PDA

Bekijk Volledige Versie : Hamas : Bush is de vijand van de Islam



Joesoef
28-03-04, 19:06
Gaza's New Hamas Chief Says Bush 'Enemy of Islam'
Sun Mar 28, 2004 08:43 AM ET


By Shahdi el-Kashif
GAZA (Reuters) - The new Hamas leader in Gaza said Sunday President Bush is the enemy of God and Islam but stopped short of threatening revenge on Americans as he has on Israel for its killing of the militant group's founder.

Driven underground by Israel's vow to wipe out the remaining Hamas leadership by air strike, Abdel Aziz al-Rantissi emerged briefly for a fiery open-air speech before 5,000 people in the main courtyard of Gaza City's Islamic University.

Israeli warplanes roared overhead at one point during his address and the crowd gazed skyward nervously. But Rantissi seemed unmoved and kept speaking. He was flanked by armed bodyguards and stood on a podium close to the throng.

Rantissi, who last June survived an Israeli missile strike of the kind that killed Hamas founder Sheikh Ahmed Yassin a week ago, said Thursday's U.S. veto of a U.N. Security Council resolution condemning Yassin's assassination was no surprise.

"We realize that Bush is the enemy of God, the enemy of Islam and Muslims. America declared war on God. (Israeli Prime Minister Ariel) Sharon declared war on God and God declared war on America, Bush and Sharon," he said.

"The war of God goes on against them and I can see victory arising from the land of Palestine by the hand of Hamas," Rantissi said of the militant faction behind suicide bombings that have killed hundreds of Israelis.

A grassroots movement challenging mainstream Palestinian authority and its policy of negotiations with Israel, Hamas seeks not just to roll back Israeli occupation in Gaza and the West Bank but to destroy the Jewish state.

After Yassin's assassination, leaders of Hamas said it had the right to target Sharon. But they stressed it would stick to policy of eschewing attacks on foreign, including U.S., targets.

Rantissi again vowed Hamas would hit Israel hard over Yassin's slaying. "I remind you that ... we do not forget the blood of our martyrs," he told the crowd, in which many people held up portraits of the elderly, wheelchair-bound cleric.

Rantissi called on Arab states to sever any relations they had with Israel but said they only looked weak following the weekend postponement of an Arab League summit in a dispute over democratic reform proposals.

"The blood of Yassin is urging you to shut down the (Israeli) embassies and representative offices. Stop meeting the killers. Stop meeting Sharon. Boycott them, commercially, diplomatically and culturally and in security (contacts)."

The assassination of Yassin disturbed summit preparations by exposing the impotence of Arab governments which mustered no response stronger than ritual words of condemnation.



--------------------------------------------------------------------------------

© Copyright Reuters 2004

observer
28-03-04, 19:38
gelukkig luisten normale mensen niet naar dit soort schuimbekkende haatverkopers met een illusie dat ze de waarheid in pacht hebben

theemuts
28-03-04, 19:52
Dit is nou het verderfelijke van religieuse mensen. De verstrengeling van religie en politiek.

Zeg nou gewoon dat Bush je vijand is, en dat je hem haat, maar niet dat hij de vijand van God is, want wie is dan God?

barfly
28-03-04, 20:42
Ik zag vandaag Rantissi inderdaad een toespraak houden, helaas voor hem heeft hij nog niet een 10e van het charisma van Yassin maarja. Wat ik inderdaad opvallend vond, wat het God/Allah aan de haren erbij sleuren alsof God/Allah niks anders te doen heeft... Ik zie het als volksmennereij, ze hebben niets anders in die streken.

Julien
28-03-04, 20:55
Ik sluit me aan bij theemuts,

hou eens op het het politikiseren van de Islam!! De Islam is een geloof, geen politiek. Je kan nog zo'n hekel hebben aan de Amerikanen, maar daar een geloofskwestie van maken is zo ultra-dom!

Fundamentalisten, ga lekker bidden en leven volgens je regels maar hits geen mensen op met dikt stomme geblaat. Er is genoeg oorlog in de wereld. :zwaai:

Victory
28-03-04, 21:14
Vrede zij met de moslims,

Politiek is een deel van Islam. Mensen die het hebben over een 'politiek Islam' hebben even veel verstand als mensen die het hebben over 'fundamentalistische moslims'.

Abdel Aziz al-Rantissi is een juiste keus als toekomstige leider van Hamas. De illegale zionistische staat zal als Allah(swt) het wilt zo snel mogelijk met de grond gelijk gemaakt worden.

barfly
28-03-04, 21:18
Geplaatst door Victory
Vrede zij met de moslims,

Politiek is een deel van Islam. Mensen die het hebben over een 'politiek Islam' hebben even veel verstand als mensen die het hebben over 'fundamentalistische moslims'.

Abdel Aziz al-Rantissi is een juiste keus als toekomstige leider van Hamas. De illegale zionistische staat zal met de wil van Allah(swt) zo snel mogelijk met de grond gelijk gemaakt worden.

Ik ben blij dat je d'r weer bent Victory! :)

joop.r
28-03-04, 21:18
Geplaatst door Joesoef
Gaza's New Hamas Chief Says Bush 'Enemy of Islam'
Sun Mar 28, 2004 08:43 AM ET


By Shahdi el-Kashif
GAZA (Reuters) - The new Hamas leader in Gaza said Sunday President Bush is the enemy of God and Islam but stopped short of threatening revenge on Americans as he has on Israel for its killing of the militant group's founder.

