PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke krant lees jij?



NIS
28-03-04, 21:03
Welke krant lezen jullie en waarom? Zelf heb een abonnement op het NRC. Objectief, staan goed in het allochtonen vraagstuk, wetenschap en hebben natuurlijk goede economische pagina's.

taouanza
28-03-04, 21:07
De Metro als ik met de metro moet.

Babbelaar
28-03-04, 21:14
Heb helaas geen geld voor een abbo. Maar de volkskrant en NRC koop ik vaak los. De volkskrant zoiezo iedere zaterdag, dus daarop heb ik maar gestemd.

barfly
28-03-04, 21:15
Geplaatst door NIS
Welke krant lezen jullie en waarom? Zelf heb een abonnement op het NRC. Objectief, staan goed in het allochtonen vraagstuk, wetenschap en hebben natuurlijk goede economische pagina's.

Ik lees alleen de NRC omdat ik die online kan lezen en NRC vult mijn mailbox met hun spannende voorpagina' s.

Als ik een krant zou willen hebben op mijn huisadres dan kies ik voor de Gooi en Eemlander :)

vgeld
28-03-04, 21:21
Ik word in de trein vreemd aangekeken als ik mijn NRC uit de tas tevoorschijn haal.
Ik zal even de kranten samenvatten:
NRC: hoor, wederhoor en feiten
Volkskrant: pretentieus
Telegraaf: hoeren, Vanessa's en 2hands auto's
Trouw: een krant die hoe dan ook op de kop gaat

Babbelaar
28-03-04, 21:25
Geplaatst door vgeld
Ik word in de trein vreemd aangekeken als ik mijn NRC uit de tas tevoorschijn haal.
Ik zal even de kranten samenvatten:
NRC: hoor, wederhoor en feiten
Volkskrant: pretentieus
Telegraaf: hoeren, Vanessa's en 2hands auto's
Trouw: een krant die hoe dan ook op de kop gaat

De NRC is toch een avondkrant? Of lees jij die pas de volgende dag in de trein? Dan vindt ik het niks gek dat mensen je raar aankijken. :hihi:

Trouw heeft soms ook goede artikelen. Maar te weinig om 'm te kopen. Vaak veel van die reli kul.

vgeld
28-03-04, 21:36
Geplaatst door Babbelaar
De NRC is toch een avondkrant? Of lees jij die pas de volgende dag in de trein? Dan vindt ik het niks gek dat mensen je raar aankijken. :hihi:

Trouw heeft soms ook goede artikelen. Maar te weinig om 'm te kopen. Vaak veel van die reli kul.

Correct.
NRC is niet alleen een nieuwskrant maar ook een (gefundeerd) opiniekrant en dus neem ik bijna elke dag de NRC mee om maar niet ten prooi te vallen aan de milieuvervuilende en papier(zonde) van Metro en Spits.

theemuts
28-03-04, 21:41
Alle vier.

vgeld
28-03-04, 21:46
Geplaatst door theemuts
Alle vier.
Jij gaat naar de bib. Daar gaat de vraag niet om. Ik lees(scan) misschien 6 a 7 kranten per dag in de bib. maar mijn krant is NRC.

Simon
28-03-04, 22:49
Ik heb geen abonnement meer omdat ik veel kranten online lees zoals NRC, Volkskrant, Parool, New York Times, Haaretz. Maar wel een abonnement op Vrij Nederland ! En ik koop ook wel los kranten.

Marsipulami
28-03-04, 22:54
Ik ben geabboneerd op de online-versie van de Standaard. Maar die staat niet in het lijstje. :fpotver: :lachu:

theemuts
28-03-04, 23:13
Nee ik heb zes abonnementen, waaronder een regionaal :fpetaf:

kspeciaal
28-03-04, 23:52
Dankzij www.kranten.com heb ik mijn lijstje kunnen samenstellen van de belangrijkste landelijke kranten oa Volkskrant, NRC, Trouw, Telegraaf (ook! het houdt me soms scherp)!),...maar ik heb ook twee belgische kranten en en natuurlijk mijn favoriete lokale krant "De Limburger" op de lijst om lokaal op de hoogte te blijven!
Op de site (kranten.com) kun je de belangrijkste dagelijkse onderwerpen vinden per krant, een soort globale Scan tijdens mijn eerste kopje koffie op het werk, interessante onderwerpen lees ik uit in de loop van da dag!
Alle bovengenoemde kranten zijn gratis online (in een sobere versie) te bekijken na een eenmalige registratie. Dus een abonnement is niet echt nodig, vooral als je zo weinig tijd hebt! Voor meer diepgang lees ik de weekelijkse Elsevier, niet echt "allochtoonvriendelijk", maar je hebt er veel aan als je die maar met de juiste bril leest!!

Zo blijf ik redelijk op de hoogte! Oh ja! was bijna vergeten het belangrijke aandeel van Nieuws van de dag rubriek van maroc.nl in het verrijken van mijn kennis over Multi/Inter-cultureel Nederland !

kspeciaal
29-03-04, 00:01
Was vegeten te zeggen dat mijn favoriete krantje toch NRC is!

Vraagje: Zijn er ook mensen die gebruik maken van de site: www. aljazeera.net van Aljazeera. Ik ben persoonlijk zeer te spreken over hun achtergrond rapportages/analyses op oa "speciale Dossiers". Weliswaar in het arabisch maar wel zeer interessant ! Wat vinden jullie ervan? en zijn er misschien andere sites die , met enige objectiviteit en zonder al te veel propaganda , vanuit een arabische oogpunt berichten?

Barbarije
29-03-04, 00:03
Ik ben geabonneerd op de NRC. Het is alleen jammer dat het een avondkrant is, zodat ik s'ochtends als ik de trein neem, toch in die Metro sta te bladeren, terwijl ik op dat moment een goede krant wil lezen met diepgaande onderwerpen. Voordeel van zo'n avondkrant is natuurlijk wel dat je kan lezen wat er in de loop van de dag is gebeurt.

Volkskrant koop ik soms op de zaterdag.

Simon, hoe kun je die kranten online lezen zonder er geabonneerd op te zijn, hoe werkt dat? Zou graag de Volkskrant wel online willen lezen als dat mogelijk is.

Anwaro
29-03-04, 00:11
De metro is de enige krant die je in de spits kan lezen zonder ruzie te krijgen met mede treinreizigers.

Ron Haleber
29-03-04, 09:13
Ik lees alleen maar "Le Matin du Sahara" van Ahmed el Alaoui.


Ik hou van zo'n franstalige krant die ook originele documenten aanbiedt!

Vgeld, al die buitenlanse kranten met hun roddels over Marokko en de Marokkanen die hoor jij toch niet te lezen - komen onze strot uit!




Amice, vergeet ff niet dat onze top-journalist Ali Mrabet op 15 april op het KIT komt,

Hij zal daar de Marokkaanse Sahara tegenover het Polisario verdedigen!

Ik zie je daar wel! Steek een Marokkaans vlaggetje op je revers - dan vind ik je terug!

taouanza
29-03-04, 09:25
Geplaatst door theemuts
Nee ik heb zes abonnementen, waaronder een regionaal :fpetaf:

Je kan ook gewoon de NEEsticker van je brievenbus halen.

Joesoef
29-03-04, 09:33
Geplaatst door Barbarije
hoe kun je die kranten online lezen zonder er geabonneerd op te zijn, hoe werkt dat? Zou graag de Volkskrant wel online willen lezen als dat mogelijk is.

Het bezorg adres op geven van een bestaande abonnee met jouw email adres.

Daviddavid
29-03-04, 09:59
Twee abonnementen: Volkskrant en NRC

..zapper
29-03-04, 10:06
De Telegraaf en de Limburger, verder alle artikelen waar anderen mij op wijzen. Van beide wil ik echter niet zeggen dat ik het goede kranten vind, beide staan op internet (de Telegraaf heeft een volledig op internet gebaseerd abonnement zonder dat je een papieren editie in je brievenbus krijgt) en ook de Telegraaf omdat ik zonder moeite door hun kleur heen kan kijken (vind ik bij NRC en Volkskrant veel moeilijker, die zijn daar slimmer in) en de Limburger vanwege mijn roots.

keizer
29-03-04, 10:17
Ik lees vrijwel alle kranten uit NL, Duitsland, Engeland en Frankrijk en als het nieuws ertoe aanleiding geeft ook uit andere landen via de Babelfish vertaalpagina.

Ik heb geen abo omdat ik in een flat woon en geen zin heb om 's morgens de krant uit de brievenbus te halen

freya
29-03-04, 10:40
Ik lees alles online en in de bieb

Maar Trouw heeft steeds meer mijn voorkeur, vanwege de levensbeschouwelijke artikelen.

NIS
29-03-04, 10:42
Geplaatst door kspeciaal
Dankzij www.kranten.com heb ik mijn lijstje kunnen samenstellen van de belangrijkste landelijke kranten oa Volkskrant, NRC, Trouw, Telegraaf (ook! het houdt me soms scherp)!),...maar ik heb ook twee belgische kranten en en natuurlijk mijn favoriete lokale krant "De Limburger" op de lijst om lokaal op de hoogte te blijven!
Op de site (kranten.com) kun je de belangrijkste dagelijkse onderwerpen vinden per krant, een soort globale Scan tijdens mijn eerste kopje koffie op het werk, interessante onderwerpen lees ik uit in de loop van da dag!
Alle bovengenoemde kranten zijn gratis online (in een sobere versie) te bekijken na een eenmalige registratie. Dus een abonnement is niet echt nodig, vooral als je zo weinig tijd hebt! Voor meer diepgang lees ik de weekelijkse Elsevier, niet echt "allochtoonvriendelijk", maar je hebt er veel aan als je die maar met de juiste bril leest!!

Zo blijf ik redelijk op de hoogte! Oh ja! was bijna vergeten het belangrijke aandeel van Nieuws van de dag rubriek van maroc.nl in het verrijken van mijn kennis over Multi/Inter-cultureel Nederland !

Toevallig heb ik ook een abonnement op Elsevier. Allochtoononvriendelijk? Licht u nader toe..

kspeciaal
29-03-04, 14:30
Geplaatst door NIS
Toevallig heb ik ook een abonnement op Elsevier. Allochtoononvriendelijk? Licht u nader toe..
NIET ECHT “allochtoonvriendelijk”,

Bofko
29-03-04, 15:40
Ben geabonneerd op de Volkskrant. ´s Zaterdags koop ik de regionale krant.

Huidige waardes van de enquete :
NRC 7
Volkskrant 5
Telegraaf 2

Het vermoeden van Bofko luidt dat bij enquetes mensen eerder geneigd zijn om zaken die een positief imago hebben wel aan te geven en zaken die een negatief imago hebben, niet.
Imago ´versluiert´ de werkelijkheid.

Of weten jullie je intellect op dit forum goed te verbergen ? :cool: