PDA

Bekijk Volledige Versie : Prinses Juliana een moeder voor ons "allen".....



BniMakada
30-03-04, 12:44
...dit zijn de trieste woorden van een onkundig premier.

Het gehele proces rondom de dood van Juliana komt me werkelijk waar de STROT uit. Ik begin echt een hekel te krijgen aan het gehele koningshuis. Ik vind het een stel profiteurs die enkel en alleen ons belastinggeld opstrijken en als tegenprestatie knippen ze lintjes door!!

Dit is simpelweg te zot voor woorden en vindt het ondemocratisch. Hoe kan een democratie nu een leidinggevend persoon aan het bewind hebben die niet democratisch is gekozen?

Waar ik me nog het meest aan kan irriteren is het volgende: in tijden waarin men bezuinigd op alles en nog meer dan dat, schuwt de overheid niet om bakken met geld uit te geven aan de begrafenis van 1 of ander persoon van 94 jaar??? Iemand die dus al 94 jaar belastinggeld heeft staan opstrijken naait mij, belastingbetaler, nog een laatste oor aan voordat ze voorgoed 6 feet deep gaat.

De gemeente Delft is door de begrafenis van Claus in de financiele problemen gekomen doordat er zoveel "adelijke" activiteiten waren in 2002. Weet je wat? Laten we de gemeentelijke belastingen gemiddeld met 7% doen stijgen, dan trekken we de tekorten recht!!

Het is gewoon te zot voor woorden dat er in deze benarde (financieel) situatie zo met geld wordt gestrooid alsof het pepernoten zijn.

Ik vind het ondraagelijk en ik kan me hier ongeloofelijk over opwinden!

Nu las ik net op teletekst, pagina 101, dat Bernard met een witte anjer in de kerk zit....alsof iemand daar een fl*kker om geeft!!

Ik vind Nederlanders af en toe toch zo'n pathetic volkje....

catharina
30-03-04, 12:46
Buitengewoon onrespectvol om dat op de dag van haar begravenis ter discussie te stellen op deze manier.

BniMakada
30-03-04, 12:56
Geplaatst door catharina
Buitengewoon onrespectvol om dat op de dag van haar begravenis ter discussie te stellen op deze manier.

Misschien heb ik wel met opzet deze dag uitgekozen.....

Ga nu maar inhoudelijk in op de topic ipv allerlei zieligdoenerij...

catharina
30-03-04, 12:59
Geplaatst door BniMakada
Misschien heb ik wel met opzet deze dag uitgekozen.....
Dan ben je nog zieker dan ik in eerste instantie al dacht

arnd
30-03-04, 12:59
Geplaatst door catharina
Buitengewoon onrespectvol om dat op de dag van haar begravenis ter discussie te stellen op deze manier.

Wat denk je wat de oorzaak is dat de schrijver/-ster van deze topic ons koningshuis op deze waarde schat?

catharina
30-03-04, 13:02
Geplaatst door arnd
Wat denk je wat de oorzaak is dat de schrijver/-ster van deze topic ons koningshuis op deze waarde schat?
Onwetendheid, alleen uit de volgende zin blijkt al dat hij geen kaas heeft gegeten van de Nederlandse staatsinrichting:


Hoe kan een democratie nu een leidinggevend persoon aan het bewind hebben die niet democratisch is gekozen?

theemuts
30-03-04, 13:02
Een monarchist ben ik niet, en met sommige dingen ben ik het eens over het geldverspillen. Maar om deze dag uit te kiezen is niet erg handig.

AEL doet hetzelfde, alle akties plannen op de verkeerde plaats en verkeerde tijd.

arnd
30-03-04, 13:05
Geplaatst door catharina
Onwetendheid, alleen uit de volgende zin blijkt al dat hij geen kaas heeft gegeten van de Nederlandse staatsinrichting:

Onwetendheid?
Enig verband met de mate van integratie?

arnd
30-03-04, 13:06
.

mark61
30-03-04, 13:08
Geplaatst door BniMakada
...dit zijn de trieste woorden van een onkundig premier.

