PDA

Bekijk Volledige Versie : Handtekeningenactie tegen Theo van Gogh



Heraclitus
30-03-04, 10:45
Dinsdag, 30 maart 2004 - Onder het motto 'Het geduld is op' is de site Imaan.nl een actie gestart tegen columnist Theo van Gogh.

Door Maarten Reijnders

Duizend mensen hebben de petitie ondertekend die op de site staat. Directe aanleiding is de column (pdf) van Theo van Gogh die op vrijdag 26 maart in de gratis treinkrant Metro verscheen.

De opsteller van de petitie ergert zich vooral aan de manier waarop Van Gogh in die column de profeet Mohammed omschrijft. Van Gogh noemt Mohammed in de column onder meer een 'vieze oom' en een 'verkrachter van kleine meisjes'.

"Wij hebben ons geduldig ingehouden met de gedachte dat hij door anderen op de vingers zou worden getikt. Maar er kwamen geen reacties op zijn absurde uitlatingen en deze werden ook steeds erger. Toen hebben wij besloten om onze stemmen te laten horen", aldus de beheerder van Imaan.nl die niet met zijn naam in de publiciteit wil.

"Moslims zijn in het algemeen tolerant en geduldig, maar wij kunnen deze man niet meer toelaten om telkens haat en agressie jegens moslims te verspreiden zonder daar straffeloos ervan af te komen."
Dankbaar

Volgens de ondertekenaars van de petitie zaait Van Gogh 'haat en discriminatie jegens moslims'. "Tevens werkt hij de integratie en samenleving van Nederlandse burgers met een Islamitische achtergrond tegen."

Inmiddels is de petitie gesloten. Imaan.nl wil de handtekeningen aanbieden aan de Tweede Kamer, de AIVD en aan de minister van Binnenlandse Zaken. In de petitie wordt 'dringend' gevraagd om ervoor te zorgen dat Theo van Gogh zijn werkzaamheden staakt.

Opmerkelijk genoeg wordt de petitie niet overhandigd aan Metro, de krant waarvoor Van Gogh schrijft. "Wij kiezen liever voor de overheid om zulke uitlatingen ook in de toekomst te laten verbieden", aldus de opsteller van de petitie.

Van Gogh is niet onder de indruk van de actie. "Dit is heel goed. Ik ben hier dankbaar voor. Ik hoop dat de AIVD en de minister van Binnenlandse Zaken passende maatregelen nemen." De columnist is niet van plan om in te binden. "Nee, natuurlijk niet. Dit is een reden om er nog eens hard overheen te gaan."

catharina
30-03-04, 10:47
Geplaatst door Heraclitus
De opsteller van de petitie ergert zich vooral aan de manier waarop Van Gogh in die column de profeet Mohammed omschrijft. Van Gogh noemt Mohammed in de column onder meer een 'vieze oom' en een 'verkrachter van kleine meisjes'.
Ik dacht dat het over het woord "geitenneukers" ging. Ik vind dat Theo het recht heeft om de profeet een "vieze oom" te noemen.
In Nederland noemen we oude mannen die het met kleine kinderen doen altijd vieze ooms of pedofielen.
Erger zou het zijn indien we oude mannen die het met kleine kinderen doen ineens "mohamedanen" zouden gaan noemen! Dat zou totaal verkeerd zijn.


Van Gogh is niet onder de indruk van de actie. "Dit is heel goed. Ik ben hier dankbaar voor. Ik hoop dat de AIVD en de minister van Binnenlandse Zaken passende maatregelen nemen." De columnist is niet van plan om in te binden. "Nee, natuurlijk niet. Dit is een reden om er nog eens hard overheen te gaan."
Dat was voorspelbaar, Theo is alleen maar blij met alle ophef.

Mill
30-03-04, 10:51
Geplaatst door Heraclitus
"Wij kiezen liever voor de overheid om zulke uitlatingen ook in de toekomst te laten verbieden"

Geen schijn van kans.

Heraclitus
30-03-04, 11:00
Toch vreemd dat sinds er moslims in ons midden zijn er allerlei "waarden" ter discussie staan.

- vrijheid van meningsuiting
- uniformiteit van kleding bij de overheid
- vrijheid van partnerkeuze
- vrijheid van onderwijs

Maar dat zal wel aan de nederlanders liggen.

catharina
30-03-04, 11:01
Mag ik dit zeggen?

Eindelijk is er een discussie in ons land over de vraag of je zo maar alles moet kunnen zeggen. Artikel 7 van de Grondwet zegt dat niemand vooraf toestemming nodig heeft om zijn mening te kunnen geven. Dat lijkt een garantie om er zo maar alles uit te gooien. Dat is echter niet juist. Je mag best zeggen dat moslims geitenneukers zijn, zoals Theo van Gogh doet. Je mag best zeggen dat mensen die in een djelleba lopen eveneens geitenneukers zijn, zoals Ebru Umar doet. Maar het naakte feit dat dit niet verboden is, maakt nog niet dat het ook goed is.

Volgens de extreem rechtse Afshin Ellian 'besluit geen fundamentalist na het lezen van een column zichzelf met een staaf dynamiet op te blazen.' Ellian is al weer een hele tijd niet meer in zijn geboorteland geweest en kennelijk ook niet buiten de Nederlandse polder. Anders zou hij weten dat er gebieden zijn waar woorden wel tot waanzin kunnen leiden. En ook tot terrorisme. Kortgeleden was ik in de bezette Palestijnse gebieden. Daar zijn heel wat mensen bereid om zichzelf op te blazen. Het gebruik van de verkeerde woorden kan daar tot een massaslachting leiden. Dat kun je onredelijk vinden, maar emoties zijn nou eenmaal onredelijk.

Vandaag heeft Paul Cliteur in Buitenhof aangekondigd dat hij zich weer uitsluitend met de wetenschap gaat bezighouden. Hij stopt met zijn columns. Cliteur is één van de columnisten waar de AIVD op doelde bij de opmerking 'dat een groeiend aantal moslims zich door opiniemakers en opinieleiders in het maatschappelijk verkeer onheus bejegend voelt.' Cliteur voelt zich gedemoniseerd en trekt zich terug als columnist. Dat is bijzonder jammer. Het was beter geweest als hij het debat was blijven voeren. Nu is hij niet meer aanspreekbaar.

Op Van Gogh en Umar kunnen we voorlopig nog wel rekenen. Zij hebben van het beledigen en het onheus bejegenen hun visitekaartje gemaakt. Gezien hun voorgeschiedenis weten we dat ze buiten die vaardigheid ook weinig anders kunnen. Zij zullen dus onderwerp van debat blijven. Dat vinden ze ook niet erg. Integendeel, daar ligt hun bestaansrecht en hun broodwinning. Toch valt daar nog wel iets meer over te zeggen.

Elke opiniemaker zou zich af moeten vragen wat de maatschappelijke effecten van zijn of haar woorden zijn. Natuurlijk mag iedereen alles zeggen, daar gaat het niet om. Maar als het gebruik van kwalificaties als 'geitenneukers' tot grote spanning en zelfs agressie leidt, moet je die term dan wel elke keer gebruiken? Je verantwoordelijkheid nemen als columnist betekent niet dat je moet zwijgen, slechts dat je niet alles zult zeggen. Bijna alles kan, maar dat betekent niet dat alles moet kunnen. Cliteur heeft dat begrepen en dat valt in hem te prijzen. De verwachting dat Van Gogh of Ebru tot dat inzicht zullen komen, is bij mij niet groot. Daar is eerst een aanslag op hun leven voor nodig. Of mag ik dat niet zeggen?

Harry van Bommel
Tweede-Kamerlid

Shaheed
30-03-04, 11:03
Die gasten pakken het verkeerd aan, zij moeten juist de bal terugkaatsen en ook columns schrijven over de achterlijke inhemers en hen decadente cultuur of op zijn minst een stuk op hen website plaatsen.


Iets in de trend van" Mogen wij dit zeggen? Autochtone nederlanders zijn lager dan honden en varkens (zie Theo van Gogh het prototype van een varken)
Autochtone nederlanders zijn de grootste fraudeurs, bij autochtone nederlanders komen zedendelicten het meest voor, incest is de normaalste zaak bij het christendom, nederlanders zijn homo's.
Nederlanders zijn dom en agressief, zie het voetbalgeweld.
Nederlanders zijn de grootste racisten, zie hen geschiedenis.
Nederlanders zijn een laf volk.
Over een aantal generaties bestaan er haast geen autochtone nederlanders door het invoeren van het homohuwelijk en de individualisering.

Mogen wij dit zeggen?

Mill
30-03-04, 11:06
Geplaatst door Shaheed
Die gasten pakken het verkeerd aan, zij moeten juist de bal terugkaatsen en ook columns schrijven over de achterlijke inhemers en hen decadente cultuur of op zijn minst een stuk op hen website plaatsen.


Hehe. Het eerste verstandig antwoord van een Van Gogh tegenstander dat ik tot nu toe heb gehoord.

Heraclitus
30-03-04, 11:09
Geplaatst door Shaheed
Die gasten pakken het verkeerd aan, zij moeten juist de bal terugkaatsen en ook columns schrijven over de achterlijke inhemers en hen decadente cultuur of op zijn minst een stuk op hen website plaatsen.


Iets in de trend van" Mogen wij dit zeggen? Autochtone nederlanders zijn lager dan honden en varkens (zie Theo van Gogh het prototype van een varken)
Autochtone nederlanders zijn de grootste fraudeurs, bij autochtone nederlanders komen zedendelicten het meest voor, incest is de normaalste zaak bij het christendom, nederlanders zijn homo's.
Nederlanders zijn dom en agressief, zie het voetbalgeweld.
Nederlanders zijn de grootste racisten, zie hen geschiedenis.
Nederlanders zijn een laf volk.
Over een aantal generaties bestaan er haast geen autochtone nederlanders door het invoeren van het homohuwelijk en de individualisering.

Mogen wij dit zeggen?

Ha die Shaheed!
Dacht dat je na dat blundertje met die "incest opa" wel geleerd zou hebben dat dat soort dingen onder moslims net zo vaak voorkomen.
Hetzelfde geldt voor homosexualiteit.

Ach ja, sommige mensen leren het nooit.

Daviddavid
30-03-04, 11:10
Geplaatst door Shaheed



Over een aantal generaties bestaan er haast geen autochtone nederlanders door het invoeren van het homohuwelijk en de individualisering.

