PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslima's In Stijl



L@tif@
29-03-04, 23:00
http://www.maroc.nl/photopost/data/501/293Moslima_in_stijl.jpg

CHEBBA MEIDENPLAZA organiseert samen met het TROPENTHEATER girlstalk "Moslima's in stijl".

De hoofddoek is een hot topic in heel Europa. Kort geleden kondigde de Franse regering een verbod aan op het dragen van een hoofddoek op scholen.
Waarom dragen moslima's eigenlijk een hoofddoek?
Hoe reageert de omgeving en de arbeidsmarkt?
Ben je met een hoofddoek wel een moderne meid?
Tijdens de Girlztalk "Moslima's in stijl" komen deze en andere vragen aan bod. Jouw mening willen we ook horen...WEES ER BIJ!!!

Programma:
FILMPRESENTATIE
PANELDISCUSSIE
HOOFDDOEKEN MODESHOW

Panelleden: M. Vorthorn, C. van den Bremen, O. Noor en F. Mujde
Discussieleidester: T. Jadnanansing

Datum: zondag 14 april 2004
Locatie: KIT TRopentheater, Linnaeusstraat 2 (tram 14 & 9)
Tel.: 020-568 87 11
Tijd: 14:00 - 18:00 uur
Entree: 3,- Euro

Info en/of reserveringen:
Chebba Meidenplaza
Tel.: 020-625 60 36
[email protected]
www.sjadam.nl
www.kit.nl

arnd
30-03-04, 08:17
Ik heb er zo één:
http://www.levinehat.com/images/index_r1_c4.jpg

Mag ik hier ook komen?
:D

catharina
30-03-04, 10:52
Is het alleen voor zusters?

Bofko
30-03-04, 11:26
Geplaatst door arnd

Ik heb er zo één:
http://www.levinehat.com/images/index_r1_c4.jpg

Mag ik hier ook komen?
:D

Ik denk dat je meer kans maakt met een gleufhoed,muts.

catharina
30-03-04, 12:34
Geplaatst door L@tif@
http://www.maroc.nl/photopost/data/501/293Moslima_in_stijl.jpg

Ik vind die foto wel heel fout, als die moslima haar hoofddoek uit religieuze redenen draagt moet ze ook geen make-up dragen en haar wenkbrouwen epileren!

Of is dat wat ze bedoelen met "Moslima's in stijl"?

Doekie4Life
30-03-04, 12:45
Geplaatst door catharina
Ik vind die foto wel heel fout, als die moslima haar hoofddoek uit religieuze redenen draagt moet ze ook geen make-up dragen en haar wenkbrouwen epileren!


Ik ben het helemaal met je eens......

Of is dat wat ze bedoelen met "Moslima's in stijl"? [/QUOTE]

Als dat het geval is, kunnen ze beter het woordje Moslima weglaten. :droef:

Allahie hdniena, (amien)

theemuts
30-03-04, 12:52
Vraag me af hoe deze hypocrisie dan heet :zwaai:

Waterval
30-03-04, 12:53
Damn die foto is oud!! Mensen doen hun best om zogenaamde stijlvolle hoofddoeken te slijten aan moslima's die zelf perfect weten hoe ze hun doekie moeten dragen en samenstellen. Dan probeert zo een bimbo van een tata die zielige dingen op te dringen... :jammer:

Waterval
30-03-04, 12:55
Geplaatst door theemuts
Vraag me af hoe deze hypocrisie dan heet :zwaai:


Ik zou zeggen: Find out yaself op 04-04..


:zwaai:

rachid23
30-03-04, 13:29
Je kan zeggen wat je wilt over die foto, maar ik denk dat het lastig is voor hun om moslimas te vinden die zo willen poseren. Of er nou geen make up is of niet...

Het is trouwens geen moslima die deze show organiseert. Ik denk dat ze gewoon brood ziet in de "sporthoofddoeken", is haar goed recht. Als ik kijk naar het gehele initiatief, lang nog niet zo slecht...

Ik vind kritiek ook terecht...maar doe dan iets...blijf niet staan kijken naar deze lettertjes.

catharina
30-03-04, 13:31
Handig dat L@tif@ er ook even een datum bij heeft gezet. :hihi:

West
30-03-04, 14:41
Geplaatst door L@tif@
http://www.maroc.nl/photopost/data/501/293Moslima_in_stijl.jpg



Heel sportief!!

Volgens mij is het een hoofddoek van brandwerend materiaal.
Wordt ook door Formule 1 coureurs gebruikt.

taouanza
30-03-04, 14:52
Geplaatst door West
Heel sportief!!

Volgens mij is het een hoofddoek van brandwerend materiaal.
Wordt ook door Formule 1 coureurs gebruikt.

Inderdaad!
Dus dat gezeik over dat moslimas geen brandweervrouwen kunnen worden is ook onzin.



Zelf dacht ik aan schermers:ninja2:

Couscousje
30-03-04, 15:08
Ik heb die stijl ook wel zonder een hoofddoek, dank je.

Cc

West
30-03-04, 15:15
Geplaatst door taouanza
Inderdaad!
Dus dat gezeik over dat moslimas geen brandweervrouwen kunnen worden is ook onzin.



Zelf dacht ik aan schermers:ninja2:

Van mij mogen moslima's best brandweervrouw worden.

Eigenlijk heel handig.

Kunnen ze meteen in actie komen als hun moslimbroeders weer eens ergens een aanslag hebben gepleegd.

Hoewel... misschien laten ze boel wel gewoon affikken.

tul
30-03-04, 16:47
Geplaatst door Couscousje
Ik heb die stijl ook wel zonder een hoofddoek, dank je.

Cc

Niemand beweert dat jij geen stijl hebt, maar het gaat om de stijl van de dames met hoofddoek..!

tul
30-03-04, 16:51
Geplaatst door catharina
Ik vind die foto wel heel fout, als die moslima haar hoofddoek uit religieuze redenen draagt moet ze ook geen make-up dragen en haar wenkbrouwen epileren!

Of is dat wat ze bedoelen met "Moslima's in stijl"?