Het gehele proces rondom de dood van Juliana komt me werkelijk waar de STROT uit. Ik begin echt een hekel te krijgen aan het gehele koningshuis. Ik vind het een stel profiteurs die enkel en alleen ons belastinggeld opstrijken en als tegenprestatie knippen ze lintjes door!!


Je woont zeker in Delft? :hihi:

Jij zet die teletekst toch aan? Als je dit niet gepost had had ik aan het hele onderwerp niet gedacht.

mark61
30-03-04, 13:09
Geplaatst door catharina
Buitengewoon onrespectvol om dat op de dag van haar begravenis ter discussie te stellen op deze manier.

Doe niet zo schijnheilig. Wanneer magtie weer? Morgen? Volgende week? Over een maand? Tis trouwens begrafenis. Of liever bijzetting.

BniMakada
30-03-04, 13:12
Geplaatst door arnd
Onwetendheid?
Enig verband met de mate van integratie?

Prachtig!! het geeft een perfect beeld inhoeverre jij weet wat integratie precies inhoudt!! Ga door met het plaatsen van dit soort briljante reacties. Geeft mij eens te meer aan wat de autochtone Nederlander weet van integratie....niks.

Arnd, vertel mij wat je eigen mening hebben over "de manier hoe het koningshuis, doelend op de hoogste positie binnen het koningshuis, fungeert in de regering" te maken heeft met integratie?

BniMakada
30-03-04, 13:15
Geplaatst door catharina
Onwetendheid, alleen uit de volgende zin blijkt al dat hij geen kaas heeft gegeten van de Nederlandse staatsinrichting:

Inhoudelijk reageren aub, of ben je te dom om met tegen-argumenten te komen....

Mill
30-03-04, 13:20
Geplaatst door BniMakada
...dit zijn de trieste woorden van een onkundig premier.

Het gehele proces rondom de dood van Juliana komt me werkelijk waar de STROT uit. Ik begin echt een hekel te krijgen aan het gehele koningshuis. Ik vind het een stel profiteurs die enkel en alleen ons belastinggeld opstrijken en als tegenprestatie knippen ze lintjes door!!

Dit is simpelweg te zot voor woorden en vindt het ondemocratisch. Hoe kan een democratie nu een leidinggevend persoon aan het bewind hebben die niet democratisch is gekozen?

Waar ik me nog het meest aan kan irriteren is het volgende: in tijden waarin men bezuinigd op alles en nog meer dan dat, schuwt de overheid niet om bakken met geld uit te geven aan de begrafenis van 1 of ander persoon van 94 jaar??? Iemand die dus al 94 jaar belastinggeld heeft staan opstrijken naait mij, belastingbetaler, nog een laatste oor aan voordat ze voorgoed 6 feet deep gaat.

De gemeente Delft is door de begrafenis van Claus in de financiele problemen gekomen doordat er zoveel "adelijke" activiteiten waren in 2002. Weet je wat? Laten we de gemeentelijke belastingen gemiddeld met 7% doen stijgen, dan trekken we de tekorten recht!!

Het is gewoon te zot voor woorden dat er in deze benarde (financieel) situatie zo met geld wordt gestrooid alsof het pepernoten zijn.

Ik vind het ondraagelijk en ik kan me hier ongeloofelijk over opwinden!

Nu las ik net op teletekst, pagina 101, dat Bernard met een witte anjer in de kerk zit....alsof iemand daar een fl*kker om geeft!!

Ik vind Nederlanders af en toe toch zo'n pathetic volkje....

Ik heb ook geen tegenargumenten, omdat ik het volledig met je eens ben. Mag dat ook?

leve de republiek!

Daviddavid
30-03-04, 13:21
Ik ben zeker geen fan van het koningshuis, en die hele erfopvolging is ook een aanfluiting voor een democratie. Maar Juul was geweldig en verdient alle eer!

arnd
30-03-04, 13:23
Geplaatst door Daviddavid
Ik ben zeker geen fan van het koningshuis, en die hele erfopvolging is ook een aanfluiting voor een democratie. Maar Juul was geweldig en verdient alle eer!