Mogen wij dit zeggen?


Van mij wel. Is goed om er aan herinnerd te worden, ik vergeet steeds dat met de invoering van het homo-huwelijk het heterohuwelijk is afgeschaft.

Dank! :duim:

Shaheed
30-03-04, 11:16
Geplaatst door Heraclitus
Ha die Shaheed!
Dacht dat je na dat blundertje met die "incest opa" wel geleerd zou hebben dat dat soort dingen onder moslims net zo vaak voorkomen.
Hetzelfde geldt voor homosexualiteit.

Ach ja, sommige mensen leren het nooit.

En alles wat het nationale varken (Theo) schrijft is alleen van toepassing op marokkanen.

:moe:


Het is jammer dat de hypocriete nederlandse media mij geen columns laat schrijven, maar dat komt nog wel.
Wij zullen ook bepaalde nieuwsbronnen bezitten en onze kant van het verhaal vertellen de stigmatisering van de inheemse nederlanders wordt een feit.


Wacht maar af................

plexus
30-03-04, 11:20
Geplaatst door Shaheed

Het is jammer dat de hypocriete nederlandse media mij geen columns laat schrijven, maar dat komt nog wel.
...



beste media is het web...wat houd je tegen...

arnd
30-03-04, 11:21
Geplaatst door Shaheed
En alles wat het nationale varken (Theo) schrijft is alleen van toepassing op marokkanen.

:moe:


Het is jammer dat de hypocriete nederlandse media mij geen columns laat schrijven, maar dat komt nog wel.
Wij zullen ook bepaalde nieuwsbronnen bezitten en onze kant van het verhaal vertellen de stigmatisering van de inheemse nederlanders wordt een feit.


Wacht maar af................

:) Goed zo!

Waarmee ga je colums trouwens schrijven, Shaheed?
Inkt of ....?

(correctie, dat laatste zou wel eens als provocerend ervaren kunnen worden)

Daviddavid
30-03-04, 11:23
Geplaatst door Shaheed
Het is jammer dat de hypocriete nederlandse media mij geen columns laat schrijven, maar dat komt nog wel.

Wacht maar af................


Niet hypocriet, hooguit commercieel. Maar ik werk al jaren in de media. Zo'n fijne Shaheed column lijkt me wel wat. Zal ik eens een goed woordje voor je doen? Ben je duur?

mark61
30-03-04, 11:25
Geplaatst door Shaheed
Die gasten pakken het verkeerd aan, zij moeten juist de bal terugkaatsen en ook columns schrijven over de achterlijke inhemers en hen decadente cultuur of op zijn minst een stuk op hen website plaatsen.


Iets in de trend van" Mogen wij dit zeggen? Autochtone nederlanders zijn lager dan honden en varkens (zie Theo van Gogh het prototype van een varken)(...)

Mogen wij dit zeggen?

Ja hoorr dat mag best van mij. Ik ga echt niet naar het ministerie van BiZ om de staat censuur te laten uitoefenen, brrrr. Als ze nou een rechtszaak aanspanden kon ik het nog begrijpen, maar naar de minister rennen vind ik griezelig.

Shaheed
30-03-04, 11:26
Geplaatst door Daviddavid
Niet hypocriet, hooguit commercieel. Maar ik werk al jaren in de media. Zo'n fijne Shaheed column lijkt me wel wat. Zal ik eens een goed woordje voor je doen? Ben je duur?


Als ik mijn gal mag spuien over de autochtone nederlanders in de media wil ik je zelfs wat geld toestoppen.

jaja
30-03-04, 11:31
Geplaatst door catharina
Mag ik dit zeggen?

Eindelijk is er een discussie in ons land over de vraag of je zo maar alles moet kunnen zeggen. Artikel 7 van de Grondwet zegt dat niemand vooraf toestemming nodig heeft om zijn mening te kunnen geven. Dat lijkt een garantie om er zo maar alles uit te gooien. Dat is echter niet juist. Je mag best zeggen dat moslims geitenneukers zijn, zoals Theo van Gogh doet. Je mag best zeggen dat mensen die in een djelleba lopen eveneens geitenneukers zijn, zoals Ebru Umar doet. Maar het naakte feit dat dit niet verboden is, maakt nog niet dat het ook goed is.

Volgens de extreem rechtse Afshin Ellian 'besluit geen fundamentalist na het lezen van een column zichzelf met een staaf dynamiet op te blazen.' Ellian is al weer een hele tijd niet meer in zijn geboorteland geweest en kennelijk ook niet buiten de Nederlandse polder. Anders zou hij weten dat er gebieden zijn waar woorden wel tot waanzin kunnen leiden. En ook tot terrorisme. Kortgeleden was ik in de bezette Palestijnse gebieden. Daar zijn heel wat mensen bereid om zichzelf op te blazen. Het gebruik van de verkeerde woorden kan daar tot een massaslachting leiden. Dat kun je onredelijk vinden, maar emoties zijn nou eenmaal onredelijk.

Vandaag heeft Paul Cliteur in Buitenhof aangekondigd dat hij zich weer uitsluitend met de wetenschap gaat bezighouden. Hij stopt met zijn columns. Cliteur is één van de columnisten waar de AIVD op doelde bij de opmerking 'dat een groeiend aantal moslims zich door opiniemakers en opinieleiders in het maatschappelijk verkeer onheus bejegend voelt.' Cliteur voelt zich gedemoniseerd en trekt zich terug als columnist. Dat is bijzonder jammer. Het was beter geweest als hij het debat was blijven voeren. Nu is hij niet meer aanspreekbaar.

Op Van Gogh en Umar kunnen we voorlopig nog wel rekenen. Zij hebben van het beledigen en het onheus bejegenen hun visitekaartje gemaakt. Gezien hun voorgeschiedenis weten we dat ze buiten die vaardigheid ook weinig anders kunnen. Zij zullen dus onderwerp van debat blijven. Dat vinden ze ook niet erg. Integendeel, daar ligt hun bestaansrecht en hun broodwinning. Toch valt daar nog wel iets meer over te zeggen.

Elke opiniemaker zou zich af moeten vragen wat de maatschappelijke effecten van zijn of haar woorden zijn. Natuurlijk mag iedereen alles zeggen, daar gaat het niet om. Maar als het gebruik van kwalificaties als 'geitenneukers' tot grote spanning en zelfs agressie leidt, moet je die term dan wel elke keer gebruiken? Je verantwoordelijkheid nemen als columnist betekent niet dat je moet zwijgen, slechts dat je niet alles zult zeggen. Bijna alles kan, maar dat betekent niet dat alles moet kunnen. Cliteur heeft dat begrepen en dat valt in hem te prijzen. De verwachting dat Van Gogh of Ebru tot dat inzicht zullen komen, is bij mij niet groot. Daar is eerst een aanslag op hun leven voor nodig. Of mag ik dat niet zeggen?

Harry van Bommel
Tweede-Kamerlid ik vind het toch vreemd dat iemand die zegt dat extreme woorden gebruikt mogen worden in het debat, maar dat dat niet erg goed is, vervolgens zelf wel zijn tegenstander te lijf gaat met extreme woorden. Het neerzetten van Ellian als extreem rechts is weinig onderbouwd .. (understatement) Het lijkt erg sterk op: "ik mag die man niet want hij komt tot andere conclusies als ik, dus associeer ik hem met iets dat voor iedereen onacceptabel is zodat men denkt dat hij onacceptabel is. Ik ga niet in op de inhoud, daar ben ik te lui voor."
Opmerkingen als "De verwachting dat Van Gogh of Ebru tot dat inzicht zullen komen, is bij mij niet groot. Daar is eerst een aanslag op hun leven voor nodig." laten vervolgens zien dat de pot graag de ketel verwijt, maar het liever niet op zichzelf betrekt ...

Kortom, als van Bommel verwijt dat de tegenpartij het debat niet op de juiste toon voert, waarom zakt hij dan zelf af naar dat niveau ... daarmee ontzegt hij zichzelf ook een plaats in het debat .. als hij consequent zou zijn ...

mark61
30-03-04, 11:32
Geplaatst door Shaheed
Als ik mijn gal mag spuien over de autochtone nederlanders in de media wil ik je zelfs wat geld toestoppen.

Heb je het ook echt wel eens geprobeerd? Lijkt mij serieus heel leuk. Zou ik zo maar weer eens een krant / tijdschrift gaan kopen als jij erin stond. Kijken wat de reacties zijn. Heel Wit Mannelijk (vrouwelijk) Middle Aged Nederland diep geschokt . Lache man. Seriously. :p

catharina
30-03-04, 11:32
Geplaatst door Shaheed
Als ik mijn gal mag spuien over de autochtone nederlanders in de media wil ik je zelfs wat geld toestoppen.
De vraag blijft toch wat je dan eigenlijk nog doet in Nederland.

catharina
30-03-04, 11:33
Geplaatst door jaja
ik vind het toch vreemd dat iemand die zegt dat extreme woorden gebruikt mogen worden in het debat, maar dat dat niet erg goed is, vervolgens zelf wel zijn tegenstander te lijf gaat met extreme woorden. Het neerzetten van Ellian als extreem rechts is weinig onderbouwd .. (understatement) Het lijkt erg sterk op: "ik mag die man niet want hij komt tot andere conclusies als ik, dus associeer ik hem met iets dat voor iedereen onacceptabel is zodat men denkt dat hij onacceptabel is. Ik ga niet in op de inhoud, daar ben ik te lui voor."
Opmerkingen als "De verwachting dat Van Gogh of Ebru tot dat inzicht zullen komen, is bij mij niet groot. Daar is eerst een aanslag op hun leven voor nodig." laten vervolgens zien dat de pot graag de ketel verwijt, maar het liever niet op zichzelf betrekt ...

Kortom, als van Bommel verwijt dat de tegenpartij het debat niet op de juiste toon voert, waarom zakt hij dan zelf af naar dat niveau ... daarmee ontzegt hij zichzelf ook een plaats in het debat .. als hij consequent zou zijn ...
Heb jij een SP'er dan ooit weleens op consequentheid kunnen betrappen?

mark61
30-03-04, 11:35
Geplaatst door catharina
De vraag blijft toch wat je dan eigenlijk nog doet in Nederland.

