PDA

Bekijk Volledige Versie : OM eist 5 jaar cel voor 50 jaar verkrachtingen



Mark
31-03-04, 12:08
OM eist 5 jaar cel voor 50 jaar verkrachtingen

- Bron: Trouw

De 86-jarige Leonard B. uit Sittard-Geleen hoorde vandaag 5 jaar cel tegen zich eisen omdat hij verdacht wordt van verkrachting van zijn dochters én kleindochter over een periode van vijftig jaar.

De verdachte gaf tijdens de zitting toe dat hij seks met zijn dochters had, maar volgens hem deden ze dat uit vrije wil "Zij kwamen naar mij en wilden seks, zodat ik ze geld gaf en hun schulden betaalde. Toen ik dat niet meer deed omdat ik het geld zelf nodig had, vertelden ze opeens verhalen over verkrachtingen en bedreigingen. Dat is gelogen."

Ook zou B. in 1979 zijn toen nog 2-jarige kleindochter voor het eerst hebben verkracht. Vanaf haar zestiende zouden die verkrachtingen samen zijn gegaan met bedreigingen en geweld.

De officier van justitie schilderde de verdachte dan ook af als "een sluwe en agressieve tiran die onder invloed van alcohol het leven van zijn dochters en kleindochter kapot heeft gemaakt. Hij wist terdege dat hij fout was. Door zijn slachtoffers te bedreigen, hoopte hij dat ze hun mond zouden houden." Ook de houding van de bejaarde man stootte de officier van justitie tegen de borst. De man bagatelliseerde de beschuldigingen en ontkende dat hij zijn kleindochter had verkracht.

De verkrachtingen zijn volgens het OM begonnen toen de dochters van de verdachte achttien jaar waren en het internaat uitgingen om op hun zelf te wonen. De verkrachtingen gingen ook door toen de vrouwen zelf getrouwd waren. Eén van de dochters van de man zou zelfs zwanger zijn geworden van haar vader. Die baby stierf na 10 maanden.

De rechtbank doet uitspraak op 13 april.

Mark
31-03-04, 12:26
Dus de regel is dat je per 10 jaar verkrachten 1 jaar de bak ingaat?

barfly
31-03-04, 12:31
Hij heeft t ontkent dus het zal wel een gerechtelijke dwaling zijn :rolleyes:

Mark
31-03-04, 12:32
Geplaatst door barfly
Hij heeft t ontkent dus het zal wel een gerechtelijke dwaling zijn :rolleyes:

het is een limburger, die zou geeneens een proces moeten krijgen.

Bofko
31-03-04, 13:00
Geplaatst door Mark
Dus de regel is dat je per 10 jaar verkrachten 1 jaar de bak ingaat?

Vreemd . Stel 1 verkrachting duur 10 minuten. Dus...

taouanza
31-03-04, 17:19
Dat ze dat allemaal toelieten!