En zo is dat!

catharina
30-03-04, 13:26
Geplaatst door BniMakada
Inhoudelijk reageren aub, of ben je te dom om met tegen-argumenten te komen....
Hoe kan ik inhoudelijk reageren op iemand die zulke onzin loopt te verkopen?
Iemand die een koningin die veel voor Nederland betekend heeft aanduidt als "1 of ander persoon van 94 jaar" die deze begrafenis niet zou verdienen omdat ze al "94 jaar geld opstrijkt".
Iemand die de koningin eerst neerzet als persoon die enkel lintjes doorknipt en vervolgens opeens als leidinggevend persoon die aan het hoofd van het democratische bewind staat.
Iemand die blijkbaar gemist heeft hoeveel Nederlanders Juliana een warm hart toedragen en graag op deze manier afscheid van haar nemen.

freya
30-03-04, 13:28
Geplaatst door arnd
Onwetendheid?
Enig verband met de mate van integratie?

De zunigheid die uit zijn post spreekt is juist het toppunt van integratie!:hihi:

En als autochtina kan ik hem op dat punt ook geen ongelijk geven :strik:

BniMakada
30-03-04, 13:51
Geplaatst door freya
De zunigheid die uit zijn post spreekt is juist het toppunt van integratie!:hihi:

En als autochtina kan ik hem op dat punt ook geen ongelijk geven :strik:

Amen to that :D I'm so Dutch, it can be Dutchier hahahahah

BniMakada
30-03-04, 13:52
Geplaatst door Vitiges
Fuck off man!

Sterk argument, ik trek m'n post in :auw2:

BniMakada
30-03-04, 14:00
Geplaatst door catharina
Hoe kan ik inhoudelijk reageren op iemand die zulke onzin loopt te verkopen?
Iemand die een koningin die veel voor Nederland betekend heeft aanduidt als "1 of ander persoon van 94 jaar" die deze begrafenis niet zou verdienen omdat ze al "94 jaar geld opstrijkt".

Niemand verdiend zo'n extreme entourage rondom zijn/haar sterfte. Dus ook Juliana niet, voor Claus geldt/gold hetzelfde. Nogmaals, het is niet om op de persoon Juliana te spelen maar zoals in de topic staat. Het gehele proces rondom haar dood.


Geplaatst door catharina
Iemand die de koningin eerst neerzet als persoon die enkel lintjes doorknipt en vervolgens opeens als leidinggevend persoon die aan het hoofd van het democratische bewind staat.

Dat is het dubbelzijdige beeld dat een Koninklijke personage bij mij achter laat.


Geplaatst door catharina
Iemand die blijkbaar gemist heeft hoeveel Nederlanders Juliana een warm hart toedragen en graag op deze manier afscheid van haar nemen.

Dat men iemand een warm hart toe draagt wil nog niet zeggen dat er zo lang over de rouw gedaan hoeft te worden. Ik heb de steun van politieke partijen dat het gehele rouwproces toch wel errug lang duurde.

Nogmaals, ga er aub inhoudelijk op in.

Daviddavid
30-03-04, 14:06
Geplaatst door BniMakada


Dat men iemand een warm hart toe draagt wil nog niet zeggen dat er zo lang over de rouw gedaan hoeft te worden. Ik heb de steun van politieke partijen dat het gehele rouwproces toch wel errug lang duurde.

Nogmaals, ga er aub inhoudelijk op in.


Juliana heeft volgens mij wel wat meer gedaan dan lintjes doorknippen. Alleen al door haar sensationele pascifistische speech destijds in de Amerikaanse senaat, verdient ze al een hoop eer. Tja, en of die bijzettingen zo moeten zoals nu, daar heb ik eigenlijk geen mening over. Traditie is ook wel wat waard eigenlijk. Ik vind ook niet dat het rouwproces te lang duurde, alleen had de kamer best door kunnen werken tijdens de rouw. En op een gegeven moment vond ik het iets te gortig worden met al die iendeloze uitzendingen over de prinses. Maar dat heb ik eenvoudig opgelost: door niet meer te kijken!

keizer
30-03-04, 14:16
Geplaatst door BniMakada
...dit zijn de trieste woorden van een onkundig premier.