Hij heeft een dagtaak aan types zoals jij uitschelden. Kan gewoon niet weg.

Mill
30-03-04, 11:35
Geplaatst door Shaheed
Als ik mijn gal mag spuien over de autochtone nederlanders in de media wil ik je zelfs wat geld toestoppen.

Je mag je gal onbeperkt spuien. Laat je daarbij niet onderdrukken door censuur-ridders als ZS, Goodnight en Taouanza.

Een addertje onder het gras. Je moet kunnen schrijven. Anders willen media je niet, of komt er niemand op je site kijken.

arnd
30-03-04, 11:37
Geplaatst door jaja
ik vind het toch vreemd dat iemand die zegt dat extreme woorden gebruikt mogen worden in het debat, maar dat dat niet erg goed is, vervolgens zelf wel zijn tegenstander te lijf gaat met extreme woorden. Het neerzetten van Ellian als extreem rechts is weinig onderbouwd .. (understatement) Het lijkt erg sterk op: "ik mag die man niet want hij komt tot andere conclusies als ik, dus associeer ik hem met iets dat voor iedereen onacceptabel is zodat men denkt dat hij onacceptabel is. Ik ga niet in op de inhoud, daar ben ik te lui voor."
Opmerkingen als "De verwachting dat Van Gogh of Ebru tot dat inzicht zullen komen, is bij mij niet groot. Daar is eerst een aanslag op hun leven voor nodig." laten vervolgens zien dat de pot graag de ketel verwijt, maar het liever niet op zichzelf betrekt ...

Kortom, als van Bommel verwijt dat de tegenpartij het debat niet op de juiste toon voert, waarom zakt hij dan zelf af naar dat niveau ... daarmee ontzegt hij zichzelf ook een plaats in het debat .. als hij consequent zou zijn ...

Wel goeie analyse. Harry v. B. probeert een voortrekkersrol in dit hele debat te veroveren. Ik denk dat hij uit moet kijken, omdat hij inderdaad de discussie niet parlementair stuurt, maar er deelgenoot van wordt.
Alleen maar te denken aan zijn ultra-communistisch verleden met banden naar enge regimes.....

Heraclitus
30-03-04, 11:40
Geplaatst door Shaheed
Als ik mijn gal mag spuien over de autochtone nederlanders in de media wil ik je zelfs wat geld toestoppen.

Ik wil je best wat ruimte geven op mijn website als vaste collumnist.
Ben alleen bang dat weinig mensen het zullen lezen. :hihi:

Shaheed
30-03-04, 11:42
Geplaatst door Vitiges
Het beste bewijs dat je nog niet goed geïntegreerd bent.


Ik ben juist op en top geintegreerd, maak volledig gebruik van mijn recht op vrijheid van meningsuiting.
Laat me door niemand de mond snoeren.

Jij bent juist niet geintegreerd dat je denkt dat die rechten alleen voor inboorlingen bestemd zijn.

jaja
30-03-04, 11:42
Geplaatst door mark61
Heb je het ook echt wel eens geprobeerd? Lijkt mij serieus heel leuk. Zou ik zo maar weer eens een krant / tijdschrift gaan kopen als jij erin stond. Kijken wat de reacties zijn. Heel Wit Mannelijk (vrouwelijk) Middle Aged Nederland diep geschokt . Lache man. Seriously. :p niet voor de allochtonen op de langere termijn lijkt me .. versterking van het stereotype kan volgens mij niet erg behulpzaam zijn met het verbeteren van hun positie in de maatschappij .. maar als je graag een grote LPF hebt .. vooral DOEN ...
Ertan is je al voor gegaan!!

plexus
30-03-04, 11:44
Geplaatst door Mill
Een addertje onder het gras. Je moet kunnen schrijven. Anders willen media je niet, of komt er niemand op je site kijken.

Oh sinds wanneer..?

theemuts
30-03-04, 11:44
Als ik mijn gal mag spuien over de autochtone nederlanders in de media wil ik je zelfs wat geld toestoppen.

uitlokking tot corruptie :bril:

Mill
30-03-04, 11:44
Geplaatst door Shaheed
Ik ben juist op en top geintegreerd, maak volledig gebruik van mijn recht op vrijheid van meningsuiting.
Laat me door niemand de mond snoeren.

Jij bent juist niet geintegreerd dat je denkt dat die rechten alleen voor inboorlingen bestemd zijn.

:duim:

catharina
30-03-04, 11:45
Geplaatst door Shaheed
Ik ben juist op en top geintegreerd, maak volledig gebruik van mijn recht op vrijheid van meningsuiting.
Laat me door niemand de mond snoeren.

Jij bent juist niet geintegreerd dat je denkt dat die rechten alleen voor inboorlingen bestemd zijn.
Volgens mij ben jij niet in staat om een column te schrijven, maar verras ons maar eens met een leuke dan.

Shaheed
30-03-04, 11:45
Geplaatst door catharina
De vraag blijft toch wat je dan eigenlijk nog doet in Nederland.


Wat ik hier doe ?

Ben hier geboren en getogen ben een nederlands staatsburger.

Het probleem met jullie autochtone nederlanders is dat jullie niet tegen zelfkritiek kunnen en jezelf superieur voelen vandaar dat jullie kicken op zulke racisten die andere volkeren de grond in trappen zodat jullie je beter voelen.

Maar wees gerust jullie zullen ook nog emanciperen, daar ga ik voor zorgen.

Shaheed
30-03-04, 11:47
Geplaatst door Vitiges
Hij is natuurlijk een soort zendeling en komt ons het licht brengen.

Juist jij begrijpt het!

Ik kom jullie bevrijden van jullie achterlijke, decadente cultuur.

Mill
30-03-04, 11:47
Geplaatst door plexus
Oh sinds wanneer..?

OK, nuance: je moet kunnen schrijven in de zin dat je schrijfsels 'te verkopen' zijn. Dat hoeft uiteraard niet samen te vallen met 'objectieve' kwaliteitscriteria. Maar die twee zullen soms overlappen. Ik denk niet dat iemand met Shaheeds talent snel wordt aangenomen bij The New York Review Of Books.

catharina
30-03-04, 11:48
Geplaatst door Shaheed
Wat ik hier doe ?

Ben hier geboren en getogen ben een nederlands staatsburger.
Maar ondertussen heb je een hekel aan autochtonen, een normaal mens zou allang zijn biezen hebben gepakt.

arnd
30-03-04, 11:48
Geplaatst door Shaheed
Ik ben juist op en top geintegreerd, maak volledig gebruik van mijn recht op vrijheid van meningsuiting.
Laat me door niemand de mond snoeren.

Jij bent juist niet geintegreerd dat je denkt dat die rechten alleen voor inboorlingen bestemd zijn.

Het ging niet om vrijheid van meningsuiting, Shaheed, maar om het feit dat je bereid bent geld toe te leggen.
Betalen voor je eigen column; inderdaad het ultieme bewijs van matige integratie :D

mark61
30-03-04, 11:48
Geplaatst door jaja
niet voor de allochtonen op de langere termijn lijkt me .. versterking van het stereotype kan volgens mij niet erg behulpzaam zijn met het verbeteren van hun positie in de maatschappij .. maar als je graag een grote LPF hebt .. vooral DOEN ...
Ertan is je al voor gegaan!!

Ja dat risico bestaat natuurlijk. Evenwel heb je dan wel een discussie in de krant ipv éénrichtingsborreltafelgepraat over en weer. May the best (wo)man win.

Wie is Ertan?

theemuts
30-03-04, 11:49
Het probleem met jullie autochtone nederlanders is dat jullie niet tegen zelfkritiek kunnen en jezelf superieur voelen vandaar dat jullie kicken op zulke racisten die andere volkeren de grond in trappen zodat jullie je beter voelen.

:lachu:

Shaheed
30-03-04, 11:49
Geplaatst door Heraclitus
Ik wil je best wat ruimte geven op mijn website als vaste collumnist.
Ben alleen bang dat weinig mensen het zullen lezen. :hihi:


Tsja als daar alleen van die autochtone witte nederlandse racisten als jou komen, dan zullen ze het natuurlijk niet lezen.

Ik wil een breed publiek bereiken.

mark61
30-03-04, 11:49
Geplaatst door Shaheed
Ik ben juist op en top geintegreerd, maak volledig gebruik van mijn recht op vrijheid van meningsuiting.
Laat me door niemand de mond snoeren.

Jij bent juist niet geintegreerd dat je denkt dat die rechten alleen voor inboorlingen bestemd zijn.

Zo ist maar net.

jaja
30-03-04, 11:50
Geplaatst door catharina
Heb jij een SP'er dan ooit weleens op consequentheid kunnen betrappen? oh jawel! Ik ben het vaak niet met ze eens, maar ze hebben x aantal dingen al vroeg goed gezien en waren niet bang dat ook te zeggen. Ze hebben intern een wat rigide ideologische struktuur - zie de hele Lazrak kwestie - maar hebben zeer zeker in de maatschappij zo nu en dan een goede rol gespeeld. Als er één partij echt werk van heeft gemaakt om met zijn kiezers in contact te blijven dan is dat de SP. Dat is heel andere koek als het de wijk in gaan van de PvdA. De SP heeft wat dat betreft echt consequenties getrokken.
De ideologie is niet de mijne, maar op dat soort onderdelen heb ik echt respect voor ze.

theemuts
30-03-04, 11:50
Ik wil een breed publiek bereiken.


:duim: :lachu:

Mill
30-03-04, 11:50
Geplaatst door Shaheed
Tsja als daar alleen van die autochtone witte nederlandse racisten als jou komen, dan zullen ze het natuurlijk niet lezen.

Ik wil een breed publiek bereiken.

Theo van Gogh is zo sportief om z'n eigen site als podium aan te bieden voor z'n tegenstanders (Van Bommel mag op Van Goghs site schrijven). Sterker nog, hij heeft op z'n site een link geplaatst naar de handtekeningenactie die tegen hem gericht is.

Zou jij ook zo sportief zijn?

Shaheed
30-03-04, 11:51
Geplaatst door catharina
Maar ondertussen heb je een hekel aan autochtonen, een normaal mens zou allang zijn biezen hebben gepakt.

Ik ga de problemen nooit uit de weg, ik wil jullie juist bevrijden.

