PDA

Bekijk Volledige Versie : FBI-documenten over Kerry gestolen



Waterval
28-03-04, 11:10
FBI-documenten over Kerry gestolen

Uitgegeven: 28 maart 2004 10:53
Laatst gewijzigd: 28 maart 2004 10:53

SAN FRANCISCO - Uit een huis van een historicus in San Francisco zijn documenten van de recherchedienst FBI over de Democratische presidentskandidaat John Kerry gestolen. Dat heeft de nieuwszender CNN zondag gemeld.

In de documenten staat gedetailleerde informatie over de wijze waarop de FBI Vietnam-veteraan Kerry begin jaren zeventig in de gaten hield. Historicus Gerald Nicosia zei tegen CNN dat hij veertien dozen met documenten had en dat er daarvan donderdag drie zijn gestolen. Verder is een aantal losse papieren ontvreemd.

Nicosia liet weten dat bij de inbraak voorzichtig en professioneel is gewerkt. Geen ruit was gebroken en camera's en andere dure spullen zijn niet meegenomen. De historicus vermoedt dat de inbraak uit politieke motieven is gepleegd.

Nicosia is auteur van een boek over de geschiedenis van Vietnam-veteranen. Door gebruik te maken van een wet op de vrijheid van informatie heeft hij de beschikking gekregen over ongeveer 20.000 FBI-documenten.

Nicosia heeft Kerry onlangs laten weten dat de FBI de politicus in het begin van de jaren zeventig schaduwde. De historicus stelde ook documenten beschikbaar aan The Los Angeles Times. Die krant publiceerde begin deze week een artikel over het schaduwen van Kerry door de FBI. Volgens de krant vergrootte de FBI de infiltratie in de groep Vietnam Veterans Against The War (VVAW) nadat de onderscheiden oorlogsheld Kerry zich in 1971 zich voor het Congres had uitgesproken tegen de voortdurende Amerikaanse bemoeienis met Vietnam. Kerry steunde deze protestgroep, zo blijkt uit de documenten.

Overal waar Kerry ging, volgden agenten en informanten hem. De FBI legde de inhoud van zijn toespraken vast en nam foto's van hem en zijn medeactivisten. De verslagen gingen naar FBI-directeur J. Edgar Hoover en president Nixon.

De documenten bevatten volgens de krant geen informatie of aanwijzingen dat Kerry de wet overtrad. In 1972 besloot de FBI het schaduwen van Kerry te stoppen, omdat “niets was gevonden wat hem met enige gewelddadige activiteit in verband bracht”.
nu.nl



Zo.. Laat de democratische verkiezingen maar beginnen...

theemuts
28-03-04, 11:54
Democratisch wel, maar ook gemanipuleerd. Eigenlijk zouden daar officiële Europese VN waarnemers heen moeten.

Waterval
28-03-04, 12:10
Geplaatst door theemuts
Democratisch wel, maar ook gemanipuleerd. Eigenlijk zouden daar officiële Europese VN waarnemers heen moeten.


Eeeeuh... De VS staat daar toch echt boven hoor. VN waarnemers zijn alleen in andere landen nodig, niet in het geciviliseerde Amerika. Trouwens, de hele wereld was getuige van de vorige verkiezingen... Did that make a difference?

mrz
28-03-04, 12:42
Ik zal dit vast weer gaan bezuren, maargoed ik hou van zuur. Anyway, yup, afraid it did.

Want toen, waren Bin Laden en Saddam plotsklaps ineens zogenaamd dezelfde persoon. :cheefbek:

taouanza
28-03-04, 12:43
Geplaatst door Waterval
Eeeeuh... De VS staat daar toch echt boven hoor. VN waarnemers zijn alleen in andere landen nodig, niet in het geciviliseerde Amerika. Trouwens, de hele wereld was getuige van de vorige verkiezingen... Did that make a difference?

Wallahiela.:moe:

Waterval
28-03-04, 12:45
Als Saddam = Bin Laden dan Bush is Saddam.


:loog:

Tomas
28-03-04, 12:45
Ik begrijp de link niet tussen diefstal en democratie. Maargoed. Ik begrijp ook al niet wat er nu precies mis is gegaan tijdens de vorige verkiezingen, voor zover ik weet was het simpelweg to close to call en hebben sommige nieuws media zich daar niet zoveel van aangetrokken. Alsof wat de telegraaf schrijft de nederlandse democratie is. Maarja, je meot wat als je een frustratie niet goed met voorbeelden weet te onderbouwen.

taouanza
28-03-04, 12:48
Geplaatst door Tomas
Ik begrijp de link niet tussen diefstal en democratie. Maargoed. Ik begrijp ook al niet wat er nu precies mis is gegaan tijdens de vorige verkiezingen, voor zover ik weet was het simpelweg to close to call en hebben sommige nieuws media zich daar niet zoveel van aangetrokken. Alsof wat de telegraaf schrijft de nederlandse democratie is. Maarja, je meot wat als je een frustratie niet goed met voorbeelden weet te onderbouwen.

Kiesmannen en wijken die werden geblokkeert om niet bij de stembussen te komen.

Simon
28-03-04, 12:52
Het kan ook een nieuwe Watergate affaire worden. Als aangetoond kan worden dat deze inbraak heeft plaatsgevonden in opdracht van de republikeinse partij dan gaat het ze veel stemmen kosten.

mrz
28-03-04, 12:59
Geplaatst door Waterval
Als Saddam = Bin Laden dan Bush is Saddam.


:loog:

Nee.

Bush maakt grapje naam Balkenende dan Waterval loopt achter op Bush? :duizelig: :(

Tomas
28-03-04, 19:13
Geplaatst door taouanza
Kiesmannen en wijken die werden geblokkeert om niet bij de stembussen te komen.

En al die demente bejaarden wilden massaal op de democratische tegenstander stemmen?

Matesis
28-03-04, 19:26
Ik denk ook niet dat die gestolen FBI-files zomaar tijdens de verkiezingscampagnes zullen opduiken als republiekeins contraoffensief,...dat zou pas echt dom zijn.....Maar het zou me niets verbazen als een vooraanstaande Amerikaanse Krant plots zou afkomen met extracten van die Files....

Nu Mulder en Scully nog en Hollywood bescjikt weer over een bestseller.. :D

Dutchguy
28-03-04, 19:33
Geplaatst door Matesis


Nu Mulder en Scully nog en Hollywood bescjikt weer over een bestseller.. :D

Trust no-one! :ninja:

Babbelaar
28-03-04, 19:43
Het voordeel van een democratie is dat dit soort dingen meestal naar buiten komen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Irak, waar Saddam met 99% van alle stemmen werd herkozen.

keizer
28-03-04, 20:02
Lekkere beveiliging bij de FBI

850
28-03-04, 20:18
Geplaatst door Babbelaar
Het voordeel van een democratie is dat dit soort dingen meestal naar buiten komen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Irak, waar Saddam met 99% van alle stemmen werd herkozen.

:roker: En die ene 1% werd opgepakt en gemartelt omdat hij niet op de grote leider had willen stemmen...........

taouanza
28-03-04, 22:27
Geplaatst door Tomas
En al die demente bejaarden wilden massaal op de democratische tegenstander stemmen?

Demente bejaarden waar heb je het over?

Tomas
29-03-04, 08:49
Geplaatst door taouanza
Demente bejaarden waar heb je het over?

Nee, waar heb jij het over? Ik kan me bij een door republiekeinen afgegrendelde wijk alleen maar een stelletje demente bejaarden voorstellen. Misschien moet je eens naar de VS op vakantie gaan, dan kan je je dergelijke opmerkingen over wijken afgrendelen wat beter plaatsen. Hoe stel jij je dat in nederland voor een wijk afgrendelen tijdens de verkiezingen?

taouanza
29-03-04, 10:12
Geplaatst door Tomas
Nee, waar heb jij het over? Ik kan me bij een door republiekeinen afgegrendelde wijk alleen maar een stelletje demente bejaarden voorstellen. Misschien moet je eens naar de VS op vakantie gaan, dan kan je je dergelijke opmerkingen over wijken afgrendelen wat beter plaatsen. Hoe stel jij je dat in nederland voor een wijk afgrendelen tijdens de verkiezingen?


Ik kan me heel veen dingen niet bij de VS voorstellen maar het gebeurt toch.

Tomas
29-03-04, 10:15
Geplaatst door taouanza
Ik kan me heel veen dingen niet bij de VS voorstellen maar het gebeurt toch.

Ja, dat ook en er wordt een hoop kolder verzonnen om de haat tegen de VS groter te maken. Zijn de feiten soms niet voldoende?