Het gehele proces rondom de dood van Juliana komt me werkelijk waar de STROT uit. Ik begin echt een hekel te krijgen aan het gehele koningshuis. Ik vind het een stel profiteurs die enkel en alleen ons belastinggeld opstrijken en als tegenprestatie knippen ze lintjes door!!

Dit is simpelweg te zot voor woorden en vindt het ondemocratisch. Hoe kan een democratie nu een leidinggevend persoon aan het bewind hebben die niet democratisch is gekozen?

Waar ik me nog het meest aan kan irriteren is het volgende: in tijden waarin men bezuinigd op alles en nog meer dan dat, schuwt de overheid niet om bakken met geld uit te geven aan de begrafenis van 1 of ander persoon van 94 jaar??? Iemand die dus al 94 jaar belastinggeld heeft staan opstrijken naait mij, belastingbetaler, nog een laatste oor aan voordat ze voorgoed 6 feet deep gaat.

De gemeente Delft is door de begrafenis van Claus in de financiele problemen gekomen doordat er zoveel "adelijke" activiteiten waren in 2002. Weet je wat? Laten we de gemeentelijke belastingen gemiddeld met 7% doen stijgen, dan trekken we de tekorten recht!!

Het is gewoon te zot voor woorden dat er in deze benarde (financieel) situatie zo met geld wordt gestrooid alsof het pepernoten zijn.

Ik vind het ondraagelijk en ik kan me hier ongeloofelijk over opwinden!

Nu las ik net op teletekst, pagina 101, dat Bernard met een witte anjer in de kerk zit....alsof iemand daar een fl*kker om geeft!!

Ik vind Nederlanders af en toe toch zo'n pathetic volkje....

Wat jij vind is helemaal niet belangrijk.

prikkerd
30-03-04, 14:24
Geplaatst door catharina
Hoe kan ik inhoudelijk reageren op iemand die zulke onzin loopt te verkopen?
Iemand die een koningin die veel voor Nederland betekend heeft aanduidt als "1 of ander persoon van 94 jaar" die deze begrafenis niet zou verdienen omdat ze al "94 jaar geld opstrijkt".
Iemand die de koningin eerst neerzet als persoon die enkel lintjes doorknipt en vervolgens opeens als leidinggevend persoon die aan het hoofd van het democratische bewind staat.
Iemand die blijkbaar gemist heeft hoeveel Nederlanders Juliana een warm hart toedragen en graag op deze manier afscheid van haar nemen.

punt is:

Als ze zo normaal was als ze zeggen dan had ze ook een "normale" begravenis gehad........... ik vind 1 miljoen euro aan een begravenis die ook nog door de staat wordt betaald abnormaal en een smet op haar 'normale" reputatie

dan vind ik ruud lubers nog meer dan zij verdienen bij zijn dood

BniMakada
30-03-04, 14:27
Geplaatst door prikkerd
punt is:

Als ze zo normaal was als ze zeggen dan had ze ook een "normale" begravenis gehad........... ik vind 1 miljoen euro aan een begravenis die ook nog door de staat wordt betaald abnormaal en een smet op haar 'normale" reputatie

dan vind ik ruud lubers nog meer dan zij verdienen bij zijn dood

Goed punt!!

Daviddavid
30-03-04, 14:29
Lubbers?

Waar komt die nou ineens weer vandaan? En waarom hij wel en Juul niet?

catharina
30-03-04, 14:37
Wat stelt het koningshuis nog voor als we alle glitter en glamour afschaffen?

prikkerd
30-03-04, 14:38
Geplaatst door Daviddavid
Lubbers?

Waar komt die nou ineens weer vandaan? En waarom hij wel en Juul niet?


nou jah Ik vind Juul Ellerman nou niet echt een super voetballer al zeiden ze altijd bij nos-sport Onze Juul

:boogie:



sorry for going off topic