Op zich zijn de inheemse nederllanders wel goede mensen als ze maar afstappen van hen achterlijke cultuur en racistische ideëen.

jaja
30-03-04, 11:52
Geplaatst door mark61
Ja dat risico bestaat natuurlijk. Evenwel heb je dan wel een discussie in de krant ipv éénrichtingsborreltafelgepraat over en weer. May the best (wo)man win.

Wie is Ertan? een jongen met een eigen website met columns etc. met een vergelijkbare mening als Shaheed.

De AIVD leek te impliceren dat de columnisten niet meer aan discussie deden, maar het laten terugtrekken op hun eilandjes van groepen. Dat verwijt ging uit naar de Islam-kritikasters, maar geldt natuurlijk ook voor de andere partij, natuurlijk.

Shaheed
30-03-04, 11:55
Geplaatst door arnd
Het ging niet om vrijheid van meningsuiting, Shaheed, maar om het feit dat je bereid bent geld toe te leggen.
Betalen voor je eigen column; inderdaad het ultieme bewijs van matige integratie :D

Juist niet frauderen is juist een vorm van integratie.

Heb je al die beursschandalen niet gevolg op T.V.?
Het zijn allemaal autochtone witte nederlanders die frauderen op grote schaal.
Bouwfraude, Ahold enz.......

Maar goed mijn reactie was naar aanleiding van wat Daviddavid schreef hij wou mij betalen als ik een column zou schrijven, ik zeg ik wil jou zelfs betalen als ik die kans maar krijg om mijn gal te spuien en de autochtonen te stigmatiseren.

catharina
30-03-04, 11:57
Geplaatst door Shaheed
Juist niet frauderen is juist een vorm van integratie.

Heb je al die beursschandalen niet gevolg op T.V.?
Het zijn allemaal autochtone witte nederlanders die frauderen op grote schaal.
Bouwfraude, Ahold enz.......

Maar goed mijn reactie was naar aanleiding van wat Daviddavid schreef hij wou mij betalen als ik een column zou schrijven, ik zeg ik wil jou zelfs betalen als ik die kans maar krijg om mijn gal te spuien en de autochtonen te stigmatiseren.
Je hebt de cijfers over uitkeringsfraude zeker nooit gezien? En de percentages oververtegenwoordigingen van Turken en Marokkanen daarin?

Mill
30-03-04, 11:58
Geplaatst door Shaheed
Juist niet frauderen is juist een vorm van integratie.

Heb je al die beursschandalen niet gevolg op T.V.?
Het zijn allemaal autochtone witte nederlanders die frauderen op grote schaal.
Bouwfraude, Ahold enz.......

Maar goed mijn reactie was naar aanleiding van wat Daviddavid schreef hij wou mij betalen als ik een column zou schrijven, ik zeg ik wil jou zelfs betalen als ik die kans maar krijg om mijn gal te spuien en de autochtonen te stigmatiseren.

Met wat je tot nu laat zien kom je er niet hoor. Misschien een cursus volgen?

Shaheed
30-03-04, 11:58
Geplaatst door Mill
Theo van Gogh is zo sportief om z'n eigen site als podium aan te bieden voor z'n tegenstanders (Van Bommel mag op Van Goghs site schrijven). Sterker nog, hij heeft op z'n site een link geplaatst naar de handtekeningenactie die tegen hem gericht is.

Zou jij ook zo sportief zijn?


Ooh ja wel hoor, ben niks anders dan kritiek gewend op maroc.nl.


Dus kom maar op.

theemuts
30-03-04, 11:58
Erger zou het zijn indien we oude mannen die het met kleine kinderen doen ineens "mohamedanen" zouden gaan noemen! Dat zou totaal verkeerd zijn.

Citaat uit de tweede post (Catharina).

Waar zitten de lange tenen?

Heraclitus
30-03-04, 11:58
Geplaatst door Shaheed

Op zich zijn de inheemse nederllanders wel goede mensen als ze maar afstappen van hen achterlijke cultuur en racistische ideëen.

Tuurlijk! De marokkanen zijn natuurlijk helemaal niet racistisch. Die denken helemaal niet dat hun cultuur beter is.
Hou toch op! Marokkanen zijn net zo erg.

ps Maar op zich zijn het wel goede mensen. :moe:

mark61
30-03-04, 11:58
Geplaatst door jaja
een jongen met een eigen website met columns etc. met een vergelijkbare mening als Shaheed.

De AIVD leek te impliceren dat de columnisten niet meer aan discussie deden, maar het laten terugtrekken op hun eilandjes van groepen. Dat verwijt ging uit naar de Islam-kritikasters, maar geldt natuurlijk ook voor de andere partij, natuurlijk.

Inderdaad. Daarom vind ik het ook beter dat de discussie in kranten en tijdschriften (liever niet op tv, haha) wordt voortgezet ipv dat 'men' zich beledigd, bedreigd ende gekrenkt terugtrekt.

Shaheed
30-03-04, 11:59
Geplaatst door catharina
Je hebt de cijfers over uitkeringsfraude zeker nooit gezien? En de percentages oververtegenwoordigingen van Turken en Marokkanen daarin?

Die zijn toch ook bezig met integreren, en volgen inburgeringscursussen,

theemuts
30-03-04, 11:59
Shaheed, ik wed dat als jij Theo een brief schrijft dat hij jou ook iets laat schtijven op zijn site! Probeer het eens!

Mill
30-03-04, 12:00
Geplaatst door Shaheed
Ooh ja wel hoor, ben niks anders dan kritiek gewend op maroc.nl.


Dus kom maar op.

Dat vind ik netjes van je.

plexus
30-03-04, 12:05
Geplaatst door Mill
OK, nuance: je moet kunnen schrijven in de zin dat je schrijfsels 'te verkopen' zijn. Dat hoeft uiteraard niet samen te vallen met 'objectieve' kwaliteitscriteria. Maar die twee zullen soms overlappen. Ik denk niet dat iemand met Shaheeds talent snel wordt aangenomen bij The New York Review Of Books.

;)

West
30-03-04, 12:23
Geplaatst door Shaheed
Die gasten pakken het verkeerd aan, zij moeten juist de bal terugkaatsen en ook columns schrijven over de achterlijke inhemers en hen decadente cultuur of op zijn minst een stuk op hen website plaatsen.


Iets in de trend van" Mogen wij dit zeggen? Autochtone nederlanders zijn lager dan honden en varkens (zie Theo van Gogh het prototype van een varken)
Autochtone nederlanders zijn de grootste fraudeurs, bij autochtone nederlanders komen zedendelicten het meest voor, incest is de normaalste zaak bij het christendom, nederlanders zijn homo's.
Nederlanders zijn dom en agressief, zie het voetbalgeweld.
Nederlanders zijn de grootste racisten, zie hen geschiedenis.
Nederlanders zijn een laf volk.
Over een aantal generaties bestaan er haast geen autochtone nederlanders door het invoeren van het homohuwelijk en de individualisering.

Mogen wij dit zeggen?

Solliciteer bij Theo van Gogh, zou ik zeggen!

Als Harry van Bommelding daar de ruimte krijgt,
dan heeft hij misschien ook wel plek voor jouw gebrabbel.

Het is bovendien goed voor Nederland dat iedereen weet hoe de moslim denkt... de Nieuwe Middeleeuwen.

plexus
30-03-04, 12:27
Geplaatst door West
Solliciteer bij Theo van Gogh, zou ik zeggen!

Het is bovendien goed voor Nederland dat iedereen weet hoe de moslim denkt... de Nieuwe Middeleeuwen.

niet De Moslim maar 1 Moslim...

Shaheed
30-03-04, 12:30
Geplaatst door jaja
niet voor de allochtonen op de langere termijn lijkt me .. versterking van het stereotype kan volgens mij niet erg behulpzaam zijn met het verbeteren van hun positie in de maatschappij .. maar als je graag een grote LPF hebt .. vooral DOEN ...
Ertan is je al voor gegaan!!


Typisch weer zo een reactie van een kortzichtige autochtoon.

Nederlanders mogen natuurlijk wel anderen stigmatiseren/beledigen dat is alleen maar goed op die manier kunnen de allochtonen dan emanciperen en wat meer doen aan zelfkritiek.

Aan de andere kant mogen wij natuurlijk niet op een zo soortgelijke manier over de autochtonen denken en schrijven want stel je voor de racistische partijen zouden weleens nog meer aanhangers krijgen.

Ik vraag me echt af wie moeten er nou emanciperen en meer aan zelfkritiek doen?


Dit is hetzelfde als kritik uiten tegen israel dat gelijk anti-semitisme wordt genoemd maar kritiek tegen de islam en de moslims is alleen maar goed zo kunnen ze emanciperen en tsja we moeten toch stoppen met de politieke correctheid en het beestje bij de naam noemen.

100% zuivere nederlandse hypocrisie!

Shaheed
30-03-04, 12:34
Geplaatst door West
Solliciteer bij Theo van Gogh, zou ik zeggen!

Als Harry van Bommelding daar de ruimte krijgt,
dan heeft hij misschien ook wel plek voor jouw gebrabbel.

Het is bovendien goed voor Nederland dat iedereen weet hoe de moslim denkt... de Nieuwe Middeleeuwen.


Tuurlijk als een moslim wat schrijft dan denken natuurlijk alle moslims op de hele wereld precies hetzelfde.


Maar als zo een half mens half varken wat schrijft dan is het natuurlijk een individu en mogen we niet alle nederlanders daarop aanspreken.

Vraag me echt af wie er uit de middeleeuwen komt.

Daviddavid
30-03-04, 12:36
Geplaatst door Shaheed
Tuurlijk als een moslim wat schrijft dan denken natuurlijk alle moslims op de hele wereld precies hetzelfde.


Maar als zo een half mens half varken wat schrijft dan is het natuurlijk een individu en mogen we niet alle nederlanders daarop aanspreken.

Vraag me echt af wie er uit de middeleeuwen komt.


:D


Als jij de moslim bent, mag ik dan de homo zijn?

catharina
30-03-04, 12:41
Geplaatst door Shaheed
Tuurlijk als een moslim wat schrijft dan denken natuurlijk alle moslims op de hele wereld precies hetzelfde.


Maar als zo een half mens half varken wat schrijft dan is het natuurlijk een individu en mogen we niet alle nederlanders daarop aanspreken.

Vraag me echt af wie er uit de middeleeuwen komt.
Spreek jij niet namens de Ummah? :D

theemuts
30-03-04, 12:45
100% zuivere nederlandse hypocrisie!

Tja Shaheed, je woont in Nederland, hier is hypocrisie van alle inwoners dus Nederlandse hypocrisie. :D

West
30-03-04, 12:51
Geplaatst door plexus
niet De Moslim maar 1 Moslim...

Vooruit... de moslims min 1.

Ben jij het niet eens met Shaheed dan?

Maar jullie zijn toch één, de Ummah?

Hoe moet het dan met de Ummah?

Voor mij vertegenwoordigt Shaheed de Ummah.

Leve de Ummah!

Organiseer een handtekeningenactie voor Shaheed!
Geef Shaheed 1 column!
Bijvoorbeeld op www.imaan.nl.
Of hier op maroc.nl!

keizer
30-03-04, 12:52
Geplaatst door Shaheed
Die gasten pakken het verkeerd aan, zij moeten juist de bal terugkaatsen en ook columns schrijven over de achterlijke inhemers en hen decadente cultuur of op zijn minst een stuk op hen website plaatsen.


Iets in de trend van" Mogen wij dit zeggen? Autochtone nederlanders zijn lager dan honden en varkens (zie Theo van Gogh het prototype van een varken)
Autochtone nederlanders zijn de grootste fraudeurs, bij autochtone nederlanders komen zedendelicten het meest voor, incest is de normaalste zaak bij het christendom, nederlanders zijn homo's.
Nederlanders zijn dom en agressief, zie het voetbalgeweld.
Nederlanders zijn de grootste racisten, zie hen geschiedenis.
Nederlanders zijn een laf volk.
Over een aantal generaties bestaan er haast geen autochtone nederlanders door het invoeren van het homohuwelijk en de individualisering.

Mogen wij dit zeggen?

Dat mag je wel zeggen, ik begrijp alleen niet wat je dan hier in NL doet.

keizer
30-03-04, 12:55
Het valt me trouwens op dat van Gogh niet verweten wordt onwaarheden te verkondigen, dus ik ga er maar van uit dat het echt waar is van dat 9 jarige meisje.

Mattijs
30-03-04, 12:57
Geplaatst door keizer
Het valt me trouwens op dat van Gogh niet verweten wordt onwaarheden te verkondigen, dus ik ga er maar van uit dat het echt waar is van dat 9 jarige meisje.
Volgens de islamitische geschriften is het echt waar. Hij trouwde zelfs al met dat arme kind toen ze nog maar 6 was.

keizer
30-03-04, 13:00
Geplaatst door Mattijs
Volgens de islamitische geschriften is het echt waar. Hij trouwde zelfs al met dat arme kind toen ze nog maar 6 was.

zo leer je nog eens wat

taouanza
30-03-04, 13:43
Geplaatst door Heraclitus
Dinsdag, 30 maart 2004 - Onder het motto 'Het geduld is op' is de site Imaan.nl een actie gestart tegen columnist Theo van Gogh.

Door Maarten Reijnders

Duizend mensen hebben de petitie ondertekend die op de site staat. Directe aanleiding is de column (pdf) van Theo van Gogh die op vrijdag 26 maart in de gratis treinkrant Metro verscheen.

De opsteller van de petitie ergert zich vooral aan de manier waarop Van Gogh in die column de profeet Mohammed omschrijft. Van Gogh noemt Mohammed in de column onder meer een 'vieze oom' en een 'verkrachter van kleine meisjes'.

"Wij hebben ons geduldig ingehouden met de gedachte dat hij door anderen op de vingers zou worden getikt. Maar er kwamen geen reacties op zijn absurde uitlatingen en deze werden ook steeds erger. Toen hebben wij besloten om onze stemmen te laten horen", aldus de beheerder van Imaan.nl die niet met zijn naam in de publiciteit wil.

"Moslims zijn in het algemeen tolerant en geduldig, maar wij kunnen deze man niet meer toelaten om telkens haat en agressie jegens moslims te verspreiden zonder daar straffeloos ervan af te komen."
Dankbaar

Volgens de ondertekenaars van de petitie zaait Van Gogh 'haat en discriminatie jegens moslims'. "Tevens werkt hij de integratie en samenleving van Nederlandse burgers met een Islamitische achtergrond tegen."

Inmiddels is de petitie gesloten. Imaan.nl wil de handtekeningen aanbieden aan de Tweede Kamer, de AIVD en aan de minister van Binnenlandse Zaken. In de petitie wordt 'dringend' gevraagd om ervoor te zorgen dat Theo van Gogh zijn werkzaamheden staakt.

Opmerkelijk genoeg wordt de petitie niet overhandigd aan Metro, de krant waarvoor Van Gogh schrijft. "Wij kiezen liever voor de overheid om zulke uitlatingen ook in de toekomst te laten verbieden", aldus de opsteller van de petitie.

Van Gogh is niet onder de indruk van de actie. "Dit is heel goed. Ik ben hier dankbaar voor. Ik hoop dat de AIVD en de minister van Binnenlandse Zaken passende maatregelen nemen." De columnist is niet van plan om in te binden. "Nee, natuurlijk niet. Dit is een reden om er nog eens hard overheen te gaan."


Teveel eer voor dat mestvarken.:moe:

taouanza
30-03-04, 13:44
Geplaatst door Mattijs
Volgens de islamitische geschriften is het echt waar. Hij trouwde zelfs al met dat arme kind toen ze nog maar 6 was.

Als je de islamitische geschriften op na leest was Aicha alles behalve arm en zielig.:moe:

plexus
30-03-04, 13:46
Geplaatst door West
Vooruit... de moslims min 1.

Ben jij het niet eens met Shaheed dan?

Maar jullie zijn toch één, de Ummah?

Hoe moet het dan met de Ummah?

Voor mij vertegenwoordigt Shaheed de Ummah.

Leve de Ummah!

Organiseer een handtekeningenactie voor Shaheed!
Geef Shaheed 1 column!
Bijvoorbeeld op www.imaan.nl.
Of hier op maroc.nl!

ben het met niemand eens op dit forum... :duivels:

Dutchguy
30-03-04, 14:10
Geplaatst door Shaheed
Die gasten pakken het verkeerd aan, zij moeten juist de bal terugkaatsen en ook columns schrijven over de achterlijke inhemers en hen decadente cultuur of op zijn minst een stuk op hen website plaatsen.


Iets in de trend van" Mogen wij dit zeggen? Autochtone nederlanders zijn lager dan honden en varkens (zie Theo van Gogh het prototype van een varken)
Autochtone nederlanders zijn de grootste fraudeurs, bij autochtone nederlanders komen zedendelicten het meest voor, incest is de normaalste zaak bij het christendom, nederlanders zijn homo's.
Nederlanders zijn dom en agressief, zie het voetbalgeweld.
Nederlanders zijn de grootste racisten, zie hen geschiedenis.
Nederlanders zijn een laf volk.
Over een aantal generaties bestaan er haast geen autochtone nederlanders door het invoeren van het homohuwelijk en de individualisering.

Mogen wij dit zeggen?

Tuurlijk mag je dat zeggen, vrijheid van meningsuiting.

Alleen heb je straks twee hard scheldende partijen die elkaar proberen te overstemmen. Maar op een gegeven moment worden die het ook wel weer zat, gaat toch vervelen dat schreeuwen en beledigen. En daarna kunnen we hopelijk weer normaal met elkaar praten.

Heraclitus
30-03-04, 14:22
Geplaatst door taouanza
Als je de islamitische geschriften op na leest was Aicha alles behalve arm en zielig.:moe:

Ze zal het wel lekker hebben gevonden dan, om gepenetreerd te worden door een vies mannetje van middelbare leeftijd.

Oeps! Mag ik dit zeggen?

taouanza
30-03-04, 14:26
Geplaatst door Heraclitus
Ze zal het wel lekker hebben gevonden dan, om gepenetreerd te worden door een vies mannetje van middelbare leeftijd.

Oeps! Mag ik dit zeggen?

Ik denk niet dat hun sexleven ergens staat beschreven. Wel hun liefde en relatie.

jaja
30-03-04, 15:38
Geplaatst door Shaheed
Typisch weer zo een reactie van een kortzichtige autochtoon.

Nederlanders mogen natuurlijk wel anderen stigmatiseren/beledigen dat is alleen maar goed op die manier kunnen de allochtonen dan emanciperen en wat meer doen aan zelfkritiek.

Aan de andere kant mogen wij natuurlijk niet op een zo soortgelijke manier over de autochtonen denken en schrijven want stel je voor de racistische partijen zouden weleens nog meer aanhangers krijgen.

Ik vraag me echt af wie moeten er nou emanciperen en meer aan zelfkritiek doen?


Dit is hetzelfde als kritik uiten tegen israel dat gelijk anti-semitisme wordt genoemd maar kritiek tegen de islam en de moslims is alleen maar goed zo kunnen ze emanciperen en tsja we moeten toch stoppen met de politieke correctheid en het beestje bij de naam noemen.

100% zuivere nederlandse hypocrisie! en als je het slachtoffer bent van stigmatisering dan zorg je ervoor dat de scheiding met "de anderen" zo groot mogelijk blijft .. dat lost het probleem vast op ... :maf2:

Toen vrouwen op de werkvloer verschenen zeiden ze "wij moeten twee keer zo hard werken om de helft te verdienen van wat een man verdient". Terechte klacht. Maar ze hadden twee opties om er wat aan te doen.

Blijven zitten en klagen totdat het "kwaad" door anderen werd opgelost (daarmee het vooroordeel bevestigend dat ze toch niets deden)
of
Echt twee keer zo hard werken en aantonen dat het vooroordeel echt een vooroordeel was en dat ze echt net zo goed waren als een man, soms zelfs beter.

De tweede optie leverde meer resultaat voor de vrouwen op dan de eerste (NB: nog niet de totale gelijkehid die ze wilden, maar wel vooruitgang). Klagen en schelden overtuigt niet, zeker niet de mensen die toch al een negatief (voor-)oordeel over jou hebben.
Is allemaal niet eerlijk, maar wel een normaal sociaal proces.

Simon
30-03-04, 16:32
Als een moslim columnist de autochtonen consequent 'kruisvaarders' zou noemen (hetgeen gebruikelijk is bij sommige prikkers hier) dan zou ik zo iemand moeilijk serieus kunnen nemen. Wat dat betreft snap ik die aandacht voor de heer van Gogh niet.