Driven underground by Israel's vow to wipe out the remaining Hamas leadership by air strike, Abdel Aziz al-Rantissi emerged briefly for a fiery open-air speech before 5,000 people in the main courtyard of Gaza City's Islamic University.

Israeli warplanes roared overhead at one point during his address and the crowd gazed skyward nervously. But Rantissi seemed unmoved and kept speaking. He was flanked by armed bodyguards and stood on a podium close to the throng.

Rantissi, who last June survived an Israeli missile strike of the kind that killed Hamas founder Sheikh Ahmed Yassin a week ago, said Thursday's U.S. veto of a U.N. Security Council resolution condemning Yassin's assassination was no surprise.

"We realize that Bush is the enemy of God, the enemy of Islam and Muslims. America declared war on God. (Israeli Prime Minister Ariel) Sharon declared war on God and God declared war on America, Bush and Sharon," he said.

"The war of God goes on against them and I can see victory arising from the land of Palestine by the hand of Hamas," Rantissi said of the militant faction behind suicide bombings that have killed hundreds of Israelis.

A grassroots movement challenging mainstream Palestinian authority and its policy of negotiations with Israel, Hamas seeks not just to roll back Israeli occupation in Gaza and the West Bank but to destroy the Jewish state.

After Yassin's assassination, leaders of Hamas said it had the right to target Sharon. But they stressed it would stick to policy of eschewing attacks on foreign, including U.S., targets.

Rantissi again vowed Hamas would hit Israel hard over Yassin's slaying. "I remind you that ... we do not forget the blood of our martyrs," he told the crowd, in which many people held up portraits of the elderly, wheelchair-bound cleric.

Rantissi called on Arab states to sever any relations they had with Israel but said they only looked weak following the weekend postponement of an Arab League summit in a dispute over democratic reform proposals.

"The blood of Yassin is urging you to shut down the (Israeli) embassies and representative offices. Stop meeting the killers. Stop meeting Sharon. Boycott them, commercially, diplomatically and culturally and in security (contacts)."

The assassination of Yassin disturbed summit preparations by exposing the impotence of Arab governments which mustered no response stronger than ritual words of condemnation.



--------------------------------------------------------------------------------

© Copyright Reuters 2004

Heb jj ooit wel eens iets van je zelf geschreven.
En of er nog landen zijn die Hamas serieus nemen nu zelfs staten in het midden oosten er niet meer uitkomen.

taouanza
28-03-04, 21:18
Geplaatst door Victory
Vrede zij met de moslims,

Politiek is een deel van Islam. Mensen die het hebben over een 'politiek Islam' hebben even veel verstand als mensen die het hebben over 'fundamentalistische moslims'.

Abdel Aziz al-Rantissi is een juiste keus als toekomstige leider van Hamas. De illegale zionistische staat zal met de wil van Allah(swt) zo snel mogelijk met de grond gelijk gemaakt worden.

Waar kom jij ineens vandaan?????:verward:

joop.r
28-03-04, 21:27
Geplaatst door Victory
Vrede zij met de moslims,

Politiek is een deel van Islam. Mensen die het hebben over een 'politiek Islam' hebben even veel verstand als mensen die het hebben over 'fundamentalistische moslims'.

Abdel Aziz al-Rantissi is een juiste keus als toekomstige leider van Hamas. De illegale zionistische staat zal met de wil van Allah(swt) zo snel mogelijk met de grond gelijk gemaakt worden.

En dat durf jij als gelovig moslim uit de naam van Allhah te zeggen
ik zou mij gaan schamen als ik jou was.

Al3arbi
28-03-04, 21:30
Duidelijk. De geleerde Islamofielen en Islamofoben van MarocNL hebben gesproken. Het hoge fatwa-woord is eruit. God bless the United States of America.



Heb jj ooit wel eens iets van je zelf geschreven.

Humoooooor :haha: ! ! !http://www.ml75.nl/images/smilies/lol.gif ! ! !

theemuts
28-03-04, 21:35
Al3arbie, dat "god bless America" daar spuug ik ook op. Vreselijk.

Net zo erg als wat die Rantissi hier doet.

En Victory, juist omdat jij en nog meer moslims politiek een onderdeel vinden van de islam, en daardoor onderdeel van een repressieve denkwijze, is het juist zo fout en heb ik een hekel aan religie. Zoals ik ook een hekel heb aan een eenpartijstelsel.

Victory
28-03-04, 21:42
Vrede zij met de moslims,

'met de wil van Allah(swt)' had 'als Allah(swt) het wilt' moeten zijn.

joop.r
28-03-04, 21:48
Geplaatst door Victory
Vrede zij met de moslims,

'met de wil van Allah(swt)' had 'als Allah(swt) het wilt' moeten zijn.

Nog een die alleen maar kan napraten en zelf geen mening heeft .

..zapper
28-03-04, 22:30
Ik vind het nogal bedenkelijk, het straalt natuurlijk geen vertrouwen uit. Eerst maakt deze meneer bekend dat ze een kaartspel hebben gemaakt en doelgerichte liquidaties zullen uitvoeren. Een dag later maakt diezelfde meneer bekend dat heel Israel zal beven, mi doelt dat niet op doelgerichte liquidaties, ook laat hij weten geen acties vanuit Hamas tegen Amerika te ondernemen. Nu stookt hij Hamas ook op tegen Amerika. Ik ben erg nieuwsgierig wat deze meneer morgen roept, dat de wereld zal beven in het universum? Het enige wat deze meneer mi bereikt is een groeiende tegenstand jegens de Hamas en een verminderd begrip voor de Palestijnse situatie.