De dame op de flyer is maar een model, kijk eens op straat! Kom maar op de 4e, dan kun je meepraten over wat wel en niet fout is..!!

tul
30-03-04, 16:53
Geplaatst door catharina
Handig dat L@tif@ er ook even een datum bij heeft gezet. :hihi:

Op de flyer staat 4 april, dat is toch een datum of ben ik gek!?!?

catharina
30-03-04, 22:33
Geplaatst door tul
De dame op de flyer is maar een model, kijk eens op straat! Kom maar op de 4e, dan kun je meepraten over wat wel en niet fout is..!!
Ik weet niet of ik daar wel welkom ben als kaffira met kritische houding tov hoofddoeken.
Ik zie nu inderdaad de datum op de flyer staan, mijn aandacht was blijkbaar helemaal gefixeerd op die spetterende foto. :haha: 't Valt ook niet zo op met die achtergrond.

L@tif@
30-03-04, 23:44
Ben jij het lieffie?
Wat een reacties, he!! Stelletje dodo's.

Dames als jullie wat te zeggen hebben hierover moeten jullie het maar op ZONDAG 4 APRIL komen zeggen.

Groet

tul
31-03-04, 02:04
Geplaatst door catharina
Ik weet niet of ik daar wel welkom ben als kaffira met kritische houding tov hoofddoeken.
Ik zie nu inderdaad de datum op de flyer staan, mijn aandacht was blijkbaar helemaal gefixeerd op die spetterende foto. :haha: 't Valt ook niet zo op met die achtergrond.


Hoezo valt het niet op..het staat er met koeieletters :D Iedereen is van harte welkom, dus ook jij en juist jij!! Het gaat erom dat iedereen zijn mening kan geven over het onderwerp. Tenslotte leven we in een democratisch land..ik hoop je te mogen begroeten op de 4e!! :zwaai:

tul
31-03-04, 02:08
Geplaatst door L@tif@
Ben jij het lieffie?
Wat een reacties, he!! Stelletje dodo's.

Dames als jullie wat te zeggen hebben hierover moeten jullie het maar op ZONDAG 4 APRIL komen zeggen.

Groet

Ja Laat, it's me schat!! Grappig..leuk al die reacties, nouw moeten ze het ook nog durven te zeggen op de 4e, dan wordt het pas echt LEUK!! :maf2:

Couscousje
31-03-04, 12:34
Geplaatst door tul
Niemand beweert dat jij geen stijl hebt, maar het gaat om de stijl van de dames met hoofddoek..!

Joh?

:moe:

Cc

Rabi'ah.
01-04-04, 17:45
Geplaatst door catharina
Ik vind die foto wel heel fout, als die moslima haar hoofddoek uit religieuze redenen draagt moet ze ook geen make-up dragen en haar wenkbrouwen epileren!

Of is dat wat ze bedoelen met "Moslima's in stijl"?

Waarom niet? Mag een moslima met hoofddoek er dan ineens niet meer mooi uitzien ofzo? :rolleyes: :moe:

catharina
01-04-04, 18:21
Geplaatst door Rabi'ah.
Waarom niet? Mag een moslima met hoofddoek er dan ineens niet meer mooi uitzien ofzo? :rolleyes: :moe:
Van mij wel, maar het is nogal in tegenspraak met elkaar. Ik hoef jou toch ook niet meer uit te leggen dat het epileren van je wenkbrouwen haram is?

Rabi'ah.
01-04-04, 18:44
Geplaatst door catharina
Van mij wel, maar het is nogal in tegenspraak met elkaar. Ik hoef jou toch ook niet meer uit te leggen dat het epileren van je wenkbrouwen haram is?

Het epileren van wenkbrauwen is helemaal niet haram; dit is een sunnitisch fabeltje, dat geen plaats heeft in de ware islam. (=islam met alleen God en Gods Openbaring)

Groetjes,

Rabiah.

Couscousje
01-04-04, 18:46
Geplaatst door Rabi'ah.
Het epileren van wenkbrauwen is helemaal niet haram; dit is een sunnitisch fabeltje, dat geen plaats heeft in de ware islam. (=islam met alleen God en Gods Openbaring)

Groetjes,

Rabiah.

Ik weet niet op wat voor manier jij je geloof beleeft, maar het epileren van de wenkbrauwen is wel degelijk verboden en dat is niet gestaafd op de Soennah, maar op de Qur'an, waarin duidelijk staat aangegeven vooral niets te veranderen aan hetgeen God geschapen heeft, dus je lichaam.

Cc

Rabi'ah.
01-04-04, 18:48
Geplaatst door Couscousje
Ik weet niet op wat voor manier jij je geloof beleeft, maar het epileren van de wenkbrauwen is wel degelijk verboden en dat is niet gestaafd op de Soennah, maar op de Qur'an, waarin duidelijk staat aangegeven vooral niets te veranderen aan hetgeen God geschapen heeft, dus je lichaam.

Cc

Cc, jij bent wel de laatste persoon die mij iets moet vertellen over de islam en je weet waarom :moe: :mad:. (Herinner je je Kadija/Nadia nog?) Dus alsjeblieft, voor je eigen bestwil........houd je hierbuiten. :moe:

Groetjes,

Rabiah.

Couscousje
01-04-04, 18:54
Geplaatst door Rabi'ah.
Cc, jij bent wel de laatste persoon die mij iets moet vertellen over de islam en je weet waarom :moe: :mad:. (Herinner je je Kadija/Nadia nog?) Dus alsjeblieft, voor je eigen bestwil........houd je hierbuiten. :moe:

Groetjes,

Rabiah.

Ik heb alle recht om wie dan ook te corrigeren met betrekking tot de Islam.

En Nadia ofzoiets is toch morsdood?

I still could not care less, ik mocht dat wicht niet en dat zal ook wel zo blijven.

Ik stel voor dat jij eens wat gedegen onderwijs gaat aannemen met betrekking tot de Islam, voor je hier de modelmoslim komt uithangen, om vervolgens door je eigen medemoslims onderuit gehaald te worden.

Dag, kind.

Cc

Al3arbi
01-04-04, 18:56
Geplaatst door Couscousje
En Nadia ofzoiets is toch morsdood?


Daar valt nog over te twisten, maar daarover binnenkort meer ;)

Couscousje
01-04-04, 18:58
Geplaatst door Al3arbi
Daar valt nog over te twisten, maar daarover binnenkort meer ;)

:haha:

Resurrection?

Cc

Rabi'ah.
01-04-04, 19:00
Geplaatst door Couscousje
Ik heb alle recht om wie dan ook te corrigeren met betrekking tot de Islam.

En Nadia ofzoiets is toch morsdood?

I still could not care less, ik mocht dat wicht niet en dat zal ook wel zo blijven.

Ik stel voor dat jij eens wat gedegen onderwijs gaat aannemen met betrekking tot de Islam, voor je hier de modelmoslim komt uithangen, om vervolgens door je eigen medemoslims onderuit gehaald te worden.

Dag, kind.

Cc

Dus jij hebt het lef om mij de les te gaan lezen over de islam terwijl het je te veel moeite was om du'a te doen voor je doodzieke zuster? :mad: :mad: :mad: Trouwens, ik heb mezelf nooit een modelmoslim genoemd. Ik ben gewoon een gelovige praktiserende moslima en probeer iedere dag mijn kennis m.b.t. de islam te vergroten; insha'Allah zal dit me lukken ook. Ik wens jou hetzelfde toe, misschien zal jouw houding met betrekking tot bepaalde zaken dan veranderen. :moe:

Groetjes,

Rabiah.

Al3arbi
01-04-04, 19:01
Geplaatst door Rabi'ah.
Dus jij hebt het lef om mij de les te gaan lezen over de islam terwijl het je te veel moeite was om du'a te doen voor je doodzieke zuster? :mad: :mad: :mad: Trouwens, ik heb mezelf nooit een modelmoslim genoemd. Ik ben gewoon een gelovige praktiserende moslima en probeer iedere dag mijn kennis m.b.t. de islam te vergroten; insha'Allah zal dit me lukken ook. Ik wens jou hetzelfde toe, misschien zal jouw houding met betrekking tot bepaalde zaken dan veranderen. :moe:

Groetjes,

Rabiah.


Question! Het viel me op dat je in de voorgaande post gebruik maakte van 'Incha`Allah'. Ik zou graag willen weten van jou waar dit in de Quran staat. Alvast bedankt.

Rabi'ah.
01-04-04, 19:05
Geplaatst door Al3arbi
Question! Het viel me op dat je in de voorgaande post gebruik maakte van 'Incha`Allah'. Ik zou graag willen weten van jou waar dit in de Quran staat. Alvast bedankt.

Pffff.......is dit als grap bedoeld ofzo? Ok, zal er maar serieus op ingaan. Insha'Allah=als God het wil. Dat is gewoon een uitdrukking die je bij alle geloven aantreft en die aangeeft dat men op God vertrouwt en dat niets zonder Gods wil kan gebeuren. En dat laatste is meerdere keren in de Koran te vinden.

Groetjes,

Rabiah.

Al3arbi
01-04-04, 19:07
Geplaatst door Rabi'ah.
Pffff.......is dit als grap bedoeld ofzo? Ok, zal er maar serieus op ingaan. Insha'Allah=als God het wil. Dat is gewoon een uitdrukking die je bij alle geloven aantreft en die aangeeft dat men op God vertrouwt en dat niets zonder Gods wil kan gebeuren. En dat laatste is meerdere keren in de Koran te vinden.

Groetjes,

Rabiah.

Ooh. Je wilt dus innovatief bezig zijn? Door iets wat overal aanwezig is te implementeren in jouw koranist zijn. Ik denk dat Broeder Alireza niet blij zal zijn hiermee.

Couscousje
01-04-04, 19:08
Geplaatst door Rabi'ah.
Dus jij hebt het lef om mij de les te gaan lezen over de islam terwijl het je te veel moeite was om du'a te doen voor je doodzieke zuster? :mad: :mad: :mad: Trouwens, ik heb mezelf nooit een modelmoslim genoemd. Ik ben gewoon een gelovige praktiserende moslima en probeer iedere dag mijn kennis m.b.t. de islam te vergroten; insha'Allah zal dit me lukken ook. Ik wens jou hetzelfde toe, misschien zal jouw houding met betrekking tot bepaalde zaken dan veranderen. :moe:

Groetjes,

Rabiah.

Naar mijn weten verplicht mijn religie mij niet om dou3a's te doen.

Ik weet niet welke religie jij aanhangt, maar de Islam is nog altijd een religie van vrije wil.

Daag!

Cc

P.S.: Of ze daadwerkelijk doodziek was, waag ik te betwijfelen.

Rabi'ah.
01-04-04, 19:11
Geplaatst door Al3arbi
Ooh. Je wilt dus innovatief bezig zijn? Door iets wat overal aanwezig is te implementeren in jouw koranist zijn. Ik denk dat Broeder Alireza niet blij zal zijn hiermee.

Whahahahahahahaha het zit diep he? Het feit dat ik als moslima alleen de Koran als schriftelijke religieuze bron erken, wil niet zeggen dat ik me door Alireza de wet voor laat schrijven. Integendeel zelfs. We zijn het over lang niet alles eens, dat kun je wel zien als je het forum leest :duivels: :hihi: . In tegenstelling tot veel sunni's "volg" ik geen geleerden, ik volg alleen God. En verder.....er bestaat ook nog zoiets als pm-'en en een islamforum op deze site hoor.....he modje? (slijm, slijm.....) :hihi: :p :wink: Voel je vooral welkom om alle vragen die je wilt stellen over mijn overtuiging, te stellen, insha'Allah . Ok, ik ga nu eten, het is mooi geweest mensen.

Thalla,

Rabiah.

Al3arbi
01-04-04, 19:14
Geplaatst door Rabi'ah.
Whahahahahahahaha het zit diep he? Het feit dat ik als moslima alleen de Koran als schriftelijke religieuze bron erken, wil niet zeggen dat ik me door Alireza de wet voor laat schrijven. Integendeel zelfs. We zijn het over lang niet alles eens, dat kun je wel zien als je het forum leest :duivels: :hihi: . In tegenstelling tot veel sunni's "volg" ik geen geleerden, ik volg alleen God. En verder.....er bestaat ook nog zoiets als pm-'en en een islamforum op deze site hoor.....he modje? (slijm, slijm.....) :hihi: :p :wink: Voel je vooral welkom om alle vragen die je wilt stellen over mijn overtuiging, te stellen, insha'Allah . Ok, ik ga nu eten, het is mooi geweest mensen.

Thalla,

Rabiah.


Ooit `n topic gelezen in `n donker verleden waarin `t gros van die Koranieten te kennen gaf dat ze `t Arabisch niet beheersden. Ze doen `t met vertalingen. Vertalingen die zijn vertaald mbv de Sunna. Lijkt me duidelijk dat er daarna geen tijd meer in gestoken hoeft te worden. Maar hé, tis geen reden om Theater te verbieden. Suc6.

Maarten
02-04-04, 04:30
Geplaatst door Al3arbi
`t gros van die Koranieten te kennen gaf dat ze `t Arabisch niet beheersden. Ze doen `t met vertalingen. Vertalingen die zijn vertaald mbv de Sunna. .

Wie die oude taal kan lezen, is dus zijn eigen vertaler. Het is maar de vraag of die beter is dan een professionele vertaler. En of bijvoorbeeld Leemhuis de Sunna gebruikt heeft bij de vertaling van de Koran, dat is ook alweer zo'n stelling.. En als hij de sunna als taalkundig hulpmiddel gebruikt heeft, zegt dat weer niets over de waarde van de inhoud van de Sunna. Kan het wat kalmer aan met al die beweringen?

Maarten
02-04-04, 04:58
Kunnen de dames/heren Moslims eens proberen om wat duidelijkheid te scheppen over die schoonheid in Islam?
Als simpele sul weet ik niet beter, dan dat het de bedoeling is, dat de vrouw haar schoonheid in het openbaar verbergt. Dat is een soort vuistregel, die ik op zich nergens op kan funderen. Die foto lijkt in dat opzicht dus bespottelijk, want dat is het etaleren van schoonheid.

Op zich is er helemaal niets tegen, als mensen zelf hun opvattingen maken over wat de bedoeling is in Islam m.b.t. dat uiterlijk, maar wie een grote mond heeft over hoe het precies moet in Islam, die zal toch wel met teksten op tafel moeten komen. En die krijgt het moeilijk, want ik geloof nooit, dat die teksten dat precies duidelijk maken. Ik denk dat er hier een grote vrijheid is. Het is toch de overtuiging die het hem doet he?

Zelfs de Koran is niet erg duidelijk. Die Aya over het "iets van de overkleding naar beneden laten hangen" zegt eigenlijk alleen, dat degene die daar een hoofddoek in wil lezen, dat ook moet kunnen. Maar wie daar geen hoofddoek in leest, kun je eigenlijk ook niet veel verwijten..
De Hadith zullen wel méer zeggen, maar er moet eerst nog maar blijken wát. En dan is nog maar de vraag welke conclusies je daar uit trekt.

Maar ahem.. daar waar het schelden alweer begonnen is, is het maar helemaal de vraag of dat nog over Islam gaat..
Ik mag dat wel, die Live - Hoekse en Kabeljouwse twisten, maar het lijkt net de Katholieken en Protestanten in de jaren dertig. Kan niet echt de bedoeling zijn, wel?

Die juffrouw van die Etos-reclame heeft beslist stijl..

Rabi'ah.
02-04-04, 08:53
Soukran Maarten, je neemt me de woorden uit de mond :) :wink:.

Groetjes,

Rabiah.

Oramus
02-04-04, 09:26
Hartverwarmend, die broederschap tussen moslims

Couscousje
02-04-04, 13:17
Geplaatst door Rabi'ah.
Soukran Maarten, je neemt me de woorden uit de mond :) :wink:.

Groetjes,

Rabiah.

Volgens mij gaf ie jou juist op je falie.

:haha:

Cc

Maarten
02-04-04, 15:01
Geplaatst door L'HARB
God kun je niet volgen, you stupid. Je kan de Profeet vzmh volgen.
En de"Korannieten" zeggen: je volgt de Profeet, door zijn Boodschap te volgen!
En dus niet door de half betrouwbare verhalen van mensen daarover (Hadith) te volgen.
En al helemaal niet door moraal maar klakkeloos over te nemen, die de Profeet als mens formuleerde voor de mensen van de 7e eeuw.

Korannieten zouden als voorbeeld dit kunnen zeggen: God volg je, door aan het Boek te denken, je verstand te gebruiken, aandacht te houden voor je eigen vrije innerlijke geloof, en dat te ontwikkelen met het Boek als spiegel, en dan zoveel mogelijk te doen, wat je gelooft dat het Boek je opdraagt, of wat overeenkomstig het Boek lijkt te zijn. Dat is genoeg, en dat is al moeilijk zat. Dat is misschien minder duidelijk dan het volgen van Hadith, maar legt sterk de nadruk op de eigen verantwoordelijkheid. En juist die wordt in de Koran sterk benadrukt. Daar wordt je volgens de Koran zelfs op afgerekend op de Dag van het Laatste Oordeel.

Het zwakke van de Korannieten, is dat ze eigenlijk toch een groot deel van de informatie over Islam amputeren. Ze hebben natuurlijk gelijk, dat de Profeet - hoe wijs als mens ook - gewoon een mens van zijn tijd was, en dat je zijn opmerkingen dus moet plaatsen in de cultuur en de plaats van toen. En ook dat de betrouwbaarheid ervan rammelt. Daar hebben ze een groot aantal realistisch klinkende argumenten voor.
Anderzijds moet er een boel informatie over Islam terug te vinden zijn in de uitspraken van de Profeet, ook al moet je voortdurend beducht zijn op tijdsgebondenheid, cultuurgebondenheid, menselijke beperkingen van de Profeet, ongenuanceerde overlevering, of zelfs fouten.

Maar gillen heeft geen zin, want het lukt niemand om dit geschil te winnen. Je kunt er veel beter een leuke sport van maken om per vraagstuk of onderwerp eens te kijken wat de teksten nou eigenlijk precies zeggen, en hoe je die moet zien. Dan komt de overtuiging van wat de betekenis ervan is vanzelf wel. En dan blijkt misschien wel, wat die Hadith waard zijn.

Wat Islam is, dat wordt net zo hard bepaald door persoonlijk geloof, als door de teksten, als door de traditie van de geloofsstroming. En als je praat over Islam, moet je dus goed kijken over welk van de drie het precies gaat. Als je daar een rommeltje van maakt, dan verzandt elk gesprek er over in gekrakeel.

Nou wordt L@tif@'s Stijl-festijn ongetwijfeld een gezellig theekransje.. :D Persoonlijk geloof, daar zal wel geen gebrek aan zijn. Aan kennis van de traditie ook niet. En aan animo bij meisjes om met elkaars uiterlijk bezig te zij, al helemáal niet! (zijn wij niet allen Amerikanen? :hihi: )
Maar het grote gat, dat zijn dus de teksten. Die foto is controversieel genoeg, en legt het hele punt van de openlijke schoonheid der vrouw op tafel.
Als je dus méer wil doen dan enkel kletsen en giebelen, of denken dat het genoeg is een vroom gezicht te trekken als het over Islam gaat, dan zul je dus naar de teksten moeten kijken..

Die zouden dus eigenlijk bekend moeten zijn, en bijvoorbeeld hier geplaatst moeten worden.
En eigenlijk moeten de Soennieten dat, want die hebben nogal wat pretenties over hoe het moet. Maar die worden ervan verdacht niets anders te doen, dan angstvalling te kijken naar wat hun omgeving er eigenlijk van vindt, om dat dan aan iedereen te verkopen als de echte Islam! ben benieuwd of die vrouwen echt iets met teksten willen doen.

Het zijn juist de Soennieten die nogal belangrijk over hun teksten doen, dus als die het nu alleen maar houden bij het persoonlijke en de traditie?.... vul maar in hoe geloofwaardig dat dan is..

Maarten
02-04-04, 15:23
Geplaatst door Couscousje
Volgens mij gaf ie jou juist op je falie.

:haha:

Cc

Hi Honey!
Ik stond alweer op het punt om je te vragen hoeveel schoonheid jij precies te verbergen dacht te hebben.. :hihi: , maar ik heb helemaal geen zin meer om vervelend tegen je te zijn.
We hebben nou anderhalf jaar genoeg rotte vis naar elkaar lopen gooien om de hele Straat van Gibraltar mee op te vullen! Zou op zich wel nuttig zijn.. and was great fun to do! (couscous is nou eenmaal spul dat bedoeld is om er smakelijke drab overheen te gooien, en dan te prakken.) Maar ik vind het wel mooi geweest.
De oorlog hier is sowieso afgenomen, en alles wordt steeds leuker en zinniger enzo.
Of heb jij nog een volle krat vis?.. Het kán hoor! Ik kan wel ergens een vis lenen..

Maar nee, ik gaf Rabi'ah zeker niet op d'r falie. Ze schrijft erg goed vind ik. (zal voor jou wel het bewijs zijn, dat ze wel ziek tot op het bot moest zijn..) (sorry, zag ineens net nog een klein visje..)
A Salam El Couza!

Couscousje
02-04-04, 15:31
Geplaatst door Maarten
Hi Honey!
Ik stond alweer op het punt om je te vragen hoeveel schoonheid jij precies te verbergen dacht te hebben.. :hihi: , maar ik heb helemaal geen zin meer om vervelend tegen je te zijn.
We hebben nou anerhalf jaar genoeg rotte vis naar elkaar lopen gooien om de hele Straat van Gibraltar mee op te vullen! Zo op zich wel nuttig zijn.. and was great fun to do! (couscous is nou eenmaal spul dat bedoeld is om er smakelijke drab overheen te gooien, en dan te prakken.) Maar ik vind het wel mooi geweest.
De oorlog hier is sowieso afgenomen, en alles wordt steeds leuker en zinniger enzo.
Of heb jij nog een volle krat vis?.. Het kán hoor! Ik kan wel ergens een vis lenen..

Ik verberg mijn schoonheid allang niet meer. Ik draag om precies te zijn al bijna 7 maanden geen hoofddoek meer.

Komt dat zien, komt dat zien.

Wat betreft de visjes, ik heb Nemo nog in de watertank zitten...

Cc

MuslimaRose
02-04-04, 16:01
Salaam a3leykom wa Rahmatullah wa Barakatuh,

Het moet van mijn hart. Wat een belachelijke foto's er bij de foto-albums worden geplaatst!! Sorry dames, met wat minder vlees zien we ook wel dat jullie "the best" kunnen zijn. SubhanAllah, het lijkt wel de Keuringsdienst van (Vlees) Waren, niet te geloven. Hoe desperate kan je zijn!!! Ieder zijn eigen mening, maar ik vind het echt zielig...

Maarten
02-04-04, 16:07
Geplaatst door Couscousje
Ik draag om precies te zijn al bijna 7 maanden geen hoofddoek meer. Komt dat zien, komt dat zien.


Shit.. net nou ik sinds die Etos-reclame de lol ervan helemaal ben gaan inzien!
Aaaah... er moet toch nog wel iets kunnen? Feestjes? Verjaardagen? Ik zie toch wel wat in die Style-promotie van L@tif@..
Die oude lappen, das niks. De hijaab is te stijf. Die foto, das te controversieel. Die kleine doekjes zijn niet zo slecht, maar ergens te saai.. Volgens mij is er een groot terrein om er wat van te maken. Kan heel erg bepalen hoe je er uit ziet, toch?
Het zal wel weer een mannenvergelijking zijn, maar als het met auto's kan, dan moet het met dit óok kunnen.
Kan varieren van hele ingetogene, tot modieuzere, tot eentje speciaal voor school, fluoricerend, met "fuck off" er op..
Maar met "Stylisch" kan iedereen een plezier gedaan worden: jezelf, je familie, en de samenleving ook nog.

tul
02-04-04, 22:37
Geplaatst door Couscousje
Ik heb alle recht om wie dan ook te corrigeren met betrekking tot de Islam.

En Nadia ofzoiets is toch morsdood?

I still could not care less, ik mocht dat wicht niet en dat zal ook wel zo blijven.

Ik stel voor dat jij eens wat gedegen onderwijs gaat aannemen met betrekking tot de Islam, voor je hier de modelmoslim komt uithangen, om vervolgens door je eigen medemoslims onderuit gehaald te worden.

Dag, kind.

Cc

Mensen..meningen uiten, discussieren moet kunnen, en dat doen we ook, maar laten we alsjeblieft beleefd en tolerant blijven tegenover elkaar..en ook tegenover de overledenen.
Ik hoop niet dat het zondag a.s. ook zo zal verlopen..Allah (c.c.) sta ons allen bij YaRabbi!! (amin)

Oramus
02-04-04, 22:59
Geplaatst door L@tif@
http://www.maroc.nl/photopost/data/501/293Moslima_in_stijl.jpg

CHEBBA MEIDENPLAZA organiseert samen met het TROPENTHEATER girlstalk "Moslima's in stijl".

De hoofddoek is een hot topic in heel Europa. Kort geleden kondigde de Franse regering een verbod aan op het dragen van een hoofddoek op scholen.
Waarom dragen moslima's eigenlijk een hoofddoek?
Hoe reageert de omgeving en de arbeidsmarkt?
Ben je met een hoofddoek wel een moderne meid?
Tijdens de Girlztalk "Moslima's in stijl" komen deze en andere vragen aan bod. Jouw mening willen we ook horen...WEES ER BIJ!!!

Programma:
FILMPRESENTATIE
PANELDISCUSSIE
HOOFDDOEKEN MODESHOW

Panelleden: M. Vorthorn, C. van den Bremen, O. Noor en F. Mujde
Discussieleidester: T. Jadnanansing

Datum: zondag 14 april 2004 Locatie: KIT TRopentheater, Linnaeusstraat 2 (tram 14 & 9)
Tel.: 020-568 87 11
Tijd: 14:00 - 18:00 uur
Entree: 3,- Euro

Info en/of reserveringen:
Chebba Meidenplaza
Tel.: 020-625 60 36
[email protected]
www.sjadam.nl
www.kit.nl

Wanneer is die modeshow nu?

tul
02-04-04, 23:06
Geplaatst door Orgasmus
Wanneer is die modeshow nu?

De 1 staat te veel daar..14 april valt bovendien niet op n zondag..dus 4 APRIL ben je welkom..!!

Groet!
Tülay :melig2:

tul
02-04-04, 23:07
Geplaatst door Orgasmus
Wanneer is die modeshow nu?

Trouwens, goed dat je het opgemerkt!! Bedankt! :)

Tülay

Couscousje
04-04-04, 21:30
Geplaatst door Orgasmus
Wanneer is die modeshow nu?

Who cares anyway?

:hihi:

Cc

tul
05-04-04, 14:32
Geplaatst door DiZA
zo 4 apr 2004, 21:40
Moslima's in stijl
door Denise Hoogland



AMSTERDAM - Uren zendtijd en meters krantenpagina's gaan inmiddels schuil achter Het Hoofddoekje. Desondanks was de kleine zaal van het Tropentheater in Amsterdam, waar Chebba Meidenplaza gisteren het debat 'Moslima's in stijl' organiseerde, goed gevuld. Met leuke, welbespraakte meiden met hoofddoekjes, een enkele geďnteresseerde bewoner van een multicultiwijk en hier en daar een man.
De discussie, onder leiding van NOS-medewerkster Tanja Jadnanasing, verliep ietwat rommelig maar ontspannen. Geen geschreeuw, veel applaus en tevreden organisatoren na afloop. Voornaamste conclusie: er gaan vele ideeën en motivaties achter een hoofddoekje schuil, van ideële overwegingen en het voortzetten van traditie tot een solidariteitsgevoel met familie en identiteitsversterking. Onderdrukking bestaat, maar het is te makkelijk om de hele integratie en democratie af te meten aan het dragen van de hoofddoek. Maar zo weloverwogen als de aanwezigen, zo onbeholpen en populistisch waren de geďnterviewde moslimjongens en -meisjes, getoond in een filmpje vooraf. 'Respect voor elkaar, daar gaat het om', riep een moderne Marokkaan. En vervolgde doodleuk dat zíjn toekomstige vrouw het ding wel moest dragen. Gelukkig barstte óók de zaal in lachen uit. Pannellid Funda Müjde, onze columniste en cabaretičre, merkte fijntjes op: " Er is dus nog veel werk te doen." Ze plaatste een paar algemene opmerkingen: "Iedereen heeft het tegenwoordig over normvervaging, overseksualisering van de samenleving en vervlakking. In zo'n discussie hoort wat mij betreft ook het dragen van naveltruitjes naar school. Maar zodra het allochtonen betreft, wordt het ineens een ander verhaal. Dan wordt het weer zij tegen wij. Ik denk dat we moeten blijven praten. Treedt de mensen maar openlijk en vriendelijk tegemoet. Dan zijn veel vooroordelen en onwetendheden weg te nemen." Dat die er volop zijn, bleek uit de ervaringen van drie succesvolle moslima's met hoofddoekje, een arts, juriste en operatieassistente. Toegegeven: Nederland moet wellicht nog een beetje meegroeien met de toenemende instroom van hoogopgeleide moslims op de arbeidsmarkt. Maar dat er zóveel vooroordelen zijn, was ontluisterend. " De eerste deur rechts, daar vindt u bezem, emmer en andere schoonmaakbenodigdheden", kreeg juriste Famile Arslan te horen toen ze zich de eerste keer meldde bij de rechtbank. Ze kan er inmiddels om lachen maar vindt het droevig dat het niet eens bij mensen opkomt dat er onder die hoofddoek misschien wel gewoon een advocate of juriste schuilgaat. Operatieassistente Mounira Rahou herinnert zich veelzeggende voorvallen tijdens haar practicumlessen. "Waarom ik zo veel vroeg. Want voor mensen met een taalachterstand was er wel extra tijd of groot lettertype aan te vragen." Maar, beaamde Arslan, vooroordelen hebben we allemaal. " Ook ík heb me eens bedreigd gevoeld door een amicale donkere man in de Verenigde Staten. Daar schaamde ik me achteraf erg voor." "Over vooroordelen gesproken", zei de Surinaamse Mandy van Throo in de zaal lachend. "Ze zeggen wel eens wat van ons, maar we begonnen dus wel een half uur te laat vanmiddag, hč?"


http://www.telegraaf.nl/multimedia/archive/00318/hoofddoekje_jpg_318711f.jpg

Als organisators van Chebba, kijken we met tevredenheid terug naar 'moslima's in stijl'. De presentatrice, de discussieleidster, de panelleden, de modeshowlopers, de vrijwilligers, het personeel van KIT en het publiek waren gewoon prachtig!! :duim: Overigens...waren we niet te laat begonnen, dat half uurtje was inloop, zoals vermeld in het programma :D
Tülay

Maarten
06-04-04, 03:11
Opvallend dat het dus niet over Islam leek te gaan. Ik bedoel je doet het omdat je er zin in hebt op je eigen manier, en vanuit je eigen redenen, en vooral omdat je er voor kiest, maar wat Islam er nou voor eisen aan zou stellen, en waar het voor dient, dat is blijkbaar niet zo’n punt. Meiden willen er helemaal niet op die manier mee bezig zijn. Snap ik. Maar ergens verwacht je toch meer verhalen over waarom iets op een bepaalde manier zou moeten.

Ben trouwens tegen die naveltruitjes. Krijg je alleen maar zin van. Is wel lekker enzo, maar intussen ben je niet met iets anders bezig. Kunt wel aan de gang blijven. Vraag me af wat mannen er precies van vinden.

sun_siham
06-04-04, 12:31
14 april valt niet eens op een zondag maar op een woensdag
stelletje allochtonen ik neem het jullie niet kwalijk je bent immers niet voor niets een allochtoon :nijn:

Maarten
06-04-04, 12:52
Geplaatst door sun_siham
14 april valt niet eens op een zondag maar op een woensdag
stelletje allochtonen ik neem het jullie niet kwalijk je bent immers niet voor niets een allochtoon :nijn:

Typefoutje is allang rechtgezet.
Sommige autochtonen lopen blijkbaar liever meteen te gillen over allochtonen, dan dat ze kijken naar wat er gebeurt..
Kunnen gewoon niet wachten om hun vooroordelen rond te krakelen..

Hoe vaak zie jij een allochtoon een fout met een datum maken? Hoe vaak een autochtoon? Verschil? Gelul… en dus ziek. Fijn dat je dat even hebt laten zien, dan weten we dat.

18 jaar, twée postings, en dan al dit???..
WELKOM!!!! bij opvoedingskamp Maroc.nl!!!
Doorgaans wordt u metéen geholpen!!!
It's Free!!! It's Fun!!
Vooral blijven!

tul
06-04-04, 12:56
Geplaatst door sun_siham
14 april valt niet eens op een zondag maar op een woensdag
stelletje allochtonen ik neem het jullie niet kwalijk je bent immers niet voor niets een allochtoon :nijn:

Op de flyer staat de correcte datum!! We hebben al eerder zelf opgemerkt dat de 14e niet op een zondag valt, maar dat n tikfout is geweest...Of heb je nooit van een tikfout gehoord met je autochtone hoofd!

Bommel Ding
06-04-04, 13:40
Nou, ik vind die meiden met die hoofddoekjes op die foto echt wel mooi hoor.

Zou er een probleem ontstaan moest zo'n hoofdbedeksel - net zoals in de jaren vijftig van vorige eeuw - ook voor iedereen een heropleving krijgen?

Toen droegen sterren als Brigitte Bardot en Audrey Hepburn ook bij tot de hoofddoekrage, en droeg iedereen en standaard eentje.

Ik denk dat de moslimaatje dat wel leuk zouden vinden, moesten ze opnieuw zo'n rage kunnen veroorzaken.
De kappers daarentegen......

nicemister
08-04-04, 10:31
Geplaatst door catharina
Van mij wel, maar het is nogal in tegenspraak met elkaar. Ik hoef jou toch ook niet meer uit te leggen dat het epileren van je wenkbrouwen haram is?


Misschien dat deze link je wel wat meer duidelijkheid geeft:

http://www.derwish.nl/qa.php?qid=1081377802

Maarten
08-04-04, 14:02
Je kunt je wel bijna je haren uit je kop trekken, bij al deze problemen.. :rolleyes: :D ( :engel: )

Maarten
08-04-04, 15:19
Geplaatst door nicemister

http://www.derwish.nl/qa.php?qid=1081377802

Daar staat:

Epileren van wenkbrauwen
Wat zijn de regelingen omtrent het epileren van o.a. de wenkbrauwen.
Assalamu-'Alaikum,

Het epileren van de wenkbrauwen buiten proporties, zoals tegenwoordig de gewoonte is in het modebeeld (dus streepje haar, met allerlei accenten om bepaalde effect te creeren) is absoluut verboden.

Allah (swt) vervloekt de vrouwen die hun wenkbrauwen aanpassen of anderen vragen het te doen. (bukhari & muslim)

Wel is het toegestaan de wenbrauwen naar normale proporties, zoals ze van nature behoren te zijn, te epileren. Zoals bijvoorbeeld tussen de beide wenkbrauwen in als ze naar elkaar toegegroeid zijn, of aan de randen als ze borstelig eruit zien. Dit is een positie die o.a. door ibn 'Abidin as-Shami wordt aangehouden. Ook de Fatawa al-Hindiyya houdt deze mening erop na.