Olive Yao
30-03-04, 17:40
Geplaatst door Mill
Theo van Gogh is zo sportief om z'n eigen site als podium aan te bieden voor z'n tegenstanders (Van Bommel mag op Van Goghs site schrijven). Sterker nog, hij heeft op z'n site een link geplaatst naar de handtekeningenactie die tegen hem gericht is.

Zou jij ook zo sportief zijn?

Dat heeft niets met sportiviteit te maken. Het is een tactische manoeuvre.
Door die kritiek in z'n site op te nemen tracht hij deze te "neutraliseren".



Geplaatst door Shaheed
Tuurlijk als een moslim wat schrijft dan denken natuurlijk alle moslims op de hele wereld precies hetzelfde.

Maar als zo een half mens half varken wat schrijft dan is het natuurlijk een individu en mogen we niet alle nederlanders daarop aanspreken.

Vraag me echt af wie er uit de middeleeuwen komt.

Ik zou hem niet "half mens half varken" noemen - beledigend voor varkens, intelligente en aardige dieren.

Theo van G. te A. maakte zich ooit kwaad op Rob Oudkerk omdat die Pim Fortuijn "Pim F." noemde.
Zit hem kennelijk hoog, dus daar kun je hem raken.

Daarom stel ik voor om Theo van G. te A. consequent Theo van G. te A. te noemen.



Geplaatst door mark61
Inderdaad. Daarom vind ik het ook beter dat de discussie in kranten en tijdschriften (liever niet op tv, haha) wordt voortgezet ipv dat 'men' zich beledigd, bedreigd ende gekrenkt terugtrekt.

Ik vind dat er meer moet gebeuren.

Journalisten hebben ongetwijfeld een beroepsethiek, vastgelegd in een code.

Lijkt me niet verkeerd om de texten van Theo van G. te A. daaraan te toetsen.

Misschien moet er ook nog eens over de code zelf nagedacht worden.
Zijn de grenzen streng en duidelijk genoeg?

Laat imaan.nl dat maar in gang zetten.
Ik denk dat er wel een paar advocaten zijn die ze willen helpen.

De Zwijger
30-03-04, 17:45
Geplaatst door Olive Yao
Dat heeft niets met sportiviteit te maken. Het is een tactische manoeuvre.
Door die kritiek in z'n site op te nemen tracht hij deze te "neutraliseren".

En toch vind ik het de minste van alle kwaden. In ieder geval beter dan helemaal geen ruimte bieden voor je tegenstanders.

Olive Yao
30-03-04, 18:17
Geplaatst door De Zwijger
En toch vind ik het de minste van alle kwaden. In ieder geval beter dan helemaal geen ruimte bieden voor je tegenstanders.

Dat doet hij uit eigenbelang.
Ik zou van die ruimte juist geen gebruik maken.
Ik zou me op zijn omgeving richten.

*

"Theo van G. te A. makes strange bedfellows" -

Shadeed, ik had nooit gedacht dat ik nog eens een eind met je op één lijn zou zitten.


Geplaatst door Shaheed
Typisch weer zo een reactie van een kortzichtige autochtoon.

Nederlanders mogen natuurlijk wel anderen stigmatiseren/beledigen dat is alleen maar goed op die manier kunnen de allochtonen dan emanciperen en wat meer doen aan zelfkritiek.

Let op de reactie van Van G. te A. op de actie:
"Ik heb nog veel ontwikkelingshulp te verrichten".
Misschien moet iemand hem ook een beetje helpen zich te ontwikkelen?


Aan de andere kant mogen wij natuurlijk niet op een zo soortgelijke manier over de autochtonen denken en schrijven want stel je voor de racistische partijen zouden weleens nog meer aanhangers krijgen.

Op een soortgelijke manier? Nee, dat moet je inderdaad niet doen.
Ik zou het op een heel andere manier doen.


Ik vraag me echt af wie moeten er nou emanciperen en meer aan zelfkritiek doen?
Dit is hetzelfde als kritik uiten tegen israel dat gelijk anti-semitisme wordt genoemd maar kritiek tegen de islam en de moslims is alleen maar goed zo kunnen ze emanciperen en tsja we moeten toch stoppen met de politieke correctheid en het beestje bij de naam noemen.

Maar één oplossing: het beestje bij zijn ware naam noemen.


100% zuivere nederlandse hypocrisie!

Je generaliseert teveel. Dit is niet de ware naam.

Max Stirner
30-03-04, 18:36
De verwachting dat Van Gogh of Ebru tot dat inzicht zullen komen, is bij mij niet groot. Daar is eerst een aanslag op hun leven voor nodig. Of mag ik dat niet zeggen?

Harry van Bommel
Tweede-Kamerlid [/B][/QUOTE]



Ik vind inderdaad dat je DAT niet mag zeggen. Onze grote Mao-bewonderaar heeft er weinig van begrepen en laat zijn ware gezicht weer eens zien.

Shaheed
30-03-04, 18:42
Geplaatst door Olive Yao
"Theo van G. te A. makes strange bedfellows" -

Shadeed, ik had nooit gedacht dat ik nog eens een eind met je op één lijn zou zitten.




Betrapt! :p


Zeg eens eerlijk ben jij niet Janny Groen de journaliste van de Volkskrant?

Mark
30-03-04, 18:51
Geplaatst door Shaheed
Betrapt! :p


Zeg eens eerlijk ben jij niet Janny Groen de journaliste van de Volkskrant?

HAHAHAHAHAHA SCHERPppppppppppp

:duim:

Shaheed
30-03-04, 18:57
Geplaatst door Mark
HAHAHAHAHAHA SCHERPppppppppppp

:duim:


He Mark ben je weer terug? :zwaai:


Je moet me helpen ik ga namelijk een column schrijven over autochtone nederlanders, vertel me eens een paar dingen die ik tegen de autochtonen kan gebruiken.

Je weet, ik zie jou als één van de verlichte nederlanders die aan zelfkritiek doet. :melig2:

De Zwijger
30-03-04, 19:05
Geplaatst door Shaheed
He Mark ben je weer terug? :zwaai:


Je moet me helpen ik ga namelijk een column schrijven over autochtone nederlanders, vertel me eens een paar dingen die ik tegen de autochtonen kan gebruiken.

Je weet, ik zie jou als één van de verlichte nederlanders die aan zelfkritiek doet. :melig2:

Dat je zelf niks kan verzinnen zegt al genoeg.

Olive Yao
30-03-04, 19:08
Geplaatst door taouanza
Als je de islamitische geschriften op na leest was Aicha alles behalve arm en zielig.:moe:

Taouanza, dat weet Matthijs al, dat hoef je hem niet te vertellen. Hij zou toch niet over waarheid praten en een oordeel vellen als hij dat niet wist?



Geplaatst door taouanza
Ik denk niet dat hun sexleven ergens staat beschreven. Wel hun liefde en relatie.

Ze denken aan sex omdat in Nederland sex tussen volwassenen en zesjarige kinderen veel voorkomt.

Al vind ik een relatie en liefde tussen die twee ook wel vreemd.
Romeo en Julia waren tenminste nog 16 en 14 jaar.



Geplaatst door Dutchguy
Tuurlijk mag je dat zeggen, vrijheid van meningsuiting.

Alleen heb je straks twee hard scheldende partijen die elkaar proberen te overstemmen. Maar op een gegeven moment worden die het ook wel weer zat, gaat toch vervelen dat schreeuwen en beledigen. En daarna kunnen we hopelijk weer normaal met elkaar praten.

Waarom zeg je dit juist tegen Shadeed?

Wat is een "mening"? Heeft Van G. te A. die dan?

Tomas
30-03-04, 19:17
Nou ik vond de vergelijking van Theo met een varken verreweg het origineelst. Die had bijna niemand.

Goodnight
30-03-04, 19:21
Geplaatst door Olive Yao
Ze denken aan sex omdat in Nederland sex tussen volwassenen en zesjarige kinderen veel voorkomt.

Al vind ik een relatie en liefde tussen die twee ook wel vreemd.
Romeo en Julia waren tenminste nog 16 en 14 jaar.

De relatie tussen de profeet vrede zij met hem en Aicha is niet onder 1 hokje te stoppen als dezelfde relatie tussen een gewone man en vrouw.

De perverse manier waarop men deze relatie denkt in te kunnen vullen zegt meer over de zwakheid van dat soort mensen.

Ik persoonlijk zou zo min mogelijk aandacht geven aan het soort mensen dat denkt door deze manier de mening te kunnen verkondigen.

het is wat mij betreft olie op het vuur gooien en dat is diegene echt niet waard.

Zo'n handtekeningen actie doet hem alleen maar glunderen van plezier en zal de promotie van zijn boek, films en collumns ten goede komen.

Naar bijverschijnsel is dat nog meer Nederlanders door het lezen van zijn troep in de overtuiging gaan leven dat moslims een dreiging vormen.Maar er bestaan wel ergere dingen.

Shaheed
30-03-04, 19:24
Geplaatst door Olive Yao
Waarom zeg je dit juist tegen Shadeed?

Wat is een "mening"? Heeft Van G. te A. die dan?


He zeg eens eerlijk ben jij Janny Groen of niet?

Goodnight
30-03-04, 19:26
Geplaatst door Simon
Als een moslim columnist de autochtonen consequent 'kruisvaarders' zou noemen (hetgeen gebruikelijk is bij sommige prikkers hier) dan zou ik zo iemand moeilijk serieus kunnen nemen. Wat dat betreft snap ik die aandacht voor de heer van Gogh niet.

alhoewel ik de term zelf niet zou gebruiken aangezien het meer bij de middeleeuwen past, is het wel een gangbare term: kruisvaarders.Zo noemden ze zichzelf ook geloof ik in die tijd.

het woord geitenneukers is daar entegen zwaar denigrerend en kwetsend.Deze twee woorden zijn niet te vergelijken.

Ik vind het woord terorrist en kruisvaarder eerder met elkaar te vergelijken.

het woord geitenneukers maakt iedere discussie onmogelijk, dus in feite mak je je tegenstander gewoon monddood.

Waterval
30-03-04, 19:29
Geplaatst door Shaheed
He zeg eens eerlijk ben jij Janny Groen of niet?


Gun mensen de anonimiteit joh...

