PDA

Bekijk Volledige Versie : Britse moslimraad vraagt moslims alert te zijn voor terrorisme



Marsipulami
31-03-04, 18:54
Britse moslimgroep vraagt gemeenschap alert te zijn voor terrorisme


14:04:52

LONDEN- De Moslimraad van Groot-Brittannië dringt er bij geestelijken en andere leiders van de moslimgemeenschap in het hele land op aan alert te zijn op mogelijke terroristische activiteiten. De raad heeft dat vandaag gezegd, daags nadat de politie in en rond Londen acht personen had aangehouden en een halve ton ammoniumnitraat, een veelgebruikte grondstof voor bommen, in beslag had genomen. Alle verdachten hebben de Britse nationaliteit, maar volgens nieuwsberichten zijn zij van oorsprong Pakistaans.



De MCB roept moslims op vermoedens van of bewijzen voor criminele activiteiten aan de politie te melden. In een brief die de raad aan moskeeën in heel Groot-Brittannië stuurt, wordt nog eens onderstreept dat de islam geweld en het doden van onschuldigen categorisch afwijst, ,,laat staan het zich verlustigen in geweld dat dood en verschrikking teweegbrengt". Een woordvoerder wees erop dat ongeveer de helft van de twee miljoen Britse moslims in en rond Londen woont en dat een bom geen verschil maakt tussen moslims en niet-moslims.

De brief was al voorbereid toen gisteren de arrestaties werden verricht, maar is herschreven om de laatste ontwikkelingen mee te nemen.


31/03/2004 - ap

catharina
31-03-04, 19:04
Alweer het derde land dat vandaag in het nieuws komt door de "zegeningen" van de moslimterreur.

taouanza
31-03-04, 19:06
Geplaatst door catharina
Alweer het derde land dat vandaag in het nieuws komt door de "zegeningen" van de moslimterreur.

Ik moet zeggen dat ik je creativiteit bewonder.:rolleyes:

Ik wou alleen dat je adem inhield terwijl je wacht op Islamitische afwijzing van terreur.:moe: