PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie laat nou eigenlijk de Palestijnen in de steek??



Julien
29-03-04, 01:16
Tunesië stelt Arabische top uit

Uitgegeven: 28 maart 2004 20:14

TUNIS - Tunesië heeft zaterdag besloten de Arabische top voor onbepaalde tijd uit te stellen. De tweedaagse bijeenkomst had maandag moeten beginnen.

Het besluit kwam op de dag dat de ministers van Buitenlandse Zaken van de 22 leden tellende Arabische Liga in Tunesië ruim negen uur vooroverleg voerden. Naar verluidt slaagden zij er niet in de meningsverschillen over hervormingsplannen en over de aanpak van het Arabisch-Israëlische conflict te overbruggen. Bij de discussie achter gesloten deuren was vooral onenigheid over een geplande verklaring over mensenrechten en democratie.

Sommige deelnemers toonden zich verrast of geschokt door de afzegging op de valreep. De Jordaanse minister van Buitenlandse Zaken, Marwan Moasher, zei zondagochtend dat nu snel een nieuwe tijd en plaats moeten worden vastgesteld voor een Arabische top. Egypte heeft zich bereid verklaard voor gastheer te spelen.

Het is de eerste keer sinds de oprichting van de Arabische Liga 57 jaar geleden dat het gastland een top afgelast, terwijl al de laatste voorbereidingen op ministerieel niveau aan de gang zijn. In een door het Tunesische staatspersbureau TAP verspreide verklaring klaagt Tunesië dat bij de gesprekken over de ontwerpverklaringen geen overeenstemming kon worden bereikt over de “absolute afwijzing van het extremisme, het fanatisme, het geweld en het terrorisme”.

Abdel Aziz al-Rantissi, leider in de Gazastrook van de militante Palestijnse beweging Hamas, noemde het spijtig dat de top niet doorgaat. Hij had gehoopt op een gezamenlijke Arabische reactie op de liquidatie van de geestelijke leider van Hamas, sjeik Yassin. Israël bracht Yassin begin deze week om het leven.

Israël reageerde positief op het afgelasten van de top. Een regeringsfunctionaris zei dat de Arabische wereld verandert en dat de vijandelijke houding ten opzichte van Israël niet langer “een gemeenschappelijke noemer” is.
---

Julien
29-03-04, 01:21
weinig pan-arabisme dus.. ze zijn net zo verdeeld als ons in Europa.

maar wat me opviel, er is dus geen gemeenschappelijk Arabisch standpunt voor de liquidatie van Yassin. Sommige moslims hebben hun mond vol van mogelijke partijdigheid van het Westen voor Israel, maar laat die dan eerst kijken naar de eigen Arabische wereld. Wat heeft de Arabische wereld in de geschiedenis (en dan niet de afgelopen 50 jaar alleen, maar de afgelopen honderden jaren) gedaan voor de Palestijnen??

Is het bijvoorbeeld niet zo dat Jordanie geen Palestijnse vluchtelingen wil opnemen in het land en dat Palestijnen in Jordanie net zo goed 2erangsburgers zijn net als in Israel.

Ik heb ook met de Palestijnen te doen, maar ik erger me echt aan die krokodillentranen van sommige moslims in het Westen. Protesteer danb ook tegen landen als Jordanie.

850
29-03-04, 02:06
Geplaatst door Julien
weinig pan-arabisme dus.. ze zijn net zo verdeeld als ons in Europa.

maar wat me opviel, er is dus geen gemeenschappelijk Arabisch standpunt voor de liquidatie van Yassin. Sommige moslims hebben hun mond vol van mogelijke partijdigheid van het Westen voor Israel, maar laat die dan eerst kijken naar de eigen Arabische wereld.

:melig: Zelfs hier op het forum heb je kinderlijke kibbelpartijtjes onderling..........Freya en Ron kiften erop los over de ruggen vd Palestijnen heen....

Tomas
29-03-04, 07:55
Geplaatst door 850
:melig: Zelfs hier op het forum heb je kinderlijke kibbelpartijtjes onderling..........Freya en Ron kiften erop los over de ruggen vd Palestijnen heen....

De eigen status is bijna altijd belangrijker.

Neem b.v. de AEL, die zijn zelfs bereid om de langzaam groeiende sympathie voor de Palestijnen onder de Nederlandse bevolking, op te offeren middels vlagverbranding voor hun eigen positie.

jada
29-03-04, 07:59
Ha Tomas,

Blij je weer te zien.