De Zwijger
30-03-04, 19:31
Geplaatst door Goodnight
De relatie tussen de profeet vrede zij met hem en Aicha is niet onder 1 hokje te stoppen als dezelfde relatie tussen een gewone man en vrouw.

De perverse manier waarop men deze relatie denkt in te kunnen vullen zegt meer over de zwakheid van dat soort mensen.


Hadden die twee geen kinderen samen dan?

In ieder geval, een vies mannetje blijft een vies mannetje. Wie het ook is. Autochtoon, allochtoon, of een heilige profeet.

Olive Yao
30-03-04, 19:32
Wat mij betreft wordt T. van G. te A. aangepakt. Ik vind zijn texten stuitend en verachtelijk.

Ik hoop dat de mensen van imaan.nl iets van de actie kunnen maken.

Ze schrijven zelf: “Zoiets kweekt haat en leidt uiteindelijk tot geweld. Daarom moeten we hier snel een einde aan maken”.

Dat is maar de helft van de motivatie. Ze bekijken het practisch.

Je kunt het ook principiëel bekijken. Wat Van G. te A. schrijft is noch waarheid, noch een mening, maar belediging.

Goodnight
30-03-04, 19:33
Geplaatst door De Zwijger
Hadden die twee geen kinderen samen dan?

In ieder geval, een vies mannetje blijft een vies mannetje. Wie het ook is. Autochtoon, allochtoon, of een heilige profeet.

neen,

Hij was geen autochtoon, want woonde in zijn eigen land.
En je mag verder denken wat je wil, en er van maken wat je wilt.
Blijkbaar past dat beter in het plaatje wat je voor ogen hebt.

Maar ja, dat zal ook wel ergens vandaan komen...

taouanza
30-03-04, 19:36
Geplaatst door De Zwijger
Hadden die twee geen kinderen samen dan?

In ieder geval, een vies mannetje blijft een vies mannetje. Wie het ook is. Autochtoon, allochtoon, of een heilige profeet.


Nee ze hadden geen kinderen samen. En ze hielden ontzettend veel van elkaar.

De Zwijger
30-03-04, 19:38
Maar aan de andere kant; hij had ook vrouwen die een stuk ouder als hem waren. Dus hij deed in ieder geval niet aan leeftijdsdiscriminatie. :hihi:

De Zwijger
30-03-04, 19:40
Geplaatst door Olive Yao
Wat mij betreft wordt T. van G. te A. aangepakt. Ik vind zijn texten stuitend en verachtelijk.

Ik hoop dat de mensen van imaan.nl iets van de actie kunnen maken.

Ze schrijven zelf: “Zoiets kweekt haat en leidt uiteindelijk tot geweld. Daarom moeten we hier snel een einde aan maken”.

Dat is maar de helft van de motivatie. Ze bekijken het practisch.

Je kunt het ook principiëel bekijken. Wat Van G. te A. schrijft is noch waarheid, noch een mening, maar belediging.

Mijn hemel! Laat die kerel toch z'n gang gaan. Je HOEFT z'n stukjes niet te lezen. Er roepen wel meer mensen dingen waar ik het niet mee eens ben. Nou en!
De vrijheid van meningsuiting is belangrijker dan de lange tenen van deze of gene.

Olive Yao
30-03-04, 19:42
Geplaatst door Goodnight
De relatie tussen de profeet vrede zij met hem en Aicha is niet onder 1 hokje te stoppen als dezelfde relatie tussen een gewone man en vrouw.

Romeo en Julia zijn geen gewone man en vrouw!


De perverse manier waarop men deze relatie denkt in te kunnen vullen zegt meer over de zwakheid van dat soort mensen.

Ik persoonlijk zou zo min mogelijk aandacht geven aan het soort mensen dat denkt door deze manier de mening te kunnen verkondigen.
Het is wat mij betreft olie op het vuur gooien en dat is diegene echt niet waard.
Zo'n handtekeningen actie doet hem alleen maar glunderen van plezier en zal de promotie van zijn boek, films en collumns ten goede komen.

Naar bijverschijnsel is dat nog meer Nederlanders door het lezen van zijn troep in de overtuiging gaan leven dat moslims een dreiging vormen. Maar er bestaan wel ergere dingen.

Allicht, maar ik ben het hier toch niet helemaal mee eens.

Sommige mensen zijn wel een beetje slim en vasthoudend, en dan zou van G. te A. denk ik niet zoveel plezier meer hebben.

Belangrijker: ik vraag me af of een journalistieke code in Nederland wel scherp en duidelijk genoeg is, en of men dan genoeg doet om die te handhaven.



Geplaatst door Goodnight
Alhoewel ik de term zelf niet zou gebruiken aangezien het meer bij de middeleeuwen past, is het wel een gangbare term: kruisvaarders.Zo noemden ze zichzelf ook geloof ik in die tijd.

Het woord geitenneukers is daar entegen zwaar denigrerend en kwetsend. Deze twee woorden zijn niet te vergelijken.

Ik vind het woord terorrist en kruisvaarder eerder met elkaar te vergelijken.

Het woord geitenneukers maakt iedere discussie onmogelijk, dus in feite maak je je tegenstander gewoon monddood.

Monddood? Nee hoor. Gewoon een kwestie van feiten over T. van G. te A. verzamelen.
Dan heb je genoeg om iets leuks over te vertellen.

Even iets anders - Ayaan Hirsi Ali heet vaak "die geit". Is dat ook zoiets?



Geplaatst door taouanza
Nee ze hadden geen kinderen samen. En ze hielden ontzettend veel van elkaar.

Het moet me toch van het hart dat ik dit wel een tikje dubieus vind.

De Zwijger
30-03-04, 19:54
Waarom wordt geitenneukers eigenlijk als kwetsend ervaren? Ik zie het verband niet zo: moslims <=> geitenneukers.
Of er moet natuurlijk een kern van waarheid in zitten, maar dat lijkt me niet.

Olive Yao
30-03-04, 19:56
Geplaatst door De Zwijger
Maar aan de andere kant; hij had ook vrouwen die een stuk ouder als hem waren. Dus hij deed in ieder geval niet aan leeftijdsdiscriminatie. :hihi:

Ja, dat klopt. Rijke oudere vrouwen ook wel ... maar die kant wil ik niet opgaan. Laten we ophouden over de vrouwen van Mohammed.



Geplaatst door De Zwijger
Mijn hemel! Laat die kerel toch z'n gang gaan. Je HOEFT z'n stukjes niet te lezen. Er roepen wel meer mensen dingen waar ik het niet mee eens ben. Nou en!
De vrijheid van meningsuiting is belangrijker dan de lange tenen van deze of gene.

Is dit dan uiting van een mening? Is het alleen maar een kwestie van het er niet mee eens zijn?

Zijn kwaliteitseisen (in ruime zin) aan wat er in de media verschijnt dan niet belangijk?

Als dat niet belangrijk is, waarom is het dan wel belangrijk om, bijvoorbeeld, hoofddoekjes niet toe te staan in bepaalde ruimtes?

Dat zou ik niet aan moslima's uit kunnen leggen.

(Ik bedoel, in beide gevallen gaat het om de publieke sfeer - verder gaat de vergelijking denk ik niet).

De Zwijger
30-03-04, 20:15
Geplaatst door Olive Yao
Is dit dan uiting van een mening? Is het alleen maar een kwestie van het er niet mee eens zijn?

Zijn kwaliteitseisen (in ruime zin) aan wat er in de media verschijnt dan niet belangijk?

Als dat niet belangrijk is, waarom is het dan wel belangrijk om, bijvoorbeeld, hoofddoekjes niet toe te staan in bepaalde ruimtes?

Dat zou ik niet aan moslima's uit kunnen leggen.

(Ik bedoel, in beide gevallen gaat het om de publieke sfeer - verder gaat de vergelijking denk ik niet).

Waarom je er opeens hoofddoekjes in betrekt snap ik niet. Dat is weer een hele andere discussie.
Iedereen mag gewoon zeggen wat ie wil, punt. Ik ben gewoon 1 van die mensen waarvoor de vrijheid van meningsuiting absoluut en onbeperkt is.
Vorm en inhoud zijn inderdaad geen reden om iemand de mond te snoeren.

Goodnight
30-03-04, 20:24
Geplaatst door Olive Yao
Monddood? Nee hoor. Gewoon een kwestie van feiten over T. van G. te A. verzamelen.
Dan heb je genoeg om iets leuks over te vertellen.

Even iets anders - Ayaan Hirsi Ali heet vaak "die geit". Is dat ook zoiets?

vind ik net zo laag...
Ik hou er uberhaupt niet van als mensen elkaar gaan lopen beledigen onder het mom van vrijheid van meningsuiting.

Ze is niet mijn idool, maar daarvoor zal ik haar geen geit noemen.

Goodnight
30-03-04, 20:27
Geplaatst door De Zwijger
Waarom wordt geitenneukers eigenlijk als kwetsend ervaren? Ik zie het verband niet zo: moslims <=> geitenneukers.
Of er moet natuurlijk een kern van waarheid in zitten, maar dat lijkt me niet.

Ja ik vraag me ook af waarom Christenhonden als kwetsend wordt ervaren.tenzij er een kern van waarheid in zit,maar dat lijkt me niet.Ik zie het verband ook niet, maar toch zijn er mensen die zich van deze termen bedienen.

Als jij zogenaamd niet beseft waarom dit niet kwetsend is, dan of je hebt een bord voor je kop.
Of je doet quasi verbaasd hierover terwijl je donders goed weet wat voor effect dat op mensen heeft.


choose the one u like.

Goodnight
30-03-04, 20:29
Geplaatst door Olive Yao
Monddood? Nee hoor. Gewoon een kwestie van feiten over T. van G. te A. verzamelen.
Dan heb je genoeg om iets leuks over te vertellen.

Even iets anders - Ayaan Hirsi Ali heet vaak "die geit". Is dat ook zoiets?

Zal ik je pas iets leuks vertellen?
Ik ga echt geen energie in hem steken.Ik heb wel wat beters te doen, dan hem veren in zijn ass gaan lopen steken.

No way!

Julien
30-03-04, 20:34
Geplaatst door mark61
Ja hoorr dat mag best van mij. Ik ga echt niet naar het ministerie van BiZ om de staat censuur te laten uitoefenen, brrrr. Als ze nou een rechtszaak aanspanden kon ik het nog begrijpen, maar naar de minister rennen vind ik griezelig.

dat is ook precies het verschil tussen mensen als wij en die huilebalken van maghrebonline die proberen de vrijheid van meningsuiting te beperken.

ik kan me heel goed voorstellen dat moslims zich gepiqueerd voelen, maar een zwijgverbod voor Theo van Gogh is een aantasting van de vrijheid hier.

De Zwijger
30-03-04, 20:35
Geplaatst door Goodnight
Ja ik vraag me ook af waarom Christenhonden als kwetsend wordt ervaren.tenzij er een kern van waarheid in zit,maar dat lijkt me niet.Ik zie het verband ook niet, maar toch zijn er mensen die zich van deze termen bedienen.

Als jij zogenaamd niet beseft waarom dit niet kwetsend is, dan of je hebt een bord voor je kop.
Of je doet quasi verbaasd hierover terwijl je donders goed weet wat voor effect dat op mensen heeft.


choose the one u like.

Christenhond(en) gebruik ik zelf ook. Geitenneukers daarentegen nooit. Zelf ben ik ook zo'n zogenaamde christenhond. Maar kwetsend vind ik het niet.
Mischien heeft het er dan toch mee te maken dat moslims sneller op hun tenen zijn getrapt.

Julien
30-03-04, 20:36
:brozac: en om het maar nog een keer over de schijnheiligheid van sommige moslims te hebben:

als er eentje z'n mond moet houden is het wel maghrebonline omdat ik daar soms berichtjes zie die vele malen erger zijn dan theo van gogh's column.. maar dan toevallig niet over moslims.

mark61
30-03-04, 20:39
Geplaatst door Julien
dat is ook precies het verschil tussen mensen als wij en die huilebalken van maghrebonline die proberen de vrijheid van meningsuiting te beperken.

ik kan me heel goed voorstellen dat moslims zich gepiqueerd voelen, maar een zwijgverbod voor Theo van Gogh is een aantasting van de vrijheid hier.

Hmmm kwam jij niet uit zo'n land waar ze nog steeds het 'dépôt légal' hebben. Das toch een soort overblijfsel van de censuur? Of was het alleen bedoeld om de Biblio Nat. te spekken?

Julien
30-03-04, 20:41
Geplaatst door Shaheed
Wat ik hier doe ?

Ben hier geboren en getogen ben een nederlands staatsburger.

Het probleem met jullie autochtone nederlanders is dat jullie niet tegen zelfkritiek kunnen en jezelf superieur voelen vandaar dat jullie kicken op zulke racisten die andere volkeren de grond in trappen zodat jullie je beter voelen.

Maar wees gerust jullie zullen ook nog emanciperen, daar ga ik voor zorgen.

als je hier geboren en getogen bent, ben je volgens mij zelf een autochtoon :moe:

Julien
30-03-04, 20:42
Geplaatst door mark61
Hmmm kwam jij niet uit zo'n land waar ze nog steeds het 'dépôt légal' hebben. Das toch een soort overblijfsel van de censuur? Of was het alleen bedoeld om de Biblio Nat. te spekken?

een column zoals die van van Gogh was inderdaad in Frankrijk allang verboden geweest, en van Gogh had een celstraf geriskeert.

Tomas
30-03-04, 20:44
Geplaatst door Julien
een column zoals die van van Gogh was inderdaad in Frankrijk allang verboden geweest, en van Gogh had een celstraf geriskeert.

Ik meen mij iets recentelijks te herinneren van een rechtzaak tegen een schrijver die expliciet de Islam aanviel. En zoals de meeste westerse landen geen straf opgelegd kreeg. Het gebeurt echt bijna nooit in een democratie.

Simon
30-03-04, 20:58
Geplaatst door Goodnight

het woord geitenneukers maakt iedere discussie onmogelijk, dus in feite mak je je tegenstander gewoon monddood.

Ja maar juist daarom kan ik het niet zo serieus nemen. Je kan zeggen dat het kwetsend is maar tegelijkertijd vind ik het zo belachelijk om een hele bevolkingsgroep zo aan te duiden dat ik van Gogh daarom niet serieus kan nemen. Maar goed ik noemde kruisvaarders omdat ik dat ook een vervelende aanduiding vind. Tegelijkertijd weet ik dat ik geneigd ben die bijdragen dan verder niet te lezen. Met andere woorden: ik vind het te veel eer voor van Gogh.

Overigens kan ik mij best voorstellen dat mensen zich er aan ergeren. Maar wat doe je met die ergernis? Een handtekeningenactie lijkt mij niks.

ninaroos
03-04-04, 17:27
Dag mensen,

Een handtekeningenactie tegen die Theodorus is niet nodig, gun hem dat plezier niet. Theo wil graag in de spotlights staan, dus laten we hem er maar bij helpen.....

Zonder het afzeiken op allochtonen en de samenleving zou hij nergens zijn. Ik daag een ieder uit om Theodorus van Gogh in de spotlights te zetten, de aandacht te geven want ergens is het niet goed gegaan in zijn hechting met de samenleving.

Laten we met een bounding-therapie beginnen:



:Iluvu: :Iluvu: :Iluvu:



Laten we columns over hem schrijven en over zijn handtasje Ebru.


Wie begint??

Orakel
03-04-04, 17:40
Geplaatst door ninaroos
Dag mensen,


Laten we met een bounding-therapie beginnen:



:Iluvu: :Iluvu: :Iluvu:


Wie begint??

Bondage is niet helemaal mijn stiel. Kunnen we niet gewoon knuffelen?

ninaroos
03-04-04, 17:54
Nee geen bondage maar bonding-therapie

Bonding betekent hechten, vasthouden en vastgehouden worden. Het refereert aan het oorspronkelijke innige lichamelijke contact tussen moeder en kind. In een therapeutische context kan het vastgehouden worden door de therapeut gedurende langere tijd verwerking en integratie geven van hele vroege gevoelens van gemis en liefde en diepe ontspanning geven.


Nou ja je mag het ook knuffelen noemen, ook goed.


groet,

Ninano

Orakel
03-04-04, 18:06
Geplaatst door ninaroos
Nee geen bondage maar bonding-therapie

Bonding betekent hechten, vasthouden en vastgehouden worden. Het refereert aan het oorspronkelijke innige lichamelijke contact tussen moeder en kind. In een therapeutische context kan het vastgehouden worden door de therapeut gedurende langere tijd verwerking en integratie geven van hele vroege gevoelens van gemis en liefde en diepe ontspanning geven.

Vastgehouden worden door de therapeut? Zijn er echt mensen die daarin geloven?
Viespeuken, die therapeuten.



Nou ja je mag het ook knuffelen noemen, ook goed.


Als je het knuffelen noemt is het strafbaar en ligt het uurtarief een stuk lager.

Waterval
03-04-04, 18:10
Hoor je dat Orakel, ze noemt je een bonding-allochtoon.



ps: Hoe gaan we dat voor elkaar krijgen, T. van G. knuffelen?

Orakel
03-04-04, 18:23
Geplaatst door Waterval
Hoor je dat Orakel, ze noemt je een bonding-allochtoon.

My name is Bond-ding, Orakel Bond-ding... klinkt niet echt hé?
Kun jij via haar ip-adres ff checken of Nanometer lekker is? Dan wil ik wel met 'r bondingen..




ps: Hoe gaan we dat voor elkaar krijgen, T. van G. knuffelen?

We gaan met z'n zessen om 'm heen staan. Ik, jij en Mona.

Joesoef
03-04-04, 18:28
Dat bondingen met Theo gaat met die Therapie wel uitlopen op een tio-tje. De therapeut die Theo knuffelt om het terug te krijgen in de moederschootmode is meteen zelf rijp voor een intensieve bonding therapie.

ninaroos
03-04-04, 18:32
nou door hem de aandacht te geven!! Dat is wat ie nodig heeft, laten we hem de wolken(krabbers) inprijzen!!--> hint hint

Ik bedoel zoiets in de trant van Theo van Gogh, de Verlichte denker van het Millenium of zoiets, of Theo van Gogh de uitvinder van de
allochtoonafzeik-methode, goh waarom zegt nou iets me dat hij niet de uitvinder is. Kun je nagaan hoe orgineel deze Theo van Gogh is??? Wat dat betreft heeft Pim Fortuin de eer en Theo de kliekjes...


Of je kan hem ook knuffelen door hem als muze voor je gedichten te nemen.........


O Theo, een oneindig landschap van huid en bergen..(of zijn het toch je vetrollen??).
Met je gouden lokken straal je zonlicht uit op de verzwarte samenleving...


ideeen zat!!

~Panthera~
03-04-04, 18:35
Kan ie ook niet in Italie integreren. of mag ik dat niet zeggen ?? :hihi:

ninaroos
03-04-04, 18:50
O Theo, de Adonis van mijn dromen
Jij bent de reden dat ik al nachtenlang de slaap niet kan vatten
Ja jij, synoniem voor Intelligentie...
Jij doet mensen versteld staan door je scherpzinnigheid
Ja jij, door je aantrekkelijke gestalte zie ik de achtergrond niet meer staan (of komt het door je dikke kont??)
Jij verlichting van mijn duisternis......(of moet ik gewoon die Burqa afdoen??)

O Verlichte geest kom nader tot mij (maar niet in mij)
jij hebt talent georven van je voorvader Vincent van Gogh
(of had deze geen kinderen??)
O Adonis van de Lage Landen,
je brengt mij met je columns in hoger sferen,
Ja roken is je religie, in plaats van Allah aanbid jij "Camel"
Moge Camel je zegenen met (72) [-Wv-] long-.blaasjes............


ninano

Julien
03-04-04, 19:56
Geplaatst door ~Panthera~
Kan ie ook niet in Italie integreren. of mag ik dat niet zeggen ?? :hihi:

Italianen houden niet van dikke mensen (behalve Pavarotti ) :p

Theo past niet in de Italiaanse volksaard, laat Theo maar lekker hier in Noord-Europa :D

~Panthera~
03-04-04, 21:20
Geplaatst door Julien
Italianen houden niet van dikke mensen (behalve Pavarotti ) :p

Theo past niet in de Italiaanse volksaard, laat Theo maar lekker hier in Noord-Europa :D
-------------------------------

jevattumdusniet. :lachu: