PDA

Bekijk Volledige Versie : Moeten Nederlandse militairen onmiddellijk weg uit Irak?



catharina
29-03-04, 13:04
NL-militairen Irak helpen tegen wassend water


AS SAMAWAH - Nederlandse militairen in de provincie Al Muthanna in Irak verloochenen hun afkomst niet: op verzoek van de autoriteiten helpen zij de plaatselijke bevolking in de strijd tegen stijgend water in de Eufraat. Het ministerie van Defensie in Den Haag heeft dat zondag laten weten.
Het waterpeil in de rivier stijgt met enkele centimeters per dag waardoor op enkele plaatsen de dijken dreigen te bezwijken. De militairen helpen onder andere bij het verstevigen van de waterkering met zandzakken. Verder worden militaire voertuigen ingezet voor het verplaatsen van grond.

Volgens Defensie zijn de dijken inmiddels voldoende verzwaard en stabiel, hoewel het water volgens de lokale bevolking nog enkele weken blijft stijgen. Acht jaar geleden werd het gebied voor het laatst getroffen door overstromingen.

De internationale coalitie in Irak heeft 50.000 dollar en 25.000 zandzakken beschikbaar gesteld voor de versterkingsoperatie. Het Nederlandse leger zet mensen en materieel van de geniecompagnie van de 42 NL Battlegroup in. Militairen van de Charley-Compagnie zorgen voor bewaking.

De Telegraaf * NL

theemuts
29-03-04, 15:34
weggaan per direkt lijkt me niet direkt in het voordeel van de lokale bevolking daar.

Boerass
29-03-04, 15:46
kaaskoppen zouden eens moeten leren om hun eigen neus in hun eigen reet te stoppen, die stinkt ook wel erg genoeg.

ze hoeven niet de hele wereld te reizen om hun neuzen in andermans gaten te steken . biraat

bemoeizuchtigheid wordt altijd afgestraft :terrorist

..zapper
29-03-04, 15:52
Geplaatst door Boerass
kaaskoppen zouden eens moeten leren om hun eigen neus in hun eigen reet te stoppen, die stinkt ook wel erg genoeg.

ze hoeven niet de hele wereld te reizen om hun neuzen in andermans gaten te steken . biraat

bemoeizuchtigheid wordt altijd afgestraft :terrorist

Uberhaupt de moeite genomen om het artikel te lezen?

Ik vraag me overigens af wat het de titel van deze thread met het aangehaalde artikel te maken heeft? Caherina, wat is je doel?

Boerass
29-03-04, 16:07
Geplaatst door zapper
Uberhaupt de moeite genomen om het artikel te lezen?

Ik vraag me overigens af wat het de titel van deze thread met het aangehaalde artikel te maken heeft? Caherina, wat is je doel?

artikel is al bijna een week oud.

maar men wil waarschijnlijk ff laten zien dat die debiele woestijn kaasjes ook de arme bevolking aan het helpen zijn.

in de 6 maanden dat ze daar zitten hebben die eikels een paar zandzakjes met zand gevuld en hoepla, zie je wel , oooh wat goed van ze, de arme irakezen van de verdrinkingsdood gered, de iraakse beschavinfg gered van de ondergang :jumping:

theemuts
29-03-04, 16:15
Boerass woont w.s. in zuid Irak, en weet precies wat die ,ilitairen daar deden. Wie ben 9k om zijn kennis van het lokale gebeuren daar tegen te spreken :baard:

Boerass
29-03-04, 16:20
Geplaatst door theemuts
Boerass woont w.s. in zuid Irak, en weet precies wat die ,ilitairen daar deden. Wie ben 9k om zijn kennis van het lokale gebeuren daar tegen te spreken :baard:

:maf2: Boerass leest i.t.t een paar sukkels met een muts op ,ook internationale kranten en volgt inter, nieuws. wat je kut telegraafje of NOSje te melden heeft is niet eens de moeite waard om mijn reet mee af te vegen.

euhh
29-03-04, 19:54
Geplaatst door Boerass
kaaskoppen zouden eens moeten leren om hun eigen neus in hun eigen reet te stoppen, die stinkt ook wel erg genoeg.

ze hoeven niet de hele wereld te reizen om hun neuzen in andermans gaten te steken . biraat

bemoeizuchtigheid wordt altijd afgestraft :terrorist

Ik ben het er geheel mee eens gelijk terug trekken die hap,
die soldaten kunnen zich in Nederland ook nuttig maken door bijv. mensen zo als JOU in het gareel te trappen.

Kunnen die arme irakezen zichzelf weer lekker gaan 'besturen' en als ze toch ooit eens een massavernietegingswapen ontwikkelen gooien wij er gewoon een als eerste.

barfly
29-03-04, 20:38
Geplaatst door Boerass
:maf2: Boerass leest i.t.t een paar sukkels met een muts op ,ook internationale kranten en volgt inter, nieuws. wat je kut telegraafje of NOSje te melden heeft is niet eens de moeite waard om mijn reet mee af te vegen.

Sadeeqje, je bent weer helemaal niet lief en je onbetamelijke taalgebruik past al helemaal niet! Lelijkerd dat je bent :p

Boerass
29-03-04, 20:42
Geplaatst door barfly
Sadeeqje, je bent weer helemaal niet lief en je onbetamelijke taalgebruik past al helemaal niet! Lelijkerd dat je bent :p

:schrik:

ik ben alleen lief voor lieve dames :duim:


en mijn geitjes

barfly
29-03-04, 20:44
Geplaatst door Boerass
:schrik:

ik ben alleen lief voor lieve dames :duim:


en mijn geitjes

Pasop hoor! Of ik stuur Verdonk op je af!

Boerass
29-03-04, 20:47
Geplaatst door euhh
[B]Ik ben het er geheel mee eens gelijk terug trekken die hap,
die soldaten kunnen zich in Nederland ook nuttig maken door bijv. mensen zo als JOU in het gareel te trappen.

:lole: dappere kaasje van me




Kunnen die arme irakezen zichzelf weer lekker gaan 'besturen' en als ze toch ooit eens een massavernietegingswapen ontwikkelen gooien wij er gewoon een als eerste.

gooien wij?

voor wie spreek jij?
en wat gaat jou nou aan wat de irakezen doen en laten, zou het niet verstandig zijn als jij je neus ook in je hol stopte :knipoog:

Boerass
29-03-04, 20:48
Geplaatst door barfly
Pasop hoor! Of ik stuur Verdonk op je af!

:lole: als ze haar pa maar niet mee neemt, die vin ik maar een engerd :lole:

barfly
29-03-04, 20:51
Geplaatst door Boerass
:lole: als ze haar pa maar niet mee neemt, die vin ik maar een engerd :lole:

Als je aan z' n dochter zit dan krijg je die er gratisch bij :hihi:

Boerass
29-03-04, 20:57
Geplaatst door barfly
Als je aan z' n dochter zit dan krijg je die er gratisch bij :hihi:

Als ie onze beide samen opsluit heb ik er geen moeite mee , krijgt ie gratish kleine sadeeQjes erbij :ego:

barfly
29-03-04, 21:06
Geplaatst door Boerass
Als ie onze beide samen opsluit heb ik er geen moeite mee , krijgt ie gratish kleine sadeeQjes erbij :ego:

Dat jij het op Verdonk kan? :maf2: