van kerk en staat komt in het gedrang.

De staat is iedereen. De kerk/moskee maakt deel uit van die staat. Je kan die niet scheiden (hoogstens onderscheiden). Tenzij je alle Nederlandse moslims op een eiland in de waddenzee zet om er een onafhankelijk moslimrepubliekje uit te roepen.

Verders, Aboutaleb is toch ook een moslim ? Mogen die nu ook al niks meer zeggen over de organisatie van moskeeën in hun gemeente ?

ZbaqZbaq
27-03-04, 17:51
Geplaatst door Marsipulami

Verders, Aboutaleb is toch ook een moslim ? Mogen die nu ook al niks meer zeggen over de organisatie van moskeeën in hun gemeente ?

Wel als Moslim...niet als vertegenwoordiger (huis neger) van een politieke partij.

Marsipulami
27-03-04, 17:56
Geplaatst door ZbaqZbaq
Wel als Moslim...niet als vertegenwoordiger (huis neger) van een politieke partij.

Bountys zijn het cement van een samenleving en kunnen een belangrijke rol spelen in de emancipatie van allochtonen en de acceptatie van de islam.

Zwarte Schaap
27-03-04, 17:58
Geplaatst door Marsipulami
De staat is iedereen. De kerk/moskee maakt deel uit van die staat. Je kan die niet scheiden (hoogstens onderscheiden). Tenzij je alle Nederlandse moslims op een eiland in de waddenzee zet om er een onafhankelijk moslimrepubliekje uit te roepen.

Verders, Aboutaleb is toch ook een moslim ? Mogen die nu ook al niks meer zeggen over de organisatie van moskeeën in hun gemeente ?

Ik geef ermee aan hoe hypocriet men met de term scheiding van kerk en staat omgaat. Het wordt alleen gebruikt als men er bepaalde groepen mee wil tegen werken.

In iedere geval het zijn de gelovigen die zelf bepalen hoe welk bestuur en in welke taal ze preken. Men preekt naar de behoefte, en de gelovigen bepalen zelf hun behoefte , die hoeft meneer abou taleb niet te bepalen.

Zoals ik al eerder gezegd heb, iemand die met mij communiceert via de witte media heeft meer als doel om voor een groot publiek aan te tonen hoe heldhaftig hij is dan dat hij daadwerkelijk een eerlijke discussie wil. Als Marokkaan wist en weet hij dat. Ik hoop dat de Amsterdamse moskeen deze uncle Tom hem zoveel mogelijk negeren als hij de fatsoensnormen overtreedt.

Dutchguy
27-03-04, 18:05
Geplaatst door Marsipulami
Bountys zijn het cement van een samenleving en kunnen een belangrijke rol spelen in de emancipatie van allochtonen en de acceptatie van de islam.

Precies, bounty's en smeerkazen.

Babbelaar
27-03-04, 18:06
Geplaatst door ZbaqZbaq
Wel als Moslim...niet als vertegenwoordiger (huis neger) van een politieke partij.

Dus iemand is pas marokkaan genoeg voor jou als ie het met je eens is? Anders is het zeker een bounty, een nestbevuiler, of zoals de grote leider het uitdrukt: Schoppen naar beneden en likken naar boven. Triest zeg!

Babbelaar
27-03-04, 18:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik geef ermee aan hoe hypocriet men met de term scheiding van kerk en staat omgaat. Het wordt alleen gebruikt als men er bepaalde groepen mee wil tegen werken.

In iedere geval het zijn de gelovigen die zelf bepalen hoe welk bestuur en in welke taal ze preken. Men preekt naar de behoefte, en de gelovigen bepalen zelf hun behoefte , die hoeft meneer abou taleb niet te bepalen.

Zoals ik al eerder gezegd heb, iemand die met mij communiceert via de witte media heeft meer als doel om voor een groot publiek aan te tonen hoe heldhaftig hij is dan dat hij daadwerkelijk een eerlijke discussie wil. Als Marokkaan wist en weet hij dat. Ik hoop dat de Amsterdamse moskeen deze uncle Tom hem zoveel mogelijk negeren als hij de fatsoensnormen overtreedt.

Witte media? Ken jij zwarte media dan? Je laat je weer eens van je bekrompen kant zien Schaapje.

Zwarte Schaap
27-03-04, 18:13
Geplaatst door Babbelaar
Witte media? Ken jij zwarte media dan? Je laat je weer eens van je bekrompen kant zien Schaapje. Is dat het enige wat je te zeggen hebt?