Verder is het ook toegestaan haren op de kin of op de bovenlip te epileren.

Wassalaam, derwish crew
------------------------------------------------------------------

Ook in cristelijke kringen bestaat die opvatting. (maar zeker niet alle)
Dit is het traditionele geloof, dat simpelweg hierop neerkomt, dat vrouwen beter geen cultus van hun uiterlijk kunnen maken, met de bedoeling om daarmee door schoonheid meer op te vallen.
(de opvatting bestaat ook in allerlei alternatieve religies)

Kan zijn dat er verschil is tussen christenen en moslims over de redenen waarom, maar binnen die richtingen zijn er ook weer zoveel verschillen, dat ik niet weet of het verschil wel tussen die godsdiensten ligt. (geldt ook binnen alternatieve religies) Zet een traditionele christelijke vrouw uit de Veluwe naast een moderne Turkse moslima, en wie is dan de moslim hier? :rolleyes:

Het verbod komt dus uit de Hadith van Bukhari en Muslem.
De vraag is dan altijd weer of dit werkelijk een betrouwbare weergave is, van wat de Profeet ooit gezegd heeft. Maar nu ze de Hadith allebéi noemen, is die kans wel groter. En moslims die de Hadith serieus willen nemen moeten daar misschien wel van uit gaan.

Maar Hadith zijn nog geen Koran, maar enkel inzichten van de Profeet over wat volgens hem de bijbehorende moraal zou moeten zijn (in de omgeving waarin hij leefde.) Daar kun je minstens op 2 manieren een conclusie uit trekken.

1. je vind dat je als moslima alles precies zo moet doen, als de Profeet destijds gezegd heeft. (of zou hebben)

2. Je bedenkt het volgende met je verstand, waarvan de Koran zegt dat je dat vooral moet gebruiken. Islam keerde zich destijds tegen barbarisme en losbandigheid. De strijd ging tussen die twee. En epileren was gewoonte bij de losbandigheid, en werd dus verboden.
Maar in de cultuur van 2004 is houdt epileren helemaal geen automatische keuze in voor losbandig leven. Islam zit nu allang in de cultuur in. Een moslima kan dus het gevoel hebben duidelijk voor Islam te kiezen, maar tegelijk helemaal geen punt te zien in dat epileren.
Ik weet niet of traditionele moslims dat wel met succes kunnen bekritiséren, want als zij zeggen dat de Profeet het toch verboden heeft, bedoelen ze tegelijk, dat je met die regels ook zo om moet gaan als zij het zien! En dáar staat nergens van dat het zo moet.

Ik denk dus, dat moslima's die vinden dat het gewoon kan, zelfs volgens de strikte normen van Islam nog niet goed bestreden kunnen worden. Ze hebben niet alleen de gewone westerse vrijheid om te vinden wat ze willen, maar waarschijnlijk ook de Islamitische.
Maar daar zijn wel grenzen aan. Islam keert zich duidelijk tegen extravagantie en tegen een accent op uiterlijk vertoon van vrouwelijkheid. Dat kun je uit veel teksten opmaken. Moslima's moeten zelf maar bepalen welke concclusies ze er uit trekken. Dat is de godsdienstvrijheid binnen de religie zelf.

Niet-moslims reageren óok nogal eens raar op Islam. Die kunnen die website zien, en zeggen: Zie je wel? Epileren is verboden in Islam! Wat die dus eigenlijk doen is: ze wantrouwen Islam tóch al, en zijn dan blij dat ze zoiets vinden.. Ze weten gewoon, dat veel meisjes dit graag doen, en vinden het heel normaal, en laten gewoon graag zien, dat Islam eigenlijk een akelige godsdienst is. Dus kruipen ze als vanzelfsprekend in de huid van strenge traditionele Islam, en verkopen het alsof dit "de Islam" is! En ze gaan moslima's dan graag aanwrijven, dat het niet Islamitisch is wat ze doen! Ze maken er eigenlijk een spelletje van, maar geloven intussen toch dat het zo ligt.
Natuurlijk zijn er grote groepen strenge traditionelen, maar als je daar tegen bent, schiet het niet erg op, als je iedereen daar onder gaat duwen he? Het lijkt dan toch om demonisering van Islam te gaan. (wat moslims ook graag over christendom doen, en zelfs in zeer sterke mate..)

Genoeg potten en ketels die zwart zijn.. Tijd voor flink poetsen! :D

Maarten
08-04-04, 15:38
Volgens mij is er in veel culturen iets te doen geweest over epileren.
Ik hoorde eens 2 Afghanse vrouwen over het verschil tussen zelf je man kiezen, of uitgehuwelijkt worden. Je verwacht het eerste, gezien de ideeen over onderdrukking der vrouw. Maar ze waren voor uithuwelijking. Ach, dan kun je tenminste blijven wie je bent, zo vonden ze. Ze vonden at het westerse systeem de vrouwen dwong om zich anders voor te doen, dan ze zijn, ofwel beter voor te doen dan ze zijn.
Daar zit een kern van waarheid in, hoewel er in die visie een boel jalouzie kan zitten, wat ahem.. nogal eens voorkomt onder vrouwen..hihi.. En westerse vrouwen doen echt heel wat meer, dan enkel schijn wekken. Die willen toch echt wel laten zien hoe ze echt zijn. En de westerse cultuur promoot dat ook. Toch is er inderdaad een boel fake en uithangbord.
Maar epileren wordt óok gezien als een “jezelf mooier maken dan je bent”, en vandaar het gedonder er over, denk ik.. Dat kun je niet verklaren door een paar haren! :hihi:

Ik vind puur natuur nog altijd het mooiste.. maar als man weet je nooit hoeveel er precies geplukt en gewreven is om “puur natuur” te krijgen. Maar bij flink epileren zie je dat, en dus hou ik er niet zo van.. Maar ik ga er geen moraal over schrijven..