PDA

Bekijk Volledige Versie : Boycot imam na oproep emancipatie



mark61
30-03-04, 20:47
Een oproep aan de mannen om meer huishoudelijke taken uit te voeren is de imam van Kotanduzu niet in dank afgenomen.

De mannelijke inwoners van het dorp in het oosten van Turkije weigeren sindsdien gebruik te maken van de diensten van de geestelijke.

'De mannen komen niet meer voor de gebeden, zelfs op vrijdag komen er maar drie', zegt imam Mustafa Platin (27).

In het plaatsje steken mannen de handen in huis niet uit de mouwen en de vrouwen knappen alle klussen op. 'Vrouwen wassen, zorgen voor het vee, koken. Bovendien dragen ze het water dat ze uit de bron halen. Het enige dat ik heb gezegd, is dat ze de vrouwen moeten helpen met water dragen', zegt de imam.

De dorpelingen hebben inmiddels de autoriteiten ingeschakeld om de imam te ontslaan.

[Bron: (c) BN/DeStem, 27 maart 2004]

De Zwijger
30-03-04, 20:49
Oud nieuws.

prikkerd
31-03-04, 00:16
Geplaatst door mark61
Een oproep aan de mannen om meer huishoudelijke taken uit te voeren is de imam van Kotanduzu niet in dank afgenomen.

De mannelijke inwoners van het dorp in het oosten van Turkije weigeren sindsdien gebruik te maken van de diensten van de geestelijke.

'De mannen komen niet meer voor de gebeden, zelfs op vrijdag komen er maar drie', zegt imam Mustafa Platin (27).

In het plaatsje steken mannen de handen in huis niet uit de mouwen en de vrouwen knappen alle klussen op. 'Vrouwen wassen, zorgen voor het vee, koken. Bovendien dragen ze het water dat ze uit de bron halen. Het enige dat ik heb gezegd, is dat ze de vrouwen moeten helpen met water dragen', zegt de imam.

De dorpelingen hebben inmiddels de autoriteiten ingeschakeld om de imam te ontslaan.

[Bron: (c) BN/DeStem, 27 maart 2004]

kijk dat zijn ook extremistische moslims

het zijn de nalatigen

het andere extreme uiteinde waar niemand over spreekt



wat mij dan ook opvalt dat er een term is dat liberale moslims heet!!????

er bestaan geen liberale moslims

er bestaan nalatige moslims (extremisten)
praktiserende moslims
en radicale moslims (extremisten)

barfly
31-03-04, 00:19
Geplaatst door prikkerd
kijk dat zijn ook extremistische moslims

het zijn de nalatigen

het andere extreme uiteinde waar niemand over spreekt



wat mij dan ook opvalt dat er een term is dat liberale moslims heet!!????

er bestaan geen liberale moslims

er bestaan nalatige moslims (extremisten)
praktiserende moslims
en radicale moslims (extremisten)

Ik denk dat het onzin is. Er is slechts één soort moslim. :p

Juwayriah
31-03-04, 10:27
Geplaatst door barfly
Ik denk dat het onzin is. Er is slechts één soort moslim. :p


Nuance: Er is slechts 1 Islam...maar er zijn verschillende "soorten" Moslims...

mark61
31-03-04, 22:49
Geplaatst door Juwayriah
Nuance: Er is slechts 1 Islam...maar er zijn verschillende "soorten" Moslims...

Ik ben bang dat er zelfs niet 1 Islam is, als ik zo op dit forum en in mijn omgeving kijk. Niks om van te schrikken overigens. Ik denk dat geen twee gelovigen precies dezelfde opvattingen en ideeën hebben over hun geloof. Ook al zouden ze het ergens graag willen.