Marsipulami
27-03-04, 18:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik geef ermee aan hoe hypocriet men met de term scheiding van kerk en staat omgaat. Het wordt alleen gebruikt als men er bepaalde groepen mee wil tegen werken.

Juist


In iedere geval het zijn de gelovigen die zelf bepalen hoe welk bestuur en in welke taal ze preken. Men preekt naar de behoefte, en de gelovigen bepalen zelf hun behoefte , die hoeft meneer abou taleb niet te bepalen.

Hmm, moeten moskeeën voldoen aan de algemeen geldende bouwvoorschriften. Moet men binnenin de moskee niet de regels respecteren die gelden in een samenleving (bv moord en doodslag). Neen gelovigen moeten des lands regels respecteren met als uitzondering dat men niet door de overheid gedwongen wordt om tegen de regeles van zijn religie te handelen. Het recht op godsdienstvrijheid wordt gewaarborgd door de grondwet. Maar is er een islamitische regel dat er in het Nederlands gepredikt wordt ? Het kan best een foute regel zijn als het opgelegd zou worden (om allerlei andere redenen bv. niet voldoende religieus personeel dat het Nederlands machtig is of gebrekkige kennis van het Nederlands bij het oubliek) Maar de regels inzake godsdienstvrijheid en scheiding tussen kerk en staat kan je hier niet inroepen.



Zoals ik al eerder gezegd heb, iemand die met mij communiceert via de witte media heeft meer als doel om voor een groot publiek aan te tonen hoe heldhaftig hij is dan dat hij daadwerkelijk een eerlijke discussie wil

Met Aboutaleb in de media zijn die media alweer wat minder wit.



Als Marokkaan wist en weet hij dat. Ik hoop dat de Amsterdamse moskeen deze uncle Tom hem zoveel mogelijk negeren als hij de fatsoensnormen overtreedt.

Ik hoop dat er een respectvolle samenwerking komt tussen moslims en niet-moslims in de gemeenten waar ze wonen. Een samenwerking waar zowel de moslims als de rest van de samenleving beter van worden.

Babbelaar
27-03-04, 18:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Is dat het enige wat je te zeggen hebt?

Wat had hij dan moeten doen? Publiceren in een of ander Arabisch krantje? Je beschuldiging dat er een of ander wit complot is om de arme moslims zwart te maken raakt kant nog wal. Tenminste, ik ben zo vrij er vanuit te gaan dat je dit bedoelt met je uitspraak "witte media". Ook al ben je het met veel niet eens. Ook al wil je het niet geloven. Dat betekent nog niet dat er sprake is van een complot.

Zwarte Schaap
27-03-04, 18:31
Geplaatst door Marsipulami
Hmm, moeten moskeeën voldoen aan de algemeen geldende bouwvoorschriften. Moet men binnenin de moskee niet de regels respecteren die gelden in een samenleving (bv moord en doodslag). Neen gelovigen moeten des lands regels respecteren met als uitzondering dat men niet door de overheid gedwongen wordt om tegen de regeles van zijn religie te handelen. Het recht op godsdienstvrijheid wordt gewaarborgd door de grondwet. Maar is er een islamitische regel dat er in het Nederlands gepredikt wordt ? Het kan best een foute regel zijn als het opgelegd zou worden (om allerlei andere redenen bv. niet voldoende religieus personeel dat het Nederlands machtig is of gebrekkige kennis van het Nederlands bij het oubliek) Maar de regels inzake godsdienstvrijheid en scheiding tussen kerk en staat kan je hier niet inroepen. Ik heb het niet over wetten die overal gelden zoals bouwvoorschriften en dergelijke. Het gaat mij erom dat abou taleb zich met de inhoud en de vorm bemoeit terwijl dat niet zijn taak is.


Met Aboutaleb in de media zijn die media alweer wat minder wit. In principe heeft het geen zin als hij er de witte stem mee vertegenwoordigt, het is juist erger.


Ik hoop dat er een respectvolle samenwerking komt tussen moslims en niet-moslims in de gemeenten waar ze wonen. Een samenwerking waar zowel de moslims als de rest van de samenleving beter van worden. [/B] Een open deur. Het probleem is juist dat moslims als kop van jut worden gebruikt en niet respectvol worden bejegend. Het is vechten tegen de bierkaai met de constante stroom van vooroordelen en negatieve onderwerpen die alleen over de moslims gaan.

Zwarte Schaap
27-03-04, 18:35
Geplaatst door Babbelaar
Wat had hij dan moeten doen? Publiceren in een of ander Arabisch krantje? Je beschuldiging dat er een of ander wit complot is om de arme moslims zwart te maken raakt kant nog wal. Tenminste, ik ben zo vrij er vanuit te gaan dat je dit bedoelt met je uitspraak "witte media". Ook al ben je het met veel niet eens. Ook al wil je het niet geloven. Dat betekent nog niet dat er sprake is van een complot.

Het is jouw probleem dat je je stort op dat woordje witte media. Ik heb duidelijk aangegeven dat het onfatsoenelijk is om via de witte media te communiceren, denkt hij dat hij daarmee beter de gelovigen en het moskeebestuur kan bereiken?

Marsipulami
27-03-04, 18:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb het niet over wetten die overal gelden zoals bouwvoorschriften en dergelijke. Het gaat mij erom dat abou taleb zich met de inhoud en de vorm bemoeit terwijl dat niet zijn taak is.

Je antwoord niet op mijn opmerking. Op grond van welke gedachtengang mag Aboutaleb zich niet moeien met wat er in een moskee gebeurt als moslims, maar ook als politicus. Ik probeerde hoger aan te tonen dat het beroep op vrijheid van godsdienst hier niet terzake is aangezien men moslims niet verplicht tegen hun geloof in te handelen (wat anders ligt bij bv een hoofddoekverbod).


In principe heeft het geen zin als hij er de witte stem mee vertegenwoordigt, het is juist erger.

Misschien zoekt hij wel een compromis tussen wit en zwart ? In ieder geval zou hij vanuit zijn positie veel kunnen betekenen voor moslims, veel meer dan degenen die aan de kant staan te roepen dat het beleid niet deugt.


Een open deur. Het probleem is juist dat moslims als kop van jut worden gebruikt en niet respectvol worden bejegend. Het is vechten tegen de bierkaai met de constante stroom van vooroordelen en negatieve onderwerpen die alleen over de moslims gaan.

Dat is wel waar, maar dat is toch niet de schuld van Aboutaleb.


By the way ik weet niks over die Aboutaleb hoor. Ik zou hem niet herkennen op straat en ik weet nog veel minder waarvoor hij staat.

Babbelaar
27-03-04, 18:52
Geplaatst door Marsipulami
Ik probeerde hoger aan te tonen dat het beroep op vrijheid van godsdienst hier niet terzake is aangezien men moslims niet verplicht tegen hun geloof in te handelen (wat anders ligt bij bv een hoofddoekverbod).


Dacht dat het hoofddoekje een vrije keus was? :verward:

Max Stirner
27-03-04, 18:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb het niet over wetten die overal gelden zoals bouwvoorschriften en dergelijke. Het gaat mij erom dat abou taleb zich met de inhoud en de vorm bemoeit terwijl dat niet zijn taak is.

In principe heeft het geen zin als hij er de witte stem mee vertegenwoordigt, het is juist erger.

Een open deur. Het probleem is juist dat moslims als kop van jut worden gebruikt en niet respectvol worden bejegend. Het is vechten tegen de bierkaai met de constante stroom van vooroordelen en negatieve onderwerpen die alleen over de moslims gaan.

En hoe dacht je deze vooroordelen te bestrijden? Door de vensters naar de buitenwereld gesloten te houden of door ze te openen? Aboutaleb kiest voor de tweede optie en volgens mij heeft ie groot gelijk.

Cohen
27-03-04, 19:39
SO dan en ik maar denken dat ik alleen stond, man down with aboutagna.

Zwarte Schaap
27-03-04, 21:27
Geplaatst door Marsipulami
Je antwoord niet op mijn opmerking. Op grond van welke gedachtengang mag Aboutaleb zich niet moeien met wat er in een moskee gebeurt als moslims, maar ook als politicus. Ik probeerde hoger aan te tonen dat het beroep op vrijheid van godsdienst hier niet terzake is aangezien men moslims niet verplicht tegen hun geloof in te handelen (wat anders ligt bij bv een hoofddoekverbod). Hij mag zich best wel moeien maar daar heb je beschaafdere manieren voor. De methode hoe hij zijn wensen kenbaar maakte is een politieke reaktie, geen constructieve reaktie. Het dient meer om daadkracht aan te tonen na het verschijnen van dat ene rapport. Ik tollereer het niet om zo misbruikt te worden en via de pers op min of meer op mijn donder te krijgen. Want dat is het eigenlijk, kijk mij eens heldhaftig en kordaat optreden !


Misschien zoekt hij wel een compromis tussen wit en zwart ? In ieder geval zou hij vanuit zijn positie veel kunnen betekenen voor moslims, veel meer dan degenen die aan de kant staan te roepen dat het beleid niet deugt. Amehoela met je compromis.


Dat is wel waar, maar dat is toch niet de schuld van Aboutaleb. Door de toon die hij slaat werkt hij eraan mee.


By the way ik weet niks over die Aboutaleb hoor. Ik zou hem niet herkennen op straat en ik weet nog veel minder waarvoor hij staat. Hij was ooit eens journalist en later directeur van Forum (door de overheid gesubsidieerde migranten instelling). Als directeur heeft hij een kapitale fout gemaakt om een enquete te laten uitvoeren daags na 11 september waaruit zogenaamd bleek dat de meerderheid van de moslims achter de aanslagen zou staan. De hele enquete zat slecht inelkaar en behoorde als zodanig niet eens serieus genomen te worden, maar helaas heeft die hele enquete veel kapot gemaakt omdat veel Nederlanders daardoor geshockeerd waren.

Zwarte Schaap
27-03-04, 21:34
Geplaatst door Max Stirner
En hoe dacht je deze vooroordelen te bestrijden? Door de vensters naar de buitenwereld gesloten te houden of door ze te openen? Aboutaleb kiest voor de tweede optie en volgens mij heeft ie groot gelijk.

Door niet meer als een zielepoot mensen je agenda laten bepalen en de eerste de beste zeiksnor afsnauwen als ie met onzin aan komt huppelen. Als er wat is daar is de rechter en voor de rest bek houden.

Elke dag wordt je hele leven, achtergrond geproblematiseerd en wordt je leven bestuurd door angsten die mensen zich door de media en poilitici laten aanpraten.

Ik ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het gewoon een kwestie van onderdrukking is dat eeuwige gezeik van angstige autochtonen.

De oplossing is dus de angsthazen allemaal naar de psychiater sturen waar ze hopelijk met therapie weer snel gezond worden.

Marsipulami
27-03-04, 22:32
Geplaatst door Zwarte Schaap
De methode hoe hij zijn wensen kenbaar maakte is een politieke reaktie, geen constructieve reaktie. Het dient meer om daadkracht aan te tonen na het verschijnen van dat ene rapport.

En waarom zou een politieke reactie (tegelijkertijd) geen constructieve reactie kunnen zijn? Een politicus moet verkozen worden dat kan alleen maar als een politicus een breed publiek achter zich heeft staan. Abou taleb kan volgens mij niks doen als hij er niet in slaagt om ook minstens een deel van de autochtonen te winnen voor zijn standpunten. Daarom zijn zulke publicitaire stunts wel eens nodig want onbekend is onbemind (en dus ook onverkozen).

Voor zover ik dat kan beoordelen is het oproepen (of stimuleren) om meer Nederlands te gebruiken tijdens preken in moskeeën, noch in strijd met de islam, noch in strijd met de wens van een belangrijke groep moslims. Bovendien sluit het perfect aan bij een aantal autochtoonse gevoeligheden.



Ik tollereer het niet om zo misbruikt te worden en via de pers op min of meer op mijn donder te krijgen. Want dat is het eigenlijk,

Ik begrijp niet waarom jij je misbruikt voelt als Aboutaleb oproept om te werken aan een gezamenlijke taal waardoor Nederlanders en medelanders elkaar beter kunnen verstaan. Ik vind jou een uitstekend voorbeeld van wat hij verkondigt nl. Marokkanen die op een zelfbewuste wijze zonder zichzelf te verloochenen in mooi Nederlands autochtonen een antwoord geven op hun vooroordelen.



Hij was ooit eens journalist en later directeur van Forum (door de overheid gesubsidieerde migranten instelling). Als directeur heeft hij een kapitale fout gemaakt om een enquete te laten uitvoeren daags na 11 september waaruit zogenaamd bleek dat de meerderheid van de moslims achter de aanslagen zou staan. De hele enquete zat slecht inelkaar en behoorde als zodanig niet eens serieus genomen te worden, maar helaas heeft die hele enquete veel kapot gemaakt omdat veel Nederlanders daardoor geshockeerd waren.

Oh die enquëte. Nou dat was een goede zaak. Natuurlijk was het choquerend voor een aantal autochtonen dat ze merkten dat sommige medelanders wel begrip hadden voor iets wat henzelf vervulde met afschuw. Maar het heeft een dialoog op gang gebracht. Natuurlijk zijn er een hoop autochtone schreeuwers die zichzelf allen maar bevestigd voelden in hun vooroordelen. Maar er zijn ook een boel mensen die zichzelf beter zijn gaan inleven in het standpunt van moslims. Maar die maken wel minder lawaai dan de rest.