Tomas
29-03-04, 08:03
Geplaatst door jada
Ha Tomas,

Blij je weer te zien.

Nou, fijn...

Leuke avatar.

Julien
29-03-04, 09:38
Geplaatst door Tomas
De eigen status is bijna altijd belangrijker.

Neem b.v. de AEL, die zijn zelfs bereid om de langzaam groeiende sympathie voor de Palestijnen onder de Nederlandse bevolking, op te offeren middels vlagverbranding voor hun eigen positie.

ik heb dat ritueel van vlagverbranding sowieso nooit gesnapt

Tomas
29-03-04, 09:43
Geplaatst door Julien
ik heb dat ritueel van vlagverbranding sowieso nooit gesnapt

Dat kwetst. Soms heb je daar behoefte aan. Een soort van machteloze woedde tonen. Het uiteindelijke netto resultaat is echter bijna altijd negatief. Dat weet bijna iedereen. Alleen als je overmand bent door emoties is het ietwat lastig om je dat te realiseren. Echter bij Nabil en de jochies die de vlaggen zo graag wilden verbranden kon ik dat niet zo 123 aflezen.

theemuts
29-03-04, 09:52
Echter bij Nabil en de jochies die de vlaggen zo graag wilden verbranden kon ik dat niet zo 123 aflezen.

Nee daar was het een vooraf aangekondigde weloverwogen aktie.

Tomas
29-03-04, 09:55
Geplaatst door theemuts
Nee daar was het een vooraf aangekondigde weloverwogen aktie.

Dat had ik ook begrepen en daarom maakt Nabil zich uiterst verdacht omtrent zijn motieven. De Palestijnen zijn minder belangrijk dan zijn persoonlijke status. Want dat laatste is denk ik wel degelijk versterkt in zijn wereldje. Het kan ook zijn dat ie ontiegelijk dom is en de consequenties niet begrijpt, maar na al die tijd prikken hier met hem, acht ik dat erg onwaarschijnlijk.

mulan
29-03-04, 10:20
He Tomas... :D

freya
29-03-04, 10:24
Geplaatst door 850
:melig: Zelfs hier op het forum heb je kinderlijke kibbelpartijtjes onderling..........Freya en Ron kiften erop los over de ruggen vd Palestijnen heen....

:moe:

Tomas
29-03-04, 10:25
Geplaatst door mulan
He Tomas... :D

He dochtertje! Alles goed?

freya
29-03-04, 10:28
Geplaatst door Tomas
Dat kwetst. Soms heb je daar behoefte aan. Een soort van machteloze woedde tonen. Het uiteindelijke netto resultaat is echter bijna altijd negatief.

Klopt.
Vlagverbranden wordt alleen begrepen door de mensen die het toch al met je eens zijn.

Preken voor eigen parochie dus.
Ik zie niet hoe je daar een ander volk mee kan helpen.

Rabi'ah.
29-03-04, 10:33
Geplaatst door Tomas
De eigen status is bijna altijd belangrijker.

Neem b.v. de AEL, die zijn zelfs bereid om de langzaam groeiende sympathie voor de Palestijnen onder de Nederlandse bevolking, op te offeren middels vlagverbranding voor hun eigen positie.

:ergleuk: :moe:

catharina
29-03-04, 10:38
Geplaatst door Tomas
De eigen status is bijna altijd belangrijker.

Neem b.v. de AEL, die zijn zelfs bereid om de langzaam groeiende sympathie voor de Palestijnen onder de Nederlandse bevolking, op te offeren middels vlagverbranding voor hun eigen positie.
Bijna alle AEL acties lijken er op gericht om juist afbreuk te doen aan sympathie voor de Palestijnse zaak. Of denk je dat de mensen die op de snelweg werden lastiggevallen door AEL'ers in bivakmuts tot nadenken over de Palestijnse zaak zijn gemotiveerd? En hoe komt het over om het symbool van terrorisme, sheikh yassin, als een held te gaan vereren? Israël mag zich in haar handen wrijven met de AEL, en is misschien best bereid om ze wat geld te doneren.

mulan
29-03-04, 10:41
Geplaatst door Tomas
He dochtertje! Alles goed?

:zwaai: ........en is het een beetje gezellig geweest zonder mij?...Nee he... :engel:

Tomas
29-03-04, 10:43
Geplaatst door mulan
:zwaai: ........en is het een beetje gezellig geweest zonder mij?...Nee he... :engel:

Wat een vraag!

Natuurlijk niet. Ik prik hier echt alleen nog maar op automatisme.

jada
29-03-04, 10:46
Geplaatst door Tomas
Nou, fijn...

Leuke avatar.

Wist wel dat je er om moest lachen, ik zal hem weer veranderen, maar het valt niet mee om een passend plaatje te vinden. Ben niet zo'n expert in die dingen.

Gr. Jada

Julien
29-03-04, 12:36
Geplaatst door jada
Wist wel dat je er om moest lachen, ik zal hem weer veranderen, maar het valt niet mee om een passend plaatje te vinden. Ben niet zo'n expert in die dingen.

Gr. Jada

gewoon googelen op kleine images ;)

Al Sawt
29-03-04, 12:44
Geplaatst door catharina
Bijna alle AEL acties lijken er op gericht om juist afbreuk te doen aan sympathie voor de Palestijnse zaak. Of denk je dat de mensen die op de snelweg werden lastiggevallen door AEL'ers in bivakmuts tot nadenken over de Palestijnse zaak zijn gemotiveerd? En hoe komt het over om het symbool van terrorisme, sheikh yassin, als een held te gaan vereren? Israël mag zich in haar handen wrijven met de AEL, en is misschien best bereid om ze wat geld te doneren. Dus acties van een groepje, kan negatieve gevolgen hebben voor een grote groep mensen 3500 km verder?

Al Sawt
29-03-04, 12:50
Het feit dat de top niet doorgegaan is, moet als een overwinning worden beschouwd van de waarheid.

De verdeeldheid en verraad, valt door de gevoerde beleid van VS en Israel niet te verbergen.

Daardoor verliezen de Arabische despoten, het laatste restant van hun geloofwaardigheid. En het is nu duidelijk waar hun loyaliteit ligt.


Al met al goede nieuws.

jada
29-03-04, 13:21
Geplaatst door Julien
gewoon googelen op kleine images ;)

Dank je wel. :)

taouanza
29-03-04, 13:27
Geplaatst door Julien
Tunesië stelt Arabische top uit

Uitgegeven: 28 maart 2004 20:14

TUNIS - Tunesië heeft zaterdag besloten de Arabische top voor onbepaalde tijd uit te stellen. De tweedaagse bijeenkomst had maandag moeten beginnen.

Het besluit kwam op de dag dat de ministers van Buitenlandse Zaken van de 22 leden tellende Arabische Liga in Tunesië ruim negen uur vooroverleg voerden. Naar verluidt slaagden zij er niet in de meningsverschillen over hervormingsplannen en over de aanpak van het Arabisch-Israëlische conflict te overbruggen. Bij de discussie achter gesloten deuren was vooral onenigheid over een geplande verklaring over mensenrechten en democratie.

Sommige deelnemers toonden zich verrast of geschokt door de afzegging op de valreep. De Jordaanse minister van Buitenlandse Zaken, Marwan Moasher, zei zondagochtend dat nu snel een nieuwe tijd en plaats moeten worden vastgesteld voor een Arabische top. Egypte heeft zich bereid verklaard voor gastheer te spelen.

Het is de eerste keer sinds de oprichting van de Arabische Liga 57 jaar geleden dat het gastland een top afgelast, terwijl al de laatste voorbereidingen op ministerieel niveau aan de gang zijn. In een door het Tunesische staatspersbureau TAP verspreide verklaring klaagt Tunesië dat bij de gesprekken over de ontwerpverklaringen geen overeenstemming kon worden bereikt over de “absolute afwijzing van het extremisme, het fanatisme, het geweld en het terrorisme”.

Abdel Aziz al-Rantissi, leider in de Gazastrook van de militante Palestijnse beweging Hamas, noemde het spijtig dat de top niet doorgaat. Hij had gehoopt op een gezamenlijke Arabische reactie op de liquidatie van de geestelijke leider van Hamas, sjeik Yassin. Israël bracht Yassin begin deze week om het leven.

Israël reageerde positief op het afgelasten van de top. Een regeringsfunctionaris zei dat de Arabische wereld verandert en dat de vijandelijke houding ten opzichte van Israël niet langer “een gemeenschappelijke noemer” is.
---


Kun je nagaan al die sukkels die roepen dat moslims het met elkaar eens zijn en dat ze elkaar de hand boven het hoofd houden.
Al kwamen ze bij elkaar het is en blijft een poppenkast.
Ik heb zelfs gehoord dat ze een script krijgen waar ze zich aan moeten houden. Ik weet niet op het klopt.
Maar gezien hun resultaten is het toch een poppenkast.:moe:

freya
29-03-04, 13:28
Geplaatst door Al Sawt
Dus acties van een groepje, kan negatieve gevolgen hebben voor een grote groep mensen 3500 km verder?

Als je er van uit gaat dat de oplossing van het probleem hier in het westen ligt wel ja.

Van hun Arabische buurregimes moeten de Palestijnen het iig ook niet hebben :moe:

Het westen houdt het probleem in stand, dus hier in het westen moet een einde komen aan de onvoorwaardelijke steun aan Israel. En dat bereik je niet door mensen, die op dit moment aan het twijfelen zijn over het beleid van Israel, tegen je in het harnas te jagen.

theemuts
29-03-04, 13:36
Het westen houdt het probleem in stand, dus hier in het westen moet een einde komen aan de onvoorwaardelijke steun aan Israel.

Stel dat dit gebeurt, lost dat het de problemen voor de Palestijnen op?
Stel dat Israel overvallen wordt door alle Arabische landen. En ze krijgen geen steun van het westen, denk je dat de Arabieren dan in korte tijd de Palestijnen een eigen staatje zouden geven?

Het westen moet niet de steun aan Israel opzeggen, wel moet ze die steun normaliseren. Dezelfde regels voor Israel als andere landen. Dezelfde hulp voor Israel als andere landen.
Dezelfde hulp voor Israel als aan de Palestijnen, en Israel opleggen dat er een Palestijns staatje komt die volgens de grenzen van 1967 moet worden vastgesteld.

Stel dat de Arabische landen dan weer eens zouden proberen Israel helemaal van de kaart te vegen nadat de Palestijnen de eigen staat gekregen hebben, moet het westen dat dan laten gebeuren?

catharina
29-03-04, 13:45
Geplaatst door Al Sawt
Dus acties van een groepje, kan negatieve gevolgen hebben voor een grote groep mensen 3500 km verder?
Laten we het erop houden dat het in elk geval geen positieve gevolgen zal hebben.

Tomas
29-03-04, 13:49
Geplaatst door theemuts
Stel dat dit gebeurt, lost dat het de problemen voor de Palestijnen op?
Stel dat Israel overvallen wordt door alle Arabische landen. En ze krijgen geen steun van het westen, denk je dat de Arabieren dan in korte tijd de Palestijnen een eigen staatje zouden geven?

Het westen moet niet de steun aan Israel opzeggen, wel moet ze die steun normaliseren. Dezelfde regels voor Israel als andere landen. Dezelfde hulp voor Israel als andere landen.
Dezelfde hulp voor Israel als aan de Palestijnen, en Israel opleggen dat er een Palestijns staatje komt die volgens de grenzen van 1967 moet worden vastgesteld.

Stel dat de Arabische landen dan weer eens zouden proberen Israel helemaal van de kaart te vegen nadat de Palestijnen de eigen staat gekregen hebben, moet het westen dat dan laten gebeuren?

Ik denk dat Freija ook bedoelt dat de huidige steun van Nederland aan Israel veel te groot, onvoorwaardelijk en kritiekloos is.

Als Israel serieus bederigt wordt, dan hebben we het over een heel andere situatie. Daar is heden ten dage absoluut geen sprake van.

Al Sawt
29-03-04, 14:02
Geplaatst door theemuts

Stel dat de Arabische landen dan weer eens zouden proberen Israel helemaal van de kaart te vegen nadat de Palestijnen de eigen staat gekregen hebben, moet het westen dat dan laten gebeuren? Het Westen heeft, haar jodenprobleem(niks antisemitisch mee bedoelend) naar het MO geexporteerd. Als Europa die probleem als een boemerang terug wil krijgen, dan moet het zeker mee gaan bemoeien.

Faithless
29-03-04, 15:13
Geplaatst door Al Sawt
Het Westen heeft, haar jodenprobleem(niks antisemitisch mee bedoelend)

Lekker simpel, die toevoeging. Maar wat bedoel je dan met:
jodenprobleem?